abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:52:55 #76
36461 Joppy
geen colaboy
pi_184689140
Ik ben voorstander van rekeningrijden onder de voorwaarde dat er onderscheid gemaakt wordt tussen:
- werkverkeer;zoals bijv. busjes van bouwvakkers/servicemonteurs en dergelijken. Degenen die hun werk niet zonder auto kunnen uitoefenen. Hiervoor bij voorkeur geen of hele lichte km-heffing.
-woon-werkverkeer; Voor de groep die dagelijks de auto pakt om te werken, maar voor dat werk de auto niet nodig heeft, mag de heffing iets hoger zijn. Zodat deze mensen er niet op achteruit gaan, maar het laten staan van de auto (bijv. door vaker thuiswerken) wel aantrekkelijker wordt.
- recreatief verkeer; hiervoor zou de hoogste heffing moeten gelden en dan bij voorkeur nog met een differentiatie naar spits of geen spits.

Ik vermoed echter dat hier een onwerkbaar systeem voor nodig is....
Let the beat control your body!
  dinsdag 29 januari 2019 @ 10:56:02 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_184689184
Waarom wordt iets noodzakelijks zoals autoverkeer voor je werk zo bizar zwaar belast en een veel vervuilendere luxe als vliegvakanties praktisch helemaal niet?
Als je voor 50 euro naar Milaan vliegt om te shoppen betaal je straks maximaal 7 euro aan tax. Als je een week gaat werken ben je aan belasting al 10x zoveel kwijt, terwijl je uitstoot 1/100-ste is.

De reden is simpel: je kunt het eerste ontlopen en het tweede niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:03:37 #78
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_184689323
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:38 schreef Gunner het volgende:

[..]

Inderdaad. Diegene die denken dat ineens de MRB afgeschaft gaat worden is behoorlijk naïef.
De MRB wordt in de eerstkomende jaren niet verhoogd en in enkele daarop volgende jaren iets lager dan volgens de indexering, zodat de invoering (niet de indexering)van het rekeningrijden daarmee wordt gecompenseerd.
Non possumus non loqui
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:04:07 #79
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184689334
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:52 schreef Joppy het volgende:
Ik ben voorstander van rekeningrijden onder de voorwaarde dat er onderscheid gemaakt wordt tussen:
- werkverkeer;zoals bijv. busjes van bouwvakkers/servicemonteurs en dergelijken. Degenen die hun werk niet zonder auto kunnen uitoefenen. Hiervoor bij voorkeur geen of hele lichte km-heffing.
Juist niet. Waarom moeten bouwvakkers uit groningen of friesland zo nodig in Den Haag een klus doen? Laat maar lekker dan ook meer tax betalen.
quote:
Ik vermoed echter dat hier een onwerkbaar systeem voor nodig is....
Dat sowieso.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:08:41 #80
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_184689400
Misschien onwerkbaar in deze tijd, maar het zou schelen als mensen weer dichtbij hun werk zouden wonen. Hier in Zaandam zijn destijds in samenwerking met Verkade en Bruynzeel complete wijken gebouwd naast de fabrieken zodat de arbeiders lopend naar hun werk konden gaan. Ook scholen en vakonderwijs werd op loop- of fietsafstand gegeven.
Non possumus non loqui
pi_184689411
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:04 schreef Gunner het volgende:

[..]

Juist niet. Waarom moeten bouwvakkers uit groningen of friesland zo nodig in Den Haag een klus doen? Laat maar lekker dan ook meer tax betalen.

[..]

Dat sowieso.
Gaat ook nergens over.

Ik zag in een dorp in het midden van Friesland enkele busjes met stratenmakers uit Klazienaveen werken aan een parkeerterrein. Alsof er in een omtrek van 15km geen bedrijven zitten die dat kunnen.

Dat is iedere dag 4 busjes die 2x 100km afleggen.
pi_184689429
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:08 schreef Knip het volgende:
Misschien onwerkbaar in deze tijd, maar het zou schelen als mensen weer dichtbij hun werk zouden wonen. Hier in Zaandam zijn destijds in samenwerking met Verkade en Bruynzeel complete wijken gebouwd naast de fabrieken zodat de arbeiders lopend naar hun werk konden gaan. Ook scholen en vakonderwijs werd op loop- of fietsafstand gegeven.
Probleem daarbij is denk ik wel dat je niet meer je hele leven bij 1 baas werkt.
Er zijn mensen die om de 6 tot 12 maanden een andere baan hebben, lang leve de flexmarkt.
Die zouden dan de verhuisdozen ingepakt kunnen laten ;)
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:12:05 #83
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184689448
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:09 schreef MaGNeT het volgende:
Alsof er in een omtrek van 15km geen bedrijven zitten die dat kunnen.
Inderdaad, dat precies.
pi_184689467
Ik hoor alleen lease rijders hierover, die kost het toch niks.....
pi_184689486
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:12 schreef rival het volgende:
Ik hoor alleen lease rijders hierover, die kost het toch niks.....
Ik heb gewoon een eigen auto.

En in geval van lease: je baas zal die kilometers toch moeten gaan aftikken, kan zomaar dat je werkgever je een maximum per jaar gaat opleggen.
  Redactie Frontpage dinsdag 29 januari 2019 @ 11:19:12 #86
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_184689553
Van mij mag het. Ik rijd maar 5.000 km per jaar ofzo, want vrouw en ik doen alles op de fiets
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:19:21 #87
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184689558
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:45 schreef AchJa het volgende:
Ik heb je de directe links gegeven met daarin verschillende bronnen bronnen verwijzend naar de laatste plannen. Die 6.7ct is het basistarief, niks geen max. daarbovenop komt een spitsheffing.
Het maximaal mogelijk tarief in 2018 ja?.. Het is nu 2019, beetje theoretische exercitie dus. Nu is dat altijd bij dit soort proefberekingen, maar ik heb moeite om hem op waarde te schatten.

quote:
Daarbij heb je nu een keus in wat voor auto je gaat rijden. Wil je in een klein gebakje rijden betaal je minder MRB, met rekeningrijden maakt het geen hol uit of je nou in je Dodge B200 aankomt of met een Lupo 3L.
Dat lijkt mij een heel domme uitkomst van zo'n maatregel. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:20:27 #88
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184689581
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:12 schreef rival het volgende:
Ik hoor alleen lease rijders hierover, die kost het toch niks.....
Ik rij geen lease! 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:21:19 #89
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184689602
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:12 schreef rival het volgende:
Ik hoor alleen lease rijders hierover, die kost het toch niks.....
bijtelling naar 30/40 procent probleem opgelost.
of leaseprijzen omhoog

hoeft echt geen probleem te zijn.
pi_184689730
Ik ga er geen km minder door rijden dus zal wel
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:31:32 #91
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184689770
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:38 schreef Gunner het volgende:

[..]

Inderdaad. Diegene die denken dat ineens de MRB afgeschaft gaat worden is behoorlijk naïef.
Ik denk dat dat de enige voorwaarde is waarop een partij betalen per kilometer erdoorheen gaat krijgen.

Als de MRB inderdaad afgeschaft wordt ben ik ook voorstander.

Betalen naar gebruik zorgt ervoor dat de kosten die mensen maken voor vervoer variabel worden. mensen hebben die kosten dan dus zelf in de hand. Dat zal leiden tot meer mensen die toch af en toe de fiets of OV pakken of bv gaan carpoolen. Nu is die motivatie er minder omdat een groot deel van je autokosten nu toch al vaststaat (de MRB) of je nu veel of weinig rijdt.

Belasten op gewicht zoals we nu doen is sowieso een oneerlijk systeem. Ik rij bv hybride waardoor mijn auto zwaarder is dus in plaats van dat ik beloond wordt voor het hebben van een schonere auto moet ik méér betalen per maand en datzelfde lot zie ik straks ook voor de loeizware electrische auto's gaan gebeuren.

Ik ben overigens tégen een spitstax en ik hoef géén spioneer kastje in mijn auto.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184689827
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:19 schreef Djeez het volgende:
Van mij mag het. Ik rijd maar 5.000 km per jaar ofzo, want vrouw en ik doen alles op de fiets
Dat zou idd beloond moeten worden, nonsense dat jij het volle pond aan wegenbelasting betaalt.
pi_184689839
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:30 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Dat niet, maar zo'n beetje elk automatiseringsproject uitgevoerd door overheid lijkt op een drama uit te lopen en kost miljoenen meer dan oorspronkelijk begroot. Buiten de directe kosten van budgetoverschrijdingen kost het nog gigantisch veel geld doordat de betreffende instanties niet naar behoren hun functie kunnen uitvoeren.
Paar voorbeeldjes waar het de afgelopen jaren flink mis is gegaan; UWV, Belastingdienst , Waterschap, politie, EPD, nieuwe bevolkingsregister, gemeente A'dam en vast nog wel meer te vinden na wat googlen.
Dat is de praktijk inderdaad. Ik ben er ook niet echt voor dat de overheid weet wie wanneer en hoe laat ergens rondrijdt.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:39:54 #94
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184689901
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:50 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de meeste werkende Nederlanders die niet in de stad wonen toch wel zo'n 40.000 km per jaar rijden. Tegen 7 cent de km is dat dan net geen 1000 euro per kwartaal. Dat is toch best fors vergeleken met nu. Zeker als wegenbelasting, benzineaccijnzen en BPM gewoon blijven bestaan.
40k :D ??

volgens het CBS was dat gemiddeld net iets meer dan 13k km per jaar :

https://statline.cbs.nl/S(...)NL&PA=80428ned&LA=NL

Komt neer op 72 euro per maand als je uitgaat van 6,7ct per km want alsnog behoorlijk veel is. Een tarief van bv 5 cent zou dan kostenneutraal zijn voor de gemiddelde automobilist.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184689911
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:38 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Tja mensen moeten naar het werk he. Als ze nou eens thuiswerken stimuleren..

Buiten dat. Is het onzin om als zo'n klein land als enige dit in te voeren.

Daar voelt de wereld niks van en het zal toch uitlopen op meer kosten uiteindelijk.
Exact. Stimuleer thuiswerken, op andere tijden werken, flexiebele dagen... maar nee. Iedereen moet en zal tussen 8 en 9 beginnen en tussen 4 en half 6 naar huis gaan.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:41:25 #96
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184689924
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:31 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben overigens tégen een spitstax en ik hoef géén spioneer kastje in mijn auto.
Belasten op gewicht is geen rare redenatie als je het over slijtage hebt. Niet over uitstoot.

Ligt een beetje aan de leeftijd van je auto, maar je hebt al een spioneerkastje _O-

Steek er maar eens een OBDII stekker in, met appje en kijk wat er geregistreerd wordt! O+

https://www.accudienst.nl(...)-auto-interface.html

Zoeen, super vet! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_184689939
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:36 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat is de praktijk inderdaad. Ik ben er ook niet echt voor dat de overheid weet wie wanneer en hoe laat ergens rondrijdt.
De overheid weet allang wie wanneer en hoe laat ergens rondrijdt.
Camera's boven en langs de snelwegen met kentekenregistratiesystemen, je telefoon die je bij je hebt, etc.

Juist bij kilometerheffing hoeft de overheid de plaats en tijd niet te weten.

Het GPS bakje hoeft alleen maar het aantal kilometers in verschillende (spits- en dal-) tarieven bij te houden en door te geven, zonder locatie.
Het is ook niet de bedoeling dat je later een uitdraai kan krijgen, dan zou je vrouw kunnen zien dat jij om 0:20 op de wallen was (kan je daar met auto komen? :P)
pi_184690004
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Maar niet genoeg.
Er rijden nog steeds te veel autoʼs rond.
Er zijn gewoon te veel mensen.
pi_184690100
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:16 schreef BertV het volgende:

[..]

Inderdaad.

Zo rij ik een lease speed pedelec van de zaak.
100% woon-werk, 1500km(!) per maand.

Ik lever hiervoor terecht mijn km-vergoeding van 0,19ct per km in. (=285 EUR per maand)

Nu wil de overheid in 2020 ook bijtelling ontvangen voor deze lease fiets. }:|
Bijna 70KM per dag? Hoe lang fiets je dan wel niet per dag?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:59:04 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_184690165
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:08 schreef Knip het volgende:
Misschien onwerkbaar in deze tijd, maar het zou schelen als mensen weer dichtbij hun werk zouden wonen. Hier in Zaandam zijn destijds in samenwerking met Verkade en Bruynzeel complete wijken gebouwd naast de fabrieken zodat de arbeiders lopend naar hun werk konden gaan. Ook scholen en vakonderwijs werd op loop- of fietsafstand gegeven.
Mensen werken niet meer voor 1 bedrijf en dan het leven lang.
Met dank aan de doorgeslagen flexibilisering dat je om de 2 a 3 jaar een nieuwe functie of baan moet krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')