abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:26:43 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_184694940
Belastingvrije schenking paps en mams gemakkelijker

quote:
Door REDACTIE DFT
3 uur geleden in GELD


Amsterdam - Wie zijn kind (of iemand anders) belastingvrij een ton wil schenken voor bijvoorbeeld de aankoop of verbouwing van een huis, mag dat bedrag ook geven nadat het geld is uitgegeven. Er is geen regel die zegt dat de schenking aan de uitgave vooraf moet gaan, heeft de rechtbank in Arnhem bepaald.



Bij leven schenken kan een hoop belasting uitsparen.

Ⓒ HOLLANDSE HOOGTE


Die opvallende uitspraak is het voorlopige slotstuk van een conflict tussen de Belastingdienst en een vrouw die 2013 ruim twee ton van haar ouders kreeg voor het verbouwen van haar huis. De aannemer was al in december 2012 begonnen met het versturen van facturen – voorafgaande aan de schenking bracht hij in totaal bijna ¤80.000 in rekening.

Dat gedeelte van de gift was daarom niet belastingvrij, aldus de fiscus, die de vrouw een naheffing oplegde van bijna ¤17.000.

De Arnhemse rechter kan in de relevante wetgeving alleen geen regel vinden die stelt dat alleen de uitgaven ná de schenking belastingvrij zijn. De enige regel is dat de ton moet worden uitgegeven aan een eigen huis: het kopen ervan, een verbouwing, aflossen op de hypotheek, of het afkopen van de erfpacht. De vrouw hoeft de naheffing dus niet te betalen. De Belastingdienst laat via een woordvoerder weten de uitspraak te bestuderen.

De jubelton is na 2013 afgeschaft, maar inmiddels weer opnieuw ingevoerd. Iedere volwassene mag tot zijn veertigste één keer belastingvrij een ton ontvangen (2019: ¤100.800) om in de eigen woning te steken. Vaak komt die schenking van de ouders, maar dat hoeft niet. Het bedrag moet binnen drie jaar worden uitgegeven.

© https://www.telegraaf.nl/(...)n-mams-gemakkelijker
Allen gegroet,

Het is erg goed toeven in Hartje Haarlem. *) Zondagmiddag jl. na de mis in de rooms-katholieke parochie, deden mijn partner en ik 'n gezamenlijk drankje met dito kapitaalkrachtige en tevens christelijke omwonenden en daarbij wat mensen uit de gemeente Bloemendaal.

Een klein aantal van de aanwezigen bestond uit ons zeer bekende succesvolle mensen van een oudere generatie. ^) Net als wij maken zij deel uit van een succesvolle levensgenieters :Y) die veel voor stad en omgeving betekenen, en in het verleden betekend hebben. Sommigen van hen hebben succesvolle kinderen die ondertussen ook al met volle teugen genieten van een eigen koophuis. *)

Derhalve toonde men zich ook zeer tevreden over de voor hen ruimere bewegingsvrijheid voor een schenkingsregeling aan kinders *O*, oftewel de terugkeer van het belastingvrije 'jubelton' tot 40 jaar door deze vernieuwende uitspraak van het Arnhemse gerecht. *) Allerhande uitgaves aan comfort en zulks mogen nu geschieden alvorens de schenking heeft plaatsgevonden, en dat zorgt uiteraard voor nog meer tevredenheid.

Misschien heeft iemand hier nu ook voordeel van, al is het alleen dat het uw goedkeuring kan wegdragen. Het is voor mij een vraag, voor u een weet. *) Dat de schenker zelf niet per se een ouder of bloedverwant hoeft te zijn, het bedrag van maar liefst een ton belastingvrij nu ook ná diverse uitgaves mag worden ontvangen :9~, maakte deze gerechtelijke uitspraak zondag ook best een hapje en een drankje waard. :Y) :9

Mooie dag!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:29:13 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184694997
Belachelijk dit soort voordeeltjes voor rijke mensen.
pi_184695001
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:26 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Zondagmiddag jl. na de mis in de rooms-katholieke parochie, deden mijn partner en ik 'n gezamenlijk drankje met dito kapitaalkrachtige en tevens christelijke omwonenden en daarbij wat mensen uit de gemeente Bloemendaal.
Ik kan moeilijk in woorden uitdrukken hoe blij ik ben dat ik niet daarbij aanwezig was.
Conscience do cost.
pi_184695113
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:29 schreef BasEnAad het volgende:
Belachelijk dit soort voordeeltjes voor rijke mensen.
Jellymad
Ik zwaai naar dieren.
pi_184695122
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:29 schreef BasEnAad het volgende:
Belachelijk dit soort voordeeltjes voor rijke mensen.
Wat is nou een ton man?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:35:51 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184695156
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:34 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Wat is nou een ton man?
Het zal je dan verbazen hoeveel geld dat is voor het gros van de bevolking. En het drijft ook nog eens de huizenprijzen op.
Kappen met al die bemoeienis van bovenaf.
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 16:40:01 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184695235
Mooi nieuws :) :) :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184695314
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:26 schreef Scjvb het volgende:
Belastingvrije schenking paps en mams gemakkelijker

[..]

Allen gegroet,

Het is erg goed toeven in Hartje Haarlem. *) Zondagmiddag jl. na de mis in de rooms-katholieke parochie, deden mijn partner en ik 'n gezamenlijk drankje met dito kapitaalkrachtige en tevens christelijke omwonenden en daarbij wat mensen uit de gemeente Bloemendaal. [ afbeelding ]

Een klein aantal van de aanwezigen bestond uit ons zeer bekende succesvolle mensen van een oudere generatie. ^) Net als wij maken zij deel uit van een succesvolle levensgenieters :Y) die veel voor stad en omgeving betekenen, en in het verleden betekend hebben. Sommigen van hen hebben succesvolle kinderen die ondertussen ook al met volle teugen genieten van een eigen koophuis. *)

Derhalve toonde men zich ook zeer tevreden over de voor hen ruimere bewegingsvrijheid voor een schenkingsregeling aan kinders *O*, oftewel de terugkeer van het belastingvrije 'jubelton' tot 40 jaar door deze vernieuwende uitspraak van het Arnhemse gerecht. *) Allerhande uitgaves aan comfort en zulks mogen nu geschieden alvorens de schenking heeft plaatsgevonden, en dat zorgt uiteraard voor nog meer tevredenheid. [ afbeelding ]

Misschien heeft iemand hier nu ook voordeel van, al is het alleen dat het uw goedkeuring kan wegdragen. Het is voor mij een vraag, voor u een weet. *) Dat de schenker zelf niet per se een ouder of bloedverwant hoeft te zijn, het bedrag van maar liefst een ton belastingvrij nu ook ná diverse uitgaves mag worden ontvangen :9~, maakte deze gerechtelijke uitspraak zondag ook best een hapje en een drankje waard. :Y) :9

Mooie dag!

Scjvb
Ik vraag me wel eens af hoe dik jij bent, want je rapporteert wel erg vaak hapjes en drankjes.

Fijne dag, overigens.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_184695464
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:29 schreef BasEnAad het volgende:
Belachelijk dit soort voordeeltjes voor rijke mensen.
Weet je wat belachelijk is? Voordeeltjes als hypotheekrenteaftrek: fiscale beloning van schuldvorming, terwijl mensen peperdure huizen kopen.

Ik vind het juist moreel dubieus om schenkbelasting te heffen, ongeacht het inkomen van mensen. Het geld dat mensen schenken is al op alle mogelijke manieren belast. Als het inkomen betreft, is het al belast. Als het winst is, is het al belast. En als het vermogen is, is het ook al belast.

Een belasting op schenkingen komt neer op een belasting op een belasting.

Overigens bedenken creatieve mensen vanzelf wel weer constructies om het fiscaal zo te regelen dat ze zo min mogelijk belasting betalen. Ik hoorde laatst iets over ruimschoots minderjarige kinderen die samen een huis op naam kregen, verkocht door hun ouders...
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:55:44 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184695531
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Weet je wat belachelijk is? Voordeeltjes als hypotheekrenteaftrek: fiscale beloning van schuldvorming, terwijl mensen peperdure huizen kopen.

Eens

quote:
Ik vind het juist moreel dubieus om schenkbelasting te heffen, ongeacht het inkomen van mensen. Het geld dat mensen schenken is al op alle mogelijke manieren belast. Als het inkomen betreft, is het al belast. Als het winst is, is het al belast. En als het vermogen is, is het ook al belast.

Een belasting op schenkingen komt neer op een belasting op een belasting.
Ik vind schenk- en erfbelasting een prima belasting. Niet onredelijker dan over vermogen of over arbeid. Belasting betaal je overal voor, als je het verdient, als je het op je rekening hebt staan en als je het in de supermarkt uitgeeft. Waarom dan niet als je schenkt? Je betaalt zo vaak belasting over geld dat al eens belast is.
pi_184696523
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Weet je wat belachelijk is? Voordeeltjes als hypotheekrenteaftrek: fiscale beloning van schuldvorming, terwijl mensen peperdure huizen kopen.

Ik vind het juist moreel dubieus om schenkbelasting te heffen, ongeacht het inkomen van mensen. Het geld dat mensen schenken is al op alle mogelijke manieren belast. Als het inkomen betreft, is het al belast. Als het winst is, is het al belast. En als het vermogen is, is het ook al belast.

Een belasting op schenkingen komt neer op een belasting op een belasting.

Overigens bedenken creatieve mensen vanzelf wel weer constructies om het fiscaal zo te regelen dat ze zo min mogelijk belasting betalen. Ik hoorde laatst iets over ruimschoots minderjarige kinderen die samen een huis op naam kregen, verkocht door hun ouders...
Dit ben ik met je eens, maar dan ook direct de belasting op afbetaalde woningen afschaffen.

Het lijkt alsof alles er opgericht is om mensen zo lang mogelijk in de schulden te houden.
pi_184696951
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Weet je wat belachelijk is? Voordeeltjes als hypotheekrenteaftrek: fiscale beloning van schuldvorming, terwijl mensen peperdure huizen kopen.

Ik vind het juist moreel dubieus om schenkbelasting te heffen, ongeacht het inkomen van mensen. Het geld dat mensen schenken is al op alle mogelijke manieren belast. Als het inkomen betreft, is het al belast. Als het winst is, is het al belast. En als het vermogen is, is het ook al belast.

Een belasting op schenkingen komt neer op een belasting op een belasting.

Overigens bedenken creatieve mensen vanzelf wel weer constructies om het fiscaal zo te regelen dat ze zo min mogelijk belasting betalen. Ik hoorde laatst iets over ruimschoots minderjarige kinderen die samen een huis op naam kregen, verkocht door hun ouders...
Vroeger kon je zelfs een PL aftrekken.
pi_184697060
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:29 schreef BasEnAad het volgende:
Belachelijk dit soort voordeeltjes voor rijke mensen.
Het is voor iedereen.
pi_184697079
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:19 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Vroeger kon je zelfs een PL aftrekken.
Nee hoor.

Alleen de betaalde rente. ;)
pi_184697125
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:29 schreef BasEnAad het volgende:
Belachelijk dit soort voordeeltjes voor rijke mensen.
Nu kunnen die babyboomers eens iets goed doen voor de jongere generatie is het weer niet goed.
pi_184698182
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:30 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nu kunnen die babyboomers eens iets goed doen voor de jongere generatie is het weer niet goed.
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is voor iedereen.
Precies. Ook de kinderen van arme ouders die ondanks hun goede baan zelf geen fatsoenlijke huis kunnen betalen hebben dat voordeel wanneer een onbekende hun een ton geeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184698535
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 19:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]


[..]

Precies. Ook de kinderen van arme ouders die ondanks hun goede baan zelf geen fatsoenlijke huis kunnen betalen hebben dat voordeel wanneer een onbekende hun een ton geeft.
Dus wat is nu het probleem? Dat niet iedereen geld krijgt geschonken?
pi_184698575
dubbel
pi_184698592
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 19:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]


[..]

Precies. Ook de kinderen van arme ouders die ondanks hun goede baan zelf geen fatsoenlijke huis kunnen betalen hebben dat voordeel wanneer een onbekende hun een ton geeft.
Volgens de PvdA is iedere oudere rijk. Uitspraak van Samsom.

http://politiek.blog.nl/b(...)e-groep-van-het-land

Het zijn niet mijn woorden maar van de politiek. En als we die groep dan toch willen plukken dan gaat het maar beter naar hun nazaten dan wanneer het in de pockets verdwijnt van de overheid.
pi_184699334
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 19:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus wat is nu het probleem? Dat niet iedereen geld krijgt geschonken?
Het probleem met die hele regeling is dat die de huizenprijzen verder opdrijft en mensen die zichzelf hebben opgewerkt van eenvoudige komaf het moeilijker maakt om een huis te krijgen. Het zijn de nietsnutten met rijke ouders en de nietsnutten in de onroerend goedspeculatie die worden bevoordeeld ten koste van vele anderen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 19:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Volgens de PvdA is iedere oudere rijk. Uitspraak van Samsom.

