Een logische beslissingquote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:13 schreef _--_ het volgende:
Topic hierover maken zodat alle fokkers ns massaal kunnen uitlachen terwijl het een logische beslissing is.
Dit.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:13 schreef _--_ het volgende:
Topic hierover maken zodat alle fokkers ns massaal kunnen uitlachen terwijl het een logische beslissing is.
Omdat de NS een hoop treinen laat uitvallen kunnen ze op het einde van het jaar roepen dat meer dan 95% op tijd reed. Dit is de nieuwe tactiek, gewoon treinen schrappen om aan de doelstellingen te voldoen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:13 schreef _--_ het volgende:
Topic hierover maken zodat alle fokkers ns massaal kunnen uitlachen terwijl het een logische beslissing is.
Sneeuwval is dan ook het probleem niet sneeuwdek. Daarnaast is er plaatselijk een laag van 8cm mogelijk.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Een logische beslissing
Zoiets is logisch als er een cm of 15 valt. Niet bij 2cm
Nu houd je vast, niet iedereen (ik gelukkig wel ) heeft de mogelijkheid tot thuis te werken, en aangezien de NS niet rijd moet iedereen dan opeens met de auto. Dat icm. sneeuw en ongelukken betekend monster files. De NS zou juist meer treinen moeten laten rijden met sneeuwval zodat de wegen ontlast worden.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dit.
Bij de vorige sneeuwval werden collega's van mij uitgelachen dat ze thuis bleven werken. Uiteindelijk stond zo'n beetje iedereen die was komen werken in de spits muurvast!
Iets met infrastructuur- en populatiedichtheid.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Omdat de NS een hoop treinen laat uitvallen kunnen ze op het einde van het jaar roepen dat meer dan 95% op tijd reed. Dit is de nieuwe tactiek, gewoon treinen schrappen om aan de doelstellingen te voldoen.
Hoelang weten we al dat het wel eens kan sneeuwen in Nederland? Het is niet dat hier 3 meter ligt zoals in Oostenrijk, waar de treinen wel gewoon rijden. Hier ligt maximaal 3 cm.
Volgend jaar kunnen we ook sneeuw verwachten, en het jaar erna ook, het jaar daarna zelfs ook. Misschien toch maar eens een fatsoenlijke oplossing zoeken voor 2/3 cm sneeuw 2x per jaar dan treinen annuleren. Mensen moeten toch naar het werk, of zal morgen heel Nederland ook maar roepen dat ze massaal thuisblijven?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:20 schreef _--_ het volgende:
[..]
Iets met infrastructuur- en populatiedichtheid.
Niet zo idioot doen.
Men kan gewoon met de trein hoor!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nu houd je vast, niet iedereen (ik gelukkig wel ) heeft de mogelijkheid tot thuis te werken, en aangezien de NS niet rijd moet iedereen dan opeens met de auto. Dat icm. sneeuw en ongelukken betekend monster files. De NS zou juist meer treinen moeten laten rijden met sneeuwval zodat de wegen ontlast worden.
Nutteloze investering wat betreft Nederlandse klimaat en opwarming daarvan.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Volgend jaar kunnen we ook sneeuw verwachten, en het jaar erna ook, het jaar daarna zelfs ook. Misschien toch maar eens een fatsoenlijke oplossing zoeken voor 2/3 cm sneeuw 2x per jaar dan treinen annuleren. Mensen moeten toch naar het werk, of zal morgen heel Nederland ook maar roepen dat ze massaal thuisblijven?
In Zuid-Limburg jaquote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:19 schreef _--_ het volgende:
[..]
Sneeuwval is dan ook het probleem niet sneeuwdek. Daarnaast is er plaatselijk een laag van 8cm mogelijk.
Werk je bij NS ofzoquote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:22 schreef _--_ het volgende:
[..]
Nutteloze investering wat betreft Nederlandse klimaat en opwarming daarvan.
Puur gebrek aan kennis weer dit.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:22 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
In Zuid-Limburg ja
Kom op he. Zelfs over 8cm zou men niet hysterisch moeten doen
Dit dus. Men snapt de redenatie van de NS gewoon niet. Door de toch al drukke lijnen wat te ontlasten (maar wel langere treinen in te zetten), voorkomen ze dat het compleet vastloopt wanneer het wél mis gaat.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Men kan gewoon met de trein hoor!
__!quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:13 schreef _--_ het volgende:
Topic hierover maken zodat alle fokkers ns massaal kunnen uitlachen terwijl het een logische beslissing is.
Omdat er ook geen fuck sneeuw gevallen wasquote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:31 schreef Leonos het volgende:
Vorige keer reed het voor mij als een zonnetje, goede regeling!
Lekker man.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:31 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Omdat er ook geen fuck sneeuw gevallen was
Dit.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Een logische beslissing
Zoiets is logisch als er een cm of 15 valt. Niet bij 2cm
Nou ja, ze doen het ook niet echt geweldig al vinden ze dat zelf wel:quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:13 schreef _--_ het volgende:
Topic hierover maken zodat alle fokkers ns massaal kunnen uitlachen terwijl het een logische beslissing is.
Misschien eens stoppen met vergelijken met andere landen? Nederland heeft een zeer druk treinnetwerk (het drukste van Europa?) waar op de meeste trajecten iedere 10-15 minuten een trein rijdt. Vrij logisch dat je daarin wat ruimte wilt creëren bij - voor Nederland - wat extremere situaties. Wij Nederlanders zijn simpelweg niet gewend aan sneeuw, dat zag je vorige week wel aan de enorme hoeveelheid files. Niks mis mee om daar goed op in te spelen en mensen tijdig te waarschuwen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:36 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nou ja, ze doen het ook niet echt geweldig al vinden ze dat zelf wel:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)wel-1471605-a1132595
"Dus: in de winter rijden de treinen in Zwitserland stipter dan in Nederland. Ze rijden daar trouwens in de winter ook stipter dan in Nederland in de zomer."
Met een drukker netwerk wordt ook rekening gehouden in dit artikel. Maar waarom zou je dienstverlening, daarmee rekening houdende, dan nog niet naast elkaar mogen leggen als je daar rekening mee houdt? Het NRC doet dat ook in dit geval.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien eens stoppen met vergelijken met andere landen? Nederland heeft een zeer druk treinnetwerk (het drukste van Europa?) waar op de meeste trajecten iedere 10-15 minuten een trein rijdt. Vrij logisch dat je daarin wat ruimte wilt creëren bij - voor Nederland - wat extremere situaties. Wij Nederlanders zijn simpelweg niet gewend aan sneeuw, dat zag je vorige week wel aan de enorme hoeveelheid files. Niks mis mee om daar goed op in te spelen en mensen tijdig te waarschuwen.
twitter:ProRail twitterde op dinsdag 29-01-2019 om 17:51:59 @DeOverdenking Heb je al gesolliciteerd? ? Alleen de NS rijdt morgen vooralsnog een aangepaste dienstregeling ^AW reageer retweet
Dat denk ik wel.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 17:46 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Met een drukker netwerk wordt ook rekening gehouden in dit artikel. Maar waarom zou je dienstverlening, daarmee rekening houdende, dan nog niet naast elkaar mogen leggen als je daar rekening mee houdt? Het NRC doet dat ook in dit geval.
Dan nog vind ik 'ja we zijn nou eenmaal geen sneeuw gewend' een nogal zwak argument en daarmee geef je de NS al bij voorbaat een reden om bij elke meteorologische tegenslag de handdoek al in de ring te kunnen gooien. Daar krijg je geen betere dienstverlening mee. Ook al komt het merendeel hier ws. ook op Prorail neer.
Vraag me trouwens af of dit een verdekte sneer van Prorail naar NS is:twitter:ProRail twitterde op dinsdag 29-01-2019 om 17:51:59 @DeOverdenking Heb je al gesolliciteerd? ? Alleen de NS rijdt morgen vooralsnog een aangepaste dienstregeling ^AW reageer retweet
Jij weet het beter ? De treinen laten rijden is jouw dagelijks werk en je hebt veel ervaring?quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Een logische beslissing
Zoiets is logisch als er een cm of 15 valt. Niet bij 2cm
Omdat ik beter heb mee gemaakt misschien? Pas rond 2008 begon de NS ernstige problemen te krijgen met een beetje sneeuw.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij weet het beter ? De treinen laten rijden is jouw dagelijks werk en je hebt veel ervaring?
Of ben je zo iemand:
[ afbeelding ]
In Amerika hebben ze geen problemen met sneeuw ze ploegen gewoon er doorheenquote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Leuk topic weer. Iedereen spoor expert
Ok.... je weet dus niks. Je bent een ontevreden klant die doet alsof hij het allemaal beter weet.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 18:37 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Omdat ik beter heb mee gemaakt misschien? Pas rond 2008 begon de NS ernstige problemen te krijgen met een beetje sneeuw.
De ouderen onder ons weten ook beter, al die problemen zijn pas van de laatste jaren. Pakweg 30 jaar geleden hoorde je nooit iets over vertragingen, problemen met sneeuw etc.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 19:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ok.... je weet dus niks. Je bent een ontevreden klant die doet alsof hij het allemaal beter weet.
30 jaar geleden haalde iedereen gewoon zijn schouders op en wachtte op de volgende trein, in plaats van op Twitter te spouwen dat de NS zo kut is.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 19:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De ouderen onder ons weten ook beter, al die problemen zijn pas van de laatste jaren. Pakweg 30 jaar geleden hoorde je nooit iets over vertragingen, problemen met sneeuw etc.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 19:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De ouderen onder ons weten ook beter, al die problemen zijn pas van de laatste jaren. Pakweg 30 jaar geleden hoorde je nooit iets over vertragingen, problemen met sneeuw etc.
1981:quote:Op dinsdag 29 januari 2019 19:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
30 jaar geleden haalde iedereen gewoon zijn schouders op en wachtte op de volgende trein, in plaats van op Twitter te spouwen dat de NS zo kut is.
quote:Op dinsdag 29 januari 2019 19:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ok.... je weet dus niks. Je bent een ontevreden klant die doet alsof hij het allemaal beter weet.
Dit dus.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 19:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De ouderen onder ons weten ook beter, al die problemen zijn pas van de laatste jaren. Pakweg 30 jaar geleden hoorde je nooit iets over vertragingen, problemen met sneeuw etc.
ilnderdaad... de treinen laten rijden is niet jouw werk.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 19:53 schreef Nikonlover het volgende:
Maarja, we mogen niet zeiken want we weten er niks van
Lees eens wat er staat. Vertragingen van een kwartier tot half uur. Maar het reed wel gewoon. En vergeet niet dat er deze winter meer dan 20cm lag.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 19:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
1981:
https://www.delpher.nl/nl(...)726%3Ampeg21%3Aa0115
Anticipeert de NS een keer op tijd op de weersverwachting, lopen mensen alsnog te zeiken.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 16:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Omdat de NS een hoop treinen laat uitvallen kunnen ze op het einde van het jaar roepen dat meer dan 95% op tijd reed. Dit is de nieuwe tactiek, gewoon treinen schrappen om aan de doelstellingen te voldoen.
Hoelang weten we al dat het wel eens kan sneeuwen in Nederland? Het is niet dat hier 3 meter ligt zoals in Oostenrijk, waar de treinen wel gewoon rijden. Hier ligt maximaal 3 cm.
Sorry hoor, maar dit is gewoon trappelen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:00 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Lees eens wat er staat. Vertragingen van een kwartier tot half uur. Maar het reed wel gewoon. En vergeet niet dat er deze winter meer dan 20cm lag.
In 2009, 2010 en 2011 werd het treinverkeer volledig plat gegooid vanwege veel en veel minder sneeuw.
Omdat het zwaar overdreven is voor 3cm sneeuw. Is gewoon een teken van onkunde en mislukkingquote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Anticipeert de NS een keer op tijd op de weersverwachting, lopen mensen alsnog te zeiken.
Man man man.
Kom eens met wat inhoudelijks, meneertje met NS propaganda.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:02 schreef _--_ het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is gewoon trappelen.
De clou van het verhaal is:quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:00 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Lees eens wat er staat. Vertragingen van een kwartier tot half uur. Maar het reed wel gewoon. En vergeet niet dat er deze winter meer dan 20cm lag.
In 2009, 2010 en 2011 werd het treinverkeer volledig plat gegooid vanwege veel en veel minder sneeuw.
Maar toen reden ze met treinen die winterproof waren. Die elektrische kutdingen van tegenwoordig kunnen nergens tegen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De clou van het verhaal is:
Winterweer die het verkeer hindert is geen uitvinding van de laatste 20 jaar.
Bovendien is het treinverkeer veel drukker geworden sinds 1981.
Vooral in de randstad kan de ene stagnatie leiden tot de volgende stagnaties etc..
Maar troost je, ook toen al waren er wiseguys die riepen dat zij weten hoe het moet.
Die domme mentaliteit is van alle tijden.
Omdat ze kosten besparen op dagen zoals deze. Dat is de enige reden waarom ze dit doen.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 20:24 schreef TheJanitor het volgende:
Helemaal best, maar waarom de treinen die dan rijden ook maar de helft van de normale lengte zijn is me een raadsel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |