abonnement Unibet Coolblue
pi_184632818
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik ben niet zo'n ster in schrijven, maar de kennis zou ik best willen opdoen.
Is het veel levenswijsheden ?
Of is het meer waarom is er licht nodig ?
pi_184632842
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Is het veel levenswijsheden ?
Of is het meer waarom is er licht nodig ?
meer levenswijsheden of maatschappelijke problemen aankaarten. En je moet heel veel schrijven en schrijven en schrijven. Daarnaast is het heel veel lezen, lezen en lezen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184632847
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

meer levenswijsheden. En je moet heel veel schrijven en schrijven en schrijven. Daarnaast is het heel veel lezen, lezen en lezen.
Misschien dat je ook wel boeken kan kopen a la plato etc.
pi_184632867
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:06 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Misschien dat je ook wel boeken kan kopen a la plato etc.
de filosofie van plato is inderdaad 1 van de dingen dat je leert, omdat onder andere plato de bouwsteen is van de huidige maatschappij. Zijn allegorie van de grot is wereldberoemd _O_

Ik heb een minor filosofie gevolgd tijdens mijn studie.

Ik kreeg bij vele filosofen het idee dat ze de kunst van onbegrijpelijk schrijven ook hebben uitgevonden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184632904
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de filosofie van plato is inderdaad 1 van de dingen dat je leert, omdat onder andere plato de bouwsteen is van de huidige maatschappij.

Ik heb een minor filosofie gevolgd tijdens mijn studie.

Ik kreeg bij vele filosofen het idee dat ze de kunst van onbegrijpelijk schrijven ook hebben uitgevonden.
Bestuderen politici plato denk je ?
Of vinden ze hem te radicaal ?
pi_184632919
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:10 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Bestuderen politici plato denk je ?
Of vinden ze hem te radicaal ?
Om politici te zijn is geen opleiding nodig, maar de mensen die een politieke studie hebben gevolgd die hebben in ieder geval van plato gehoord.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184632955
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

aangezien filosofie grotendeels schrijven inhoudt, is dat verband ook niet zo gek.
redeneren
pi_184632964
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:13 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

redeneren
dat betekent bijna altijd schrijven, maar je hebt gelijk, discuseren en toespraken houden vallen er ook onder.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184632967
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:13 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

redeneren
Houd jij er van ?
pi_184633395
Zo gek is het ook echt niet hoor.
Ik kan ook bijna onmogelijk in mijn vakgebied werk vinden, nou werk ik wel echter niet in mijn vakgebied.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 15:51:11 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184633576
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de filosofie van plato is inderdaad 1 van de dingen dat je leert, omdat onder andere plato de bouwsteen is van de huidige maatschappij. Zijn allegorie van de grot is wereldberoemd _O_

Ik heb een minor filosofie gevolgd tijdens mijn studie.

Ik kreeg bij vele filosofen het idee dat ze de kunst van onbegrijpelijk schrijven ook hebben uitgevonden.
Plato is leuk, maar heeft natuurlijk geen ruk met moderne filosofie te doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184633619
Secretariaal medewerker gevraagd - gegoogeld, gelijk 14 treffers!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184633638
Instellingskok, ook 14. Lijkt me een leuke job, zou ik zo doen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 15:57:35 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184633687
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:54 schreef Sigaartje het volgende:
Instellingskok, ook 14. Lijkt me een leuke job, zou ik zo doen.
Ken een paar voormalige die hielden erg van hun werk maar verloren het toen het bejaardenhuis een cateringfirma nam. Het eten lijd daar meestal zwaar onder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 16:01:07 #115
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184633755
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:02 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Zou jij het gaan studeren ?
Mij lijkt het best interesting...
Het is reuze interessant. En ik denk zelfs dat een beetje verplichte filosofie op de middelbare school een hoop goed zou doen. Maar of het slim is om je hele leven erop te bouwen door er 3-4 jaar op te studeren....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184634337
Kan een instellingskok zich niet aanpassen en in een andere omgeving gaan werken?

