abonnement Unibet Coolblue
pi_184700400
We hebben een dakkapel op zolder met een daarbij een elektrisch rolluik. Nu weet ik niet precies wat er gebeurd in de vorstperiode, maar het rolluik gaat niet meer open.

Bij gebruik schakelaar draait de motor wel.

Nu is de vraag zit hier een soort meenemer op die los kan zitten? En kan ik van binnenuit bij of moet ik het dak op?

Alvast bedankt voor tips/adviezen!!
pi_184700456
In principe zit er niet iets van een band ofzo. De motor draait gewoon de rol linksom of rechtsom. Wellicht meer een radertje die dol draait?
pi_184700634
Het klinkt alsof er iets los zit en er elke keer overheen schiet... is dit van binnenuit te maken(voordat ik het plafond eruit trek en ik van daaruit niks kan. Of moet ik daarvoor het dak op? Dan zal het moeten wachten totdat het weer het toelaat.
pi_184757712
Die van.mij vriest altijd vast door de borstel aan de onderkant en de warme lucht met vocht.

Wellicht de jouwe ook en is het tandwiel al aardig vernield door eerder openen bij vastgevroren zijn.

Dan slaat hij nu door en ontdooid gaat ie nog.
pi_184758819
Bedankt voor de feedback. Is zo'n tandwiel te verwisselen?
pi_184759209
Tever opgerold, voel ff of er ruimte zit tussen kast en rol. Anders ff een ruk eraan geven, gebeurd hier ook met regelmaat
I am a Koala who Stretches :P
pi_184761208
Dat zal vast te vervangen zijn. De motor immers ook. Hoe en wat zul je uit moeten zoeken. Maar dan blijft hij niet open gaan als hij vastgevroren is.

Ik laat hem gewoon dicht met die paar dagen vorst per jaar.
pi_184761279
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 20:09 schreef StretchingKoala het volgende:
Tever opgerold, voel ff of er ruimte zit tussen kast en rol. Anders ff een ruk eraan geven, gebeurd hier ook met regelmaat
? Hij wil juist niet open.
pi_184780296
De veren waarmee het rolluik aan de buis vastzit kunnen ook losgeschoten zijn. Heeft het rolluik met naar beneden gaan klem gezeten?
  zaterdag 2 februari 2019 @ 22:55:04 #10
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_184783696
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:19 schreef Firefly2708 het volgende:
We hebben een dakkapel op zolder met een daarbij een elektrisch rolluik. Nu weet ik niet precies wat er gebeurd in de vorstperiode, maar het rolluik gaat niet meer open.

Bij gebruik schakelaar draait de motor wel.

Nu is de vraag zit hier een soort meenemer op die los kan zitten? En kan ik van binnenuit bij of moet ik het dak op?

Alvast bedankt voor tips/adviezen!!
Door vocht in deze periode vriezen de lamellen van je rolluik vast aan elkaar.
Deze lamellen zijn met een veer aan een buis bevestigt waar ook de motor ingeschoven zit.
Op het moment dat je het rolluik omhoog stuurt blijft het lamelpakket in gesloten toestand door de vorst. De motor gaat draaien en heeft zoveel kracht dat deze de veren van het lamelpakket rukt. Als dit inderdaad gebeurt is dan hoor je nu tijdens het lopen van de motor een ''klapperend'' geluid in de kast van het rolluik.

Of je er van buiten af bij moet is even afhankelijk van het feit of het rolluik is ingebouwd aan de binnen of buitenzijde. Als het aan de binnenzijde is ingebouwd is het vaak toegankelijk via een een uitneembaar paneel of plank.

Foto's maken het geheel wat duidelijker.
Succes!
pi_184787963
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 22:55 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Door vocht in deze periode vriezen de lamellen van je rolluik vast aan elkaar.
Deze lamellen zijn met een veer aan een buis bevestigt waar ook de motor ingeschoven zit.
Op het moment dat je het rolluik omhoog stuurt blijft het lamelpakket in gesloten toestand door de vorst. De motor gaat draaien en heeft zoveel kracht dat deze de veren van het lamelpakket rukt. Als dit inderdaad gebeurt is dan hoor je nu tijdens het lopen van de motor een ''klapperend'' geluid in de kast van het rolluik.

Of je er van buiten af bij moet is even afhankelijk van het feit of het rolluik is ingebouwd aan de binnen of buitenzijde. Als het aan de binnenzijde is ingebouwd is het vaak toegankelijk via een een uitneembaar paneel of plank.

Foto's maken het geheel wat duidelijker.
Succes!
wat hij zegt.
zit je rolluik ingebouwd in je dakkapel of opgebouwd? als je geluk hebt is het opbouw en kun je de kap eraf pakken.. als de schade meevalt is t in 5 minuutjes te fixen en is idd een lamel losgeschoten.. kun je wat foto's posten?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_184790137
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 22:55 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Door vocht in deze periode vriezen de lamellen van je rolluik vast aan elkaar.
Deze lamellen zijn met een veer aan een buis bevestigt waar ook de motor ingeschoven zit.
Op het moment dat je het rolluik omhoog stuurt blijft het lamelpakket in gesloten toestand door de vorst. De motor gaat draaien en heeft zoveel kracht dat deze de veren van het lamelpakket rukt. Als dit inderdaad gebeurt is dan hoor je nu tijdens het lopen van de motor een ''klapperend'' geluid in de kast van het rolluik.

Of je er van buiten af bij moet is even afhankelijk van het feit of het rolluik is ingebouwd aan de binnen of buitenzijde. Als het aan de binnenzijde is ingebouwd is het vaak toegankelijk via een een uitneembaar paneel of plank.

Foto's maken het geheel wat duidelijker.
Succes!
Dit geluid maakt het inderdaad. Gister al even plafond open gemaakt maar kan er vanaf daar niet bij.
Rolluik zit aan de buitenzijde, wordt een klauter project. Normaal ga ik via het raam van de dakkapel er bovenop om de panelen schoon te maken.

Wachten op wat beter weer zodat ik het dak op kan met de ladder. Ik kan vooruit met de tips, laat weten als ik er niet uit kom!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')