die loopt nu altijd met handschoenen aan
moetje ook maar es probere dan
quote:heb je op ambachtelijke wijze wijn proberen te maken?
Op vrijdag 3 januari 2003 23:08 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb al een paar dagen last van paarse tenen en handen ( vooral de knokkels) maar het doet niet zeer. weet iemand wat dat is en hoe je er vanaf komt?
het komt erop neer dat bij een plotselinge temperatuurswisseling (van binnen 20 graden naar buiten 2 graden bijv.) vernauwen de bloedvaten in voornamelijk je vingers en tenen. ook geven je zenuwen op een gegeven moment geen pijn/kou signalen meer door, en dat is niet goed natuurlijk het is (iirc) een genetische afwijking en een verre verwant van reuma.
ik zou er wel even mee naar de dokter gaan, en uitkijken, vorig jaar is mijn linkerhand bijna afgestorven hierdoor.
suc6 verder
Het stil zitten achter de computer met je voeten zonder beweging bij de koude vloer en je handen in de muisarmstand is ook niet goed voor de bloedvaatjes.
Ook wisselbaden eindigend met warm water schijnen te helpen.
Zelf gebruik ik dus abroflor sinds kort want ik had nog nooit zoveel last gehad. Een electrische onderdeken 'snachts en overdag 2 paar sokken, arm- en beenwarmers zodra het vriest en die gelei voor onmiddelijke verlichting deden wonderen.
En volgend jaar zomer preventief zo'n injectie tegen wintervoeten halen bij de huisarts.
Mocht dat alles niet baten dan heb je misschien een ernstigere aandoening of ziekte. Maar probeer nou eerst dit maar. Wintervoeten en handen is namelijk het meest voorkomend dus het waarschijnlijkst. Sterkte!
quote:Ik zal die abroflor eens proberen. De injectie wordt sinds kort niet meer geleverd en er is geen alternatief voor die injectie.
Op zaterdag 4 januari 2003 14:44 schreef Lurky het volgende:
Heel vervelend ja: gebruik abroflor gelei van VSM. Dat is tegen wintervoeten en -handen. 2 x daags inwrijven, ook als je er geen last van hebt en de pijn, jeuk, kleurverschijnselen verlichten meteen.Het stil zitten achter de computer met je voeten zonder beweging bij de koude vloer en je handen in de muisarmstand is ook niet goed voor de bloedvaatjes.
Ook wisselbaden eindigend met warm water schijnen te helpen.
Zelf gebruik ik dus abroflor sinds kort want ik had nog nooit zoveel last gehad. Een electrische onderdeken 'snachts en overdag 2 paar sokken, arm- en beenwarmers zodra het vriest en die gelei voor onmiddelijke verlichting deden wonderen.
En volgend jaar zomer preventief zo'n injectie tegen wintervoeten halen bij de huisarts.
Mocht dat alles niet baten dan heb je misschien een ernstigere aandoening of ziekte. Maar probeer nou eerst dit maar. Wintervoeten en handen is namelijk het meest voorkomend dus het waarschijnlijkst. Sterkte!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |