quote:Loeki de Leeuw keert vanavond eenmalig terug op de televisie. In het reclameblok voor het Achtuurjournaal zit een filmpje met het reclameleeuwtje dat nog niet eerder is vertoond.
Een woordvoerder van de STER heeft dat gezegd in het radioprogramma Jan-Willem Start Op op NPO Radio 2. Dat programma begon bijna een week geleden een petitie om de reclameleeuw te laten terugkeren op tv.
Zaterdag was die petitie al meer dan 10.000 keer ondertekend, waarna de STER beloofde serieus te gaan nadenken over nieuwe filmpjes met Loeki. Inmiddels hebben nog enkele duizenden mensen de petitie ondertekend. Dat is voor de STER de reden om vanavond eenmalig het filmpje uit te zenden.
Het gaat om een nieuwe video van bijna een minuut. Bij de STER zijn nog geen verzoeken binnengekomen van bedrijven die ervoor of erna willen adverteren. Komen ze, dan zullen ze daarvoor niet extra hoeven te betalen. "We hangen daar geen prijskaartje aan. Het is een cadeautje aan alle mensen die de petitie hebben ondertekend."
Gemeenschapsgeld
Het overleg over een echte terugkeer van de leeuw met de rode manen gaat intussen door, zei de woordvoerder van de STER. "Maar het gaat natuurlijk wel om gemeenschapsgeld. Met alles wat wij als STER opbrengen kan de NPO weer mooie programma's maken, dus we moeten er goed over nadenken."
De filmpjes van vroeger opnieuw gebruiken is geen optie. "Die kwaliteit is helaas niet goed genoeg om op televisie uit te zenden", aldus de woordvoerder. "Daarom willen we goed nadenken of we Loeki laten terugkeren en hoe."
Asjemenou
De avonturen van Loeki de Leeuw waren tussen 1972 en 2004 te zien tussen de reclames van de STER. Ze duurden maar een paar seconden en regelmatig ging er dan iets mis. Daarom zei het leeuwtje vaak 'Asjemenou'. In totaal werden er meer dan 7000 filmpjes gemaakt.
Bron:https://nos.nl/artikel/22(...)ven-terug-op-tv.html
Ik snap wel dat ze daar nog over moeten nadenken. Het maken van die filmpjes kost geld, en in de tijd dat die filmpjes uitgezonden worden, wordt er geen geld verdiend met reclame. Dus in feite kost Loeki de publieke omroep een smak geld.quote:
Heb je wel gelijk in idd, nou ja desnoods 1x per dag en dan de oude filmpjes gebruiken, zullen er zat op de plank liggen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik snap wel dat ze daar nog over moeten nadenken. Het maken van die filmpjes kost geld, en in de tijd dat die filmpjes uitgezonden worden, wordt er geen geld verdiend met reclame. Dus in feite kost Loeki de publieke omroep een smak geld.
Zie OP:quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Heb je wel gelijk in idd, nou ja desnoods 1x per dag en dan de oude filmpjes gebruiken, zullen er zat op de plank liggen.
Eens, tegelijkertijd zitten er nu ook vaak nutteloze buffertjes in reclameblokken en het lijkt mij een mooie opdracht voor wat studenten aan de verschillende creatieve opleidingsinstellingen om een paar van die filmpjes in elkaar te knutselen, hoef je alleen maar de beste eruit te pikken, vallen de kosten van het maken wel mee denk ik.quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik snap wel dat ze daar nog over moeten nadenken. Het maken van die filmpjes kost geld, en in de tijd dat die filmpjes uitgezonden worden, wordt er geen geld verdiend met reclame. Dus in feite kost Loeki de publieke omroep een smak geld.
Oh weer half gelezen Misschien kijken er wel meer mensen reclame als loekie terugkomt bedenk ik me.Dus het zou voor de PO ook een voordeel kunnen zijn (en voor de adverteerers natuurlijk).quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zie OP:
De filmpjes van vroeger opnieuw gebruiken is geen optie. "Die kwaliteit is helaas niet goed genoeg om op televisie uit te zenden", aldus de woordvoerder.
Ik zou het ook wel leuk vinden, maar als dat betekent dat bv Andere Tijden geschrapt wordt, dan mag Loeki lekker wieberen.
DIT DUS!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 30 januari 2019 14:00 schreef TLC het volgende:
Zijn sidekickes, het muisje, de olifant en het eendje worden steeds vergeten
quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:44 schreef Droopie het volgende:
Loekie heeft niet stil gezeten de afgelopen jaren.
Geef loekie een shirt met een sponsor erop of iets kleins in de achtergrond.quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zie OP:
De filmpjes van vroeger opnieuw gebruiken is geen optie. "Die kwaliteit is helaas niet goed genoeg om op televisie uit te zenden", aldus de woordvoerder.
Ik zou het ook wel leuk vinden, maar als dat betekent dat bv Andere Tijden geschrapt wordt, dan mag Loeki lekker wieberen.
Ik zie mogelijkheden voor de ING.quote:Op woensdag 30 januari 2019 16:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Geef loekie een shirt met een sponsor erop of iets kleins in de achtergrond.
