abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184942238
registreer om deze reclame te verbergen
Vandaag voor de tweede keer een lange autorit gemaakt met ons Spookje. Beetje morren, maar ze doet het erg goed! Geeft hoop! Gaat elke keer een beetje beter. Moest nu ook wel, onverwacht ziekenhuisbezoek. Acute opname schoonvader op anderhalf uur rijden. Nu zien of ze het toelaat dat wij eten gaan koken. O-)
  zondag 10 februari 2019 @ 19:02:07 #252
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_184942664
Gefeliciteerd Klap O+. Wat een prachtige baby! Zo klein nog :D O+.

Dit weekend zien we een hoop overstrekken en krijsen bij I. Misschien een reactie op de provocatietest? De vlekjes waren de volgende dag wel verdwenen. Vrijdag nog een keer voor die test; ben erg benieuwd naar hoe het dan gaat.

Wij willen trouwens gaan Rapleyen en af en toe hapjes geven als dat zo uitkomt. Het plan is om in maart te gaan beginnen :). Ik heb er veel zin in maar ben ook wel een beetje bang dat het straks misschien helemaal niet lekker loopt (we hebben vanaf het begin af aan al 'gedoe' rondom voeding). Maar ja, dat zien we dan wel weer.

Ondertussen al een paar keer mogen uitleggen aan mensen in onze omgeving waarom we nog niet gestart zijn met hapjes. 'Dat gaat vanaf 4 maanden hoor' :').
pi_184947639
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 14:24 schreef klaprooss het volgende:
Dag allemaal!

Ik kom om de hoek. 28 januari is onze L geboren O+ . We hebben wat opstarttrubbels wat betreft voeden en onrust bij L.
Buiten dat enòrm dol op dit jongetje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal niet extreem actief meeschrijven want druk en ik vergeet t vaak :') . Maar hoi!
Ohh nog van harte gefeliciteerd!! Wat een mooierd O+.
pi_184947681
Oh Helsinki herkenbaar... hier krijg ik steevast in België bij mijn familie (vooral schoonzus) te horen dat haar kinderen al vanaf 2,5 maand aardappelen aten... nou prima hoor, hoef ik het toch niet te doen :+ #negeermodusaan :P
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184948350
Nicolas, kan je nagaan wat je allemaal voor twee baby's mee sleept als je ergens heen gaat haha!
pi_184948489
Iedereen bedankt voor het delen van de ervaringen van het bijvoeden. Wij gaan denk ik ook pas met 6 maanden starten. En ik ken mezelf, ik wil van alles fancy (@minilot, prachtige bordjes elke keer!), maar waarschijnlijk gaat het ongestructureerd en go with the flow/eten uit de pot :')

@Tink89 Prachtige lijst met benodigdheden voor het zwemmen _O_. De moed zakte me halverwege het lezen al in de schoenen... Needless to say dat O. nog niet in het zwembad is geweest. Daar wacht ik nog even mee.
pi_184949672
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:45 schreef aapieannie het volgende:
Nicolas, kan je nagaan wat je allemaal voor twee baby's mee sleept als je ergens heen gaat haha!
Pff! Daar moet ik al helemaal niet over nadenken! :X
Ik vond ook dat wij ivm de kleine een mooie grote nieuwe auto hadden gekocht. Tot de kinderwagen, maxi-cosi en spullen erin zaten. Nu voelt zelfs dit te klein. :')
  maandag 11 februari 2019 @ 08:45:19 #258
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184950210
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
Iedereen bedankt voor het delen van de ervaringen van het bijvoeden. Wij gaan denk ik ook pas met 6 maanden starten. En ik ken mezelf, ik wil van alles fancy (@:minilot, prachtige bordjes elke keer!), maar waarschijnlijk gaat het ongestructureerd en go with the flow/eten uit de pot :')

Hahaha, soms begin ik daar op maandag mee :') en op dinsdag denk ik al laat maar weer.

In de avond geef ik sowieso 200gr geprakt iets en de rest mag hij zelf proberen.
Rapley is leuk & makkelijk, maar hij bleef honger houden & komt dan weer vaker voor melk, dus dan maar zo.

