De aanrijtijd of aanvliegtijd naar het ziekenhuis doet er niet toe want het vervoer van patienten is niet de taak van de helikopter. Ze brengen een medisch specialist naar de plaats van het ongeval.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt. Het is de logische conclusie uit je bewering die ik voor je trek.
[..]
Ze zouden eens moeten uitzoeken hoe vaak welke aanvlieg of aanrijtijd nou echt een wezenlijk verschil maakt. Er gaan zomaar ziekenhuizen dicht met gevolgen voor de aanrijtijden van ambulances en dan maakt het allemaal niet uit, maar als het om die teringherrie voor grote groepen omwonenden gaat dan is snelheid ineens heilig?
Ik snap dat die diensten altijd het snelste en het beste willen, dat zit in hun manier van denken, die oogkleppen mogen ze ook hebben. Maar politici moeten alle betrokken belangen wegen.
feitelijk moet het vliegverkeer wijken voor de ambu, dus eigenlijk het tegenovergesteldequote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Klopt. Het is de logische conclusie uit je bewering die ik voor je trek.
en hadtie maar gewoon moeten letten op de weg ipv. te appen achter het stuur .quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De aanrijtijd of aanvliegtijd naar het ziekenhuis doet er niet toe want het vervoer van patienten is niet de taak van de helikopter. Ze brengen een medisch specialist naar de plaats van het ongeval.
Maarja, als jij in de kreukels ligt na een autoongeluk, dan wil ik niet dat er een helikopter komt want dan moet ik 1 minuut in de teringherrie zitten.
Voor de hulpdiensten is er geen probleem. De vliegvelden zijn bang minder vluchten te kunnen verkopen.. een excuus om meer vluchten te vragen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:45 schreef Infection het volgende:
Pas dan die wet aan? Ik mag hopen dat er geen partijen zijn die tegen zoiets stemmen?
Ze maken erg veel lawaai vind ik. Mensen moeten voortaan maar in de polder waar niemand er last van heeft ongelukken maken.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:26 schreef sp3c het volgende:
die traumaheli maakt niet zo heel veel kabaal, daaristie afaik ook op uitgezocht
Die ziekenhuizen en ambulanceposten kunnen juist dicht omdat die heli's snel ter plaatse kunnen zijn. Heli's zijn dus een kostenbesparing, anders zouden die ziekenhuizen wel openblijven.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze zouden eens moeten uitzoeken hoe vaak welke aanvlieg of aanrijtijd nou echt een wezenlijk verschil maakt. Er gaan zomaar ziekenhuizen dicht met gevolgen voor de aanrijtijden van ambulances en dan maakt het allemaal niet uit, maar als het om die teringherrie voor grote groepen omwonenden gaat dan is snelheid ineens heilig?
Ik snap dat die diensten altijd het snelste en het beste willen, dat zit in hun manier van denken, die oogkleppen mogen ze ook hebben. Maar politici moeten alle betrokken belangen wegen.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 22:33 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze maken erg veel lawaai vind ik. Mensen moeten voortaan maar in de polder waar niemand er last van heeft ongelukken maken.
Het is gewoon niet zo dat altijd alles moet wijjken voor zo snel mogelijke hulp, dat wordt aldoor afgewogen tegen andere belangen. Ik zien niet in waarom dat dan bij ongelukken op de snelweg anders zou zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De aanrijtijd of aanvliegtijd naar het ziekenhuis doet er niet toe want het vervoer van patienten is niet de taak van de helikopter. Ze brengen een medisch specialist naar de plaats van het ongeval.
Maarja, als jij in de kreukels ligt na een autoongeluk, dan wil ik niet dat er een helikopter komt want dan moet ik 1 minuut in de teringherrie zitten.
Dat is niet helemaal waar. Er is, alle gemanipuleerde berekeningen en overtredingen daargelaten, een balans gevonden tussen enerzijds de belangen van de luchtvaart en anderzijds die van de omwonenden. Als er dan externe factor bijkomt in de vorm van spoeddiensten is het onzin om bij voorbaat te zeggen dat die volledig ten koste gaat van de belangen van de bewoners.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 21:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
feitelijk moet het vliegverkeer wijken voor de ambu, dus eigenlijk het tegenovergestelde
anders zouden de vliegvelden niet klagen natuurlijk
Dus iemand die dood aan het bloeden is kan wel ff wachten Sorry hoor, maar Transavia is ff belangrijker, kunt u het bloed een paar minuten langer ophouden?quote:Op woensdag 30 januari 2019 08:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is gewoon niet zo dat altijd alles moet wijjken voor zo snel mogelijke hulp, dat wordt aldoor afgewogen tegen andere belangen. Ik zien niet in waarom dat dan bij ongelukken op de snelweg anders zou zijn.
[..]
Lijkt mij eerder dat er iets niet goed is gegaan met het afbestellen van de helikopter. Of er was nog niemand die de dood vast heeft kunnen stellen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Kritische kanttekening:
Zolang de trauma helikopter hier in Rotterdam blijft uitvliegen bij zelfmoord, waarbij duidelijk is dat enige vorm van medische hulp overbodig is, snap ik het commentaar.
Vorig jaar tweemaal meegemaakt, dat springer soort van onthoofd op de grond ligt, maar er 15 minuten later nog een heli aankomt. Tja...
Misschien gaat er dan wat niet goed met de 112 melding.
Ik dacht dat Valkenburg dicht was?quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:34 schreef sp3c het volgende:
gewoon Valkenburg weer open gooien voor pliesie en ambu
daarom moet het dus weer opengegooid worden hequote:Op woensdag 30 januari 2019 10:39 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik dacht dat Valkenburg dicht was?
Is een andere oplossing niet gewoon om ze te laten vliegen onder de vlag van defensie?
Defensie heeft toch vrijstellingen? En is geen commerciele partij dus ze kunnen geen geluidsdinges van Transavia opsnoepen.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarom moet het dus weer opengegooid worden he
Defensie zal hetzelfde probleem hebben als ze van schiphol gebruik willen maken, die hebben dan ook eigen velden met eigen regeltjes en beperkingen
Hahaaa... Airport Eindhoven is een militair vliegveld, waar commercieel bijgekomen is. Maar omdat hier de commerciële vluchten ook steeds meer tijd in beslag nemen is er sprake van dat het gehele vliegveld uiteindelijk commercieel zou worden. Aankomende jaren gaat het nog niet gebeuren omdat er ook hier sterk geklaagd wordt over geluidsoverlast in omliggende gemeentes. Maar ook parkeeroverlast en vastgelopen wegen rondom het vliegveld. En defensie wil wanneer de kdc10 eruit gaat juist meer kisten op Eindhoven stationeren door de EU samenwerking. Dus voorlopig is het van de kaart maar uiteindelijk zie ik het alsnog gebeuren omdat dat commerciële deel kosten wat kost zal moeten groeien.quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:39 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik dacht dat Valkenburg dicht was?
Is een andere oplossing niet gewoon om ze te laten vliegen onder de vlag van defensie?
vrijstellingen voor wat?quote:Op woensdag 30 januari 2019 10:48 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Defensie heeft toch vrijstellingen? En is geen commerciele partij dus ze kunnen geen geluidsdinges van Transavia opsnoepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |