abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184700517
registreer om deze reclame te verbergen
Wat is belangrijker ?
Een snoepreisje of een operatie aan je gebroken been ?
Kom op zeg Nederland waak en loop uw pad met vaste tred ! :)
  dinsdag 29 januari 2019 @ 21:29:39 #27
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_184700576
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt. Het is de logische conclusie uit je bewering die ik voor je trek.

[..]

Ze zouden eens moeten uitzoeken hoe vaak welke aanvlieg of aanrijtijd nou echt een wezenlijk verschil maakt. Er gaan zomaar ziekenhuizen dicht met gevolgen voor de aanrijtijden van ambulances en dan maakt het allemaal niet uit, maar als het om die teringherrie voor grote groepen omwonenden gaat dan is snelheid ineens heilig?

Ik snap dat die diensten altijd het snelste en het beste willen, dat zit in hun manier van denken, die oogkleppen mogen ze ook hebben. Maar politici moeten alle betrokken belangen wegen.
De aanrijtijd of aanvliegtijd naar het ziekenhuis doet er niet toe want het vervoer van patienten is niet de taak van de helikopter. Ze brengen een medisch specialist naar de plaats van het ongeval.

Maarja, als jij in de kreukels ligt na een autoongeluk, dan wil ik niet dat er een helikopter komt want dan moet ik 1 minuut in de teringherrie zitten.
Ik ben een Nikon :-)
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 21:32:18 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184700639
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Klopt. Het is de logische conclusie uit je bewering die ik voor je trek.
feitelijk moet het vliegverkeer wijken voor de ambu, dus eigenlijk het tegenovergestelde

anders zouden de vliegvelden niet klagen natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 21:37:17 #29
36431 bleiblei
Toogmakker©
pi_184700726
registreer om deze reclame te verbergen
moet wel zeggen dat die dingen gevoelsmatig steeds vaker uitrukken. Woon in het centrum van een grote stad en zie er wekelijks wel 1 rondjes cirkelen. Ook lees ik regelmatig dat ze er 1 opgeroepen hebben die toen ie halverwege was niet meer nodig bleek te zijn. Moet toch een flink duur geintje zijn elke keer...
  dinsdag 29 januari 2019 @ 21:38:19 #30
36431 bleiblei
Toogmakker©
pi_184700741
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:29 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De aanrijtijd of aanvliegtijd naar het ziekenhuis doet er niet toe want het vervoer van patienten is niet de taak van de helikopter. Ze brengen een medisch specialist naar de plaats van het ongeval.

Maarja, als jij in de kreukels ligt na een autoongeluk, dan wil ik niet dat er een helikopter komt want dan moet ik 1 minuut in de teringherrie zitten.
en hadtie maar gewoon moeten letten op de weg ipv. te appen achter het stuur :{w .
pi_184700871
Pas dan die wet aan? Ik mag hopen dat er geen partijen zijn die tegen zoiets stemmen?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 21:47:23 #32
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_184700904
registreer om deze reclame te verbergen
Overheidsclubs die net doen alsof ze een bedrijf zijn en stoeien met andere overheidsclubs.
Your taxeuros at work. :')
#ivorytowerlivesmatter
pi_184701495
als de ene afgesproken geluidsrukmte vol is maken we gewoon tweede geluidruimte.
voor de omwoners zal het fijn zijn te weten dat ze niet steeds last hebben van dezelfde geluidsruimte.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 22:26:30 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184701545
die traumaheli maakt niet zo heel veel kabaal, daaristie afaik ook op uitgezocht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184701661
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:45 schreef Infection het volgende:
Pas dan die wet aan? Ik mag hopen dat er geen partijen zijn die tegen zoiets stemmen?
Voor de hulpdiensten is er geen probleem. De vliegvelden zijn bang minder vluchten te kunnen verkopen.. een excuus om meer vluchten te vragen.
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 22:33:01 #36
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_184701675
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:26 schreef sp3c het volgende:
die traumaheli maakt niet zo heel veel kabaal, daaristie afaik ook op uitgezocht
Ze maken erg veel lawaai vind ik. Mensen moeten voortaan maar in de polder waar niemand er last van heeft ongelukken maken.

:') :')
Ik ben een Nikon :-)
pi_184701744
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze zouden eens moeten uitzoeken hoe vaak welke aanvlieg of aanrijtijd nou echt een wezenlijk verschil maakt. Er gaan zomaar ziekenhuizen dicht met gevolgen voor de aanrijtijden van ambulances en dan maakt het allemaal niet uit, maar als het om die teringherrie voor grote groepen omwonenden gaat dan is snelheid ineens heilig?

