abonnement Unibet Coolblue
pi_184661634
Ik zou graag ons huis inbraakbestendiger maken.

Nu zijn er verschillende oplossingen verkrijgbaar. Ik heb niet de illusie dat een deur niet open te krijgen is maar inbrekers vertragen wil ik wel.

Ik vraag me af het vervangen van de cilinders voor veiligheidscilinders met kerntrekbeveiliging een redelijke oplossing is, of dat er ook een veiligheidsbeslag nodig is. Vraag het omdat cilinders vervangen is relatief goedkoop. Als ik ook nog van 4 deuren het beslag moet vervangen komt er nog eens zo'n 350 euro bij.

Iemand die er iets over kan vertellen?
pi_184661767
Skg 3 sterren cilinders met kerntrekbeveiliging, beschermd tegen lockpicken, bumpkeys, geharde kern, met certificaat en patent wat nog 20 jaar loopt hier.

En daar bovenop nog skg 3 sterren beslag ook met kerntrekbeveiliging.

Was niet goedkoop en eigenlijk ook een beetje overkill die cilinders voor een huis, maar hey, het was maar een paar 100 euro duurder dan goedkopere en wel stukken veiliger dus toen die maar gekocht :)

Ik wil wel nog anti-inbraakstrips plaatsen.

Maargoed, een stoeptegel door je raam helpt het allemaal niet tegen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184661788
De beste oplossing is dat jouw huis veiliger is dan dat van de buren.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184661896
quote:
12s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:56 schreef vosss het volgende:
De beste oplossing is dat jouw huis veiliger is dan dat van de buren.
Als ik op vakantie ga plaats ik altijd een bordje met "inkoop Goud en Zilver" bij de buren in de tuin ;(
pi_184661909
quote:
11s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:00 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Als ik op vakantie ga plaats ik altijd een bordje met "inkoop Goud en Zilver" bij de buren in de tuin ;(
:D!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 27 januari 2019 @ 21:04:48 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184662020
Als je met 'veiligheidsbeslag' een versterkte slotplaat bedoelt; zou ik wel doen.. maar je deur beveiligen is niet alleen een dik slot erin he. In 99 van de gevallen wordt de deur zelf geforceerd, niet het slot. dievenklauwen en knippen zijn effectiever vind ik, dat doe je eerst. Meneer dief wil dan misschien tóch naar binnen, en dan is de volgende (en enige) optie om het slot te vernaggelen, dat kun je dan idd door middel van een goede slotcilinder doen, maar een slotcilinder is kwetsbaar als je erbij kunt, en daar is dan weer een dikke plaat voor..

Als een schurkje dat allemaal constateert, kan hij nog dom doen en glas gaan breken, maar ik denk dat hij dan bij de buren gaat kijken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184662031
Ik heb zo’n beslag dat de cilinder bijna helemaal afschermt. Dus dat je alleen het spleetje hebt, waar je de sleutel in steekt. Denk dat dat wel helpt.
.
  zondag 27 januari 2019 @ 21:06:17 #8
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184662057
quote:
12s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:56 schreef vosss het volgende:
De beste oplossing is dat jouw huis veiliger is dan dat van de buren.
Dit :)
Denk bijvoorbeeld ook aan verlichting.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  zondag 27 januari 2019 @ 21:07:03 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184662077
quote:
12s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:56 schreef vosss het volgende:
De beste oplossing is dat jouw huis veiliger is dan dat van de buren.
Dit dus inderdaad.. weg van de minste weerstand. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184662221
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:56 schreef vosss het volgende:
Skg 3 sterren cilinders met kerntrekbeveiliging, beschermd tegen lockpicken, bumpkeys, geharde kern, met certificaat en patent wat nog 20 jaar loopt hier.

En daar bovenop nog skg 3 sterren beslag ook met kerntrekbeveiliging.

Was niet goedkoop en eigenlijk ook een beetje overkill die cilinders voor een huis, maar hey, het was maar een paar 100 euro duurder dan goedkopere en wel stukken veiliger dus toen die maar gekocht :)

Ik wil wel nog anti-inbraakstrips plaatsen.

Maargoed, een stoeptegel door je raam helpt het allemaal niet tegen :)
Ee doorgelaste autokrik en meneer draait met in de ene hand de krik en de andere een peuk met gemak je hele voordeur uit de sponning.
pi_184662479
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:12 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Ee doorgelaste autokrik en meneer draait met in de ene hand de krik en de andere een peuk met gemak je hele voordeur uit de sponning.
3 puntssluiting en 3 pinnen aan de andere kant.

Denk dat ie zn sigaretje ff weg moet leggen voor die deur eruit is. Maar alles kan stuk natuurlijk. De gelegenheidsinbreker hou je in elk geval buiten. Waarschijnlijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 27 januari 2019 @ 21:22:01 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184662483
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:12 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Ee doorgelaste autokrik en meneer draait met in de ene hand de krik en de andere een peuk met gemak je hele voordeur uit de sponning.
Ja, pas hiernaast schepten ze zo de nieuwe 85 inch tv uit de kamer met een shovel. :7

Tis geen overheaddeur he, lijkt me een beetje buitenproportioneel wat je nu omschrijft. Misschien als men weet dat er binnen 100k aan handel voor het oprapen ligt, maar niet bij Jan Doorsnee in een rijtjeshuis in Roelofarendsveen. daar geloof ik niks van :) ,
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184662638
Er bestaat geen lockproof slot.
Maar een veiligheidsslot zorgt al voor voldoende vertraging
  zondag 27 januari 2019 @ 21:42:27 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184662904
TS zei ook 'verbeteren' geloof ik, niet dat hij in Fort Knox.nl wilde gaan wonen :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184663859
Alarminstallatie met zwaailicht en sirene en extra verlichting tegen de gevel als alarmmiddelen. Zichtbaar vanaf de weg. Camera met hoger dan WiFi resolutie.

[ Bericht 13% gewijzigd door blomke op 27-01-2019 22:32:41 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')