abonnement Unibet Coolblue
pi_184721640
Eigenlijk is volgens de nieuwe maatstaven die hele attractie niet meer te handhaven ivm racisme.
pi_184721825
Een uiterlijk dat beter pas bij het huidige tijdsbeeld. Dus de speer wordt vervangen door een Ak47.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 30 januari 2019 @ 22:42:26 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184721858
We kunnen hier wel allemaal lopen mopperen, maar de Efteling is een van de mooiste parken van de wereld met veel buitenlandse bezoekers. En veel van de attracties hebben wel een grote beurt nodig, dan snap ik wel dat ze zogenaamd aanstootgevende beelden vervangen.
pi_184722234
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:41 schreef kawotski het volgende:
Een uiterlijk dat beter pas bij het huidige tijdsbeeld. Dus de speer wordt vervangen door een Ak47.
Vrachtwagen.
I´m back.
pi_184722743
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vrachtwagen.
hockeystick?
voetbal ?
wandelstok?
smartfoontje ?
pi_184722854
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 20:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dus hoe gaat dat dan. Okee, zoals het nu is is racistisch. Check. Dus we gaan dat veranderen. Okee, check. Maar mag ook niet een accurate weergave zijn zoals bij national geographic. Nee duh, check. Maar wie zegt er dan daar bij de efteling: okee, dan geven we ze dus allemaal een clownsneus op.

Dat is gewoon gek, dude, echt seriously. :{.
Ik gok eerder iets van 'goh, dat ding heeft binnenkort een flinke onderhoudsbeurt nodig. Is er wellicht nog iets wat we er dan meteen aan kunnen veranderen zodat het beter aansluit op de beleving van ons publiek, waardoor we als park populairder worden en meer geld binnen kunnen harken?'

En dan volgen er een paar vergaderingen tussen wat marketing lui, technisch volk en wellicht een artiest/kunstenaar of 2.

Het lijkt me iig niet dat ze er twee jaar intensief hun best op hebben gedaan om volledig aan de eisen van de racisme-roepers tegemoet te komen, en dan uiteindelijk dit als idee hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_184723165
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

hockeystick?
voetbal ?
wandelstok?
smartfoontje ?
Wat?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184723408
En terecht.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 31-01-2019 20:24:37 ]
pi_184723421
quote:
15s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat?
tablet dan ?
ook eigentijds
pi_184723482
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tablet dan ?
ook eigentijds
En ook een wapen.
pi_184723546
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:53 schreef Poep_op_je_hoofd het volgende:

[..]

En ook een wapen.
Waarom een wapen ?
In Nederland had men vroeger ook speren.
Worden Nederlanders zo uitgebeeld bij de Efteling met een modern wapen?
pi_184723572
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tablet dan ?
ook eigentijds
Owja zo.

Ik zeg: een gemutileerde kut.
Das ook traditie.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 00:01:32 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184723586
Kunnen we niet gewoon 1 park maken waar niemand over kan klagen?
Dan hoeven de racistische parken niet aangepast te worden -> de zeikerds hebben een alternatief.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184723602
quote:
15s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:00 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Owja zo.

Ik zeg: een gemutileerde kut.
Das ook traditie.
natuurlijk.... ik dacht al waar blijven die haatzaaiers nou in deel 2
pi_184723630
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:01 schreef Nikonlover het volgende:
Kunnen we niet gewoon 1 park maken waar niemand over kan klagen?
Dan hoeven de racistische parken niet aangepast te worden -> de zeikerds hebben een alternatief.
Nee dat kunnen "we" niet.
Laat het maar gewoon over aan een onderneming , niet aan een staat die namens "we" een park moet bouwen.
En zeikerds blijf je altijd houden. Zie deel 1
pi_184723712
Nou, boeiend dat ze dat doen.

Er zijn nog bizar weinig stammen die er nog zo uitzien en die wonen niet eens in Afrika.
pi_184723721
Zelfs schoenen zijn tegenwoordig racisme
https://www.today.com/sty(...)5eqcB7-E_N0DoIGnd6uU
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 00:15:43 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184723754
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee dat kunnen "we" niet.
Laat het maar gewoon over aan een onderneming , niet aan een staat die namens "we" een park moet bouwen.
En zeikerds blijf je altijd houden. Zie deel 1
Dat kunnen we wel. Maar dat gaat niet gebeuren helaas.\

Als het van de staat is, dan is het ook makkelijker een lijstje bij te houden van alle zeikerds. Als er genoeg mensen op het lijstje staan, dan kunnen ze naar een 1 of andere tropisch eiland gevlogen worden waar niets is waar ze over kunnen klagen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184723758
Haha 'aanpassen aan het tijdsbeeld'. Zielig. Fucking zielig. Ik schaam me soms voor mijn eigen soort.

Van hetzelfde laken een pak als het argument 'het is 2019! Dit kan echt niet meer!'

Tijd is nooit een argument. En de veranderingen die ons 'tijdsbeeld' bepalen zijn door de mens bewust ingezet en gekozen. Net zoals je er voor kunt kiezen om je niet zo aan te stellen.

Jammer dat zoveel bedrijven bang aan het worden zijn voor een clubje zanikers.
pi_184723791
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:15 schreef matigeuser het volgende:

Jammer dat zoveel bedrijven bang aan het worden zijn voor een clubje zanikers.
Efteling heeft het over internationale bezoekers die bepaalde poppen van deze atrractie niet konden waarderen.
Nogal bevooroordeeld van je deze bezoekers zanikers te noemen. Je kent ze niet.

Ik heb die japanse poppen gezien.. spleetogen, bril, voortanden... dat is stereotypering : raseigenchappen uitvergroten. Ik kan me zeker indenken dat Japanners Chinezen, Koreanen hun uitbeelding niet zo leuk vinden.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 00:21:33 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184723808
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Efteling heeft het over internationale bezoekers die bepaalde poppen van deze atrractie niet konden waarderen.
Nogal bevooroordeeld van je deze bezoekers zanikers te noemen. Je kent ze niet.

Ik heb die japanse poppen gezien.. spleetogen, bril, voortanden... dat is stereotypering : raseigenchappen uitvergroten. Ik kan me zeker indenken dat Japanners Chinezen, Koreanen hun uitbeelding niet zo leuk vinden.
Nou en, het is toch maar een attractie, het is nep. Nederlanders zeiken toch ook niet over de klompen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184723810
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat kunnen we wel. Maar dat gaat niet gebeuren helaas.\
Pretparken runnen moet geen taak van de staat zijn.
Wel meewerken met infrastructuur e.d.

quote:
Als het van de staat is, dan is het ook makkelijker een lijstje bij te houden van alle zeikerds. Als er genoeg mensen op het lijstje staan, dan kunnen ze naar een 1 of andere tropisch eiland gevlogen worden waar niets is waar ze over kunnen klagen.
Ik nomineer jou dan voor dat lijstje .. Hooggeplaatst
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 00:22:45 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184723819
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Pretparken runnen moet geen taak van de staat zijn.
Wel meewerken met infrastructuur e.d.

[..]

Ik nomineer jou dan voor dat lijstje .. Hooggeplaatst
Alles moet van de staat zijn/worden.

Waarom? Ik zeik toch nergens op?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 31 januari 2019 @ 00:24:32 #25
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_184723839
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:21 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nou en, het is toch maar een attractie, het is nep. Nederlanders zeiken toch ook niet over de klompen.
Ik heb toch wel een beetje een probleem met die klompen. Windmolens, daar ben ik overheen, maar die klompen. ;(
pi_184723872
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:22 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Alles moet van de staat zijn/worden.

ok... open een topic in POL met deze wens.
En vermeld dan je plan om mensen met afwijkende menigen te verbannen naar eilanden ver weg.
pi_184723946
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Efteling heeft het over internationale bezoekers die bepaalde poppen van deze atrractie niet konden waarderen.
Nogal bevooroordeeld van je deze bezoekers zanikers te noemen. Je kent ze niet.

Ik heb die japanse poppen gezien.. spleetogen, bril, voortanden... dat is stereotypering : raseigenchappen uitvergroten. Ik kan me zeker indenken dat Japanners Chinezen, Koreanen hun uitbeelding niet zo leuk vinden.
Stel je niet zo aan. Jij bent er ook een, een zaniker.

Wat maakt het nou uit als iemand een stereotype afbeeld of illustreert? Daar haal je toch je schouders voor op man. Of beter nog, zie de humor er van in.

Er gaan gvd dagelijks mensen dood aan de meest verschrikkelijke ziektes en ongelukken. We hebben 1 kans om iets van de tijd op deze planeet te maken. Dan ga je toch niet lopen janken om een popje die een beetje op jou lijkt? Kom op.
pi_184723949
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

natuurlijk.... ik dacht al waar blijven die haatzaaiers nou in deel 2
Welke haat broeder?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184724008
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom een wapen ?
In Nederland had men vroeger ook speren.
Worden Nederlanders zo uitgebeeld bij de Efteling met een modern wapen?
Eh nee, je hebt gelijk.

Alleen vreemden worden agressief uitgebeeld.
Werden, gelukkig.
  donderdag 31 januari 2019 @ 00:52:46 #30
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_184724018
Het zijn toch gewoon persiflages, althans zo heb ik het altijd gezien. Van jongs af aan. Die klompen, die oorbellen, die spleetogen :D Grappig toch. Maakt de wereld wat minder serieus. Net als Spitting image bij de Britten toendertijd. De "Mad". :D

Adem in en uit.
  donderdag 31 januari 2019 @ 04:37:59 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184724482
Ik neem aan dat het aantal afrikaanse vader poppen ook gehalveerd worden om te voldoen aan een modern tijdbeeld?

Of wordt het dan weer net ietsjes te echt allemaal?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184724679
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:24 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik heb toch wel een beetje een probleem met die klompen. Windmolens, daar ben ik overheen, maar die klompen. ;(
Afgaande op het tijdsbeeld argument kunnen klompen in 2019 dan ook echt niet meer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184724707
Gisteren een brief geschreven naar de Efteling omdat ik boos van vanwege de naam van de achtbaan 'Python'. Vrouwen noemen mijn tampeloerus namelijk ook Python en elke keer als ik naar de Efteling ga voel ik me ongemakkelijk als ik hier een ritje in maak. De naam Python is dan ook beledigend en stigmatiserend voor mensen met een grote pik.
U MAD?
pi_184725118
Nee ik vind het wel goed dat het op de schop gaat. Het is ook geen top icoon in de efteling of zo die hele carnaval festival. Kan toch ook niet meer zo, aanpassen naar het huidige tijdbeeld die handel.

