abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184601588
Hi allen,

Even een vraag;

Een opzegbrief wordt
op 22 januari 2019 verstuurd naar de betreffende werkgever. De werknemer heeft een opzegtermijn van een maand en geeft aan dat hij per 4 maart zijn dienstverband wil beeindigen. Betekent dit dan de laatste werkdag van de werknemer tevens 4 maart is? Of is dit vrijdag 1 maart?

Graag zie ik jullie reacties en indien mogelijk het betreffende wetsartikel tegemoet!
pi_184602199
Wat staat er over opzeggen in het contract?
.
pi_184602290
Laatste werkdag 28 feb
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_184602541
Lijkt niet in TRU thuis te horen, schopje WGR.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2019 22:27:54 ]
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:43:20 #6
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_184603030
Per 4 maart beëindigt maakt de laatste werkdag 3 maart. Lijkt mij.

Tenzij je op zondag 3 maart sowieso vrij bent.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_184603071
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:43 schreef Eix het volgende:
Per 4 maart beëindigt maakt de laatste werkdag 3 maart. Lijkt mij.

Tenzij je op zondag 3 maart sowieso vrij bent.
Nee, want normaal gesproken - met een opzegtermijn van een maand - zeg je op tegen het einde van de maand en dan eindigt de arbeidsovereenkomst op de eerste van de maand die volgt op de maand van de opzegtermijn. Je laatste werkdag is de laatste dag van de maand opzegtermijn.
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:54:55 #8
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_184603327
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:45 schreef Queller het volgende:

[..]

Nee, want normaal gesproken - met een opzegtermijn van een maand - zeg je op tegen het einde van de maand en dan eindigt de arbeidsovereenkomst op de eerste van de maand die volgt op de maand van de opzegtermijn. Je laatste werkdag is de laatste dag van de maand opzegtermijn.
Normaal gesproken. Maar als werknemer per [onlogische datum] wil opzeggen en de werkgever daarmee akkoord gaat, dan kan dat toch gewoon? :?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_184603368
Wat is nou je vraag dan, of jij t kan forceren op 1maart? ja.
maar als jij gewoon akkoord gaat is het gewoon 4 maart.
Lambo of Rekt
pi_184604916
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:54 schreef Eix het volgende:
Normaal gesproken. Maar als werknemer per [onlogische datum] wil opzeggen en de werkgever daarmee akkoord gaat, dan kan dat toch gewoon? :?
True. Maar dat blijkt niet helemaal uit de OP. De werknemer geeft aan dat hij per 4 maart wil beeindigen, maar dat is dus vreemd. Het kan - als wg en wn dat samen willen - maar het is niet echt gebruikelijk.
pi_184604990
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:42 schreef DiemenZijde het volgende:
Hi allen,

Even een vraag;

Een opzegbrief wordt
op 22 januari 2019 verstuurd naar de betreffende werkgever. De werknemer heeft een opzegtermijn van een maand en geeft aan dat hij per 4 maart zijn dienstverband wil beeindigen. Betekent dit dan de laatste werkdag van de werknemer tevens 4 maart is? Of is dit vrijdag 1 maart?

Graag zie ik jullie reacties en indien mogelijk het betreffende wetsartikel tegemoet!
Misschien moet je de werknemer even vragen welke dag precies hij/zij als laatste werkdag wil.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Forum Admin vrijdag 25 januari 2019 @ 06:49:09 #12
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_184606606
Is het een tijdelijk contract dat liep tot 4 maart of een contract voor onbepaalde tijd?

Indien een tijdelijk contract, was er mogelijkheid tot tussentijds opzeggen?
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_184607227
Hi allen,

Ik heb een contract voor onbepaalde tijd. Op vrijdag 1 maart zijn er nog veel werkzaamheden uit te voeren voor onze zogeheten 'weekendplanning' van zaterdag tm maandag. Vandaar dat ik mijn contract op maandag 4 maart wil beeindigen en niet op 1 maart. Ik heb dus aangegeven per 4 maart het contract te willen beeindigen maar weet dus niet zeker of vrijdag 1 maart mijn laatste werkdag is.

P.s. zaterdag en zondag zijn mijn vrije dagen.
pi_184608068
Dat is wel een beetje ongebruikelijk, je wilt dan ook nog de over de weekenddagen salaris ontvangen dus? Opzeggen per 2 maart is dan logischer.

Maar ze moeten in maart ook zonder je, dus dan moet het die vrijdag 1 maart met de weekendplanning ook wel lukken toch? Ik zou aangeven dat je gewoon per 1 maart stopt en die donderdag de 28e voor het laatst bent en alles zo goed mogelijk achterlaat.

Per einde maand opzeggen is voor iedereen veel handiger. Wat jij wil kan in overleg vast wel, maar het is ongebruikelijk en onhandig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')