abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 januari 2019 @ 12:18:18 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184650555
https://www.telegraaf.nl/(...)gering-op-dieptepunt

Steun voor VVD kabinet nu op dieptepunt beland

quote:
Peiling: steun voor regering op dieptepunt
2 uur geleden in BINNENLAND

DEN HAAG - Nog maar 35 procent van de kiezers hoopt dat onze huidige regering de rit uitzit. Dat is de laagste score tijdens deze regeerperiode, blijkt uit een peiling van Maurice de Hond.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184650629
Gezien de huidige politieke onzekerheid is het afgetekend naar de huidige tijdsgeest niet van belang of ik het mij kan herinneren maar meer belangrijk voor het landsbelang dan voor Europees belang natuurlijk.
pi_184650707
Niet zo vreemd gezien dit kabinet volop beleid voert dat in geen enkel verkiezingsprogramma heeft gestaan.
pi_184651760
Maurice de Hond poept dit soort berichten met enige regelmaat uit.

Maar bij de landelijke verkiezingen stemt iedereen weer anders en wordt de VVD de grootste.

Zo ging het de afgelopen 8 jaar althans.
pi_184651819
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:38 schreef luxerobots het volgende:
Maurice de Hond poept dit soort berichten met enige regelmaat uit.

Maar bij de landelijke verkiezingen stemt iedereen weer anders en wordt de VVD de grootste.

Zo ging het de afgelopen 8 jaar althans.
Laatste verkiezingen wist Rutte een "crisis" met Turkije optimaal te benutten.

Ben benieuwd wat hij nu laat escaleren.
  zondag 27 januari 2019 @ 14:07:11 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184652182
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 12:27 schreef Gehrman het volgende:
Niet zo vreemd gezien dit kabinet volop beleid voert dat in geen enkel verkiezingsprogramma heeft gestaan.
klopt, na de verkiezingen gaan de rijken er fors op vooruit en de werkman wordt gepakt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184652374
Nou eh, zet iets op Twitter met daarin een van de zwakke plekken van de politieke agenda, plak er voldoende hashtags achter en hoop dat een relschoppende oppositie-Kamerlid het in alle hevigheid oppikt.
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 27 januari 2019 @ 14:30:33 #8
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184652585
quote:
14s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:18 schreef Metalfrost het volgende:
Nou eh, zet iets op Twitter met daarin een van de zwakke plekken van de politieke agenda, plak er voldoende hashtags achter en hoop dat een relschoppende oppositie-Kamerlid het in alle hevigheid oppikt.
dividendbelasting of dat de ziekenfondsen winst mogen gaan maken of dat de ziekenhuizen eigendom van een sjappie met geld kan worden of de huren loslaten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184652649
Mochten er nieuwe verkiezingen komen, dan zal het wel weer tot een coalitie komen van 4-6 partijen die samen een kleine meerderheid heeft en zodra het coalitie-akkoord gepresenteerd wordt, ook geen steun meer van de meerderheid van de bevolking heeft.
  zondag 27 januari 2019 @ 14:35:47 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184652672
Hebben we één ding geleerd, een rechts kabinet hoort geen linkse plannetjes uit te voeren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184652705
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dividendbelasting of dat de ziekenfondsen winst mogen gaan maken of dat de ziekenhuizen eigendom van een sjappie met geld kan worden of de huren loslaten
Veel te diep en kost teveel tijd. Daar lult de VVD zich gewoon uit, net zoals alle voorgaande keren.

Is er geen lid van de regeringscoalitie in de Kamer die zich buiten het (morele) boekje heeft geplaatst? En dat dat zich ergens heeft weten te nestelen in een oud archief of iets dergelijks?
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 27 januari 2019 @ 14:56:53 #12
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_184653262
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Hebben we één ding geleerd, een rechts kabinet hoort geen linkse plannetjes uit te voeren.
Welke linkse plannetjes?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 27 januari 2019 @ 15:16:48 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184653948
quote:
10s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Welke linkse plannetjes?
woningbouw en zo denk ik
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184654214
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Laatste verkiezingen wist Rutte een "crisis" met Turkije optimaal te benutten.

Ben benieuwd wat hij nu laat escaleren.
de klimaatwet samen met de rechtzaak van urgenda.
Om te halen wat de rechter/urgenda wil zijn miljarden nodig, die de burgers moeten betalen. Dat wil men niet, dus dat is de volgende crisis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184654364
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de klimaatwet samen met de rechtzaak van urgenda.
Om te halen wat de rechter/urgenda wil zijn miljarden nodig, die de burgers moeten betalen. Dat wil men niet, dus dat is de volgende crisis.
Dat wordt het verhaal inderdaad, lijkt me. Dijkhoff gaf al een overduidelijke voorzet: het is VVD stemmen, óf heel veel extra betalen, want alleen de VVD beschermt 'de burger'. Daar trappen dan weer veel te veel mensen in die vervolgens massaal tegen zichzelf stemmen, want als er iemand financieel op achteruitgaat door VVD-beleid, dan is het wel 'de burger'.
pi_184654378
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat wordt het verhaal inderdaad, lijkt me. Dijkhoff gaf al een overduidelijke voorzet: het is VVD stemmen, óf heel veel extra betalen, want alleen de VVD beschermt 'de burger'. Daar trappen dan weer veel te veel mensen in die vervolgens massaal tegen zichzelf stemmen, want als er iemand financieel op achteruitgaat door VVD-beleid, dan is het wel 'de burger'.
zo voorspelbaar allemaal _O-

Het grappig is dat de doelen die urgenda en de rechter willen gewoon zijn opgesteld door de regering zelf.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184654390
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

zo voorspelbaar allemaal _O-

Het grappig is dat de doelen die urgenda en de rechter willen gewoon zijn opgesteld door de regering zelf.
In campagnetijd is de realiteit bijzaak.
  zondag 27 januari 2019 @ 18:41:07 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184658714
Klimaat daar kun je ej falen goed achter verstoppen
en weer is de kleine man zwaaar de klos

https://www.telegraaf.nl/(...)ingt-urgente-thema-s


quote:
Inmiddels is het duidelijk dat de klimaatruzie voor dit kabinet als geroepen komt.
Het publieke en politieke debat heeft de handen vol aan dit onderwerp.
Dat is een ideaal rookgordijn waarachter belangrijke thema's geschoven kunnen worden die invloed zullen hebben op de komende Statenverkiezingen.
Dat dit kabinet niets of weinig doet aan de misstanden die tot grote polarisatie en ongelijkheid in de samenleving leiden, dreigt dan op de achtergrond te raken.
De hele discussie over de gevolgen van het door Nederland zo nonchalant ondertekende Marrakesh-akkoord wordt niet meer gevoerd.
Die problematiek staat ineens in de schaduw van het klimaatakkoord.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184658936
Ik ga niet zeggen dat dit kabinet perfect is (verre van), maar elk alternatief lijkt me toch nog een stuk minder. FvD en PVV zullen de komende jaren zeker nooit gaan regeren, links heeft geen meerderheid. Dus je krijgt volgens mij altijd een enorm brede coalitie met veel partijen. Of het CDA moet Buma weg doen en weer een ruk naar links maken.

Dat wilde het CDA nooit vanwege de PVV kiezers uit Limburg en Brabant, die ze terug wilden winnen. Maar met deze omslag bij het kinderpardon lijkt dat niet meer de hoofdlijn, dat zou kunnen wijzen op een ruk naar links. En dan krijg je natuurlijk wel mogelijkheden met CDA, GL, PvdA en D66 bijvoorbeeld. Maar zo ver is het CDA nog (lang) niet.

Kortom: elke andere uitslag zou op het moment een puinhoop worden. Met een nog veel minder stabiel kabinet dan dit, met misschien wel 6 partijen.

En Rutte is geen droompremier, maar ik stuur nog altijd liever Rutte dan Marijnissen, Klaver, Jetten, Asscher of Buma naar een Europese Top. Om niet te spreken over Wilders of Baudet (als die al zou komen opdagen, 90% van de tijd verzaakt die zijn werk). Ik moet zeggen: over Dijkhof ben ik de laatste tijd ook niet te spreken, dus die lijkt me ook zeker geen goede opvolger. Die begon goed en tilde soms een debat in de tweede kamer echt naar een hoger niveau, maar met zijn proefbalonnen heeft die zijn geloofwaardigheid toch flink aangetast.

Kortom: ik hoop dat dit kabinet gewoon de rit uit zit. Eventueel met steun van GL en de SGP in de eerste kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 28 januari 2019 @ 11:56:09 #20
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184670335
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 18:52 schreef Hanca het volgende:
of Baudet (als die al zou komen opdagen, 90% van de tijd verzaakt die zijn werk).
Dat is een leugen. Baudet is vaker aanwezig in de Kamer en doet vaker mee met debatten dan sommige andere fractievoorzitters, zoals Buma.

Deelname plenaire debatten 23 mrt 2017 - 14 dec 2017: Buma: 2 Klaver: 3 Dijkhoff: 3 Hiddema: 8 Paternotte: 9 Baudet: 17

Bovendien: In de Kameragenda ontstaat regelmatig overlap, en kleine fracties zijn dan niet in staat om bij alle debatten aanwezig te zijn. Dat is een probleem waarmee ook 50Plus, DENK, Partij van de Dieren en de SGP kampen.

