abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 januari 2019 @ 20:51:40 #76
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_184620337
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:46 schreef nietzeuren het volgende:

[..]

Wat zijn die laatste twee zinnen? Wil je dat met ons delen?
Droom van avonturen
en droom maar over pret.
Want er kan niets gebeuren
hier veilig in je bed.

https://achtermijndeur.wo(...)edje-casper-en-emma/
Nieuw! nu met vleugje Finland.
Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
pi_184620387
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:46 schreef nietzeuren het volgende:

[..]

Wat zijn die laatste twee zinnen? Wil je dat met ons delen?
want er kan niets gebeuren
Hier veilig in je bed
pi_184620390
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:51 schreef FReNsJ het volgende:

[..]

Droom van avonturen
en droom maar over pret.
Want er kan niets gebeuren
hier veilig in je bed.

https://achtermijndeur.wo(...)edje-casper-en-emma/
Ow.... dat is inderdaad wel kippenvel ja...
pi_184620400
Alles beter dan slaap kindje slaap...
pi_184620404
:'(
pi_184620436
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:43 schreef Myrr het volgende:
Kind op bed gelegd. De laatste twee zinnen van het slaapliedje van Casper en Emma is echt killing. }:|
Bah ik krijg hier rillingen van.
Dit lijkt me als ouder trouwens helemaal heftig om te volgen.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 20:59:48 #82
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_184620526
Met alle respect, maar als dit al zo bij je binnenkomt, hoe moet het dan als er echt wat gebeurt in je directe omgeving? Of ben ik inmiddels zo afgestompt door het internet dat ik het wel vervelend vind, me ook wel in de machteloosheid van de ouders kan verplaatsen, maar verder niet emotioneel geraakt ben?

De laatste keer dat 'nieuws' me even van slag heeft gemaakt was het Stint verhaal, maar dat was een combinatie van kinderen, kennen van de locatie en helaas een bekende die eens een trein gekopt heeft.
pi_184620531
Ik lees net dat artikel over die prop en ik snap het gewoon niet. Als die prop zo is samengesteld dat hij weken nodig heeft om zo te “drogen”, dan kan Julen daar nooit onder zitten. En als hij er wel onder zit, hoe komt die prop er dan op? En als hij niet in die put blijkt te zitten, waar is hij dan!
pi_184620549
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow.... dat is inderdaad wel kippenvel ja...
wat een theater, is een prachtig liedje, al jaren oud.

Alsof er niets in je bed kan gebeuren, denk aan familiedrama's en brand huis.

Straks gaan we zielige verhalen ophalen, het meisje met de zwavelstokjes, die was pas zielig.

In de op staat ondertussen ook dat idiote plaatje. Erg respectloos om dat dode broertje erbij te tekenen in de put. En ook nog lelijk gedaan ook.

Nu nog een aftel klok en glitter kaars erbij.
Enfin ik zit wat minder hoog in mijn emotie dan anderen.
  Spellchecker vrijdag 25 januari 2019 @ 21:00:53 #85
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184620550
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:43 schreef Myrr het volgende:
Kind op bed gelegd. De laatste twee zinnen van het slaapliedje van Casper en Emma is echt killing. }:|
Jij zal blij zijn als het vannacht niet kan slapen en je het nog kan knuffelen :*
  vrijdag 25 januari 2019 @ 21:02:06 #86
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_184620576
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Straks gaan we zielige verhalen ophalen, het meisje met de zwavelstokjes, die was pas zielig.

In de op staat ondertussen ook dat idiote plaatje. Erg respectloos om dat dode broertje erbij te tekenen in de put. En ook nog lelijk gedaan ook.

Ja, momenteel zit je redelijk aan de andere kant van het emotiespectrum ergens is mijn indruk :s)
pi_184620583
quote:

[..]

Vriendin van mij heeft twee kindjes van 4 en 5 bij een brand verloren.
Verder totaal niet interessant voor dit topic, want daar gaat het helemaal niet over.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 21:02:25 #88
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184620584
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:59 schreef Coelho het volgende:
Met alle respect, maar als dit al zo bij je binnenkomt, hoe moet het dan als er echt wat gebeurt in je directe omgeving? Of ben ik inmiddels zo afgestompt door het internet dat ik het wel vervelend vind, me ook wel in de machteloosheid van de ouders kan verplaatsen, maar verder niet emotioneel geraakt ben?

