abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184973246
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bovendien zegt het IPCC al een tijdlang dat extreme temperaturen vaker de norm zullen worden.
Dus als er een ijstijd komt hebben ze ook gelijk.
:)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_184985997
Inwonersaantal in Nederland in 1990: Bijna 15 miljoen.
Inwonersaantal in Nederland in 2017: 17 miljoen.

Dit zal alleen maar toenemen in de toekomst.

Lijkt mij ook wel een probleempje als alles vergeleken wordt met het heilige jaar 1990.
  woensdag 13 februari 2019 @ 05:39:03 #103
453049 BoneThugss
often copied, never duplicated
pi_184986001
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waar je als linksje op het ene moment langharig en werkschuw tuig bent ben je op andere momenten de elite die in ivoren torens woont.
Afhankelijk van het onderwerp het een of het ander. Anti linksjes kunnen niet kiezen.
Godverdomme zeg.

Maar wel de hele dag de bek vol hebben over rechts.
Fan van Kim-Holland
pi_184986075
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 10:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

In jouw geval bv de syriers die hierheen kwamen en natuurlijk de Afrikaanse hordes.
De toenemende droogtes (ook hier) kosten bakken met geld, ook al een belangrijk punt voor je.

350 miljoen klimaat vluchtelingen in de aankomende 50 jaar hersendoodje. Begin je al te zweten? En dat is enkel het begin.
Welja, de Syriėrs kregen onderdak in Nederland vanwege hun problemen met het klimaat in hun eigen land. 8)7 Ik ga er nog geeneens meer op in, zo onbegrijpelijk vind ik deze opmerking.
  woensdag 13 februari 2019 @ 10:52:18 #105
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184989120
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 05:39 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Godverdomme zeg.

Maar wel de hele dag de bek vol hebben over rechts.
Oh, doe ik dat? Volgens mij vind ik dat hele links/rechts gelul maar onzin. Van beide kanten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 13 februari 2019 @ 10:53:33 #106
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184989136
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 06:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Welja, de Syriėrs kregen onderdak in Nederland vanwege hun problemen met het klimaat in hun eigen land. 8)7 Ik ga er nog geeneens meer op in, zo onbegrijpelijk vind ik deze opmerking.
Dat je het onbegrijpelijk vindt snap ik vrij goed. Verdiep je eens vriendelijke vriend.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 14 februari 2019 @ 08:15:36 #107
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_185007639
https://twitter.com/phvmulligen/status/1095594936760705024

Die reacties eronder :')
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_185017399
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 05:35 schreef Braindead2000 het volgende:

Lijkt mij ook wel een probleempje als alles vergeleken wordt met het heilige jaar 1990.

Niet alleen in aantal toegenomen, de bevolking zelf is ook dikker geworden t.o.v. 1990 :P
pi_185017652
quote:
Amsterdamse raad akkoord met klimaatfonds van 150 miljoen euro
VANDAAG, 18:45BINNENLAND

De gemeenteraad van Amsterdam heeft vrijwel unaniem ingestemd met een klimaatfonds van 150 miljoen euro. Het geld is bedoeld voor projecten tot 2025. Dat betekent dat er 25 miljoen euro per jaar beschikbaar is. Alle partijen gingen ermee akkoord, op Forum voor Democratie na.

Het fonds werd vorige maand al gepresenteerd door de wethouder Duurzaamheid, Marieke van Doorninck (GroenLinks). Het college (met behalve GL ook D66, PvdA en SP) heeft de ambitie om de CO2-uitstoot in 2030 terug te brengen met 55 procent. In 2050 moet dat percentage 95 zijn. Ook wil Amsterdam over ruim vijftien jaar aardgasvrij zijn.

Waar het klimaatthema in politiek Den Haag geregeld tot frictie en spanning leidt, ook in de coalitie, was de gemeenteraad in de hoofdstad opvallend eensgezind over de noodzaak voor het fonds. Ook oppositiepartijen VVD en CDA, die landelijk waarschuwen dat de kosten voor de burger niet te hoog mogen oplopen, stemden in met de komst van het fonds.

Zonnepanelen voor de straat?

Met het geld wil Amsterdam ook burgerinitiatieven ondersteunen. De stad roept burgers op met voorstellen te komen om de klimaatdoelen te halen. Als voorbeeld noemde wethouder Van Doorninck eerder in Het Parool een buurtcoöperatie die in de hele straat zonnepanelen wil realiseren.

