Dit jaquote:Op zondag 27 januari 2019 22:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
5 euro per uur
Heel gauw wegwezen
Dit.quote:Op zondag 27 januari 2019 22:54 schreef Queller het volgende:
Niet verzekerd, niet doorbetaald bij ziekte, geen vakantiegeld, geen doorbetaalde vrije dagen, geen recht op ww, onderbetaald. Waarom zou je daar willen werken?
Hebben jij of je ouders rechtbijstand? Zou hier echt een zaak van makenquote:Op zondag 27 januari 2019 22:43 schreef Amoris het volgende:
Beste Fokkers!
De titel geeft veel weg stoppen of blijven? Dat is een simpele vraag en ik hoop dat jullie mij enig advies kunnen geven over mijn huidige situatie.
Ik ben 20 jaar en ik heb op dit moment een tussenjaar. Een aantal maanden geleden ben ik uit eigen initiatief stage gaan lopen bij een bedrijf in de vakrichting die ik wil gaan studeren. Tijdens mijn sollicitatie bij dit bedrijf heb ik afgesproken dat ik 2 maanden wou blijven en daarna ergens vast zou willen werken zodat ik geld kan verdienen.
Nu 2 maanden verder is mijn stageperiode afgelopen, er waren leuke en wat mindere momenten maar ik heb er veel geleerd, nu heeft de 'baas' mij een aanbod gedaan of ik er zwart wil werken voor ¤5,- per uur onder voorbehoudt hij zei namelijk: "Als je goed je best doe wil ik je gerust een paar euro meer per uur betalen.'' Ik dacht nou top, ik doe namelijk al meer dan mijn best dus dat komt zeker goed.
Nu eenmaal een aantal weken in dienst betaald de 'baas' mij nog steeds maar ¤5,- per uur zwart, ik heb al voorgesteld of hij het niet gewoon wit wilt doen op basis van een nulurencontract maar daar is hij niet over te spreken. Nu is het ook zo dat nu ik vast in dienst ben, mijn collega's enorme eisen gaan stellen waar ik helaas niet aan kan voldoen. Zo ben ik nu al een aantal keer echt flink afgeblaft en dit vind ik uiteraard niet echt leuk.
Nu vragen jullie je waarschijnlijk af waarom zou je dan wél blijven? Omdat ik de werkzaamheden heel erg leuk vind om te doen en ik nog steeds hoop dat ik die paar euro meer per uur ga verdienen. Helaas is dit allemaal niet zeker en wil ik het ook niet dagen/weken/maanden aan blijven kijken want jullie begrijpen dat ik dan geen zak verdien. Ter informatie is het minimumloon van een 20-jarige ¤6,17 netto!!
Graag jullie advies en mening over de situatie en wat ik het beste kan doen. Gelieve serieuze reacties. Alvast bedankt
Huh. Weet niet wat voor zaak je precies wilt aanspannen?quote:Op zondag 27 januari 2019 23:43 schreef Kronkos het volgende:
[..]
Hebben jij of je ouders rechtbijstand? Zou hier echt een zaak van maken
Nou. Je hebt zelf ook nog wel enige verantwoordelijkheid bij zwart werken.quote:Op zondag 27 januari 2019 23:43 schreef Kronkos het volgende:
[..]
Hebben jij of je ouders rechtbijstand? Zou hier echt een zaak van maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |