abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 16:33:36 #176
236264 crew  capricia
pi_184695104
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:30 schreef Jane het volgende:
Kom net deze tweet tegen.

Longshanks1307 twitterde op dinsdag 29-01-2019 om 15:41:27 My partner just had a call from NHS Blood Donation, cancelling her April appointment, because they're shutting down in Kent port towns between mid-March and May, anticipating that Operation Stack on the M20 will prevent them from moving staff in or blood out. reageer retweet
Ze zijn echt he-le-maal gek geworden.
Er zijn er meer:
DyBQSx1XcAEKc1t.jpg
Also spricht der Narr: »Der Umgang mit Menschen verdirbt den Charakter, sonderlich wenn man keinen hat.«
pi_184695120
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:30 schreef Jane het volgende:
Kom net deze tweet tegen.

Longshanks1307 twitterde op dinsdag 29-01-2019 om 15:41:27 My partner just had a call from NHS Blood Donation, cancelling her April appointment, because they're shutting down in Kent port towns between mid-March and May, anticipating that Operation Stack on the M20 will prevent them from moving staff in or blood out. reageer retweet
Ze zijn echt he-le-maal gek geworden.
Daarom niet afhankelijk zijn van nhs.
NHS :')
[i]No temptation has overtaken you that is not common to man. God is faithful, and he will not let you be tempted beyond your ability, but with the temptation he will also provide the way of escape, that you may be able to endure it.[/i]
pi_184695139
Verder is anekdotisch bewijs natuurlijk niks waard.
[i]No temptation has overtaken you that is not common to man. God is faithful, and he will not let you be tempted beyond your ability, but with the temptation he will also provide the way of escape, that you may be able to endure it.[/i]
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:40:36 #179
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184695246
Het is wel een opvallend chaotisch debat. En de toon is nog weer een stukje grimmiger dan het de voorgaande weken was.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:44:42 #180
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184695312
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:34 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Verder is anekdotisch bewijs natuurlijk niks waard.
Dan voor jou;

GiveBloodNHS twitterde op dinsdag 29-01-2019 om 16:19:32 @RachelLK We have taken the decision to cancel blood donation sessions in Dover and Folkestone for a 2 week period before and a 6 week period after Britain’s exit from the EU. This is because in the event of issues in Calais and other freight ports, this could lead to significant (1/2) reageer retweet
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:47:04 #181
131800 Tarado
capô de fusca
pi_184695375
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:40 schreef beantherio het volgende:
Het is wel een opvallend chaotisch debat. En de toon is nog weer een stukje grimmiger dan het de voorgaande weken was.
niet alleen het debat is chaotisch
pi_184695417
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:35 schreef Beobachter het volgende:

[..]

Ja idd, valt allemaal reuze mee!

Dus dan is dat zo, he!

Ik kom wekelijks in het VK en dan krijg je een heel ander beeld van de motivatie, waarom ze uit de EU te willen.
De motivatie hoeft niet te stoelen op de realiteit, zoveel is wel duidelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
pi_184695430
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:23 schreef Beobachter het volgende:

[..]

Idiote plannen?
Eerst IJsland uit de EU
Nu het VK
Hongarije wil eruit
Italië
Zweden
Frankrijk

Allemaal idiote plannen? Dacht het niet!
Deze landen willen best de EU afschaffen, maar er niet uit. Ze willen best zonder EU verder, maar niet tegen de EU concurreren. Na deze Brexit wil geen enkele politicus meer uit de EU stappen, denk ik. Dan moet je gaan uitleggen waarom je je land ook in zo'n puinhoop wil storten.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 16:51:53 #184
38114 beantherio
pi_184695470
Peston twitterde op dinsdag 29-01-2019 om 16:11:48 I asked the relevant EU people what the response will be when @theresa_may asks to reopen the Withdrawal Agreement. All replied with just one word. It is “no”. This could be shortest and most hopeless renegotiation in history. reageer retweet
Ik denk dat het iedereen een hoop tijd uitspaart.
pi_184695497
quote:

[..]

Idiote plannen?
Eerst IJsland uit de EU
Nu het VK
Hongarije wil eruit
Italië
Zweden
Frankrijk

IJsland heeft nooit in de EU gezeten maar zit tot de dag van vandaag in de EFTA

Hongarije wil er niet uit, Italie wil er niet uit, Zweden wil er niet uit en Frankrijk wil er niet uit.

De enige die er uit gaat (willen is wat veel gezegd nu) is het VK en die gaat eruit om een heel vreemd verhaal waarin extreem-rechts en extreem-links voor hetzelfde stemmen zonder hetzelfde resultaat te willen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
  dinsdag 29 januari 2019 @ 17:28:54 #186
38114 beantherio
pi_184696115
Veel respect voor Yvette Cooper. Maar ik geloof niet dat het veel zin heeft wat ze voorstelt.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 17:35:00 #187
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184696230
Enige uitweg is wel dat EU heeft gezegd te willen kijken naar een alternatief voor een backstop. Maar dan moeten de Britten daarmee komen. Maar voorlopig komen de Britten niet verder dan; 'Hee jongens, wij willen dit niet.' Wat dan wel? 'Ja, dit niet.' Ja prima, maar hoe lossen we dit dan op. 'Ja weet ik niet maar dit is niet wat we willen.'

Hopeloos
pi_184696244
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:22 schreef Beobachter het volgende:

[..]

Jij leest, wat je graag wil lezen.
Als het maar 72 wetten zijn, waarom wil de meerderheid van de Britten uit de EU?
Je hebt dus geen idee wat de feiten zijn, maar je hebt wel een mening?

Tja, jij komt op deze manier als redelijk exemplarisch over voor de gemiddelde brexiteer en/of Trump supporter. Hard schreeuwen, maar weinig kunnen onderbouwen.

Dat er best wat zaken mis zijn in de wereld zal ik en zullen de meesten van ons niet ontkennen. Maar stukmaken wat niet echt stuk lijkt te zijn op basis van een paar schreeuwerige opportunisten lijkt mij niet de handigste weg naar een betere wereld. Chaos zal best wat opleveren voor een paar van die opportunisten, de gemiddelde burger zal er alleen maar slechter uitkomen.

Dat je politici, Europees of niet, niet volledig vertrouwd begrijp ik op zich best. Dat je mensen als Farange, Boris Johnson of Rees-Mogg wel vertrouwd vind ik dan weer verbijsterend. Net zo verbijsterend als vertrouwen hebben in een misdadiger als Donald Trump.
pi_184696277
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 15:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, totale waanzin natuurlijk. Hoeveel wetten waren ook alweer door de EU opgelegd sinds de jaren '90? 70 van de 30.000 ofzo?
Het gaat niet om het aantal wetten, maar om welke wetten.
pi_184696309
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Deze landen willen best de EU afschaffen, maar er niet uit. Ze willen best zonder EU verder, maar niet tegen de EU concurreren. Na deze Brexit wil geen enkele politicus meer uit de EU stappen, denk ik. Dan moet je gaan uitleggen waarom je je land ook in zo'n puinhoop wil storten.
Over 10 jaar bestaat de EU niet
meer.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 17:46:19 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184696416
quote:

[..]

Idiote plannen?
Eerst IJsland uit de EU
Nu het VK
Hongarije wil eruit
Italië
Zweden
Frankrijk

IJsland is niet uit de EU gestapt, het heeft er nooit in gezeten. Het heeft gevraagd erin te komen en is dan na een tijdje gestopt met de onderhandelingen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184696417
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 16:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

IJsland heeft nooit in de EU gezeten maar zit tot de dag van vandaag in de EFTA

Hongarije wil er niet uit, Italie wil er niet uit, Zweden wil er niet uit en Frankrijk wil er niet uit.

De enige die er uit gaat (willen is wat veel gezegd nu) is het VK en die gaat eruit om een heel vreemd verhaal waarin extreem-rechts en extreem-links voor hetzelfde stemmen zonder hetzelfde resultaat te willen.
IJsland is kandidaat lid geweest en heeft daar in 2011 vanaf gezien. IJsland heeft een diepe crisis doorgemaakt en is er nu bovenop.
Wij ook met 5000 miljard ‘euro’ schuld?
pi_184696470
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:40 schreef Beobachter het volgende:

[..]

Over 10 jaar bestaat de EU niet
meer.
Grote kans dat het veranderd is in een Verenigde Staten van Europa inderdaad.
pi_184696511
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:49 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, daarvoor delen we toch veel te weinig. Om te verenigen moet je normen en waarden delen (en een taal). Je moet je verbonden voelen met elkaar. En bijna niemand voelt zich europeaan. Dus de onderlinge verbondenheid voor een VS van Europa mist (gelukkig).
pi_184696515
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:46 schreef Beobachter het volgende:

[..]

IJsland is kandidaat lid geweest en heeft daar in 2011 vanaf gezien. IJsland heeft een diepe crisis doorgemaakt en is er nu bovenop.
Wij ook met 5000 miljard ‘euro’ schuld?
IJsland is er bovenop dankzij een enorme bailout vanuit de EU. Maar dat wist je vast wel.

Het VK, in zijn eentje, heeft een schuld van 2100 miljard, btw.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 17:52:14 #196
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184696526
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:38 schreef Beobachter het volgende:

[..]

Ja, die hebben we dus via die Twitter-thread in het andere topic al helemaal uitgeplozen. Ik stel voor dat jij dat nu ook ff doet en dan ons komt vertellen over welke wetten je valt, want ik heb geen idee.

-edit-

Ik heb hem er nog maar een keer voor je bij gepakt. Hier kun je beginnen:

mac_puck twitterde op maandag 21-01-2019 om 15:44:51 Brace for mega thread on "ALL THEM RULES INNIT"There is a type of of brexiter who is motivated not by xenophobia, or Empire nostalgia, or buccaneering trade fantasies, but instead by "all them EU rules". Sadly they can never name a single one. So I have done some research... reageer retweet
Lying awake, wondering if there is a Dog...

FOK!kers op YouTube: Tijn - Sinterklaas
pi_184696536
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:38 schreef Beobachter het volgende:

[..]

Goed, welke wetten zijn dat dan?

Overigens heb ik familie in het VK en die hebben ook gestemd, ik weet vrij aardig wat er daar speelt en ik heb nog nooit iemand een specifieke EU wet horen noemen maar mischien word dit de eerste keer na bijna 3 jaar.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 17:54:00 #198
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184696552
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:49 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Ho ho, we willen onze monarchie wel houden natuurlijk. Dus dan wordt het een Verenigd Koninkrijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184696567
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 17:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ho ho, we willen onze monarchie wel houden natuurlijk. Dus dan wordt het een Verenigd Koninkrijk.
Dat is er al....hoewel, over 10 jaar is er geen, zoals het nu loopt, geen VK meer maar een Schotland, een Ierland en een Engeland/Wales.
pi_184696580
VK moet jaarlijks tientallen miljarden bijdragen aan Brussel alleen maar om de burocratie te betalen.
Dat is vast in een wet vast gelegd...
Ze willen hun souvereiniteit terug!
Maar 20% van de Britse import komt uit de EU.
Niet EU landen staan in de rij om zaken met de Britten te doen. BUITEN de EU om.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')