Jij post hier toch ook weleens tussendoor.quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Jeugdsentiment, maar ik denk niet dat het nu nog toegevoegde waarde heeft.
https://www.mediacourant.(...)-beest-veel-te-duur/quote:Loeki de Leeuw verschijnt vanavond voor het eerst in jaren eenmalig terug op tv. In het reclameblok vóór het Achtuurjournaal schittert het pluchebeestje in een nooit eerder op tv uitgezonden video. Dat heeft de Ster laten weten. De Ster doet dit ‘uit sympathie voor de petitie Breng Loeki Terug en uit dank voor alle Loeki-fans’. Die petitie is vorige week na de uitreiking van de Ster Gouden Loeki gestart door radio-dj’s Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte. Ze wierven al 19.150 stemmen.
Patricia Sonius, teammanager research & development bij Ster, vindt het leuk. “We zijn natuurlijk heel blij met al deze aandacht voor Loeki. Het is mooi om te zien hoe Loeki nog steeds leeft. Geweldig dat NPO Radio 2 met de meeste luisteraars van Nederland zo’n actie voor elkaar kan krijgen. Dit laat maar weer eens zien wat de kracht is van radio.”
Loeki de Leeuw was van 1972 tot 2004 te zien tussen de reclames op de tv-zenders van de Nederlandse publieke omroep. Zijn kreet ‘Asjemenou’ is alom bekend en heeft zelfs het Van Dale-woordenboek gehaald. In 2004 nam Loeki na 32 jaar afscheid van de Nederlandse tv, vanwege financiële afwegingen.
De productiekosten van de Loeki-filmpjes zijn hoog, aldus Ster. “Om een indruk te geven: voor ieder filmpje van 4 seconden moesten honderd opnames van Loeki worden gemaakt en waren 11 mensen meer dan een dag bezig. Anderzijds speelden de gederfde inkomst mee voor de reclametijd die de Loeki-filmpjes in beslag namen.”
Het zijn dezelfde redenen waarom Loeki de Leeuw niet definitief terugkeert. “Ook anno 2019 spelen de kosten nog steeds een belangrijke rol. Als publieke organisatie moet Ster hierin een zorgvuldige kosten-baten-afweging maken. Het primaire doel is immers een optimale bijdrage leveren aan de financiering van de publieke omroep.”
“Wel zal er intern verder worden gesproken over mogelijkheden om Loeki een plek te laten behouden. Bijvoorbeeld rondom de Ster Gouden Loeki reclameprijs, die dit jaar haar 25e editie ingaat.”
Ik had deze onder de knopquote:Op woensdag 30 januari 2019 13:44 schreef Droopie het volgende:
Loekie heeft niet stil gezeten de afgelopen jaren.
Een beetje langer dan gebruikelijk, maar wel een goede comebackquote:
Die kosten hoeven nu toch niet meer zo hoog te zijn? Waar je vroeger liep te klooien met een pop kan je die filmpjes nu met een computer maken. Zo ingewikkeld zijn die graphics nu ook weer niet.quote:Op woensdag 30 januari 2019 17:21 schreef Jason22 het volgende:
Het blijft definitief eenmalig:
[..]
https://www.mediacourant.(...)-beest-veel-te-duur/
Het zal je nog tegenvallen wat dat kost als je het uitbesteed.quote:Op donderdag 31 januari 2019 08:13 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Die kosten hoeven nu toch niet meer zo hoog te zijn? Waar je vroeger liep te klooien met een pop kan je die filmpjes nu met een computer maken. Zo ingewikkeld zijn die graphics nu ook weer niet.
Dat hoef ik dan dus weer niet. Loeki hoort een ietwat knullig geanimeerde pop te zijn, anders klopt het gewoon niet.quote:Op donderdag 31 januari 2019 08:13 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Die kosten hoeven nu toch niet meer zo hoog te zijn? Waar je vroeger liep te klooien met een pop kan je die filmpjes nu met een computer maken. Zo ingewikkeld zijn die graphics nu ook weer niet.
Maar levert wel veel kijkers, en dus ook klanten op, die naar reclame gaan kijken. Gisteren 1,5 miljoen mensen.quote:Op donderdag 31 januari 2019 08:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het zal je nog tegenvallen wat dat kost als je het uitbesteed.
En je hebt de gemiste reclame inkomsten.
Zeker.. maar zodra het gemeengoed is zal dat effect snel weg zijnquote:Op donderdag 31 januari 2019 09:11 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Maar levert wel veel kijkers, en dus ook klanten op, die naar reclame gaan kijken. Gisteren 1,5 miljoen mensen.
Waarom wordt zoiets niet meer gemaakt. Dat is pas een gemis.quote:Op woensdag 30 januari 2019 13:44 schreef Droopie het volgende:
Loekie heeft niet stil gezeten de afgelopen jaren.
Nou ja, op Radio 2 was een interview met de maakster en ze gaf aan dat ze met dit filmpje weken bezig geweest.quote:Op donderdag 31 januari 2019 08:13 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Die kosten hoeven nu toch niet meer zo hoog te zijn? Waar je vroeger liep te klooien met een pop kan je die filmpjes nu met een computer maken. Zo ingewikkeld zijn die graphics nu ook weer niet.
Dit inderdaad. Vroeger had je ook verder niks, geen internet, netflix, uitzending gemist of tientallen kanalen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 14:21 schreef Farenji het volgende:
Loekie de Leeuw was nog uit de tijd dat reclame "nieuw" en "leuk" was en je er speciaal voor ging zitten. Ja, je moest wat, met 2 netten die maar een paar uur per dag in de lucht waren. De rest van de tijd werd er een testbeeld vertoond.
Die op 7:20 , daar zouden anno 2019 een boel mensen om gaan janken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |