abonnement Unibet Coolblue
pi_184651208
Ik zoek een oplossing om muziek op een usb haarde schrijf via een netwerk af te spelen.

Ik heb geen internet thuis maar gebruik de hotspot van mijn iphone. Verder heb ik een notebookje met bluetooth en een android tablet, ook met bluetooth. Geen tv, stereo, etc. Alle muziek zit op een 1TB schijf: teveel data om deze op een cloud te zetten, of op de computer of gsm. Ik ben erg onhandig en wil de schrijf niet aan mijn computer aansluiten aangezien ik al bijna dagelijks over de computerkabel val. En als de schijf aan de computer hangt.. nou ja.. het gaat gewoon niet goed.

Dus hoe zou ik dat het best kunnen doen? Ik dacht aan een moderne, goedkope router om een thuis netwerk op te zetten. De schijf via USB aan de router. Tablet gebruiken om de muziek van de schrijf na een bluetooth speaker sturen. Of een wifispeaker zoals een Sonos gebruiken? Ik heb wel gelezen dat dit vaak niet werkt, maar geen redenen ervoor gevonden.

Hoe zouden jullie dit oplossen?
pi_184651238
Heb je al een speakerset/receiver ofzo?

Ik heb een Raspberry Pi aan mn receiver en TV hangen met Kodi erop, inclusief Spotify Connect.

Die speelt dus films en series op mn TV, en via mobiele app kan ik mp3tjes en spotify luisteren (waar de TV dan natuurlijk niet voor aan hoeft)
pi_184654101
Ik heb op dit moment geen speakers. Router moet ik ook kopen. Ik zoek geen online streaming oplossing aangezien het grootste deel van mijn muziek bestaat van gedigitaliseerde heel oude vinyl en bands die geen onlinediensten gebruiken.
pi_184671840
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:06 schreef Orbitolina het volgende:

Ik zoek een oplossing om muziek op een usb haarde schrijf via een netwerk af te spelen.

Ik heb geen internet thuis maar gebruik de hotspot van mijn iphone. Verder heb ik een notebookje met bluetooth en een android tablet, ook met bluetooth. Geen tv, stereo, etc. Alle muziek zit op een 1TB schijf: teveel data om deze op een cloud te zetten, of op de computer of gsm. Ik ben erg onhandig en wil de schrijf niet aan mijn computer aansluiten aangezien ik al bijna dagelijks over de computerkabel val. En als de schijf aan de computer hangt.. nou ja.. het gaat gewoon niet goed.

Dus hoe zou ik dat het best kunnen doen? Ik dacht aan een moderne, goedkope router om een thuis netwerk op te zetten. De schijf via USB aan de router. Tablet gebruiken om de muziek van de schrijf na een bluetooth speaker sturen. Of een wifispeaker zoals een Sonos gebruiken? Ik heb wel gelezen dat dit vaak niet werkt, maar geen redenen ervoor gevonden.

Hoe zouden jullie dit oplossen?
Heb je een pc waaraan je die 1TB usb disk kan koppelen?
Zit deze pc via wifi of bekabeling gekoppeld aan een access point?

Zo ja, dan zou je op die pc gebruik kunnen maken van Subsonic en op je iPhone van substreamer.
Beide programma's zijn gratis te gebruiken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_184680280
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 13:24 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Heb je een pc waaraan je die 1TB usb disk kan koppelen?
Zit deze pc via wifi of bekabeling gekoppeld aan een access point?

Zo ja, dan zou je op die pc gebruik kunnen maken van Subsonic en op je iPhone van substreamer.
Beide programma's zijn gratis te gebruiken.
Alleen mijn laptop, en aangezien deze op mijn lap staat en ik verschrikkelijk onhandig ben (dyspraxie) lijkt mij dit geen goede oplossing. De kabel van de schrijf is ook te kort om op de bank naast mij te liggen en de schijf zal dus half in de lucht hangen. De iphone gebruik ik dus als hotspot om thuis internet te hebben. Ik heb geen gewone internet thuis; anders zou het wel makkelijk zijn een oplossing te bedenken. :'(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')