abonnement Unibet Coolblue
pi_184655689
Een huisbaas komt onaangekondigd langs en verschaft zichzelf, na eerst aangebeld te hebben dmv van zijn eigen sleutel toegang tot zijn woning die verhuurd is. De huurder is het daar niet mee eens en heeft de cilinder vervangen. Vervolgens wordt de huurder door de huisbaas op de vingers getikt en gesommeerd om het slot in oude staat terug te brengen. Zoniet wil hij de huurovereenkomst opzeggen zonder terugbetaling van borg. In de huurovereenkomst staat dat de verhuurder ten alle tijde toegang tot de woning moet krijgen en dat er zonder toestemming niks aangepast of veranderd mag worden.
Wie staat hier in zijn recht?
pi_184655778
Huurbaas mag niet zo maar de woning betreden. De huurder moet het slot terugplaatsen.
pi_184655799
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:14 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
Een huisbaas komt onaangekondigd langs en verschaft zichzelf, na eerst aangebeld te hebben dmv van zijn eigen sleutel toegang tot zijn woning die verhuurd is. De huurder is het daar niet mee eens en heeft de cilinder vervangen. Vervolgens wordt de huurder door de huisbaas op de vingers getikt en gesommeerd om het slot in oude staat terug te brengen. Zoniet wil hij de huurovereenkomst opzeggen zonder terugbetaling van borg. In de huurovereenkomst staat dat de verhuurder ten alle tijde toegang tot de woning moet krijgen en dat er zonder toestemming niks aangepast of veranderd mag worden.
Wie staat hier in zijn recht?
Wat denk jenou zelf?
Lees je laatste zin nog eens over.
Alius aliud dicit
pi_184655932
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:16 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Wat denk jenou zelf?
Lees je laatste zin nog eens over.
Moet de huisbaas niet aankondigingen dat hij dan en dan langs wil komen? Hij mag toch niet zomaar binnen komen? Zonder aankondiging of als de huurder niet thuis is?
pi_184655943
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:16 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Wat denk jenou zelf?
Lees je laatste zin nog eens over.
De laatste zin is zijn vraag. Je bedoelt waarschijnlijk de zin er voor :)

Als die bepaling niet mag volgens de wet, dan is die niet geldig. Ook al hebben beide partijen hiervoor getekend. Ik ben geen huurrechtexpert, maar volgens mij mag de verhuurder niet zonder toestemming óf zeer dringende reden naar binnen.
pi_184655984
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:20 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Moet de huisbaas niet aankondigingen dat hij dan en dan langs wil komen? Hij mag toch niet zomaar binnen komen? Zonder aankondiging of als de huurder niet thuis is?
klopt, of in ieder geval niet zonder urgente reden
pi_184656072
En wat zijn urgente redenen? De woning in kwestie staat momenteel te koop en de huisbaas komt geregeld langs blijkbaar voor kleine dingen.
pi_184656088
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:24 schreef StrawberryMilkshake het volgende:
En wat zijn urgente redenen? De woning in kwestie staat momenteel te koop en de huisbaas komt geregeld langs blijkbaar voor kleine dingen.
Gaslek, waterlek, dat soort dingen. Iets wat in elk geval niet planbaar en af te spreken is, zoals een bezichtiging of onderhoudswerkzaamheden.
  zondag 27 januari 2019 @ 16:25:53 #9
545 dop
:copyright: dop
pi_184656120
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:20 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Moet de huisbaas niet aankondigingen dat hij dan en dan langs wil komen? Hij mag toch niet zomaar binnen komen? Zonder aankondiging of als de huurder niet thuis is?
dat klopt de verhuurder mag zichzelf niet zonder toestemming toegang verschaffen tot de woning.
Wel moet je hem in gelegenheid stellen om onderhoud te verrichten.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184656236
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Gaslek, waterlek, dat soort dingen. Iets wat in elk geval niet planbaar en af te spreken is, zoals een bezichtiging of onderhoudswerkzaamheden.
Dat soort dingen komt hij niet voor. Meer gewoon kleine dingen.
Moet de huurder het slot nu herstellen?
pi_184656533
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:29 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Dat soort dingen komt hij niet voor. Meer gewoon kleine dingen.
Moet de huurder het slot nu herstellen?
Dat is een goede vraag. Een huurder mag niet zomaar allerlei dingen aan het huis veranderen naar zijn goeddunken zonder overleg met de verhuurder.
Ik zou dit eens voorleggen aan de geschillencommissie als je er niet overeen kan komen met de verhuurder.

