abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184732148
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:33 schreef Googke het volgende:

Oke, ik weet dat het wel een wirwar aan tekst bevat van persoonlijkheidsontledingen, maar kan een onzeker persoon een cht zekere persoon worden die minder aan zijn kunnen twijfelt, een taak rustig uitvoert zonder zich bekeken te voelen?
Zeer zeker!

Ik moet bij je verhaal een beetje aan ADD denken. Maar je kunt 'aanwezig zijn' prima trainen. Als jij dat wilt ontwikkelen, dan kan dat. Mij is het ook 'gelukt'.
Mindfulness kan daarbij goed helpen. En dat dan ook door de dag heen zo veel mogelijk te beoefenen, zodat het steeds natuurlijker wordt en vanzelf gaat. Dan train je je geest gaandeweg in meer met aandacht in het moment aanwezig te zijn. En dat is zeker handig. Bij-effect is dat je je dan steeds bewuster wordt van jezelf, je jezelf goed leert kennen, wat weer leidt tot meer vertrouwen in jezelf.
Eens kijken
  vrijdag 1 februari 2019 @ 05:57:34 #27
465244 geeninspiratie1235
boeiende ondertitel
pi_184745473
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:18 schreef Jardis het volgende:
Nouja, als MDMA het is, waarom schrijft niet elke psycholoog/psychiater dit voor?
Omdat het fysiek schadelijk is, maar als dat het niet was deden ze het wel. Amphetamine wordt immers voorgeschreven en ketamine soms ook.

quote:
Als er een sociaal wonder middeltje was, dan namen wel meer mensen dit.
Aan de ene kant: nee dus, omdat mensen elkaar dus die als je nog psychische problemen hebt terwijl je daar zelf voor gekozen hebt en zwak bent als je die niet direct zelf kunt veranderen dan verdien je geen pillen en ben je inferieur en moet je dat accepteren crap aanpraten. Aan de andere kant: ja, dat doen veel mensen die aan bovenstaande veroordelingen schijt hebben wel, kijk naar phenibut, maar een wondermiddel is dat niet omdat het verslavend is daarom neem ik het zelf niet , want echt het wondermiddel dat ook geen bijwerkingen heeft moet nog gevonden/gemaakt worden. Hoewel ieders lichaam anders is en wat voor de 1 niets doet het wondermiddel van de ander kan zijn. Maar net zo lang experimenteren met supplementen tot je dat vindt is voor velen financieel niet haalbaar.

quote:
Misschien dat drank je iets kan helpen. Sommigen worden dan erg gezellig. Het heeft wel bijwerkingen.
Ja, natuurlijk helpt drank mij. Maar het is niet sociaal geaccepteerd om dronken naar je werk of normale afspraken met vrienden te komen dus dan heb ik daar in het dagelijks leven niks aan.

quote:
Ik zou sowieso niet graag afhankelijk willen zijn van een extern iets wat invloed heeft op mijn gedrag, zoals pillen. Je gedrag moet je circa 70-90 jaar mee doen en is er altijd.
Zoals ook door Cockwhale aangegeven alles benvloed mensen, niet alleen pillen. Zou wel leuk zijn als je compleet emotioneel onafhankelijk kon zijn van je omstandigheden.

quote:
Een WC pot laten maken door een loodgieter is eenmalig en zit een garantie op als je het goed afspreekt.
Ja, dat zou psychische hulp ook moeten zijn/hebben

quote:
Als je echt gedragsmedicatie nodig hebt komt er wel heel wat bij kijken en zal een psychiater dat wel voorschrijven. Ken er aardig wat dit hebben. Maar dit heeft dus inderdaad bijwerkingen als emotie afzwakking of juist erg blij zijn maar daardoor ook erg neerslachtig kunnen zijn.
Ja, daarom ben ik zelf met medicatie gestopt

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:22 schreef Jardis het volgende:
Nee, anders waren alle psychologen werkloos.

Als jij op je 13e je beide ouders verlies en je beide broers door een ongeluk en je staat er alleen voor, kan een psycholoog je waarschijnlijk helpen om hiermee te leren omgaan. Zulke dingen lijken mij bijzonder lastig om alleen op te pakken.
Waarschijnlijk kan een psycholoog dat alleen als de door hun als normaal beschouwde rouwperiode voorbij is, want anders is het volgens de dsm en ggz richtlijnen geen psychisch probleem. En hoe stel je het voor je dat een psycholoog zo iemand helpt hiermee om te gaan dan? Concreet, niet een antwoord als "technieken aanleren"

quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:10 schreef Cockwhale het volgende:

Er komen technieken bij kijken. Daarnaast is een externe, therapeutische "coach" voor sommigen belangrijk om door te zetten. Ook wil je je kunnen uiten, je ervaringen delen zonder dat daar een meewegend oordeel aan gekoppeld wordt en het liefst aan iemand die je tot op een zeker niveau kan begrijpen.
Zoals welke technieken? Kun je een voorbeeld geven?
Zou het voor jou ook belangrijk zijn om door te kunnen zetten?
En als een psycholoog niet hetzelfde heeft meegemaakt, kan die jou niet meer begrijpen dan een willekeurige andere vreemde.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 01-02-2019 07:06:00 ]
pi_184748797
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 23:02 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Een psycholoog gaat het ook niet voor je doen. Veel mensen denken dat zo iemand het wel even fixt, maar hij/zij is er om jou bepaalde handvaten aan te reiken waardoor je zelf stappen kan zetten.

Het heet notabene ZELFvertrouwen.
Die handvaten heb ik nooit gekregen bij een psycholoog. Het meest concrete wat ik deed was een beperkt rollenspel over m'n werk hoe ik een situatie aanpakte op m'n werk.

Ik hoopte iets als "doe dit en dat, oefen dit door geregeld met anderen te oefenen of voor de spiegel". Nu was het eerder terugdenken aan hoe ik was als kind.

[ Bericht 9% gewijzigd door Googke op 01-02-2019 11:11:12 ]
pi_184824894
registreer om deze reclame te verbergen
Iemand hier ervaring met mindfulness hiervoor?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')