abonnement Unibet Coolblue
pi_184617016
Vlak voor oud en nieuw ben ik over de kop gevlogen omdat ik moest remmen voor een auto die mij over het hoofd had gezien.
Ik heb er een zware hersenschudding en een beschadigd evenwichtsorgaan aan overgehouden. Ik heb een week vakantie gemist (krijg ik niet terug) en ik mag nu nog steeds niet werken. Ook mijn twee zonen hebben niet echt kunnen genieten van hun vakantieweek. Ze hebben z
mij moeten "verplegen" en alle uitjes die we hebben gepland konden niet doorgaan.

Heeft iemand ervaring met de hoogte van smartegeld? Mijn schade (bril en eigen risico (ambulance is geweest)) wordt wel vergoed gelukkig.
uit een aspergernest
pi_184617164
Als je jezelf ziek hebt gemeld tijdens je vakantie tellen die dagen toch als ziek en niet als vakantie?
En is er vastgesteld dat de andere verkeersdeelnemer schuld had?
dag
  Redactie Frontpage vrijdag 25 januari 2019 @ 18:07:55 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_184617358
Je was toch ziek? Dat gelden die dagen als ziektedagen, niet als vakantiedagen. Of heb je je niet ziek gemeld?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 25 januari 2019 @ 18:08:33 #4
408813 crew  trein2000
pi_184617370
Wonen die kinderen nog thuis?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 25 januari 2019 @ 18:10:38 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_184617401
Ik gok dat ie opzich vakantiehuisje enzo bedoelt? Vliegtickets enzo.
pi_184617427
Voor die vakantie inderdaad de vraag of het gaat om de dagen (die je bij ziekmelding gewoon terug moet krijgen) of bijv ook de kosten van reis/verblijf waar je geen gebruik van hebt gemaakt. Die kosten lijken me vrij gemakkelijk op te nemen als jouw schade.
De huidige ongemakken en langdurig letsel zijn veel lastiger
pi_184618042
Met je werkgever regelen dat de vakantie die je ziek thuis was gewoon zoals het hoort als ziektedagen tellen en dan kan je werkgever een claim indienen voor de gemiste inkomsten. Idem voor de tijd die je nu mist vanwege je revalidatie
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_184618520
je gemaakte kosten kan je declareren. Vakantiedagen opnemen zijn geen kosten als je in loondienst zit, ook al zijn ze geld waard.
Niet-materiele schade vergoeding moet je denken aan tientjes.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184620438
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
je gemaakte kosten kan je declareren. Vakantiedagen opnemen zijn geen kosten als je in loondienst zit, ook al zijn ze geld waard.
Niet-materiele schade vergoeding moet je denken aan tientjes.
Maar TS moet wel opletten dat hij/zij niet een verdere kwijting van aansprakelijkheid tekent als nog niet duidelijk is of er in de toekomst nog klachten doorzetten/openbaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 25-01-2019 21:21:09 ]
dag
pi_184621004
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 19:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
je gemaakte kosten kan je declareren. Vakantiedagen opnemen zijn geen kosten als je in loondienst zit, ook al zijn ze geld waard.
Niet-materiele schade vergoeding moet je denken aan tientjes.
Nou dat valt nog mee hoor.
Na een auto ongeluk heb ik een jaar lang alle kosten betaald gekregen. Zowel van het ziekenhuis en fysio etc als kosten in huishouding, reiskosten, mijn werk heeft mijn ziektedagen uitgekeerd gekregen. Dat is best nog een aanzienelijk bedrag geweest en uiteindelijk heb ik nog iets van om en nabij ¤10k schadevergoeding gekregen na een jaar omdat ze hadden vastgesteld dat ik 5% ‘afgekeurd’ zou zijn met mijn klachten.
pi_184621017
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 20:55 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar TS moet wel opletten dat hij/zij niet een verdere kwijting van aansprakelijkheid tekent als nog niet duidelijk zijn of er in de toekomst nog klachten doorzetten/openbaren.
Dit is zeker belangrijk. Binnen een jaar na ongeluk niets tekenen en toezeggen.
pi_184621094
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:19 schreef Lingue het volgende:

[..]

Dit is zeker belangrijk. Binnen een jaar na ongeluk niets tekenen en toezeggen.
Tekenen kan prima, maar wel met een voorbehoud voor latere schades voorkomend uit het voorval.
dag
pi_184621151
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:18 schreef Lingue het volgende:

[..]

Nou dat valt nog mee hoor.
Na een auto ongeluk heb ik een jaar lang alle kosten betaald gekregen. Zowel van het ziekenhuis en fysio etc als kosten in huishouding, reiskosten, mijn werk heeft mijn ziektedagen uitgekeerd gekregen. Dat is best nog een aanzienelijk bedrag geweest en uiteindelijk heb ik nog iets van om en nabij ¤10k schadevergoeding gekregen na een jaar omdat ze hadden vastgesteld dat ik 5% ‘afgekeurd’ zou zijn met mijn klachten.
dan zijn dus al je onkosten vergoed, zoals ik al zei. Je kan zelfs postzegels opgeven voor brieven die je moet versturen.
Welke inmateriale schadevergoeding heb je dan gekregen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184621426
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dan zijn dus al je onkosten vergoed, zoals ik al zei. Je kan zelfs postzegels opgeven voor brieven die je moet versturen.
Welke inmateriale schadevergoeding heb je dan gekregen?
Hoe die om en nabij ¤10k opgebouwd was weet ik niet meer. Dat is al weer ruim 10jr geleden.

Daar hebben zij een rekenmodel voor en je letselschade adviseur moet goed gezind zijn.
pi_184629056
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:32 schreef Lingue het volgende:

[..]

Hoe die om en nabij ¤10k opgebouwd was weet ik niet meer. Dat is al weer ruim 10jr geleden.

Daar hebben zij een rekenmodel voor en je letselschade adviseur moet goed gezind zijn.
Dat zijn gederfde inkomsten en geen immateriele schadevergoeding.
Immateriaele schadevergoeding is geld voor omdat jouw iets overkomen is, waar geen onkosten of verlies van inkomsten tegenover staan. Dan moet je in NL echt denken aan tientjes, als je het al krijgt.
In jouw reactie lees ik dat die 5% afkeur niet echt zo zou zijn, je werkt dus niet 5% minder bedoel ik. Dan is het wel gek dat je het krijgt omdat de verzekeraar die dit vergoed altijd goed uitzoekt of het wel echt zo is. Je advocaat was overtuigend genoeg of die verzekeraar goedgelovig.

[ Bericht 14% gewijzigd door sjorsie1982 op 26-01-2019 10:43:14 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184629932
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:18 schreef Lingue het volgende:

[..]

Nou dat valt nog mee hoor.
Na een auto ongeluk heb ik een jaar lang alle kosten betaald gekregen. Zowel van het ziekenhuis en fysio etc als kosten in huishouding, reiskosten, mijn werk heeft mijn ziektedagen uitgekeerd gekregen. Dat is best nog een aanzienelijk bedrag geweest en uiteindelijk heb ik nog iets van om en nabij ¤10k schadevergoeding gekregen na een jaar omdat ze hadden vastgesteld dat ik 5% ‘afgekeurd’ zou zijn met mijn klachten.
Daarom zeg ik hier ook dat gedurende het lopende trajecy van ik denk een jaar ik wel de immateriele schade vergoed kreeg. En dat was best veel even uit mijn hoofd. Voordat de zaak gesloten werd en de 10k als vergoeding. Heb ik denk ik wel tussen de 1-2k aan de lopende immateriele schade vergoes gekregen.

Wat er precies in die 10k zat weet ik niet meer maar dat was niet alleen de 5% ‘invaliditeit’.

En op dat moment leek het er wel op dat ik blijvende klachten zou houden. Mijn klachten zijn pas na een jaar of 5-6 verdwenen en niet eens 100% want het blijft altijd een zwakke plek. Maar het is niet meer constant aanwezig.
pi_184630513
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:47 schreef Lingue het volgende:

[..]

Daarom zeg ik hier ook dat gedurende het lopende trajecy van ik denk een jaar ik wel de immateriele schade vergoed kreeg. En dat was best veel even uit mijn hoofd. Voordat de zaak gesloten werd en de 10k als vergoeding. Heb ik denk ik wel tussen de 1-2k aan de lopende immateriele schade vergoes gekregen.

Wat er precies in die 10k zat weet ik niet meer maar dat was niet alleen de 5% ‘invaliditeit’.

En op dat moment leek het er wel op dat ik blijvende klachten zou houden. Mijn klachten zijn pas na een jaar of 5-6 verdwenen en niet eens 100% want het blijft altijd een zwakke plek. Maar het is niet meer constant aanwezig.
Omdat immateriele schadevergoeding amper wordt gegeven en als het al zo is het dusdanig weinig is dat het geen zoden aan de dijk zet, proberen letselschade advocaten het zo te regelen dat onkosten of gederfde inkomsten worden overdreven. Dat zal bij jou als ik jouw verhaal zo hoor, ook wel het geval zijn, hoewel ik dat uiteraard nooit met zekerheid kan zeggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184631105
Mijn man is 6 jaar geleden aangereden door een auto die optrok terwijl mijn man nog stilstond met de motor.
Zijn verzekering heeft alles geregeld, materiële schade, in-materiële schade en smartgeldvergoeding.
Plaatsen van de keuken, ziekenhuis bezoeken, operaties, vervolg onderzoeken, kleding, nieuwe motor (total los) Al met al heeft de afwikkeling van de lichamelijke schade 3 jaar geduurd (schouderproblemen) + dat als het weer terug komt binnen zoveel jaar hij weer terug kan vallen op die regeling.
Smartengeld werd uitgekeerd maar min het geld wat het plaatsen van de keuken heeft gekost.
Nu had mijn man een allrisk verzekering.
Dus kijk wat de verzekering voor je kan doen, heb je rechtsbijstand kan je die inschakelen en anders heb je ook nog letselschade advocaten die eerst gaan bekijken of het de moeite waard is en al naargelang die uitslag wel of niet voor je aan de slag gaan voor een bepaald percentage van wat jij krijgt.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:05:02 #19
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_184635062
Letselschade-advocaat is gratis als de schuld bij de ander ligt
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_184635561
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 17:05 schreef darktower het volgende:
Letselschade-advocaat is gratis als de schuld bij de ander ligt
:D

Leg me die eens uit.
pi_184639031
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 17:58 schreef Peter het volgende:
Als je jezelf ziek hebt gemeld tijdens je vakantie tellen die dagen toch als ziek en niet als vakantie?
En is er vastgesteld dat de andere verkeersdeelnemer schuld had?
als je leerkracht bent, zijn je dagen gewoon weg.

Ja de ander is aansprakelijk. Zelf toegegeven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 17:58 schreef Peter het volgende:
Als je jezelf ziek hebt gemeld tijdens je vakantie tellen die dagen toch als ziek en niet als vakantie?
En is er vastgesteld dat de andere verkeersdeelnemer schuld had?
uit een aspergernest
pi_184639059
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 18:08 schreef trein2000 het volgende:
Wonen die kinderen nog thuis?
ja...13 en 16.... maar i.p.v. hun gewone huishoudelijke taken, moesten ze nu veel meer doen. Mijn oudste zoon had de wekdienst, de eerste nacht.
uit een aspergernest
pi_184639153
En voorlopig loop ik met een beschadigd evenwichtsorgaan.

Maar niemand een idee?
mijn rechtsbijstand zit erop.

bedankt voor het meedenken
uit een aspergernest
pi_184639223
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:18 schreef wendytje het volgende:

[..]

als je leerkracht bent, zijn je dagen gewoon weg.
Dat is iets te kort door de bocht.
pi_184639297
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is iets te kort door de bocht.
leg uit....
uit een aspergernest
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')