abonnement Unibet Coolblue
pi_184665883


Inmiddels zijn we aangeland in Seizoen 5 van De Formula E


Overzicht
- 11 teams, 22 coureurs aan de start
- wagenwissels zijn sinds dit jaar afgeschaft, omdat de accus een uur mee kunnen
- Races, genaamd ePrix', zullen worden gehouden in twaalf steden over de hele wereld.
- Racecircuits worden neergelegd in steden en zullen tussen de 2,5 en 3 kilometer lang zijn.
- Circuits hebben dit jaar een Attack Zone, een zone buiten de ideale racelijn van één bocht, waar coureurs Attack Mode kunnen activeren om extra Pk's te krijgen.
- De auto's zullen accelereren van 0 naar 100 km/h in 2.7 seconden met een maximumsnelheid van 235 km/h.
- Het geluidsniveau is ongeveer 80 dB, waar een normale auto 70 dB en een bus 90 dB produceert. Geluidsniveau is verbeterd van een gemiddelde kruimeldief (seizoen 1) naar een Star Wars ruimteschip :)
- qua prestaties: een auto produceert standaard 200Kw (= 272 PK), in Attack Mode is dat 225 KW (= 306PK) en in kwalicatietrim is dit 250 KW (340 PK)

Raceday
- Vroege morgen: vrije training gevolgd door kwalificatie.
- Late morgen: kwalificatie met 1 rondetijd voor elke coureur in zowel auto A als auto B.
- Middag: pauze van 2 uur om de auto's op te laden
- Avond: race
- Races zullen 45 minuten duren en altijd op zaterdag plaatsvinden.


Kalender



[ Bericht 11% gewijzigd door Sabata op 29-01-2019 18:01:38 ]
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_184666077
Even wat aan de OP geknutseld
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 28 januari 2019 @ 19:01:40 #3
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_184679062
Was een erg leuke race.

De regie was wel poep en ik vond het eigenlijk niet kunnen dat de straffen zo laat werden uitgedeeld en/of besloten. Eerst hoor je 45 minuten niks en dan smijten ze er opeens mee.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_184679465
Ik vond het zowieso een raar zootje:

Ik heb de race opgenomen (schrijf er soms over voor GPPits), en ik heb dat moment van Mortara en Sims een paar keer teruggekeken, maar ik zie helemaal niet dat ie hem raakt. Volgens mij spint Edo gewoon zelf

Regie was inderdaad niet best, teveel met de kop bezig, maar gelukkig kwam Frijns wat vaker in beeld door verdedigende acties (lees inhaalacties op mensen die Attack Mode ging halen)

En die straf voor Di Grassi zorgde dan wel voor een lekker rommelig begin voor de Braziliaan, maar eigenlijk is het belachelijk als je er over denkt: "Niet genoeg geremd hebben in de outlap" nee erger "Niet met de zelfde intensiteit geremd hebben in de outlap als in de kwali. Het schijnt na Marrakech te zijn ingevoerd omdat Dillman ineens geen remmen had na de kwali en bovenop de Virgins was gereden. Aan de data hadden ze gezien dat hij te langzaam zou hebben gereden waardoor Brake by Wire van slag was. Hmmm...
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 28 januari 2019 @ 19:27:07 #5
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_184679657
Die idiote regeltjes mogen ze inderdaad achterwege laten. Dit kun je toch niet aan het publiek uitleggen?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_184679665
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 00:33 schreef Sabata het volgende:
Even wat aan de OP geknutseld
Bovenste plaatje doet het niet.
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 19:19 schreef Sabata het volgende:
Ik vond het zowieso een raar zootje:

Ik heb de race opgenomen (schrijf er soms over voor GPPits), en ik heb dat moment van Mortara en Sims een paar keer teruggekeken, maar ik zie helemaal niet dat ie hem raakt. Volgens mij spint Edo gewoon zelf

Regie was inderdaad niet best, teveel met de kop bezig, maar gelukkig kwam Frijns wat vaker in beeld door verdedigende acties (lees inhaalacties op mensen die Attack Mode ging halen)

En die straf voor Di Grassi zorgde dan wel voor een lekker rommelig begin voor de Braziliaan, maar eigenlijk is het belachelijk als je er over denkt: "Niet genoeg geremd hebben in de outlap" nee erger "Niet met de zelfde intensiteit geremd hebben in de outlap als in de kwali. Het schijnt na Marrakech te zijn ingevoerd omdat Dillman ineens geen remmen had na de kwali en bovenop de Virgins was gereden. Aan de data hadden ze gezien dat hij te langzaam zou hebben gereden waardoor Brake by Wire van slag was. Hmmm...
Sowieso geldt de 120% regel.

Maar regels zijn regels en hield de rest zich er wel aan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 29 januari 2019 @ 17:53:07 #7
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_184696544
Het probleem is wat mij betreft dan ook niet dat het een onzinregel is, maar dat ze er niet in slagen, of beter gezegd, nalaten uit te leggen waarom de regel nodig is en waarom voor deze oplossing gekozen is. Als de regel van kracht is dan weten de teams dat en moeten ze zich er gewoon aan houden. Als ze de regel onzin vinden moeten ze protesteren tegen de regel en niet tegen de straf.
Maar waarom is deze regel precies ingevoerd, wat lost het op en waarom is dit de beste oplossing? Die informatie geven ze zo weinig.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_184697261
Zag ik het zaterdag nou goed en hadden ze op een gegeven moment een heel stuk van het asfalt stuk gereden? Of lag er gewoon extreem veel marbles aan de buitenkant van de bocht? Hoewel dat laatste ik zelden heb gezien met die fuelsaver-bandjes in de Formule E...
pi_184708258
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:53 schreef twiFight het volgende:
Het probleem is wat mij betreft dan ook niet dat het een onzinregel is, maar dat ze er niet in slagen, of beter gezegd, nalaten uit te leggen waarom de regel nodig is en waarom voor deze oplossing gekozen is. Als de regel van kracht is dan weten de teams dat en moeten ze zich er gewoon aan houden. Als ze de regel onzin vinden moeten ze protesteren tegen de regel en niet tegen de straf.
Maar waarom is deze regel precies ingevoerd, wat lost het op en waarom is dit de beste oplossing? Die informatie geven ze zo weinig.
De reden is dat hij harder remde in zijn inlap dan in zijn kwalificatierondje zonder aanwijsbare reden, mogelijk om zijn bandentemperatuur (en -spanning) te verhogen zodat niet achteraf gecontroleerd kon worden dat hij met een te lage bandenspanning rond reed.

Het gevolg hiervan kan blijkbasr zijn dat de remmen oververhit raken door de warmte van zowel de remmen als de banden waardoor er lekkage kan ontstaan in de remmen, die vervolgens dienst weigeren, zoals gebeurde bij Tom Dillman in Marrakesh twee weken ervoor, die bovenop de wagen van Frijns klapte toen die stond te wachten bij de ingang van de pitstraat. Dus die regel is ingevoerd als veiligheidsmaatregel.

https://e-racing365.com/f(...)-lost-santiago-pole/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 30 januari 2019 @ 13:41:56 #10
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_184710554
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 11:29 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De reden is dat hij harder remde in zijn inlap dan in zijn kwalificatierondje zonder aanwijsbare reden, mogelijk om zijn bandentemperatuur (en -spanning) te verhogen zodat niet achteraf gecontroleerd kon worden dat hij met een te lage bandenspanning rond reed.

Het gevolg hiervan kan blijkbasr zijn dat de remmen oververhit raken door de warmte van zowel de remmen als de banden waardoor er lekkage kan ontstaan in de remmen, die vervolgens dienst weigeren, zoals gebeurde bij Tom Dillman in Marrakesh twee weken ervoor, die bovenop de wagen van Frijns klapte toen die stond te wachten bij de ingang van de pitstraat. Dus die regel is ingevoerd als veiligheidsmaatregel.

https://e-racing365.com/f(...)-lost-santiago-pole/
Fair enough.
Maar dat zouden ze dus, via hun eigen officiele kanaal, ook aan de fans duidelijk moeten kunnen maken. Dan voorkom je dat die dat als onzinregels gaan zien.
DiGrassi moet m.i. niet zeuren. De regel en de reden ervan zijn duidelijk genoeg.

Los daarvan vind ik wel dat we een beetje van die hacks afmoeten. In de F1 speelde dit op een gegeven moment ook. Superslim hoor, daar niet van. Maar het is een soort van legale fraude, want ze weten dat de FIA niet wil hebben dat ze onder die bandenspanning gaan zitten. Straks moeten we nog over op ge-sealde bandenspanningssensors van de FIA op elke band, die per ronde afgelezen worden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_184863981
Felipe Nasr zal de rest van het seizoen voor GEOX Dragon gaan rijden in plaats van Maximilian Gunther. Alleen de race in Rome op 13 april zal Nasr niet rijden vanwege verplichtingen in het IMSA Weathertech Championship. Het is de vraag of Gunther dan weer plaats neemt in de Dragon, die al vanaf het begin wist dat hij geen volledig seizoen zou gaan rijden.

https://www.motorsportweek.com/news/id/21432
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_184974655
We zouden het bijna vergeten tussen al het F1 presentatie geweld maar dit weekend is de Formule E GP van Mexico

Kwali: 19.00 uur
Race: 23.00 uur
Nederlandse tijd duh!
pi_185045805
En om 20.45 is de Jaguar iPace eTrophy Race live te zien op de Facebook pagina van Jaguar.

https://m.facebook.com/st(...)4&id=492424070966565
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185047839
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185047893
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185049575
Legge start van pole in de Jaguar eTrophy.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_185050965
Lol dat plaatje van Sam Bird :')
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 16 februari 2019 @ 19:42:37 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185052026
Wehrlein dik op pole _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 16 februari 2019 @ 21:03:40 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185053885
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 11:53 schreef sasquatsch het volgende:
En om 20.45 is de Jaguar iPace eTrophy Race live te zien op de Facebook pagina van Jaguar.

https://m.facebook.com/st(...)4&id=492424070966565
Toch niet? Link is kapot ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_185057056
Ik ga me ook eens wagen aan het live kijken van een Formule E race. w/
Flesje bier
pi_185057309
Chaotisch begin damn
  FOK!fotograaf zaterdag 16 februari 2019 @ 23:07:40 #22
842 Zorro
Z
pi_185057311
Topshow *O*
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_185057341
Goeie klappert wel
Flesje bier
  FOK!fotograaf zaterdag 16 februari 2019 @ 23:09:51 #24
842 Zorro
Z
pi_185057360
Tijd loopt gewoon door?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_185057364
Klok loopt door tijdens de rode vlag?
Flesje bier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')