Ik snap dat die diensten altijd het snelste en het beste willen, dat zit in hun manier van denken, die oogkleppen mogen ze ook hebben. Maar politici moeten alle betrokken belangen wegen.
Die ziekenhuizen en ambulanceposten kunnen juist dicht omdat die heli's snel ter plaatse kunnen zijn. Heli's zijn dus een kostenbesparing, anders zouden die ziekenhuizen wel openblijven.

Politici hebben slechts verstand van twee zaken:
• geld;
• nog meer geld.

Welke belangen zouden ze vooral afwegen denk je?
(In de aanvliegroutes rondom vliegvelden wonen waarschijnlijk geen vvd-stemmers.)
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 22:51:33 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184702090
dat je met 6 (?) lichte helikopters dusdanig veel werk kunt verzetten dat er hele ziekenhuizen dichtkunnen geloof ik niet hoor

als dat wel zo is zeg ik koop nog een stuk of 30 van die wondermachines en gooi alle ziekenhuizen dicht en maak er studenten- of starterswoningen van ofzo _O-

quote:
6s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:33 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ze maken erg veel lawaai vind ik. Mensen moeten voortaan maar in de polder waar niemand er last van heeft ongelukken maken.

:') :')
shaq.gif
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184705653
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:29 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De aanrijtijd of aanvliegtijd naar het ziekenhuis doet er niet toe want het vervoer van patienten is niet de taak van de helikopter. Ze brengen een medisch specialist naar de plaats van het ongeval.

Maarja, als jij in de kreukels ligt na een autoongeluk, dan wil ik niet dat er een helikopter komt want dan moet ik 1 minuut in de teringherrie zitten.
Het is gewoon niet zo dat altijd alles moet wijjken voor zo snel mogelijke hulp, dat wordt aldoor afgewogen tegen andere belangen. Ik zien niet in waarom dat dan bij ongelukken op de snelweg anders zou zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

feitelijk moet het vliegverkeer wijken voor de ambu, dus eigenlijk het tegenovergestelde

anders zouden de vliegvelden niet klagen natuurlijk
Dat is niet helemaal waar. Er is, alle gemanipuleerde berekeningen en overtredingen daargelaten, een balans gevonden tussen enerzijds de belangen van de luchtvaart en anderzijds die van de omwonenden. Als er dan externe factor bijkomt in de vorm van spoeddiensten is het onzin om bij voorbaat te zeggen dat die volledig ten koste gaat van de belangen van de bewoners.

Anderzijds is het best logisch om te zeggen dat die balans hem zit in een maximale geluidsproductie van alle luchthavenactiviteit, en dat die luchthaven dat maar moet uitzoeken met iedereen die daarvan gebruik maakt.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  woensdag 30 januari 2019 @ 09:07:44 #40
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_184706113
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 08:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is gewoon niet zo dat altijd alles moet wijjken voor zo snel mogelijke hulp, dat wordt aldoor afgewogen tegen andere belangen. Ik zien niet in waarom dat dan bij ongelukken op de snelweg anders zou zijn.

[..]

Dus iemand die dood aan het bloeden is kan wel ff wachten :') Sorry hoor, maar Transavia is ff belangrijker, kunt u het bloed een paar minuten langer ophouden?
Ik ben een Nikon :-)
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:19:44 #41
432335 ootjekatootje
Lotus, ook mooi!
pi_184707264
Kritische kanttekening:

Zolang de trauma helikopter hier in Rotterdam blijft uitvliegen bij zelfmoord, waarbij duidelijk is dat enige vorm van medische hulp overbodig is, snap ik het commentaar.

Vorig jaar tweemaal meegemaakt, dat springer soort van onthoofd op de grond ligt, maar er 15 minuten later nog een heli aankomt. Tja...
Misschien gaat er dan wat niet goed met de 112 melding.
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:25:20 #42
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_184707358
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Kritische kanttekening:

Zolang de trauma helikopter hier in Rotterdam blijft uitvliegen bij zelfmoord, waarbij duidelijk is dat enige vorm van medische hulp overbodig is, snap ik het commentaar.

Vorig jaar tweemaal meegemaakt, dat springer soort van onthoofd op de grond ligt, maar er 15 minuten later nog een heli aankomt. Tja...
Misschien gaat er dan wat niet goed met de 112 melding.
Lijkt mij eerder dat er iets niet goed is gegaan met het afbestellen van de helikopter. Of er was nog niemand die de dood vast heeft kunnen stellen.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 30-01-2019 10:30:13 ]
Ik ben een Nikon :-)
  Moderator woensdag 30 januari 2019 @ 10:34:20 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184707471
gewoon Valkenburg weer open gooien voor pliesie en ambu
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:39:24 #44
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_184707517
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:34 schreef sp3c het volgende:
gewoon Valkenburg weer open gooien voor pliesie en ambu
Ik dacht dat Valkenburg dicht was?

Is een andere oplossing niet gewoon om ze te laten vliegen onder de vlag van defensie?
Ik ben een Nikon :-)
  Moderator woensdag 30 januari 2019 @ 10:41:29 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184707552
quote:
6s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:39 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik dacht dat Valkenburg dicht was?

Is een andere oplossing niet gewoon om ze te laten vliegen onder de vlag van defensie?
daarom moet het dus weer opengegooid worden he

Defensie zal hetzelfde probleem hebben als ze van schiphol gebruik willen maken, die hebben dan ook eigen velden met eigen regeltjes en beperkingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 30 januari 2019 @ 10:48:48 #46
385501 Nikonlover
KLB aandachtshoer 2013
pi_184707637
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

daarom moet het dus weer opengegooid worden he

Defensie zal hetzelfde probleem hebben als ze van schiphol gebruik willen maken, die hebben dan ook eigen velden met eigen regeltjes en beperkingen
Defensie heeft toch vrijstellingen? En is geen commerciele partij dus ze kunnen geen geluidsdinges van Transavia opsnoepen.
Ik ben een Nikon :-)
pi_184708220
quote:
6s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:39 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik dacht dat Valkenburg dicht was?

Is een andere oplossing niet gewoon om ze te laten vliegen onder de vlag van defensie?
Hahaaa... Airport Eindhoven is een militair vliegveld, waar commercieel bijgekomen is. Maar omdat hier de commerciėle vluchten ook steeds meer tijd in beslag nemen is er sprake van dat het gehele vliegveld uiteindelijk commercieel zou worden. Aankomende jaren gaat het nog niet gebeuren omdat er ook hier sterk geklaagd wordt over geluidsoverlast in omliggende gemeentes. Maar ook parkeeroverlast en vastgelopen wegen rondom het vliegveld. En defensie wil wanneer de kdc10 eruit gaat juist meer kisten op Eindhoven stationeren door de EU samenwerking. Dus voorlopig is het van de kaart maar uiteindelijk zie ik het alsnog gebeuren omdat dat commerciėle deel kosten wat kost zal moeten groeien.
  Moderator woensdag 30 januari 2019 @ 11:34:55 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184708358
quote:
6s.gif Op woensdag 30 januari 2019 10:48 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Defensie heeft toch vrijstellingen? En is geen commerciele partij dus ze kunnen geen geluidsdinges van Transavia opsnoepen.
vrijstellingen voor wat?

defensie heeft gewoon limieten voor wat mogelijk is en dat is altijd te weinig voor wat defensie nodig denkt te hebben, die zitten echt niet te wachten op politiehelikopters die vlieguren van ze af gaat zitten snoepen

zeker wat betreft nachtvliegen niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184718381
In Fryslān hebben we dan ook nog de wadden helikopter. Die moet je gewoon zien als een soort vliegende ambulance.
Het Medisch Centrum Leeuwarden had vorig jaar zo’n 515 landingen. Dat zijn 1030 vlieg bewegingen. Ik denk dat van die landingen circa 85% wadden helikopter is en 15% de trauma helikopter.
» Le Civisme Est d'Avant-Garde «
  woensdag 30 januari 2019 @ 20:55:31 #50
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184718930
Ik zie het probleem niet.

Wanneer er geen geluidsruimte meer is op een vliegveld, dan lijkt mij de prioriteit simpel dat die commerciėle vlucht maar z'n biezen moet pakken en het vliegtuig maar ergens anders zijn/haar passagiers dropt of oppikt. Zie het als slecht weer waarbij je als vliegtuig moet uitwijken.
Hulp aan gewonden en/of voor politietaken gaat m.i. voor het commercieel belang....

Het enige dat ik mij nog kan voorstellen dat je bij die hulpactiviteiten niet andere burgers zodanig structureel stoort dat zij daar ziek van worden.
Bij ons mag de brandweer niet met loeiende sirene uitrijden, de sirene mag pas gebruik worden wanneer het niet anders kan en de dienst wordt er op getraind. Los daarvan zal een gemeente dat soort frequente (nood)hulplocaties bij voorkeur niet plannen in een woonwijk of zo.

En nee, een vliegveld mag niet verbieden dat er vanaf die locatie hulpvluchten worden (uit)gevoerd. Dat vliegveld dient dat te gedogen, te faciliteren en ik ga er vanuit dat hulpdiensten uitsluitend facilitair worden (door)belast op kostprijs.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')