abonnement Unibet Coolblue
pi_198790319
quote:
10s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Niemand hier met NPO+?

Anyway, aflevering 3 wordt dat duidelijker
Oké, spannend! Bedankt
pi_198790336
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Sowieso een erg vervelend karakter ook wel, zo'n macrobiotische zweefteef die alles op zichzelf betrekt :')
Ze is wel erg 'uptight' ja :)
pi_198791671
Ik krijg ook wel de kriebels van Bracha inderdaad, maar ben benieuwd naar aflevering 3
pi_198930879
Ik vind de actrice die Hansje speelt erg goed!
pi_198958147
https://www.linda.nl/nieu(...)ter-merel-oogappels/
quote:
MALOU GORTER SPEELT MEREL IN 'OOGAPPELS' EN DAT VINDT ZE HEERLIJK: 'IK BEN ÓÓK EEN CONTROLFREAK'

Wekelijks kijken zo’n 1,3 miljoen mensen naar het derde seizoen van ‘Oogappels’, waarin Merel Larooi nog altijd met de scepter zwaait. Malou Gorter vertolkt de rol van deze controlfreak you love to hate.
Aan LINDA.nl vertelt de actrice hoe zij haar Merel het liefst speelt en hoe haar eigen pubers tegen dat harde alter-ego aankijken.

CONTROLFREAK
Tijd voor een grapje, wat ontspanning? Niet in huize Larooi, waar Merel de touwtjes stevig in handen houdt. Het is een personage waar weinig luchtigheid in zit, maar dat vindt Malou Gorter juist wel leuk. “Het is toch saai om een perfect iemand te spelen? Dit is veel interessanter, zo kun je er dingen uit het echte leven in verwerken.”

Zo had Gorter net als Merel ook een vrij dominante moeder en afwezige vader, waardoor het script soms gevoelens van herkenning oproept. “En ik ben zelf ook een controlfreak, al vergroot ik dat bij Merel natuurlijk enorm uit”, grapt Gorter. “Zelf heb ik sociale voelsprieten, die haal ik bij haar helemaal weg. Ik wil dat ze oprecht verbaasd is als iemand tegen haar perfect uitgedachte plannen ingaat.”

MALOU GORTER VS. MEREL LAROOI
De actrice wordt met regelmaat aangesproken door mensen die de serie kijken. Heel soms verwarren mensen haar karakter met dat van Merel: “Dan denken ze dat ik ook zo in elkaar zit. Daar moet ik om lachen. Gelukkig gebeurt dat bijna nooit. Ik krijg vooral commentaar van mensen die het leuk vinden om mij tegen het lijf te lopen, en zeggen dat ze Merel maar een moeilijk mens vinden. Da’s een compliment: dan zet ik haar goed neer.”

De ene (draai)dag is dat wel wat zwaarder dan de andere. “Op de meeste dagen draai je scènes door elkaar heen, niet op chronologische volgorde. Dan zit ik bijvoorbeeld een hele dag in dat huis te drinken en somber te zijn, genoeg voor een heel seizoen. Daar word ik dan zelf ook wat somber van. Na zo’n dag ben je meer moe dan wanneer je verliefde scènes draait.”

OMGEKEERDE WERELD
Tot voor kort keek Gorter elke week met haar twee eigen pubers naar Oogappels. Haar zoon (16) haakt nu wat vaker af, maar haar veertienjarige dochter kijkt nog graag mee. Ze vertelt: “Wat ik heel mooi vind is dat ze allebei Merel verschrikkelijk vinden, maar ook zielig. Mijn zoon ziet bijvoorbeeld heel goed dat ze het gewoon niet kán, dat ze nooit heeft geleerd hoe ze zich moet inleven. Met mijn dochter discussieer ik wel eens over scènes en dan komen we erachter dat ik de pubers verdedig, en zij de moeder. Omgekeerde wereld.”

“Één keer had mijn zoon me te pakken”, vervolgt Gorter, grinnikend. “Een tijd terug had ik een ochtendhumeur en toen zei hij: ‘Nu ben je net Merel’. Gemenerik. Maar ja, hij had een punt: ik was chagrijnig.”

HERKENNING
Het succes van de serie zit ‘m volgens Gorter in de herkenbaarheid. “Iedereen herkent wel íets uit zijn eigen leven. De serie spreekt ook mensen aan uit verschillende generaties, daar ben ik heel trots op. Ik hoor vaker van mensen dat zij alleen Oogappels nog met hun kinderen kijken, eens per week met een kop thee op de bank.”

Welke dromen Gorter heeft voor Merel in volgende seizoenen? “Ik wens weleens dat het beter met haar gaat, dat ze meer inzicht of een soort doorbraak krijgt. Gewoon omdat ik het zo zielig vind. Toch denk ik dat het beter is als dat níet gebeurt, in het echte leven is dat namelijk ook niet zo eenvoudig.”
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_198958562
Het lijkt mij best ongemakkelijk om die scenes met die beveiliger te kijken met je kinderen..
pi_198958694
quote:
11s.gif Op zondag 11 april 2021 12:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Het lijkt mij best ongemakkelijk om die scenes met die beveiliger te kijken met je kinderen..
Of die scenes waarin ze poedelnaakt in dat meer ligt te zwemmen :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199007652
Weer een aflevering 'uit het leven gegrepen'.......
pi_199009501
Hiet wordt dus echt verdomd natuurlijk in geacteeerd. Ultra-realistisch bijna.
  donderdag 15 april 2021 @ 00:40:22 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199009597
Geweldige serie!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199199945
Mooie rol voor Merel deze keer......of eigenlijk ook weer voor iedere rol....
pi_199200667
Heftige scenes tussen Mees zijn moeder in de aflvering van vandaag, zeker gezien de vader van Mees ook abusive was. En ook die laatste scene tussen Merel en Erik :{
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_199200805
Leuke vrouw die van de boekwinkel! Hoop dat zij en Erik elkaar gelukkig gaan maken.
pi_199293252
Geen Oogappels op 5 mei ;(
pi_199293303
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:55 schreef Kanaroe het volgende:
Geen Oogappels op 5 mei ;(
Balen hè....
pi_199293496
quote:
17s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:58 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Balen hè....
Ja. Weekje geduld hebben dan maar...
pi_199293627
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:09 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Ja. Weekje geduld hebben dan maar...
Wat is geduld? ;)
pi_199293668
quote:
17s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Wat is geduld? ;)
Nagels bijten o.i.d.
Een week lang! ;)
pi_199293819
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:55 schreef Kanaroe het volgende:
Geen Oogappels op 5 mei ;(
Claudia de Breij weet alles in het leven te verpesten
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199293858
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:21 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Nagels bijten o.i.d.
Een week lang! ;)
Pffft :D
  dinsdag 11 mei 2021 @ 21:17:17 #122
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199379765
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199393797
Begint bijna :W
pi_199395799
Die buuf van Merel doet een beetje aan die van mij denken :D maar deze is wat extremer :P
pi_199395823
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')