abonnement Unibet Coolblue
pi_184624853
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 23:48 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Klinkt behoorlijk Hitleresk.
Yay de eerste Godwin van 'intellectueel'. Het kon natuurlijk ook niet anders.
pi_184624887
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat niet alleen, voor vrouwen verandert er weinig ten goede met types als hem aan het roer.
Lekker white-knighten en persoonlijk aanvallen terwijl je de discussie negeert. Bedankt voor je bijdrage weer Etto!
  Beste debater 2022 vrijdag 25 januari 2019 @ 23:54:34 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184624961
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 23:51 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Lekker white-knighten en persoonlijk aanvallen terwijl je de discussie negeert. Bedankt voor je bijdrage weer Etto!
Yay de eerste white-knight sneer van 'matige_user'. Het kon natuurlijk ook niet anders.

God verhoede dat er mensen zijn die daadwerkelijk in 2019 leven en daadwerkelijk geloven dat geraaskal over de 'natuurlijke positie van de vrouw' een achterlijk idee is, en het nogal hypocriet vinden dat diezelfde islamkritici net zo conservatief en achterlijk denken over bepaalde zaken als het gros binnen de Islam zelf.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184625181
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Yay de eerste white-knight sneer van 'matige_user'. Het kon natuurlijk ook niet anders.

God verhoede dat er mensen zijn die daadwerkelijk in 2019 leven en daadwerkelijk geloven dat geraaskal over de 'natuurlijke positie van de vrouw' een achterlijk idee is, en het nogal onsmakelijk vinden dat diezelfde islamkritici net zo conservatief en achterlijk denken over bepaalde zaken als het gros binnen de Islam zelf.
Wat zijn dit voor redenaties? Wat een ongelofelijk domme vent moet jij wel niet zijn zeg. Het gaat in dit topic niet eens over vrouwen of vrouwenrechten. Dat haal je er gewoon weer ineens bij om proberen mijn argumenten invalide te laten lijken aan de rest. Zielige tactiek.

quote:
God verhoede dat er mensen zijn die daadwerkelijk in 2019 leven
Standaard verhaaltje weer over dat het nu al 2019 is en alles maar 'modern' moet worden. Is verder geen argument wat je zomaar altijd kunt aanhalen. Als je doodziek op de bank ligt en de paracetamol is op zeg je ook niet 'het is 2019'. 'Modern' is niks meer dan een modeverschijnsel en verandert ook continu. Ja, sommige dingen waren vroeger beter en sommige dingen zijn nu beter. Het is geen logisch gevolg van het verstrijken van de tijd. Het is een gevolg van menselijke keuzes.

quote:
geraaskal over de 'natuurlijke positie van de vrouw'
Ik heb nooit geraaskald. En ook nooit geluld over de natuurlijke positie van de vrouw. Wel dat mensen het gelukkigst worden als ze hun natuur (biologie) volgen. Daarnaast heb ik regelmatig geopperd dat het feminisme óók nadelige gevolgen met zich mee brengt. Bijvoorbeeld dat alles duurder is geworden en je niet meer op 1 salaris een gezin kunt onderhouden. En daarnaast dat we in Nederland (en het Westen) te weinig kinderen krijgen om onze bevolking in stand te houden. En dat het gevolg daarvan is dat er dus mensen uit andere landen geïmporteerd worden door onze overheid. Over geen van deze argumenten heb ik jou ooit inhoudelijk gehoord.

Ik heb zelf overigens een vrouw die 40 uur per week werkt en die absoluut niet 'onder' mij staat in onze relatie. Maar dat zal jouw breintje wel niet in gaan. Jij leest waarschijnlijk alleen mijn eerste 3 zinnen, wordt dan witheet en schildert mijn persoon gewoon af als 'nazi, vrouwenhater, religieuze idoot, oudewetse sukkel, etc.' Dan hoef je mijn argumenten ook niet meer serieus te nemen en kun je daarna weer lekker slapen.

quote:
net zo conservatief en achterlijk denken over bepaalde zaken als het gros binnen de Islam zelf
Tja zie boven. Op sommige fronten ben ik wat conservatiever dan gemiddeld, op andere juist weer zeer progressief. Maar altijd met gegronde redenen en argumentatie. Voor jou is het weer lekker makkelijk om mij dan direct op hetzelfde niveau te plaatsen als een religieuze fanaat maar dat is weer niks meer dan vingertje wijzen en lalala roepen. Prima kerel. Jij hebt jezelf al vaak genoeg voor lul gezet op dit forum. Ik heb dan weliswaar ook critici, zoals jij, maar gelukkig ook vaak mensen die wél vinden dat ik iets fatsoenlijks zeg. Jij komt nooit met een eigen argumentatie, idee of standpunt. Lekker makkelijk zo, oppositie voeren met persoonlijke aanvallen en verder niks.

D66 / Groenlinks stemmer zeker? Die doen ook weinig anders.
pi_184625281
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 18:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dreiging in Nederland

1. Islam
2. Extreem-links
3. Extreem-rechts

Maar laten we vooral die moskeeën beschermen. Even tellen de laatste 30 jaar, een varkenskop aan een hek, een bierflesje met aanstekervloeistof op het grasveldje voor een moskee en eens een zeer slecht getypte brief. Ja hoor zeer gevaarlijk dat extreem-rechts. Dom links populistisch gelul :')

De dreiging van extreem-rechts is zeer minimaal vergeleken met die andere partijen, misschien maar eens wat maar bewaking bij Pegida demonstraties of andere demonstraties die niet bij de eerste twee genoemde groepen in het straatje passen. Maar ja dat is beveiligen tegen haar eigen achterban. Heerlijk dat links aan de macht, hoe sneller de ellende groeit hoe sneller de mensen de ogen opengaan.
Links aan de macht? In Nederland?
  Beste debater 2022 zaterdag 26 januari 2019 @ 00:18:19 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184625378
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 00:04 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor redenaties? Wat een ongelofelijk domme vent moet jij wel niet zijn zeg.

[..]

Standaard verhaaltje weer over dat het nu al 2019 is en alles maar 'modern' moet worden. Is verder geen argument wat je zomaar altijd kunt aanhalen. Als je doodziek op de bank ligt en de paracetamol is op zeg je ook niet 'het is 2019'.

[..]

Ik heb nooit geraaskald. En ook nooit geluld over de natuurlijke positie van de vrouw. Wel dat mensen het gelukkigst worden als ze hun natuur (biologie) volgen. Daarnaast heb ik regelmatig geopperd dat het feminisme óók nadelige gevolgen met zich mee brengt. Bijvoorbeeld dat alles duurder is geworden en je niet meer op 1 salaris een gezin kunt onderhouden. En daarnaast dat we in Nederland (en het Westen) te weinig kinderen krijgen om onze bevolking in stand te houden. En dat het gevolg daarvan is dat er dus mensen uit andere landen geïmporteerd worden door onze overheid. Over geen van deze argumenten heb ik jou ooit inhoudelijk gehoord.

Ik heb zelf overigens een vrouw die 40 uur per week werkt en die absoluut niet 'onder' mij staat in onze relatie. Maar dat zal jouw breintje wel niet in gaan. Jij leest waarschijnlijk alleen mijn eerste 3 zinnen, wordt dan witheet en schildert mijn persoon gewoon af als 'nazi, vrouwenhater, religieuze idoot, oudewetse sukkel, etc.' Dan hoef je mijn argumenten ook niet meer serieus te nemen en kun je daarna weer lekker slapen.

[..]

Tja zie boven. Op sommige fronten ben ik wat conservatiever dan gemiddeld, op andere juist weer zeer progressief. Maar altijd met gegronde redenen en argumentatie. Voor jou is het weer lekker makkelijk om mij dan direct op hetzelfde niveau te plaatsen als een religieuze fanaat maar dat is weer niks meer dan vingertje wijzen en lalala roepen. Prima kerel. Jij hebt jezelf al vaak genoeg voor lul gezet op dit forum. Ik heb dan weliswaar ook critici, zoals jij, maar gelukkig ook vaak mensen die wél vinden dat ik iets fatsoenlijks zeg. Jij komt nooit met een eigen argumentatie, idee of standpunt. Lekker makkelijk zo, oppositie voeren met persoonlijke aanvallen en verder niks.

D66 / Groenlinks stemmer zeker? Die doen ook weinig anders.
Het feit alleen al dat je denkt dat ik D'66'er of Groenlinkser bent toont aan dat je nog nooit een post van mijn hand daadwerkelijk hebt gelezen.

Het punt is, ik ben consequent. Ik heb een aversie tegen conservatisme in al diens vormen, of die nu komt vanuit de Islam of vanuit die club Jordan Peterson-geïnspireerde 'Conservative is the New Punk Rock Man!' brigade. En als je ooit een post van mijn hand had gelezen had je dat geweten. Eveneens dat massa-immigratie m.i. een drama is, vooral door rechts-economische motieven bewerkstelligt en bevordert. Dat die hele SJW-movement een lachwekkend verschijnsel is. Of dat die genderdiscussie deplorabel is.

Het gegeven dat in jouw wereldbeeld het wel MOET gaan om een bakfiets-Amsterdammer met een Islam-fetisj omdat je tegengas krijgt, toont aan hoe weinig je hier de bijdragen van andere mensen überhaupt leest. Theologisch en historisch ben ik rijkelijk onderlegd, en juist daarom heb ik een uiterst kritische kijk op de Islam. En laten steeds meer zogenaamde conservatieven hier precies dezelfde dogmatische trekjes krijgen, ZEKER wat betreft 'de natuurlijke positie' van man en vrouw.

En reken maar dat je tegengas krijgt, als je in een topic loopt te zeiken over de islam, en in een ander over 'de teloorgang van het Westen' omdat de vrouw 'de biologie niet volgt'.

Dat je die tegenstrijdigheid zelf niet eens ziet is wellicht nog wel het ergste.

Want ik neem je argumenten UITERST serieus: "wat mooi zou het zijn, een moslimvrij Nederland"... want dan zou alles pais en vree zijn, alleen nog maar mensen die verlicht en vrij denken... terwijl er in dat moslimvrije Nederland van jou gewoon een andere dogmatische variant er voor in de plaats komt die met dat vrijdenken en verlichten niet veel op heeft
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184625621
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 00:10 schreef bamibij het volgende:

[..]

Links aan de macht? In Nederland?
In de klaslokalen en bepalende media zeker.

(Klassiek) politiek links/rechts is weinig boeiends vandaag de dag.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184625665
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
terwijl er in dat moslimvrije Nederland van jou gewoon een andere dogmatische variant er voor in de plaats komt die met dat vrijdenken en verlichten niet veel op heeft
Interessante visie.

Wie, wat, waar, hoe, waarom enz.

?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_184625885
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 22:54 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ik denk dat de voornaamste dreiging richting moskeëen uit dezelfde hoek gezocht moet worden als de dreiging richting de synagogen. Namelijk de extremistische moslim.
Dat denk ik ook. Maar vind het gewoon triest dat het nodig is...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 26 januari 2019 @ 02:00:15 #110
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184626774
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 18:30 schreef wollah het volgende:
De islam is een prachtige religie.
'Prachtig' en 'religie' in 1 zin. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 26 januari 2019 @ 02:15:16 #111
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184626887
Dus afa gaat binnenkort een aanslag plegen die in de schoenen van extreem rechts geschoven wordt of hoe moet ik dit lezen?
And so is the past
  zaterdag 26 januari 2019 @ 03:29:50 #112
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184627216
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

Zet de plaatselijke hockeyclub eens samen in een zaaltje met een een groep stratenmakers.

Dit is wel een heel erg zwakke vergelijking met klasgenoten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184628059
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:32 schreef probeer het volgende:

[..]

"GL slecht, Femke slecht, JARVIS boos! GRRR!"

Dat zal ongeveer de gedachtegang geweest zijn.
Jij begrijpt mij O+
pi_184628250
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 22:36 schreef EipNiC het volgende:

[..]

[..]

Een concrete dreiging en GL doet weer net alsof moslims de nieuwe joden zijn.
Moslims van nu niet de Joden van toen

quote:
Sommige ’denkers’ menen dat de moslims van nu de Joden zijn van toen. Zullen we naar de feiten kijken?

In 1933 waren er wereldwijd vijftien miljoen Joden. Tien miljoen van hen leefden in Europa, dat toen 520 miljoen inwoners kende. Op dit moment zijn er slechts veertien miljoen Joden in de hele wereld, ofwel: in 2019 is het Joodse volk nog steeds kleiner dan het 1933 was.

Het grote verschil met 1933 is dat er nu een Joods land is. Een land waarheen gevlucht kan worden als de nood hoog is. Het is geen land in vrede. Elke week verkondigt een Iraanse generaal of regeringsfunctionaris dat Israël binnenkort vernietigd gaat worden - wat overigens de Nederlandse regering er niet van weerhoudt de betrekkingen met Teheran zo vriendelijk mogelijk te houden.

Momenteel leven er in Europa anderhalf miljoen Joden en bijna 26 miljoen moslims, achttien keer zoveel. Helaas bestaat er een directe relatie tussen de moslimbevolking en de bescherming die Joodse scholen en instellingen nodig hebben. Er bestaat extreemrechtse Jodenhaat, maar die is in onze tijd relatief marginaal vergeleken met de haat bij ongeveer de helft van onze moslims. Is die haat bij islamitische vluchtelingen ook zo sterk? Niemand durft daar onderzoek naar te doen, omdat de uitkomsten schokkend kunnen zijn.

Moslimse vluchtelingen horen bij de anderhalf miljard moslims in 50 landen met een islamitische meerderheid en met grote minderheden in veel andere landen. De Europese Joden van 1933 konden niet naar vijftig Joodse landen vluchten. Er bestond geen Joods land.

Economische motieven
Turkije en Libanon vangen momenteel de meeste Syrische vluchtelingen op; de kampen waarin ze worden ondergebracht zijn niet met Nederlandse azc’s te vergelijken. Honderdduizenden riskeren dus hun leven om in Europa asiel te krijgen, want daar is de opvang beter en veiliger. Afrikaanse migranten riskeren ook alles; zij worden overwegend gedreven door economische motieven, waar op zich niks mis mee is als zij geen beroep zouden doen op de algemene middelen of als zij bijzondere kwalificaties zouden hebben.

Al deze migranten vluchten uit landen waar al decennialang dramatische bevolkingsexplosies plaatsvinden en hele generaties ’verloren’ zijn door volstrekt onvoldoende toekomstmogelijkheden. De Syrische burgeroorlogen kunnen worden gevoerd dankzij een groot potentieel aan jongemannen die bereid zijn te vechten en te sterven als ze een heilsideologie of -religie omhelsd hebben. Volgens de oorlogsdemograaf Gunnar Heinsohn zal in Syrië en Irak het aantal tot geweld bereide jongemannen in de leeftijdsgroep 15-29 stijgen van bijna acht miljoen nu naar meer dan elf miljoen in 2030; oorlogen blijven woeden tot in die landen het aantal jongemannen in balans is met de economische mogelijkheden en met de kans om te huwen en door de cultuur gesanctioneerde seksuele betrekkingen te onderhouden. Voor een deel wordt die overbevolking naar Europa geëxporteerd. Dat geldt ook voor Afrikaanse migranten.

Moslims voelen zich in het algemeen gepassioneerd lid van de ’ummah’, de islamitische wereldgemeenschap, met name wanneer Israël of westerse mogendheden zich gewelddadig keren tegen (Arabische) moslims. Maar in Syrië bestrijden moslims elkaar onderling; een half miljoen doden viel daar al, vier keer meer dan alle slachtoffers van de conflicten sinds 1948 tussen Israël en Arabieren bij elkaar.

"Hoe sterk is de haat bij islamitische vluchteling?"
Het is een ongemakkelijk feit: er bestaat in de wereld geen open, welvarende samenleving waarvan de bevolking in meerderheid islamitisch is. Islamitische landen zijn bijna zonder uitzondering tiranniek geregeerde en corrupte landen - is het gerechtvaardigd om de vraag te stellen of er misschien een relatie bestaat tussen de religieus-culturele normen en waarden in die landen en de tirannie en corruptie? En is het geoorloofd de vraag te stellen met welke denkbeelden moslimse jongemannen in Europa hun heil zoeken? Hebben de Syrische jongemannen zich bevrijd van de etnische en religieuze haat die Syrië heeft verwoest? Hebben laag- of niet-opgeleide Afrikanen enig idee wat een open samenleving van haar burgers verwacht?

Moslimhaters
In 1933 wilden Joden Europa niet ontvluchten vanwege onderling geweld of economische idealen of bevolkingsexplosies: het ging om een vlucht voor moordzuchtige Jodenhaters. Syrische moslims echter vluchten voor andere moslims naar, als het even kan, Europese landen waarvan sommigen beweren dat daar veel moslimhaters wonen - toch is het bij die moslimhaters veiliger en welvarender dan bij moslims.

Er zijn opiniemakers die vinden dat je dit alles niet mag benoemen. De publicist Bert Vuijsje bijvoorbeeld suggereerde onlangs in een tweet dat ik een NSB’er ben (ook in Wierd Duk ziet hij een fascist). Vuijsje is niet de enige die dat doet. Maar daarmee verandert hij niet de feiten, niet de context, niet de geschiedenis. In elk Europees land is er door de binnenkomst van grote groepen islamitische migranten maatschappelijke onrust ontstaan, en het is zaak dat te bespreken, met of zonder de goedkeuring van de politiek-correcte elite, die de discussie wil smoren door moslims van nu gelijk te stellen aan de Joden van toen.

Nee, de moslims van nu zijn niet de Joden van toen. Bizarre onzin is dat.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 09:26:20 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184628298
quote:
Dit stuk stipt een paar hele zinnige punten aan. Vooral de passages over wat die 'vluchtelingen' hier denken te zullen vinden.

Dat van die ontwrichte bevolkingsopbouw in het MO en Afrika klopt ook. Er zijn daar simpelweg niet genoeg voorzieningen en banen om hordes jonge mensen een kans te bieden. Wat niet wil zeggen dat wij dan maar de (on- en laagopgeleide) bevolkingsoverschotten uit die regio moeten absorberen.
pi_184628559
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit stuk stipt een paar hele zinnige punten aan. Vooral de passages over wat die 'vluchtelingen' hier denken te zullen vinden.

Dat van die ontwrichte bevolkingsopbouw in het MO en Afrika klopt ook. Er zijn daar simpelweg niet genoeg voorzieningen en banen om hordes jonge mensen een kans te bieden. Wat niet wil zeggen dat wij dan maar de (on- en laagopgeleide) bevolkingsoverschotten uit die regio moeten absorberen.
Dit vind ik ook een goeie:

quote:
Het is een ongemakkelijk feit: er bestaat in de wereld geen open, welvarende samenleving waarvan de bevolking in meerderheid islamitisch is. Islamitische landen zijn bijna zonder uitzondering tiranniek geregeerde en corrupte landen - is het gerechtvaardigd om de vraag te stellen of er misschien een relatie bestaat tussen de religieus-culturele normen en waarden in die landen en de tirannie en corruptie?
Nu pas over nagedacht, maar het klopt, er is geen open welvarende samenleving waar de meerheid van de mensen islamitisch is. Het is een dictatuur, een ideologie wat zorgt dat die mensen onder de duim blijven en dat allemaal aan de hand van de islam. En in 1400 jaar geschiedenis is er ook nooit één samenleving geweest waarin de islam zich vreedzaam profileert.

quote:
Er bestaat extreemrechtse Jodenhaat, maar die is in onze tijd relatief marginaal vergeleken met de haat bij ongeveer de helft van onze moslims. Is die haat bij islamitische vluchtelingen ook zo sterk? Niemand durft daar onderzoek naar te doen, omdat de uitkomsten schokkend kunnen zijn.
Ik heb het idee dat de dreiging van extreem-rechts overal marginaal is. Volgens de AIVD was er een lichte stijging vooral in de vorm van commentaar op het internet. Nou mijn reacties worden ook al weggezet als extreem-rechts dus poe wat een dreiging hoor. Het gevaar van extreem-rechts extremer maken dan dat het is valt ook gewoon onder angstzaaien, maar daar hebben ze dan geen boodschap aan want die vorm van angstzaaien past wel in hun politieke straatje. Daarbij vraag ik mij af waarom er zo'n taboe rust om meer en beter onderzoek te doen naar de invloed en de gevaren van mensen die er de islamitische ideologie op nahouden, zijn ze bang dat de uitslagen stukken extremer zijn dan dat die al worden geschetst? Dat het wel degelijk een meerderheid is die er een radicale gedachtegang op nahoud.

[ Bericht 3% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 26-01-2019 09:54:30 ]
pi_184630092
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Afrikaanse migranten riskeren ook alles; zij worden overwegend gedreven door economische motieven, waar op zich niks mis mee is als zij geen beroep zouden doen op de algemene middelen of als zij bijzondere kwalificaties zouden hebben.
Klopt niet helemaal, zie bijvoorbeeld deze reactie van LXIV:

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 15:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Stel dat we vervangen werden door die onderdanige Aziaten. En die zouden als dank voor onze erfenis ons bijzonder goed verzorgen. Pensioenen werden op hoog niveau gehandhaafd, hoger dan onze eigen nazaten hadden kunnen doen, met de vergrijzing van de blanken en steeds meer Aziaten daalden de geweldsmisdrijven tegen ouderen enorm, et cerea, et cetra. Kortom, een vervanging zoals ons 20 jaar geleden werd beloofd door Links, met orientaalse schonen met reebruine amandelogen die onze billen in het bejaardenhuis met liefde zouden wassen. Dan nog ben ik tegen.
pi_184630118
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Islamitische landen zijn bijna zonder uitzondering tiranniek geregeerde en corrupte landen - is het gerechtvaardigd om de vraag te stellen of er misschien een relatie bestaat tussen de religieus-culturele normen en waarden in die landen en de tirannie en corruptie?
Wat wordt weggelaten hier is het feit dat de VS (leider van het Westen) Saoedi-Arabië met vele tientallen if not honderden miljarden dollars bewapent, zodat het Saoedische regime deze wapens in de toekomst tegen de Saoedische bevolking kan inzetten als ze in opstand komen.
pi_184630154
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Syrische moslims echter vluchten voor andere moslims naar, als het even kan, Europese landen waarvan sommigen beweren dat daar veel moslimhaters wonen - toch is het bij die moslimhaters veiliger en welvarender dan bij moslims.
De moslimhaters in Europese landen worden door de Staat en Grondwet onderdrukt. Zodra de staat wegvalt, zul je pas hun ware aard gaan zien (hun gewelddadige natte droom zie je ook nu al terug in sommige van hun reacties).
pi_184630172
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Maar in Syrië bestrijden moslims elkaar onderling; een half miljoen doden viel daar al, vier keer meer dan alle slachtoffers van de conflicten sinds 1948 tussen Israël en Arabieren bij elkaar.
Vergelijk het aantal doden van moslimterreur met het aantal doden tijdens de Tweede Wereldoorlog waar tientallen miljoenen Europeanen werden gedood door mede-Europeanen.