Over het toegang verschaffen van de woning zonder toestemming is de wet, dat boven een overeenkomst staat, duidelijk. Dat mag niet. De volgende keer kan de huurder de politie bellen voor een inbraakmelding. Ik zou dan 112 bellen als ik de huurder was.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184656647
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Een huurder mag niet zomaar allerlei dingen aan het huis veranderen naar zijn goeddunken zonder overleg met de verhuurder.
Ik zou dit eens voorleggen aan de geschillencommissie als je er niet overeen kan komen met de verhuurder.

Over het toegang verschaffen van de woning zonder toestemming is de wet, dat boven een overeenkomst staat, duidelijk. Dat mag niet. De volgende keer kan de huurder de politie bellen voor een inbraakmelding. Ik zou dan 112 bellen als ik de huurder was.
Er is maar een ding veranderd, en dat was omdat hij te pas en onpas binnen kwam. En vandaag probeerde hij dat weer maar zijn sleutel paste niet meer.
  zondag 27 januari 2019 @ 16:45:15 #13
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_184656667
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Een huurder mag niet zomaar allerlei dingen aan het huis veranderen naar zijn goeddunken zonder overleg met de verhuurder.
wel als je het herstelt bij het beëindigen van de huur.
pi_184656677
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:44 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Er is maar een ding veranderd, en dat was omdat hij te pas en onpas binnen kwam. En vandaag probeerde hij dat weer maar zijn sleutel paste niet meer.
het zomaar veranderen van in principe zijn eigendom is geen goed argument om zijn inbraakpogingen te voorkomen. De huurder had beter politieaangifte kunnen doen van inbraak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184656694
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:45 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

wel als je het herstelt bij het beëindigen van de huur.
soms niet, soms wel. Maar dat moet altijd in overleg met de verhuurder.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184656697
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:45 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

wel als je het herstelt bij het beëindigen van de huur.
Heb je daar een bron van?
pi_184658034
Ik zou hem even schriftelijk mededelen wáárom je de cylinders tijdelijk (!) vervangen hebt, hem er fijntjes op wijzen dat hij zich stelselmatig schuldig maakt aan huisvredebreuk en dat je een volgende keer hiervan aangifte gaat doen bij de politie. Sluit af dat je bij einde huurcontract er voor zult zorgen dat de originele cylinders door jou keurig teruggeplaats zullen worden en dat daarmee inhouding van de borg niet meer opportuun is. Even aangetekend versturen en overgaan tot de orde van de dag.
pi_184660817
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 17:59 schreef r_one het volgende:
Ik zou hem even schriftelijk mededelen wáárom je de cylinders tijdelijk (!) vervangen hebt, hem er fijntjes op wijzen dat hij zich stelselmatig schuldig maakt aan huisvredebreuk en dat je een volgende keer hiervan aangifte gaat doen bij de politie. Sluit af dat je bij einde huurcontract er voor zult zorgen dat de originele cylinders door jou keurig teruggeplaats zullen worden en dat daarmee inhouding van de borg niet meer opportuun is. Even aangetekend versturen en overgaan tot de orde van de dag.
Oké dankjewel, dat gaan we doen, met die cilinder vervangen sta ik dus in mijn recht?
  zondag 27 januari 2019 @ 20:55:10 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184661741
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 17:59 schreef r_one het volgende:
Ik zou hem even schriftelijk mededelen wáárom je de cylinders tijdelijk (!) vervangen hebt, hem er fijntjes op wijzen dat hij zich stelselmatig schuldig maakt aan huisvredebreuk en dat je een volgende keer hiervan aangifte gaat doen bij de politie. Sluit af dat je bij einde huurcontract er voor zult zorgen dat de originele cylinders door jou keurig teruggeplaats zullen worden en dat daarmee inhouding van de borg niet meer opportuun is. Even aangetekend versturen en overgaan tot de orde van de dag.
Ik begrijp dit niet. Een huiseigenaar moet toch ten alle tijde naar binnen kunnen in geval van urgentie. Dat kun je niet zomaar onmogelijk maken...
  zondag 27 januari 2019 @ 20:56:38 #20
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184661783
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:16 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Wat denk jenou zelf?
Lees je laatste zin nog eens over.
Die zin is niet rechtsgeldig.
And so is the past
  zondag 27 januari 2019 @ 20:57:44 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184661823
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik begrijp dit niet. Een huiseigenaar moet toch ten alle tijde naar binnen kunnen in geval van urgentie. Dat kun je niet zomaar onmogelijk maken...
Waarom moet dat? Kun je vast wel uitleggen als je het zo stellig brengt.
And so is the past
  zondag 27 januari 2019 @ 20:59:02 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184661860
quote:
14s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Waarom moet dat? Kun je vast wel uitleggen als je het zo stellig brengt.
Ik weet niet beter dan dat dat altijd zo is geweest...
  zondag 27 januari 2019 @ 20:59:57 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184661886
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:59 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik weet niet beter dan dat dat altijd zo is geweest...
Misverstandje denk ik.
And so is the past
  zondag 27 januari 2019 @ 21:00:31 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184661904
Dat veel mensen het accepteren is een tweede...
And so is the past
pi_184661914
Staat er in de wet dat het een huiseigenaar verboden is een huis te betreden zonder een urgente reden? En wat zou die urgente reden dan moeten zijn (bij alle urgente redenen kan ik mij alleen maar gevallen bellen waarbij de huiseigenaar beter 112 kan bellen ipv zelf naar binnen gaan).

Volgens mij komt het bij poolse arbeiders heel erg veel voor.

Ben wel benieuwd waarom de huisbaas het nodig vond om het pand te betreden?
Hell To The Liars
pi_184661922
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:59 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik weet niet beter dan dat dat altijd zo is geweest...
Urgentie is brand, een gaslek, een waterlek. En dan nog hoeft de huisbaas daar geen sleutel voor te hebben, dan beukt de brandweer de deur er wel uit
  zondag 27 januari 2019 @ 21:04:42 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184662017
Nogeenoudebekende, je hebt gelijk:


https://nl.hellolaw.com/j(...)iet-zo-maar-betreden
  zondag 27 januari 2019 @ 21:06:24 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184662060
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:01 schreef Smorri het volgende:

[..]

Urgentie is brand, een gaslek, een waterlek. En dan nog hoeft de huisbaas daar geen sleutel voor te hebben, dan beukt de brandweer de deur er wel uit
Ja.
pi_184662227
Maar mag het wel in een huurcontract staan?
Stel ik ga mijn koopwoning verhuren (toestemming van de bank enzo) want ik ga een jaar in het buitenland werken.

Maak contract op en schrijf je mag mijn huis huren, je mag geen schade maken, je betaalt 500 euro pm en mijn vader komt iedere 2 weken kijken of je er geen tyfusbende van maakt.
Mag dat dan niet van de wet? Je spreekt het toch af?
En ik vind de urgentie dat mijn huis normaal bewoond wordt en niet afgebroken wordt.
Hell To The Liars
pi_184662576
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:12 schreef Droopie het volgende:
Maar mag het wel in een huurcontract staan?
Stel ik ga mijn koopwoning verhuren (toestemming van de bank enzo) want ik ga een jaar in het buitenland werken.

Maak contract op en schrijf je mag mijn huis huren, je mag geen schade maken, je betaalt 500 euro pm en mijn vader komt iedere 2 weken kijken of je er geen tyfusbende van maakt.
Mag dat dan niet van de wet? Je spreekt het toch af?
En ik vind de urgentie dat mijn huis normaal bewoond wordt en niet afgebroken wordt.
Laat je jezelf dan ook binnen met je eigen sleutel? Dat ie langs komt,oké, maar niet dat hij zichzelf binnenlaat, ook als er niemand thuis is. Of op rare tijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')