abonnement Unibet Coolblue
pi_184709666
Ik heb bij azerty onderdelen bij elkaar gezocht: https://azerty.nl/basket/(...)pOjI0MTk1NzU7aToxO30 En wil ook eten of dit bij elkaar zou werken? En ik heb gehoord dat azerty het ook in elkaar zet, nou is mijn vraag: moet ik de 1 jaar garantie kiezen of de 2 en moet ik daar Windows bij kiezen kf dit gewoon zelf doen, scheelt namelijk in prijs. En werkt dit bij elkaar (de onderdelen)?
pi_184709714
de tweakers bbg past wel ja
:]
pi_184709910
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:56 schreef wootahH het volgende:
de tweakers bbg past wel ja
Klopt maar wat voor assemble pakket zou ik kiezen?
pi_184710074
Kun je dat niet gewoon in je andere topic vragen?
pi_184714116
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 12:53 schreef Mitsmex het volgende:
Ik heb bij azerty onderdelen bij elkaar gezocht: https://azerty.nl/basket/(...)pOjI0MTk1NzU7aToxO30 En wil ook eten of dit bij elkaar zou werken?
Eten kun je beter niet bij Azerty bestellen. Je weet maar nooit hoe lang dit in het magazijn heeft gelegen.
quote:
En ik heb gehoord dat azerty het ook in elkaar zet, nou is mijn vraag: moet ik de 1 jaar garantie kiezen of de 2 en moet ik daar Windows bij kiezen of dit gewoon zelf doen, scheelt namelijk in prijs.
Ik vind het vreemd dat ze opties aanbieden met 1 jaar garantie, omdat ze conform EU wetgeving minimaal 2 jaar garantie zouden moeten geven. Hier vind je een overzicht van al hun assemblage opties.

Ze rekenen m.i. te veel voor assemblage en installatie, want assembleren inclusief Windows installeren en met 2 jaar garantie kost bij Azerty ¤ 140, terwijl Informatique slechts ¤ 45 rekent voor precies dezelfde service, ¤ 95 minder dus.
quote:
En werkt dit bij elkaar (de onderdelen)?
Dat denk ik wel, maar ik ben niet zo bekend met AMD systemen. Ik zou denk ik wel een grotere SSD nemen van 1 TB want dat is nu de sweet spot voor SSD's en 500 GB is naar huidige maatstaven wel erg krap. Ook zou ik kiezen voor een modulaire voeding (geen kabelspaghetti in je kast) en wellicht een after market CPU cooler i.p.v. de meegeleverde standaad cooler. Maar dat laatste is voor gamers minder revelant omdat de grafische kaart zo'n takkeherrie maakt dat een stillere CPU cooler er niets meer toe doet (ik doe zelf niet aan games en gebruik uitsluitend passief gekoelde grafische kaarten, stilte gaat voor mij boven alles).

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 30-01-2019 17:16:27 ]
pi_184717503
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:07 schreef Riparius het volgende:

[..]

Eten kun je beter niet bij Azerty bestellen. Je weet maar nooit hoe lang dit in het magazijn heeft gelegen.

Jammer dan ga ik wel naar de jumbo
pi_184720462
Ik zou je laptop gewoon met Qwerty bestellen, Azerty is namelijk Frans.
.
pi_184722125
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:50 schreef Fer het volgende:
Ik zou je laptop gewoon met Qwerty bestellen, Azerty is namelijk Frans.
In Vlaanderen wordt ook AZERTY gebruikt en daar wordt prima Nederlands mee geschreven, vaak beter dan het Nederlands in Nederland, dus wat is je punt?

TS zoekt trouwens geen laptop.
pi_184726982
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:07 schreef Riparius het volgende:

[..]

Eten kun je beter niet bij Azerty bestellen. Je weet maar nooit hoe lang dit in het magazijn heeft gelegen.

[..]

Ik vind het vreemd dat ze opties aanbieden met 1 jaar garantie, omdat ze conform EU wetgeving minimaal 2 jaar garantie zouden moeten geven. Hier vind je een overzicht van al hun assemblage opties.

Ze rekenen m.i. te veel voor assemblage en installatie, want assembleren inclusief Windows installeren en met 2 jaar garantie kost bij Azerty ¤ 140, terwijl Informatique slechts ¤ 45 rekent voor precies dezelfde service, ¤ 95 minder dus.