Maar met eten ben ik heel makkelijk :@ hij krijgt wat hij wil (tot in het redelijke natuurlijk).
pi_184950381
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
Iedereen bedankt voor het delen van de ervaringen van het bijvoeden. Wij gaan denk ik ook pas met 6 maanden starten. En ik ken mezelf, ik wil van alles fancy (@:minilot, prachtige bordjes elke keer!), maar waarschijnlijk gaat het ongestructureerd en go with the flow/eten uit de pot :')

@:tink89 Prachtige lijst met benodigdheden voor het zwemmen _O_. De moed zakte me halverwege het lezen al in de schoenen... Needless to say dat O. nog niet in het zwembad is geweest. Daar wacht ik nog even mee.
Wij zijn ook nog nooit wezen zwemmen. Ben zelf ook al minstens 10 jaar niet in een zwembad geweest. Geloof niet dat G. iets mist :P
pi_184950423
Ik had hele plannen om te gaan babyzwemmen met Jip en we zijn precies 0 keer geweest :D
pi_184950634
Nou hier met centerparcs wordt de eerste keer en dan is Tijn bijna 8 maand :D en dan ga ik er idd ook maar gewoon vanuit dat we niet langer dan een uur ofzo in het zwembad zullen zijn tbh :)

En ik mocht ook al rustig aan kijken om te gaan bijvoeden; maar ik negeer het voorlopig nog even :@ Hij is er nét :+ :+ :+ O-)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_184950810
Hier tegenwoordig ook een mix tussen Kleintjes en hapjes.

Wij hebben op vakantie gezwommen met U. Vond hij helemaal niks. Paar weken terug zijn we wezen babyzwemmen. Hij vond het super spannend, maar wel leuk. Hopelijk kunnen we over een paar weken weer gaan.

U. is gister besneden. Heeft vooral pijn tijdens het plassen. Wordt enkel getroost door de borst. Borst = melk. Melk = plassen.
Vannacht zaten we in een vicieuze cirkel met geen slaap en veel huilen. Gelukkig is hij nu blij aan het spelen.
  maandag 11 februari 2019 @ 09:53:15 #263
298315 SacreCoeur
pi_184950999
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 09:09 schreef Aure het volgende:
Ik had hele plannen om te gaan babyzwemmen met Jip en we zijn precies 0 keer geweest :D
Haha, ik ook.
Maar die tijden hier zijn niet normaal :'(
pi_184951190
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 07:15 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Pff! Daar moet ik al helemaal niet over nadenken! :X
Ik vond ook dat wij ivm de kleine een mooie grote nieuwe auto hadden gekocht. Tot de kinderwagen, maxi-cosi en spullen erin zaten. Nu voelt zelfs dit te klein. :')
Haha! Ik ben blij dat wij 2 jaar geleden voor een kia carens gegaan zijn en niet voor de opel corsa ;)

Zwemmen hebben we trouwens nog niet gedaan met ze, ze hebben vorige week pas hun 1e prikjes gehad. Als de carnavals drukte voorbij is gaan we eens kijken of we eens kunnen gaan.
Kleuter wil trouwens niet met de broertjes zwemmen, want mama ze kunnen toch nog niet van de duikplank _O-

Ik wilde eerst wachten tot 6 maanden met hapjes, maar ivm de reflux gaan we toch met 4 maanden starten. De eerste hapjes wortel en bloemkool liggen al klaar in de vriezer.

Duman, sterkte voor U. Hoop dat hij er gauw geen last meer van heeft!
pi_184952016
Bella, gefeliciteerd met N., een dreumes al :o *O*

Peace, wat super dat M nu ook bij jou heeft gedraaid, de kleine knapperd O+ 't is nu wel gedaan met je rust ja :') Met Vlokje had ik geluk, die draaide vrij vlot beide kanten op. Bij peuter duurde het daarentegen drie maanden voordat ze ontdekte hoe ze weer terug kon rollen. En elke keer gillen als ze weer op haar rug was gedraaid. Ook de nachten, want ze sliep op haar buik. Drie. Maanden. Lang. |:( :')

Oooh ik zie een nieuwe forum feature *O* Spuit elf 8)7

@Helsinki, wat fijn dat de test goed is gegaan, ik ben benieuwd naar het resultaat.