Wacht maar tot FVD straks 18 zetels heeft, dan hoef je de partij niet meer zo vreselijk te missen. :W
pi_184670876
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Hebben we één ding geleerd, een rechts kabinet hoort geen linkse plannetjes uit te voeren.
We moeten inderdaad een links kabinet hebben.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_184671077
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 11:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat is een leugen. Baudet is vaker aanwezig in de Kamer en doet vaker mee met debatten dan sommige andere fractievoorzitters, zoals Buma.

Deelname plenaire debatten 23 mrt 2017 - 14 dec 2017: Buma: 2 Klaver: 3 Dijkhoff: 3 Hiddema: 8 Paternotte: 9 Baudet: 17

Bovendien: In de Kameragenda ontstaat regelmatig overlap, en kleine fracties zijn dan niet in staat om bij alle debatten aanwezig te zijn. Dat is een probleem waarmee ook 50Plus, DENK, Partij van de Dieren en de SGP kampen.

Wacht maar tot FVD straks 18 zetels heeft, dan hoef je de partij niet meer zo vreselijk te missen. :W
Ik kijk echt heel veel debatten, praktisch altijd staat hier NPO Politiek aan en ik ben bijna altijd thuis. En deels heb je natuurlijk gelijk: Baudet doet meer dan een aantal andere fractievoorzitters en met overlap kun je niet op 2 plekken tegelijk zijn. Maar Baudet doet bijvoorbeeld veel minder dan Van der Staaij. Van der Staaij zit regelmatig in commissievergaderingen in een zijzaal, Baudet heb ik daar nog nooit gezien.

Baudet gaat voor de grote debatten (waar hij over het algemeen beroerd uit komt, maar dat is wat anders), maar het echte handwerk laat hij altijd zitten. Een commissievergadering over het gevangeniswezen of defensie bijvoorbeeld komt hij nooit opdagen. En ook de kamerdebatten komt hij over het algemeen alleen opdagen bij de debatten die het nieuws halen. SGP (drie zetels) is bijna overal. Ook PvdD was in de vorige kabinetsperiode natuurlijk klein, maar die waren er wel veel vaker dan FvD nu. Komt natuurlijk ook omdat Hiddema helemaal niet functioneert, die is parttime kamerlid en dat gaat niet. Verder gaat het hem altijd te snel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_184673903
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 18:52 schreef Hanca het volgende:

Dat wilde het CDA nooit vanwege de PVV kiezers uit Limburg en Brabant, die ze terug wilden winnen.
Ik denk niet dat de katholieke stemmen van onder de rivieren ooit weer in CDA-handen komen. Het zuiden was van oudsher een RKSP/KVP bolwerk (soms 99 a 100%). Het katholieke was de identiteit van Limburg en Brabant. René van der Linden was bv een typische katholieke CDA-Limburger waar Limburg op stemde. Maar het CDA in zijn algemeenheid heeft geen meerwaarde voor het zuiden.
Men voelt zich geen Christen, maar katholiek en tegen de Randstad en het Calvinisme.
Het CDA is thans een boerenpartij. Een VVD, maar dan voor de boeren.
Een niet-agrarische zuiderling die de PVV net iets te rechts vindt, zal VVD stemmen en niet op het Calvinistische CDA. Zeker nu de katholieken van Agt en Lubbers al tijden weg zijn, en er een protestantse periode Balkenende/Buma volgde en volgt.
Vandaar dat Friesland nog de hoogste aanhang van het CDA heeft (na bepaalde streken in Twente), terwijl daar de ontkerkelijking juist begonnen is dankzij Domela Nieuwenhuis.

Maar ja, veel boeren...

Overigens ben ik best wel blij met deze vermicelli/hagelslag-coalities van 4 of meer partijen. Polderen en water bij de wijn doen, en (als 't mot) alle zuilen bij elkaar heeft Nederland groot gebracht. God verhoede dat we een 2-partijen-systeem krijgen waarbij we 4 jaar aan een Trump-type vastzitten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Twentsche_Ros op 28-01-2019 15:21:07 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184674092
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Komt natuurlijk ook omdat Hiddema helemaal niet functioneert, die is parttime kamerlid en dat gaat niet.
Hiddema is een juridische ijdeltuit. Hij wordt echter bij veel talkshow-leiders op handen gedragen. Met name Harry Mens.
Hiddema kan de meest racistische theorieën rechtpraten door zijn advocaat-verleden te etaleren.
En bijvoorbeeld volledig onrechtmatige daden (blokkade op de snelweg tegen anti-Pieten) compleet goedpraten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_184674845
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 15:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Overigens ben ik best wel blij met deze vermicelli/hagelslag-coalities van 4 of meer partijen. Polderen en water bij de wijn doen, en (als 't mot) alle zuilen bij elkaar heeft Nederland groot gebracht. God verhoede dat we een 2-partijen-systeem krijgen waarbij we 4 jaar aan een Trump-type vastzitten.
Hier ben ik het volkomen mee eens. Het feit dat elke regering eigenlijk met iedereen rekening moet houden vanwege de breedte van de coalities werkt erg goed. Veel beter dan het gedoe in Amerika of het VK met steeds 1 partij aan de macht. Of zoals Frankrijk, waar de winnaar een enorme bonus krijgt waardoor een minderheid regeert. Ik ben ook zeker tegen een kiesdrempel. Ook kleine minderheden moeten worden gehoord in de Tweede Kamer, dat kan ook heel veel ontevredenheid voorkomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_184677226
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hier ben ik het volkomen mee eens. Het feit dat elke regering eigenlijk met iedereen rekening moet houden vanwege de breedte van de coalities werkt erg goed. Veel beter dan het gedoe in Amerika of het VK met steeds 1 partij aan de macht. Of zoals Frankrijk, waar de winnaar een enorme bonus krijgt waardoor een minderheid regeert. Ik ben ook zeker tegen een kiesdrempel. Ook kleine minderheden moeten worden gehoord in de Tweede Kamer, dat kan ook heel veel ontevredenheid voorkomen.
Ook mee eens. Bv mbt die kiesdrempel. Veel kiezers zullen bv bij een partij die nét 4% in de peiling staat voorzichtigheidshalve op een grote partij stemmen. Als iedereen zo denkt krijg je een eenheidsworst van 3 a 4 grote partijen waarvan de achterban ook heel verschillend is. Zie Duitsland.
Uiteindelijk is politiek niet zwart wit of ja/nee. Je ziet het nu met Brexit. Want nu komen alle consequenties boven water (zoals de Iers/Noordierse grenskwestie etc). En komen de verschillende Brexit-vormen en scenario's boven water. (Zacht, hard, halfzacht) straks krijg je er ook nog "beetgaar" en "al dente" bij. Omdat het gewoon niet zo eenvoudig is. Dan kun je beter meteen alle verschillende meningen in een ronde tafel conferentie de revue laten passeren, dan dat je één dictator hebt die alles in één keer "gleichschaltet".

En daarnaast vond ik het bijvoorbeeld prachtig hoe de "bovenmeester" Bas van der Vlies zijn zegje deed in de tijd dat 2 jonge belhamels (Wilders en Rutte, "Doe eens normaal", "Doe lekker zelf normaal") tot de orde riep.
Inderdaad net als een bovenmeester die 2 kwajongens op het schoolplein in de kraag vat.
En we willen toch niet graag de herinneringen missen aan Hendrik Koekoek (Boerenpartij) en Marcus Bakker (CPN).
Laatst nog weer op YouTube bekeken mbt de kwestie Menten waarin van Agt ter verantwoording werd geroepen. Prachtig die emotie.

[ Bericht 14% gewijzigd door Twentsche_Ros op 28-01-2019 17:48:22 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 28 januari 2019 @ 19:20:51 #27
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_184679488
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 17:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ook mee eens. Bv mbt die kiesdrempel. Veel kiezers zullen bv bij een partij die nét 4% in de peiling staat voorzichtigheidshalve op een grote partij stemmen. Als iedereen zo denkt krijg je een eenheidsworst van 3 a 4 grote partijen waarvan de achterban ook heel verschillend is. Zie Duitsland.
Uiteindelijk is politiek niet zwart wit of ja/nee. Je ziet het nu met Brexit. Want nu komen alle consequenties boven water (zoals de Iers/Noordierse grenskwestie etc). En komen de verschillende Brexit-vormen en scenario's boven water. (Zacht, hard, halfzacht) straks krijg je er ook nog "beetgaar" en "al dente" bij. Omdat het gewoon niet zo eenvoudig is. Dan kun je beter meteen alle verschillende meningen in een ronde tafel conferentie de revue laten passeren, dan dat je één dictator hebt die alles in één keer "gleichschaltet".

