abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184604625
Hi allemaal,

Onlangs had de manager van mijn werk een mail perongeluk doorgestuurd naar mijn hele afdeling omtrent alle contracten die wel of niet verlengd worden en de werkwijze enzovoorts. Deze mail was initieel voor mijn shiftleader bedoelt die mij vervolgens moet vertellen dat ik geen vast contract krijg na mijn 2 jaar dienstverband. Maar nu weet al mijn collegas dat mijn contract dus niet verlengd wordt voordat ik zelf persoonlijk hierover bent ingelicht. Mijn manager had mij erna nog wel opgebeld om te vertellen dat mijn contract niet verlengd wordt (aangezien hij al perongeluk via de mail heeft gepubliceerd aan iedereen). Ik vraag me nu af of het nu privacy schending is van de werkgever. Ik vind het zeer onprofessioneel hoe ze het hebben aangepakt. Nu weet iedereen het op werk terwijl ik het zelf wil vertellen of misschien niet eens.
Wie kan mij hier meer over vertellen?
Thanks alvast
pi_184604735
Er zijn alleen werkgerelateerde zaken gedeeld toch? Geen persoonsgegevens lijkt me..
dag
pi_184604799
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:53 schreef Peter het volgende:
Er zijn alleen werkgerelateerde zaken gedeeld toch? Geen persoonsgegevens lijkt me..
Daar zal ik met de komst van de avg nog helemaal niet zo zeker van zijn.
zie email 27 oktober
pi_184604833
wat wil je er nog aan doen
pi_184604909
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:00 schreef Adames het volgende:
wat wil je er nog aan doen
Nja ik kan er nu op dit moment niet veel meer over aan doen maar wil gewoon weten hoe het nu mee zit met de nieuwe avg wetgeving. Want mijn contract loopt tot eind februari en ik wil dan graag al mijn vakantieuren opvragen voor februari maar mijn werkgever zei dat ze dat nog eerst moeten bespreken ivm de bezetting enz. Maar ik heb nu echt geen zin meer om terug te gaan dus misschien kan ik dit als een soort van excuus gebruiken? 😂
  vrijdag 25 januari 2019 @ 00:09:45 #6
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184604960
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:53 schreef Peter het volgende:
Persoonsgegevens zijn gegevens die kunnen leiden naar een individueel persoon. Dus het lijkt me dat dit om persoonsgegevens gaat.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184604988
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:57 schreef trein2000 het volgende:
Want....?

Volgens mij heeft Peter het bij het rechte eind, maar ik laat me graag overtuigen :Y
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:05 schreef Goudvis0123 het volgende:
Misschien kan ik dit als een soort van excuus gebruiken? 😂
Kan altijd. Niet verbaasd zijn als je werkgever dan ook de salarisbetaling stopt.

Maar om het ff helder te maken: het gaat je niet om je persoonsgegevens, maar je hoopt op een 'verlaat de gevangenis zonder betalen'? Beetje sneu, niet?!
pi_184605012
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:11 schreef Queller het volgende:

Op donderdag 24 januari 2019 23:57 schreef trein2000 het volgende:

Want....?

Volgens mij heeft Peter het bij het rechte eind, maar ik laat me graag overtuigen

quote:
Wat zijn persoonsgegevens?
De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) geeft aan dat een persoonsgegeven alle informatie is over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon. Dit betekent dat informatie ofwel direct over iemand gaat, ofwel naar deze persoon te herleiden is. Gegevens van overleden personen of van organisaties zijn geen persoonsgegevens volgens de AVG.
bron:https://autoriteitpersoon(...)ijn-persoonsgegevens
Omdat het over een geïdentificeerde persoon gaat.
zie email 27 oktober
pi_184605031
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Als je dat doortrekt mag je in een vergaderverslag en actielijst ook geen namen van collega's meer noemen?
Lijkt mij dat je te ver doordraaft.
dag
pi_184605038
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:13 schreef Peter het volgende:

[..]

Als je dat doortrekt mag je in een vergaderverslag en actielijst ook geen namen van collega's meer noemen?
Lijkt mij dat je te ver doordraaft.
De avg zegt niet dat je geen persoonsgegevens mag gebruiken.
zie email 27 oktober
pi_184605046
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:12 schreef trein2000 het volgende:
Ja, maar niet alles dat over een te identificeren persoon gaat, heeft meteen een relatie met de AVG. Anders mag de postbode ook niet meer kijken welke gegevens er op een envelop staan voor hij de brief bij mij door de brievenbus goo.... ow, wacht, dat kan dan helemaal niet meer :o
pi_184605051
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De avg zegt niet dat je geen persoonsgegevens mag gebruiken.
En het telefoonboek dan??
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_184605064
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:14 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, maar niet alles dat over een te identificeren persoon gaat, heeft meteen een relatie met de AVG. Anders mag de postbode ook niet meer kijken welke gegevens er op een envelop staan voor hij de brief bij mij door de brievenbus goo.... ow, wacht, dat kan dan helemaal niet meer :o
Uitvoering overeenkomst, een verwerkingsgrond... De AVG zegt niet dat je geen persoonsgegevens mag verwerken.
zie email 27 oktober
pi_184605075
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:14 schreef Queller het volgende:

[..]

het heeft altijd te maken met de avg: is de informatie noodzakelijk voor de uit te oefenen taak.
voor een postbode is een adres dus wel zo fijn. je hoeft alleen geen foto van de ontvanger er op te plakken.
pi_184605081
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:15 schreef trein2000 het volgende:
Uitvoering overeenkomst, een verwerkingsgrond... De AVG zegt niet dat je geen persoonsgegevens mag verwerken.
Maar de collega's van TS hadden het binnenkort anders ook geweten. Valt de wetenschap dat een contract niet wordt verlengd tot die tijd onder de AVG? Ik vraag het me sterk af.
pi_184605084
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:14 schreef Chinless het volgende:

[..]

En het telefoonboek dan??
Goede vraag, de privacy verklaring leert mij dat die het op gerechtvaardigd belang gooien.
zie email 27 oktober
pi_184605095
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:11 schreef Queller het volgende:

[..]

Want....?

Volgens mij heeft Peter het bij het rechte eind, maar ik laat me graag overtuigen :Y

[..]

Kan altijd. Niet verbaasd zijn als je werkgever dan ook de salarisbetaling stopt.

Maar om het ff helder te maken: het gaat je niet om je persoonsgegevens, maar je hoopt op een 'verlaat de gevangenis zonder betalen'? Beetje sneu, niet?!
Als ik die vakantieuren opvraag dan krijg ik die gewoon uitbetaald. En aan de ene kant vind ik inderdaad zeer on professioneel hoe ze het hebben gehandeld. In de mail blijkt ook dat ze mij pas initieel 28 januari pas wilt vertellen als hij niet zo nalatig was geweest. Precies 1 maand voordat mijn contract verloopt -_- anyway ik heb al mijn hoop al verloren bij dit bedrijf en totaal geen zin om terug te gaan 🙃
  vrijdag 25 januari 2019 @ 00:17:48 #18
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184605099
Met toestemming mag alles, zonder toestemming mag je geen graantje detail over een persoon delen.
pi_184605108
neemt niet weg dat dit niet helemaal is waar de avg voor bedoeld is, dat is voor het constant nadenken welke informatie je opslaat en deelt en met welk doel je dit doet.

per ongeluk een mail naar de afdeling sturen valt er misschien strikt gezien onder, maar daar is die wet niet echt voor bedoeld.
laat staan dat je er als individu nog iets mee kan.
pi_184605111
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:16 schreef Queller het volgende:

[..]

Maar de collega's van TS hadden het binnenkort anders ook geweten. Valt de wetenschap dat een contract niet wordt verlengd tot die tijd onder de AVG? Ik vraag het me sterk af.
Als je zegt dat het een persoonsgegeven is, en dat doe ik. Dan is dat het gevolg ja. Vraag 2 is dan of er een verwerkingsgrond is. (of dat er zelfs sprake is van een datalek!)
zie email 27 oktober
pi_184605116
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:17 schreef _--_ het volgende:
Met toestemming mag alles, zonder toestemming mag je geen graantje detail over een persoon delen.
Dat is niet waar. er zijn meer verwerkingsgronden, uit mn hoofd 7.
edit: 6
zie email 27 oktober
  vrijdag 25 januari 2019 @ 00:20:02 #22
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184605125
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:18 schreef Adames het volgende:
neemt niet weg dat dit niet helemaal is waar de avg voor bedoeld is, dat is voor het constant nadenken welke informatie je opslaat en deelt en met welk doel je dit doet.

per ongeluk een mail naar de afdeling sturen valt er misschien strikt gezien onder, maar daar is die wet niet echt voor bedoeld.
laat staan dat je er als individu nog iets mee kan.
Zo werken wetten niet. Wat nou als de overheid per ongeluk de lijst online zet met iedereen die een boete moet betalen met de naam er naast.

Grove voorbeeld maar wel een goede voorbeeld.
pi_184605134
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:20 schreef _--_ het volgende:

[..]

Zo werken wetten niet. Wat nou als de overheid per ongeluk de lijst online zet met iedereen die een boete moet betalen met de naam er naast.

Grove voorbeeld maar wel een goede voorbeeld.
dat is wat anders.
een datalek dien je inderdaad te melden bij de betrokken personen.
en dan kan er ook kritisch worden gekeken naar welke informatie de overheid opslaat over die persoon en of alles daarvan wel zo nuttig is voor het doel van boetes.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 00:21:14 #24
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184605136
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 00:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. er zijn meer verwerkingsgronden, uit mn hoofd 7.
edit: 6
Ja op die fiets, de toestemming moet wel specifiek zijn naar het doel.
pi_184605144
Vind wel interessant hoe dit topic voortvloeit 😂😂😂
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')