Geef loekie een shirt met een sponsor erop of iets kleins in de achtergrond.quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zie OP:
De filmpjes van vroeger opnieuw gebruiken is geen optie. "Die kwaliteit is helaas niet goed genoeg om op televisie uit te zenden", aldus de woordvoerder.
Ik zou het ook wel leuk vinden, maar als dat betekent dat bv Andere Tijden geschrapt wordt, dan mag Loeki lekker wieberen.
Ik zie mogelijkheden voor de ING.quote:Op woensdag 30 januari 2019 16:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Geef loekie een shirt met een sponsor erop of iets kleins in de achtergrond.
Jij post hier toch ook weleens tussendoor.quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Jeugdsentiment, maar ik denk niet dat het nu nog toegevoegde waarde heeft.
https://www.mediacourant.(...)-beest-veel-te-duur/quote:Loeki de Leeuw verschijnt vanavond voor het eerst in jaren eenmalig terug op tv. In het reclameblok vóór het Achtuurjournaal schittert het pluchebeestje in een nooit eerder op tv uitgezonden video. Dat heeft de Ster laten weten. De Ster doet dit ‘uit sympathie voor de petitie Breng Loeki Terug en uit dank voor alle Loeki-fans’. Die petitie is vorige week na de uitreiking van de Ster Gouden Loeki gestart door radio-dj’s Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte. Ze wierven al 19.150 stemmen.
Patricia Sonius, teammanager research & development bij Ster, vindt het leuk. “We zijn natuurlijk heel blij met al deze aandacht voor Loeki. Het is mooi om te zien hoe Loeki nog steeds leeft. Geweldig dat NPO Radio 2 met de meeste luisteraars van Nederland zo’n actie voor elkaar kan krijgen. Dit laat maar weer eens zien wat de kracht is van radio.”
Loeki de Leeuw was van 1972 tot 2004 te zien tussen de reclames op de tv-zenders van de Nederlandse publieke omroep. Zijn kreet ‘Asjemenou’ is alom bekend en heeft zelfs het Van Dale-woordenboek gehaald. In 2004 nam Loeki na 32 jaar afscheid van de Nederlandse tv, vanwege financiële afwegingen.
De productiekosten van de Loeki-filmpjes zijn hoog, aldus Ster. “Om een indruk te geven: voor ieder filmpje van 4 seconden moesten honderd opnames van Loeki worden gemaakt en waren 11 mensen meer dan een dag bezig. Anderzijds speelden de gederfde inkomst mee voor de reclametijd die de Loeki-filmpjes in beslag namen.”
Het zijn dezelfde redenen waarom Loeki de Leeuw niet definitief terugkeert. “Ook anno 2019 spelen de kosten nog steeds een belangrijke rol. Als publieke organisatie moet Ster hierin een zorgvuldige kosten-baten-afweging maken. Het primaire doel is immers een optimale bijdrage leveren aan de financiering van de publieke omroep.”
“Wel zal er intern verder worden gesproken over mogelijkheden om Loeki een plek te laten behouden. Bijvoorbeeld rondom de Ster Gouden Loeki reclameprijs, die dit jaar haar 25e editie ingaat.”
Ik had deze onder de knopquote:Op woensdag 30 januari 2019 13:44 schreef Droopie het volgende:
Loekie heeft niet stil gezeten de afgelopen jaren.
Een beetje langer dan gebruikelijk, maar wel een goede comebackquote:
Die kosten hoeven nu toch niet meer zo hoog te zijn? Waar je vroeger liep te klooien met een pop kan je die filmpjes nu met een computer maken. Zo ingewikkeld zijn die graphics nu ook weer niet.quote:Op woensdag 30 januari 2019 17:21 schreef Jason22 het volgende:
Het blijft definitief eenmalig:
[..]
https://www.mediacourant.(...)-beest-veel-te-duur/
Het zal je nog tegenvallen wat dat kost als je het uitbesteed.quote:Op donderdag 31 januari 2019 08:13 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Die kosten hoeven nu toch niet meer zo hoog te zijn? Waar je vroeger liep te klooien met een pop kan je die filmpjes nu met een computer maken. Zo ingewikkeld zijn die graphics nu ook weer niet.
Dat hoef ik dan dus weer niet. Loeki hoort een ietwat knullig geanimeerde pop te zijn, anders klopt het gewoon niet.quote:Op donderdag 31 januari 2019 08:13 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Die kosten hoeven nu toch niet meer zo hoog te zijn? Waar je vroeger liep te klooien met een pop kan je die filmpjes nu met een computer maken. Zo ingewikkeld zijn die graphics nu ook weer niet.
Maar levert wel veel kijkers, en dus ook klanten op, die naar reclame gaan kijken. Gisteren 1,5 miljoen mensen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het zal je nog tegenvallen wat dat kost als je het uitbesteed.
En je hebt de gemiste reclame inkomsten.
Zeker.. maar zodra het gemeengoed is zal dat effect snel weg zijnquote:Op donderdag 31 januari 2019 09:11 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Maar levert wel veel kijkers, en dus ook klanten op, die naar reclame gaan kijken. Gisteren 1,5 miljoen mensen.
Waarom wordt zoiets niet meer gemaakt. Dat is pas een gemis.quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:44 schreef Droopie het volgende:
Loekie heeft niet stil gezeten de afgelopen jaren.
Nou ja, op Radio 2 was een interview met de maakster en ze gaf aan dat ze met dit filmpje weken bezig geweest.quote:Op donderdag 31 januari 2019 08:13 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Die kosten hoeven nu toch niet meer zo hoog te zijn? Waar je vroeger liep te klooien met een pop kan je die filmpjes nu met een computer maken. Zo ingewikkeld zijn die graphics nu ook weer niet.
Dit inderdaad. Vroeger had je ook verder niks, geen internet, netflix, uitzending gemist of tientallen kanalen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 14:21 schreef Farenji het volgende:
Loekie de Leeuw was nog uit de tijd dat reclame "nieuw" en "leuk" was en je er speciaal voor ging zitten. Ja, je moest wat, met 2 netten die maar een paar uur per dag in de lucht waren. De rest van de tijd werd er een testbeeld vertoond.
Die op 7:20 , daar zouden anno 2019 een boel mensen om gaan janken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |