abonnement Unibet Coolblue
pi_184686309
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Deze keer moet ik zeggen dat afkomst er geen klote mee te maken heeft. Een vriend van mij (blanke Nederlandse jongen) heeft toen een tijdje gezeten in Sittard, ook hij vertelde mij toen al verhalen over de feestjes, wat pokeren, wiet roken, fitnessen en playstationen de hele dag. Gewoon zware criminelen die daar in een buurthuis rondliepen zei hij.

En dan lees je zoiets: Nederlandse gevangene kost 250 euro per dag

Het is overal een feest, je kan in dit land al de crimineel uithangen zonder er een echte straf voor te krijgen en als je dan eindelijk een straf krijgt dan is het alsnog een groot feest. Waarom zou je niet de criminaliteit in gaan? Waarom zou je als een loonslaaf 40 uur (of meer icm. studie etc.) gaan werken in de week, netjes je belastingen betalen, de snelheidsovertreding etc. netjes betalen als je ziet wat voor een fantastisch leven je kan hebben als crimineel. Je gaat alleen de bak in als zware jongen, steel gewoon wat los en vast zit, doe wat je wilt, je wordt geknuffeld en gepampert, krijgt wat gesprekken met een knuffeltrut die van mening is dat je niet goed wordt begrepen en je lacht je de ballen uit de broek na zo'n gesprek. Lekker uitkering vangen, en als je dan een keer een zware overtreding begaat kom je in een buurthuis waar je kan doen en laten wat je wilt. Wat houd die gasten nog tegen om zich fatsoenlijk te gedragen? Er is geen angst om de bak in te vliegen, het boeit ze geen klote. Ze kunnen hun drugshandel runnen vanuit de bak, verdienen centen en hoeven geen dag in de week te werken.

Maar wij klagen wat op internet, we schreeuwen wat, straks wat verontwaardigen politici op Twitter en er veranderd helemaal niets, 0,0, geen klote wordt er gedaan. Nee het is wachten op het volgende bericht, dan schreeuwen we weer in koor en ondertussen lachen de criminelen zich in dit land kapot.

Een schande is het, maar we blijven het slikken natuurlijk. De verantwoordelijken zijn de mensen die menen dat criminelen te veranderen zijn met een knuffelbeleid, terwijl ze niet doorhebben dat ze gebruikt en belachelijk gemaakt worden door diezelfde criminelen.
Een ding is wel dat zulke gasten altijd over hun schouder moeten kijken. Jij wordt niet zomaar doodgestoken of neergeschoten op straat als normale burger. Zulke gasten kunnen altijd zomaar verneukt worden. Dat doet wel wat met je, wat veel mensen onderschatten.
pi_184686322
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 18:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat dikgedrukte, onderstreepte en dan vooral het eerste. Voor de 'Arabische Lente' waren decennia van dictatoriale onderdrukking, een enorme kloof tussen een heel rijke elite en een heel arme bevolking, een bijna totaal gebrek aan vrijheid en langdurige uitzichtloosheid nodig. En dan nog mislukte het bijna overal.

Daar is in Nederland geen enkele sprake van. Mensen gaan hun leven niet geven om die zogenaamde massa-immigratie te stoppen, voor invoering van een bindend referendum of voor lagere belastingen. Sterker nog: het is al heel wat als je ze daarvoor op het Malieveld krijgt.
De Arabische Lente is compleet anders. Dat ging om olie belangen. Daar heb je altijd de zure lucht van de Amerikanen.