Stoelpoten likken, check. Al heeft Vlokje voorkeur voor de bank. En ze kauwt graag op de sloffen of schoenen van peuter. En dan het allerliefst als peuter ze nog aan heeft, die dan op haar beurt heel hard 'MIIIIJJJJJ' gaat roepen. Verder altijd vrede in huize Schanu hoor :')
Oh ja en hadden we het hier ooit niet over huisdieren in combinatie met kinderen? Mijn baby eet dus kattenbrokken sinds ze heeft ontdekt waar die staan. Ik vis ze minstens 1 keer per dag uit haar mondje omdat ik er niet op tijd bij ben. :|W

@PriemGirl, beterschap met Tijn, gaat het alweer iets beter met hem? En wat fijn dat jij nu eindelijk wat vooruitgang merkt, wat een opluchting moet dat voor je zijn! Hopelijk zet het ook door.

Ik zie een knappe O voorbij komen O+

En een verse knappe A, gefeliciteerd en welkom Klaproos, wat een knapperdje O+ O+

Veel plezier met zwemmen vandaag Tink!

@lunapuella, hopelijk was jullie nacht vannacht beter en gaat het ook wat beter met Welpje?

@NicolasJoy, sterkte met je schoonvader, hopelijk is het niets ernstig!

Ik ben vorige week met Vlokje naar de huisarts geweest, maar ze is helemaal in orde en longetjes waren schoon. Dit weekend wel weer verhoging, dus gewoon een heel hardnekkig virus vrees ik.
pi_184952053
@D.U.M.A.N. Beterschap! Het heelt daar wel vrij vlot toch? Hoelang hebben jongetjes er meestal last van?
pi_184952058
Kattenbrokjesetende baby :9 *; Dat zal hier ook niet meer lang duren :') Ik ben zó blij dat de kattenbak niet meer in de woonkamer staat, maar in de bijkeuken waar Jip niet mag komen :D Want dat zag ik ook nog wel gebeuren, kattenpoepetende baby ;(

Duman, knuffel voor U. Hopelijk niet al te veel last meer van.
pi_184952090
@Duman, jouw bericht over U helemaal gemist, wat sneu dat hij er zo'n last van heeft. Hopelijk herstelt hij snel, sterkte! :*

En kattenpoep etende baby's, nee dan liever brokken inderdaad :') Onze kat poept alleen buiten dus wij hebben geen kattenbak meer :X

Edit: krijg ik net een appje van vrouwlief die bij de KNO arts vandaan komt met peuter. Haar neusamandelen moeten worden verwijderd en ze krijgt buisjes. Als ze 3 wordt gaan haar keelamandelen er ook uit, maar daarvoor is ze nu nog te jong. Zo stom want zijn volgens mij vrij standaard ingrepen, maar mijn moederhart huilt nu echt en wil zo graag bij haar zijn terwijl ik nu mijn tranen zit weg te bijten op het werk :{

[ Bericht 32% gewijzigd door Schanu op 11-02-2019 11:20:01 ]
pi_184952187
Oei Duman, sterkte voor U. En voor jou. Hopelijk knapt hij snel weer op en trekt de pijn weg.

Welkom Klaproos! Prachtig jochie heb je daar :)

Wolken, hoe was jullie vakantie? Goed gegaan met vliegen en zo?

Edit: Schanu natuurlijk huilt je hart daar om. Wat sneu zeg! Maar, hopelijk knapt ze daar wel sneller van op en wordt ze minder vaak ziek :)
En het klinkt heel gezellig in huize Schanu O+ Heerlijk toch die interactie tussen de beide kindjes en kattenbrokkenetende kinderen O+

Priem, wat fijn dat het beter gaat met je pols :)

Ik kom net terug van het babyzwemmen :D Ik vind het heerlijk, zelf een beetje in beweging en M vertrouwd maken met het water. Hij is wel veruit de jongste, maar doet het super. Wel mega onder de indruk :D Vandaag was zijn 5e les en er konden af en toe wat lachjes vanaf. En ik vind het sociale aspect ook leuk: andere vaders en moeders tegen komen en M komt ook weer andere kindjes tegen. En niet onbelangrijk: hij slaapt daarna een uurtje of 2,5 a 3 ;)

Nog even een vraag aan jullie:
Na mijn bevalling vlogen de kilo's er af. Ik zat op een gegeven moment nog maar 4 kilo van mijn startgewicht af, terwijl ik mij een ongeluk vrat. Hardstikke mooi natuurlijk.
M is nu 4 maanden, bijna 5. Nu begin ik sinds een maand weer meer te bewegen: werken, wandelen en 2x in de week matig/intensief sporten. En ik let op mijn eten. Maar ik kom alleen maar aan :'( met zo'n 300/400 gram per week. Goed om te weten dat ik nu wel net klaar ben met de BV. Ik denk zelf dat ik hormonaal een beetje uit balans ben. Cyclus is redelijk terug, flink haaruitval sinds 3 weken, soms uit het niets stik chagrijnig. Herkenbaar voor iemand? Moet ik gewoon geduld hebben? Of kan ik nog iets anders doen? Ik heb echt niet de illusie dat ik weer naar mijn startgewicht ga en dat hoeft ook niet. Maar het feit dat ik gezond eet en weer meer beweeg en daarvan alleen maar aan kom vind ik zo bijzonder.

[ Bericht 15% gewijzigd door Peacefulll op 11-02-2019 11:34:47 ]
pi_184952424
Peace ik kom niet aan, maar hoe erg ik ook m'n best doe, ik val ook niet af. Ik blijf steken op hetzelfde gewicht.
Ik denk zelf ook dat ik hormonaal uit balans ben. Ben heel erg emo (dat kwam zo rond 6/7 maanden na de geboorte) en voel mezelf zo nu en dan mega happy en op andere momenten weer heel vlak. Ik hoop dat het nog een beetje recht trekt eigenlijk, zeker nu ik van de anticonceptie af ben. Misschien lukt het afvallen dan nu ook wel weer.
Ik weet het niet. Geduld is ook niet mijn sterkste punt en ik wilde graag nog een kilo of 3-5 eraf voordat we voor een 2de gaan.
De haaruitval is wel gestopt, jeej!
pi_184952453
@Schanu, lief dat je het vraagt. Welpje heeft gisteren de hele dag lichte koorts gehad (38 graden), maar met paracetamol was hij rustig en heeft hij vooral veel op mij geslapen. Vanochtend een beetje pieperig, maar de temp was wat gezakt en hij is redelijk vrolijk naar de gastouder gegaan. Voel ondertussen een heel licht randje in zijn onderkaak, dus hopelijk komen de tandjes nu gewoon snel door.
pi_184952651
Peace, kan het niet zijn dat je spieren weer sterker worden? Haaruitval hoort er wel bij, bij mij groeit het momenteel weer terug (het lijkt nu net alsof ik zo'n hippe micro pony heb :')
SPOILER: plaatje bij praatje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 11 februari 2019 @ 12:12:05 #273
298315 SacreCoeur
pi_184952731
Ik kreeg na 3/4 maanden ofzo echt ontzettend haaruitval en met maand 6/7 was echt pas echt weg.
Godzijdank haar tot mn bil :') want ik heb een matje in mn nek.

Last van stemmingswisselingen heb ik niet gehad eigenlijk, maar ik ben al jaaaaaaaren niet meer aan spul met hormoon en schijnbaar niet zoveel last van de zwangerschaps nasleep.

Afvallen ga ik nu pas mee beginnen, na 9 maanden :) vond ik wel mooi. Lekker 9 maanden zwanger & daarna 9 maanden genieten. Na de geboorte was ik wel weer binnen paar weken terug op gewicht voor de zwangerschap. Ben wel benieuwd hoe snel ik nu op het gewicht zal zijn waar ik wil. Ik ben 1.58, dus vind tussen de 55 en 58 een mooi streef, zal wel even duren :+
pi_184952789
Vanochtend weer pas om 06:00 wakker, en doorgeslapen tussen ons in totdat ik haar wakker maakte om 07:00. Yeah, zou ze het doorslapen weer begrijpen?

Gisteren op de verjaardag van mijn nichtje die 17 (!) werd geweest. Na een uurtje was Juul ontdooid en vond ze het gezellig.
Ben wel erg benieuwd hoe het autorijden zich gaat ontwikkelen. B sliep altijd meteen als je de auto startte en werd pas wakker als je op de bestemming was. Juul is veel te nieuwsgierig en kijkt de hele tijd rond. Op de terugweg was ze er na 45 minuten klaar mee. Ging ze huilen. B boos want die lag wel slapen.

Ah Shanu, is ook niet leuk. Knuffel voor jou.
pi_184953351
Mijn baby gaat veel te snel. Hij is nu net 9 maand, en at net 2 boterhammen en kom en tree de trap op :o . Zo als hij in bed ligt even bijlezen...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')