abonnement Unibet Coolblue
pi_184632443
Is het nog wel verstandig dat Nederland persoonsgegevens deelt met de VS nu de verhoudingen verslechteren? Kort geleden was Nederland met de VS overeen gekomen om persoonsgegevens uit te wisselen.
pi_184632722
Ze hadden er zelfs nooit mee moeten beginnen. :(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184633374
Al ons goud ligt er, dus een beetje kontkruipen hoort erbij
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 26 januari 2019 @ 16:04:24 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184633823
Of met China of welk apenland dan ook. Nu biometrische kenmerken zoals vingerafdrukken e.d. in je paspoort staan kan dus de hele wereld daarover beschikken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184634446
De geest is al lang uit de fles. Als ze er nu mee stoppen hebben ze al massa's eerder gedeelde gegevens in handen, die verdwijnen natuurlijk niet en die worden ook echt niet gewist. Bovendien delen we zowat allemaal dagelijks enorme bakken met zeer privacy gevoelige data vrijwillig met partijen als google en facebook (en god weet wie nog meer). Het is naief om te denken dat de (amerikaanse) overheid daar geen toegang toe heeft.
pi_184634702
Of de overheid het nu doet of dat jijzelf het doet, het is maar net hoe je het beestje een naam geeft.
En ja, jij doet het ook, omdat je internet hebt en webpagina's bezoekt.

En ja, nederland kan het weigeren en dan kan de VS zeggen: nederlanders zijn niet meer welkom. Wat geeft meer ongemak?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184634881
"Informatie delen met andere landen gebeurt alleen als die landen de mensenrechten respecteren, democratisch zijn en data beschermen."

Aanpassing aan de sleepwet na de uitslag van het referendum. Je hoeft je dus nergens zorgen om te maken...
pi_184634956
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:56 schreef Sjemmert het volgende:
"Informatie delen met andere landen gebeurt alleen als die landen de mensenrechten respecteren, democratisch zijn en data beschermen."

Aanpassing aan de sleepwet na de uitslag van het referendum. Je hoeft je dus nergens zorgen om te maken...
De VS valt dus af.... oh nee, toch niet....
Zelfs NL houdt zich niet aan de mensenrechten volgens verschillende amnesty rapporten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 26 januari 2019 @ 17:00:10 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184634963
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:56 schreef Sjemmert het volgende:
"Informatie delen met andere landen gebeurt alleen als die landen de mensenrechten respecteren, democratisch zijn en data beschermen."

Aanpassing aan de sleepwet na de uitslag van het referendum. Je hoeft je dus nergens zorgen om te maken...
Ik ben weer helemaal gerustgesteld :D
Maar hoe zit het nu met dingen als mijn vingerafdrukken? Elk apenland waar ik een keer door de douane ben gekomen heeft die nu automatisch. Dat vind ik net even wat enger dan dat ze weten hoeveel "vrienden" in heb op facebook.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184634987
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben weer helemaal gerustgesteld :D
Maar hoe zit het nu met dingen als mijn vingerafdrukken? Elk apenland waar ik een keer door de douane ben gekomen heeft die nu automatisch. Dat vind ik net even wat enger dan dat ze weten hoeveel "vrienden" in heb op facebook.
klopt, en niemand verplicht je om naar dat land te gaan, dus dat is de prijs om naar binnen te mogen aan. Als je dat niert wilt betalen, dan vlieg je maar terug.
Als ik iets wil hebben ui een winkel, moet ik er ook voor betalen, maar dan met geld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184635295
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:33 schreef Farenji het volgende:
De geest is al lang uit de fles. Als ze er nu mee stoppen hebben ze al massa's eerder gedeelde gegevens in handen, die verdwijnen natuurlijk niet en die worden ook echt niet gewist. Bovendien delen we zowat allemaal dagelijks enorme bakken met zeer privacy gevoelige data vrijwillig met partijen als google en facebook (en god weet wie nog meer). Het is naief om te denken dat de (amerikaanse) overheid daar geen toegang toe heeft.
Daarom is het extreem dom om alle persoonlijke data te delen. Je weet niet nooit of een land een bondgrnoot blijft of niet.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:21:17 #12
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184635427
Wmb gisteren, al.

Dit is in mijn optiek voorbeeld van slaafs achter de VS aanlopen.

VS zou/kan/mag wat mij betreft in specifieke gevallen vragen om, en afhankelijk van, zouden we dan ook moeten leveren,

Maar standaard, iedereen, en alles? :')

Puur veiligheidstheater.
&lt;signature here&gt;.
pi_184664399
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:40 schreef etuiedelapiel het volgende:
Al ons goud ligt er, dus een beetje kontkruipen hoort erbij
Ligt al dat goud er nog wel?
pi_184668750
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')