abonnement Unibet Coolblue
pi_184795002
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 11:40 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik zit sinds kort op >2000 netto en ben daar heel tevreden mee.
Volgens mij maakt het ook uit of je in het westen van het land of in het oosten woont.
Ik huur nu een hele fijne woning voor 1000,-
Als je je andere vaste lasten daarbij optelt dan houdt je toch bijna niets meer over aan het einde van de maand?
Ik vind het bijzonder dat je tevreden bent.
pi_184796123
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als men je op een dag geen 3500 meer waard vindt, maar wel iets minder, dan ga je dus bijstandtrekken?
Dat betekend dat je niet met je vak mee bent gegaan. Dan mag je jezelf voor de kop slaan. Zal niet gaan gebeuren.
pi_184796138
Wat een zwever lonen
Ook geen 38
pi_184796162
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:50 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Dat betekend dat je niet met je vak mee bent gegaan. Dan mag je jezelf voor de kop slaan. Zal niet gaan gebeuren.
Nee hoor, niet alles is altijd volledig je eigen verantwoordelijkheid.

Ondanks eigen inzet, ambitie en ontwikkeling kunnen er omstandigheden ontstaan waarin een werkgever in de toekomst jouw vakgebied of jou als persoon ineens niet meer deze "marktwaarde" waard vindt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184796205
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:53 schreef Daario het volgende:

[..]

Als je je andere vaste lasten daarbij optelt dan houdt je toch bijna niets meer over aan het einde van de maand?
Ik vind het bijzonder dat je tevreden bent.
Ons gezamenlijk nettoloon is 4000+, dus rondkomen (en sparen) gaat nog goed. :)
And the druids turn to stone...
  zondag 3 februari 2019 @ 17:01:52 #231
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184796318
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:50 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Dat betekend dat je niet met je vak mee bent gegaan. Dan mag je jezelf voor de kop slaan. Zal niet gaan gebeuren.
Nee, dat hoeft helemaal niet. En je beantwoordt mijn vraag niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184796378
Mensen die <¤3K netto een goed loon vinden :').
Voor zo’n hongerloontje kom je het bed toch niet uit.
  zondag 3 februari 2019 @ 17:10:38 #233
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184796469
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 11:33 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:

[..]

Naja, het heeft vooral betrekking op mezelf eigenlijk. Ik heb respect voor iedereen die werkt, ongeacht het salaris dat men binnen haalt.
Dat blijkt ook echt uit je opmerking ja, walgelijk als mensen die opmerking maken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184796601
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als men je op een dag geen 3500 meer waard vindt, maar wel iets minder, dan ga je dus bijstandtrekken?
een van de dingen waar het meest over gelogen wordt is een salaris :) er zijn er meer met amper 9/10brt dan 100
pi_184796647
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft helemaal niet. En je beantwoordt mijn vraag niet.
Nee ik zou geen uitkeringstrekker worden. Uitkeringen mogen van mij helemaal afgeschaft worden. En in de nabije toekomst zie ik dat ook niet gebeuren. Full stack DevOps komen heel snel weer aan het werk als het eventjes tegen zit, en vrijwel altijd een loonsverhoging.

Vrijwel iedere week mailtjes of ik eens een bakkie koffie wil doen om over een baan te praten. Dus iedere 1 tot 2 jaar een nieuwe baan met bijbehorende loonsverhoging.
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 18:17:35 #236
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184797522
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:53 schreef Daario het volgende:

[..]

Als je je andere vaste lasten daarbij optelt dan houdt je toch bijna niets meer over aan het einde van de maand?
Ik vind het bijzonder dat je tevreden bent.
In je eentje, fair -ish. Maar 2x2000 is al best wat. Het ligt aan je lasten. Maar met een beetje goede wil zou je best goed kunnen sparen uiteindelijk. Al dat pretentieuze gedoe...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 3 februari 2019 @ 18:27:26 #237
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184797718
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:20 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Nee ik zou geen uitkeringstrekker worden.
Ik heb even het pretentieuze gezemel uit je post gehaald, want het gaat alleen om deze zin. Je zou dus wel een stap omlaag gaan als je de keuze hebt tussen dat en een uitkering.

Iedereen kan pech hebben, en niemand is onmisbaar. Ik hoop voor je dat je je dat nooit hoeft te realiseren. :)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184797776
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dat blijkt ook echt uit je opmerking ja, walgelijk als mensen die opmerking maken.
Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten maar voor minder dan 2k kom ik echt mijn nest niet uit.
pi_184797820
10 pagina's voor dit domme topic :')

Salarisdiscussies _O_
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_184797981
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:27 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik werk al 2 jaar als orderpicker eerst 1750 bruto nu 1790 bruto ben ik dan een pauper. Die baas is een pauper ja! Of ja in iedergeval onze hr manager die zegt dat wij dat niet verdienen. De regiomanager wilt al heel lang ons flink wat meer bieden.

Ik werk in een koelcel loop de kantjes niet ervan af zet alle puntjes op de i maak weinig fouten stapel heel stabiel en netjes en folie de pallets nog beter dan zo'n robot machine.

Heb mij aangeleerd pompwagen, heftruck en reachtruck te bedienen. Probeer altijd vriendelijk te zijn tegen mensen van buitenaf.

Ik ben nauwelijks ziek. Probeer er altijd te zijn plan alleen 3 weken vakantie in het jaar en de rest voor alleen belangrijke dingetjes.

Het wordt blijkbaar allemaal niet gewaardeerd.
:(
Haha, jij denkt dat je met je werk goed doen hogerop komt? Zo werkt dat helaas niet. Ben ik ook te laat achter genomen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 3 februari 2019 @ 18:45:25 #241
286575 Roces18
Chef de party
pi_184798213
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:05 schreef plesner het volgende:
Mensen die <¤3K netto een goed loon vinden :').
Voor zo’n hongerloontje kom je het bed toch niet uit.
post even je salarisstrookje, mag ook in een pm natuurlijk
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184798216
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:36 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Vaak omdat ze niet willen. Bijna iedereen heeft bijvoorbeeld de capaciteiten om in ploegendienst in een fabriek te werken, maar je moet wel willen.
In heel veel fabrieken moet je toch wel iets kunnen. Het hersenloze lopende bandwerk is zo goed als uitgestorven. Ik werk zelf op een kantoor van een fabriek, die productiemedewerkers hebben gewoon een opleiding van een aantal jaar achter de rug. Als je denkt zonder papieren hier even in de fabriek in de ploegendienst te komen werken word je uitgelachen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184798428
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:20 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Nee ik zou geen uitkeringstrekker worden. Uitkeringen mogen van mij helemaal afgeschaft worden. En in de nabije toekomst zie ik dat ook niet gebeuren. Full stack DevOps komen heel snel weer aan het werk als het eventjes tegen zit, en vrijwel altijd een loonsverhoging.

Vrijwel iedere week mailtjes of ik eens een bakkie koffie wil doen om over een baan te praten. Dus iedere 1 tot 2 jaar een nieuwe baan met bijbehorende loonsverhoging.
Wauw, mag ik je handtekening? Jij bent echt zo super goed in je werk!
pi_184799944
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:20 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Nee ik zou geen uitkeringstrekker worden. Uitkeringen mogen van mij helemaal afgeschaft worden. En in de nabije toekomst zie ik dat ook niet gebeuren. Full stack DevOps komen heel snel weer aan het werk als het eventjes tegen zit, en vrijwel altijd een loonsverhoging.

Vrijwel iedere week mailtjes of ik eens een bakkie koffie wil doen om over een baan te praten. Dus iedere 1 tot 2 jaar een nieuwe baan met bijbehorende loonsverhoging.
Vent, je bent geweldig! En zo ontzettend uniek.
Ook geen 38
pi_184800014
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:20 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Nee ik zou geen uitkeringstrekker worden. Uitkeringen mogen van mij helemaal afgeschaft worden. En in de nabije toekomst zie ik dat ook niet gebeuren. Full stack DevOps komen heel snel weer aan het werk als het eventjes tegen zit, en vrijwel altijd een loonsverhoging.

Vrijwel iedere week mailtjes of ik eens een bakkie koffie wil doen om over een baan te praten. Dus iedere 1 tot 2 jaar een nieuwe baan met bijbehorende loonsverhoging.
Stufi al terugbetaald?
.
pi_184800156
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:57 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Omdat ik daar geen geld voor heb nu :{
Je moet zelf naar die bouwbedrijven gaan en daar aankloppen. Die gaan het je in de praktijk leren en dan verdien je gelijk. Ze hebben nu hard mensen nodig dat ze al blij zijn als je Nederlands kunt praten.

Dit is de tijd om wat anders te zoeken. Over 3 jaar is het weer crisis en zit je vast.

Dit werk wat je nu doet is tijdverspilling.
pi_184801166
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Inderdaad, dat ook. Dat mag ook wel wat meer gewaardeerd worden.

Ik zelf overigens werk 32 uur per week voor zo'n 1700 netto per maand. Hoewel een behoorlijke opleiding op HBO niveau, werk ik onder mijn niveau omdat vanwege mijn (arbeids)beperking mijn "draagkracht" wat minder is. Ik verricht relatief eenvoudige administratieve werkzaamheden.

Maar ik zal het onthouden, volgens sommigen is het pauperig om voor minder dan 2000 euro netto per maand je bed uit te komen, dus dan zal ik maar in bed blijven liggen en weer uitkering gaan trekken hé. Of is dat ook niet de bedoeling? :)
Dus bij een full time werkweek zou het rond de 2000 liggen? Waar we hebben we dan over, al het verontwaardigde gejank weer voor niks.
٩๏̯͡๏)۶
pi_184801344
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:49 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dus bij een full time werkweek zou het rond de 2000 liggen? Waar we hebben we dan over, al het verontwaardigde gejank weer voor niks.
Waar slaat dat nou weer op?

Dat geldt voor mij inderdaad, maar er zijn een miljoen of misschien nog wel meer Nederlanders waar dat niet voor opgaat.

Zie de vorige posts.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184801564
Bouw bedrijven hebben inderdaad personeel nodig, maar als je zegt direct een vast contract is het nee...
Interessant he ?
pi_184808872
Wat een hoop onzin staat hier weer tussen zeg :`)

Alsof het salaris (het liefste boven de 3K) het belangrijkste is.

Liever minder salaris maar wel een goede plek, veel vrijheid, leuke collega’s prima uren en nog meer positieve dingen dan een paar 100,- meer per maand op een kantoor van 9-5.

Verdien nu een heel stuk minder dan mn vorige baan (waarschijnlijk voor sommigen tegen een paupersalaris aan) maar alles erom heen is 100x beter. Dat is voor mij veel meer waard.
  maandag 4 februari 2019 @ 12:47:39 #251
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184813344
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:21 schreef Eendjes het volgende:

[..]

Daar zou iemand met een fatsoenlijk inkomen minstens 1200 voor moeten neerleggen!

Ik verdien zelf 2000 netto en hou nog niet eens 500 over door die verpeste woningmarkt (leef op 35m2 voor 700 euro).

Goed loon zou voor mij 3000-3500 netto zijn. Dan hoef je je geen zorgen meer te maken over hoge huren. Vaag dat die poll tot 2000 gaat.
Kopen gaat niet? Dan heb je ook geen zorgen meer over hoge huren.

Ik heb net op laagste punt gekocht en met die lage rente betaal ik nu bruto 682,- en dat is linieair dus elke maand 1 euro goedkoper.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184813568
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:05 schreef plesner het volgende:
Mensen die <¤3K netto een goed loon vinden :').
Voor zo’n hongerloontje kom je het bed toch niet uit.
Ah dus als de loodgieter jouw verstopte wc gaat verhelpen dan betaal jij die wel ff 100 euro per uur?
pi_184813602
> ¤2000,- sector bouw
pi_184813605
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:56 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Ons gezamenlijk nettoloon is 4000+, dus rondkomen (en sparen) gaat nog goed. :)
Dan zou je toch elke maand 2k netto moeten kunnen sparen of je moet wel hele dure levensstijl hebben.
pi_184813647
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:58 schreef tupper het volgende:

[..]

Ah dus als de loodgieter jouw verstopte wc gaat verhelpen dan betaal jij die wel ff 100 euro per uur?
Vreemde redenatie; dat iemand voor zichzelf vindt dat een goed loon > 3k is, wil niet zeggen dat een loodgieter ook 3k moet verdienen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184813672
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Vreemde redenatie; dat iemand voor zichzelf vindt dat een goed loon > 3k is, wil niet zeggen dat een loodgieter ook 3k moet verdienen.
Het ging om de denigrerende toon.
Meeste mensen zullen onder de 3k netto zitten maar verrichten vaak wel belangrijk werk. Denk dat ze netto belangrijker zijn dan mening manager die 3k en meer verdient.
pi_184813689
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:03 schreef tupper het volgende:

[..]

Het ging om de denigrerende toon.
Meeste mensen zullen onder de 3k netto zitten maar verrichten vaak wel belangrijk werk. Denk dat ze netto belangrijker zijn dan mening manager die 3k en meer verdient.
Ik denk dat beiden een bijdragen leveren en het verschil in beloning ook zit in verantwoordelijkheid. En je hoeft echt geen manager te zijn om 3k te verdienen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184813704
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:00 schreef tupper het volgende:

[..]

Dan zou je toch elke maand 2k netto moeten kunnen sparen of je moet wel hele dure levensstijl hebben.
2k sparen? Nee niet echt.
pi_184813743
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:00 schreef tupper het volgende:

[..]

Dan zou je toch elke maand 2k netto moeten kunnen sparen of je moet wel hele dure levensstijl hebben.
Over het algemeen gaan mensen uitgeven naar wat ze binnen krijgen. Over het algemeen hebben mensen een duurdere levensstandaard als ze een hoger salaris hebben; duurder huis, duurdere auto, meerdere auto's, duurdere vakantie, meer vakantie, enz.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184813755
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:05 schreef Questular het volgende:

[..]