Forum voor Democratie noemt het fonds verspilling van geld. De partij had liever gezien dat het wordt besteed aan het herstellen van kades. "Deze plannen zijn peperduur en niemand weet wie het bonnetje gaat betalen", citeert Het Parool FvD'er Kevin Kreuger.

Niet wachten op Den Haag

Milieuorganisatie Milieudefensie noemt de 150 miljoen een "heel mooi bedrag, waar Amsterdam een flinke stap mee kan zetten". Campagneleider Energie Evert Hassink zegt dat de gemeente het geld bijvoorbeeld kan gebruiken voor een garantiefonds, waarvan minder vermogende mensen gebruik kunnen maken om hun huis te isoleren. Ook zou het verstandig zijn als een deel van het geld wordt geļnvesteerd in het vergroenen van de stadsverwarming, zegt hij.

Hassink vindt het van belang dat een grote stad als Amsterdam het voortouw neemt en niet wacht op het Rijk. Bovendien kunnen zaken op grotere schaal worden geregeld.

"Op het platteland en in kleinere gemeentes moet veel naar meer individuele oplossingen worden gezocht, zoals warmtepompen, maar die zijn relatief duur. Amsterdam heeft de luxe dat het huidige warmtenet makkelijk uitgebreid kan worden."
https://nos.nl/artikel/22(...)50-miljoen-euro.html
pi_185018636
Als er nog mensen naar Amsterdam wilden verhuizen, lijkt me dat nu echt niet meer het geval.

_O-
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.”
pi_185018763
quote:
Op basis van de beschikbare informatie is Baudets inschatting te hoog. Maar wat het beoogde klimaatbeleid dan wél gaat kosten, is een open vraag. Eerder zo’n 500 tot 700 miljard euro, schatten we in.
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Nou mensen, laten we het maar doen. Het gaat geen 1000 miljard, maar 500 tot 700 miljard euro kosten.
“If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.”
pi_185019388
tegen, al was het alleen maar op spijbelde scholieren te jennen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_185019836
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 05:35 schreef Braindead2000 het volgende:

De bevolkingsgroei is dan ook de olifant in de kamer waar de klimaatreligieuzen het maar niet over willen hebben. Per saldo kunnen we veel meer CO2 reductie realiseren door simpelweg minder mensen in dit landje te proppen. Dat is ontzettend makkelijk te realiseren door gewoon geen migranten meer toe te laten. Al met al een veel rationelere maatregel dan iedereen te dwingen om maar geen vlees meer te eten en minder lang te laten douchen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
pi_185021544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 20:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De bevolkingsgroei is dan ook de olifant in de kamer waar de klimaatreligieuzen het maar niet over willen hebben. Per saldo kunnen we veel meer CO2 reductie realiseren door simpelweg minder mensen in dit landje te proppen. Dat is ontzettend makkelijk te realiseren door gewoon geen migranten meer toe te laten. Al met al een veel rationelere maatregel dan iedereen te dwingen om maar geen vlees meer te eten en minder lang te laten douchen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want als je ze niet binnen laat bestaan ze niet.

Daarnaast vlakt de Nederlandse bevolking af en kan er zelfs krimp ontstaan over een paar decennia.
pi_185036605
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 21:59 schreef archito het volgende:

[..]

Want als je ze niet binnen laat bestaan ze niet.
Nee maar we hebben het in dit topic over de Nederlandse klimaatdoelen.

quote:
Daarnaast vlakt de Nederlandse bevolking af en kan er zelfs krimp ontstaan over een paar decennia.
Prima juist. Dit land is al veel te vol.
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
pi_185043524
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:51 schreef archito het volgende:

[..]

Weet jij het verschil tussen weer en klimaat? Extremen zullen altijd blijven voorkomen, dat neemt niet weg dat de gemiddelde temperatuur op aarde al jaren stijgt.
Weet jij wel het verschil tussen weer en klimaat? De temperatuur stijgt al JAREN zeg je. Sinds wanneer zijn jaren voldoende om het klimaat te bepalen?

Waren de Romeinse warme periode en de Middeleeuwse warme periode ook het gevolg van CO2 uitstoot door mensen?

167505_10150125593854180_540729179_7892891_5644148_n.jpg

Het klimaat is een complex iets, maar de alarmisten doen alsof hun model heilig is. Wanneer in de periode 2000-2015 de metingen totaal niet overeenkomen met het model (juist minder tornado's, orkanen, enz.) dan zeggen de alarmisten dat dat ligt aan de realiteit en niet hun model en ze noemen de periode "global warming hiatus".

