Als familie hebben we gronden in Gaziantep waar we de pistachebomen op verbouwen. De hele familie kring heeft in totaal duizenden bomen. Ook smaakt pistache uit Gaziantep voller dan de Amerikaanse. En juist die wordt voornamelijk hier verkocht.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:31 schreef yosander het volgende:
Waarom zou ik pistachenoten bij jou kopen ipv een groothandel?
Ooh oké duidelijk, succesquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:41 schreef _--_ het volgende:
[..]
Als familie hebben we gronden in Gaziantep waar we de pistache boom op verbouwen. De hele familie kring heeft in totaal duizenden bomen. Ook smaakt pistache uit Gaziantep voller dan de Amerikaanse. En juist die wordt voornamelijk hier verkocht.
1. Familie kring = zeer goedkope inkoop
2. volle smaak
3. Gaziantep staat bekend om de pistachenoten en heeft zelfs een officiële EU-certificaat
4. euro/lira koers heeft pistachenoten nog goedkoper gemaakt
Dus kwaliteit voor een lage prijs. Ik weet niet wat ik je nog meer kan bieden.
Dit is wel een puntje TS...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wat doe je als mensen doodziek worden van jouw nootjes?
Ben je 15 of tegen de 18? Daar zit wel een verschil in, veel handelingen kan je 16+ met toestemming van je ouders doen, hoe bedrijven erop reageren, als het factuur betaald wordt en je hebt kvk boeit het waarschijnlijk weinig.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:51 schreef _--_ het volgende:
Ik val direct met de deur in huis; Ik wil een onderneming starten. Doel is het importeren van pistachenoten uit Turkije en het aanbieden aan marktkraampjes of aan fabrieken als grondstof (chocolade fabriek e.d.). Dit brengt vanzelf sprekend veel vragen met zich mee, vandaar dit topic.
1. Bij de KvK kan je je inschrijven als minderjarige. Maar de handelingen die ik bij dit bedrijf zal moeten verrichten zijn wat anders dan een lokaal bedrijfje. Kan ik al deze handelingen doen als minderjarige? (Transport verzekering, douane, verkoop, etc.)
Inschrijven KvK, Zakelijke rekening bij een bank openen en vooral een BTW nummer bij de belasting aanvragen en je boekhouding opstarten, al dan niet met een boekhouder, dan ben je "gestart".quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:51 schreef _--_ het volgende:
2. Bij de KvK staat dat je bedrijf binnen 1 week moet starten bij aanname van je KvK-nummer. Maar wat is 'starten'?
Financieel ben jij vanaf dat moment een bedrijf, BTW op kosten die je voor je bedrijf maakt kan je terugvragen, kosten die je voor uitvoering van je bedrijf maakt kan je vaak aftrekken, daar staat tegenover dat je BTW moet afdragen die jij van je klanten int, en zelf verantwoordelijk bent voor de afdracht van inkomensbelasting en andere heffingen. Bijbaantjes etc kunnen altijd, maar ook daar gelden andere fiscale regels als je over bepaalde grenzen qua inkomen gaat.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:51 schreef _--_ het volgende:
3. Als ik het bedrijf officieel heb opgericht (Dus KvK-nummer heb). Verandert er dan wat met mijn kosten en overige? Ik heb bijvoorbeeld een bijbaan, kan ik daar blijven werken? En moet ik enige belasting betalen als bedrijf zonder dat ik nog winst gemaakt heb? Want zijn de privileges en wat moet je ervoor ophoesten?
laten controlen door de Nederlandse voedsel en waren autoriteit. Als die zeggen dat het goed is en er gebeurt toch wat neem ik aan dat ze (mede) verantwoordelijk zijn?quote:
<3quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb helemaal geen antwoorden op je vragen, maar wil even zeggen hoe vreselijk tof ik het vind dat je je eigen bedrijf wilt starten! Heel erg veel succes, plezier en winst gewenst.
Kloptquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:10 schreef monsterd. het volgende:
Ik zou uitzoeken of je pistachenoten aan een bepaalde kwaliteit moeten voldoen. Omdat het Turkije betreft (import buiten de EU) gelden er wssg andere regels m.b.t volksgezondheid.
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:16 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ben je 15 of tegen de 18? Daar zit wel een verschil in, veel handelingen kan je 16+ met toestemming van je ouders doen, hoe bedrijven erop reageren, als het factuur betaald wordt en je hebt kvk boeit het waarschijnlijk weinig.
Wel ben je met voedsel bezig en dat is natuurlijk onderworpen aan strenge eisen, duik daar goed in voor je een truck vol over laat komen!
[..]
Inschrijven KvK, Zakelijke rekening bij een bank openen en vooral een BTW nummer bij de belasting aanvragen en je boekhouding opstarten, al dan niet met een boekhouder, dan ben je "gestart".
[..]
Financieel ben jij vanaf dat moment een bedrijf, BTW op kosten die je voor je bedrijf maakt kan je terugvragen, kosten die je voor uitvoering van je bedrijf maakt kan je vaak aftrekken, daar staat tegenover dat je BTW moet afdragen die jij van je klanten int, en zelf verantwoordelijk bent voor de afdracht van inkomensbelasting en andere heffingen. Bijbaantjes etc kunnen altijd, maar ook daar gelden andere fiscale regels als je over bepaalde grenzen qua inkomen gaat.
Succes ermee
Nee, jij bent importeur en daarmee verantwoordelijkquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:33 schreef _--_ het volgende:
[..]
laten controlen door de Nederlandse voedsel en waren autoriteit. Als die zeggen dat het goed is en er gebeurt toch wat neem ik aan dat ze (mede) verantwoordelijk zijn?
Das wat minder.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, jij bent importeur en daarmee verantwoordelijk
17 en family backing dan kun je best een end komenquote:
Nee, en zo moet je niet denken, afschuiven van verantwoording moet je niet doen als je wilt ondernemen, jij verkoopt mensen een product waar je achter staat, dan moet je zorgen dat het goed is, gasten die daar anders of makkelijk over denken zijn dom en kortzichtig.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |