abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 25 januari 2019 @ 01:10:12 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184605752
registreer om deze reclame te verbergen
dit-zijn-de-tegenstanders-van-herman-den-blijker-in-herman-tegen-de-rest.jpg?watermark%5Btext%5D=&w=730

In het nieuwe RTL 4-programma Herman Tegen De Rest reist chef-kok Herman den Blijker wekelijks naar het buitenland waar hij een kookduel aangaat tegen Nederlandse collega-chefs. De opdracht is om een karakteristiek, lokaal gerecht zo exact mogelijk na te maken.

De gerechten van de deelnemers worden beoordeeld door een jury die het originele gerecht als geen ander kent. In Nederland bekijken Den Blijker en de chefkoks de beelden en beoordeling en geven ze commentaar.

Voor Den Blijker is het van tevoren niet bekend naar welk land hij reist, wat de lokale eetgewoontes zijn en wie zijn tegenstanders zijn. Zij gaan afzonderlijk van elkaar op pad om de ingrediŰnten te bemachtigen en het recept te bereiden.

Deelnemers

Alain Caron, te zien in o.a. MasterChef.
Jermain de Rozario, kok met een Michelin-ster en te zien in o.a. Topchef Academy en De Nieuwe Garde.
London Loy, bekend van onder meer Koffietijd en Topchef Academy.
Maaike Dogan, was onder andere te zien in Herman Gaat Ver.
Nigel van der Horst, bekend van onder meer Body, Mind & Guilty Pleasures.
Ricardo van Ede, deed meer in onder meer Super Star Chef.

De laatste chefs worden binnenkort bekend gemaakt.

Herman Tegen De Rest is vanaf dinsdag 29 januari te zien om 21.30 uur bij RTL 4.
Poef.....gone! ęgolfer
  dinsdag 29 januari 2019 @ 15:39:21 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184693936
Vanavond.
Herman treft in deze eerste aflevering meteen een geduchte tegenstander. Op IJslandse bodem wordt hij verrast door zijn goede vriend en topchef Alain Caron. Beiden moeten zij drie gerechten van een bekende IJslandse chef zo exact mogelijk nakoken.
Poef.....gone! ęgolfer
pi_184703625
Als enige kijker van dit programma moet ik bekennen dat de opzet leuk is en de uitvoering ook.
Poef.....gone! ęgolfer
  dinsdag 5 februari 2019 @ 16:15:27 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184836889
Alvast aflevering 2 bekeken. In Schotland met een bloedirritante Rotterdams/Trukse vrouwelijke kok.

Het nationale gerecht in Schotland is natuurlijk haggis, dat bestaat uit de ingewanden van een schaap vermengd met havermout, kruiden, peper en zout. Herman neemt het dit keer op tegen de Rotterdamse chef Maaike Dogan.
Dit gerecht bestaat uit de ingewanden van een schaap (hart, longen en lever) vermengd met havermout, kruiden, peper en zout. In de traditionele bereiding wordt haggis in schapenmaag gekookt.

De twee ontmoeten elkaar in Inverness. Hier bereiden ze niet alleen de haggis, maar ook twee onafscheidelijke bijgerechten: ‘neeps’ en ‘tatties’.
Poef.....gone! ęgolfer
pi_184837714
Ik heb de eerste aflevering gezien, en daar werd ik niet enorm enthousiast van...waarschijnlijk omdat ik Alain Caron een akelig mannetje vind en omdat het IJslandse menu niet uitgesproken IJslands was.

Maar nu ik dit hoor, ga ik 't vanavond toch nog een keer proberen, klinkt leuk!
pi_184850694
Ze heeft dus gewonnen zonder dat ze ook maar iets van haggis heeft gemaakt........
speak only if it improves the silence.
pi_184852504
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:03 schreef TjjWester het volgende:
Ze heeft dus gewonnen zonder dat ze ook maar iets van haggis heeft gemaakt........
Ja. Zo zie je maar weer. Een jury van leken. :{w
Poef.....gone! ęgolfer
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')