We halen jaarlijks honderden koks uit Azië naar hier, voor restaurants als de Chinese Muur en de Gouden Wok. Daar kan de Hollandse instellingskok, na een omscholing, toch ook wel aan de slag?
NWS / 1500 Aziatische koks naar Nederland
  zaterdag 26 januari 2019 @ 16:32:15 #117
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184634406
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:29 schreef luxerobots het volgende:
Kan een instellingskok zich niet aanpassen en in een andere omgeving gaan werken?

We halen jaarlijks honderden koks uit Azië naar hier, voor restaurants als de Chinese Muur en de Gouden Wok. Daar kan de Hollandse instellingskok, na een omscholing, toch ook wel aan de slag?
NWS / 1500 Aziatische koks naar Nederland
Ik denk niet dat die instellingskok voor 1400 euro per maand 100-urige werkweken gaat draaien.
pi_184634454
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:32 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die instellingskok voor 1400 euro per maand 100-urige werkweken gaat draaien.
Dus eerst de arboregels aan je laars lappen, en vervolgens Chinees personeel laten invliegen.

Mooie over hoe fout beleid beloond wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 26-01-2019 16:44:45 ]
  zaterdag 26 januari 2019 @ 16:40:58 #119
286575 Roces18
Chef de party
pi_184634613
Ik denk dat veel mensen niet werken in hun ooit opgeleide vakgebied. En daar is niets mis mee. Vaak moet je al wat kiezen als je 16/17 jaar bent terwijl je het nog helemaal niet weet. Dan heb je nog een overschot aan onzin-studies wat ook niet helpt. Beperking van werkloosheid is een taak van de overheid en die falen op dit vlak gigantisch. Maar dat heb je met ministers zonder verstand van zaken.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184634636
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Plato is leuk, maar heeft natuurlijk geen ruk met moderne filosofie te doen
klopt, maar toch belangrijk geweest in de geschiedenis van de filosofie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184635280
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:13 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

redeneren
Reading maketh a full man; conference a ready man; and writing an exact man.
Francis Bacon
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184635342
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:10 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Bestuderen politici plato denk je ?
Of vinden ze hem te radicaal ?
Dat laatste zal het geval zijn. Gezien Plato's gedachten over buitenlanders zou hij heden ten dage als extreem-rechts weggezet worden.

On-topic: over Brandon Pakker, filosofie en journalistiek zijn beiden krimpdomeinen. Al maakt ze dat niet overbodig. Wellicht moet hij eens goed uitleggen wat volgens hem zijn kennis en kunde is, dankzij filosofie, die hem tot een meerwaarde maken voor een organisatie. Politiek adviseur is een functie waarvoor je in Nederland een veel groter netwerk moet hebben dan hij lijkt te hebben. Dit is de VS niet, waar kandidaten op diverse politieke niveau's doorgaans grote teams met allerlei junior, medior en seniorfuncties nodig hebben om een campagnestrategie te bedenken, op te zetten en uit te rollen.

Yorien Stroosnijder dan, meid je bent 26, dan val je inderdaad tussen wal en schip. Organisaties die communicatie belangrijk vinden zijn er genoeg, maar je hebt je leeftijd niet mee: je krijgt op die leeftijd simpelweg niet de leiding over een groot project. Nederig zijn, bij een kleine organisatie beginnen en opwerken is de oplossing. Als event manager moet je een bewezen staat van dienst hebben, of daar naartoe onderweg zijn.

Ik mis vooral realisme en zelfreflectie bij genoemde personen. Wellicht teveel media geconsumeerd met daarin mensen van begin 30 met 3 masters en 2 PhD's die, uitzonderingen en talenten daargelaten, de meest onrealistische functies bekleden of belevenissen ervaren.

Ook een probleem die ik zie bij CV's, maar meer nog motivatiebrieven: mensen die zich niet of nauwelijks kunnen losmaken van hun diploma of eerder opgedane werkervaring. Het is een opdoemende uniforme massa van werkbijen die zo van de lopende band lijken te komen. Al is dit niet eens leeftijdsgebonden. Ik wil echter graag weten wie er (als persoon, als mens) rondloopt op de werkvloer.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_184636478
Had je maar een vak moeten leren.

master in communicatie- en informatiewetenschappen :')

Filosoof :'( :')
pi_184636733
Gezien de hoeveelheid incompetentie in de IT moet een omscholingstrajectje voor de gemiddelde WO'er toch prima te doen zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 26 januari 2019 @ 18:47:30 #125
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_184637106
Ik heb een typische 'nutteloze' WO-studie afgerond. Daarmee ben ik prima terecht gekomen. Het helpt niet als je niemand kent, niets hebt meegemaakt en niets te melden hebt.

Het helpt ook niet dat we al jaren vastzitten aan kabinetten die onderwijs vooral zien als voorbereiding voor de arbeidsmarkt i.p.v. dat je jezelf ontwikkeld.
pi_184637911
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:24 schreef Monolith het volgende:
Gezien de hoeveelheid incompetentie in de IT moet een omscholingstrajectje voor de gemiddelde WO'er toch prima te doen zijn.
je ziet overal om je heen incompetentie en het ontbreken van basiskennis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184637950
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je ziet overal om je heen incompetentie en het ontbreken van basiskennis.
Dat ligt aan de universiteiten ?
pi_184637989
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:30 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat ligt aan de universiteiten ?
nee, aan mensen zelf. Mensen denken van nature binnen een kader met betreffende aannames die ze zichzelf opleggen, en dat kan je heel goed testen met allerlei testen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184638199
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:30 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat ligt aan de universiteiten ?
Welnee, het gros van die mensen heeft geen universiteit van binnen gezien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184638337
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:03 schreef MichaelScott het volgende:
Misschien moet iemand beide sneeuwvlokjes uit de OP eens vertellen dat "de droombaan" voor 99% van de werkende mensen niet weggelegd is.
De meeste mensen zijn tevreden met leuke collega's en een redelijk salaris, wat ze ook doen. Als de "droombaan" filosoof betekent dat je de hele dag moet rondhangen met saaie boekenwurmen, gaat dat gauw vervelen.
Racist
  zaterdag 26 januari 2019 @ 23:59:09 #131
455560 Logic91
Always stay rational
pi_184645175
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar dat moet van twee kanten komen, anders is er geen doorgroei. Ik heb het idee dat werkgevers enerzijds verwend zijn met kant en klare werknemers die het trucje dat ze moeten doen van publieke middelen geleerd hebben, en anderzijds niet meer in werknemers willen investeren omdat toch niet lang genoeg blijven.

[..]

Qua niveau zal het nog steeds minder een pretstudie zijn dan bijvoorbeeld rechten. Maar mensen die trucjes aanleren worden op de arbeidsmarkt beter gewaardeerd dan mensen die harder hun best hebben gedaan om wat minder concrete vaardigheden te ontwikkelen. Ook dat type mens dat zichzelf inhoudelijk ontwikkelt wordt minder gewaardeerd dan het type dat vooral goed is in het krijgen van een positie. Makkelijk lullend, assertief, inhoudelijk zwak maar toch het papiertje, dat wordt op dit moment gewaardeerd en dat is niet iets wat je alleen de filosoof kunt verwijten.
Waarom beschouw je rechten als een pretstudie?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_184645503
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:24 schreef Monolith het volgende:
Gezien de hoeveelheid incompetentie in de IT moet een omscholingstrajectje voor de gemiddelde WO'er toch prima te doen zijn.
Qua niveau van de leerstof zal het weinig problemen geven, het is meer een kwestie van financien. Instellingstarieven zijn te hoog voor omscholing op eigen initiatief, ook zijn er relatief weinig deeltijdprogramma's.
pi_184646866
Heb ook zo’n nichtje, superslim, iets te slim misschien. Deed deze opleiding ook, ze is nu 30, nooit een baan kunnen vinden in deze onzin... nooit in de maatschappij gestaan door instanties want anorexia. Maar wel hoogopgeleid...

Werkt nu in een koffiewinkel, helemaal gelukkig.

Sommige mensen weten gewoon niet wat ze met hun intelligentie moeten doen. Zijn niet creatief genoeg of zitten niet in het goede netwerk.

Lastig verhaal hoor, als het je overkomt, alles is immers te min. Dat wordt aangepraat, en zo gaan we er nog velen krijgen...
pi_184647642
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Dat idiote lijstje in de OP ook. "baliemedewerker" Niemand is baliemedewerker.


Niemand heeft een opleiding tot baliemedewerker afgerond.


Baliemedewerker ben je als je toevallig een baan als baliemedewerker hebt


maar je kunt de volgende keer net zo goed caissière, schoonmaker of pakketbezorger zijn. Het is geen vak en het is geen carrière, zoals zoveel beroepen in dat rare lijstje.
Fout

Fout

Fout

Hoeveel aannames in 1 post :')

In de tijd dat Postkantoren B.V. nog bestond was dit wel degelijk een beroep met opleiding (ik was er 1 van). Daar kwam je echt niet zo maar terecht.
pi_184647734
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wrs zijn die aantallen hoger omdat er ook mensen zijn die buiten de geregistreerde uitkeringennet(werk)en vallen of partner zijn (geworden) die "wel" inkomen heeft of hun spaargeld opeten. De zg onzichtbaren (of voormalige ZZP'er) die verder (dan ook) niet van (staats)belang zijn omdat zij zichzelf oplossen.

Werkeloos is verder een "lastige" subjectieve term, ben je werkloos wanneer je kunt tellen, papierprikken bij een werknet in Groningen terwijl je woont in Maastricht of wanneer je je (specifieke) beroep niet (meer) kunt uitoefenen om je benodigde inkomen te verdienen.
Opgave CBS: Als iemand 1 uur per week werkt, dan ben je niet werkloos.

Verder de -politieke- moraliteit van het CBS:

Hoera! Werkloosheid daalt in januari 2015 met 19%. Omdat CBS de definitie van het begrip werkloosheid aanpast
https://nieuws.tpo.nl/201(...)januari-2015-met-19/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184647754
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 06:22 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Fout

Fout

Fout

Hoeveel aannames in 1 post :')

In de tijd dat Postkantoren B.V. nog bestond was dit wel degelijk een beroep met opleiding (ik was er 1 van). Daar kwam je echt niet zo maar terecht.
Maar tegenwoordig dus niet meer. :T
pi_184647785
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 06:22 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Fout

Fout

Fout

Hoeveel aannames in 1 post :')

In de tijd dat Postkantoren B.V. nog bestond was dit wel degelijk een beroep met opleiding (ik was er 1 van). Daar kwam je echt niet zo maar terecht.
Dat is jaaaaaren geleden. Toen had je ook nog een opleiding tot huisvrouw. In de praktijk kan iedereen met een normaal stel hersens en een paar uur inwerktijd achter een balie gezet worden. Ik kan het weten, heb het zelf gedaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184647875
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken een paar voormalige die hielden erg van hun werk maar verloren het toen het bejaardenhuis een cateringfirma nam. Het eten lijd daar meestal zwaar onder.
klopt. Er zijn nog maar weinig plekken waar zelf gekookt werd. Soms is dat ook voor >50% een soort beschutte werkplek. Ik gun de mensen met een vlekje best een baan, maar je gunt bewoners ook goed eten.

In de psychogeriatrie is de trend kleinschalig wonen. Daar hoort bij dat de verzorgende zelf kookt.
Maar met het budget dat ze krijgen, kunnen ze geen suddervlees of hachee maken, laat staan dat die jonge verzorgenden van nu dat soort maaltijden altijd fatsoenlijk kunnen koken.
Vorige week stond iemand op zo’n afdeling zakjes aardappelpuree open te knippen, zo zonde!

Misschien kan de oude instellingskok de zorg in en dan ook nog eens koken...
  zondag 27 januari 2019 @ 08:45:21 #139
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_184647928
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 23:59 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Waarom beschouw je rechten als een pretstudie?
Omdat het qua niveau niet te vergelijken is met andere studies. Dat zie je ook aan wie er belanden.
  zondag 27 januari 2019 @ 09:48:02 #140
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184648379
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 01:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Heb ook zo’n nichtje, superslim, iets te slim misschien. Deed deze opleiding ook, ze is nu 30, nooit een baan kunnen vinden in deze onzin... nooit in de maatschappij gestaan door instanties want anorexia. Maar wel hoogopgeleid...

Werkt nu in een koffiewinkel, helemaal gelukkig.

Sommige mensen weten gewoon niet wat ze met hun intelligentie moeten doen. Zijn niet creatief genoeg of zitten niet in het goede netwerk.