De laatste keer dat 'nieuws' me even van slag heeft gemaakt was het Stint verhaal, maar dat was een combinatie van kinderen, kennen van de locatie en helaas een bekende die eens een trein gekopt heeft.
Alles is anders als je zelf een kind hebt, en je voorstelt hoe hij of zij in die put zou zitten.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_184620596
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:02 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Alles is anders als je zelf een kind hebt, en je voorstelt hoe hij of zij in die put zou zitten.
Dat lijkt mij dus ook.
pi_184620600
quote:

Ik ben er ook wat te nuchter voor, liggen er hier vier in bed onder de zeven.

Natuurlijk volg ik de zaak omdat het me aangrijpt. Maar verder...
pi_184620606
quote:

[..]

Dat dan weer wel, maar daar begin ik niet aan.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 21:03:30 #92
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_184620610
quote:

[..]

Dat is inderdaad zo en daarom doe ik dat ook bewust niet, waarom zou je jezelf willen kwellen met die gedachte :?
pi_184620625
quote:

Als er in je directe omgeving iets gebeurt is dat heel anders. Dan ga je in survivalmodus en kom je pas achteraf tot bezinning.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 21:04:14 #94
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184620636
Ik slaap er verder ook niet minder om, maar heb wel de momentjes waarin ik mijn meisjes in die put zie.
pi_184620645
quote:

[..]

Nou ja, ik zit hier ook niet te janken hoor... Maar kan me voorstellen dat als je dit liedje voor je kleintjes zingt en ineens stilstaat bij die laatste 2 zinnen, je toch even kippenvel krijgt.
Maar goed, het empathische vermogen is bij de één beter ontwikkeld dan bij de ander.
pi_184620648
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:55 schreef miaeak het volgende:

[..]

Bah ik krijg hier rillingen van.
Dit lijkt me als ouder trouwens helemaal heftig om te volgen.
Mwah. Ik heb dus 2 kleintjes, en ik vind het vooral heftig dat je dus kennelijk, ineens, als ouder in je ergste nachtmerrie kan belanden als er iets met je kind gebeurd. Dit gebeuren benadrukt dat voor mij nog meer. En dat je dan als ouder compleet machteloos bent, dat lijkt me zo verrot..
  vrijdag 25 januari 2019 @ 21:05:09 #97
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_184620664
quote:

[..]

Ik heb er twee, maar nog raakt het me niet emotioneel. Heb ook een vrouw, moet ik dan ook diep geraakt zijn door elke vrouw die iets verschrikkelijks meemaakt in de wereld? Waar anderen zeggen 'ik ben ooit in Spanje geweest dus het komt wel dichtbij', daar snap ik rationeel best dat dit heel erg is, maar ik zal er geen brok van in mijn keel krijgen. Blijkbaar ben ik de enige.

Maar nogmaals, respect voor ieders emoties.
  Spellchecker vrijdag 25 januari 2019 @ 21:05:31 #98
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184620672
quote:

Dan ben je een paar dagen errug onder de indruk ..... (laatste keer voor mij was in december, dochter van vriendin kreeg een stil geboren kindje ... bijna op de uitgerekende datum .... )
pi_184620701
quote:

[..]

moeder van vier: waarom ga je je dat überhaupt afvragen? Alsof het ook maar enigszins overeenkomt met wat die ouders voelen.

Ik denk dat je beter tien keer tegen een betonmuur op kan rennen om in de buurt van hun gevoel terecht te komen.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 21:06:57 #100
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_184620710
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:05 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik heb er twee, maar nog raakt het me niet emotioneel. Heb ook een vrouw, moet ik dan ook diep geraakt zijn door elke vrouw die iets verschrikkelijks meemaakt in de wereld? Waar anderen zeggen 'ik ben ooit in Spanje geweest dus het komt wel dichtbij', daar snap ik rationeel best dat dit heel erg is, maar ik zal er geen brok van in mijn keel krijgen. Blijkbaar ben ik de enige.

Maar nogmaals, respect voor ieders emoties.
Nee, je vrouw is anders. Zoals ik al zei, ik lig er ook niet wakker van, maar vind het zeker wel een stuk erger nu ik zelf mijn kindjes heb :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')