2k sparen? Nee niet echt.
denk dat ik aan vaste lasten om te leven aan 1000 tot 1200 pm zit. al andere is dus "luxe".
Wij sparen straks gigantisch als laatste lening weg is.
pi_184813776
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:07 schreef tupper het volgende:

[..]

denk dat ik aan vaste lasten om te leven aan 1000 tot 1200 pm zit. al andere is dus "luxe".
Wij sparen straks gigantisch als laatste lening weg is.
Tja, anderen betalen dat alleen al (met liefde) aan kale hypotheek. Of aan kinderopvang. Het hangt van je referentiekader, prioriteiten en levensstandaard af. Jij vindt dat luxe, een ander vindt dat normaal.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184813801
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:07 schreef baskick het volgende:

[..]

Over het algemeen gaan mensen uitgeven naar wat ze binnen krijgen. Over het algemeen hebben mensen een duurdere levensstandaard als ze een hoger salaris hebben; duurder huis, duurdere auto, meerdere auto's, duurdere vakantie, meer vakantie, enz.
Tja.

Gaat hier dus anders. Eigenlijk word alles weer geinvesteerd in vastgoed en gereedschap.
Vind een dure auto maar verspilling, na maand is de leukigheid er weer af.
Later onbezorgd kunnen leven, vrijheid, genieten vind ik belangrijker.
pi_184813825
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:08 schreef baskick het volgende:

[..]

Tja, anderen betalen dat alleen al (met liefde) aan kale hypotheek. Of aan kinderopvang. Het hangt van je referentiekader, prioriteiten en levensstandaard af. Jij vindt dat luxe, een ander vindt dat normaal.
Ik betaal ook gewoon hypotheek. Alleen heel weinig omdat ik meeste zelf heb gedaan ;)
pi_184813828
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:09 schreef tupper het volgende:

[..]

Tja.

Gaat hier dus anders. Eigenlijk word alles weer geinvesteerd in vastgoed en gereedschap.
Vind een dure auto maar verspilling, na maand is de leukigheid er weer af.
Later onbezorgd kunnen leven, vrijheid, genieten vind ik belangrijker.
En anderen doet dat nu al :-)

quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:10 schreef tupper het volgende:

[..]

Ik betaal ook gewoon hypotheek. Alleen heel weinig omdat ik meeste zelf heb gedaan ;)
Ja, maar geen 1200 maand, gezien dat je totale vaste lasten schijnen te zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184813831
Hier gaat het meeste op aan vaste lasten en kunnen we misschien 450 per maand sparen met een gezamenlijk inkomen van rond de 4k. Wel incl 1 kind en dat kost natuurlijk ook genoeg.
pi_184814992
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:10 schreef Questular het volgende:
Hier gaat het meeste op aan vaste lasten en kunnen we misschien 450 per maand sparen met een gezamenlijk inkomen van rond de 4k. Wel incl 1 kind en dat kost natuurlijk ook genoeg.
Kdv krijg je toch een substantieel deel van terug?

Ben wel benieuwd hoe je er dan 3500 per maand er doorheen jaagt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184815241
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:10 schreef baskick het volgende:

[..]

En anderen doet dat nu al :-)

[..]

Ja, maar geen 1200 maand, gezien dat je totale vaste lasten schijnen te zijn.
Oh ik geniet wel hoor. Alleen ik geef weinig om "status" dingen. Als ik zie hoe snel mensen bijvoorbeeld wisselen van tablet/gsm... Altijd nieuwste model.
heb een iphone 6s. nu 3,5 jaar of zo. Tussendoor keer accu laten vervangen, Gaat hopelijk nog jaartje of 2 mee.

Ik vind het iig wel fijn dat ik een x bedrag achter de hand heb bij calamiteiten. Als morgen mijn auto, wasmachine, droger, pc en gsm kapot gaan kan ik het direct weer kopen. "financiele" zekerheid vind ik een luxe, leven met zorgen of waarbij inkomen en uitgaven heel dicht bij elkaar liggen vind ik mijn genot/luxe beperken ;)
  maandag 4 februari 2019 @ 14:42:00 #268
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184815647
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 08:43 schreef einzeinz het volgende:
Poll: Wat is een goed of aanvaardbaar maandloon (netto)

Persoonlijk vind ik ¤1700 (netto per maand) een goed loon.
Vind je? Dat is net 200 euro boven het minimumloon dus tenzij je schoonmaakwerk of ander ongeschoold werk doet vind ik dat echt een onacceptabel loon.

quote:
Als je meer dan 2000 euro aanvinkt, vermeld er dan ook even bij (hieronder) waarom je dat vind en welke sector. Een doorsnee Nederlander zal dit niet verdienen.
Een doorsnee Nederlander verdient dat inderdaad niet, die verdient meer.
Modaal inkomen is voor 2019 ongeveer 2800~2850 euro bruto = kleine 2200 euro netto.

Kortom: Alles boven de 2k netto vind ik dus acceptabel voor een reguliere baan maar eigenlijk is het nog niet veel, zeker niet als je kinderen hebt of alleenverdiener bent. Dan is het ronduit krap.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184816309
Inderdaad. Verdien rond de 3k netto en moet een gezin van onderhouden. Gaat hard hoor met het geld, zeker de helft aan vaste lasten. (hypotheek, 600, gemeentelijke lasten, 120, energie, 150, 2 x zorgkosten, 240, studieschuld, 100, telefoon, kabel, netflix een kleine 100, autolasten, 150, je bent zo 1500 verder voor het strikt noodzakelijke).

Dan blijft de andere helft over voor al het andere, eten, drinken, sport, sparen, kleding, benzine, uitjes, ga zo maar door. Prima rond te komen, maar echt geen luxe, en dat voor een best redelijk salaris.
  maandag 4 februari 2019 @ 15:12:26 #270
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184816321
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 08:34 schreef Roces18 het volgende:
1000 netto is voor veel mensen te weinig. Je zegt dat je nog 500 over houdt, hoe dan? Mijn vaste lasten zijn al meer dan 1000 euro..
Je kan nooit van zijn leven wonen en leven in Nederland van 500 euro per maand, de rest van zijn inkomen komt gewoon van de belastingbetaler af.
Je moet je er maar goed bij voelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:52 schreef Kaji het volgende:

[..]

Dan heb je me verkeerd begrepen. Ik wil mezelf niet op mijn borst kloppen dat ik met weinig rond kan komen, ik verbaas me gewoon over de hoge inkomenseisen die veel mensen hebben. Overigens zou ik zonder huur- en zorgtoeslag nog steeds rond kunnen komen. En een progressief belastingstelsel hoort gewoon bij een beschaafde samenleving.
Natuurlijk. :')

quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:56 schreef Kaji het volgende:

[..]

Rijkere mensen profiteren minstens zoveel van belastingopbrengsten als arme mensen, bijvoorbeeld in de vorm van goede wegen, veiligheid en hypotheekrenteaftrek. Nogal kortzichtig dus om te doen alsof ik afhankelijk ben van jouw geld.
Uhm nee, Jij bent netto ontvanger van overheidsgeld, mensen met een hoger inkomen zijn netto betaler aan de belastingdienst.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:36 schreef Kaji het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, alleen misschien niet in mijn huidige woning. Heb eerder privaat bijvoorbeeld een klein appartementje gehuurd voor ca. 500 incl. g/w/l, internet en gem. belastingen.
Ja, en je moet niet eten? Je zorgzekering kost niks? Je hoeft nooit nieuwe kleding te kopen of ergens heen?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184816377
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:18 schreef tupper het volgende:

[..]

Oh ik geniet wel hoor. Alleen ik geef weinig om "status" dingen. Als ik zie hoe snel mensen bijvoorbeeld wisselen van tablet/gsm... Altijd nieuwste model.
heb een iphone 6s. nu 3,5 jaar of zo. Tussendoor keer accu laten vervangen, Gaat hopelijk nog jaartje of 2 mee.

Ik vind het iig wel fijn dat ik een x bedrag achter de hand heb bij calamiteiten. Als morgen mijn auto, wasmachine, droger, pc en gsm kapot gaan kan ik het direct weer kopen. "financiele" zekerheid vind ik een luxe, leven met zorgen of waarbij inkomen en uitgaven heel dicht bij elkaar liggen vind ik mijn genot/luxe beperken ;)
En daarmee zijn we er weer:

quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:08 schreef baskick het volgende:

[..]

Tja, anderen betalen dat alleen al (met liefde) aan kale hypotheek. Of aan kinderopvang. Het hangt van je referentiekader, prioriteiten en levensstandaard af. Jij vindt dat luxe, een ander vindt dat normaal.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184816725
8 + 4 uur voorbereid voor werk = 12 uur per dag. Gemiddelde arbeider werkt nog over etc. laten we zeggen 14 uur per dag.

14 uur per dag kapot werken. 70% van je leven wordt aan je werk besteden. En dan nog hier komen zeiken over wat een goed loon is.

Denken de rijken hier ook aan? Nee.
  maandag 4 februari 2019 @ 15:35:44 #273
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184816755
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:10 schreef Questular het volgende:
Hier gaat het meeste op aan vaste lasten en kunnen we misschien 450 per maand sparen met een gezamenlijk inkomen van rond de 4k. Wel incl 1 kind en dat kost natuurlijk ook genoeg.
Wij hebben welliswaar geen kinderen maar kunnen met de helft van jouw inkomen al 2x zoveel sparen. Ik snap dat kinderen geld kosten maar je uitgavenpatroon is ook wel vrij ruim denk ik ;)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184816757
En dan ook nog eens een kut systeem bedenken waarbij met vastgenageld wordt aan een hypotheek om zogenaamd je ''eigen'' huis te kopen.

Ze moeten huizen betaalbaar maken. 50.000 euro mag een huis kosten. Niet meer niet minder. Maar ja, dan worden de burgers veelte onafhankelijk en dat mag niet. Dus hoppa verder door het leven gaan als een loonslaaf en heb je eindelijk je pensioen bereikt, krijg je een ziekte waarbij je na een jaar alsnog overlijdt.

Gek heh.
  maandag 4 februari 2019 @ 15:38:37 #275
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184816813
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:34 schreef Werkperd het volgende:
8 + 4 uur voorbereid voor werk = 12 uur per dag. Gemiddelde arbeider werkt nog over etc. laten we zeggen 14 uur per dag.

14 uur per dag kapot werken. 70% van je leven wordt aan je werk besteden. En dan nog hier komen zeiken over wat een goed loon is.

Denken de rijken hier ook aan? Nee.
De meeste miljonairs werken véél meer dan 40 uur per week:

https://www.inc.com/tom-p(...)o-work-these-ma.html

https://www.cnbc.com/2017(...)ould-be-working.html

En de gemiddelde modaal inkomer werkt echt niet heel veel meer dan 40u per week en al helemaal geen 14u per dag :')
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184816814
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:34 schreef Werkperd het volgende:
8 + 4 uur voorbereid voor werk = 12 uur per dag. Gemiddelde arbeider werkt nog over etc. laten we zeggen 14 uur per dag.
4 uur voorbereiding voor je werk, wat? :')
De wekker gaat, ik sleep me karkas onder de douche, kleed me aan, schuif een boterham naar binnen en ben weg. 30 minuten maximaal.

Waar heb je 4 uur voor nodig?
pi_184816867
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

De meeste miljonairs werken véél meer dan 40 uur per week:

https://www.inc.com/tom-p(...)o-work-these-ma.html

https://www.cnbc.com/2017(...)ould-be-working.html

En de gemiddelde modaal inkomer werkt echt niet heel veel meer dan 40u per week en al helemaal geen 14u per dag :')
Ja voor jezelf werken is altijd smaakvoller he maar voor een loonslaaf is het een ander verhaal. Dat weet jij ook.
  maandag 4 februari 2019 @ 15:42:09 #278
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184816889
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:40 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja voor jezelf werken is altijd smaakvoller he maar voor een loonslaaf is het een ander verhaal. Dat weet jij ook.
Als je 14u per dag gaat werken terwijl je maar 8u betaalt krijgt dan gaat er iets verkeerd en dat is zeker niet de norm.
Het is wel de norm onder miljonairs die inderdaad voor zichzelf werken want met 40u per week werken wordt je gewoon niet snel of zelfs wel nooit rijk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184816903
quote:
99s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:38 schreef CrashO het volgende:

[..]

4 uur voorbereiding voor je werk, wat? :')
De wekker gaat, ik sleep me karkas onder de douche, kleed me aan, schuif een boterham naar binnen en ben weg. 30 minuten maximaal.

Waar heb je 4 uur voor nodig?
Ja lekker, half gaar als een zombie naar je werk gaan. Haast haast, speelt zeker geen rol bij het opbouwen van een langdurige mentale instorting? Ik denk ook dat als je thuis komt, moet gaan koken etc. tel nou maar al die uren op die je door werk kwijt bent. Niet bang zijn voor de waarheid maat.
pi_184816913
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:42 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je 14u per dag gaat werken terwijl je maar 8u betaalt krijgt dan gaat er iets verkeerd en dat is zeker niet de norm.
Het is wel de norm onder miljonairs die inderdaad voor zichzelf werken want met 40u per week werken wordt je gewoon niet snel of zelfs wel nooit rijk.
Wat probeer je nou te verdedigen? Dat we genaaid worden iets goeds is?
  maandag 4 februari 2019 @ 15:44:44 #281
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184816938
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Wat probeer je nou te verdedigen? Dat we genaaid worden iets goeds is?
Nee dat je onzin praat met 14u per dag aan werk besteden.
Of je moet wakker worden en je ontbijt opeten voor je naar je werk gaat ook als onderdeel van je werk beschouwen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184816959
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:42 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja lekker, half gaar als een zombie naar je werk gaan. Haast haast, speelt zeker geen rol bij het opbouwen van een langdurige mentale instorting? Ik denk ook dat als je thuis komt, moet gaan koken etc. tel nou maar al die uren op die je door werk kwijt bent. Niet bang zijn voor de waarheid maat.
Wat een dom gelul. Als ik vrij ben vliegen de gebraden kippen ook niet spontaan in m'n bek.
pi_184816988
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:35 schreef Werkperd het volgende:
En dan ook nog eens een kut systeem bedenken waarbij met vastgenageld wordt aan een hypotheek om zogenaamd je ''eigen'' huis te kopen.

Ze moeten huizen betaalbaar maken. 50.000 euro mag een huis kosten. Niet meer niet minder. Maar ja, dan worden de burgers veelte onafhankelijk en dat mag niet. Dus hoppa verder door het leven gaan als een loonslaaf en heb je eindelijk je pensioen bereikt, krijg je een ziekte waarbij je na een jaar alsnog overlijdt.

Gek heh.
zelfs als je de crisisprijzen rond 2008 pakt voor alleen materiaal red je het niet met 50.000 euro.

hoe kom je op zulke bedragen?
pi_184816989
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:42 schreef Werkperd het volgende:
Ik denk ook dat als je thuis komt, moet gaan koken etc. tel nou maar al die uren op die je door werk kwijt bent. Niet bang zijn voor de waarheid maat.
Wat heeft koken met je werk uren te maken? Als je met een uitkering op de bank zit ben je de tijd om te koken ook kwijt, dat is met een baan niet anders. Of reken je het schoonmaken van je huis ook mee als werktijd? _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 15:47:08 ]
pi_184817046
quote:
99s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:46 schreef CrashO het volgende:

[..]

Wat heeft koken met je werk uren te maken? Als je met een uitkering op de bank zit ben je de tijd om te koken ook kwijt, dat is met een baan niet anders. Of reken je het schoonmaken van je huis ook mee als werktijd? _O-
Bier drinken in de kroeg om bij te komen van mn werkweek reken ik ook als werktijd. Bij nader inzien is mijn werktijd dan best aangenaam.
pi_184817054
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:49 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Bier drinken in de kroeg om bij te komen van mn werkweek reken ik ook als werktijd. Bij nader inzien is mijn werktijd dan best aangenaam.
Veel nachtwerk ook B:)B
pi_184817133
Dat genaai zal nooit veranderen dankzij de mensen zoals hierboven.
  maandag 4 februari 2019 @ 15:54:51 #288
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184817140
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:54 schreef Werkperd het volgende:
Dat genaai zal nooit veranderen dankzij de mensen zoals hierboven.
Ach je hebt nu eenmaal werkpaarden en sierpaarden he
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184817158
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:54 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ach je hebt nu eenmaal werkpaarden en sierpaarden he
Ja maar er zal een dag komen..
pi_184817186
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:54 schreef Werkperd het volgende:
Dat genaai zal nooit veranderen dankzij de mensen zoals hierboven.
Lastig he, inhoudelijk ingaan op je ontkrachte onzin.
pi_184817192
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:35 schreef Werkperd het volgende:
En dan ook nog eens een kut systeem bedenken waarbij met vastgenageld wordt aan een hypotheek om zogenaamd je ''eigen'' huis te kopen.

Ze moeten huizen betaalbaar maken. 50.000 euro mag een huis kosten. Niet meer niet minder. Maar ja, dan worden de burgers veelte onafhankelijk en dat mag niet. Dus hoppa verder door het leven gaan als een loonslaaf en heb je eindelijk je pensioen bereikt, krijg je een ziekte waarbij je na een jaar alsnog overlijdt.

Gek heh.
alle huizen 50.000?
dus een flatje 50.000en een vrijstaand huis met dubbele garage ook 50.000?
niet echt realistisch..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_184817273
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:57 schreef gianni61 het volgende:

[..]