http://politiek.blog.nl/b(...)e-groep-van-het-land

Het zijn niet mijn woorden maar van de politiek. En als we die groep dan toch willen plukken dan gaat het maar beter naar hun nazaten dan wanneer het in de pockets verdwijnt van de overheid.
Ja, maar dan moet je het per generatie doen. Dit is niet zomaar denivellerend, dit is het extra bevoordelen van kinderen van rijke ouders ten koste van kinderen zonder rijke ouders, dat gaat tegen principes van eigen verdienste in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 20:23:31 #21
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184699440
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 18:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is voor iedereen.
Het is voor mensen met geld.
En het erge is nog dat mensen met minder geld er weer voor mogen opdraaien. Het moet ergens vandaan komen he?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 20:24:34 #22
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_184699456
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:55 schreef BasEnAad het volgende:

Ik vind schenk- en erfbelasting een prima belasting.
Belasting betaal je overal voor, als je het verdient, als je het op je rekening hebt staan en als je het in de supermarkt uitgeeft.
Waarom dan niet als je schenkt?
Je betaalt zo vaak belasting over geld dat al eens belast is.
Holy fuck :o

je bent zover in je conditionering dat je het doodnormaal vindt om geld af te geven aan de overheid dat het je geen fuck meer boeit....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 29 januari 2019 @ 20:25:59 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184699486
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:24 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Holy fuck :o

je bent zover in je conditionering dat je het doodnormaal vindt om geld af te geven aan de overheid dat het je geen fuck meer boeit....
Haha nee hoor.
Ik vind alleen schenkbelasting geen rare belasting. Ik vind het misschien wel terechter dan belasting op arbeid.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 20:28:45 #24
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_184699525
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:25 schreef BasEnAad het volgende:
Haha nee hoor.
Ik vind alleen schenkbelasting geen rare belasting. Ik vind het misschien wel terechter dan belasting op arbeid.
Ik vind alle vormen van belasting anders dan inkomensheffing en BTW too much, het gat in de hand van de overheid kent toch geen grenzen en wat zij bezuinigingen noemen betekend meestal lastenverzwaring voor het volk, ergo is elke verhoging of oplegging van de ficus buiten inkomen en uitgaven (loonheffing&btw) imo onterecht.
Evenals het hele circus van toeslagen en heffingskortingen die dit land volkomen verziekt hebben.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_184699650
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:25 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Haha nee hoor.
Ik vind alleen schenkbelasting geen rare belasting. Ik vind het misschien wel terechter dan belasting op arbeid.
In veel gevallen is daar al belasting op arbeid over geheven. Het kan dus zo zijn dat een fabrieksarbeider 45 jaar heeft moeten buffelen om zijn huis te kunnen afbetalen die dit nu nalaat aan zijn nazaten of een deel daarvan.

Het hele idee is nu juist dat je wil zorgen dat je kinderen het beter krijgen. Dat is iets heel normaals als wens.

Ik betaal belasting op arbeid die bedoeld is voor een vangnet waar ook anderen van profiteren(minderheden, zieken etc.) En dat doe je door 40-50 bij te dragen in je werkzame leven. Totaal geen problemen mee. Maar wat ik heb gespaard in die periode wil ik zelf bepalen hoe ik dat ga gebruiken. Anders heeft sparen totaal geen zin. Dan zou Je beter schulden kunnen gaan maken.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 20:36:29 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184699664
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:28 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik vind alle vormen van belasting anders dan inkomensheffing en BTW too much, het gat in de hand van de overheid kent toch geen grenzen en wat zij bezuinigingen noemen betekend meestal lastenverzwaring voor het volk, ergo is elke verhoging of oplegging van de ficus buiten inkomen en uitgaven (loonheffing&btw) imo onterecht.
Evenals het hele circus van toeslagen en heffingskortingen die dit land volkomen verziekt hebben.
Ik vind de belastingdruk sowieso veel te hoog en de overheid is rupsje nooitgenoeg.
Maar even los daarvan. Zoiets als een vrijstelling van schenkbelasting waar alleen rijken van profiteren vind ik echt van de zotten.
Het liefst zie ook zo min mogelijk belastingen, maar hou het wel eerlijk.
pi_184699672
Je kan het de belastingsdienst niet langer kwalijk nemen.