[..]

Dat denk ik wel, maar ik ben niet zo bekend met AMD systemen. Ik zou denk ik wel een grotere SSD nemen van 1 TB want dat is nu de sweet spot voor SSD's en 500 GB is naar huidige maatstaven wel erg krap. Ook zou ik kiezen voor een modulaire voeding (geen kabelspaghetti in je kast) en wellicht een after market CPU cooler i.p.v. de meegeleverde standaad cooler. Maar dat laatste is voor gamers minder revelant omdat de grafische kaart zo'n takkeherrie maakt dat een stillere CPU cooler er niets meer toe doet (ik doe zelf niet aan games en gebruik uitsluitend passief gekoelde grafische kaarten, stilte gaat voor mij boven alles).
Maar valt Windows een beetje te installeren voor iemand die 0 ervaring heeft?
pi_184729956
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 10:26 schreef Mitsmex het volgende:

[..]

Maar valt Windows een beetje te installeren voor iemand die 0 ervaring heeft?
Nee. Veel mensen zonder ervaring lopen al stuk bij het prepareren van een bootable USB stick, en dat zul je toch moeten doen als je Windows wil installeren op een systeem zonder optisch schijfstation. En dan zijn er nog de diverse drivers voor je hardware die je zelf bij elkaar moet sprokkelen op internet en vervolgens correct moet installeren.
pi_184732353
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:43 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee. Veel mensen zonder ervaring lopen al stuk bij het prepareren van een bootable USB stick, en dat zul je toch moeten doen als je Windows wil installeren op een systeem zonder optisch schijfstation. En dan zijn er nog de diverse drivers voor je hardware die je zelf bij elkaar moet sprokkelen op internet en vervolgens correct moet installeren.
En als ik dit azerty laat doen doen zij dit voor mij? Die drivers vinden enzo?
pi_184732469
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:07 schreef Mitsmex het volgende:

[..]

En als ik dit azerty laat doen doen zij dit voor mij? Die drivers vinden enzo?
Ja, uiteraard. Je computer wordt gebruiksklaar geleverd als je kiest voor assembleren en installeren van het besturingssysteem. Maar kijk ook eens bij Informatique, dan hou je ¤ 95 in je zak als je je computer laat assembleren en Windows laat installeren en krijg je toch netjes 2 jaar garantie op het complete systeem.
pi_184732522
windows maakt zelf de usb wel goed dat is t probleem niet echt. je kent niemand die wel eens windows en een driver heeft geīnstalleerd?
:]
pi_184733038
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 17:07 schreef Riparius het volgende:

en wellicht een after market CPU cooler i.p.v. de meegeleverde standaad cooler. Maar dat laatste is voor gamers minder revelant omdat de grafische kaart zo'n takkeherrie maakt dat een stillere CPU cooler er niets meer toe doet (ik doe zelf niet aan games en gebruik uitsluitend passief gekoelde grafische kaarten, stilte gaat voor mij boven alles).
Goede azijnpisserij. Ik snap dat stilte een ding is en fans absoluut kunnen irriteren maar een aftermarket koeler afschrijven omdat een gpu lawaai maakt is echt een drogreden. Ik nodig je uit om m'n 970gtx (mini, die dus harder moet koelen) onderscheiden van het kamergeluid tijdens full load. Daarbovenop heb ik idd een aftermarket cpu koeler die je helemaal niet hoort en zich kan meten met waterkoelers qua koeling. Het is een kwestie van de onderdelen op elkaar afstemmen en ja, je kan prima een systeem samenstellen die een aardig spelletje kan draaien op hoge settings die klinkt als een jet.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_184733366
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 21:50 schreef Fer het volgende:
Ik zou je laptop gewoon met Qwerty bestellen, Azerty is namelijk Frans.
Ik heb het trouwens niet over toetsenbord maar een website
pi_184733398
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:15 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Je computer wordt gebruiksklaar geleverd als je kiest voor assembleren en installeren van het besturingssysteem. Maar kijk ook eens bij Informatique, dan hou je ¤ 95 in je zak als je je computer laat assembleren en Windows laat installeren en krijg je toch netjes 2 jaar garantie op het complete systeem.
Klopt maar die hebben de voeding niet die ik erin heb zitten en kan zo snel geen nieuwe vinden
pi_184735012
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Goede azijnpisserij. Ik snap dat stilte een ding is en fans absoluut kunnen irriteren maar een aftermarket koeler afschrijven omdat een gpu lawaai maakt is echt een drogreden. Ik nodig je uit om m'n 970gtx (mini, die dus harder moet koelen) onderscheiden van het kamergeluid tijdens full load. Daarbovenop heb ik idd een aftermarket cpu koeler die je helemaal niet hoort en zich kan meten met waterkoelers qua koeling. Het is een kwestie van de onderdelen op elkaar afstemmen en ja, je kan prima een systeem samenstellen die een aardig spelletje kan draaien op hoge settings die klinkt als een jet.
Is dit een goede pc? https://azerty.nl/basket/(...)O2k6MTk2ODg0O2k6MTt9
pi_184737786
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:14 schreef Mitsmex het volgende:

[..]

Klopt maar die hebben de voeding niet die ik erin heb zitten en kan zo snel geen nieuwe vinden
Hoezo kun je geen andere voeding vinden? Waarom wil je per se die Bitfenix? Leg dat eerst eens uit.

Ik zie trouwens dat je een systeemkast met een window wil hebben, en dan neem je toch zeker geen niet-modulaire voeding?

Wat dacht je van deze?
pi_184737865
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:43 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee. Veel mensen zonder ervaring lopen al stuk bij het prepareren van een bootable USB stick, en dat zul je toch moeten doen als je Windows wil installeren op een systeem zonder optisch schijfstation. En dan zijn er nog de diverse drivers voor je hardware die je zelf bij elkaar moet sprokkelen op internet en vervolgens correct moet installeren.
Drivers zelf zoeken is toch uit het Windows xp tijdperk of niet ?
Ik was hier...
pi_184738342
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:18 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Drivers zelf zoeken is toch uit het Windows xp tijdperk of niet ?
Ja, dat zou je denken maar dan moet je wel eerst internet hebben op die machine. En een schoon geīnstalleerde machine hang je liever niet meteen aan het net. Eerst wat basale drivers installeren (moederbord chipset, ethernet, audio, grafische kaart) en wat aan de security doen en zorgen dat je niet meteen een wagonlading zogenaamde updates krijgt die vaak meer problemen geven dan ze oplossen. Om dezelfde reden installeer ik nog altijd liever zelf mijn drivers, dan weet ik precies wat ik heb.

Als TS liever een handig neefje of zo inschakelt om Windows te installeren op zijn nieuwe machine dan moet hij dat weten natuurlijk. Ik heb hem alleen afgeraden het zelf te gaan proberen. Ook heb ik hem aangeraden eens te kijken bij Informatique, die assembleren een nieuwe machine en installeren Windows voor ¤ 45 en dan krijgt hij ook nog 2 jaar garantie. Voor zo'n bedrag hoeft hij niet te gaan sukkelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 31-01-2019 20:59:45 ]
pi_184738418
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:15 schreef Riparius het volgende:

[..]

Hoezo kun je geen andere voeding vinden? Waarom wil je per se die Bitfenix? Leg dat eerst eens uit.

Ik zie trouwens dat je een systeemkast met een window wil hebben, en dan neem je toch zeker geen niet-modulaire voeding?

Wat dacht je van deze?
En die zou ik gewoon kunnen vervangen voor die andere voeding? En de rest zou er gewoon nog op Werken? Dit heb ik nu https://azerty.nl/basket/(...)O2k6MTk2ODg0O2k6MTt9
pi_184738435
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:33 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja, dat zou je denken maar dan moet je wel eerst internet hebben op die machine. En een schoon geīnstalleerde machine hang je liever niet meteen aan het net. Eerst wat basale drivers installeren (moederbord chipset, ethernet, audio, grafische kaart) en wat aan de security doen en zorgen dat je niet meteen een wagonlading zogenaamde updates krijgt die vaak meer problemen geven dan ze oplossen. Om dezelfde reden installeer ik nog altijd liever zelf mijn drivers, dan weet ik precies wat ik heb.

Als TS liever een handig neefje of zo inschakelt om Windows te nstalleren op zijn nieuwe machine dan moet hij dat weten natuurlijk. Ik heb hem alleen afgeraden het zelf te gaan proberen. Ook heb ik hem aangeraden eens te kijken bij Informatique, die assembleren een nieuwe machine en installeren Windows voor ¤ 45 en dan krijgt hij ook nog 2 jaar garantie. Voor zo'n bedrag hoeft hij niet te gaan sukkelen.
Als ik een van mn neefjes zou inschakelen dan leggen ze het hele dorp plat denk k
pi_184738483
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:15 schreef Riparius het volgende:

[..]
En die zou ik gewoon kunnen vervangen voor die andere voeding? En de rest zou er gewoon nog op Werken? Dit heb ik nu https://azerty.nl/basket/(...)O2k6MTk2ODg0O2
Hoezo kun je geen andere voeding vinden? Waarom wil je per se die Bitfenix? Leg dat eerst eens uit.

Ik zie trouwens dat je een systeemkast met een window wil hebben, en dan neem je toch zeker geen niet-modulaire voeding?

Wat dacht je van deze?
Ik kom trouwens op hetzelfde bedrag uit doordat het bij informatique veel duurder is
pi_184738485
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:53 schreef Riparius het volgende:

[..]

In Vlaanderen wordt ook AZERTY gebruikt en daar wordt prima Nederlands mee geschreven, vaak beter dan het Nederlands in Nederland, dus wat is je punt?

:X
  Moderator donderdag 31 januari 2019 @ 20:49:52 #25
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184738717
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:33 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja, dat zou je denken maar dan moet je wel eerst internet hebben op die machine. En een schoon geīnstalleerde machine hang je liever niet meteen aan het net. Eerst wat basale drivers installeren (moederbord chipset, ethernet, audio, grafische kaart) en wat aan de security doen en zorgen dat je niet meteen een wagonlading zogenaamde updates krijgt die vaak meer problemen geven dan ze oplossen. Om dezelfde reden installeer ik nog altijd liever zelf mijn drivers, dan weet ik precies wat ik heb.

Als TS liever een handig neefje of zo inschakelt om Windows te nstalleren op zijn nieuwe machine dan moet hij dat weten natuurlijk. Ik heb hem alleen afgeraden het zelf te gaan proberen. Ook heb ik hem aangeraden eens te kijken bij Informatique, die assembleren een nieuwe machine en installeren Windows voor ¤ 45 en dan krijgt hij ook nog 2 jaar garantie. Voor zo'n bedrag hoeft hij niet te gaan sukkelen.
Ben jij je kast ook ingepakt in aluminiumfolie?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184738961
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:39 schreef Mitsmex het volgende:

[..]

Ik kom trouwens op hetzelfde bedrag uit doordat het bij Informatique veel duurder is.
Tja, dat argument kun je ook omkeren. Azerty heeft wellicht iets lagere prijzen maar pakt dat verschil weer terug door absurd hoge assemblage- en installatiekosten, en dan overtreden ze ook nog de wet door maar 1 jaar garantie te geven. Het is maar net wat je wil. Lagere prijzen voor losse onderdelen zijn alleen gunstiger als je zelf je assemblage gaat doen, maar dat ga jij nu juist niet doen.
pi_184739749
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:58 schreef Riparius het volgende:

[..]

Tja, dat argument kun je ook omkeren. Azerty heeft wellicht iets lagere prijzen maar pakt dat verschil weer terug door absurd hoge assemblage- en installatiekosten, en dan overtreden ze ook nog de wet door maar 1 jaar garantie te geven. Het is maar net wat je wil. Lagere prijzen voor losse onderdelen zijn alleen gunstiger als je zelf je assemblage gaat doen, maar dat ga jij nu juist niet doen.
Klopt ja, maar jij zou dus die informatique doen met de voeding die jij hebt aanbevolen. Hoe regel je die assemblage dan bij info? En zit daar Windows installatie bij?
pi_184739870
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:58 schreef Riparius het volgende:

[..]

Tja, dat argument kun je ook omkeren. Azerty heeft wellicht iets lagere prijzen maar pakt dat verschil weer terug door absurd hoge assemblage- en installatiekosten, en dan overtreden ze ook nog de wet door maar 1 jaar garantie te geven. Het is maar net wat je wil. Lagere prijzen voor losse onderdelen zijn alleen gunstiger als je zelf je assemblage gaat doen, maar dat ga jij nu juist niet doen.
En werkt deze voeding (https://www.informatique.(...)d-550w-modulair.html ) op deze componenten https://www.informatique.nl/winkelmandje/
pi_184742299
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:27 schreef Mitsmex het volgende:

[..]

Klopt ja, maar jij zou dus die informatique doen met de voeding die jij hebt aanbevolen. Hoe regel je die assemblage dan bij info? En zit daar Windows installatie bij?
Heel eenvoudig. Je kunt hier selecteren wat je wil hebben en je ziet dan onder de streep direct wat dat gaat kosten. Je kunt ook kiezen voor wel of geen besturingssysteem. Als je wel een besturingssysteem kiest, dan wordt dat ook voor je geīnstalleerd. Vaak kunnen ze ook nog wel wat aan de prijs doen die de calculator aangeeft, vandaar de mogelijkheid om - vrijblijvend - een offerte aan te vragen.
pi_184742625
Heb je echt geen kennis die een beetje handig is en die je wilt helpen? Betalen voor het in elkaar zetten van wat inprincipe een duur legopakket is is zonde van je geld. Je hebt prima build guides online. Een windows ISO downloaden via illegale bronnen en die via rufus op een USB stick zetten is ook best makkelijk. Voor het geld dat je hier aan uitgeeft kun je van een 1060 upgraden naar een 1070, bijvoorbeeld.

Kijk gewoon zulke filmpjes en vraag je daarna af of je denkt dat het je lukt.
pi_184746672
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:33 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja, dat zou je denken maar dan moet je wel eerst internet hebben op die machine. En een schoon geīnstalleerde machine hang je liever niet meteen aan het net. Eerst wat basale drivers installeren (moederbord chipset, ethernet, audio, grafische kaart) en wat aan de security doen en zorgen dat je niet meteen een wagonlading zogenaamde updates krijgt die vaak meer problemen geven dan ze oplossen. Om dezelfde reden installeer ik nog altijd liever zelf mijn drivers, dan weet ik precies wat ik heb.

Als TS liever een handig neefje of zo inschakelt om Windows te installeren op zijn nieuwe machine dan moet hij dat weten natuurlijk. Ik heb hem alleen afgeraden het zelf te gaan proberen. Ook heb ik hem aangeraden eens te kijken bij Informatique, die assembleren een nieuwe machine en installeren Windows voor ¤ 45 en dan krijgt hij ook nog 2 jaar garantie. Voor zo'n bedrag hoeft hij niet te gaan sukkelen.
Oké dat kun je inderdaad op die manier doen maar dat is wel heel extreem niet ? Windows installeren kan echt iedereen, zelfs mijn schoonmoeder. En een bootable USB stick, je krijgt Windows ook nog gewoon op cd / dvd toch ? Klik klik en het staat er op.
Ik was hier...
pi_184750965
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 08:59 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Oké dat kun je inderdaad op die manier doen maar dat is wel heel extreem niet ? Windows installeren kan echt iedereen, zelfs mijn schoonmoeder. En een bootable USB stick, je krijgt Windows ook nog gewoon op cd / dvd toch ? Klik klik en het staat er op.
Ja, je krijgt een installatie DVD, maar TS heeft geen optische drive in zijn setup, dus moet er eerst een bootable USB stick worden geprepareerd.
pi_184751060
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 23:03 schreef Hamplakje het volgende:
Heb je echt geen kennis die een beetje handig is en die je wilt helpen? Betalen voor het in elkaar zetten van wat inprincipe een duur legopakket is is zonde van je geld. Je hebt prima build guides online. Een windows ISO downloaden via illegale bronnen en die via rufus op een USB stick zetten is ook best makkelijk. Voor het geld dat je hier aan uitgeeft kun je van een 1060 upgraden naar een 1070, bijvoorbeeld.

Kijk gewoon zulke filmpjes en vraag je daarna af of je denkt dat het je lukt.
En als je dit kunt kun je ook je pc netjes upgraden etc.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')