Graag alle poppetjes onherkenbaar maken wat ras betreft, en als het dan al enigzins herkenbaar is graag geen blank (of shit sorry: WIT) vrouwelijk poppetje naast een WIT mannetjes poppetje, maar altijd naast een gekleurd poppetje. Kinderpoppetjes ook graag in alle kleuren van de regenboog fijn spelend met elkaar. Gaarne ook poppetjes met tatoos, scarifications en piercings, het nieuwe normaal. Poppetjes graag er bij die onherkenbaar zijn wat geslacht betreft, bijvoorbeeld eentje met een rok aan die een baard heeft ofzo. Ook graag nieuwe poppetjes met burka's, want dat is het nieuwe straatbeeld straks. Ook liever niet meer gezinnetjes herkenbaar als het traditionele man-vrouw met kinderen, dat is ook een beetje ouderwets aan het worden. Op zijn minst dan iets van single parent Efteling, please een beetje met de tijd mee gaan.

Oh, en als je klaar bent pak dan ook Monsieur Caniballe aan. Onbegrijpelijk dat daar nog geen klachten over gekomen zijn.

En een andere user had het over wapens en vrachtwagens? Die wil ik ook graag, maar dan in de Fata Morgana, dan klopt het allemaal weer een beetje.

Haal dan in een volgende fase het hele sprookjesbos maar weg, want die stijl van Anton Pieck is eigenlijk ook maar zo zo en gaan jullie toch al steeds verder vandaan.
pi_184725185
Gewoon allemaal grijze poppetjes, net als Hankey the Christmas Poo.

De zanikers missen gewoon menselijke eigenschappen zoals humor en de kunst van relativeren.

En wat is er mis met het tonen van een ouderwets tijdsbeeld? Zo leren die toeristen ook nog eens hoe vroeger de diverse volkeren op deze aardkloot getypeerd werden. Geschiedenislesje 101.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 31 januari 2019 @ 08:36:51 #36
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184725539
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:21 schreef Nikonlover het volgende:
Nou en, het is toch maar een attractie, het is nep. Nederlanders zeiken toch ook niet over de klompen.
We hebben het ook over negatieve stereotypering. Niet over dingen waar we trots op zijn.

Je hebt toch wel het inlevingsvermogen van een aardappel als je bovenstaande argument serieus meent. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 31 januari 2019 @ 08:37:48 #37
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184725549
Maar ik heb weer gelachen! _O-
Jankies! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 31 januari 2019 @ 08:39:19 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184725560
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 23:17 schreef Bluesdude het volgende:
hockeystick?
voetbal ?
wandelstok?
smartfoontje ?
KFC bucket?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 08:41:04 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184725575
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 08:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

We hebben het ook over negatieve stereotypering. Niet over dingen waar we trots op zijn.

Je hebt toch wel het inlevingsvermogen van een aardappel als je bovenstaande argument serieus meent. :D
Ik vind klompen een negatieve stereotypering van Hollanders.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 31 januari 2019 @ 08:45:10 #40
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184725629
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 08:41 schreef Nikonlover het volgende:
Ik vind klompen een negatieve stereotypering van Hollanders.
Klim in de pen! :( En zeg er wat van.

Verder is het natuurlijk gewoon dikke vette bullshit mevrouw Nikonlover. En da witte gij ook wel!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184725699
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 08:41 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik vind klompen een negatieve stereotypering van Hollanders.
Begin een actiegroep 'meerderheidsperspectief' en kaart het aan bij de Efteling. Verspreid het woord via twitter, via facebook. Zorg voor volgers die het retweeten en liken. Zorg dat je een nepjournalist aan jou kant hebt staan die het standpunt via de media en podcasts verder uitdraagt. Ga in ieder geval ook internationaal, gebruik veel Engels. Wacht dan af op een uitnodiging van de Efteling om te komen praten. Krijg je die uitnodiging niet, ga dan met een bordje actie voeren voor de ingang, of besmeur of beklad de betreffende attractie.

Wedden dat je tzt je zin krijgt?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 31 januari 2019 @ 08:51:02 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184725700
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 08:41 schreef Nikonlover het volgende:
Ik vind klompen een negatieve stereotypering van Hollanders.
Ik vind Nikonlover een negatieve stereotypering van de Fok!ker.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184725844
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 04:37 schreef SpecialK het volgende:
Ik neem aan dat het aantal afrikaanse vader poppen ook gehalveerd worden om te voldoen aan een modern tijdbeeld?

Of wordt het dan weer net ietsjes te echt allemaal?
Ik durfde hem gisteren al niet te maken _O-

En bij het gedeelte waar je het midden-oosten in gaat een bordje "gelieve op te letten voor zakkenrollers". Pas wat beter in het tijdsbeeld. :X
  donderdag 31 januari 2019 @ 09:05:28 #44
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_184725869
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 06:25 schreef de_boswachter het volgende:
Gisteren een brief geschreven naar de Efteling omdat ik boos van vanwege de naam van de achtbaan 'Python'. Vrouwen noemen mijn tampeloerus namelijk ook Python en elke keer als ik naar de Efteling ga voel ik me ongemakkelijk als ik hier een ritje in maak. De naam Python is dan ook beledigend en stigmatiserend voor mensen met een grote pik.
Als ik jou was, zou ik trots zijn dat je vergeleken wordt met iets wat al 37 jaar wel functioneert...
put
your
clothes
on!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 09:05:48 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184725877
quote:
16s.gif Op donderdag 31 januari 2019 08:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Klim in de pen! :( En zeg er wat van.

Verder is het natuurlijk gewoon dikke vette bullshit mevrouw Nikonlover. En da witte gij ook wel!
Waarom is het bullshit? Waarom zijn die zeurende afrikaantjes en aziaatjes niet bullshit?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 09:06:37 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184725886
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 08:51 schreef Montagui het volgende:

[..]

Begin een actiegroep 'meerderheidsperspectief' en kaart het aan bij de Efteling. Verspreid het woord via twitter, via facebook. Zorg voor volgers die het retweeten en liken. Zorg dat je een nepjournalist aan jou kant hebt staan die het standpunt via de media en podcasts verder uitdraagt. Ga in ieder geval ook internationaal, gebruik veel Engels. Wacht dan af op een uitnodiging van de Efteling om te komen praten. Krijg je die uitnodiging niet, ga dan met een bordje actie voeren voor de ingang, of besmeur of beklad de betreffende attractie.

Wedden dat je tzt je zin krijgt?
Waarom zou ik?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 31 januari 2019 @ 09:06:50 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184725888
Sfeerimpressie van na de verbouwing:

  donderdag 31 januari 2019 @ 09:09:29 #48
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_184725919
Ben wel benieuwd of, zoals de media het nu brengt, alleen de Afrikaanse en Aziatische poppen worden aangepast of ook de de andere poppen.

Verder is het hilarisch om op Facebook de reacties van boze ouders te lezen, dat hun koter nou niet in Carnaval Festival kan en nu zowat het weekendje Efteling is verpest _O-
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 31 januari 2019 @ 09:11:49 #49
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184725944
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:05 schreef Nikonlover het volgende:
Waarom is het bullshit?
Omdat je er helemaal geen problemen mee hebt! O+
quote:
Waarom zijn die zeurende afrikaantjes en aziaatjes niet bullshit?
Je aanmatigende toontje even daar gelaten ...
Volgens mij was de klacht dat er vooral negatieve stereotyperingen te zien zijn. Als je kijkt naar cartoons uit de koloniale tijd, dan zie je ongeveer dezelfde stereotypen.

Daarbij wordt er niet gezegd dat stereotypen niet kunnen, maar dat deze specifieke stereotyperingen niet kunnen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 31 januari 2019 @ 09:15:05 #50
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184726000
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:05 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Als ik jou was, zou ik trots zijn dat je vergeleken wordt met iets wat al 37 jaar wel functioneert...
Een python die mensen elke paar minuten naar een hoogtepunt brengt. :Y

En dat de hele dag door.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184726384
Ze zouden ze eigenlijk moeten laten staan (als tijdsbeeld van toen), met daarnaast dezelfde opstelling maar dan ingegeven door het tijdsbeeld van nu.

Lijkt me machtig interessant voor de koters om zo tijdsbeeld inzicht te krijgen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184726672
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:05 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waarom is het bullshit? Waarom zijn die zeurende afrikaantjes en aziaatjes niet bullshit?
In Nederland hebben we meer last van zeurende Nederlandertjes ...dat is meer bullshit
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 10:06:10 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184726737
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 10:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In Nederland hebben we meer last van zeurende Nederlandertjes ...dat is meer bullshit
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184727028
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:41 schreef Montagui het volgende:
Ze zouden ze eigenlijk moeten laten staan (als tijdsbeeld van toen), met daarnaast dezelfde opstelling maar dan ingegeven door het tijdsbeeld van nu.

Lijkt me machtig interessant voor de koters om zo tijdsbeeld inzicht te krijgen.
Kerel, het is niet alsof je daadwerkelijk wat leert van deze schijtattractie. Als je klein bent zie je dansende poppetjes terwijl een rete-aanstekelijk muziekje klinkt. Thats it.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184727475
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 10:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In Nederland hebben we meer last van zeurende Nederlandertjes ...dat is meer bullshit
We?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184727530
quote:
11s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:06 schreef Twiitch het volgende:
Sfeerimpressie van na de verbouwing:

[ afbeelding ]
Nee nee, in die tekens zie ik Allah, kan natuurlijk niet.
  donderdag 31 januari 2019 @ 11:13:55 #57
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_184727656
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:15 schreef matigeuser het volgende:
Tijd is nooit een argument. En de veranderingen die ons 'tijdsbeeld' bepalen zijn door de mens bewust ingezet en gekozen. Net zoals je er voor kunt kiezen om je niet zo aan te stellen.
Of er voor kiezen met je tijd(sbeeld) mee te gaan. :').
Ik ga naar huis.
pi_184727711
Ah ze zetten Arabieren in vrachtwagens en bivakmutsen? En Afrikanen in bootjes?
pi_184727907
Dus het wordt een vrolijk ritje tot aan de poppen van het continent Afrika, dan zien we uitgemergelde poppetjes en wat legerfiguren erbij met Kalashnikov's.

Misschien nog wat kinderen in de mijnen erbij voor de bling bling...
pi_184728405
quote:
15s.gif Op donderdag 31 januari 2019 11:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

We?
We= bewoners van Nederland
pi_184731345
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 11:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Dus het wordt een vrolijk ritje tot aan de poppen van het continent Afrika, dan zien we uitgemergelde poppetjes en wat legerfiguren erbij met Kalashnikov's.

Misschien nog wat kinderen in de mijnen erbij voor de bling bling...
Wel met vliegjes rond hun ogen, en dan een bordje van Unicef erbij met het rekeningnummer.
  donderdag 31 januari 2019 @ 15:51:28 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184732048
Die belachelijke Europese stereotypen mogen ook wel weg dan. En gekijk het woord Carnaval verwijderen, want dat gaat nergens meer over.
pi_184732100
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2019 00:52 schreef Stray_cat het volgende:
Het zijn toch gewoon persiflages, althans zo heb ik het altijd gezien. Van jongs af aan. Die klompen, die oorbellen, die spleetogen :D Grappig toch. Maakt de wereld wat minder serieus. Net als Spitting image bij de Britten toendertijd. De "Mad". :D

Adem in en uit.
Maar dat soort dingen worden tegenwoordig niet meer begrepen door mensen. Humor, ieks, dat is eng.
  donderdag 31 januari 2019 @ 19:27:14 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184736319
https://www.powned.tv/artikel/racistisch-ritje-efteling-verdwijnt

Hier een filmpje over de Efteling. Alle mensen vinden Carnaval Festival gewoon leuk. Er is ook een negerin en die vind het ook prima en van haar hoeft ook niks veranderd te worden.
Dit allemaal om een paar zure figuren te bevredigen, die van hun uitkering nog niet eens een kaartje kunnen kopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184736632
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:27 schreef LXIV het volgende:
https://www.powned.tv/artikel/racistisch-ritje-efteling-verdwijnt

Hier een filmpje over de Efteling. Alle mensen vinden Carnaval Festival gewoon leuk. Er is ook een negerin en die vind het ook prima en van haar hoeft ook niks veranderd te worden.
Dit allemaal om een paar zure figuren te bevredigen, die van hun uitkering nog niet eens een kaartje kunnen kopen.
Nee, dit allemaal vanwege groot onderhoud wat gepleegd gaat worden omdat de attractie al 35 jaar oud is.

“Carnaval Festival is technisch gezien toe aan onderhoud”, legt Fons Jurgens, Algemeen Directeur van de Efteling, uit. “We investeren niet alleen in nieuwe attracties, maar houden ook de wat oudere attracties graag up-to-date"

https://www.efteling.com/(...)rt-carnaval-festival

En als ze dan toch bezig zijn met het plaatsen van LED-licht, het vervangen van ruim 100 gondels, het onderhouden van de motoren en het opfrissen van het schilderwerk, pakken ze gelijk een deel van de poppen mee zodat deze ook aansluiten op de huidige tijd net als alle andere aanpassingen.
  donderdag 31 januari 2019 @ 19:41:41 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184736683
Nein, nein, nein!
Alles moet altijd bei het oude bleijven!
Nein, nein, nein!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184736882
LED-verlichting?! Weg met de modernisering! Boycot de Efteling!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184737061
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:39 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nee, dit allemaal vanwege groot onderhoud wat gepleegd gaat worden omdat de attractie al 35 jaar oud is.

“Carnaval Festival is technisch gezien toe aan onderhoud”, legt Fons Jurgens, Algemeen Directeur van de Efteling, uit. “We investeren niet alleen in nieuwe attracties, maar houden ook de wat oudere attracties graag up-to-date"

https://www.efteling.com/(...)rt-carnaval-festival

En als ze dan toch bezig zijn met het plaatsen van LED-licht, het vervangen van ruim 100 gondels, het onderhouden van de motoren en het opfrissen van het schilderwerk, pakken ze gelijk een deel van de poppen mee zodat deze ook aansluiten op de huidige tijd net als alle andere aanpassingen.
Waarom niet gewoon laten als tijdsbeeld van 'toen'?

Als je argument 'met de tijd meegaan' is dan dienen dus álle poppetjes aangepast te worden. Doe je dat niet dan heb je op z'n minst de schijn tegen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184737166
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon laten als tijdsbeeld van 'toen'?
Omdat de directie van de Efteling dat niet wil. En die betaalt en bepaalt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 31 januari 2019 @ 19:59:48 #70
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_184737214
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon laten als tijdsbeeld van 'toen'?

Als je argument 'met de tijd meegaan' is dan dienen dus álle poppetjes aangepast te worden. Doe je dat niet dan heb je op z'n minst de schijn tegen.
Onder druk van een kleine groep deugdrammers. Zelfde groep als met zwarte piet.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_184737282
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:39 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nee, dit allemaal vanwege groot onderhoud wat gepleegd gaat worden omdat de attractie al 35 jaar oud is.

“Carnaval Festival is technisch gezien toe aan onderhoud”, legt Fons Jurgens, Algemeen Directeur van de Efteling, uit. “We investeren niet alleen in nieuwe attracties, maar houden ook de wat oudere attracties graag up-to-date"

https://www.efteling.com/(...)rt-carnaval-festival

En als ze dan toch bezig zijn met het plaatsen van LED-licht, het vervangen van ruim 100 gondels, het onderhouden van de motoren en het opfrissen van het schilderwerk, pakken ze gelijk een deel van de poppen mee zodat deze ook aansluiten op de huidige tijd net als alle andere aanpassingen.
Maar wat gaan ze dan veranderen? Krijgen de Chinezen ineens blauwe ogen ofzo?
pi_184737622
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:27 schreef LXIV het volgende:
https://www.powned.tv/artikel/racistisch-ritje-efteling-verdwijnt

Hier een filmpje over de Efteling. Alle mensen vinden Carnaval Festival gewoon leuk. Er is ook een negerin en die vind het ook prima en van haar hoeft ook niks veranderd te worden.
Dit allemaal om een paar zure figuren te bevredigen, die van hun uitkering nog niet eens een kaartje kunnen kopen.
Heb jij het filmpje wel bekeken? Iedereen? Ik zie toch echt een man zeggen dat het racistisch is. Verder is de zwarte vrouw in het filmpje niet negroïde.
pi_184737635
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon laten als tijdsbeeld van 'toen'?

Als je argument 'met de tijd meegaan' is dan dienen dus álle poppetjes aangepast te worden. Doe je dat niet dan heb je op z'n minst de schijn tegen.
:D

Je denkt toch niet dat de Efteling miljoenen gaat uitgeven aan het volledig verduurzamen van een attractie om te verbloemen dat ze eigenlijk alleen wat poppetjes willen veranderen, maar dat niet durven vanwege de ophef die daarover komt.

De attractie is 35 jaar oud (overigens de 1e foto-attractie), is toe aan vernieuwing en dan neemt de Efteling, volstrekt logisch, ook de opinie van het publiek mee.
pi_184737736
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:39 schreef FYazz het volgende:

...pakken ze gelijk een deel van de poppen mee zodat deze ook aansluiten op de huidige tijd net als alle andere aanpassingen.
Ah.

Dus de poppen in traditionele Nederlandse kledij, die je vandaag de dag nagenoeg niet meer in het Nederlandse straatbeeld ziet, worden ook aangepast.

Nee dan is dat niets raars.

Ik dacht al; weer die hypocriete selectiviteit om bij het minste geringste "racisme" roepers weer gelijk op de knietjes te gaan...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184737915
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ah.

Dus de poppen in traditionele Nederlandse kledij, die je vandaag de dag nagenoeg niet meer in het Nederlandse straatbeeld ziet, worden ook aangepast.

Nee dan is dat niets raars.

Ik dacht al; weer die hypocriete selectiviteit om bij het minste geringste "racisme" roepers weer gelijk op de knietjes te gaan...
Heb je het nieuwe ontwerp gezien? Gros van de Afrikanen loopt niet rond met speren en gekleurde schilden. Het blijft een karikatuur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184737963
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:02 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Maar wat gaan ze dan veranderen? Krijgen de Chinezen ineens blauwe ogen ofzo?
Ik kan daar geen concreet antwoord op geven, maar ik verwacht dat de bij de Chinese poppetjes de grote voortanden verdwijnen.

En uit de sfeerimpressie hebben de Afrikaanse poppetjes geen neusring, maar traditionele kleding.

Overigens zal echt niet elke aanpassing die ze zullen doen iets te maken hebben met rascisme oid.
Ik denk dat de meeste poppetjes gewoon nieuwe kleding aangemeten krijgt en dat bepaalde poppetjes een vriendelijker uiterlijk krijgen voor de kindjes die fan zijn van deze attractie.
pi_184738198
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:14 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ah.

Dus de poppen in traditionele Nederlandse kledij, die je vandaag de dag nagenoeg niet meer in het Nederlandse straatbeeld ziet, worden ook aangepast.

Nee dan is dat niets raars.

Ik dacht al; weer die hypocriete selectiviteit om bij het minste geringste "racisme" roepers weer gelijk op de knietjes te gaan...
Weet ik niet, misschien worden die poppetjes ook aangepast en misschien ook niet.

Persoonlijk vind ik de karikatuur van bijvoorbeeld de Nederlanders en de Mexicanen veel treffender dan die van de Chinezen en Afrikanen.

Als ik foto's zou googlen van traditionele kledij uit China of Afrika dan krijg ik geen afbeeldingen van mensen met neusringen of grote voortanden.

Als ik google op traditionele kledij uit Holland of Mexico krijg ik wel foto's van sombrero's en vrouwen die een hul dragen.
pi_184738551
En ook in 2019 gaat het gejank van mensen die aandacht tekort komen gewoon verder
  donderdag 31 januari 2019 @ 20:43:42 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184738579
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:41 schreef Bottendaal het volgende:
En ook in 2019 gaat het gejank van mensen die aandacht tekort komen gewoon verder
Haha, Bottendaal heeft het over zichzelf.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184738601
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je het nieuwe ontwerp gezien? Gros van de Afrikanen loopt niet rond met speren en gekleurde schilden. Het blijft een karikatuur.
Er zullen nog steeds meer Afrikanen rondlopen met speren en schilden dan dat er Nederlandse vrouwen met een hul rondlopen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184738766
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:28 schreef FYazz het volgende:

[..]

Als ik foto's zou googlen van traditionele kledij uit China of Afrika dan krijg ik geen afbeeldingen van mensen met neusringen of grote voortanden.
Gelukkig hebben we google om de knoop door te hakken bij dergelijke lastige ethische kwesties.

Wat is er verder mis met neusringen?
Conscience do cost.
pi_184739644
Heb eens 10 minuten vastgezeten in dat ding, dan komen ze letterlijk tot leven.
pi_184740546
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we google om de knoop door te hakken bij dergelijke lastige ethische kwesties.

Wat is er verder mis met neusringen?
Persoonlijk vind ik ze lelijk, onpraktisch en het lijkt me niet lekker zitten.

Maar als jij het wel mooi vindt dan moet je ze vooral dragen natuurlijk.
  donderdag 31 januari 2019 @ 21:58:56 #84
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_184740601
Ophef levert geen geld op. Daarom past men die poppen aan. Prima toch.
pi_184740664
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we google om de knoop door te hakken bij dergelijke lastige ethische kwesties.

Wat is er verder mis met neusringen?


Koekkoek.
pi_184741209
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:44 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Er zullen nog steeds meer Afrikanen rondlopen met speren en schilden dan dat er Nederlandse vrouwen met een hul rondlopen.
Punt is dat de nieuwe versie ook gewoon een karikatuur is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:20:58 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184741321
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:17 schreef KoosVogels het volgende:
Punt is dat de nieuwe versie ook gewoon een karikatuur is.
Alleen minder beledigend.
Maar dat mag niet van de witte horde, want beledigen is een recht en dus een plicht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184741529
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:56 schreef FYazz het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik ze lelijk, onpraktisch en het lijkt me niet lekker zitten.

Maar als jij het wel mooi vindt dan moet je ze vooral dragen natuurlijk.
Natuurlijk is het lelijk. Maar er zijn zoveel dingen lelijk. Ik vind het alleen vreemd dat het bij donkere mensen blijkbaar een karikatuur is.
Conscience do cost.
pi_184741669
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Alleen minder beledigend.
Maar dat mag niet van de witte horde, want beledigen is een recht en dus een plicht.
Misschien moet de Efteling de Nederlandse poppetjes veranderen in chronisch verongelijkte boosmensen die om de haverklap oproepen tot een boycot omdat bedrijven zouden buigen voor SJW'ers.

Kun je prachtig uitbeelden met poppetjes die met borden staan te demonstreren voor de oer-Hollandse HEMA.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184741782
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 04:37 schreef SpecialK het volgende:
Ik neem aan dat het aantal afrikaanse vader poppen ook gehalveerd worden om te voldoen aan een modern tijdbeeld?

Of wordt het dan weer net ietsjes te echt allemaal?
_O-
  Moderator donderdag 31 januari 2019 @ 22:33:14 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184741790
dat zou wel een mooie stunt zijn

superwitte boze poppetjes met oranje klompen op hun hoofd en bierblikken in de vuistjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184742082
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 19:27 schreef LXIV het volgende:

Dit allemaal om een paar zure figuren te bevredigen, die van hun uitkering nog niet eens een kaartje kunnen kopen.
De Efteling heeft het over internationale bezoekers die bepaalde uitbeeldingen niet zo leuk vinden.
Dan denk ik dat ze bedoelen bezoekers uit het buitenland. Gewone mensen niet Nederlanders, vaak komt men voor de kinderen,
Jij kent die bezoekers niet... en je weet niet of 'verzuurd' bij hen past of wat ze precies zeiden.
Dat van die uitkering is ook maar jouw fantasie.

Ik zag die Japanse poppen in een filmpje... irritante uitvergroting van 'raskenmerken'
De ogen, de voortanden, de stereotype bril.
Ik kan me indenken dat Japanse bezoekers op vakantie deze verbeelding niet feestelijk vinden.
En mogelijk ziet iemand dat als racisme, wat het ook lijkt te zijn.
pi_184742214
Overigens , de emoties achter de kritiek op deze eftelingplannen, zijn soortgelijk als die van de zogenaamde zwartpietfans in het zp-debat.
pi_184742301
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:24 schreef funnywell het volgende:
Heb eens 10 minuten vastgezeten in dat ding, dan komen ze letterlijk tot leven.
Dan had je even moeten zeggen dat ze hun "look" moesten "updaten."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184743022
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Alleen minder beledigend.
Maar dat mag niet van de witte sjw horde, want beledigen beledigd voelen is een voorrecht en dus een plicht.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184743062
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet de Efteling de Nederlandse poppetjes veranderen in chronisch verongelijkte boosmensen die om de haverklap oproepen tot een boycot omdat bedrijven zouden buigen voor SJW'ers vermeende racisme.

Kun je prachtig uitbeelden met poppetjes die met borden staan te demonstreren voor de oer-Hollandse HEMA.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184743661
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Haha, Bottendaal heeft het over zichzelf.
Oh het zijn natuurlijk weer dezelfde figuren die het er wel mee eens zijn, toevallig zeg
pi_184745467
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De Efteling heeft het over internationale bezoekers die bepaalde uitbeeldingen niet zo leuk vinden.
's lands wijs, 's lands eer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 1 februari 2019 @ 06:09:33 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184745511
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 05:55 schreef Montagui het volgende:
's lands wijs, 's lands eer.
Ja want in Nederland maken we er traditiegewijs een sport van om “vreemdelingen” op een voor hen denigrerende wijze af te beelden. Ook in gastvriendelijke familieparken.
Verongelijkte dorpersmentaliteit weer... :N
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184745517
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we google om de knoop door te hakken bij dergelijke lastige ethische kwesties.

Wat is er verder mis met neusringen?
Google _O_


Eerste resultaat op African Grove




Geen neusring inderdaad. Al betwijfel ik of mensen dit minder beledigend vinden.
pi_184745590
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 06:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja want in Nederland maken we er traditiegewijs een sport van om “vreemdelingen” op een voor hen denigrerende wijze af te beelden. Ook in gastvriendelijke familieparken.
Verongelijkte dorpersmentaliteit weer... :N
Typische drogredenatie van een deugbukker.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184745713
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 06:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja want in Nederland maken we er traditiegewijs een sport van om “vreemdelingen” op een voor hen denigrerende wijze af te beelden. Ook in gastvriendelijke familieparken.
Verongelijkte dorpersmentaliteit weer... :N
Lekker neerkijken op mensen uit een dorp?
  vrijdag 1 februari 2019 @ 07:16:32 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184745788
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 07:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Lekker neerkijken op mensen uit een dorp?
https://nl.wiktionary.org/wiki/dorper
quote:
dorper [m]
burger van een stad of dorp, een lid van de derde stand.
https://www.nemokennislink.nl/publicaties/reizen-in-de-tijd/
quote:
Du en ghi staan voor respectievelijk ‘jij’ en ‘jullie’, maar ghi kan ook gebruikt worden voor het enkelvoud en geldt dan als beleefdheidsvorm: ‘Here, ghi segt waer.’ Du wordt gebruikt wanneer u met iemand zeer vertrouwd bent of wanneer u zich richt tot iemand van een lagere stand of minachting uit wilt drukken: ‘Du best enen dorper’ (‘Je bent een onbeschofte vent’).
Ken je moerstaal.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ringo op 01-02-2019 07:39:00 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 07:17:57 #104
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184745796
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 06:39 schreef Montagui het volgende:
Typische drogredenatie van een deugbukker.
Ook lekker aan het radicaliseren zie ik.
Vooral anderen daarvan de schuld geven, dat helpt je verder!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 08:04:20 #105
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184746168
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 06:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Google _O_


Eerste resultaat op African Grove


[ afbeelding ]

Geen neusring inderdaad. Al betwijfel ik of mensen dit minder beledigend vinden.
Is dat traditionele Afrikaanse kleding :P
:')
pi_184746234
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 07:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ook lekker aan het radicaliseren zie ik.
Vooral anderen daarvan de schuld geven, dat helpt je verder!
Ik deel je mening niet, dus ben ik aan het radicaliseren?

Typisch weer! :D
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 1 februari 2019 @ 08:13:39 #107
471637 TomStall
I buried Joey
pi_184746240
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 06:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Typische drogredenatie van een deugbukker.
+1!

geweldig!
pi_184746252
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 06:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Google _O_

Eerste resultaat op African Grove

Geen neusring inderdaad. Al betwijfel ik of mensen dit minder beledigend vinden.
Antropologie is een mooi vak.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184746372
https://www.bd.nl/tilburg(...)o-niet-uit~a2151159/


Maar eigenlijk heeft ook niemand zo een lange nek als Langnek.



Moet eigenlijk ook "Gewoonnek" worden.

[ Bericht 49% gewijzigd door tesssssssss op 01-02-2019 08:44:54 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 08:34:52 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184746419
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 08:13 schreef Montagui het volgende:
Ik deel je mening niet, dus ben ik aan het radicaliseren?
Je stelt je ook in dit soort kwesties steeds onverzoenlijker op. Je vertoont tribaal gedrag. Een zorgelijke ontwikkeling.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 09:27:26 #111
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184747122
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 08:28 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.bd.nl/tilburg(...)o-niet-uit~a2151159/


Maar eigenlijk heeft ook niemand zo een lange nek als Langnek.



Moet eigenlijk ook "Gewoonnek" worden.
Goh, nu ik die foto zie...
Langnek is gewoon beledigend voor mensen met erectieproblemen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 09:32:25 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184747207
Het is niet zo dat negers in het wild er net zo uitzien als met het carnavalsfestival. Dat zal ook niemand beweren. Het is een parodie op verschillende nationaliteiten. Alle poppetjes hebben uitvergrote kenmerken. Waarom zou dit voor negers dan niet kunnen? Juist wanneer negers volledig gelijk zouden zijn zou dit niet uit mogen maken.

Hetzelfde is het vergelijken van negers met apen. Toen mensen grappige plaatjes maakten van Bush naast een chimpansee werd dit heel grappig bevonden. Toen Obama en zijn vrouw als apen in een Belgische krant kwamen sprak iedereen er opeens schande van. Als mensen echt vinden dat negers niet meer op apen lijken dan blanken moet dit juist helemaal niks uitmaken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_184747298
Beste Efteling,

Ik las het heugelijke nieuws dat jullie eindelijk Carnaval Festival hebben aangepast. Eindelijk is het Afrikaanse thema aangepast en hebben de poppen in dat gebied geen kroeshaar meer. Want eerlijk is eerlijk, wie heeft er ooit een Afrikaan met kroeshaar gezien?

Omdat dit pas een klein stapje op weg is naar een pretpark voor iedereen verzoek ik u om ook het volgende aan te passen:

Maak van de zeven Dwergen gewoon 7 volwassenen die langer zijn dan het gemiddelde. Laten we snel stoppen met het negatieve beeld dat jullie linken met de dwergen aan kleine mensen. Zorg er voor dat Sneeuwwitje een transgender persoon wordt. Dit is overigens geen vereiste, Sneeuwwitje mag uiteraard ook een man worden of vrouw blijven.

Het sprookje van de wolf en zeven geitjes is echt niet meer van deze tijd. De wolf mag de geitjes niet meer opeten. In de tijdsgeest van nu is het beter dat de geitjes de wolf uitnodigen waarna ze met zijn allen een heerlijk veganistische maaltijd nuttigen. Natuurlijk schuift ook Roodkapje aan, die wij dan weer liever zien als regenboogkapje, om de homogemeenschap tegemoet te komen.

Stop gelijk met de fakir. Alsof iedere Arabier op een tapijt vliegt. Natuurlijk niet. Mocht u het toch zo laten dan gelieve de fakir een bomgordel omdoen. Mogelijk ziet u dan in hoe kwetsend het is om een fakir op een vliegend tapijt af te beelden.

In het sprookje de waterlelies zijn alle elfjes een vrouw. Ja dag hoor, mannen kunnen net zo goed een elfje zijn. Om niet alle vrouwen als elfje uit te bannen stellen wij voor om 2 elfjes als man weg te zetten en 1 elfje als travestiet. Wat zullen de kinderen die er naar kijken superblij zijn.

Holle Bolle Gijs moet voortaan dun in het park neergezet worden. Uiteraard met een bordje er bij waarop staat: Dankzij een zeer gezond milieubewust topdieet voor elkaar gekregen’.

Dat eten stoppen we overigens niet meer in de mond van Holle Bolle Gijs, die we Mooie Slanke Gijs gaan noemen. Het eten stoppen we voortaan in de biologisch afbreekbare niet-plastic tas die Mooie Slanke Gijs vast heeft waarna Mooie Slanke Gijs zegt: ‘Papier hier… dank u wel voor het redden van onze aarde’.

Wist u trouwens dat de stoomtrein die jullie gebruiken zeer milieuverontreinigend is. Haal snel die trein weg en maak er trapfietsen van zodat iedereen gezond het gehele park door kan fietsen. Dit doen we wel op een rails die door de wrijving van de fietsen supergroene energie opwekken.

Als u bovenstaand alvast aanpast dan is de Efteling al een stuk verder op weg naar een pretpark voor iedereen. Uiteraard komen wij met meer eisen omdat er nog veel meer veranderd moet worden in het park. Aangezien iedereen tegenwoordig op iedere niet onderbouwde eis ingaat gaan wij dat vast voor elkaar krijgen.

Met vriendelijke groet.

Je boi CL Werner
  vrijdag 1 februari 2019 @ 09:39:23 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184747343
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:36 schreef C.L.Werner het volgende:
Beste Efteling,

Ik las het heugelijke nieuws dat jullie eindelijk Carnaval Festival hebben aangepast. Eindelijk is het Afrikaanse thema aangepast en hebben de poppen in dat gebied geen kroeshaar meer. Want eerlijk is eerlijk, wie heeft er ooit een Afrikaan met kroeshaar gezien?

Omdat dit pas een klein stapje op weg is naar een pretpark voor iedereen verzoek ik u om ook het volgende aan te passen:

Maak van de zeven Dwergen gewoon 7 volwassenen die langer zijn dan het gemiddelde. Laten we snel stoppen met het negatieve beeld dat jullie linken met de dwergen aan kleine mensen. Zorg er voor dat Sneeuwwitje een transgender persoon wordt. Dit is overigens geen vereiste, Sneeuwwitje mag uiteraard ook een man worden of vrouw blijven.

Het sprookje van de wolf en zeven geitjes is echt niet meer van deze tijd. De wolf mag de geitjes niet meer opeten. In de tijdsgeest van nu is het beter dat de geitjes de wolf uitnodigen waarna ze met zijn allen een heerlijk veganistische maaltijd nuttigen. Natuurlijk schuift ook Roodkapje aan, die wij dan weer liever zien als regenboogkapje, om de homogemeenschap tegemoet te komen.

Stop gelijk met de fakir. Alsof iedere Arabier op een tapijt vliegt. Natuurlijk niet. Mocht u het toch zo laten dan gelieve de fakir een bomgordel omdoen. Mogelijk ziet u dan in hoe kwetsend het is om een fakir op een vliegend tapijt af te beelden.

In het sprookje de waterlelies zijn alle elfjes een vrouw. Ja dag hoor, mannen kunnen net zo goed een elfje zijn. Om niet alle vrouwen als elfje uit te bannen stellen wij voor om 2 elfjes als man weg te zetten en 1 elfje als travestiet. Wat zullen de kinderen die er naar kijken superblij zijn.

Holle Bolle Gijs moet voortaan dun in het park neergezet worden. Uiteraard met een bordje er bij waarop staat: Dankzij een zeer gezond milieubewust topdieet voor elkaar gekregen’.

Dat eten stoppen we overigens niet meer in de mond van Holle Bolle Gijs, die we Mooie Slanke Gijs gaan noemen. Het eten stoppen we voortaan in de biologisch afbreekbare niet-plastic tas die Mooie Slanke Gijs vast heeft waarna Mooie Slanke Gijs zegt: ‘Papier hier… dank u wel voor het redden van onze aarde’.

Wist u trouwens dat de stoomtrein die jullie gebruiken zeer milieuverontreinigend is. Haal snel die trein weg en maak er trapfietsen van zodat iedereen gezond het gehele park door kan fietsen. Dit doen we wel op een rails die door de wrijving van de fietsen supergroene energie opwekken.

Als u bovenstaand alvast aanpast dan is de Efteling al een stuk verder op weg naar een pretpark voor iedereen. Uiteraard komen wij met meer eisen omdat er nog veel meer veranderd moet worden in het park. Aangezien iedereen tegenwoordig op iedere niet onderbouwde eis ingaat gaan wij dat vast voor elkaar krijgen.

Met vriendelijke groet.

Je boi CL Werner
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 10:00:40 #115
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184747683
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:36 schreef C.L.Werner het volgende:
Beste Efteling,

Ik las het heugelijke nieuws dat jullie eindelijk Carnaval Festival hebben aangepast. Eindelijk is het Afrikaanse thema aangepast en hebben de poppen in dat gebied geen kroeshaar meer. Want eerlijk is eerlijk, wie heeft er ooit een Afrikaan met kroeshaar gezien?

Omdat dit pas een klein stapje op weg is naar een pretpark voor iedereen verzoek ik u om ook het volgende aan te passen:

Maak van de zeven Dwergen gewoon 7 volwassenen die langer zijn dan het gemiddelde. Laten we snel stoppen met het negatieve beeld dat jullie linken met de dwergen aan kleine mensen. Zorg er voor dat Sneeuwwitje een transgender persoon wordt. Dit is overigens geen vereiste, Sneeuwwitje mag uiteraard ook een man worden of vrouw blijven.

Het sprookje van de wolf en zeven geitjes is echt niet meer van deze tijd. De wolf mag de geitjes niet meer opeten. In de tijdsgeest van nu is het beter dat de geitjes de wolf uitnodigen waarna ze met zijn allen een heerlijk veganistische maaltijd nuttigen. Natuurlijk schuift ook Roodkapje aan, die wij dan weer liever zien als regenboogkapje, om de homogemeenschap tegemoet te komen.

Stop gelijk met de fakir. Alsof iedere Arabier op een tapijt vliegt. Natuurlijk niet. Mocht u het toch zo laten dan gelieve de fakir een bomgordel omdoen. Mogelijk ziet u dan in hoe kwetsend het is om een fakir op een vliegend tapijt af te beelden.

In het sprookje de waterlelies zijn alle elfjes een vrouw. Ja dag hoor, mannen kunnen net zo goed een elfje zijn. Om niet alle vrouwen als elfje uit te bannen stellen wij voor om 2 elfjes als man weg te zetten en 1 elfje als travestiet. Wat zullen de kinderen die er naar kijken superblij zijn.

Holle Bolle Gijs moet voortaan dun in het park neergezet worden. Uiteraard met een bordje er bij waarop staat: Dankzij een zeer gezond milieubewust topdieet voor elkaar gekregen’.

Dat eten stoppen we overigens niet meer in de mond van Holle Bolle Gijs, die we Mooie Slanke Gijs gaan noemen. Het eten stoppen we voortaan in de biologisch afbreekbare niet-plastic tas die Mooie Slanke Gijs vast heeft waarna Mooie Slanke Gijs zegt: ‘Papier hier… dank u wel voor het redden van onze aarde’.

Wist u trouwens dat de stoomtrein die jullie gebruiken zeer milieuverontreinigend is. Haal snel die trein weg en maak er trapfietsen van zodat iedereen gezond het gehele park door kan fietsen. Dit doen we wel op een rails die door de wrijving van de fietsen supergroene energie opwekken.

Als u bovenstaand alvast aanpast dan is de Efteling al een stuk verder op weg naar een pretpark voor iedereen. Uiteraard komen wij met meer eisen omdat er nog veel meer veranderd moet worden in het park. Aangezien iedereen tegenwoordig op iedere niet onderbouwde eis ingaat gaan wij dat vast voor elkaar krijgen.

Met vriendelijke groet.

Je boi CL Werner
_O_
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184747736
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:32 schreef LXIV het volgende:
Het is niet zo dat negers in het wild er net zo uitzien als met het carnavalsfestival. Dat zal ook niemand beweren. Het is een parodie op verschillende nationaliteiten. Alle poppetjes hebben uitvergrote kenmerken. Waarom zou dit voor negers dan niet kunnen? Juist wanneer negers volledig gelijk zouden zijn zou dit niet uit mogen maken.
Ik denk dat het er enigszins mee te maken heeft dat mensen uit Afrikaanse landen zichzelf niet als kannibalen met botjes in de neus e.d. afbeelden, terwijl bijvoorbeeld Duitsers hun oktoberfest wel zelf aanprijzen met bierzuipende lederhosende dragende dikkerdjes en Nederland het beeld van een persoon op klompen voor een molen met tulpen in de hand uit ten treure gebruikt om toeristen te trekken.

Maar ook dat gaat de Efteling nu niet consequent als maatstaf hanteren voor zover ik kan zien. Dus de "ze buigen" roepers hebben mi wel een punt.
pi_184748207
Afrikanen ten zuiden van de Sahara (het woord neger is immers taboe) hebben gewoon kroeshaar. Maar omdat ze daar zelf vaak niet blij mee zijn, en veel moeite doen om hun haar te stijlen, moet dat aangepast worden.

Echt, het is een fantasieattractie. De politieke correctheid, je beledigd voelen, het is allemaal te ver doorgeschoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 01-02-2019 12:41:47 ]
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 11:01:50 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184748778
dat eerste lijkt me een fabeltje maar dat tweede ben ik het wel mee eens

maak je niet zo druk man allemaal man, het is de fucking Efteling maar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184750415
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 11:01 schreef sp3c het volgende:
dat eerste lijkt me een fabeltje maar dat tweede ben ik het wel mee eens

maak je niet zo druk man allemaal man, het is de fucking Efteling maar
Ja.
En het is ook maar cowboy en indiaantje spelen. Waar maak je je druk om?
En het is ook maar zwarte piet, wat is het probleem? En een negerzoen, boeiend. En een aankondiging van een tekenwedstrijdje, beetje overdreven; al die doodsbedreigingen en amok. En een hottenentotten tenstoonstelling, maak je niet zo druk. En een Nike logo.

Waar maken zij zich allemaal druk om ja. Al die drukte door druktemakers, mensen gaan zich erom druk maken.... Waar vervolgens andere mensen zich weer op hun beurt druk om gaan maken.

Drukke drukte. :{w
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184750883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik denk dat het er enigszins mee te maken heeft dat mensen uit Afrikaanse landen zichzelf niet als kannibalen met botjes in de neus e.d. afbeelden, terwijl bijvoorbeeld Duitsers hun oktoberfest wel zelf aanprijzen met bierzuipende lederhosende dragende dikkerdjes en Nederland het beeld van een persoon op klompen voor een molen met tulpen in de hand uit ten treure gebruikt om toeristen te trekken.

Maar ook dat gaat de Efteling nu niet consequent als maatstaf hanteren voor zover ik kan zien. Dus de "ze buigen" roepers hebben mi wel een punt.
Maar stel nou dat de Efteling 'buigt'? Wat dan nog? Het park bepaalt uiteindelijk helemaal zelf wat het met de attracties doet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184753313
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar stel nou dat de Efteling 'buigt'? Wat dan nog? Het park bepaalt uiteindelijk helemaal zelf wat het met de attracties doet.
Elk bedrijf moet " buigen" = rekening houden met zijn klanten.
Elk mens moet " buigen" = rekening houden met andere mensen.
Het idee van sommige critici is dat zij middels de verwijten naar de efteling persoonlijk worden aangevallen op discriminatie. Dat is niet zo.
Maar als ze weigeren stereotyperingen van afrikanen en aziaten o.m. op basis van 'ras" te erkennen als denigrerend , dan zijn ze idd bezig met discriminatie.
pi_184753734
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar stel nou dat de Efteling 'buigt'? Wat dan nog? Het park bepaalt uiteindelijk helemaal zelf wat het met de attracties doet.
An sich eens, maar een dergelijke "rechtsongelijkheid" voelt gewoon fout. Als de Efteling had aangekondigd dat ze alle stereotiepe weergaven van blanken uit de attractie zouden verwijderen maar die van negers zouden laten staan had ik dat ook "fout" gevonden - tenzij ze er dus een consequente reden voor zouden aanvoeren als "we gebruiken alleen stereotiepe afbeeldingen die de betreffende volken zelf ook gebruiken".
pi_184753759
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 09:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Goh, nu ik die foto zie...
Langnek is gewoon beledigend voor mensen met erectieproblemen.
Blanke mannen met erectie-problemen. ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184754197
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:11 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

An sich eens, maar een dergelijke "rechtsongelijkheid" voelt gewoon fout. Als de Efteling had aangekondigd dat ze alle stereotiepe weergaven van blanken uit de attractie zouden verwijderen maar die van negers zouden laten staan had ik dat ook "fout" gevonden - tenzij ze er dus een consequente reden voor zouden aanvoeren als "we gebruiken alleen stereotiepe afbeeldingen die de betreffende volken zelf ook gebruiken".
Wat zijn dan precies die stereotype weergaven van blanken waar je op doelt? Die Nederlandse poppen die zijn gehuld in klederdracht?

Want de nieuwe versies van Aziaten en Afrikanen zijn ook gewoon karikaturen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184754830
Mensen die met kinderen naar de Efteling gaan leren die kinderen dat je voor pret en avontuur eerst moet betalen en daarna in de rij moet gaan staan wachten.
Zo worden ze klaargestoomd voor het leven als suffe burger.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_184757153
Waarom is iedereen nou zou boos? Racistische stereotyperingen moeten gewoon kunnen en als dat niet kan, dan is is dat schandalig? Of mag 'want dat is racistisch' sowieso geen argument zijn?

En dan noemt de Efteling dat nog niet eens. Die komen met een heel voorzichtig gebracht 'meer van deze tijd' en dan nóg is het huilen geblazen. Waar zit de pijn jongens? Zeg het maar.
pi_184757310
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 15:11 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

An sich eens, maar een dergelijke "rechtsongelijkheid" voelt gewoon fout. Als de Efteling had aangekondigd dat ze alle stereotiepe weergaven van blanken uit de attractie zouden verwijderen maar die van negers zouden laten staan had ik dat ook "fout" gevonden - tenzij ze er dus een consequente reden voor zouden aanvoeren als "we gebruiken alleen stereotiepe afbeeldingen die de betreffende volken zelf ook gebruiken".
Heb je überhaubt wel gelezen wat de Efteling heeft aangekondigd? Of ga je af op de titel van dit topic en andere media?

Het grootste gedeelte van de publicatie gaat namelijk over het gegeven dat de attractie oud is (35 jaar) en technisch gezien aan vervanging toe is en dat de Efteling wil inzetten op duurzaamheid. Tijdens het opknappen nemen ze dan ook gelijk de thematisering mee.

Welgeteld 1 zin gaat over de reden en wijze van het veranderen van het uiterlijk en die zin gaat als volgt:

"De poppen in die scènes krijgen een uiterlijk dat beter past bij het huidige tijdsbeeld"
pi_184757341
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:23 schreef FYazz het volgende:

[..]

"De poppen in die scènes krijgen een uiterlijk dat beter past bij het huidige tijdsbeeld"
Ja, allemaal met een rode neus.
I´m back.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 18:24:50 #130
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_184757344
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:23 schreef FYazz het volgende:

[..]

Heb je überhaubt wel gelezen wat de Efteling heeft aangekondigd? Of ga je af op de titel van dit topic en andere media?

Het grootste gedeelte van de publicatie gaat namelijk over het gegeven dat de attractie oud is (35 jaar) en technisch gezien aan vervanging toe is en dat de Efteling wil inzetten op duurzaamheid. Tijdens het opknappen nemen ze dan ook gelijk de thematisering mee.

Welgeteld 1 zin gaat over de reden en wijze van het veranderen van het uiterlijk en die zin gaat als volgt:

"De poppen in die scènes krijgen een uiterlijk dat beter past bij het huidige tijdsbeeld"
Wat natuurlijk gewoon toegeven is aan de zeurpieten van vorig jaar (of 2 jaar geleden, weet ik het) zonder het te willen laten lijken daarop om zo min mogelijk mensen tegen het hoofd te stoten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 1 februari 2019 @ 18:33:38 #131
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_184757500
Beste Efteling,

Als rasechte Nederlander hang ik mijn culturele en sociale identiteit op aan hoe een aantal poppen in een kinderattractie in Noord-Brabant (waarvan ik op feestjes altijd roep dat het helemaal niet eens bij Nederland hoort, maar dat terzijde) eruitzien.

Dat jullie nu het uiterlijk van die poppen aanpassen omdat de mensen waar deze poppen op gebaseerd zijn hier niet gelukkig mee zijn, kwetst mij dan ook tot in het diepst van mijn ziel. Ik vind dat deze mensen geen recht hebben om opmerkingen te mogen maken over het uiterlijk van jullie poppen. Wanneer zij dat toch doen en zeggen aanstoot te nemen aan bepaalde uiterlijke kenmerken, zijn het slechts een stel zielige zeurpieten en deugridders. Ik ga ervan uit dat jullie mijn recht om opmerkingen te maken over het uiterlijk van jullie poppen serieus nemen, en ervoor zorgen dat ik geen aanstoot hoef te nemen aan het ontbreken van bepaalde uiterlijke kenmerken.

In een poging medestanders te vinden voor mijn positie, zal ik dan ook enkele zeer gelijkwaardige vergelijkingen maken met andere attracties in jullie park. Immers, als een pop van een Afrikaan met een bot door zijn neus een Afrikaan met een bot door zijn neus moet voorstellen, dan moet een sprookjesfiguur met een hele lange nek ook een Nederlander met een erectieprobleem voorstellen: gelijke monniken, gelijke kappen.

Als jullie doorgaan met deze veranderingen, zal ik mij genoodzaakt zien mijn kinderen op andere wijze te vermaken dan ze mee te nemen naar uw park, waar zij onder begeleiding van een uitermate irritant deuntje dat nog steeds in mijn hoofd zit nadat ik zeventien jaar geleden zelf voor het laatst in uw park was (twaalf jaar geleden was ik er ook, maar toen was Carnaval Festival stuk) zullen moeten toezien hoe een stel op Aziaten gelijkende poppen met ronde ogen propagandistisch in het rond dansen. Wellicht zal ik ze moeten voorlezen uit Oki & Doki bij de Negers of uit Kuifje in Afrika om zeker te zijn dat het wel echte Nederlanders worden, en niet bijvoorbeeld een stel Groen Linkse Brabanders.

Met vriendelijke groet,

Uw boi Leshy
pi_184757554
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:24 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wat natuurlijk gewoon toegeven is aan de zeurpieten van vorig jaar (of 2 jaar geleden, weet ik het) zonder het te willen laten lijken daarop om zo min mogelijk mensen tegen het hoofd te stoten.
_O-

Tuurlijk.

Een bedrijf, verantwoordelijk voor honderden werknemers en met bestuurlijke aansprakelijkheid, gaat miljoenen uitgeven aan het verduurzamen van een attractie, puur om te verbloemen dat ze eigenlijk maar 2 poppetjes wilden veranderen voor pakweg 5000 euro, maar dit niet durven vanwege de mogelijke ophef door o.a. mensen zoals jij.
pi_184757682
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, allemaal met een rode neus.
:D

Het is een kinderattractie waarbij Jokie en Jet je meenemen op avontuur.

https://www.eftepedia.nl/lemma/Jokie_%28figuur%29
pi_184758074
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dan had je even moeten zeggen dat ze hun "look" moesten "updaten."
Heb wel foto's dat we bij de poppen gingen zitten, tja die beugel houdt je niet echt tegen. En 10 minuten in dat karretje is niet arbo verantwoord.
pi_184758161
Ik snap niet waarom men hier zo groot nieuws van maakt. Als je een attractiepark renoveert dan worden er gewoon nieuwe onderdelen vernieuwd. Dus een andere pop, who cares. En Racisme laat me niet lachen. Soms moet je van een muis geen olifant maken.
pi_184758247
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:42 schreef FYazz het volgende:

[..]

