abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184691716
Ik ga mijn vriendin ten huwelijk vragen.

Ring heb ik al gekozen, ik twijfel alleen of ik het zal laten graveren en zo ja, wat voor tekst?

Is het gebruikelijk om een verlovingsring te laten graveren, of doe je het eigenlijk alleen maar bij trouwringen?
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 13:36:42 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184691778
Tof! Gefeliciteerd :)

Ik heb de verlovingsring van mijn vrouw niet laten graveren. Wel de trouwringen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184691806
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:36 schreef CoolGuy het volgende:
Tof! Gefeliciteerd :)

Ik heb de verlovingsring van mijn vrouw niet laten graveren. Wel de trouwringen.
Thanks man! Ja, daarom twijfel ik of ik het zou laten graveren. Ik heb het gevoel dat alles wat je erin zet eigenlijk 'beter' past op een trouwring.
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 13:43:08 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184691869
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:38 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Thanks man! Ja, daarom twijfel ik of ik het zou laten graveren. Ik heb het gevoel dat alles wat je erin zet eigenlijk 'beter' past op een trouwring.
Nu ja, ik weet niet wat voor verlovingsring jij koopt natuurlijk, maar de trouwring is over het algemeen wat breder en daardoor wat makkelijker te graveren, maar, ook dat is geen regel. Het is maar wat je er zelf van maakt.

Wij hebben in onze trouwringen onze naam staan + trouwdatum. Dus in mijn ring staat de datum en de naam van mijn vrouw, en in haar ring de datum en mijn naam. Vrij standaard volgens mij.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184691910
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:38 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Thanks man! Ja, daarom twijfel ik of ik het zou laten graveren. Ik heb het gevoel dat alles wat je erin zet eigenlijk 'beter' past op een trouwring.
Dan heb je je antwoord toch? :)
Somebody that I used to know
pi_184691925
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dan heb je je antwoord toch? :)
Haha, dat klopt. Maar wellicht dat ik helemaal verkeerd denk. Het kan zomaar zo zijn dat het beter/persoonlijker is om er wel wat in te zetten, toch?
pi_184691976
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:46 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Haha, dat klopt. Maar wellicht dat ik helemaal verkeerd denk. Het kan zomaar zo zijn dat het beter/persoonlijker is om er wel wat in te zetten, toch?
Dat kan inderdaad :)
Somebody that I used to know
pi_184691997
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:49 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad :)
Lekker, die halve antwoorden. De ring die ik wil is 2 mm breed. Houdt in dat je goede ogen moet hebben. Ik ben er bijna uit, maar ik wacht nog op andere Fok'ers.
pi_184692105
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:50 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Lekker, die halve antwoorden. De ring die ik wil is 2 mm breed. Houdt in dat je goede ogen moet hebben. Ik ben er bijna uit, maar ik wacht nog op andere Fok'ers.
Naja, omdat ik je onderbouwing wel overtuigend vind en ik het er wel mee eens kan zijn. Als je (straks) verloofde met een pruillip zou staan van :hij is niet gegraveerd, en jij zou antwoorden : 'klopt, maar ik had het gevoel dat alles wat ik wilde graveren beter op een trouwring zou passen ', dat zij dan ook wel vindt dat je eigenlijk gelijk hebt.

Dus dat :P
Somebody that I used to know
pi_184692149
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:55 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Naja, omdat ik je onderbouwing wel overtuigend vind en ik het er wel mee eens kan zijn. Als je (straks) verloofde met een pruillip zou staan van :hij is niet gegraveerd, en jij zou antwoorden : 'klopt, maar ik had het gevoel dat alles wat ik wilde graveren beter op een trouwring zou passen ', dat zij dan ook wel vindt dat je eigenlijk gelijk hebt.

Dus dat :P
Daar heb je een punt. Mag ik vragen of jouwe is gegraveerd? Mocht je een verlovingsring hebben.

Iemand anders nog die mij kan overtuigen dat ik er helemaal naast zit en het wel moet laten graveren?
pi_184692188
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:58 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Mag ik vragen of jouwe is gegraveerd? Mocht je een verlovingsring hebben.