alle huizen 50.000?
dus een flatje 50.000en een vrijstaand huis met dubbele garage ook 50.000?
niet echt realistisch..
Was een voorbeeld. Dus een flatje is dan 30 duizend euro. 3 jaar voor werken? Niet genoeg voor jou? Tjah, dan zegt de overheid ga maar lekker 30 jaar als een slaaf werken voor een huis van 2 ton exclusief de rente wat er nog bijkomt allemaal. Dan ben je ook wel weer 70 jaar oud he, kun je nog lekker genieten van je resterende twee drie dagen in je afbetaalde huisje.
pi_184817299
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:01 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Was een voorbeeld. Dus een flatje is dan 30 duizend euro. 3 jaar voor werken? Niet genoeg voor jou? Tjah, dan zegt de overheid ga maar lekker 30 jaar als een slaaf werken voor een huis van 2 ton exclusief de rente wat er nog bijkomt allemaal. Dan ben je ook wel weer 70 jaar oud he, kun je nog lekker genieten van je resterende twee drie dagen in je afbetaalde huisje.
ONZ is een deurtje verderop.
pi_184817312
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:01 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Was een voorbeeld. Dus een flatje is dan 30 duizend euro. 3 jaar voor werken? Niet genoeg voor jou? Tjah, dan zegt de overheid ga maar lekker 30 jaar als een slaaf werken voor een huis van 2 ton exclusief de rente wat er nog bijkomt allemaal. Dan ben je ook wel weer 70 jaar oud he, kun je nog lekker genieten van je resterende twee drie dagen in je afbetaalde huisje.
En wie betaald de materiaal kosten? De arbeidskosten? Of moeten de bouwlui ineens voor een euro per uur gaan werken?
pi_184817335
Mensen die veel willen verdienen zullen hard moeten werken, mocht dit lukken, dan verdienen ze automatisch meer loon. Mensen die het wel prima vinden, verdienen een middelmatig loon. Mensen die de kantjes eraf lopen krijgen minimum of worden ontslagen.

Het is allemaal super simpel, het wordt moeilijk gemaakt door de grootverdieners die er niet voor durven uit te komen grootverdieners te zijn.

De betere vraag zou zijn : verdien ik genoeg voor mijn levensonderhoud?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_184817413
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:05 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

En wie betaald de materiaal kosten? De arbeidskosten? Of moeten de bouwlui ineens voor een euro per uur gaan werken?
Ja het is ook heel normaal he dat een huis van 100 jaar oud boven de 2 ton blijft.
pi_184817457
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:07 schreef DoubleUU het volgende:
Mensen die veel willen verdienen zullen hard moeten werken, mocht dit lukken, dan verdienen ze automatisch meer loon. Mensen die het wel prima vinden, verdienen een middelmatig loon. Mensen die de kantjes eraf lopen krijgen minimum of worden ontslagen.

Het is allemaal super simpel, het wordt moeilijk gemaakt door de grootverdieners die er niet voor durven uit te komen grootverdieners te zijn.

De betere vraag zou zijn : verdien ik genoeg voor mijn levensonderhoud?
Onzin. Hard werken. 50 jaar lang hard werken om eindelijk een huis af te kunnen kopen. En dan dood gaan. Vind jij dat normaal of zal jij je als 70 jarige gepensioneerde lekker kunnen genieten van het leven? Wie hou je voor de gek?
  maandag 4 februari 2019 @ 16:15:17 #298
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_184817492
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:12 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je kan nooit van zijn leven wonen en leven in Nederland van 500 euro per maand, de rest van zijn inkomen komt gewoon van de belastingbetaler af.
Je moet je er maar goed bij voelen.

[..]

Natuurlijk. :')

[..]

Uhm nee, Jij bent netto ontvanger van overheidsgeld, mensen met een hoger inkomen zijn netto betaler aan de belastingdienst.

[..]

Ja, en je moet niet eten? Je zorgzekering kost niks? Je hoeft nooit nieuwe kleding te kopen of ergens heen?
Lijkt me nogal logisch dat mensen met een hoog inkomen netto betalers zijn en mensen met een laag inkomen netto ontvangers. Zonder dat principe is een samenleving onmogelijk. Mijn punt was echter dat rijkere mensen ook meer terugkrijgen (materieel en immaterieel) van de belastingopbrengsten. En ja, het is mogelijk zo goedkoop te leven. Huurtoeslag en zorgtoeslag zijn bij mij samen ¤350 dus dan zit ik nog steeds ruim onder de 1000. Ik geef erg weinig uit naast mijn vaste lasten. Bedank mij maar voor m'n kleine ecologische voetafdruk.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_184817494
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:13 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Onzin. Hard werken. 50 jaar lang hard werken om eindelijk een huis af te kunnen kopen. En dan dood gaan. Vind jij dat normaal of zal jij je als 70 jarige gepensioneerde lekker kunnen genieten van het leven? Wie hou je voor de gek?
De jeugd van tegenwoordig kan niet eens meer een huis kopen door alle aangescherpte regels omdat de babyboomers Nederland verkracht hebben...dusja wie had het slechter? De babyboomer zeker niet.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_184817512
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:11 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja het is ook heel normaal he dat een huis van 100 jaar oud boven de 2 ton blijft.
Dus mensen moeten maar geld verliezen op hun aankoop van een huis? Gewoon normale marktwerking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')