Ghadaffi wilde de dollar loskoppelen van de olie. Waar is hij nu? Precies, uit een put getrokken en zonder proces dood geschoten. Saddam Hussein kreeg een proces. Alle Nazi kopstukken ook.
Amerika is een kankergezwel waar we teveel achter aan lopen en de EU is geen haar beter.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 05:24:54 #103
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184686328
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 04:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Flauwekul, in Nederland zit je gewoon je straf uit minus 1/3e die je voorwaardelijk krijgt, en dat is tegenwoordig stuk strikter, niet gedragen is ook daadwerkelijk dat deel uitzitten, daarnaast is levenslang gewoon levenslang, de enige die ooit gratie hebben gehad waren terminaal zieken in de laatste fase, nada niemand die om andere reden gratie heeft gehad.
Tijdelijke straffen had ik het niet over, ging mij om levenslang. Daar krijg je elke 25 jaar een herberoordeling en als daaruit blijkt dat er oa geen gevaar is voor recidive ben je vrij om te gaan. Dat is in de praktijk dus redelijk hetzelfde principe als in Noorwegen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184686397
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 05:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tijdelijke straffen had ik het niet over, ging mij om levenslang. Daar krijg je elke 25 jaar een herberoordeling en als daaruit blijkt dat er oa geen gevaar is voor recidive ben je vrij om te gaan. Dat is in de praktijk dus redelijk hetzelfde principe als in Noorwegen.
Dat is in Nederland nog niet bevestigt maar een Europese uitspraak, daarnaast heb je kennelijk geen idee van wat het is om uberhaupt een jaar te zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 29 januari 2019 @ 05:51:06 #105
186611 Haags
pi_184686432
Op deze manier wil ik ook wel in de bajes zitten zeg. Klinkt bijna leuk.
Zonder wrijving geen glans
pi_184686443
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 05:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Op deze manier wil ik ook wel in de bajes zitten zeg. Klinkt bijna leuk.
Ga maar een maandje zitten, kijken hoe je dan huilt dat je naar huis wilt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 29 januari 2019 @ 06:04:16 #107
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184686486
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 05:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is in Nederland nog niet bevestigt maar een Europese uitspraak, daarnaast heb je kennelijk geen idee van wat het is om uberhaupt een jaar te zitten.
Dat is in Nederland zeker wel bevestigd, en de enige reden dat Nederlandse rechters nog levenslang opleggen (daar waren ze nav die Europese uitspraak mee gestopt namelijk).

En een jaar zitten lijkt me inderdaad vreselijk. Ik ben ook met je eens dat veel mensen zich vergissen in hoe zwaar een celstraf is wat dat betreft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184686502
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 06:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is in Nederland zeker wel bevestigd, en de enige reden dat Nederlandse rechters nog levenslang opleggen (daar waren ze nav die Europese uitspraak mee gestopt namelijk).

En een jaar zitten lijkt meninderdaad vreselijk. Ik ben ook met je eens dat veel mensen zich vergissen in hoe zwaar een celstraf is wat dat betreft.
Is daar dan al uitspraak over geweest? Ik weet dat het Europees al gedaan is, maar dat het in Nederland volgens mij nog loopt. Nu is het hier niet zo heel urgent omdat het maar over paar gevallen gaat die in aanmerking komen.Zo uit me hoofd maar man of 5.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184686525
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 06:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Is daar dan al uitspraak over geweest? Ik weet dat het Europees al gedaan is, maar dat het in Nederland volgens mij nog loopt. Nu is het hier niet zo heel urgent omdat het maar over paar gevallen gaat die in aanmerking komen.Zo uit me hoofd maar man of 5.
Volgens onze wet is levenslang, daadwerkelijk levenslang. Iets dat veel mensen zich niet realiseren.
De Europese wet doet dat af als onmenselijk.

Maar volgens onze grondwet kan je wel gratie krijgen door de Koning. Dat hij dat zelden doet (laatste keer was in de jaren 80-90 uit mijn hoofd om een terminale patiënt in vrijheid te laten sterven) is bijzaak.
pi_184686535
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 06:11 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Volgens onze wet is levenslang, daadwerkelijk levenslang. Iets dat veel mensen zich niet realiseren.
De Europese wet doet dat af als onmenselijk.

Maar volgens onze grondwet kan je wel gratie krijgen door de Koning. Dat hij dat zelden doet (laatste keer was in de jaren 80-90 uit mijn hoofd om een terminale patiënt in vrijheid te laten sterven) is bijzaak.
Er zijn meerdere graties verleent, maar inderdaad allen in geval van Terminaal zieken. Enige uitzondering was Hans van Zon.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184686546
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 06:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er zijn meerdere graties verleent, maar inderdaad allen in geval van Terminaal zieken. Enige uitzondering was Hans van Zon.
Grondwettelijk is dat keurig afgebakend. Dat staat de EU niet aan natuurlijk. Ik blijf van mening dat wanneer je weet dat TBS of levenslang een gevolg kan zijn voor je daden, je jezelf als cimineel wel achter de oren moet krabben of je daden het gevolg wel waar moeten zijn. En dat vooral in het hogere segment van de criminaliteit er lieden rondlopen zonder morele waarden die zonder problemen iemand van het leven beroven en de kinderen en partner ook doodschieten.

Ik zou wel meer dan een paar keer over mijn bolletje krabben...
pi_184686559
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 06:18 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Grondwettelijk is dat keurig afgebakend. Dat staat de EU niet aan natuurlijk. Ik blijf van mening dat wanneer je weet dat TBS of levenslang een gevolg kan zijn voor je daden, je jezelf als cimineel wel achter de oren moet krabben of je daden het gevolg wel waar moeten zijn. En dat vooral in het hogere segment van de criminaliteit er lieden rondlopen zonder morele waarden die zonder problemen iemand van het leven beroven en de kinderen en partner ook doodschieten.

Ik zou wel meer dan een paar keer over mijn bolletje krabben...
De laatste jaren zijn er behoorlijk wat beroepscriminelen voor levenslang achter de tralies gegaan, eigenlijk nauwelijks geestelijk gestoorden. TBS kan natuurlijk eeuwig duren omdat het geen straf maar een maatregel is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 29 januari 2019 @ 06:52:25 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184686701
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 06:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Is daar dan al uitspraak over geweest? Ik weet dat het Europees al gedaan is, maar dat het in Nederland volgens mij nog loopt. Nu is het hier niet zo heel urgent omdat het maar over paar gevallen gaat die in aanmerking komen.Zo uit me hoofd maar man of 5.
Nouja, de moordbroers kregen geen levenslang omdat dat in strijd was met die Europese uitspraak, toen zijn de regels veranderd en heeft iedereen zicht op vrijlating, en in hoger beroep kregen ze daarom wel levenslang:

https://nieuws.tpo.nl/201(...)p-alsnog-levenslang/

En ook:

https://www.rechtspraak.n(...)g-ter-discussie.aspx
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184686745
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 06:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nouja, de moordbroers kregen geen levenslang omdat dat in strijd was met die Europese uitspraak, toen zijn de regels veranderd en heeft iedereen zicht op vrijlating, en in hoger beroep kregen ze daarom wel levenslang:

https://nieuws.tpo.nl/201(...)p-alsnog-levenslang/

En ook:

https://www.rechtspraak.n(...)g-ter-discussie.aspx
Interessant, wel vreemd dat het PBC hier een rol in speelt, er zijn ook genoeg moordenaars die geen geestes ziekte hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184686903
Is trouwens niet de eerste keer dat het feest is in Zuyderbos. Paar jaar geleden doken er ook al zulke filmpjes op vanuit Zuyderbos. Is ook een filmpje op YouTube waarin Martin Kok liet zien hoe criminelen drugs e.d. over de muur gooien bij Zuyderbos.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 07:34:26 #116
471637 TomStall
I buried Joey
pi_184687048
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het blijft maar door etteren, de critici worden verketterd en weggezet als racist en die groep critici groeit met de dag. Er komt een dag dat de ommekeer komt, dat de mensen het zat zijn. Want ipv. de luisteren naar de alsmaar groeiende groep klagende burgers gaan ze gewoon stug door met het doorvoeren van hun beleid en gooien ze er dagelijks meerdere schepjes op.

Wat vorige week al werd geroepen door een user hier, na de oorlog zullen tribunalen worden opgezet om de veroorzakers van deze ellende te kunnen vervolgen. Aan de andere kant zullen de veroorzakers van deze ellende als eerste vluchten zodra de pleuris uitbreekt, waarna de verketterde "blanke man" (lees: hardwerkende Nederlander/Europeaan van alle kleuren) de puinzooi weer mag opruimen.
Dat is inderdaad het enigste wat uiteindelijk over blijft. Jammer want het hoeft niet zo, maar de kruik gaat zolang te water...
pi_184687369
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 07:17 schreef Sjemmert het volgende:
Is trouwens niet de eerste keer dat het feest is in Zuyderbos. Paar jaar geleden doken er ook al zulke filmpjes op vanuit Zuyderbos. Is ook een filmpje op YouTube waarin Martin Kok liet zien hoe criminelen drugs e.d. over de muur gooien bij Zuyderbos.
Ook niet de laatste keer. Verder is dit ook absoluut niet uniek aan Nederland. Elke gevangenis waar ook ter wereld zit vol illegale smokkelwaar zoals telefoons, drugs en wapens. Mensen die nu doen alsof wij hier in Nederland een enorm groot probleem hebben omdat er zo af en toe een filmpje van gedetineerden op internet beland hebben echt geen flauw idee van de realiteit in de wereld.

De feiten zijn nog altijd dat Nederland tot de meest veilige landen ter wereld behoord. Wij doen het nog altijd zeer goed wat betreft criminaliteitscijfers (zeer laag) en recidive (ook zeer laag). Maatregelen die deze cijfers verder uitbouwen juich ik alleen maar toe. Echter zullen veel van de in dit topic voorgestelde proefballonnetjes (overvolle gevangenissen vol extreem geweld zoals in Zuid-Amerika) absoluut averechts werken.
pi_184687676
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 08:19 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Ook niet de laatste keer. Verder is dit ook absoluut niet uniek aan Nederland. Elke gevangenis waar ook ter wereld zit vol illegale smokkelwaar zoals telefoons, drugs en wapens. Mensen die nu doen alsof wij hier in Nederland een enorm groot probleem hebben omdat er zo af en toe een filmpje van gedetineerden op internet beland hebben echt geen flauw idee van de realiteit in de wereld.

De feiten zijn nog altijd dat Nederland tot de meest veilige landen ter wereld behoord. Wij doen het nog altijd zeer goed wat betreft criminaliteitscijfers (zeer laag) en recidive (ook zeer laag). Maatregelen die deze cijfers verder uitbouwen juich ik alleen maar toe. Echter zullen veel van de in dit topic voorgestelde proefballonnetjes (overvolle gevangenissen vol extreem geweld zoals in Zuid-Amerika) absoluut averechts werken.
Ow dat ben ik met je eens hoor.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 09:51:46 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184688333
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 06:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Interessant, wel vreemd dat het PBC hier een rol in speelt, er zijn ook genoeg moordenaars die geen geestes ziekte hebben.
Blijkbaar kunnen zij ook adviseren over de mate van sociale capaciteiten van iemand die al zo lang heeft vastgezeten.
Ben benieuwd hoe ‘makkelijk’ die commissie mensen op vrije voeten gaat stellen overigens. Als je naar de geest van de nieuwe regeling kijkt zou dat wel eens redelijk makkelijk kunnen gaan.

Maargoed, dat weten we pas over een jaar of 20 ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 10:16:35 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184688648
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 05:21 schreef Monopoly het volgende:

[..]

De Arabische Lente is compleet anders. Dat ging om olie belangen. Daar heb je altijd de zure lucht van de Amerikanen.

Ghadaffi wilde de dollar loskoppelen van de olie. Waar is hij nu? Precies, uit een put getrokken en zonder proces dood geschoten. Saddam Hussein kreeg een proces. Alle Nazi kopstukken ook.
Amerika is een kankergezwel waar we teveel achter aan lopen en de EU is geen haar beter.
de interventie in Libie werd gepushed door de Fransen (Sarkozy) niet door de Amerikanen
waarom weet ik niet echt maar die zullen dat echt niet om de dollar gedaan hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184688753
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 09:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Blijkbaar kunnen zij ook adviseren over de mate van sociale capaciteiten van iemand die al zo lang heeft vastgezeten.
Ben benieuwd hoe ‘makkelijk’ die commissie mensen op vrije voeten gaat stellen overigens. Als je naar de geest van de nieuwe regeling kijkt zou dat wel eens redelijk makkelijk kunnen gaan.

Maargoed, dat weten we pas over een jaar of 20 ;)
De commissie gaat niemand op vrije voeten stellen. De commissie brengt alleen advies uit. Het is de koning die alsnog gratie verleend of juist niet.
pi_184689713
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:49 schreef tfors het volgende:

[..]

Denk je dat dat komt omdat het we het zo gezellig voor de criminelen maken in NL?

Ik denk dat het ergens anders aan ligt en als we de gevangenis zo ongezellig maken dat criminelen bijna met een trauma naar buiten komen (maar wel met aangeleerde discipline en een vak) de recidive nog een stuk lager zal liggen.

edit: ik moet dit een beetje afzwakken, zwaaien met een wortel / het geven van een beetje warmte naast de harde hand zal ook vast wel positief uitpakken.
Ja, want mensen met een trauma zijn over het algemeen zeer stabiel... :')
  dinsdag 29 januari 2019 @ 12:53:59 #123
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184691037
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:24 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

De commissie gaat niemand op vrije voeten stellen. De commissie brengt alleen advies uit. Het is de koning die alsnog gratie verleend of juist niet.
In het licht van de uitspraken kan je er vanuit gaan dat dat advies gewoon 1 op 1 gevolgd wordt natuurlijk.

Maargoed, voor de exacte uitwerking moeten we nog 20 jaar wachten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 29 januari 2019 @ 14:31:46 #124
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184692762
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 06:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nouja, de moordbroers kregen geen levenslang omdat dat in strijd was met die Europese uitspraak, toen zijn de regels veranderd en heeft iedereen zicht op vrijlating, en in hoger beroep kregen ze daarom wel levenslang:

https://nieuws.tpo.nl/201(...)p-alsnog-levenslang/

En ook:

https://www.rechtspraak.n(...)g-ter-discussie.aspx
Ja beide levenslang...1 zou anders ook TBS hebben gehad...hopelijk komen die 2 nooit meer buiten de muren
  dinsdag 29 januari 2019 @ 14:52:09 #125
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184693095
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 10:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

de interventie in Libie werd gepushed door de Fransen (Sarkozy) niet door de Amerikanen
waarom weet ik niet echt maar die zullen dat echt niet om de dollar gedaan hebben
Omdat Khadaffi ruzie maakte met Total. En het was natuurlijk een mooie kans om de verkopen van hun nieuwe straaljager een beetje te pushen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')