abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7693781
Hoi allemaal,

Vandaag ben ik in een groot poolcentrum wezen polen en ineens kwamen weer allerlei herinneringen terug van toen ik nog actief deed aan stappen.

Veel prototypen yuppie's die allemaal niet veel verschillen van elkaar. Dezelfde soort kleding, mobiele telefoons, versieren door elkaar aan te kijken en met standaard praatjes beginnen, kapsels die verdomd veel op elkaar lijken en gewoon dezelfde manier van doen. Grote woorden en opschepgedrag...blah blah blah...enz.

Tussen de 18 en 28 zie ik maar weinig verschillen vaak. Is dit meeloop gedrag en de trend volgen? Komt dit door de media en commercie???

Ook in de stad waar ik vandaag liep zag ik maar af en toe een individu rondlopen die er anders uitzag dan de rest.

Ikzelf pas me trouwens zelf ook aan de trend aan. Omdat ik dat makkelijk vind en niet wil opvallen. Ik pas me vanzelf aan omdat er een trend is gezet van hoe je je als jongere moet gedragen.

Binnenkort ga ik weer naar een discotheek die net geopend is en dan ga ik weer eens observeren hoe men zich gedraagt en wat men allemaal aanheeft en doet. Kijken of ik nog aparte dingen zie.

Zet de commercie deze trend of is het iets dat de mensen zelf willen

pi_7693808
Misschien moet je is wat minder op andere mensen letten?
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_7693851
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:01 schreef Kemania het volgende:
Misschien moet je is wat minder op andere mensen letten?
Ik let niet op mensen ik vang gewoon bepaalde dingen op. Het is niet zo dat ik echt iemand in de gaten hou ofzo.

Ik zag gewoon in dat poolcentrum geen individuen maar echt massa mensen en op straat ook.

Zal wel aan mij liggen dan. Maar ik zie gewoon kudde-gedrag.

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:04:57 #4
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7693875
Kuddegedrag en commercie houden elkaar in stand.
pi_7693910
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:03 schreef yingyang het volgende:

[..]

Ik let niet op mensen ik vang gewoon bepaalde dingen op. Het is niet zo dat ik echt iemand in de gaten hou ofzo.

Ik zag gewoon in dat poolcentrum geen individuen maar echt massa mensen en op straat ook.

Zal wel aan mij liggen dan. Maar ik zie gewoon kudde-gedrag.

Tja hoeveel je ook denkt te verschillen van de standaard kuddedieren, je kuddedierinstinct heeft ook bij jou de overhand!

Tenzij jij geen tv kijkt, radio luisterd, telefoneert, poept in een wc, douched onder de douche, praat met andere koeien, enz..

pi_7693932
In die leeftijd wordt er ook wel veel van je verwacht, diploma halen, werk zoeken en vinden, werken, huisje kopen/huren, relatie, kinderen enz... Door hieraan mee te doen, dus eigenlijk "normaal" te doen val je snel onder de massa. Eigenlijk word je een beetje gedwongen.

Zelf val ik ook wel gedeeltelijk onder de massa, niet helemaal

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:10:44 #7
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_7693993
Dat is het resultaat van onze succes georienteerde maatschappij. Dat zie je terug in alles.

Mensen zitten vol met angsten en onzekerheden, bewust of onbewust. En ergens bij horen is erg belangrijk, maar dat heeft meer met de genen te maken dan met mode. Het begint meestal al op de middelbare school of ik denk zelfs al eerder...de kleuterschool of lagere school. Als iemand dan ervaart wat het betekend of ziet wat er met iemand gebeurt die anders is, dan zorg je zo snel mogelijk dat datgene jou niet overkomt. TENZIJ jij natuurlijk de trendsetter bent, maar dat heeft meer met een vlotte babbel en/of een leuke kop te maken. Andere factoren spelen ook wel een rol...maar ach....denk dat je dan beter een boek kunt gaan lezen..