Er zijn zo ontzettend veel regels dat ze er automatisch vanuit gaan dat ze iets te claimen hebben op je geld hoe dan ook.

Als dat niet klopt mag een rechter er naar gaan kijken en zien ze wel weer verder.

Het is net zoiets als verzekeraars die je de dagwaarde van iets probeert aan te bieden als bijv. je laminaat wat door waterschade naar de neuk is.
Terwijl al sinds 1971 daar al gerechterlijke uitspraken over liggen dat je er dus een gehele nieuwe vloer van moet kunnen kopen, je gaat er immers niet op vooruit. (Wat vaak het standpunt is van de verzekeraar)
pi_184699765
Erf- en schenkbelasting is juist de meest liberale vorm van belastingheffing die bestaat.

Een (klassiek) liberaal uitgangspunt is namelijk dat mensen beloond moeten worden naar eigen verdiensten. Een belasting op arbeid is dan minder gerechtvaardigd dan een belasting op schenkingen of erfenissen waarvoor de ontvanger geen fuck heeft hoeven doen.

Ook meritocratisch geeft dat geen pas. Als je tenminste daadwerkelijk de meritocratische gedachte onderschrijft.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184700843
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Erf- en schenkbelasting is juist de meest liberale vorm van belastingheffing die bestaat.

Een (klassiek) liberaal uitgangspunt is namelijk dat mensen beloond moeten worden naar eigen verdiensten. Een belasting op arbeid is dan minder gerechtvaardigd dan een belasting op schenkingen of erfenissen waarvoor de ontvanger geen fuck heeft hoeven doen.

Ook meritocratisch geeft dat geen pas. Als je tenminste daadwerkelijk de meritocratische gedachte onderschrijft.
Beloond naar eigen verdiensten in deze flexibele arbeidsmarkt in een zwaar beroep en de AOW leeftijd gaat stijgen. Een van de redenen dat ik mijn vermogen wil overdragen aan mijn nazaten zodat zij niet tot hun dood hoeven te werken.

Dat belonen naar eigen verdiensten heb ik geen geloof meer in.

Heel simpel gezegd: Als het sociaal stelsel weer in ere hersteld word ben ik bereid om die belasting wel te betalen. Geen enkel probleem.
pi_184701336
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:

Het probleem met die hele regeling is dat die de huizenprijzen verder opdrijft en mensen die zichzelf hebben opgewerkt van eenvoudige komaf het moeilijker maakt om een huis te krijgen. Het zijn de nietsnutten met rijke ouders en de nietsnutten in de onroerend goedspeculatie die worden bevoordeeld ten koste van vele anderen.

Voor iemand wiens hele leven schijnbaar bestaat uit kritiek hebben aan de zijlijn gooi jij verdacht veel met termen als nietsnutten.
pi_184701363
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:23 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het is voor mensen met geld.
En het erge is nog dat mensen met minder geld er weer voor mogen opdraaien. Het moet ergens vandaan komen he?
Nee, het is voor iedereen.

Mensen met minder geld worden overspoeld met geld van mensen met veel geld. Zo werkt onze overheid.

Echt, dat volstrekt ridicule gejank altijd!
pi_184701971
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zijn de nietsnutten met rijke ouders en de nietsnutten in de onroerend goedspeculatie die worden bevoordeeld ten koste van vele anderen.
Volgens mij ben je een paar nullen in de war. Je hoeft niet puissant rijk te zijn om een ton te kunnen schenken.
pi_184703614
Als deze regeling alleen gebruikt mag worden voor een nieuw te bouwen huis (of nog beter zelfbouw) is het probleem grotendeels opgelost en helpt het de woningvoorraad vergroten.

Het echte probleem is dat er veel te weinig gebouwd wordt waardoor een hele generatie een veel te groot deel van haar besteedbare inkomen inlevert om maar te kunnen wonen. Dat gaat op de middenlange termijn grote maatschappelijke problemen geven. Denk aan pensioensopbouw, geboortecijfer, binnenlandse vraag etc.
pi_184704584
Onze kon het huis van schoonvader krijgen, nee dat wou die niet, nu zegt die dat heb ik nooit gezegd. Had ons wel een paar centjes gespaard, en de staat misgelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2019 02:17:39 ]
  woensdag 30 januari 2019 @ 07:34:25 #35
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184705291
Laat de belasting op erfenissen pas ingaan op 500K.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 30 januari 2019 @ 08:04:10 #36
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_184705494
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, het is voor iedereen.

Mensen met minder geld worden overspoeld met geld van mensen met veel geld. Zo werkt onze overheid.

Echt, dat volstrekt ridicule gejank altijd!
Nou, kom maar op met dat geld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 30 januari 2019 @ 08:05:19 #37
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_184705505
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:46 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Volgens mij ben je een paar nullen in de war. Je hoeft niet puissant rijk te zijn om een ton te kunnen schenken.
Je moet wel een ton over hebben. Voor normale mensen is dat een hoop geld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_184705523
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 08:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je moet wel een ton over hebben. Voor normale mensen is dat een hoop geld.
In ons geval kwam het vrij toen m'n moeder verhuisde naar een kleinere woning, daarvoor stond er ook niet bar veel op de spaarrekening. De overwaarde is toen verdeeld onder de kinderen omdat die er wat meer baat bij hadden dan m'n moeder zelf.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184705585
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 08:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, kom maar op met dat geld.
Ik betaal netjes mijn belastingen.
  woensdag 30 januari 2019 @ 08:18:16 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184705613
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:51 schreef Elfletterig het volgende:
Een belasting op schenkingen komt neer op een belasting op een belasting.
Dan zou ik niet je auto tanken aan de pomp. Dat gebeurd dat ook immers.
Verder mee eens dat het natuurlijk belachelijk is.
pi_184705751
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 08:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je moet wel een ton over hebben. Voor normale mensen is dat een hoop geld.
Zeker, ik zeg ook niet dat iedereen dat zo maar af wil tikken, maar ook zonder een bijzonder hoog inkomen kun je enkele tonnen sparen.
pi_184711787
Zeker maar niet besteed aan een huis of studie is het niet gratis.

Of daar nu verandering in gaat komen? Dacht trouwens dat de ontvanger niet ouder mag zijn als.
pi_184715891
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:23 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Het is voor mensen met geld.
En het erge is nog dat mensen met minder geld er weer voor mogen opdraaien. Het moet ergens vandaan komen he?
Die kosten onder de streep gewoon geld hoor.
  woensdag 30 januari 2019 @ 18:54:53 #44
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184715910
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:53 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Die kosten onder de streep gewoon geld hoor.
Dat heet een samenleving.
  woensdag 30 januari 2019 @ 19:20:13 #45
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_184716356
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:44 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens af hoe dik jij bent, want je rapporteert wel erg vaak hapjes en drankjes.

Fijne dag, overigens.
Mhm. grappig, maar ben ik in 't geheel niet dik. Prima looks verder.

Oh ja, fijne avond!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  woensdag 30 januari 2019 @ 19:20:37 #46
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_184716363
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 22:46 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Volgens mij ben je een paar nullen in de war. Je hoeft niet puissant rijk te zijn om een ton te kunnen schenken.
Daar heeft u gelijk in, hiervoor men hoeft echt geen multimiljonair te zijn.

Maar men schuift een stuk gemakkelijker met dergelijke bedragen indien men flink vermogend is, i.p.v. jan modaal ofwel de 'gewone' man, dunkt mij.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  woensdag 30 januari 2019 @ 21:18:35 #47
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_184719647
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 18:53 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Die kosten onder de streep gewoon geld hoor.
Ah, de "onrendabelen" :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_184722176
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:25 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Haha nee hoor.
Ik vind alleen schenkbelasting geen rare belasting. Ik vind het misschien wel terechter dan belasting op arbeid.
Beide zijn fout. Het zijn straffen. Wie heeft ooit een straf op werken verzonnen en nu vinden mensen dat nog doodnormaal ook. Dan heb je toch echt een kronkel. Dat we daarna ook nog een belasting over iets waarover al belasting is betaald goedpraten, 2e kronkel. De enige vorm van correcte belasting is m.i. die op consumptie, alle vliegen in 1 klap namelijk en je houdt een fictieve vorm van vrijheid over. Het maakt ook niet uit want de overheid neemt precies zoveel zij nodig heeft. Elke vorm van rechtvaardigheid is al uit het systeem geslagen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 30 januari 2019 @ 23:09:18 #49
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184722538
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 22:54 schreef kawotski het volgende:

[..]

Beide zijn fout. Het zijn straffen. Wie heeft ooit een straf op werken verzonnen en nu vinden mensen dat nog doodnormaal ook. Dan heb je toch echt een kronkel. Dat we daarna ook nog een belasting over iets waarover al belasting is betaald goedpraten, 2e kronkel. De enige vorm van correcte belasting is m.i. die op consumptie, alle vliegen in 1 klap namelijk en je houdt een fictieve vorm van vrijheid over. Het maakt ook niet uit want de overheid neemt precies zoveel zij nodig heeft. Elke vorm van rechtvaardigheid is al uit het systeem geslagen.
Oh ja tis helemaal krom. Maar alleen op consumptie belasten is geen optie nu, de helft van Nederland gaat dan naar BE of DE inkopen doen.
Wat ook een beetje scheef is aan alleen consumptie belasten is dat per definitie rijken altijd rijker worden. Mensen die weinig hebben geven bijna al hun geld uit aan boodschappen en vaste lasten en dan ook nog belasting. Rijken geven maar een klein deel van hun vermogen uit aan lasten en betalen dus relatief heel weinig belasting.
Zo'n systeem leidt tot heel grote ongelijkheid.
  woensdag 30 januari 2019 @ 23:18:53 #50
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184722792
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:52 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dit ben ik met je eens, maar dan ook direct de belasting op afbetaalde woningen afschaffen.

Het lijkt alsof alles er opgericht is om mensen zo lang mogelijk in de schulden te houden.
En huur (eigenlijk alle vormen van) subsidie.
Als je geen geld hebt, ga je maar wonen/leven naar je inkomen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_184726789
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 20:36 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik vind de belastingdruk sowieso veel te hoog en de overheid is rupsje nooitgenoeg.
Maar even los daarvan. Zoiets als een vrijstelling van schenkbelasting waar alleen rijken van profiteren vind ik echt van de zotten.
Het liefst zie ook zo min mogelijk belastingen, maar hou het wel eerlijk.
Slachtofferrol. Ook als je niet rijk bent maar gewoon verstandig met je geld omgaat kun je later best een bedrag bij elkaar gespaard hebben voor je kinderen.

We leven hier graag boven onze stand. Echt cringe van mensen die door domme shit in de schulden komen.

Domme shit he, shoppen op After pay bedoel ik daarmee. Zijn er zat die dat doen. Niet janken dan achteraf.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2019 10:12:37 ]
pi_184726849
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:26 schreef Scjvb het volgende:
Belastingvrije schenking paps en mams gemakkelijker

[..]

Allen gegroet,

Het is erg goed toeven in Hartje Haarlem. *) Zondagmiddag jl. na de mis in de rooms-katholieke parochie, deden mijn partner en ik 'n gezamenlijk drankje met dito kapitaalkrachtige en tevens christelijke omwonenden en daarbij wat mensen uit de gemeente Bloemendaal. [ afbeelding ]

Een klein aantal van de aanwezigen bestond uit ons zeer bekende succesvolle mensen van een oudere generatie. ^) Net als wij maken zij deel uit van een succesvolle levensgenieters :Y) die veel voor stad en omgeving betekenen, en in het verleden betekend hebben. Sommigen van hen hebben succesvolle kinderen die ondertussen ook al met volle teugen genieten van een eigen koophuis. *)

Derhalve toonde men zich ook zeer tevreden over de voor hen ruimere bewegingsvrijheid voor een schenkingsregeling aan kinders *O*, oftewel de terugkeer van het belastingvrije 'jubelton' tot 40 jaar door deze vernieuwende uitspraak van het Arnhemse gerecht. *) Allerhande uitgaves aan comfort en zulks mogen nu geschieden alvorens de schenking heeft plaatsgevonden, en dat zorgt uiteraard voor nog meer tevredenheid. [ afbeelding ]

Misschien heeft iemand hier nu ook voordeel van, al is het alleen dat het uw goedkeuring kan wegdragen. Het is voor mij een vraag, voor u een weet. *) Dat de schenker zelf niet per se een ouder of bloedverwant hoeft te zijn, het bedrag van maar liefst een ton belastingvrij nu ook ná diverse uitgaves mag worden ontvangen :9~, maakte deze gerechtelijke uitspraak zondag ook best een hapje en een drankje waard. :Y) :9

Mooie dag!

Scjvb
Jammer van al die allochtonen en geluidsoverlast misdaad ongezonde leefomgeving.
Voorderest is het wel oké daar al zijn het zo weinig pluspunten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')