abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 woensdag 30 januari 2019 @ 17:34:33 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184714609
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:46 schreef LXIV het volgende:
The power of holding two contradictory beliefs in one's mind simultaneously, and accepting both of them… To tell deliberate lies while genuinely believing in them, to forget any fact that has become inconvenient, and then, when it becomes necessary again, to draw it back from oblivion for just as long as it is needed, to deny the existence of objective reality and all the while to take account of the reality which one denies—all this is indispensably necessary. Even in using the word doublethink it is necessary to exercise doublethink. For by using the word one admits that one is tampering with reality; by a fresh act of doublethink one erases this knowledge; and so on indefinitely, with the lie always one leap ahead of the truth.

George Orwell, 1984

Niks nieuws onder de zon om volstrekte tegenstrijdigheden allebei te geloven. Om te gaan klappen om de islam als emanciperende macht. Je moet er wel de mentale kracht voor hebben om er zelf echt in te geloven. Maar ook op dit forum genoeg SJW-gekkies te vinden die er toe in staat zijn.
De ironie...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184714621
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Links hier en heb geen moer op met de islam. Eveneens niet met die jankballende conservatieve boosmannetjes die aan de ene kant steeds maar weer focussen op de 'primitiviteit' van de islam, maar als je even onder dat laagje vernis heen boort merkt dat ze er qua ideeën over 'den natuurlijcke positie van den vrouw' gewoon net zo achterlijk denken.

Wordt ook een interessant topic, dit... Aan de ene kant de ziljoenste keer om los te gaan op de islam, aan de andere kant een mooi moment om weer eens de 'euvelen van het feminisme' van stal te halen.

Blijft uitermate boeiend, die cognitieve dissonantie.
Als jij niks met de islam hebt dan ben jij dus extreem-rechts.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Beste debater 2022 woensdag 30 januari 2019 @ 17:35:50 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184714643
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:34 schreef HSG het volgende:

[..]

Als jij niks met de islam hebt dan ben jij dus extreem-rechts.
Gast, ga alsjeblieft een leuke hobby zoeken... en doe iets aan die slachtofferrol van je.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184714678
In een Arabisch land prijzen voor gendergelijkheid uitdelen :') :')

OH man hahahahha
  woensdag 30 januari 2019 @ 17:39:32 #30
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_184714718
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
incel-verzameltopic.

En tja, VAE... wat verwacht je dan...
Nou ja, het land poogt schijnbaar emancipatie te stimuleren en juist dan is het ook belangrijk om kritisch te blijven kijken en niet te vervallen in een hosanna voor wat ze wel doen.

Bovendien is het mij ter ore gekomen dat bepaalde figuren denken dat wij slinksche SJW's alleen maar kritiek hebben op de Trumps en Baudets van deze wereld, terwijl we Arabisch seksisme nooit benoemen. Dat is natuurlijk niet waar, maar als je in een bubbel leeft dan lijkt dat misschien zo. Dus ik hoop die bubbel eens door te gaan prikken.
pi_184714748
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gast, ga alsjeblieft een leuke hobby zoeken... en doe iets aan die slachtofferrol van je.
Ik ben ook geen moslim maar ik ben wel links en vind gewoon dat hun xenofobie, homofobie, antisemitisme, haat tegen genderneutraliteit, geweld tegen homo's en joden ect moet kunnen. Het zou wel heel racistisch en islamofobisch zijn als dat niet zou gebeuren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Beste debater 2022 woensdag 30 januari 2019 @ 17:45:26 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184714820
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:41 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik ben ook geen moslim maar ik ben wel links en vind gewoon dat hun xenofobie, homofobie, antisemitisme, haat tegen genderneutraliteit, geweld tegen homo's en joden ect moet kunnen. Het zou wel heel racistisch en islamofobisch zijn als dat niet zou gebeuren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184714872
quote:
Racisme!! Die eend is zwart!!!!
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Beste debater 2022 woensdag 30 januari 2019 @ 17:49:23 #34
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184714896
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:48 schreef HSG het volgende:

[..]

Racisme!! Die eend is zwart!!!!
Nou, past prima dus bij je.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184714901
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nou, past prima dus bij je.
Racist. Xenofoob! Islamofoob.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Beste debater 2022 woensdag 30 januari 2019 @ 17:50:26 #36
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184714921
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:49 schreef HSG het volgende:

[..]

Racist.
Fijn dat je uit de kast bent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184714938
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Fijn dat je uit de kast bent.
En jij loopt altijd te feesten als Israël Palestijnen bombardeert.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Beste debater 2022 woensdag 30 januari 2019 @ 17:52:37 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184714975
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:51 schreef HSG het volgende:

[..]

En jij loopt altijd te feesten als Israël Palestijnen bombardeert.
Pro-Israël hier, maat.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184714985
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Pro-Israël hier, maat.

[ afbeelding ]
Ik zei toch dat je een islamofoob bent.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_184715886
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:39 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Nou ja, het land poogt schijnbaar emancipatie te stimuleren en juist dan is het ook belangrijk om kritisch te blijven kijken en niet te vervallen in een hosanna voor wat ze wel doen.

Bovendien is het mij ter ore gekomen dat bepaalde figuren denken dat wij slinksche SJW's alleen maar kritiek hebben op de Trumps en Baudets van deze wereld, terwijl we Arabisch seksisme nooit benoemen. Dat is natuurlijk niet waar, maar als je in een bubbel leeft dan lijkt dat misschien zo. Dus ik hoop die bubbel eens door te gaan prikken.
Dat laatste gaat je niet lukken. Ook een reden dat ik niet eens meer de moeite neem om met dat soort lui in discussie te gaan. Ze lezen alleen wat ze willen lezen (links is pro-islam) en kennen geen nuance. Volgens mij komt een groot deel hier ook alleen om te trollen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_184716140
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Pro-Israël hier, maat.

Hoe maak je jezelf belachelijk in 1 post, zie hierboven.
  woensdag 30 januari 2019 @ 19:35:41 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184716703
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
incel-verzameltopic.

En tja, VAE... wat verwacht je dan...
Incel?
pi_184723747
quote:
Een recente studie van de Verenigde Naties schetst ondanks de foto’s een hoopvol beeld van de integratie van vrouwen op de arbeidsmarkt. 43 procent van de vrouwen heeft een universitair diploma in vergelijking met 23 procent van de mannen.
Stemt me echt hoopvol, 2x grotere kans op het behalen van een universitair diploma voor vrouwen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184724948
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Pro-Israël hier, maat.

[ afbeelding ]
Dat is toevallig, de VAE ook!
pi_184725117
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Links hier en heb geen moer op met de islam. Eveneens niet met die jankballende conservatieve boosmannetjes die aan de ene kant steeds maar weer focussen op de 'primitiviteit' van de islam, maar als je even onder dat laagje vernis heen boort merkt dat ze er qua ideeën over 'den natuurlijcke positie van den vrouw' gewoon net zo achterlijk over denken.

Wordt ook een interessant topic, dit... Aan de ene kant de ziljoenste keer om los te gaan op de islam, aan de andere kant een mooi moment om weer eens de 'euvelen van het feminisme' van stal te halen.

Blijft uitermate boeiend, die cognitieve dissonantie.
Dat hoor ik vaak, anti-islam vaak geuit door de "daar moet een piemel in" roepers die zelf nog in 1950 leven.
Maar behalve op het internet zie ik dit nooit. De meeste anti-islam en anti religie mensen die ik ken zijn homo, of zijn in elk geval anti-islam vanwegen de angst voor regressie in een land waar juist vrijheid (voor homos, transgenders, vrouwen, etc.) voorop zou moeten staan.
pi_184725252
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 16:23 schreef PiyeReloaded het volgende:
Bij prijzen voor gendergelijkheid in Dubai winnen enkel mannen
In de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) werden zondag de awards voor gendergelijkheid uitgereikt. Vicepresident Mohammed bin Rashid al-Maktoum sprak trots over de ‘opvallende vooruitgang’ die het land heeft geboekt wat betreft gelijkheid tussen man en vrouw op de werkvloer. Ironisch genoeg waren het uitsluitend mannen die in de prijzen vielen, en dat bleef op de sociale media niet onopgemerkt.

Tijdens de zogeheten Gender Balance Index 2018 werden certificaten en medailles uitgereikt aan organisaties en initiatieven die gelijke kansen voor mannen en vrouwen op de werkplaats bevorderen en promoten. Er werden prijzen uitgedeeld in de categorieën ‘beste persoonlijkheid’, ‘beste federale instelling’ en ‘beste project omtrent gendergelijkheid’.

Dubai leek echter vergeten om ook vrouwen, om wie het zogenaamd allemaal zou draaien, in de prijzen te laten vallen. Kritische Twittergebruikers sloegen gretig toe nadat vicepresident bin Rashid al-Maktoum foto’s van de winnaars deelde op het platform.

,,Leuk om zien dat Dubai gendergelijkheid promoot en beloont, maar er lijkt iets te ontbreken op deze foto’s ... ik kan er mijn vinger niet op leggen wat... ”, merkte een twitteraar op.

,,Sorry, gelijkheid tussen welke genders? We zien er maar één", schreef een andere twittergebruiker.

,,Wow, diversiteit ten top dit. Eén van die gasten draagt grijs", luidde een andere ironische opmerking.

Een recente studie van de Verenigde Naties schetst ondanks de foto’s een hoopvol beeld van de integratie van vrouwen op de arbeidsmarkt. 43 procent van de vrouwen heeft een universitair diploma in vergelijking met 23 procent van de mannen. Daarnaast zijn er ondertussen 135.000 vrouwen aan het werk. In 1975 waren dat er in Dubai nog maar 1.000.

Toch wordt het land door critici beschouwd als uiterst discriminerend tegenover vrouwen. Verkrachting binnen het huwelijk is geen misdaad en huiselijk geweld is toegelaten zolang ‘het de grenzen van de islamitische wet niet overschrijdt’, volgens Human Rights Watch. Volgens het Wereld Economisch Forum staan de VAE op plaats 121 van 149 landen in een rangschikking van gendergelijkheid in onderwijs, gezondheid en politieke participatie en economie uit 2018.

https://www.ad.nl/bizar/b(...)kel-mannen~a72dd98e/

Op zich wel begrijpelijk dat in een land dat zo achterloopt qua vrouwenemancipatie al die prijzen naar mannen gaan. Vermoedelijk zitten er niet veel vrouwen in posities om gendergelijkhed van bovenaf te stimuleren. Het staat wel vrij stom en het mooie is dat heel wat mensen een stuk beter kunnen slapen met de kennis dat bepaalde linksige figuren ook Arabieren aanspreken op hun seksisme.
Ach, we kunnen allemaal wel kritiek hebben, maar in de VAE gaan ze gewoon de goede kant op.

Daar heb ik dan toch minder moeite mee dan wanneer ik lees dat bij straatnamen in Rotterdam alleen nog maar vrouwen en minderheden in aanmerking komen. Wij zijn de andere kant doorgeslagen en draven daar in door.
pi_184727253
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 19:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Incel?
Dat gaat uit van de notie dat je tegen doorgeslagen feminisme bent omdat je niks te neuken hebt. Een beetje dezelfde bullshit als dat links gelijkstaat aan pro-islam/migratie. Helaas moeilijk om een zinnige discussie te voeren op deze manier. Alhoewel Piye toch een dappere poging doet.
  donderdag 31 januari 2019 @ 10:53:11 #48
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184727323
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 07:53 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dat hoor ik vaak, anti-islam vaak geuit door de "daar moet een piemel in" roepers die zelf nog in 1950 leven. Maar behalve op het internet zie ik dit nooit.
Het is ook een stropop van jewelste. Met die vrouwenhaat blijkt het in de praktijk, in de echte wereld, reuze mee te vallen. Mensen die anti-Islam zijn komen vaak ook daadwerkelijk op voor vrouwenrechten.
pi_184727921
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 10:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is ook een stropop van jewelste. Met die vrouwenhaat blijkt het in de praktijk, in de echte wereld, reuze mee te vallen. Mensen die anti-Islam zijn komen vaak ook daadwerkelijk op voor vrouwenrechten.
Maar geweld vanuit moslims naar homo's en vrouwen moet toch kunnen?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 31 januari 2019 @ 12:01:25 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184728464
Er is nog een hoop te doen, maar het staat op de actieve agenda en daar ben ik blij mee.

Het is op dit moment nog moeilijk om te zeggen of het voldoende door blijft bewegen, de vinger aan de pols houden en blijven stimuleren en ondersteunen is belangrijk. Maar nog niet eens zo lang geleden was dit vrijwel ondenkbaar daar.

Dus nogmaals, blij hiermee, maar nog geen reden om tevreden achterover te leunen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')