:D

Het is een kinderattractie waarbij Jokie en Jet je meenemen op avontuur.

https://www.eftepedia.nl/lemma/Jokie_%28figuur%29
O, dat is de prrretneus dus? :').
De tering zeg, kerel.
I´m back.
pi_184764285
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:36 schreef FYazz het volgende:

[..]

_O-

Tuurlijk.

Een bedrijf, verantwoordelijk voor honderden werknemers en met bestuurlijke aansprakelijkheid, gaat miljoenen uitgeven aan het verduurzamen van een attractie, puur om te verbloemen dat ze eigenlijk maar 2 poppetjes wilden veranderen voor pakweg 5000 euro, maar dit niet durven vanwege de mogelijke ophef door o.a. mensen zoals jij.
Doordat er zo'n dramgroepje is geweest, die ook media aandacht heeft gegenereerd, is het niet raar dat ze door aanpassing de schijn tegen hebben.

Of de verandering terecht is is uiteindelijk puur subjectief.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184764462
Dramgroepjes, ze zouden verboden moeten worden ;)
pi_184765469
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 00:04 schreef Montagui het volgende:

Of de verandering terecht is is uiteindelijk puur subjectief.
Jouw mening is puur subjectief. Maar jij bent niet een manager van de Efteling.
Zij moeten het park managen... en wat de klanten leuk vinden is een belangrijke factor.
Voor jou kennelijk niet.

Wellicht speelt er ook mee dat zij voor hun eigen gemoedsrust niet hele bevolkingsgroepen
willen kleineren met oude stereotyperingen. Prima instelling... maar niet politiekcorrect tegenwoordig
pi_184765480
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 00:13 schreef Bottendaal het volgende:
Dramgroepjes, ze zouden verboden moeten worden ;)
Doe maar niet.. Dan zouden veel fokkers in dit topic verbannen worden.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 01:45:35 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184765939
Sommige mensen geloven echt in hun privileges, of niet?
Er zijn nog wel wat “dramgroepjes” nodig om die sukkels van hun sokkels te schoppen. :D
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184768096
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 01:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wellicht speelt er ook mee dat zij voor hun eigen gemoedsrust niet hele bevolkingsgroepen
willen kleineren met oude stereotyperingen.
Doen alsof een neusring een stereotype is is in deze natuurlijk -juist- racisme.
Conscience do cost.
pi_184768626
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 00:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Doordat er zo'n dramgroepje is geweest, die ook media aandacht heeft gegenereerd, is het niet raar dat ze door aanpassing de schijn tegen hebben.

Of de verandering terecht is is uiteindelijk puur subjectief.
De schijn tegen heeft de Efteling niet. Alleen bepaalde dram(a)groepjes stellen dit nu, niet besseffende dat ze net zo verzuurd overkomen als de mensen waartegen ze zogezegd ageren.

Het is ook helemaal niet aan de orde of de verandering terecht is.
De Efteling is een bedrijf en dat mag geheel zelf beslissen wat ze doet.
pi_184768688
De poppetjes in de betreffende attractie zijn een tijdsbeeld van toen waarbij karakteristieke kenmerken van volkeren absurdistisch uitvergroot zijn. Niks racisme, niks discriminatie, niks negatief stereotiep. Gewoon 'carnaval'. Dus wanneer het negervolk op die manier wordt uitgebeeld moet je wel erg zuur en gespeend van enig vorm van humor zijn om daar over te vallen.







Er is overigens niks mis met een zuur en humorloos. Het is alleen een beetje jammer dat de zuur en humorlozen de wereld kleurlozer, grijzer en er een eenheidsmassa van willen maken. Lighten up! :+

Er is overigens ook niks mis met het management van de Efteling om het tijdsbeeld van toen aan te willen passen naar het tijdsbeeld van nu, maar dat heeft wel consequenties. Dan dien je alle poppetjes een 'upgrade' te geven, en niet alleen enkele. Daarom vond ik mijn idee wel wat hebben. Gewoon laten staan als tijdsbeeld van toen, met daarbij een nieuw gemaakt huidige tijdsbeeld.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184768696
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:27 schreef FYazz het volgende:

Het is ook helemaal niet aan de orde of de verandering terecht is.
De Efteling is een bedrijf en dat mag geheel zelf beslissen wat ze doet.
100% eens.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 2 februari 2019 @ 10:34:29 #146
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_184768700
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 19:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, dat is de prrretneus dus? :').
De tering zeg, kerel.
Prrretneus???? WTF!

Stigmatisering van de coke-gebruikers! :(
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_184768892
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:33 schreef Montagui het volgende:

Er is overigens ook niks mis met het management van de Efteling om het tijdsbeeld van toen aan te willen passen naar het tijdsbeeld van nu, maar dat heeft wel consequenties. Dan dien je alle poppetjes een 'upgrade' te geven, en niet alleen enkele. Daarom vond ik mijn idee wel wat hebben. Gewoon laten staan als tijdsbeeld van toen, met daarbij een nieuw gemaakt huidige tijdsbeeld.
Waarom moeten perse alle poppetjes veranderen? Als bepaalde poppetjes nog steeds passen in het huidige tijdsbeeld is verandering niet nodig.

Neem bijvoorbeeld de Mexicaanse poppetjes met een Sombrero of Spaanse jurk. Die passen prima in het huidige tijdsbeeld.
Moet de Efteling deze nu verplicht aanpassen, omdat bepaalde dram(a)groepjes het niet kunnen hebben dat maar een een deel wordt aangepast?
pi_184768993
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:33 schreef Montagui het volgende:

Er is overigens ook niks mis met het management van de Efteling om het tijdsbeeld van toen aan te willen passen naar het tijdsbeeld van nu, maar dat heeft wel consequenties. Dan dien je alle poppetjes een 'upgrade' te geven, en niet alleen enkele. Daarom vond ik mijn idee wel wat hebben. Gewoon laten staan als tijdsbeeld van toen, met daarbij een nieuw gemaakt huidige tijdsbeeld.
Vertel, op welke wijze dienen de Nederlandse poppetjes te veranderen? Nu zijn het vrolijke figuurtjes, gehuld in klederdracht en met klompen aan de voet. Welk uiterlijk moeten ze volgens jou krijgen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184769148
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vertel, op welke wijze dienen de Nederlandse poppetjes te veranderen? Nu zijn het vrolijke figuurtjes, gehuld in klederdracht en met klompen aan de voet. Welk uiterlijk moeten ze volgens jou krijgen?
Zo. Dit is Nederland nu. Met nog wat genderfluïde personages erbij.



Alleszins vrolijk en vriendelijk. :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184769217
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zo. Dit is Nederland nu. Met nog wat genderfluïde personages erbij.

[ afbeelding ]

Alleszins vrolijk en vriendelijk. :)
Je snapt dat die attractie karikaturen laat zien? Heb je de nieuwe versie van het Afrikaanse thema gezien? Dat zijn nog altijd karikaturen, alleen in een modern jasje, in plaats van poppetjes die zijn gebaseerd op 19e eeuwse denkbeelden.

En laten we wel wezen: als de klompendragers worden vervangen door Turkse en Marokkaanse poppetjes (want multiculti) dan krijgt de Efteling nog veel meer bakken stront over zich heen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184769339
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je snapt dat die attractie karikaturen laat zien? Heb je de nieuwe versie van het Afrikaanse thema gezien? Dat zijn nog altijd karikaturen, alleen in een modern jasje, in plaats van poppetjes die zijn gebaseerd op 19e eeuwse denkbeelden.

En laten we wel wezen: als de klompendragers worden vervangen door Turkse en Marokkaanse poppetjes (want multiculti) dan krijgt de Efteling nog veel meer bakken stront over zich heen.
Ik snap dat het karikaturen zijn. Maar er zijn wat deugers op deze wereld die vinden dat een bepaald ras niet op een bepaalde karikaturale manier afgebeeld mag worden. Die geschiedenis van dat ras moet zo snel mogelijk 'vergeten' worden. Weg met alle afbeeldingen waarop zij te zien zijn in hun oude culturele waarden. Zo zagen (en hier en daar nog zien) zij er nou eenmaal uit. En ook daarvan moet je een karikaturale afbeelding mogen maken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 2 februari 2019 @ 11:11:46 #152
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_184769340
TA TATA TA TATA TA-TADAAAAA!

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_184769351
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zo. Dit is Nederland nu. Met nog wat genderfluïde personages erbij.

[ afbeelding ]

Alleszins vrolijk en vriendelijk. :)
....en ook erg realistisch. :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184769463
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik snap dat het karikaturen zijn. Maar er zijn wat deugers op deze wereld die vinden dat een bepaald ras niet op een bepaalde karikaturale manier afgebeeld mag worden. Die geschiedenis van dat ras moet zo snel mogelijk 'vergeten' worden. Weg met alle afbeeldingen waarop zij te zien zijn in hun oude culturele waarden. Zo zagen (en hier en daar nog zien) zij er nou eenmaal uit. En ook daarvan moet je een karikaturale afbeelding mogen maken.
Zwarte Piet is anno 2019 geen simpele ziel meer en Sjimmie van Sjors is tegenwoordig gewoon een hippe negert in plaats van een imbeciel die louter communiceert in woorden met twee lettergrepen.

Tijden veranderen en ook de Efteling gaat daarin mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184769600
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwarte Piet is anno 2019 geen simpele ziel meer en Sjimmie van Sjors is tegenwoordig gewoon een hippe negert in plaats van een imbeciel die louter communiceert in woorden met twee lettergrepen.

Tijden veranderen en ook de Efteling gaat daarin mee.
Maar er zijn ook genoeg hippe negerts met neusringen ;(
Conscience do cost.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 11:26:37 #156
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_184769636
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwarte Piet is anno 2019 geen simpele ziel meer en Sjimmie van Sjors is tegenwoordig gewoon een hippe negert in plaats van een imbeciel die louter communiceert in woorden met twee lettergrepen.

Tijden veranderen en ook de Efteling gaat daarin mee.
Die vergelijking gaat niet echt op, want bij Carnaval wordt alles en iedereen belachelijk gemaakt. Carnaval, hè.
Eigenlijk draaien ze de zaak nu om; alles en iedereen mag belachelijk gemaakt worden behalve de Aziaten en Afrikanen.

Maar ik snap dat de Efteling ervoor zwicht, want die kunnen al die negatieve aandacht uiteraard niet echt gebruiken.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_184769812
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik snap dat het karikaturen zijn. Maar er zijn wat deugers op deze wereld die vinden dat een bepaald ras niet op een bepaalde karikaturale manier afgebeeld mag worden. Die geschiedenis van dat ras moet zo snel mogelijk 'vergeten' worden. Weg met alle afbeeldingen waarop zij te zien zijn in hun oude culturele waarden. Zo zagen (en hier en daar nog zien) zij er nou eenmaal uit. En ook daarvan moet je een karikaturale afbeelding mogen maken.
Je maakt het veel groter dan het is.
Carnaval is een kinderattractie waarin je wordt meegenomen door een wereld van culturen.

Als je met je kind nu op vakantie gaat naar Mexico kun je overal een Sombrero kopen.
Als je als toerist naar Nederland komt kun je in elke souvenirswinkel iets met klompen, tulpen of traditionele kledij kopen.

Als je op vakantie gaat naar Azië liggen de winkeltjes niet vol met grote voortanden.
In Afrika promoten ze geen neusringen als souvenir.

De oude beelden mogen natuurlijk bewaard worden, maar dat kan toch gewoon in een museum en hoeft niet perse in een kinderattractie.
pi_184769871
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:26 schreef EP3 het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat niet echt op, want bij Carnaval wordt alles en iedereen belachelijk gemaakt. Carnaval, hè.
Eigenlijk draaien ze de zaak nu om; alles en iedereen mag belachelijk gemaakt worden behalve de Aziaten en Afrikanen.

Maar ik snap dat de Efteling ervoor zwicht, want die kunnen al die negatieve aandacht uiteraard niet echt gebruiken.
Heb je de nieuwe versie gezien. Dat zijn nog steeds grappige karikaturen van Afrikanen, alleen in een iets moderner jasje in plaats van de kannibalistische inboorling.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 2 februari 2019 @ 11:46:03 #159
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_184769986
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je de nieuwe versie gezien. Dat zijn nog steeds grappige karikaturen van Afrikanen, alleen in een iets moderner jasje in plaats van de kannibalistische inboorling.
Niet gezien, nee. Maar als ze daarmee de storm in het glas water weten te stillen dan is het afdoende, lijkt me.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_184771866
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:26 schreef EP3 het volgende:

Eigenlijk draaien ze de zaak nu om; alles en iedereen mag belachelijk gemaakt worden behalve de Aziaten en Afrikanen.

ach gut..... het is me wa....

Carnavalspoppen zijn meestal grappig bedoeld en meestal karikaturen.
Wbt neusringen en speren voor afrikanen, overdreven speetogen, brillen en voortanden voor Japanners ... is niet grappig. Net zoals Nederlanders uitbeelden als gierig , duitsers als autoritair, belgen als dom. De Efteling vermijd deze stereotyperingen dus bewust
Wie dat niet-grappige niet aanvoelt, ook niet na uitleg..... moet eens kijken waarom dat zo is..... waar zit dat tekort aan sociale intelligentie ?
  zaterdag 2 februari 2019 @ 13:35:09 #161
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_184772117
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach gut..... het is me wa....

Carnavalspoppen zijn meestal grappig bedoeld en meestal karikaturen.
Wbt neusringen en speren voor afrikanen, overdreven speetogen, brillen en voortanden voor Japanners ... is niet grappig. Net zoals Nederlanders uitbeelden als gierig , duitsers als autoritair, belgen als dom. De Efteling vermijd deze stereotyperingen dus bewust
Wie dat niet-grappige niet aanvoelt, ook niet na uitleg..... moet eens kijken waarom dat zo is..... waar zit dat tekort aan sociale intelligentie ?
Ik geloof dat ik ben opgehouden met het grappig te vinden na m'n 8e.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_184772611
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach gut..... het is me wa....

Carnavalspoppen zijn meestal grappig bedoeld en meestal karikaturen.
Wbt neusringen en speren voor afrikanen, overdreven speetogen, brillen en voortanden voor Japanners ... is niet grappig.

ach gut..... het is me wa....
Dat jij dat zo vind.

En met jou een handjevol beroepsgekwetserds. Lekker belangrijk, maar.... snel; alles aanpassen wat iemand als ''niet grappig'' ervaart! Wat het is kwetsend, als ik iets niet grappig vind!
quote:
Net zoals Nederlanders uitbeelden als gierig , duitsers als autoritair, belgen als dom.
Dus ook geen ''domme belgen'' moppen meer!
quote:
De Efteling vermijd deze stereotyperingen dus bewust
Wie dat niet-grappige niet aanvoelt, ook niet na uitleg..... moet eens kijken waarom dat zo is..... waar zit dat tekort aan sociale intelligentie ?
Door jouw tekort aan sociale intelligentie mis je het punt dat humor, de grenzen daarvan en het acceptatie niveau daar weer van, van persoon tot persoon verschilt?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184772952
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:09 schreef SpaceOddity het volgende:
Dus ook geen ''domme belgen'' moppen meer!
Jij mag zoveel grappen maken als je wil. Je mag ook zelf een attractie bouwen en zo het oorspronkelijke Carnaval Festival in ere herstellen. Niemand die je tegenhoudt.

De Efteling maakt echter een andere keuze.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184773519
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:34 schreef KoosVogels het volgende:

De Efteling maakt echter een andere keuze.
Waar ik op mijn beurt weer wat van mag vinden.

Net zoals ik wat vond over het af lasten van het cowboy en indianen kinderfeestje in tivoli.

Enz.
Enz.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184774167
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:12 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Waar ik op mijn beurt weer wat van mag vinden.

Net zoals ik wat vond over het af lasten van het cowboy en indianen kinderfeestje in tivoli.

Enz.
Enz.
Haha u triggered
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_184777540
De Efteling elfjes moeten ze ook maar eens aanpassen na 70 jaar.
Graag meer diversiteit!
Ik stel voor mannelijke elfjes, transgender elfjes en alles in regenboogkleuren haar en alle huidskleuren. Ook dikke en dunne elfjes.beetje realistischer en bij de tijd mag ook daar!
Die blonde blanke barbiepoppen elfen graag eruit!
( als we dan toch gaan zeiken)
pi_184777955
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 18:58 schreef quirina het volgende:

( als we dan toch gaan zeiken)
En al dat gezeik van jou omdat je vind dat de Efteling een paar poppen niet mag veranderen?
Get a life
pi_184777962
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:12 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Waar ik op mijn beurt weer wat van mag vinden.

Net zoals ik wat vond over het af lasten van het cowboy en indianen kinderfeestje in tivoli.

Die was niet afgelast .
  zaterdag 2 februari 2019 @ 19:30:11 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184778849
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, ze zijn er vanwege die GE kliek mee gestopt. Dat is feitelijk hetzelfde.
Nee .... het evenement werd gehouden en men wil elk jaar een ander thema.
Het plan was te stoppen met dit thema na het evenement.

Dat het zo lag is duidelijk in de publiciteit gekomen, maar sommige mensen zijn zo verbeten in
een anti-antidiscriminatie stellingname, dat men dit niet wil weten.
Het is niet moeilijk te weten hoe het wel zit... doe de google.
pi_184778877
:W
pi_184780117
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee .... het evenement werd gehouden en men wil elk jaar een ander thema.
Het plan was te stoppen met dit thema na het evenement.

Dat het zo lag is duidelijk in de publiciteit gekomen, maar sommige mensen zijn zo verbeten in
een anti-antidiscriminatie stellingname, dat men dit niet wil weten.
Het is niet moeilijk te weten hoe het wel zit... doe de google.
Och, mijn Google zegt weer wat anders dan die van jou kennelijk. Apart. Ik lees dat door de paar klagers herhaling van het feest af werd gelast.

Wat zegt jouw Google over het Hottentotten festival eigenlijk?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 2 februari 2019 @ 21:11:28 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184780799
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:04 schreef Bluesdude het volgende:
Nee .... het evenement werd gehouden en men wil elk jaar een ander thema.
Het plan was te stoppen met dit thema na het evenement.

Dat het zo lag is duidelijk in de publiciteit gekomen, maar sommige mensen zijn zo verbeten in
een anti-antidiscriminatie stellingname, dat men dit niet wil weten.
Het is niet moeilijk te weten hoe het wel zit... doe de google.
Ik doe de google:

Muziekcentrum TivoliVredenburg organiseert geen kinderfeesten met indianentooien of cowboyhoeden meer na kritiek van een actiegroep

TivoliVredenburg houdt geen kinderfeesten meer met het thema cowboys en indianen

TivoliVredenburg erkent dat het is gezwicht onder druk van de actievoerders. „Wat Anousha schrijft, klopt”, bevestigt een woordvoerster.

TivoliVredenburg heeft inmiddels wel besloten geen cowboys- en indianenfeesten meer te geven.

In een officiële reactie laat de directeur van TivoliVredenburg Frans Vreeke weten dat het niet verstandig is geweest om vorig jaar voor het thema cowboys en indianen te kiezen voor het kinderfestival. ,,TivoliVredenburg wil geen mensen uitsluiten. Blijkbaar gaf het kinderfeest met cowboys en indianen aanstoot. We zullen dit thema niet meer kiezen.''

het besluit van TivoliVredenburg in Utrecht om geen kinderfeesten met als thema cowboys en indianen meer te houden

"Wij zijn erop gewezen dat we in deze tijd niet meer het thema cowboys en indianen moeten gebruiken", zegt directeur Vreeke in het radioprogramma Nieuws en Co. "We hebben ook direct toegegeven dat het onhandig was en dat we dat niet hadden moeten doen."

Etc. etc. Maar ik weet niet wat voor verhaal jij er van wil maken?

[ Bericht 16% gewijzigd door AchJa op 02-02-2019 21:18:21 ]
  zaterdag 2 februari 2019 @ 21:21:13 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184783789
Tivoli
Wat ik begreep is dat het indianen/cowboy evenement reeds voorbij was, toen de kritiek kwam.
Dus er werd niks afgelast.
Toch blijven mensen dat hardnekkig denken....

En de bedoeling was elk jaar een nieuw thema te nemen. Dus er was geen plan voor een herhaling van het thema.... also ook dat kan geen afgelasting zijn.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 23:01:16 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184806649
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 23:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom je lult maar wat.
Blijft lachen, je komt met bewijs maar toch niet willen toegeven he
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')