En daarnaast vond ik het bijvoorbeeld prachtig hoe de "bovenmeester" Bas van der Vlies zijn zegje deed in de tijd dat 2 jonge belhamels (Wilders en Rutte, "Doe eens normaal", "Doe lekker zelf normaal") tot de orde riep.
Inderdaad net als een bovenmeester die 2 kwajongens op het schoolplein in de kraag vat.
En we willen toch niet graag de herinneringen missen aan Hendrik Koekoek (Boerenpartij) en Marcus Bakker (CPN).
Laatst nog weer op YouTube bekeken mbt de kwestie Menten waarin van Agt ter verantwoording werd geroepen. Prachtig die emotie.

Prachtige rol ook door de Telegraaf toentertijd ;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_184682357
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik kijk echt heel veel debatten, praktisch altijd staat hier NPO Politiek aan en ik ben bijna altijd thuis. En deels heb je natuurlijk gelijk: Baudet doet meer dan een aantal andere fractievoorzitters en met overlap kun je niet op 2 plekken tegelijk zijn. Maar Baudet doet bijvoorbeeld veel minder dan Van der Staaij. Van der Staaij zit regelmatig in commissievergaderingen in een zijzaal, Baudet heb ik daar nog nooit gezien.

Baudet gaat voor de grote debatten (waar hij over het algemeen beroerd uit komt, maar dat is wat anders), maar het echte handwerk laat hij altijd zitten. Een commissievergadering over het gevangeniswezen of defensie bijvoorbeeld komt hij nooit opdagen. En ook de kamerdebatten komt hij over het algemeen alleen opdagen bij de debatten die het nieuws halen. SGP (drie zetels) is bijna overal. Ook PvdD was in de vorige kabinetsperiode natuurlijk klein, maar die waren er wel veel vaker dan FvD nu. Komt natuurlijk ook omdat Hiddema helemaal niet functioneert, die is parttime kamerlid en dat gaat niet. Verder gaat het hem altijd te snel.
Op Baudet's debattechniek valt het nodige af te dingen. Hij is er duidelijk onervaren in, maar komt dan ook niet uit een bestaande partij met opleidingsklasjes voort.

Je opmerking over Baudet die niet in commissies verschijnt klopt echter niet:


Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_184682785
Coalitieoverleg kinderpardon muurvast, spanning loopt op
https://nos.nl/artikel/22(...)anning-loopt-op.html

Kijk de staatsomroep tekeer gaan. Zetels moeten weer verdeeld worden. Zetels moeten uiteraard over het midden verdeeld worden. De staatsomroep zou de staatsomroep niet zijn als ze hun suger daddies niet te hulp komen.Geen woord over naderende verkiezingen. Opeens zinspelen ze op een crisis, op onoverkomelijke verschillen. Waarom nu pas? Waarom deden ze dat niet eerder?
pi_184682837
Ze moeten wel door want als het valt moeten ze na de verkiezingen toch weer samen gaan regeren.
pi_184683647
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 21:48 schreef Nober het volgende:
Ze moeten wel door want als het valt moeten ze na de verkiezingen toch weer samen gaan regeren.
Gezien de rechtspopulistische koers van de VVD begint het er langzamerhand op te lijken dat er twee kampen ontstaan: FvD/PVV/VVD enerzijds en zo ongeveer de rest anderzijds. Als het CDA niet meegaat met het rechtspopulistische blok, dan wordt het na de eerstvolgende Kamerverkiezingen kabinet-rest I.
pi_184683923
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 22:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gezien de rechtspopulistische koers van de VVD begint het er langzamerhand op te lijken dat er twee kampen ontstaan: FvD/PVV/VVD enerzijds en zo ongeveer de rest anderzijds. Als het CDA niet meegaat met het rechtspopulistische blok, dan wordt het na de eerstvolgende Kamerverkiezingen kabinet-rest I.
Tuurlijk, vandaar dat VVD PVV uitsloot. :')
pi_184683969
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 22:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Tuurlijk, vandaar dat VVD PVV uitsloot. :')
Het zou raar zijn als ze dat weer deden. Dijkhoff is een stereotype-PVV'er.
pi_184683991
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 22:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het zou raar zijn als ze dat weer deden. Dijkhoff is een stereotype-PVV'er.
Was je mond met zeep. :( Ik als PVV'er kotst van Dijkhof.
pi_184684000
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 22:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Was je mond met zeep. :( Ik als PVV'er kotst van Dijkhof.
O, hm. Bijzonder. Ik geloof dat jullie het grotendeels wel eens zijn.
pi_184684049
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 22:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, hm. Bijzonder. Ik geloof dat jullie het grotendeels wel eens zijn.
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe ik van die man gruwel. Dat kan tegenwoordig niet meer maar neem maar aan dat ik oprecht een hekel heb aan die man.
pi_184684066
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 22:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe ik van die man gruwel. Dat kan tegenwoordig niet meer maar neem maar aan dat ik oprecht een hekel heb aan die man.
En hij doet nog wel zo zijn best om je vriend te zijn...
pi_184684239
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 22:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En hij doet nog wel zo zijn best om je vriend te zijn...
Hij doet zijn best maar. Feit blijft dat hij een landverradende griezel is. Als een Pied Piper leidde hij zelfs 1000 asielzoekers naar een dorpje met 250 bewoners en reed terloops een lokale protesterende bewoner omver. Alleen dat al is een reden om van hem te walgen en dan heb ik het nog geeneens over zijn andere wandaden.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 18:21:37 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184696984
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 22:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gezien de rechtspopulistische koers van de VVD begint het er langzamerhand op te lijken dat er twee kampen ontstaan: FvD/PVV/VVD enerzijds en zo ongeveer de rest anderzijds. Als het CDA niet meegaat met het rechtspopulistische blok, dan wordt het na de eerstvolgende Kamerverkiezingen kabinet-rest I.
VVD houd krampachtig vast aan het afwijzen van het rekening rijden en het uitzetten van die 400 kinderen
En stiekem willen ze nog steeds de dividend belasting graag afschaffen

Zielig hoor
Doe toch normaal
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 29 januari 2019 @ 21:44:00 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184700850
Ha, er is een akkoord over het kinderpardon en het is slikken of stikken voor de VVD. Ze moeten wel ja zeggen tegen dit "compromis".

Dat krijg je ervan als je (zoals Dijkhoff) hoogmoedig het eeuwig studentikoze klootzakje blijft uithangen. Pak rammel terugverdiend. :)
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Beste debater 2022 dinsdag 29 januari 2019 @ 21:44:10 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184700858
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 11:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat is een leugen. Baudet is vaker aanwezig in de Kamer en doet vaker mee met debatten dan sommige andere fractievoorzitters, zoals Buma.

Deelname plenaire debatten 23 mrt 2017 - 14 dec 2017: Buma: 2 Klaver: 3 Dijkhoff: 3 Hiddema: 8 Paternotte: 9 Baudet: 17

Bovendien: In de Kameragenda ontstaat regelmatig overlap, en kleine fracties zijn dan niet in staat om bij alle debatten aanwezig te zijn. Dat is een probleem waarmee ook 50Plus, DENK, Partij van de Dieren en de SGP kampen.

Wacht maar tot FVD straks 18 zetels heeft, dan hoef je de partij niet meer zo vreselijk te missen. :W
_O- 18 zetels, ja?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184701834
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

_O- 18 zetels, ja?
18 zetels, prima, na LPF en PVV nog een partij die niets bij gaat dragen.
pi_184702519
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 15:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de katholieke stemmen van onder de rivieren ooit weer in CDA-handen komen. Het zuiden was van oudsher een RKSP/KVP bolwerk (soms 99 a 100%). Het katholieke was de identiteit van Limburg en Brabant. René van der Linden was bv een typische katholieke CDA-Limburger waar Limburg op stemde. Maar het CDA in zijn algemeenheid heeft geen meerwaarde voor het zuiden.
Men voelt zich geen Christen, maar katholiek en tegen de Randstad en het Calvinisme.
Het CDA is thans een boerenpartij. Een VVD, maar dan voor de boeren.
Een niet-agrarische zuiderling die de PVV net iets te rechts vindt, zal VVD stemmen en niet op het Calvinistische CDA. Zeker nu de katholieken van Agt en Lubbers al tijden weg zijn, en er een protestantse periode Balkenende/Buma volgde en volgt.
Vandaar dat Friesland nog de hoogste aanhang van het CDA heeft (na bepaalde streken in Twente), terwijl daar de ontkerkelijking juist begonnen is dankzij Domela Nieuwenhuis.

Maar ja, veel boeren...

Overigens ben ik best wel blij met deze vermicelli/hagelslag-coalities van 4 of meer partijen. Polderen en water bij de wijn doen, en (als 't mot) alle zuilen bij elkaar heeft Nederland groot gebracht. God verhoede dat we een 2-partijen-systeem krijgen waarbij we 4 jaar aan een Trump-type vastzitten.
Tubbergen, al decennia een gemeente met zo ongeveer het hoogste % CDA-stemmers van heel Nederland is katholiek. In de gemeenteraad heeft deze partij zelfs de absolute meerderheid.
Maar ook gemeenten als Boekel in Brabant en Eijsden in Limburg scoort het CDA goed.
Al is het wel zo dat de invloed van de partij flink geslonken is door de jaren heen. Maar scoort nog altijd beter dan bv. de PvdA in heel Brabant, die daar altijd een zwakke aanhang heeft gehad.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_184704517
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 21:44 schreef Ringo het volgende:
Ha, er is een akkoord over het kinderpardon en het is slikken of stikken voor de VVD. Ze moeten wel ja zeggen tegen dit "compromis".

