abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184643393
Deze is speciaal voor de ondertekenaars en sympathisanten van de Nashville-verklaring en voor aanhangers van de pseudo-tolerante SGP-opvatting dat je wel homoseksueel geaard mag zijn, maar dat niet in de praktijk dient te brengen. Veel bidden helpt. Dus niet.

quote:
'Genezer' van homoseksualiteit komt zelf uit de kast
De man die jarenlang homo's wilde 'genezen' van hun geaardheid en beweerde seksualiteit van mensen te kunnen veranderen, is nu zelf uit de kast gekomen. Conversietherapeut David Matheson zegt in een Facebookbericht dat hij inziet dat hij met zijn werk mensen heeft beschadigd.

"Een jaar geleden besefte ik dat ik niet langer in mijn huwelijk kon blijven en realiseerde ik me dat het tijd was om toe te geven dat ik homo ben", schrijft hij.

Matheson is opgegroeid in een Mormoonse gemeente. Vanuit die ideologie ontwikkelde hij cursussen en therapieën waarmee hij probeerde homoseksuelen hun geaardheid 'af te leren'.

Nu zegt de bekende conversietherapeut dat zijn therapie vanuit zijn eigen 'homofobie en bekrompenheid' kwam. Hij zat vast in zijn eigen ideologische gevangenis, schrijft hij. "Ik weet dat mijn werk veel mensen heeft geholpen, omdat ze me dat hebben gezegd. Maar ik weet ook zeker dat mijn werk mensen pijn heeft gedaan." Hij wil zich niet verontschuldigen, vervolgt hij, "maar alle tekortkomingen die ik als therapeut had, kwamen van een te beperkte visie op hoe 'emotioneel gezond' eruit kan zien".

Aan zijn huwelijk lag het niet, dat was na 34 jaar nog altijd sterk, schrijft hij. "Maar ik kon een intieme relatie met een man niet langer vermijden."

Therapieën verboden
Conversietherapieën, die vooral in de VS door religieuze gemeenschappen worden gepromoot, zijn door zo'n 700.000 homoseksuele en transgender Amerikanen gevolgd, blijkt uit cijfers van het Williams Institute. In steeds meer Amerikaanse staten is het gebruik van zulke therapieën voor minderjarigen verboden. Volgens artsen en psychologen leidt het (willen) veranderen van iemand geaardheid tot geestelijke gezondheidsproblemen.

Volgens Wayne Besen, oprichter van een organisatie die strijdt tegen anti-homosentimenten, is deze stap van Matheson het bewijs dat conversietherapie schadelijk en ineffectief is. De therapie geeft mensen valse hoop dat 'genezing' van een geaardheid mogelijk is, zegt hij.
Spijt

Matheson ziet nog altijd dat ergens diep van binnen een homofoob in hem schuilt, maar hij kan de persoon die hij nu is naar eigen zeggen veel beter accepteren. "Het spijt me echt voor die gebreken en de schade die ze zeker voor sommigen hebben veroorzaakt. En het spijt me voor de verwarring en pijn die mijn keuze bij anderen veroorzaakt."

Hij besluit zijn Facebookbericht met de wens dat mensen door zijn verhaal aangemoedigd worden en vertrouwen krijgen in hun levenspad. "Streef dat na zonder angst of schaamte, ongeacht wat anderen denken."
Bron: https://nos.nl/artikel/22(...)elf-uit-de-kast.html

Verder commentaar lijkt me overbodig.
pi_184643561
_O-
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 26 januari 2019 @ 22:44:59 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184643591
_O-

Waarschijnlijk werkt hij tegenwoordig voor de duivel :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184643611
:')______!
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:51:01 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_184643718
Pff dat is al de zoveelste. Over het algemeen zijn de mensen die het hardst er tegen strijden het meest zelf homo of bi, maar weigeren daar aan toe te geven om wat voor reden dan ook
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:51:43 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184643735
Wel moedig van hem.
De Mormon Church is echt een eng clubje. Respect dat hij nu uit de kast komt.
Bij zijn kerk zal hij niet meer welkom zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 22:59:30 #7
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184643904
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 22:36 schreef Elfletterig het volgende:

Verder commentaar lijkt me overbodig.
Als verder commentaar overbodig is, waarom post je dan een topic?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 23:02:54 #8
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184643992
quote:
"Ik weet dat mijn werk veel mensen heeft geholpen, omdat ze me dat hebben gezegd. Maar ik weet ook zeker dat mijn werk mensen pijn heeft gedaan." Hij wil zich niet verontschuldigen, vervolgt hij, "maar alle tekortkomingen die ik als therapeut had, kwamen van een te beperkte visie op hoe 'emotioneel gezond' eruit kan zien".
"Ik heb mensen pijn gedaan en levens verkloot, door ze zodanig te manipuleren dat ze dachten te moeten zeggen dat ik iets goeds deed. Nu besef ik wat een lul ik was, maar ik zeg toch geen sorry."

:r
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184644294
prima. hoe meer dit doen, hoe duidelijker het wordt dat al die anti-homo fanatiekelingen zelf homo's zijn.
pi_184644391
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

"Ik heb mensen pijn gedaan en levens verkloot, door ze zodanig te manipuleren dat ze dachten te moeten zeggen dat ik iets goeds deed. Nu besef ik wat een lul ik was, maar ik zeg toch geen sorry."

:r
Smerige flikker ja
-nee-
pi_184644454
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

"Ik heb mensen pijn gedaan en levens verkloot, door ze zodanig te manipuleren dat ze dachten te moeten zeggen dat ik iets goeds deed. Nu besef ik wat een lul ik was, maar ik zeg toch geen sorry."

:r
Dat is wel wat opmerkelijk ja.
pi_184644623
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

"Ik heb mensen pijn gedaan en levens verkloot, door ze zodanig te manipuleren dat ze dachten te moeten zeggen dat ik iets goeds deed. Nu besef ik wat een lul ik was, maar ik zeg toch geen sorry."

:r
Wel geheel in lijn met het christendom.
Conscience do cost.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 23:34:12 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184644664
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

"Ik heb mensen pijn gedaan en levens verkloot, door ze zodanig te manipuleren dat ze dachten te moeten zeggen dat ik iets goeds deed. Nu besef ik wat een lul ik was, maar ik zeg toch geen sorry."

:r
Dat lijkt de essentie te zijn ja. Het echte inzicht is dus nog niet gekomen.
Huilen dan.
pi_184644885
Plottwist: over 2 weken maakt hij bekend zichzelf te hebben genezen
pi_184645235
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 22:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Als verder commentaar overbodig is, waarom post je dan een topic?
Omdat ik al een inleiding had geschreven en omdat het onderwerp nieuwswaarde heeft.
  zondag 27 januari 2019 @ 00:04:20 #16
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184645276
Wat een homo. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184645588
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:45 schreef LorneMalvo het volgende:
Plottwist: over 2 weken maakt hij bekend zichzelf te hebben genezen
:D
pi_184646669
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:45 schreef LorneMalvo het volgende:
Plottwist: over 2 weken maakt hij bekend zichzelf te hebben genezen
dit inderdaad, ik vermoed een half jaar want ff lekker genieten en mediaaandacht/geld generen. En dan voor de volle mep gaan en cashen.
pi_184646674
_O-

Dit nieuws verbaast me niks.
  zondag 27 januari 2019 @ 04:02:02 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184647537
Zag dit al eerder en had wat Facebook reacties gelezen eronder. Zitten ook van die religekkies bij die hem hem roepen de weg naar het licht weer te vinden (aka niet gay zijn) :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184647649
Het is wel een handige cover. Zo kun je heerlijk in contact komen met andere homo’s en niemand die het verdacht vindt dat jij iedere week met die man een uur achter gesloten deuren zit. ;)
pi_184647654
Het zal door de gelovigen wel worden uitgelegd dat als je veel omgaat met homo's, de kans hebt het zelf ook te worden.
Reden te meer homo's te weren.
Racist
pi_184647819
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 06:38 schreef Toga het volgende:
Het zal door de gelovigen wel worden uitgelegd dat als je veel omgaat met homo's, de kans hebt het zelf ook te worden.
Reden te meer homo's te weren.
Statistisch gezien is de kans dat je homoseksueel bent wel enorm groot als je dagelijks naast een homoseksueel slaapt.
  zondag 27 januari 2019 @ 10:23:46 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_184648739
Nou is hij dus geen heilige meer volgens zijn kerk :P

mormonen heten ook wel heiligen der laatste dagen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 27 januari 2019 @ 10:35:24 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184648874
Wel benieuwd welke homohaters nog meer stieken in de kast zitten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')