Droom van avonturenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:46 schreef nietzeuren het volgende:
[..]
Wat zijn die laatste twee zinnen? Wil je dat met ons delen?
want er kan niets gebeurenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:46 schreef nietzeuren het volgende:
[..]
Wat zijn die laatste twee zinnen? Wil je dat met ons delen?
Ow.... dat is inderdaad wel kippenvel ja...quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:51 schreef FReNsJ het volgende:
[..]
Droom van avonturen
en droom maar over pret.
Want er kan niets gebeuren
hier veilig in je bed.
https://achtermijndeur.wo(...)edje-casper-en-emma/
Bah ik krijg hier rillingen van.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:43 schreef Myrr het volgende:
Kind op bed gelegd. De laatste twee zinnen van het slaapliedje van Casper en Emma is echt killing.
wat een theater, is een prachtig liedje, al jaren oud.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow.... dat is inderdaad wel kippenvel ja...
Jij zal blij zijn als het vannacht niet kan slapen en je het nog kan knuffelenquote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:43 schreef Myrr het volgende:
Kind op bed gelegd. De laatste twee zinnen van het slaapliedje van Casper en Emma is echt killing.
Ja, momenteel zit je redelijk aan de andere kant van het emotiespectrum ergens is mijn indrukquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
wat een theater, is een prachtig liedje, al jaren oud.
Alsof er niets in je bed kan gebeuren, denk aan familiedrama's en brand huis.
Straks gaan we zielige verhalen ophalen, het meisje met de zwavelstokjes, die was pas zielig.
In de op staat ondertussen ook dat idiote plaatje. Erg respectloos om dat dode broertje erbij te tekenen in de put. En ook nog lelijk gedaan ook.
Nu nog een aftel klok en glitter kaars erbij.
Enfin ik zit wat minder hoog in mijn emotie dan anderen.
Vriendin van mij heeft twee kindjes van 4 en 5 bij een brand verloren.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Straks gaan we zielige verhalen ophalen, het meisje met de zwavelstokjes, die was pas zielig.
In de op staat ondertussen ook dat idiote plaatje. Erg respectloos om dat dode broertje erbij te tekenen in de put. En ook nog lelijk gedaan ook.
Alles is anders als je zelf een kind hebt, en je voorstelt hoe hij of zij in die put zou zitten.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:59 schreef Coelho het volgende:
Met alle respect, maar als dit al zo bij je binnenkomt, hoe moet het dan als er echt wat gebeurt in je directe omgeving? Of ben ik inmiddels zo afgestompt door het internet dat ik het wel vervelend vind, me ook wel in de machteloosheid van de ouders kan verplaatsen, maar verder niet emotioneel geraakt ben?
De laatste keer dat 'nieuws' me even van slag heeft gemaakt was het Stint verhaal, maar dat was een combinatie van kinderen, kennen van de locatie en helaas een bekende die eens een trein gekopt heeft.
Dat lijkt mij dus ook.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:02 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Alles is anders als je zelf een kind hebt, en je voorstelt hoe hij of zij in die put zou zitten.
Ik ben er ook wat te nuchter voor, liggen er hier vier in bed onder de zeven.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:59 schreef Coelho het volgende:
Met alle respect, maar als dit al zo bij je binnenkomt, hoe moet het dan als er echt wat gebeurt in je directe omgeving? Of ben ik inmiddels zo afgestompt door het internet dat ik het wel vervelend vind, me ook wel in de machteloosheid van de ouders kan verplaatsen, maar verder niet emotioneel geraakt ben?
De laatste keer dat 'nieuws' me even van slag heeft gemaakt was het Stint verhaal, maar dat was een combinatie van kinderen, kennen van de locatie en helaas een bekende die eens een trein gekopt heeft.
Dat dan weer wel, maar daar begin ik niet aan.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:02 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Alles is anders als je zelf een kind hebt, en je voorstelt hoe hij of zij in die put zou zitten.
Dat is inderdaad zo en daarom doe ik dat ook bewust niet, waarom zou je jezelf willen kwellen met die gedachtequote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:02 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Als er in je directe omgeving iets gebeurt is dat heel anders. Dan ga je in survivalmodus en kom je pas achteraf tot bezinning.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:59 schreef Coelho het volgende:
Nou ja, ik zit hier ook niet te janken hoor... Maar kan me voorstellen dat als je dit liedje voor je kleintjes zingt en ineens stilstaat bij die laatste 2 zinnen, je toch even kippenvel krijgt.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mwah. Ik heb dus 2 kleintjes, en ik vind het vooral heftig dat je dus kennelijk, ineens, als ouder in je ergste nachtmerrie kan belanden als er iets met je kind gebeurd. Dit gebeuren benadrukt dat voor mij nog meer. En dat je dan als ouder compleet machteloos bent, dat lijkt me zo verrot..quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:55 schreef miaeak het volgende:
[..]
Bah ik krijg hier rillingen van.
Dit lijkt me als ouder trouwens helemaal heftig om te volgen.
Ik heb er twee, maar nog raakt het me niet emotioneel. Heb ook een vrouw, moet ik dan ook diep geraakt zijn door elke vrouw die iets verschrikkelijks meemaakt in de wereld? Waar anderen zeggen 'ik ben ooit in Spanje geweest dus het komt wel dichtbij', daar snap ik rationeel best dat dit heel erg is, maar ik zal er geen brok van in mijn keel krijgen. Blijkbaar ben ik de enige.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:02 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Dan ben je een paar dagen errug onder de indruk ..... (laatste keer voor mij was in december, dochter van vriendin kreeg een stil geboren kindje ... bijna op de uitgerekende datum .... )quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:59 schreef Coelho het volgende:
moeder van vier: waarom ga je je dat überhaupt afvragen? Alsof het ook maar enigszins overeenkomt met wat die ouders voelen.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:02 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Nee, je vrouw is anders. Zoals ik al zei, ik lig er ook niet wakker van, maar vind het zeker wel een stuk erger nu ik zelf mijn kindjes hebquote:Op vrijdag 25 januari 2019 21:05 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik heb er twee, maar nog raakt het me niet emotioneel. Heb ook een vrouw, moet ik dan ook diep geraakt zijn door elke vrouw die iets verschrikkelijks meemaakt in de wereld? Waar anderen zeggen 'ik ben ooit in Spanje geweest dus het komt wel dichtbij', daar snap ik rationeel best dat dit heel erg is, maar ik zal er geen brok van in mijn keel krijgen. Blijkbaar ben ik de enige.
Maar nogmaals, respect voor ieders emoties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |