abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 00:34:25 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184685627
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 00:20 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Zelfs dat is nog maar de vraag. De ERG heeft gezegd tegen te stemmen, dus zullen er voldoende Labour MPs mee moeten stemmen. Ik weet niet zo goed wat daar te verwachten valt moet ik eerlijk zeggen. Benieuwd wat plan C wordt als dit het niet haalt morgen. c_/.
Was er ooit een Plan A dan? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 01:03:33 #102
1234 HiZ
Istanbullu
pi_184685893
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 00:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Was er ooit een Plan A dan? ;)
Nou ja, die backstop die ze per se wilden hebben was hun plan A.
pi_184685989
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 00:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar we weten allemaal, inclusief het VK, dat zonder de backstop er geen WA is, de EU gaat daar niet mee akkoord, klaar dus dit is weer het zoveelse gevalletje onzin verkopen in het VK
Gedurfde uitspraak. Wat vind je van de EU als ze wel concessies doen op de Backstop?

Mijn ervaring met elke vorige hype van de progressieven is dat er op een gegeven moment altijd weer een "ja maar" komt. Nou wil ik wel eens bij voorbaat weten wanneer onze regering de EU echt fout is, bij welke concessies zijn ze echt fout?

[ Bericht 31% gewijzigd door Braindead2000 op 29-01-2019 01:32:22 ]
pi_184686052
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 00:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar we weten allemaal, inclusief het VK, dat zonder de backstop er geen WA is, de EU gaat daar niet mee akkoord, klaar dus dit is weer het zoveelse gevalletje onzin verkopen in het VK
Tuurlijk, dat is ook zo. Maar toch, met de alsmaar oplopende tijdsdruk en een no deal wat feitelijk ook geen echte optie is gezien de grenskwestie (plus de steeds meer doorsijpelende consequenties voor de UK zelf), wie weet vinden ze nog wel een politieke uitweg waarin de backstop wordt hergeformuleerd op zo'n manier dat het feitelijk equivalent is maar de term 'backstop' niet meer voorkomt, en dat tegen de tijd dat de 'nieuwe' deal ter stemming komt een meerderheid van de MPs beseft dat ze eigenlijk geen keuze (meer) hebben. Een beetje politicus draait zich wel uit kritische opmerkingen dat de 'nieuwe' deal eigenlijk gewoon de oude is. Een onwaarschijnlijke route, maar naast uitstellen/terugtrekken van art 50 de enige die ik me kan bedenken waarbij niet een hele generatie Engelse politici de boeken in gaat als zij die de UK significante en langdurige schade hebben toegebracht...
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 08:37:29 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184687495
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 01:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Gedurfde uitspraak. Wat vind je van de EU als ze wel concessies doen op de Backstop?

Mijn ervaring met elke vorige hype van de progressieven is dat er op een gegeven moment altijd weer een "ja maar" komt. Nou wil ik wel eens bij voorbaat weten wanneer onze regering de EU echt fout is, bij welke concessies zijn ze echt fout?
Je bent weer goed bezig, he? Nou, succes ermee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 08:44:22 #106
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184687561
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 01:30 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat is ook zo. Maar toch, met de alsmaar oplopende tijdsdruk en een no deal wat feitelijk ook geen echte optie is gezien de grenskwestie (plus de steeds meer doorsijpelende consequenties voor de UK zelf), wie weet vinden ze nog wel een politieke uitweg waarin de backstop wordt hergeformuleerd op zo'n manier dat het feitelijk equivalent is maar de term 'backstop' niet meer voorkomt, en dat tegen de tijd dat de 'nieuwe' deal ter stemming komt een meerderheid van de MPs beseft dat ze eigenlijk geen keuze (meer) hebben. Een beetje politicus draait zich wel uit kritische opmerkingen dat de 'nieuwe' deal eigenlijk gewoon de oude is. Een onwaarschijnlijke route, maar naast uitstellen/terugtrekken van art 50 de enige die ik me kan bedenken waarbij niet een hele generatie Engelse politici de boeken in gaat als zij die de UK significante en langdurige schade hebben toegebracht...
Feitelijk is dat al het geval, al die bedrijven die al weg gegaan zijn komen echt niet meer terug, de schade die aangericht is tot op heden is ook maar slecht ongedaan te maken. Brexit heeft al tientallen miljarden aan directe schade opgeleverd en de imago schade komt daar nog eens bovenop.

Maar ik denk dat het grootste probleem is dat men niet eens ziet wat er gebeurd, men ziet het niet van de afstand die wij in de EU hebben en in veel gevallen, is men ideologisch gemotiveerd.
Verderl is er direct financieel profijt te halen voor de dames en heren MP's, zie de 60,000 pond die Davis toucheerde voor niets, de 3 ton die Johnson krijgt, de tienduizenden die naar figuren als Paterson gaan en ga zo maar door.

En dan hebben we nog de partij politiek die boven alles lijkt te gaan, net als het referendum lijkt het verhaal in het Parlement nog het meest op een perfecte storm die tot een drama gaat leiden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 11:25:29 #107
236264 crew  capricia
pi_184689663
Hoe laat begint het vanmiddag?
Definitely not CIA
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:30:14 #108
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184689747
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:25 schreef capricia het volgende:
Hoe laat begint het vanmiddag?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:35:13 #109
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_184689823
oeps.

Britse politiek is me te saai
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 29 januari 2019 @ 11:35:57 #110
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184689835
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:35 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.politico.com/(...)licans-trump-1133101

Daar zal hij wel weer kwaad om gaan twitteren. Pakken ze hem alweer een speeltje af!
Verkeerde topic?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_184689853
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 00:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar we weten allemaal, inclusief het VK, dat zonder de backstop er geen WA is, de EU gaat daar niet mee akkoord, klaar dus dit is weer het zoveelse gevalletje onzin verkopen in het VK
Ik begrijp niet dat er in UK geen enkel redelijk alternatief wordt besproken hoe je het grensprobleem oplost als je niet in een douane unie zit, kortom wat vragen ze nu eigenlijk van de EU?. Meer tijd, gaat het probleem echt niet oplossen. Dus ze willen wel eigen douane tariefen en product voorwaarden etc, maar geen douane functie bij de grens. En er wordt naar de EU gekeken om dit op te lossen, want zo is de gedachte, als je de EU onder druk zet, komen ze vanzelf met een oplossing voor het probleem. In de UK is er geen (publieke) discussie hoe je dit zou kunnen doen. Ongelofelijk. Zouden ze wel een grens accepteren als het GFA niet geschonden zou worden? Ik betwijfel het. Prutsers zijn het.
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 11:43:36 #112
236264 crew  capricia
pi_184689951
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:37 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat er in UK geen enkel redelijk alternatief wordt besproken hoe je het grensprobleem oplost als je niet in een douane unie zit, kortom wat ze van de EU verlangen. Dus ze willen wel eigen douane tariefen en product voorwaarden etc, maar geen douane functie bij de grens. En er wordt naar de EU gekeken om dit op te lossen, want zo is de gedachte, als je de EU onder druk zet, komen ze vanzelf met een oplossing voor het probleem. In de UK is er geen (publieke) discussie hoe je dit zou kunnen doen. Ongelofelijk. Zouden ze wel een grens accepteren als het GFA niet geschonden zou worden? Ik betwijfel het. Prutsers zijn het.
Eens.

Als je de GFA echt wil standhouden, kunnen ze niets anders dan in de CU/SM blijven of alle gerelateerde wetgeving en tarieven overnemen. Of N-I de facto herenigen met Ierland.
Dat is het hele probleem van de Brexit.

En dit zijn allemaal rode lijnen van het VK.

Wanneer komen ze zelf met een oplossing?
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2019 @ 12:02:15 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184690220
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens.

Als je de GFA echt wil standhouden, kunnen ze niets anders dan in de CU/SM blijven of alle gerelateerde wetgeving en tarieven overnemen. Of N-I de facto herenigen met Ierland.
Dat is het hele probleem van de Brexit.

En dit zijn allemaal rode lijnen van het VK.

Wanneer komen ze zelf met een oplossing?
niet het is de schuld van Europa en het is chaos in de EU en daar gaan ze nu gebruik van maken.....

:')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 29 januari 2019 @ 12:07:52 #114
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184690322
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 11:37 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat er in UK geen enkel redelijk alternatief wordt besproken hoe je het grensprobleem oplost als je niet in een douane unie zit, kortom wat vragen ze nu eigenlijk van de EU?. Meer tijd, gaat het probleem echt niet oplossen. Dus ze willen wel eigen douane tariefen en product voorwaarden etc, maar geen douane functie bij de grens. En er wordt naar de EU gekeken om dit op te lossen, want zo is de gedachte, als je de EU onder druk zet, komen ze vanzelf met een oplossing voor het probleem. In de UK is er geen (publieke) discussie hoe je dit zou kunnen doen. Ongelofelijk. Zouden ze wel een grens accepteren als het GFA niet geschonden zou worden? Ik betwijfel het. Prutsers zijn het.
UK heeft wel een camerasysteem voorgesteld waarmee ze kunnen registreren wie en welke goederen er binnenkomen

Klein detail is dat zulk systeem nergens bestaat.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 januari 2019 @ 12:08:48 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184690341
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

UK heeft wel een camerasysteem voorgesteld waarmee ze kunnen registreren wie en welke goederen er binnenkomen

Klein detail is dat zulk systeem nergens bestaat.
en ik heb ook nergens een investeringsplan gezien de afgelopen jaren waarin de VK hard werkt om dat te maken. _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 29 januari 2019 @ 12:10:14 #116
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184690363
De amendementen die voor vandaag zijn ingediend

Benieuwd welke er geschrapt gaan worden door Bercow.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 12:27:32 #117
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184690612
Ik probeer te begrijpen wat voor plan er is ingediend middels het Nicky Morgan-plan, maar ik kom niet veel verder dan "langere overgangsperiode maar een backstop met einddatum ergens in 2024". Dat gaat hem voor de EU niet worden.

alexwickham twitterde op dinsdag 29-01-2019 om 00:12:26 NEW: Here is the new Nicky Morgan plan endorsed by Jacob Rees-Mogg and Steve Baker as well as Tory Remainers including Stephen Hammond and Robert Buckland. New backstop plus extension of transition period, or a no-deal 'triple safety net' https://t.co/JZygHpV5aM reageer retweet


[ Bericht 31% gewijzigd door beantherio op 29-01-2019 12:51:48 ]
pi_184691479
En deze begrijp ik ook niet helemaal.

bbclaurak twitterde op dinsdag 29-01-2019 om 13:08:49 Labour backing is now confirmed - because 'Cooper bill could give MPs a temporary window to agree a deal that can bring the country together' but they would 'aim to amend the Cooper bill to shorten the possible Article 50 extension' reageer retweet
  dinsdag 29 januari 2019 @ 13:29:29 #119
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184691678
Interessante analyse: That brand new Tory plan for Brexit? Here’s why it’s dead in the water

Het is niet zo vreemd dat we het een vaag plan vinden: het is een vaag plan. De EU weet niet waar het aan toe is als men er akkoord mee gaat.
  Moderator dinsdag 29 januari 2019 @ 13:31:18 #120
236264 crew  capricia
pi_184691706
Kan iemand mij die "Cooper amendment" uitleggen: Het zou een No-Deal van tafel vegen. Hoe dan?
Definitely not CIA
  dinsdag 29 januari 2019 @ 13:42:43 #121
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184691864
Gaat toch wel impact hebben voor sommige ouderen denk ik:

https://www.theguardian.c(...)under-no-deal-brexit
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 29 januari 2019 @ 13:45:06 #122
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184691895
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 13:31 schreef capricia het volgende:
Kan iemand mij die "Cooper amendment" uitleggen: Het zou een No-Deal van tafel vegen. Hoe dan?
Volgens het artikel dat ik eerder postte:
quote:
One of the most closely scrutinised amendments, and backed by more than 70 MPs, this would guarantee parliamentary time for a private members’ bill drafted by Cooper that would extend article 50 to the end of 2019 if Theresa May failed to secure a deal by late February. While it seems likely to win official Labour backing, and from some Tories, it could be scuppered by doubts among Labour MPs in leave-voting areas. The government will whip MPs against backing it.
pi_184692008
SusevanKleef twitterde op dinsdag 29-01-2019 om 13:48:35 Dit gaat May en het Brady-amendement stemmen/steun vanuit de brexiteer-hoek opleveren vanavond. May zal de EU vragen de (juridisch bindende) scheidingsovereenkomst te heropenen op het gebied vd backstop. EU sloot tot nu toe heropening/heronderhandeling volledig uit. https://t.co/G8tsuqN70b reageer retweet
  dinsdag 29 januari 2019 @ 13:52:54 #124
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_184692055
Brexiteer Steve Baker geeft een wat simpelere uitleg van het Malthouse-plan:
quote:
What we need to do is have a plan A and a plan B. So the plan A is to rescue the withdrawal agreement. The key feature of the withdrawal agreement that we cannot deal with is this idea of being permanently trapped as a satellite of the European Union within the backstop ....

So we rescue the withdrawal agreement by taking out the backstop, and replacing it with a better backstop which we can live with indefinitely. So it’s based on a free trade area in agrifood and goods, and it means there would be unlimited trade with no tariffs between the UK and Europe including Ireland. Lots of trade facilitiations to make sure there are no checks on the border. And we believe that that is a practical pragmatic way forward with current rules ....

Plan B is about putting a triple safety net around exiting without an agreement. So the first safety net is that we continue to offer Plan A. The second safety net is that we offer to purchase the implementation period that’s been offered, so that we would have a standstill until no later than December 2021. That’s later than some would like, but it’s earlier than potentially it could run to today. So this is the nature of compromise. We would reduce our financial offer to the minimum compatible with international law obligations.

And then the third safety net is that we would have what’s called a Gatt standstill trade arrangement negotiated with the EU, which would allow trade to continue, either if they didn’t accept us buying the implementation period, or if we at the end of the IP [Implementation Period] had not agreed a future relationship.
quote:
A simpler way of explaining it would be an attempt to have the transition period without the backstop, with an extra one year bolted on to the transition as a concession to the EU and to remainers ....
Dit is geen "backstop" maar een "backdoor". Voor de Britten dan om lekker via een achterdeur op eigen voorwaarden met de EU te handelen. Die gaan dat echt never de nooit accepteren.
pi_184692124
Het Verenigd Koningrijk gaat de Europese unie beconcurreren met lage belastingtarieven aan multinationals.

Die vrijheid ontstaat voor het VK.

Het VK zou wel eens een tweede Hong Kong kunnen worden.

[ Bericht 72% gewijzigd door Beobachter op 29-01-2019 14:13:44 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')