Psychologie.........ik denk dat het dus onbewust trend volgen is....als je iets maar vaak genoeg ziet....dan doe je het ook.....ligt dus aan cultuur en media....als je nu naar Australie of naar Japan zou gaan...dan had je een heel ander beeld...

pi_7694001
Je hebt gelijk iedereen wil op elkaar lijken. Maar misschien WIL je zien dat iedereen op elkaar lijkt een scheer je dus iedereen over een kam.

offtopic

laat even weten hoe het was in de vizion.

pi_7694037
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:11 schreef Uiruru het volgende:

offtopic

laat even weten hoe het was in de vizion.

Iedereen leek zo op elkaar
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:13:07 #10
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7694043
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:07 schreef Vava het volgende:
Eigenlijk word je een beetje gedwongen.
Ow ja??

Leg eens uit!

pi_7694057
Ik val er ook onder ja. Af en toe met tegenzin ook.

Reclame beinvloed me erg. De dwang en nood om me te huisvesten ook. En ik wil niet worden aangekeken als idioot.

Maar er blijven maar weinig individuen over zo. Mensen worden gedwongen om een bepaalde manier van leven te leiden. Ik volg de rest van de kudde ook ja Wat moet je anders ook.

En de kudde wordt bepaald door slimme reclame mensen die inspelen erop. Die je weten te beinvloeden en die je kunnen sturen. Stelletje klootzakken dat het zijn.

pi_7694083
Je moet werken om geld te verdienen, dingen kopen, veel tijd kwijt aan werk/kinderen/vrienden enz... als je naar een willekeurige kledingzaak gaat, de meeste kleding die je ziet lijkt op elkaar en op waar de massa mee loopt....
Als je anders wilt zijn moet je er enige moeite voor doen.
Let's plant a tree
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:15:42 #13
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7694100
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:13 schreef yingyang het volgende:
Ik val er ook onder ja. Af en toe met tegenzin ook.

Reclame beinvloed me erg. De dwang en nood om me te huisvesten ook. En ik wil niet worden aangekeken als idioot.

Maar er blijven maar weinig individuen over zo. Mensen worden gedwongen om een bepaalde manier van leven te leiden. Ik volg de rest van de kudde ook ja Wat moet je anders ook.

En de kudde wordt bepaald door slimme reclame mensen die inspelen erop. Die je weten te beinvloeden en die je kunnen sturen. Stelletje klootzakken dat het zijn.

Kortom: je laat je willens en wetens en volledig bij bewustzijn knechten terwijl je dat niet wilt.

Je leeft dus niet je eigen leven maar die van een ander/anderen. Heerlijk hoor...

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:16:29 #14
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7694113
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:15 schreef Vava het volgende:
Je moet werken om geld te verdienen, dingen kopen, veel tijd kwijt aan werk/kinderen/vrienden enz... als je naar een willekeurige kledingzaak gaat, de meeste kleding die je ziet lijkt op elkaar en op waar de massa mee loopt....
Als je anders wilt zijn moet je er enige moeite voor doen.
Door wie wordt je gedwongen dan?
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:17:18 #15
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7694134
Wat is het probleem dan? .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 3 januari 2003 @ 22:17:33 #16
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7694140
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:16 schreef Anemoon het volgende:

[..]

Je vreten moet toch ergens vandaan komen...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_7694148
Wat een geklaag allemaal *zucht* Niemand is bijzonder ofzo. En besides, er is niks mis met groepsvorming of mekaars ideeen overnemen. Die keuze maak jezelf, en als je daar niet bij wil horen dan is dat helemaal je eigen keuze. Besides, niemand is uniek, iedereen zit wel bij een soort van groepje. Alto's zijn heus niet uniek, daarom heen ze ook Alto's bijvoorbeeld, omdat ze er allemaal alternatief uitzien. Ook kuddegedrag, net als hippies, of al die mensen met kraagjes omhoog.
En wees eerlijk? Boeit je dit nou echt?

Misschien is Psychiater een leuke studie voor je

pi_7694149
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:16 schreef Anemoon het volgende:

[..]

Laat me raden, je bent een alto

Je wordt niet door 1 iets of iemand gedwongen, het is de hele maatschappij, het milieu waar je in leeft. Het wordt niet altijd gerespecteerd als je afwijkt van de massa, soms moet je gewoon.

Let's plant a tree
pi_7694169
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:17 schreef Vava het volgende:

[..]

Laat me raden, je bent een alto

Je wordt niet door 1 iets of iemand gedwongen, het is de hele maatschappij, het milieu waar je in leeft. Het wordt niet altijd gerespecteerd als je afwijkt van de massa, soms moet je gewoon.

Een alto is ook niet speciaal Dat is ook kuddegedrag waar jezelf voor kiest.
pi_7694184
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:19 schreef frank_woei het volgende:

[..]

Een alto is ook niet speciaal Dat is ook kuddegedrag waar jezelf voor kiest.

Ja precies, maar ze denken wel dat ze speciaal zijn.
Let's plant a tree
pi_7694204
ach er zijn altijd mensen die denken anders te zijn.. dat zijn er inmiddels zoveel dat ze weer lekker kuddedieren zijn
pi_7694401
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:17 schreef frank_woei het volgende:
Wat een geklaag allemaal *zucht* Niemand is bijzonder ofzo. En besides, er is niks mis met groepsvorming of mekaars ideeen overnemen. Die keuze maak jezelf, en als je daar niet bij wil horen dan is dat helemaal je eigen keuze. Besides, niemand is uniek, iedereen zit wel bij een soort van groepje. Alto's zijn heus niet uniek, daarom heen ze ook Alto's bijvoorbeeld, omdat ze er allemaal alternatief uitzien. Ook kuddegedrag, net als hippies, of al die mensen met kraagjes omhoog.
En wees eerlijk? Boeit je dit nou echt?

Misschien is Psychiater een leuke studie voor je

dit was een onzin post achteraf ...blah blah blah.

Ik ben blij met de groep waarin ik zit en kudde gedrag of niet. Het is eigenlijk wel lekker en zo heb je wat te doen ook

Klopt ja. Alto's lijken ook allemaal op elkaar zowat. Ook maar kleine verschillen.

Maar dat kudde gedrag dat valt denk ik ook alleen maar zo goed op omdat je de mensen alleen ziet en niet goed kent. In een groep hebben mensen toch verschillende meningen.

[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 04-01-2003 10:56]

vrijdag 3 januari 2003 @ 22:33:26 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7694424
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:32 schreef yingyang het volgende:

Maar ik vind ze wel tof, ondanks dat ik ze vaker hypocriet en naloperig vind.

Dat ben je zelf toch ook dan als je met ze omgaat?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_7694454
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:33 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat ben je zelf toch ook dan als je met ze omgaat?

Je bent toch niet precies hetzelfde als de mensen waar je mee omgaat?
Let's plant a tree
pi_7694461
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 22:00 schreef yingyang het volgende:
Veel prototypen yuppie's die allemaal niet veel verschillen van elkaar. Dezelfde soort kleding, mobiele telefoons, versieren door elkaar aan te kijken en met standaard praatjes beginnen, kapsels die verdomd veel op elkaar lijken en gewoon dezelfde manier van doen. Grote woorden en opschepgedrag...blah blah blah...enz.
djeez.. ken zat plaatsen waar dit niet zo is. en wat jij yuppies noemt, noem ik middelmatige onzekere pikkies. echte yuppies zijn zeker wel bezig met uiterlijk en doen dus ook zeker ook moeite om zich te onderscheiden van de massa (al zijn de marges wat minder want met een hanekam kun je niet aankomen, maar je begrijpt hopelijk wta ik bedoel).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')