De alarmisten blijven continu alles maar verklaren vanuit hun gebrekkige model en als je daar wat van zegt dan ben je maar dom en snap je het niet.

Dat is alleen niet hoe wetenschap werkt. Je doet metingen en aan de hand van die extra info pas je je model aan. Heel simpel, maar blijkbaar niet voor de alarmisten.
pi_185043588
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, maar we zijn dan ook vier ą vijf decennia verder.
Boek is van 2014. :{.

Is dit ook een voorbeeld van een anti-communist bang voor een te grote overheid:

[ Bericht 32% gewijzigd door Ryan3 op 16-02-2019 09:11:30 ]
  zaterdag 16 februari 2019 @ 10:41:34 #119
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_185044995
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 07:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Boek is van 2014. :{.

Is dit ook een voorbeeld van een anti-communist bang voor een te grote overheid:

Dat is wel een vrij dubieuze club hoor. Gesteund door de Koch slavendrijvers geloof ik.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  zaterdag 16 februari 2019 @ 10:48:44 #120
453049 BoneThugss
often copied, never duplicated
pi_185045095
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 10:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is wel een vrij dubieuze club hoor. Gesteund door de Koch slavendrijvers geloof ik.
:')
Fan van Kim-Holland
  zaterdag 16 februari 2019 @ 11:00:43 #121
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185045252
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 07:25 schreef Jonkheer_Wesley het volgende:

[..]

Weet jij wel het verschil tussen weer en klimaat? De temperatuur stijgt al JAREN zeg je. Sinds wanneer zijn jaren voldoende om het klimaat te bepalen?

Waren de Romeinse warme periode en de Middeleeuwse warme periode ook het gevolg van CO2 uitstoot door mensen?

[ afbeelding ]

Het klimaat is een complex iets, maar de alarmisten doen alsof hun model heilig is. Wanneer in de periode 2000-2015 de metingen totaal niet overeenkomen met het model (juist minder tornado's, orkanen, enz.) dan zeggen de alarmisten dat dat ligt aan de realiteit en niet hun model en ze noemen de periode "global warming hiatus".

De alarmisten blijven continu alles maar verklaren vanuit hun gebrekkige model en als je daar wat van zegt dan ben je maar dom en snap je het niet.

Dat is alleen niet hoe wetenschap werkt. Je doet metingen en aan de hand van die extra info pas je je model aan. Heel simpel, maar blijkbaar niet voor de alarmisten.
Uit welk wetenschappelijk onderzoek komt je grafiek, want dit beeld correspondeert niet met ander onderzoek? Hoezo denk je trouwens dat de modellen er erg naast zitten? Dat is voor zover mijn informatie rijkt namelijk niet zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door ExtraWaskracht op 16-02-2019 18:23:27 ]
  zaterdag 16 februari 2019 @ 11:07:06 #122
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_185045321
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 10:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')
Zie dit

https://en.wikipedia.org/wiki/PragerU

Verkondigen gewoon bij de vleet feitenvrije en racistische onzin.
En dat al in 1993
  zaterdag 16 februari 2019 @ 11:28:40 #123
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185045556
Een PvdA'er die met PragerU komt?! Theocratisch republikeins onzin kanaal... een korte bloemlezing van wat bullshit die ze publiceren:

zaterdag 16 februari 2019 @ 11:29:03 #124
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_185045560
Ik vind zeker dat we naar het klimaat moeten kijken. Maar vooral de industrie is de veroorzaker van de problemen, niet de dieselrijder bijvoorbeeld.

Daarnaast vraag ik me af hoeveel effect het heeft als Nederland hier royaal op gaat inzetten en de rest van de wereld niet meedoet. Nu straffen we gewoon onszelf en het effect is hetzelfde.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 11:38:59 #125
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_185045665
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 11:29 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind zeker dat we naar het klimaat moeten kijken. Maar vooral de industrie is de veroorzaker van de problemen, niet de dieselrijder bijvoorbeeld.

Daarnaast vraag ik me af hoeveel effect het heeft als Nederland hier royaal op gaat inzetten en de rest van de wereld niet meedoet. Nu straffen we gewoon onszelf en het effect is hetzelfde.
Hoezo kost dat alleen maar geld en levert het niks op? Dat is echt flauwekul. Kijk eens naar schone landen als een Zwitserland of Zweden. Of zelfs Zuid Duitsland.
En dat al in 1993
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')