Iemand anders nog die mij kan overtuigen dat ik er helemaal naast zit en het wel moet laten graveren?
Haha, moet ik eerst een verloofde hebben. ;( :P

Nee, grapje, ik heb er geen. Maar volgens mij waren die van vriendinnen ook allemaal niet gegraveerd. Sommigen waren wel op de gok gekocht, omdat de maat niet zeker was en het een verrassing moest blijven.
Somebody that I used to know
pi_184692209
Een vriendin van mij heeft de datum erin gegraveerd staan waarop ze ten huwelijk gevraagd is met daarachter de voorletters van hun beiden. De verlovingsdatum dus. Vind ik wel leuk.
Met een infinity teken erachter, dat vind ik weer ietsje minder :{w

Doe wat goed voelt TO, als je een leuke vriendin hebt is ze al blij met een lipje van een cola blikje, want het gaat niet zozeer om die ring maar om dat je van haar houdt en met haar wil trouwen

O+
Alius aliud dicit
pi_184692258
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:02 schreef Mrmime het volgende:
Een vriendin van mij heeft de datum erin gegraveerd staan waarop ze ten huwelijk gevraagd is met daarachter de voorletters van hun beiden. De verlovingsdatum dus. Vind ik wel leuk.
Met een infinity teken erachter, dat vind ik weer ietsje minder :{w

Doe wat goed voelt TO, als je een leuke vriendin hebt is ze al blij met een lipje van een cola blikje, want het gaat niet zozeer om die ring maar om dat je van haar houdt en met haar wil trouwen

O+
True that. Dat klopt helemaal. De datum van wanneer ik haar ga vragen had ik ook in mijn hoofd, maar dan denk ik weer dat mocht er iets totaal mis gaan, ik haar niet kan vragen op de desbetreffende datum, waardoor dat weer niet overeenkomt.

Ik denk alleen dat zo'n ring, als het goed is, een leven mee gaat en aangezien het niet een al te goedkope ring is, moet het wel perfect zijn tot in de details, zo ook de keuze van een gravering de ja of de nee.
pi_184692269
Als jij er (n)iets in wilt laten graveren, dan doe je dat toch? Niet omdat het moet of gebruikelijk is. Het maakt het misschien wel nog net ff persoonlijker, maar niks moet. En als je niks kunt bedenken wat je er in zou willen laten graveren, dan laat je dat achterwege.
Ik heb geen verlovingsring, ik heb twee trouwringen ( een zilveren met de naam van mijn echtgenoot en de datum van ons geregistreerd partnerschap en dezelfde ring in witgoud met de datum van onze bruiloft)
pi_184692306
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Als jij er (n)iets in wilt laten graveren, dan doe je dat toch? Niet omdat het moet of gebruikelijk is. Het maakt het misschien wel nog net ff persoonlijker, maar niks moet. En als je niks kunt bedenken wat je er in zou willen laten graveren, dan laat je dat achterwege.
Ik heb geen verlovingsring, ik heb twee trouwringen ( een zilveren met de naam van mijn echtgenoot en de datum van ons geregistreerd partnerschap en dezelfde ring in witgoud met de datum van onze bruiloft)
Dat klopt, maar ik ben altijd benieuwd naar de (ongezoute) mening van een Fok'er in dit geval en hoe het bij hem/haar is. Hiermee kan ik kijken of ik een beetje aan de goede kant sta ;)
pi_184692338
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:08 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik ben altijd benieuwd naar de (ongezoute) mening van een Fok'er in dit geval en hoe het bij hem/haar is.
Echte Fok!kers raden je af te trouwen, maar met dat advies doe je zeker ook niets :{w
Somebody that I used to know
pi_184692342
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:05 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

True that. Dat klopt helemaal. De datum van wanneer ik haar ga vragen had ik ook in mijn hoofd, maar dan denk ik weer dat mocht er iets totaal mis gaan, ik haar niet kan vragen op de desbetreffende datum, waardoor dat weer niet overeenkomt.


Stel dat gebeurt, juist een mooi verhaal toch? Lijkt nu zuur maar juist een mooi verhaal voor later.

Ander ideetje wat ik leuk vind: de coordinaten van de plek waar jullie elkaar ontmoet hebben :)
Alius aliud dicit
pi_184692375
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:10 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Stel dat gebeurt, juist een mooi verhaal toch? Lijkt nu zuur maar juist een mooi verhaal voor later.

Ander ideetje wat ik leuk vind: de coordinaten van de plek waar jullie elkaar ontmoet hebben :)
Klopt ja. Coördinaten had ik ook in mijn hoofd, maar beetje klote als je niet exact de juiste plek weet waar je elkaar hebt ontmoet op een vliegveld.
pi_184692412
Doe gewoon datgene wat jij in je hoofd had. Kennelijk is voor jou gevoelsmatig de trouwring het allerbelangrijkste en komt daar het zwaartepunt te liggen. Prima toch? Zeer legitiem. Dat voelt voor iedereen anders.
Somebody that I used to know
pi_184692431
Oh en ik draag mijn trouwring, als ik ‘m al draag, aan de middelvinger van mijn linkerhand, anders heb ik er last van.
Wat voor soort verlovingsring is het? Ik ben wel benieuwd. Op de Britse tv zie ik vaak van die mooie antieke verlovingsringen met een saffier voorbij komen. Prachtig, maar ik zou ‘m waarschijnlijk alleen met kerst ofzo dragen.
pi_184692442
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:11 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Klopt ja. Coördinaten had ik ook in mijn hoofd, maar beetje klote als je niet exact de juiste plek weet waar je elkaar hebt ontmoet op een vliegveld.
Dat ene cijfertje maakt toch ook geen bal uit. Gaat om het idee.
Alius aliud dicit
pi_184692478
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:14 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Dat ene cijfertje maakt toch ook geen bal uit. Gaat om het idee.
Klopt. Ik heb het gevonden hoor. De coördinaten. Deze schrijf ik ook op als optie.
pi_184692521
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:16 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb het gevonden hoor. De coördinaten. Deze schrijf ik ook op als optie.
ik vind dat wel een erg leuke persoonlijke optie
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 29 januari 2019 @ 14:25:05 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_184692637
Graveren kan altijd nog, graveren ongedaan maken lijkt me lastiger :P

Zo vreemd is het toch niet om eventueel in overleg later alsnog voor graveren te gaan?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_184692662
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:25 schreef heywoodu het volgende:
Graveren kan altijd nog, graveren ongedaan maken lijkt me lastiger :P

Zo vreemd is het toch niet om eventueel in overleg later alsnog voor graveren te gaan?
Heb je gelijk in ja. Maar ik denk ook dat 2 mm echt veel te smal is voor een fatsoenlijke gravering eigenlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door DeVliegendeHollander op 29-01-2019 14:32:42 ]
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 14:44:08 #26
447051 crew  Peejtur
pi_184692952
Wij hebben het laten graveren na de verloving. Onze eerste letters erin en datum aanzoek.
pi_184693231
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:44 schreef Peejtur het volgende:
Wij hebben het laten graveren na de verloving. Onze eerste letters erin en datum aanzoek.
Precies, dat kan ook.
pi_184693813
Ik heb ook zo'n smalle verlovingsring. Mijn man heeft hem niet laten graveren toen. Later hebben we er nog wel aan gedacht maar ik denk dat ik het gewoon te smal vind om het mooi te vinden,

Trouwringen zijn wel gegraveerd met naam en datum O+
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 15:40:14 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184693955
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:26 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Heb je gelijk in ja. Maar ik denk ook dat 2 mm echt veel te smal is voor een fatsoenlijke gravering eigenlijk.
De verlovingsring van mijn vrouw is ook maar 2 mm volgens mij, dus dat is echt wel heel smal. Daarom heb ik die niet laten graveren. Daarbij gaat het toch om de steen die er op zit (geintje :P ) dus wat maakt die hele gravering nou uit joh ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184694013
Ik heb inmiddels de ring besteld. Wens mij geluk, haha! :D

Zonder gravering trouwens.
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 16:18:30 #31
447051 crew  Peejtur
pi_184694785
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:42 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Ik heb inmiddels de ring besteld. Wens mij geluk, haha! :D

Zonder gravering trouwens.
Succes en veel plezier. Laat je weten wat ze gezegd heeft?
pi_184695238
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:18 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Succes en veel plezier. Laat je weten wat ze gezegd heeft?
Ik zal mijn best doen. Het zal op Valentijnsdag moeten gebeuren..
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 16:42:32 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184695276
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:42 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Ik heb inmiddels de ring besteld. Wens mij geluk, haha! :D

Zonder gravering trouwens.
hebben we een link naar de ring? :P Ben nu ook wel benieuwd ook :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184695324
Mijn verlovingsring is niet gegraveerd sterker nog die ligt in een doosje mooi te wezen
pi_184695360
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

hebben we een link naar de ring? :P Ben nu ook wel benieuwd ook :P
Vooruit he
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 16:46:48 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184695369
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:46 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Vooruit he [ afbeelding ]
foto werkt niet :P

Edit: ah gezien, lekker ringetje hoor :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184695386
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

foto werkt niet :P

Edit: ah gezien, lekker ringetje hoor :P
Ja, ik denk dat ie best oké is.
pi_184695394
Oeh, mooi O+
Somebody that I used to know
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 16:48:43 #39
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184695409
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:47 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat ie best oké is.
Ja ik heb een witgouden ring gekocht voor mijn vrouw, maar ongeveer hetzelfde principe :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184695434
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja ik heb een witgouden ring gekocht voor mijn vrouw, maar ongeveer hetzelfde principe :P
Ook niets mis mee. Het gaat om het gebaar. Ook al is het een tiewrap, zelfs dan zou het nog goed moeten zijn, haha.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:50:52 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_184695452
mijn verlovingsring paste niet en moest geruild worden, dus ben heel blij dat mijn man hem niet heeft laten graveren toen :P
disclaimer
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 16:51:21 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184695460
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:49 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Ook niets mis mee. Het gaat om het gebaar. Ook al is het een tiewrap, zelfs dan zou het nog goed moeten zijn, haha.
Als je dat maar weet :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184695597
Mooie ring hoor. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184695625
Mijn trouwring is niet gegraveerd. Het is ook maar een simpele gouden ring. Ik had hem wel iets breder gewillen, maar dit was toen de max voor het budget. De rest van mijn geld zat in een feest.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_184696468
Mooie ring hoor
pi_184707490
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:49 schreef ferrari_rood het volgende:
Mooie ring hoor
Thanks :)
pi_184711020
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:31 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Ik ga mijn vriendin ten huwelijk vragen.

Ring heb ik al gekozen, ik twijfel alleen of ik het zal laten graveren en zo ja, wat voor tekst?

Is het gebruikelijk om een verlovingsring te laten graveren, of doe je het eigenlijk alleen maar bij trouwringen?
Gefeliciteerd!
Mijn vriend heeft mijn verlovingsring niet laten graveren.. de trouwringen laten we wel graveren.
Je zou de datum dat je haar ten huwelijk hebt gevraagd erin kunnen zetten.. of de datum van verkering tot aan het aanzoek :)
pi_184711969
quote:
17s.gif Op woensdag 30 januari 2019 14:08 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Mijn vriend heeft mijn verlovingsring niet laten graveren.. de trouwringen laten we wel graveren.
Je zou de datum dat je haar ten huwelijk hebt gevraagd erin kunnen zetten.. of de datum van verkering tot aan het aanzoek :)
Thanks! Ja, dat is ook wat ik nu van plan ben. Eerst maar kijken of ze 'ja!' zegt ;)
pi_184712063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:04 schreef DeVliegendeHollander het volgende:

[..]

Thanks! Ja, dat is ook wat ik nu van plan ben. Eerst maar kijken of ze 'ja!' zegt ;)
Wanneer ga je op je knie? :D
Ga je haar ouders ook om haar hand vragen?
pi_184712570
quote:
17s.gif Op woensdag 30 januari 2019 15:09 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Wanneer ga je op je knie? :D
Ga je haar ouders ook om haar hand vragen?
Het plan is op Valentijnsdag. Ja, ook dat is het idee. Of samen, mocht ze ja hebben gezegd, daarna.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')