Nonsens-artikel.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 12:10:14 #121
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184630191
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 18:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dreiging in Nederland

1. Islam
2. Extreem-links
3. Extreem-rechts

Maar laten we vooral die moskeeën beschermen.
En blabla. Bla.
Die bedreigingen van moskeeën komen juist uit islamitische hoek.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 12:39:44 #122
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184630609
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 02:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dus afa gaat binnenkort een aanslag plegen die in de schoenen van extreem rechts geschoven wordt of hoe moet ik dit lezen?
Begin eens met meer dan dat ene zinnetje over extreem rechts lezen.

Alle maatregelen zijn gericht op extremistische islam aanpakken en er wordt in de tekst letterlijk gesteld dat daar de grootste dreiging voor aanslagen e.d. vandaan komt.

Echt, waarom blijft het maar gaan over een voetnoot in de tekst ipv waar het echt over gaat?
Een fiks pakket aan maatregelen om radicalisering en extremisme tegen te gaan/aan te pakken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184630654
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:08 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Vergelijk het aantal doden van moslimterreur met het aantal doden tijdens de Tweede Wereldoorlog waar tientallen miljoenen Europeanen werden gedood door mede-Europeanen.

Nonsens-artikel.
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184630804
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 18:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat een raar bericht. Waarom zouden moslims een aanslag plegen op een moskee?

Oh het gaat natuurlijk over de mythologische, legendarische "rechts extremisten" waar Nederland zogenaamd vol mee zit. :')
Kijk anders eens naar het nieuws. Ze haten elkaar bijna net zoveel als joden. Bovendien kun je in dit stuk het voorbeeld zien van een moskee die werd bedreigd nadat ze niet wilden huilen voor een jihad dame.

De grote tragiek van onze tijd is dat gematigde of afvallige moslims het meeste te vrezen hebben van hun (ex) geloofsgenoten, maar ze wel op dezelfde hoop worden gegooid. Of door rechtse mensen die alle moslims als even boosaardig zien of door linkse mensen die net doen alsof ze een homogene lieve groep zijn.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 13:03:46 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184631010
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:08 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Vergelijk het aantal doden van moslimterreur met het aantal doden tijdens de Tweede Wereldoorlog waar tientallen miljoenen Europeanen werden gedood door mede-Europeanen.

Nonsens-artikel.
Je doet je username geen eer aan met dit soort domme posts.
  † In Memoriam † zaterdag 26 januari 2019 @ 14:35:36 #126
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_184632399
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:06 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

De moslimhaters in Europese landen worden door de Staat en Grondwet onderdrukt. Zodra de staat wegvalt, zul je pas hun ware aard gaan zien (hun gewelddadige natte droom zie je ook nu al terug in sommige van hun reacties).
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je doet je username geen eer aan met dit soort domme posts.
Het is al een keer gezegd.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_184633727
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het feit alleen al dat je denkt dat ik D'66'er of Groenlinkser bent toont aan dat je nog nooit een post van mijn hand daadwerkelijk hebt gelezen.

Het punt is, ik ben consequent. Ik heb een aversie tegen conservatisme in al diens vormen, of die nu komt vanuit de Islam of vanuit die club Jordan Peterson-geïnspireerde 'Conservative is the New Punk Rock Man!' brigade. En als je ooit een post van mijn hand had gelezen had je dat geweten. Eveneens dat massa-immigratie m.i. een drama is, vooral door rechts-economische motieven bewerkstelligt en bevordert. Dat die hele SJW-movement een lachwekkend verschijnsel is. Of dat die genderdiscussie deplorabel is.

Het gegeven dat in jouw wereldbeeld het wel MOET gaan om een bakfiets-Amsterdammer met een Islam-fetisj omdat je tegengas krijgt, toont aan hoe weinig je hier de bijdragen van andere mensen überhaupt leest. Theologisch en historisch ben ik rijkelijk onderlegd, en juist daarom heb ik een uiterst kritische kijk op de Islam. En laten steeds meer zogenaamde conservatieven hier precies dezelfde dogmatische trekjes krijgen, ZEKER wat betreft 'de natuurlijke positie' van man en vrouw.

En reken maar dat je tegengas krijgt, als je in een topic loopt te zeiken over de islam, en in een ander over 'de teloorgang van het Westen' omdat de vrouw 'de biologie niet volgt'.

Dat je die tegenstrijdigheid zelf niet eens ziet is wellicht nog wel het ergste.

Want ik neem je argumenten UITERST serieus: "wat mooi zou het zijn, een moslimvrij Nederland"... want dan zou alles pais en vree zijn, alleen nog maar mensen die verlicht en vrij denken... terwijl er in dat moslimvrije Nederland van jou gewoon een andere dogmatische variant er voor in de plaats komt die met dat vrijdenken en verlichten niet veel op heeft
Hoe jij echt over zaken denkt kan ik maar amper te weten komen want in topics waar ik in reageer kom je meestal niet verder dan 'matigeuser is een idioot blabla'.

Maar goed, ik ben blij dat je geen groenlinkser of d66 stemmer bent. Die hebben namelijk nog veel meer gemeen met moslims. Die willen zaken afdwingen middels dreiging van geweld.

En daar ligt dan ook het verschil tussen mij en moslims. Ik mag er dan wel een conservatieve gedachten op na houden over hoe de samenleving mijn inziens het beste functioneert, maar ik leg niemand iets op noch wil ik dat. Ik wil geen overheid die ingrijpt of dreigt. Ik wil geen religieuze gemeenschap of wat dan ook die mijn visie afdwingt. Dus eng kun je dat niet vinden, of je begrijpt het niet.

Wel hoop ik dat mensen middels informatieverstrekking het 'licht' zien en realiseren dat we in sommige 'moderne' vraagstukken gewoon wat zijn doorgeslagen. En dan heb ik het nooit over individueel niveau, maar altijd over wat ik denk dat het beste is voor dit land op de lange termijn.

