abonnement Unibet Coolblue
pi_184665613
Hallo allemaal,

Topic van mij. Ik kan analytisch zijn op andere topics, maar op je eigen leven is het soms prettig als anderen dat weer op mij zijn. Ik ben dit wereldje sinds een tijdje ingestapt en het gaat niet slecht als je van 0 af komt.

Goed, ben aan het daten met iemand. Iemand maar 2 keer gezien en de tweede keer vond ik echt leuk. Niets gebeurd verder (ook daarin moet ik wat meer ballen tonen). Maar stel mij nu gewoon meer open richting anderen en een eventuele relatie. Dit gevoel is dus redelijk nieuw van mij.

Ik ben een redelijke control freak. Onafhankelijk zijn en zelf dingen regelen. Tijdens daten werkt dat natuurlijk niet.

Ik merk dat ik iemand wel leuk begin te vinden en dan word ik onzeker. Gewoon vragen als:
- Waarom is dat appje zo kort.
- Waarom moet ik nu weer het gesprek beginnen.
- Hopelijk wil ze nog een keer mij zien.
- Had ik tijdens de laatste date niet anders moeten afsluiten

Misschien herkenbaar. Ik vind het geen leuke fase.

Ik heb het een keer eerder gehad (dat ik iemand leuk vond op het eerste gezicht).
En toen was ik iets te enthousiast via Whats app en toen werd hem niet.

Ik doe dus nu ff 'gewoon' door whatsappen en typ zeker niet te veel.

Als ik zelf zou reageren op mijn eigen topic zou ik zeggen: Als ze reageren is het goed en er zijn niet een hand vol, maar een land vol anderen (om jezelf niet te afhankelijk op te stellen naar de ander). Maar goed, deze wetenschap bevredigd mijn gevoel op dit moment niet.

Vind dit altijd wel een fijn forum met fijne reactie's, hopelijk nu weer.

Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe ga je hier verder mee om?

Ik heb overigens een heel leuk leven verder met veel vrienden en veel hobby's. Maar tijdens deze leuke bezigheden kijk je als een idioot soms op je telefoon met het idee van 'heb ik al een appje'. Terwijl dit dan niet zo is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jardis op 28-01-2019 00:07:03 ]
pi_184665851
Herkenbaar, of je appt niet genoeg en ze zoeken een ander of je appt te veel en bent een creep :')
Kan je verder geen zinnige tips geven want ik moet het ook weer allemaal gaan doen na 15 jaar.
Sterkte
  maandag 28 januari 2019 @ 03:32:39 #3
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_184666903
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 23:59 schreef Jardis het volgende:
Hallo allemaal,

Topic van mij. Ik kan analytisch zijn op andere topics, maar op je eigen leven is het soms prettig als anderen dat weer op mij zijn. Ik ben dit wereldje sinds een tijdje ingestapt en het gaat niet slecht als je van 0 af komt.

Goed, ben aan het daten met iemand. Iemand maar 2 keer gezien en de tweede keer vond ik echt leuk. Niets gebeurd verder (ook daarin moet ik wat meer ballen tonen). Maar stel mij nu gewoon meer open richting anderen en een eventuele relatie. Dit gevoel is dus redelijk nieuw van mij.

Ik ben een redelijke control freak. Onafhankelijk zijn en zelf dingen regelen. Tijdens daten werkt dat natuurlijk niet.

Ik merk dat ik iemand wel leuk begin te vinden en dan word ik onzeker. Gewoon vragen als:
- Waarom is dat appje zo kort.
- Waarom moet ik nu weer het gesprek beginnen.
- Hopelijk wil ze nog een keer mij zien.
- Had ik tijdens de laatste date niet anders moeten afsluiten

Misschien herkenbaar. Ik vind het geen leuke fase.

Ik heb het een keer eerder gehad (dat ik iemand leuk vond op het eerste gezicht).
En toen was ik iets te enthousiast via Whats app en toen werd hem niet.

Ik doe dus nu ff 'gewoon' door whatsappen en typ zeker niet te veel.

Als ik zelf zou reageren op mijn eigen topic zou ik zeggen: Als ze reageren is het goed en er zijn niet een hand vol, maar een land vol anderen (om jezelf niet te afhankelijk op te stellen naar de ander). Maar goed, deze wetenschap bevredigd mijn gevoel op dit moment niet.

Vind dit altijd wel een fijn forum met fijne reactie's, hopelijk nu weer.

Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe ga je hier verder mee om?

Ik heb overigens een heel leuk leven verder met veel vrienden en veel hobby's. Maar tijdens deze leuke bezigheden kijk je als een idioot soms op je telefoon met het idee van 'heb ik al een appje'. Terwijl dit dan niet zo is.
Je bent verliefd. Daar kan niemand zich tegen wapenen.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
pi_184667895
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 23:59 schreef Jardis het volgende:
Hallo allemaal,

Topic van mij. Ik kan analytisch zijn op andere topics, maar op je eigen leven is het soms prettig als anderen dat weer op mij zijn. Ik ben dit wereldje sinds een tijdje ingestapt en het gaat niet slecht als je van 0 af komt.

Goed, ben aan het daten met iemand. Iemand maar 2 keer gezien en de tweede keer vond ik echt leuk. Niets gebeurd verder (ook daarin moet ik wat meer ballen tonen). Maar stel mij nu gewoon meer open richting anderen en een eventuele relatie. Dit gevoel is dus redelijk nieuw van mij.

Ik ben een redelijke control freak. Onafhankelijk zijn en zelf dingen regelen. Tijdens daten werkt dat natuurlijk niet.

Ik merk dat ik iemand wel leuk begin te vinden en dan word ik onzeker. Gewoon vragen als:
- Waarom is dat appje zo kort.
- Waarom moet ik nu weer het gesprek beginnen.
- Hopelijk wil ze nog een keer mij zien.
- Had ik tijdens de laatste date niet anders moeten afsluiten

Misschien herkenbaar. Ik vind het geen leuke fase.

Ik heb het een keer eerder gehad (dat ik iemand leuk vond op het eerste gezicht).
En toen was ik iets te enthousiast via Whats app en toen werd hem niet.

Ik doe dus nu ff 'gewoon' door whatsappen en typ zeker niet te veel.

Als ik zelf zou reageren op mijn eigen topic zou ik zeggen: Als ze reageren is het goed en er zijn niet een hand vol, maar een land vol anderen (om jezelf niet te afhankelijk op te stellen naar de ander). Maar goed, deze wetenschap bevredigd mijn gevoel op dit moment niet.

Vind dit altijd wel een fijn forum met fijne reactie's, hopelijk nu weer.

Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe ga je hier verder mee om?

Ik heb overigens een heel leuk leven verder met veel vrienden en veel hobby's. Maar tijdens deze leuke bezigheden kijk je als een idioot soms op je telefoon met het idee van 'heb ik al een appje'. Terwijl dit dan niet zo is.
Herkenbaar Nargis, maarja wat je ook doet het is nooit goed toch...Misschien dat je beter kan bellen om dingen te bespreken ipv appen. Dat houdt het ook op een afstand. En schat de meid in hoe ze gedraagt en is man en handel daar naar: aanpakken, inpakken en uitpakken.
pi_184668725
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 23:59 schreef Jardis het volgende:
Hallo allemaal,

Topic van mij. Ik kan analytisch zijn op andere topics, maar op je eigen leven is het soms prettig als anderen dat weer op mij zijn. Ik ben dit wereldje sinds een tijdje ingestapt en het gaat niet slecht als je van 0 af komt.

Goed, ben aan het daten met iemand. Iemand maar 2 keer gezien en de tweede keer vond ik echt leuk. Niets gebeurd verder (ook daarin moet ik wat meer ballen tonen). Maar stel mij nu gewoon meer open richting anderen en een eventuele relatie. Dit gevoel is dus redelijk nieuw van mij.

Ik ben een redelijke control freak. Onafhankelijk zijn en zelf dingen regelen. Tijdens daten werkt dat natuurlijk niet.

Ik merk dat ik iemand wel leuk begin te vinden en dan word ik onzeker. Gewoon vragen als:
- Waarom is dat appje zo kort.
- Waarom moet ik nu weer het gesprek beginnen.
- Hopelijk wil ze nog een keer mij zien.
- Had ik tijdens de laatste date niet anders moeten afsluiten

Misschien herkenbaar. Ik vind het geen leuke fase.

Ik heb het een keer eerder gehad (dat ik iemand leuk vond op het eerste gezicht).
En toen was ik iets te enthousiast via Whats app en toen werd hem niet.

Ik doe dus nu ff 'gewoon' door whatsappen en typ zeker niet te veel.

Als ik zelf zou reageren op mijn eigen topic zou ik zeggen: Als ze reageren is het goed en er zijn niet een hand vol, maar een land vol anderen (om jezelf niet te afhankelijk op te stellen naar de ander). Maar goed, deze wetenschap bevredigd mijn gevoel op dit moment niet.

Vind dit altijd wel een fijn forum met fijne reactie's, hopelijk nu weer.

Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe ga je hier verder mee om?

Ik heb overigens een heel leuk leven verder met veel vrienden en veel hobby's. Maar tijdens deze leuke bezigheden kijk je als een idioot soms op je telefoon met het idee van 'heb ik al een appje'. Terwijl dit dan niet zo is.
Sorry TS, maar dit is gedoemd te mislukken.

Zoals je zegt doe je dus maar even 'gewoon'. Wat je hiermee eigenlijk zegt is dat je eigenlijk dingen wil zeggen, maar dat niet doet omdat je bang bent haar kwijt te raken.

Je doet je anders voor dan je eigenlijk bent (bijv onder vrienden of bij een chick die je niet aantrekkelijk vindt). Je hebt een masker op bij haar. Het probleem is dat je nu waarschijnlijk ook niet meer terug kan naar je 'echte' ik. Ten eerste omdat je haar te graag wil en dat waarschijnlijk niet durft, en ten tweede omdat zij al een beeld van je gevormd heeft en van bepaald gedrag dat bij jou past. Als je dat ineens aanpast zal zij zich afvragen wie je echt bent.

Dit is heel subtiel en is niet te faken. Jouw onderliggende probleem is dat je jezelf eigenlijk niet als goed genoeg vindt tov haar. Daar komt dit gedrag vandaan.
pi_184668799
Ik geloof niet zo hard in dat je het kunt 'verneuken' door iets te snel of te veel te appen of iets dergelijks.

Ik denk altijd zo 'Wat als ik Brad Pitt in zijn prime zou zijn, zou mevrouw dan ook afknappen van een iets te gehaast gestuurd berichtje?'
Of als je te enthousiast over komt? Of wel of geen kusje had gegeven op het einde van de date?

Met andere woorden, als de aantrekkingskracht wederzijds is dan kun je het volgens mij bijna niet verpesten. Dat kan alleen als het van haar kant sowieso al een 'mwah hij is wel oke' gevoel was. Maar ik vraag me af in hoeverre je daar in moet en wilt investeren.
pi_184668937
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:00 schreef matigeuser het volgende:
Ik geloof niet zo hard in dat je het kunt 'verneuken' door iets te snel of te veel te appen of iets dergelijks.

Ik denk altijd zo 'Wat als ik Brad Pitt in zijn prime zou zijn, zou mevrouw dan ook afknappen van een iets te gehaast gestuurd berichtje?'
Of als je te enthousiast over komt? Of wel of geen kusje had gegeven op het einde van de date?

Met andere woorden, als de aantrekkingskracht wederzijds is dan kun je het volgens mij bijna niet verpesten. Dat kan alleen als het van haar kant sowieso al een 'mwah hij is wel oke' gevoel was. Maar ik vraag me af in hoeverre je daar in moet en wilt investeren.
Maar het punt is, er zijn genoeg vrouwen die in het begin denken 'mwah'. Maar dan ben je nog niet kansloos als man.

Het gaat inderdaad niet om teveel appen, maar meer om teveel berichten zonder enige waarde voor haar. Vaak komt dit ook voort omdat jongens dan bepaalde validatie nodig hebben van haar, en daardoor een 'he hoe is het?' sturen om te checken of ze hem nog leuk vindt. Tsja, dat wordt snel irritant, en komt allemaal voort uit onzekerheid.

Ben je dit niet, dan is het appen ook helemaal geen probleem. Dan gaat het meer op een natuurlijke manier.
pi_184671054
Bedankt voor de reactie's weer!

quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 09:53 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Sorry TS, maar dit is gedoemd te mislukken.

Zoals je zegt doe je dus maar even 'gewoon'. Wat je hiermee eigenlijk zegt is dat je eigenlijk dingen wil zeggen, maar dat niet doet omdat je bang bent haar kwijt te raken.

Je doet je anders voor dan je eigenlijk bent (bijv onder vrienden of bij een chick die je niet aantrekkelijk vindt). Je hebt een masker op bij haar. Het probleem is dat je nu waarschijnlijk ook niet meer terug kan naar je 'echte' ik. Ten eerste omdat je haar te graag wil en dat waarschijnlijk niet durft, en ten tweede omdat zij al een beeld van je gevormd heeft en van bepaald gedrag dat bij jou past. Als je dat ineens aanpast zal zij zich afvragen wie je echt bent.

Dit is heel subtiel en is niet te faken. Jouw onderliggende probleem is dat je jezelf eigenlijk niet als goed genoeg vindt tov haar. Daar komt dit gedrag vandaan.
Nah, ik heb het nog niet verneukt. Heb bewust weinig getypt, net als normaal zeg maar. Ben ook niet zo'n apper.

Ik ga natuurlijk niet alles er uit gooien. Zou beetje als een creep over komen. Zit er ook niet op te wachten als iemand dat bij mij zou doen in het begin. Komt zo beladen over vind ik, met eventuele verwachtingen na amper een paar uur elkaar gezien te hebben.

Houd Whats app het liefst een beetje luchtig over wat je gaat doen en eventueel bezig houdt en weer een nieuwe date plannen.
  maandag 28 januari 2019 @ 12:46:10 #9
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_184671106
Je moet haar vaker bellen TS. Als je dan alles er uit gooit denkt ze van hij kan goed gesprekken onderhouden. Appen kan inderdaad wat luchtiger
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_184671823
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:43 schreef Jardis het volgende:
Bedankt voor de reactie's weer!

[..]

Nah, ik heb het nog niet verneukt. Heb bewust weinig getypt, net als normaal zeg maar. Ben ook niet zo'n apper.

Ik ga natuurlijk niet alles er uit gooien. Zou beetje als een creep over komen. Zit er ook niet op te wachten als iemand dat bij mij zou doen in het begin. Komt zo beladen over vind ik, met eventuele verwachtingen na amper een paar uur elkaar gezien te hebben.

Houd Whats app het liefst een beetje luchtig over wat je gaat doen en eventueel bezig houdt en weer een nieuwe date plannen.
Wat ik bedoel met dat je het verneukt hebt, is dat je er nu al zoveel over nadenkt. Het gaat hoe dan ook mis. Je bent namelijk bewust bezig je aan te passen door te bedenken wat normaal is voor jou. Bij vrienden denk je hier toch ook niet bewust over na? Dan zeg je gewoon wat in je opkomt en ben je niet bezig met een strategie.

Nee natuurlijk gooi je er niet alles uit. Maar wat je hiermee zegt is dat je blijkbaar al allerlei gedachten hebt over dat je haar wil. Dat zou ik inderdaad niet zeggen, maar het echte probleem is dat die gedachten er nu al zijn bij jou. Je bent verkocht. Zij is de prijs, en jij moet je best doen om het niet te verneuken bij haar. Althans, dat denk je.

Zoveel mensen die zich focussen op wat je wel/niet moet zeggen. Maar het is allemaal BS. Het verschil wordt gemaakt op een dieper nvieau; hoe zie jij jezelf t.o.v. haar? Hoe voel jij je bij deze situatie? Ben je onzeker over dat zij je niet leuk vindt? Wil je het koste wat kost laten werken tussen jullie? Dat is hetgene dat nu niet goed ziet bij jou. Als het wel goed zit, denkt niemand hier over na en gaat een gesprek op een natuurlijke manier.

Ik herken het wel hoor TS. Ik was zelf ook zo. Maar daarom kan ik je haarfijn uitleggen hoe het zit, en ook al voorspellen dat dit uiteindelijk niks gaat worden. Vroeg of laat schijnt door hoe jij er ECHT over denkt. Je hele frame/mindset zit niet goed voor een gezonde relatie met haar.
pi_184671849
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:46 schreef anti-loper het volgende:
Je moet haar vaker bellen TS. Als je dan alles er uit gooit denkt ze van hij kan goed gesprekken onderhouden. Appen kan inderdaad wat luchtiger
Bellen... Is dat niet wat van vroeger? Ik snap dat bellen anders is als whatsappen. Maar hoe vaak bel ik nu in mijn leven. Alleen heel soms voor mijn werk en naar mijn opa en oma.

Moet je een stagiaire van 17 jaar eens laten bellen, die vindt dat waarschijnlijk dood eng omdat ze dat nooit doen.

Iedereen appt enkel nog of mailt. Ben het me je eens dat bellen persoonlijker is, maar elkaar zien natuurlijk nog persoonlijker.
  maandag 28 januari 2019 @ 13:29:40 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_184671952
Aaaah, herkenbaar. Ik kon die onzekerheid alleen overboord gooien als ik echt geen relatie wilde met diegene :+ .
Resistance is futile.
pi_184671969
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 13:23 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Wat ik bedoel met dat je het verneukt hebt, is dat je er nu al zoveel over nadenkt. Het gaat hoe dan ook mis. Je bent namelijk bewust bezig je aan te passen door te bedenken wat normaal is voor jou. Bij vrienden denk je hier toch ook niet bewust over na? Dan zeg je gewoon wat in je opkomt en ben je niet bezig met een strategie.

Nee natuurlijk gooi je er niet alles uit. Maar wat je hiermee zegt is dat je blijkbaar al allerlei gedachten hebt over dat je haar wil. Dat zou ik inderdaad niet zeggen, maar het echte probleem is dat die gedachten er nu al zijn bij jou. Je bent verkocht. Zij is de prijs, en jij moet je best doen om het niet te verneuken bij haar. Althans, dat denk je.

Zoveel mensen die zich focussen op wat je wel/niet moet zeggen. Maar het is allemaal BS. Het verschil wordt gemaakt op een dieper nvieau; hoe zie jij jezelf t.o.v. haar? Hoe voel jij je bij deze situatie? Ben je onzeker over dat zij je niet leuk vindt? Wil je het koste wat kost laten werken tussen jullie? Dat is hetgene dat nu niet goed ziet bij jou. Als het wel goed zit, denkt niemand hier over na en gaat een gesprek op een natuurlijke manier.

Ik herken het wel hoor TS. Ik was zelf ook zo. Maar daarom kan ik je haarfijn uitleggen hoe het zit, en ook al voorspellen dat dit uiteindelijk niks gaat worden. Vroeg of laat schijnt door hoe jij er ECHT over denkt. Je hele frame/mindset zit niet goed voor een gezonde relatie met haar.
Haha, je hebt wel gelijk ja. Maar goed. Ik heb dit gevoel dus tweemaal echt gehad en dan komt die onzekerheid erbij kijken. Als je dat gevoel niet hebt ben je ook niet onzeker.

Ergens moet ik dat dus doorbreken. Want dat gevoel van iemand leuk vinden moet je hebben bij iemand, maar dat staat bij mij in combinatie met onzekerheid.

Door dit vaker te ervaren zal dat wel wennen misschien? Zoals ik al aangaf, ik kom van 0. En in het begin had ik de hele tijd dat 'aanpas' gevoel. Dat is nu praktisch weg, maar komt nu weer opzetten.

Dus in die zin maak ik wel stappen.
pi_184672241
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 13:30 schreef Jardis het volgende:

[..]

Haha, je hebt wel gelijk ja. Maar goed. Ik heb dit gevoel dus tweemaal echt gehad en dan komt die onzekerheid erbij kijken. Als je dat gevoel niet hebt ben je ook niet onzeker.

Ergens moet ik dat dus doorbreken. Want dat gevoel van iemand leuk vinden moet je hebben bij iemand, maar dat staat bij mij in combinatie met onzekerheid.

Door dit vaker te ervaren zal dat wel wennen misschien? Zoals ik al aangaf, ik kom van 0. En in het begin had ik de hele tijd dat 'aanpas' gevoel. Dat is nu praktisch weg, maar komt nu weer opzetten.

Dus in die zin maak ik wel stappen.
Ik zal je vertellen, het went niet. Bij de volgende doe je exact hetzelfde, alleen acteer je misschien wat beter. Maar het is nog steeds nep en niet je echte persoon.

Tenzij je fundamenteel verandert hoe je over bepaalde zaken denkt in het leven. Je hebt alleen gevoel bij mensen die je echt leuk vindt. Dat klopt, dat heb ik ook. Maar doordat je ze echt leuk vindt, ga je ze als een prijs zien, en op een voetstuk plaatsen. Wat hier onder ligt is dat je eigenlijk jezelf ook niet goed genoeg vindt voor haar. Jij wil jezelf naar een hoger niveau tillen door haar te krijgen, als een promotie op het werk. Dan zal je gelukkig zijn. Vandaar dat gevoel, en vandaar de onzekerheid.

Maar dit blokkeert je succes, en er is geen quick fix, hier gaat tijd overheen (vandaar dat ik zeg dat je het met haar verneukt hebt) Eigenlijk moet je twee dingen doen:

1. Zorg ervoor dat je vrouwen niet meer als bron van geluk ziet in je leven, maar als een aanvulling. Zij maakt jou niet gelukkig, dat doe je zelf.

2. En voortbouwend op 1: zorg er dus voor dat jouw leven al compleet is en dat je gelukkig bent zonder een chick. Besteed veel tijd aan je carriere, en het opbouwen van een sociaal leven. Je gedachte hierbij moet zijn: een chick in mn leven is leuk, maar niet nodig, en alleen de juiste persoon die bij mij past.

Een goede checkvraag hierbij is: als zij iets doet wat je niet bevalt, kun je dan weglopen van haar zonder haar ooit weer te zien? Als het antwoord nee is, ben je verkeerd bezig.
pi_184672667
Bedankt man! Je hebt helemaal gelijk.

Je hebt mij al in zo verre veranderd dat het nare gevoel weg is. (dat je echt denkt, wanneer ga ik weer appen etc.).

Grappig dat je vooraf zulke dingen zelf ook wel kan bedenken van ''behandel de ander als een vriend, familie lid' en als je zelf in zo'n fase zit dat je dat zelf niet echt bedenkt.

Zeer nuttige info weer!
pi_184672789
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:03 schreef Jardis het volgende:
Bedankt man! Je hebt helemaal gelijk.

Je hebt mij al in zo verre veranderd dat het nare gevoel weg is. (dat je echt denkt, wanneer ga ik weer appen etc.).

Grappig dat je vooraf zulke dingen zelf ook wel kan bedenken van ''behandel de ander als een vriend, familie lid' en als je zelf in zo'n fase zit dat je dat zelf niet echt bedenkt.

Zeer nuttige info weer!
Ouwehoer een beetje met haar en plan een date. Meer is er niet nodig, al helemaal geen serieuze gesprekken over de app.

Man, ik zou willen dat ik de kennis had die ik nu heb toen ik een paar jaar jonger was. Als ik bedenk bij hoeveel leuke vrouwen ik het verpest heb... Maarja door schade en schande wijs geworden :P
pi_184672978
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 23:59 schreef Jardis het volgende:
Ik doe dus nu ff 'gewoon' door whatsappen en typ zeker niet te veel.
is het geen idee voor te stellen te telefoneren?

Dat is een veel prettigere manier met iemand te communiceren dan enkel in text, waarbij er vaak heel veel nonverbale signalen verloren gaan en veel ruimte is voor mis-interpretatie.

Ik vind het vreemd dat nu vrijwel iedereen een telefoon heeft en deze ook vrijwel altijd bij zich draagt, het telefoneren zelf eerder lijkt af te nemen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_184673116
Had ik ook wel bij mijn huidige vriendin. Heb gewoon tegen haar gezegd, toen we in het begin zaten van het daten, dat ik nogal enthousiast kan zijn. Had toen ook gezegd dat als ze het vervelend vond beginnen te worden, ze het dan gewoon kon zeggen en dat ik daar dan op zou acteren.

Ze heeft er nooit wat van gezegd. :)

Edit:

Om de OP te beantwoorden. Gewoon aan haar vertellen dat je er mee zit. Communicatie is de sleutel.
pi_184673340
quote:
0s.gif [b]
Om de OP te beantwoorden. Gewoon aan haar vertellen dat je er mee zit. Communicatie is de sleutel.
Nou, de kaarten meteen open gooien lijkt me niet echt wat. Heb wel eens iemand die had gezegd (toen ik dus over enthousiast was) 'ik moet nog kijken of er een klik is'.

Dat is gewoon niet leuk. Stel dat je elkaar dan ziet, met welk idee ga je dan een date in? Kijken of zij ook een klik ziet? Dat wil ik niet. Gewoon dingen doen en je merkt wel of we een klik hebben verder is mijn plan.

Edit: Ik heb het ook wel eens omgedraaid gehad hoor. Alleen vond ik dat natuurlijk minder interessant. Die ging vooraf al een foto van haar tuin showen en zag al lange zomer avonden voor ons daar en appte 100x per dag ofzo.

Foi, heb toen ook aangegeven dat ik er nog lang niet zo in stond.
pi_184673371
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:21 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat nu vrijwel iedereen een telefoon heeft en deze ook vrijwel altijd bij zich draagt, het telefoneren zelf eerder lijkt af te nemen
Ik vind dat niet vreemd. Want een telefoon is geen telefoon meer, maar een computer in je broekzak die ook kan bellen.

Bellen komt redelijk opdringerig over, alsof je iemand NU nodig hebt. Whatsappen enzo niet.
  maandag 28 januari 2019 @ 14:47:05 #21
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_184673480
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 13:24 schreef Jardis het volgende:

[..]

Bellen... Is dat niet wat van vroeger? Ik snap dat bellen anders is als whatsappen. Maar hoe vaak bel ik nu in mijn leven. Alleen heel soms voor mijn werk en naar mijn opa en oma.

Moet je een stagiaire van 17 jaar eens laten bellen, die vindt dat waarschijnlijk dood eng omdat ze dat nooit doen.

Iedereen appt enkel nog of mailt. Ben het me je eens dat bellen persoonlijker is, maar elkaar zien natuurlijk nog persoonlijker.
Ik bel dagelijks.. naar vrienden, naar familie of naar chickies. Mensen gebruiken Whatsapp alsof het msn is. Geloof mij. Bellen gaat je helpen
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_184673551
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:42 schreef Jardis het volgende:
Bellen komt redelijk opdringerig over, alsof je iemand NU nodig hebt. Whatsappen enzo niet.
bellen is iemand direkt spreken, waarbij je ook vaak een direkte feedback krijgt...

Whatsapp is juist door dat vrijblijvende en beperkte een gevaar in de communicatie, omdat bijvorbeeld ook al de 'tijd' die iemand zal nemen voor een reactie terug te geven gaat functioneren als een 'signaal'... zonder dat dat ook hoeft te betekenen dat dat een bewust iets is.

Als je bv met iemand over de telefoon spreekt en op een bepaalde vraag of opmerking volgt een lange stilte, weet je zeker dat er dus iets _is_...
bij whatsapp hebben veel mensen die iets geschreven hebben nog steeds dat _gevoel_, maar de kans is erg groot dat bv de ander het niet direkt gezien heeft, of ze hebben het wel gezien maar gedacht "oh, daarop antwoord ik wat later".


Juist als je iemand wilt leren kennen, en veel onduidelijk of onzeker is in de communicatie en iemand zoals TS zelf ook aangeeft onzeker is over zijn eigen communicatie-wijze, is bellen een véél betere manier je emoties over te brengen en ook te leren hoe de ander reageert... dan dat hierbij whats-app-berichtjes je erg veel verder brengen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_184673572
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:47 schreef anti-loper het volgende:

[..]

Ik bel dagelijks.. naar vrienden, naar familie of naar chickies. Mensen gebruiken Whatsapp alsof het msn is. Geloof mij. Bellen gaat je helpen
Grappig, bij ons belt er 1 vriend altijd en daarna lachen we er om, omdat dat dan 7 minuten duurt terwijl dat ook in 1 whatsappje kon.

Ik heb ook nog geen 1x mee gemaakt dat de dame aan de andere kant de behoefte had om te bellen.
  maandag 28 januari 2019 @ 14:54:40 #24
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_184673621
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:51 schreef Jardis het volgende:

[..]

Grappig, bij ons belt er 1 vriend altijd en daarna lachen we er om, omdat dat dan 7 minuten duurt terwijl dat ook in 1 whatsappje kon.

Ik heb ook nog geen 1x mee gemaakt dat de dame aan de andere kant de behoefte had om te bellen.
Hoe weet jij dat ze daar geen behoefte aan heeft? Als je haar een keer belt en daarna niet meer gaat zij vragen wanneer jij haar weer gaat bellen.

Whatsapp is gewoon heel zakelijk. Als je concrete afspraken gaat maken of hebt gemaakt kan dat prima via Whatsapp. Morgen 18:00 bij mij? Prima. Ja prima. Maar als je wilt gaan kletsen.. dan is bellen echt veel beter.
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_184673656
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]

bellen is iemand direkt spreken, waarbij je ook vaak een direkte feedback krijgt...

Whatsapp is juist door dat vrijblijvende en beperkte een gevaar in de communicatie, omdat bijvorbeeld ook al de 'tijd' die iemand zal nemen voor een reactie terug te geven gaat functioneren als een 'signaal'... zonder dat dat ook hoeft te betekenen dat dat een bewust iets is.

Als je bv met iemand over de telefoon spreekt en op een bepaalde vraag of opmerking volgt een lange stilte, weet je zeker dat er dus iets _is_...
bij whatsapp hebben veel mensen die iets geschreven hebben nog steeds dat _gevoel_, maar de kans is erg groot dat bv de ander het niet direkt gezien heeft, of ze hebben het wel gezien maar gedacht "oh, daarop antwoord ik wat later".

Juist als je iemand wilt leren kennen, en veel onduidelijk of onzeker is in de communicatie en iemand zoals TS zelf ook aangeeft onzeker is over zijn eigen communicatie-wijze, is bellen een véél betere manier je emoties over te brengen en ook te leren hoe de ander reageert... dan dat hierbij whats-app-berichtjes je erg veel verder brengen.
jullie hebben 100% gelijk hoor! Ik snap de voordelen van het bellen.
Maar niemand belt in mijn leven. Ik zou het bijna raar vinden als iemand mij belt. En ben heus niet mensen schuw o.i.d.. Het is meer dat het nooit gebeurd. Ik vraag nog liever iemand om wat te drinken 's avonds dan 'zullen we vanavond bellen' of 'ik bel je wel even'.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')