abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 29 januari 2019 @ 20:36:29 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184699664
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:28 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik vind alle vormen van belasting anders dan inkomensheffing en BTW too much, het gat in de hand van de overheid kent toch geen grenzen en wat zij bezuinigingen noemen betekend meestal lastenverzwaring voor het volk, ergo is elke verhoging of oplegging van de ficus buiten inkomen en uitgaven (loonheffing&btw) imo onterecht.
Evenals het hele circus van toeslagen en heffingskortingen die dit land volkomen verziekt hebben.
Ik vind de belastingdruk sowieso veel te hoog en de overheid is rupsje nooitgenoeg.
Maar even los daarvan. Zoiets als een vrijstelling van schenkbelasting waar alleen rijken van profiteren vind ik echt van de zotten.
Het liefst zie ook zo min mogelijk belastingen, maar hou het wel eerlijk.
pi_184699672
Je kan het de belastingsdienst niet langer kwalijk nemen.

Er zijn zo ontzettend veel regels dat ze er automatisch vanuit gaan dat ze iets te claimen hebben op je geld hoe dan ook.

Als dat niet klopt mag een rechter er naar gaan kijken en zien ze wel weer verder.

Het is net zoiets als verzekeraars die je de dagwaarde van iets probeert aan te bieden als bijv. je laminaat wat door waterschade naar de neuk is.
Terwijl al sinds 1971 daar al gerechterlijke uitspraken over liggen dat je er dus een gehele nieuwe vloer van moet kunnen kopen, je gaat er immers niet op vooruit. (Wat vaak het standpunt is van de verzekeraar)
pi_184699765
Erf- en schenkbelasting is juist de meest liberale vorm van belastingheffing die bestaat.

Een (klassiek) liberaal uitgangspunt is namelijk dat mensen beloond moeten worden naar eigen verdiensten. Een belasting op arbeid is dan minder gerechtvaardigd dan een belasting op schenkingen of erfenissen waarvoor de ontvanger geen fuck heeft hoeven doen.

Ook meritocratisch geeft dat geen pas. Als je tenminste daadwerkelijk de meritocratische gedachte onderschrijft.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184700843
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Erf- en schenkbelasting is juist de meest liberale vorm van belastingheffing die bestaat.

Een (klassiek) liberaal uitgangspunt is namelijk dat mensen beloond moeten worden naar eigen verdiensten. Een belasting op arbeid is dan minder gerechtvaardigd dan een belasting op schenkingen of erfenissen waarvoor de ontvanger geen fuck heeft hoeven doen.

Ook meritocratisch geeft dat geen pas. Als je tenminste daadwerkelijk de meritocratische gedachte onderschrijft.
Beloond naar eigen verdiensten in deze flexibele arbeidsmarkt in een zwaar beroep en de AOW leeftijd gaat stijgen. Een van de redenen dat ik mijn vermogen wil overdragen aan mijn nazaten zodat zij niet tot hun dood hoeven te werken.

Dat belonen naar eigen verdiensten heb ik geen geloof meer in.

Heel simpel gezegd: Als het sociaal stelsel weer in ere hersteld word ben ik bereid om die belasting wel te betalen. Geen enkel probleem.
pi_184701336
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:

Het probleem met die hele regeling is dat die de huizenprijzen verder opdrijft en mensen die zichzelf hebben opgewerkt van eenvoudige komaf het moeilijker maakt om een huis te krijgen. Het zijn de nietsnutten met rijke ouders en de nietsnutten in de onroerend goedspeculatie die worden bevoordeeld ten koste van vele anderen.

Voor iemand wiens hele leven schijnbaar bestaat uit kritiek hebben aan de zijlijn gooi jij verdacht veel met termen als nietsnutten.
pi_184701363
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:23 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het is voor mensen met geld.
En het erge is nog dat mensen met minder geld er weer voor mogen opdraaien. Het moet ergens vandaan komen he?
Nee, het is voor iedereen.

Mensen met minder geld worden overspoeld met geld van mensen met veel geld. Zo werkt onze overheid.

Echt, dat volstrekt ridicule gejank altijd!
  dinsdag 29 januari 2019 @ 22:46:07 #32
480915 Linkse_krijger
Drie keer rechts is ook links
pi_184701971
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zijn de nietsnutten met rijke ouders en de nietsnutten in de onroerend goedspeculatie die worden bevoordeeld ten koste van vele anderen.
Volgens mij ben je een paar nullen in de war. Je hoeft niet puissant rijk te zijn om een ton te kunnen schenken.
pi_184703614
Als deze regeling alleen gebruikt mag worden voor een nieuw te bouwen huis (of nog beter zelfbouw) is het probleem grotendeels opgelost en helpt het de woningvoorraad vergroten.

Het echte probleem is dat er veel te weinig gebouwd wordt waardoor een hele generatie een veel te groot deel van haar besteedbare inkomen inlevert om maar te kunnen wonen. Dat gaat op de middenlange termijn grote maatschappelijke problemen geven. Denk aan pensioensopbouw, geboortecijfer, binnenlandse vraag etc.
  woensdag 30 januari 2019 @ 02:16:48 #34
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_184704584
Onze kon het huis van schoonvader krijgen, nee dat wou die niet, nu zegt die dat heb ik nooit gezegd. Had ons wel een paar centjes gespaard, en de staat misgelopen.
  woensdag 30 januari 2019 @ 07:34:25 #35
102757 EdvandeBerg
It's okay to be white!
pi_184705291
Laat de belasting op erfenissen pas ingaan op 500K.
  woensdag 30 januari 2019 @ 08:04:10 #36
172669 Papierversnipperaar
Cafe´ne is ook maar een drug.
pi_184705494
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, het is voor iedereen.

Mensen met minder geld worden overspoeld met geld van mensen met veel geld. Zo werkt onze overheid.

Echt, dat volstrekt ridicule gejank altijd!
Nou, kom maar op met dat geld.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 30 januari 2019 @ 08:05:19 #37
pi_184705505
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:46 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Volgens mij ben je een paar nullen in de war. Je hoeft niet puissant rijk te zijn om een ton te kunnen schenken.
Je moet wel een ton over hebben. Voor normale mensen is dat een hoop geld.
pi_184705523
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 08:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In ons geval kwam het vrij toen m'n moeder verhuisde naar een kleinere woning, daarvoor stond er ook niet bar veel op de spaarrekening. De overwaarde is toen verdeeld onder de kinderen omdat die er wat meer baat bij hadden dan m'n moeder zelf.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184705585
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 08:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, kom maar op met dat geld.
Ik betaal netjes mijn belastingen.
pi_184705613
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:51 schreef Elfletterig het volgende:
Een belasting op schenkingen komt neer op een belasting op een belasting.
Dan zou ik niet je auto tanken aan de pomp. Dat gebeurd dat ook immers.
Verder mee eens dat het natuurlijk belachelijk is.
  woensdag 30 januari 2019 @ 08:35:24 #41
480915 Linkse_krijger
Drie keer rechts is ook links
pi_184705751
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 08:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zeker, ik zeg ook niet dat iedereen dat zo maar af wil tikken, maar ook zonder een bijzonder hoog inkomen kun je enkele tonnen sparen.
  woensdag 30 januari 2019 @ 14:55:04 #42
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_184711787
Zeker maar niet besteed aan een huis of studie is het niet gratis.

Of daar nu verandering in gaat komen? Dacht trouwens dat de ontvanger niet ouder mag zijn als.
pi_184715891
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:23 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het is voor mensen met geld.
En het erge is nog dat mensen met minder geld er weer voor mogen opdraaien. Het moet ergens vandaan komen he?
Die kosten onder de streep gewoon geld hoor.
  woensdag 30 januari 2019 @ 18:54:53 #44
136343 BasEnAad
pi_184715910
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:53 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Dat heet een samenleving.
  woensdag 30 januari 2019 @ 19:20:13 #45
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_184716356
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:44 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens af hoe dik jij bent, want je rapporteert wel erg vaak hapjes en drankjes.

Fijne dag, overigens.
Mhm. grappig, maar ben ik in 't geheel niet dik. Prima looks verder.

Oh ja, fijne avond!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  woensdag 30 januari 2019 @ 19:20:37 #46
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_184716363
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:46 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Daar heeft u gelijk in, hiervoor men hoeft echt geen multimiljonair te zijn.

Maar men schuift een stuk gemakkelijker met dergelijke bedragen indien men flink vermogend is, i.p.v. jan modaal ofwel de 'gewone' man, dunkt mij.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  woensdag 30 januari 2019 @ 21:18:35 #47
pi_184719647
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:53 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Ah, de "onrendabelen" :')
pi_184722176
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:25 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Haha nee hoor.
Ik vind alleen schenkbelasting geen rare belasting. Ik vind het misschien wel terechter dan belasting op arbeid.
Beide zijn fout. Het zijn straffen. Wie heeft ooit een straf op werken verzonnen en nu vinden mensen dat nog doodnormaal ook. Dan heb je toch echt een kronkel. Dat we daarna ook nog een belasting over iets waarover al belasting is betaald goedpraten, 2e kronkel. De enige vorm van correcte belasting is m.i. die op consumptie, alle vliegen in 1 klap namelijk en je houdt een fictieve vorm van vrijheid over. Het maakt ook niet uit want de overheid neemt precies zoveel zij nodig heeft. Elke vorm van rechtvaardigheid is al uit het systeem geslagen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 30 januari 2019 @ 23:09:18 #49
136343 BasEnAad
pi_184722538
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:54 schreef kawotski het volgende:

[..]

Beide zijn fout. Het zijn straffen. Wie heeft ooit een straf op werken verzonnen en nu vinden mensen dat nog doodnormaal ook. Dan heb je toch echt een kronkel. Dat we daarna ook nog een belasting over iets waarover al belasting is betaald goedpraten, 2e kronkel. De enige vorm van correcte belasting is m.i. die op consumptie, alle vliegen in 1 klap namelijk en je houdt een fictieve vorm van vrijheid over. Het maakt ook niet uit want de overheid neemt precies zoveel zij nodig heeft. Elke vorm van rechtvaardigheid is al uit het systeem geslagen.
Oh ja tis helemaal krom. Maar alleen op consumptie belasten is geen optie nu, de helft van Nederland gaat dan naar BE of DE inkopen doen.
Wat ook een beetje scheef is aan alleen consumptie belasten is dat per definitie rijken altijd rijker worden. Mensen die weinig hebben geven bijna al hun geld uit aan boodschappen en vaste lasten en dan ook nog belasting. Rijken geven maar een klein deel van hun vermogen uit aan lasten en betalen dus relatief heel weinig belasting.
Zo'n systeem leidt tot heel grote ongelijkheid.
  woensdag 30 januari 2019 @ 23:18:53 #50
15746 daNpy
Marathon CoupÚ
pi_184722792
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:52 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dit ben ik met je eens, maar dan ook direct de belasting op afbetaalde woningen afschaffen.

Het lijkt alsof alles er opgericht is om mensen zo lang mogelijk in de schulden te houden.
En huur (eigenlijk alle vormen van) subsidie.
Als je geen geld hebt, ga je maar wonen/leven naar je inkomen.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')