Maar dan heb ik het nooit over overheidsingrijpen of welke autoriteit dan ook die vrouwen weer achter het fornuis denkt te krijgen. Ik ben voor vrijwel volledige vrijheid voor iedereen in dit land en als dit de kant is welke kant we opgaan in dit land, dan zij het zo.

Behalve dan 1 ding en dat is de islam. Ook daarin ben ik mild voor de moslims die op dit moment al in Nederland wonen als je mijn ideeën hebt gelezen, maar ik ben wél voor baas zijn over de eigen grenzen en bepalen wie er binnen komt. En dan ben ik inderdaad ook voor een stop op islamitische immigratie. En natuurlijk niet omdat ik ze als 'concurrent' zie. Dat vind ik ook een hele vreemde logica van je. Als ik écht de vrouwtjes weer ingepakt en achter het fornuis zou willen, dan had ik in de moslims inderdaad een hele goede partner gevonden en dan zou ik ook niet zo anti-islam zijn. In een democratie telt elke stem. En zoals hierboven uitgelegd denk ik in persoonlijke vrijheid en zij niet. Heeft dus niks met elkaar te maken.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 16:19:52 #128
28033 Pek
je moet wat
pi_184634128
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 18:30 schreef wollah het volgende:
De islam is een prachtige religie.
Gast, pure kanker is het, kom op nou _O- :?
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 16:23:23 #129
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_184634203
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:19 schreef Pek het volgende:

[..]

Gast, pure kanker is het, kom op nou _O- :?
Nee, onzin. Er zijn een miljard moslims. Als ze allemaal zo slecht waren stond de wereld allang in brand.
#KICKOUTZP
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 16:53:17 #130
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184634815
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:59 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Hoe jij echt over zaken denkt kan ik maar amper te weten komen want in topics waar ik in reageer kom je meestal niet verder dan 'matigeuser is een idioot blabla'.

Maar goed, ik ben blij dat je geen groenlinkser of d66 stemmer bent. Die hebben namelijk nog veel meer gemeen met moslims. Die willen zaken afdwingen middels dreiging van geweld.

En daar ligt dan ook het verschil tussen mij en moslims. Ik mag er dan wel een conservatieve gedachten op na houden over hoe de samenleving mijn inziens het beste functioneert, maar ik leg niemand iets op noch wil ik dat. Ik wil geen overheid die ingrijpt of dreigt. Ik wil geen religieuze gemeenschap of wat dan ook die mijn visie afdwingt. Dus eng kun je dat niet vinden, of je begrijpt het niet.

Wel hoop ik dat mensen middels informatieverstrekking het 'licht' zien en realiseren dat we in sommige 'moderne' vraagstukken gewoon wat zijn doorgeslagen. En dan heb ik het nooit over individueel niveau, maar altijd over wat ik denk dat het beste is voor dit land op de lange termijn.

Maar dan heb ik het nooit over overheidsingrijpen of welke autoriteit dan ook die vrouwen weer achter het fornuis denkt te krijgen. Ik ben voor vrijwel volledige vrijheid voor iedereen in dit land en als dit de kant is welke kant we opgaan in dit land, dan zij het zo.

Behalve dan 1 ding en dat is de islam. Ook daarin ben ik mild voor de moslims die op dit moment al in Nederland wonen als je mijn ideeën hebt gelezen, maar ik ben wél voor baas zijn over de eigen grenzen en bepalen wie er binnen komt. En dan ben ik inderdaad ook voor een stop op islamitische immigratie. En natuurlijk niet omdat ik ze als 'concurrent' zie. Dat vind ik ook een hele vreemde logica van je. Als ik écht de vrouwtjes weer ingepakt en achter het fornuis zou willen, dan had ik in de moslims inderdaad een hele goede partner gevonden en dan zou ik ook niet zo anti-islam zijn. In een democratie telt elke stem. En zoals hierboven uitgelegd denk ik in persoonlijke vrijheid en zij niet. Heeft dus niks met elkaar te maken.
GL en D66 die dingen afdwingen door geweld... Oh alsjeblieft. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_184635141
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:23 schreef wollah het volgende:
Nee, onzin. Er zijn een miljard moslims. Als ze allemaal zo slecht waren stond de wereld allang in brand.
Dat is natuurlijk niet waar. Het gros van die miljard Moslims zijn paupers in landen als Bangladesh, Pakistan, Indonesie, Egypte, Nigeria etc.

Die hebben niet de finianciele middelen om zich te verplaatsen en de wereld in brand te steken. Daarom zijn die problemen momenteel nog vnl lokaal bijv het kapot hakken van bloggers in Bangladesh, vervolging van Christenen en/of Hindu's in Pakistan, Bangladesh, Egypte en Indonesie en Boko Haram in Nigeria.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:18:25 #132
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184635361
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 18:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dreiging in Nederland

1. Islam
2. Extreem-links
3. Extreem-rechts

Maar laten we vooral die moskeeën beschermen. Even tellen de laatste 30 jaar, een varkenskop aan een hek, een bierflesje met aanstekervloeistof op het grasveldje voor een moskee en eens een zeer slecht getypte brief. Ja hoor zeer gevaarlijk dat extreem-rechts. Dom links populistisch gelul :')

Ze.
Ze heeft toch aanwijzingen. Off heb jij insider info van de aivd
:')
pi_184635364
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:53 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

GL en D66 die dingen afdwingen door geweld... Oh alsjeblieft. :')
Lekker cherry picken en de rest negeren.

Een grote overheid die van alles voor de burger bepaalt, de natte droom van deze partijen, dwingt al zijn beleid en verboden af middels dreiging van opsluiting. Het is niet anders. Je kunt het nuanceren, maar hier komt het in de kern wel op neer.

Een grote overheid heeft ook altijd veel belastinginkomen nodig bijvoorbeeld. En wat gebeurt er als je die belasting niet betaalt en ook de aanmaningen en boetes niet? En wat gebeurt er als je alle opgelegde 'verboden' negeert? Of als bedrijf niet aan het opgelegde quotum wil voldoen? Een overheid die alles 'regelt' is automatisch een tiran. En in dit geval ook nog 1 op valse voorwendselen.

Hoezo is dit geen scheve machtsverhouding waarbij de 1 wel mag dreigen met geweld en de andere partij niet?

Als je dit niet wilt inzien dan hebben de linkse praatjes de afgelopen jaren decennia in ieder geval goed gewerkt.

Overigens ging het daar in dit topic niet over. Maar iemand vergeleek mij met religieuze idioten en dat is onterecht. Dus ik maak dan een betere vergelijking, namelijk met andere groepen mensen die het liefst zoveel mogelijk facetten van het dagelijks leven willen bepalen voor anderen door verboden en verplichtingen. 'Doe dit want anders zwaait er wat'. Daar zijn moslims ook heel goed in.
pi_184635507
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 12:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Begin eens met meer dan dat ene zinnetje over extreem rechts lezen.

Alle maatregelen zijn gericht op extremistische islam aanpakken en er wordt in de tekst letterlijk gesteld dat daar de grootste dreiging voor aanslagen e.d. vandaan komt.

Echt, waarom blijft het maar gaan over een voetnoot in de tekst ipv waar het echt over gaat?
Een fiks pakket aan maatregelen om radicalisering en extremisme tegen te gaan/aan te pakken.
Omdat bij vele users de aversie tegen de islam en links groter is dan enig rationeel vermogen. Rode lap idee.

Niemand gaat in dit topic naar je redelijkheid luisteren. Afzeiken is het enige wat hier gebeurd.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 17:25:29 #135
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184635508
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:18 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Lekker cherry picken en de rest negeren.

Een grote overheid die van alles voor de burger bepaalt, de natte droom van deze partijen, dwingt al zijn beleid en verboden af middels dreiging van opsluiting. Het is niet anders. Je kunt het nuanceren, maar hier komt het in de kern wel op neer.

Een grote overheid heeft ook altijd veel belastinginkomen nodig bijvoorbeeld. En wat gebeurt er als je die belasting niet betaalt en ook de aanmaningen en boetes niet? En wat gebeurt er als je alle opgelegde 'verboden' negeert? Of als bedrijf niet aan het opgelegde quotum wil voldoen? Een overheid die alles 'regelt' is automatisch een tiran. En in dit geval ook nog 1 op valse voorwendselen.

Hoezo is dit geen scheve machtsverhouding waarbij de 1 wel mag dreigen met geweld en de andere partij niet?

Als je dit niet wilt inzien dan hebben de linkse praatjes de afgelopen jaren decennia in ieder geval goed gewerkt.

Overigens ging het daar in dit topic niet over. Maar iemand vergeleek mij met religieuze idioten en dat is onterecht. Dus ik maak dan een betere vergelijking, namelijk met andere groepen mensen die het liefst zoveel mogelijk facetten van het dagelijks leven willen bepalen voor anderen door verboden en verplichtingen. 'Doe dit want anders zwaait er wat'. Daar zijn moslims ook heel goed in.
Cherry picken?.nee, een opmerking die nergens over gaat uitlichten. Verder verzin je van alles om aan te geven dat dat soort partij geweld uitoefenen, dat het nergens meer over gaat.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_184635521
Joden worden beschermd, moslims worden beschermd. Wanneer worden Nederlanders beschermd?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_184635616
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 22:14 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Mja. Het ligt ook echt waar je woont er hoe je er in staat. Maar een betere wereld begint bij jezelf, dus zoek de verbinding. :)
Wat een obligaat geklets. :')
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 17:38:23 #138
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_184635768
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:26 schreef Oostwoud het volgende:
Joden worden beschermd, moslims worden beschermd. Wanneer worden Nederlanders beschermd?
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:31 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wat een obligaat geklets. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:38:30 #139
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184635770
Leuk idee hoor matigeuser maar net als bij Wilders veel te vaag.

Wie ga je nou precies weigeren aan de deur? Wanneer is een cultuur te anders om te kunnen mengen? Wat is die grens?
En hoe trek je die zonder een racistisch beleid te voeren?

'Remigratie', ja de meesten moslims zijn geboren en getogen in Nederland. Die kunnen niet 'terug'.
:')
pi_184635788
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zet de plaatselijke hockeyclub eens samen in een zaaltje met een een groep stratenmakers.

Omdat ze dezelfde nationaliteit hebben wordt dat een muurloos genot van samenzijn?
Zeker wel, tijdens de apresski en de carnaval. Festivals en Koningsdag, en dan het gewone zaaltje, wat dacht je van de schoolkantine.
pi_184635871
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:23 schreef wollah het volgende:

[..]

Nee, onzin. Er zijn een miljard moslims. Als ze allemaal zo slecht waren stond de wereld allang in brand.
Niet als ze superlui zijn ;)

Maar even serieus: zijn de landen die zich bekeerd hebben tot de Islam er op vooruit gegaan ten opzichte van vroeger ? Of juist niet ?
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:47:01 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184635962
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:42 schreef Kassamiep het volgende:
Maar even serieus: zijn de landen die zich bekeerd hebben tot de Islam er op vooruit gegaan ten opzichte van vroeger ? Of juist niet ?
Wat is dat nou voor een bullshitvraag?
Die “bekering” vond in de meeste gevallen duizend jaar of langer geleden plaats.
Overigens hebben we de Europese Renaissance te danken aan Arabische intellectuelen, die de Antieke literatuur hebben overgeleverd. Zonder hen was die kunst en kunde in het vagevuur van onze Middeleeuwen verdwenen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184636036
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zeker wel, tijdens de apresski en de carnaval. Festivals en Koningsdag, en dan het gewone zaaltje, wat dacht je van de schoolkantine.
Dan kan ineens alles idd
pi_184636073
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor een bullshitvraag?
Die “bekering” vond in de meeste gevallen duizend jaar of langer geleden plaats.
Een uitstekende tijdschaal om de resultaten van langdurig moslimzijn te bekijken idd.
Dus zijn de Islamitische landen, gelegen waar men vroeger de bakermat van de beschaving vond, de meest vooruitstrevende, meest succesvolle, meest aan het levensgeluk van de mensheid bijdragende landen ter wereld ? Hangen ze in de middenmoot ? Of bungelen ze onderaan ?