Lastig verhaal hoor, als het je overkomt, alles is immers te min. Dat wordt aangepraat, en zo gaan we er nog velen krijgen...
Als ze gelukkig is in die koffiewinkel is dat prima toch. Goed dat ze iets gevonden heeft.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184648474
Lesje voor de volgende generatie. Al is het moeilijk om niet een studie te kiezen die niet zal worden aangemerkt als pretstudie in de toekomst.
pi_184648557
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 08:37 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

klopt. Er zijn nog maar weinig plekken waar zelf gekookt werd. Soms is dat ook voor >50% een soort beschutte werkplek. Ik gun de mensen met een vlekje best een baan, maar je gunt bewoners ook goed eten.

In de psychogeriatrie is de trend kleinschalig wonen. Daar hoort bij dat de verzorgende zelf kookt.
Maar met het budget dat ze krijgen, kunnen ze geen suddervlees of hachee maken, laat staan dat die jonge verzorgenden van nu dat soort maaltijden altijd fatsoenlijk kunnen koken.
Vorige week stond iemand op zo’n afdeling zakjes aardappelpuree open te knippen, zo zonde!

Misschien kan de oude instellingskok de zorg in en dan ook nog eens koken...
Ik maakte gisteren nog zo'n zakje aardappelpuree open. En ik heb niets met de psychiatrie te maken.
pi_184648573
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als ze gelukkig is in die koffiewinkel is dat prima toch. Goed dat ze iets gevonden heeft.
Maar wel als overheid tienduizenden euro's weggegooid om iemand als filosoof op te leiden.
pi_184648596
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik maakte gisteren nog zo'n zakje aardappelpuree open. En ik heb niets met de psychiatrie te maken.
Die patiënten hebben geen keus, jij wel.

Het idee is dat de mensen die het nog kunnen (helpen met) piepers schillen en dat de huiselijkheid van de keuken en het zelf koken goed is voor het welbevinden.
Volgens mij haal je dat weg door zo’n zakje te gebruiken.
  zondag 27 januari 2019 @ 10:13:33 #145
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184648627
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar wel als overheid tienduizenden euro's weggegooid om iemand als filosoof op te leiden.
Ze heeft zelf ook geld weggegooid daarvoor. Dat risico neem je nu eenmaal, je kan iemand niet dwingen tot een bepaalde baan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184648638
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:10 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Die patiënten hebben geen keus, jij wel.

Het idee is dat de mensen die het nog kunnen (helpen met) piepers schillen en dat de huiselijkheid van de keuken en het zelf koken goed is voor het welbevinden.
Volgens mij haal je dat weg door zo’n zakje te gebruiken.
Ik snap hem.
pi_184648686
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 09:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als ze gelukkig is in die koffiewinkel is dat prima toch. Goed dat ze iets gevonden heeft.
Heeft 10 jaar thuisgezeten...
  zondag 27 januari 2019 @ 10:19:53 #148
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184648695
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heeft 10 jaar thuisgezeten...
Niet goed dat ze tien jaar heeft thuisgezeten. Goed dat ze nu iets gevonden heeft.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184648697
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ze heeft zelf ook geld weggegooid daarvoor. Dat risico neem je nu eenmaal, je kan iemand niet dwingen tot een bepaalde baan.
Tja, lijkt me wel handig om gewoon minder filosofen, antropologen, kunstwetenschappers etc. op te leiden.

En studenten duidelijk voor te lichten, daarin werk vinden is gewoon heel lastig.
  zondag 27 januari 2019 @ 10:22:08 #150
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184648716
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 10:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Tja, lijkt me wel handig om gewoon minder filosofen, antropologen, kunstwetenschappers etc. op te leiden.

En studenten duidelijk voor te lichten, daarin werk vinden is gewoon heel lastig.
Dat heeft ook te maken met de rol van onderwijsinstellingen. Die krijgen betaald per student en doen dus erg in hun best om er zoveel mogelijk binnen te hengelen, dus eerlijk over tegenvallende baankansen zijn ze vaak niet.

Betekent natuurlijk niet dat je als aankomend student daar zelf geen verantwoordelijkheid in kent. Maar op die leeftijd maak je weleens keuzes die je een paar jaar later niet gemaakt zou hebben. Het is jammer dat het allemaal zo snel en definitief moet zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')