Dat krijg je ervan als je (zoals Dijkhoff) hoogmoedig het eeuwig studentikoze klootzakje blijft uithangen. Pak rammel terugverdiend. :)
En weer is de VVD :') gezwicht. Hoeveelste uitzondering op uitzondering is dit wel niet? Het bestaande kinderpardon was al een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering. Nu komt er dus een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering. |:( En na elke uitzondering zeiden ze weer: Ja maar na deze uitzondering is het ons menens, "we maken nu een uitzondering maar hierna gaan we de wet strikt naleven" :')
pi_184704806
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 11:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat is een leugen. Baudet is vaker aanwezig in de Kamer en doet vaker mee met debatten dan sommige andere fractievoorzitters, zoals Buma.

Deelname plenaire debatten 23 mrt 2017 - 14 dec 2017: Buma: 2 Klaver: 3 Dijkhoff: 3 Hiddema: 8 Paternotte: 9 Baudet: 17

Bovendien: In de Kameragenda ontstaat regelmatig overlap, en kleine fracties zijn dan niet in staat om bij alle debatten aanwezig te zijn. Dat is een probleem waarmee ook 50Plus, DENK, Partij van de Dieren en de SGP kampen.

Wacht maar tot FVD straks 18 zetels heeft, dan hoef je de partij niet meer zo vreselijk te missen. :W
Met alle respect, maar Baudet is er oprecht echt heel vaak niet man. Dat mag, maar hij komt gewoon vaak niet opdagen. Dat is simpelweg gewoon zo.
pi_184705668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 01:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En weer is de VVD :') gezwicht. Hoeveelste uitzondering op uitzondering is dit wel niet? Het bestaande kinderpardon was al een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering. Nu komt er dus een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering op een uitzondering. |:( En na elke uitzondering zeiden ze weer: Ja maar na deze uitzondering is het ons menens, "we maken nu een uitzondering maar hierna gaan we de wet strikt naleven" :')
Zolang de procedures zo beroerd zijn als ze nu zijn zul je uitzonderingen moeten maken. Gelukkig leeft dat besef van menselijkheid nu niet alleen breed in de samenleving (zelfs de meerderheid van de PVV-aanhang was voor een verblijfsvergunning voor Lily en Howick en zal dus bij elk individueel geval va dit kinderpardon ook voor zijn, zelfs GeenStijl ging op de barricade voor die 2 kinderen), maar ook breed in de kamer. De Nederlanders willen geen onmenselijk handelen door de overheid. En kinderen uitzetten naar een land waar ze nog nooit zijn geweest is dat wel.

Ik denk dat ze ook echt wel wat aan de procedures zullen moeten gaan doen. Die moeten korter en duidelijker. Armenië is een arm maar veilig land, bijvoorbeeld. Maar dat betekent niet dat je er Nederlandse kinderen die nog nooit in Armenië zijn geweest heen moet sturen.


Of te wel: gelukkig maken we die uitzonderingen, dat laat zien dat we mensen zijn. Maar ga ondertussen ook wat doen aan die ellenlange procedures om meer van dit leed te voorkomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 30 januari 2019 @ 09:13:26 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184706176
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2019 08:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
. Armenië is een arm maar veilig land, bijvoorbeeld. Maar dat betekent niet dat je er Nederlandse kinderen die nog nooit in Armenië zijn geweest heen moet sturen.
Klopt

De VVD zou eens wat menselijker moeten worden en niet alles over meer geld laten gaan voor hun toch al rijke vrienden
Maar een leefbaar bestaan voor de hele bevolking, met woningbouw en wegenbouw

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 30-01-2019 10:03:17 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184710515
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 09:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Klopt

De VVD zou eens wat menselijker moeten worden en niet alles over meer geld laten gaan voor hun toch al rijke vrienden
Maar een leefbaar bestaan voor de hele bevolking, met woningbouw en wegenbouw
Dan is het de VVD niet meer. De VVD beheert Nederland als een wingewest voor het internationale bedrijfsleven en speculanten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 31 januari 2019 @ 12:16:49 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184728647
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 13:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan is het de VVD niet meer. De VVD beheert Nederland als een wingewest voor het internationale bedrijfsleven en speculanten.
De VVD heeft de pest in

afschaffen van dividendbelasting willen ze wel maar die kinderen laten blijven dat nooit
stelletje NAZI s die VVD
https://www.telegraaf.nl/(...)vern-kt-door-het-cda
quote:
;We zijn gewoon verneukt door het CDA.
, kijkt een Kamerlid terug. Hij wijst op het plotse pleidooi van de christendemocraten voor een ruimer kinderpardon, anderhalve week geleden.
Het was de opmaat naar heronderhandeling van het regeerakkoord, waaruit een compromis rolde waarin alle partijen pijnpunten moeten pakken.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 31 januari 2019 @ 20:26:48 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184738147
ontslag uit vaste baan wordt veel makkelijker en ZZP ers gaan pensioenpremie betalen, meer marktwerking

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2757356/ontslag-wordt-makkelijker

quote:
Hervorming arbeidsmarkt wordt doorgezet

Ontslag wordt makkelijker
03 nov. 2018 in BINNENLAND


DEN HAAG - Vast werk wordt minder vast en flexibel werk minder flexibel. Dat is de kern van een wet waarmee het kabinet volgende week op de proppen komt. Met het voorstel zet minister Koolmees (Sociale Zaken) de eerdere afspraak dat het ontslagrecht wordt versoepeld, echt door.


[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 31-01-2019 20:39:46 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184738275
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat wordt het verhaal inderdaad, lijkt me. Dijkhoff gaf al een overduidelijke voorzet: het is VVD stemmen, óf heel veel extra betalen, want alleen de VVD beschermt 'de burger'. Daar trappen dan weer veel te veel mensen in die vervolgens massaal tegen zichzelf stemmen, want als er iemand financieel op achteruitgaat door VVD-beleid, dan is het wel 'de burger'.
Dit is precies wat het gaat worden. :'(
pi_184738565
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:26 schreef michaelmoore het volgende:
ontslag uit vaste baan wordt veel makkelijker en ZZP ers gaan pensioenpremie betalen, meer marktwerking

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2757356/ontslag-wordt-makkelijker

[..]

Waar zie je dat van die ZZP’ers en pensioenpremie?
pi_184740262
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 20:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waar zie je dat van die ZZP’ers en pensioenpremie?
Werd vaak genoemd in het debat van vandaag, dat zit er echt wel aan te komen. Bijna alle partijen in de tweede kamer zijn daar voor. Ze moeten ook wel: als je payrollen duurder maakt, gaan anders al die payroll medewerkers verplicht ZZPer worden omdat ze anders geen werk meer hebben. Ze moeten beide tegelijk aanpakken, anders heeft het geen zin.


Ontslag wordt trouwens niet echt veel makkelijker. Je kunt alleen op het moment alleen iemand ontslaan op 1 grond, goed gedocumenteerd. Maar als er 3 gronden zijn die los allemaal net geen grond zijn, kun je hem/haar niet ontslaan. Terwijl het opgeteld wel een onwerkbare situatie op kan leveren. Daar wordt wat aan gedaan. Ontslaan op basis van zo'n 'optelsom' wordt meestal wel duurder dan op basis van 1 grond.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_184740318
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Werd vaak genoemd in het debat van vandaag, dat zit er echt wel aan te komen. Bijna alle partijen in de tweede kamer zijn daar voor. Ze moeten ook wel: als je payrollen duurder maakt, gaan anders al die payroll medewerkers verplicht ZZPer worden omdat ze anders geen werk meer hebben. Ze moeten beide tegelijk aanpakken, anders heeft het geen zin.
Ik ben ZZP’er maar wil geen pensioenregeling.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 31 januari 2019 @ 21:50:59 #55
408813 crew  trein2000
pi_184740378
Kan iemand mij duidelijkmaken wat de kern/doel van dit topic is?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184740388
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik ben ZZP’er maar wil geen pensioenregeling.
Dat kan. Ik ken heel veel gewoon personeel in loondienst dat het ook niet wil. Die kunnen er ook niet vanaf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_184740421
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat kan. Ik ken heel veel gewoon personeel in loondienst dat het ook niet wil. Die kunnen er ook niet vanaf.
Verschil is: ik ben niet in loondienst, ik ben ZZP'er en regel m'n pensioen zelf, daar heb ik geen overheidsbemoeienis bij nodig.
pi_184740440
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 21:50 schreef trein2000 het volgende:
Kan iemand mij duidelijkmaken wat de kern/doel van dit topic is?
Wat is het doel van het leven? ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 31 januari 2019 @ 21:54:30 #59
408813 crew  trein2000
pi_184740486
dicht, voor een concreet iets mag een nieuw topic aangemaakt worden
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')