Je gaf al een mooi voorbeeld van het bewaren van literatuur. Nog meer ?
pi_184636153
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:47 schreef Ringo het volgende:
Overigens hebben we de Europese Renaissance te danken aan Arabische intellectuelen, die de Antieke literatuur hebben overgeleverd. Zonder hen was die kunst en kunde in het vagevuur van onze Middeleeuwen verdwenen.
Dat lijkt me nogal een sterke bewering, waar je geen enkel bewijs voor geeft. Zelfs als we de Arabische intellectuelen dankbaar mogen zijn voor het behouden van de Antieke literatuur betekent dat niet dat de volledige credit voor de Renaissance aan hen te danken is. Dat betekent hoogstens dat die intellectuelen, samen met degenen die de Antieke literatuur geproduceerd hebben en de mensen die de Renaissance hier in Europa zijn begonnen allen hebben bij gedragen.

Als de Islam echt zo verlichtend was, had Renaissance natuurlijk plaatsgevonden in de Islamitische wereld en niet in Europa.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 18:05:16 #146
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184636327
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:57 schreef Pharmacist het volgende:
Dat lijkt me nogal een sterke bewering, waar je geen enkel bewijs voor geeft.
https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Golden_Age
quote:
Zelfs als we de Arabische intellectuelen dankbaar mogen zijn voor het behouden van de Antieke literatuur betekent dat niet dat de volledige credit voor de Renaissance aan hen te danken is. Dat betekent hoogstens dat die intellectuelen, samen met degenen die de Antieke literatuur geproduceerd hebben en de mensen die de Renaissance hier in Europa zijn begonnen allen hebben bij gedragen.
Ja Sherlock, de geschiedenis is multidimensionaal.
quote:
Als de Islam echt zo verlichtend was, had Renaissance natuurlijk plaatsgevonden in de Islamitische wereld en niet in Europa.
Zie vorige link.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184636576
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:18 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Een grote overheid die van alles voor de burger bepaalt, de natte droom van deze partijen, dwingt al zijn beleid en verboden af middels dreiging van opsluiting.
Jij zegt toch dat je op partijen stemt die een moslimvrij Nederland willen bewerkstelligen? Je wilt staatsgeweld inzetten om het land te zuiveren van een religieuze minderheid, net als Hitler.

Oke, je verschilt op een punt, je wilt moslims een zak geld meegeven als ze vrijwillig vertrekken. Wat ga je doen als ze zeggen dat je dat geld in je reet dient te steken en niet verhuizen?

Heb je nog nagedacht over wat je gaat doen met autochtone bekeerlingen als Abduljabbar van de Ven, Nourdeen Wildeman, Arnoud van Doorn, Abdulkarim Honing, Ibrahim Wijbenga, etc. Als zij in Nederland blijven, dan zal Nederland nooit helemaal moslimvrij worden.
pi_184636691
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:05 schreef Ringo het volgende:
Ja Sherlock, de geschiedenis is multidimensionaal.
Dat is dus precies mijn punt buddy. Met jouw opmerking "Overigens hebben we de Europese Renaissance te danken aan Arabische intellectuelen" doe je daar weinig recht aan.

quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:05 schreef Ringo het volgende:
Zie vorige link.
Dit gaat over een periode die meer dan een milennium geleden begon. In de tijd liep het gebied rond Baghdad waar dit om gaat mijlen voor op Europa mbt ontwikkeling en samenleving. En hoe ziet dat er nu uit na meer dan een milennium Islam? Niet zo best, of wel dan? En deze vergelijking gaat natuurliijk op voor veel meer gebieden die onder Islam vallen, zoals Kassamiep al opmerkte.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 18:29:05 #149
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_184636804
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:05 schreef Ringo het volgende:

Zelfs als we de Arabische intellectuelen dankbaar mogen zijn voor het behouden van de Antieke literatuur betekent dat niet dat de volledige credit voor de Renaissance aan hen te danken is. Dat betekent hoogstens dat die intellectuelen, samen met degenen die de Antieke literatuur geproduceerd hebben en de mensen die de Renaissance hier in Europa zijn begonnen allen hebben bij gedragen.

En zelfs dat is al redelijk politiek-correct.

Je hebt het in de basis over een setje barbaren die niet geïnteresseerd genoeg waren om zich met die zooi te bemoeien.

En zoals het de islam betaamt, had je toen nog volkeren die nog maar recent bekeerd waren, waar alle initiatief nog niet volledig van uitgedoofd was. En die hebben voor de overdracht gezorgd.

Niet dankzij, ondanks.
&lt;signature here&gt;.
pi_184636862
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:22 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit gaat over een periode die meer dan een milennium geleden begon. In de tijd liep het gebied rond Baghdad waar dit om gaat mijlen voor op Europa mbt ontwikkeling en samenleving. En hoe ziet dat er nu uit na meer dan een milennium Islam?
Dit noemen we een schijnverband.

Jij zegt dat ze achteruit zijn gegaan door de islam. Een moslim zegt dat islam juist heeft bijgedragen aan de bloei van Bagdad meer dan een millennium geleden.

En ik zeg, misschien heeft het met iets anders te maken, zoals militaire macht, dan word je vanzelf een centrum waar knappe koppen naartoe migreren.

Deze macht verschuift naar andere gebieden door de geschiedenis heen. De VS is geen permanente supermacht. Het feit dat ze Trump als president hebben en een recordaantal dagen government shutdown laat zien dat ze aftakelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')