abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184599109
registreer om deze reclame te verbergen
Hi allemaal!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb nu bijna een jaar met mijn vriend. We hebben sinds kort ons eigen huisje waar we veel aan hebben moeten klussen. Hij is schilder en heeft zijn eigen bedrijf. Voordat we ons huisje kregen viel me al op aan hem dat hij doordeweeks vaak chagrijnig is en in het weekend hartstikke vrolijk. Ik ben eigenlijk nooit chagrijnig en altijd opgewekt.

Tijdens de verbouwing heb ik hem echt leren kennen. Om de aller kleinste dingen schoot hij al uit zijn slof. Er hoeft maar iets in de weg te staan waar hij tegen aan stoot en hij schopt er al tegen aan. Als iets niet lukt begint hij enorm te schelden en met dingen te gooien. Je kan wel stellen dat hij een erg kort lontje heeft. Hij zal verder nooit boos op mij worden, maar als er iets niet lukt of er zit iets tegen dan zit ik wel de rest van de dag opgescheept met een chagrijn.

Ik vroeg laatst ook aan hem van hoe gaat dat dan bij jou op jouw klussen? Zegt hij ja gaat precies hetzelfde als thuis alleen laat ik het dan niet aan de klant merken. Nou pff gelukkig moest er nog eens bijkomen! Ergens denk ik dat klussen/schilderen gewoon niks voor hem is. Ik ben er ook wel achter gekomen dat hij zelf zijn grootste vijand is. Klein voorbeeldje: hij was bezig thuis met de muren spuiten(schilderen) en ineens hoor ik hem schelden. Ik loop er naar toe en vraag wat er is zegt hij dat hij een paar stopcontacten is vergeten af te plakken.

Ik ben het gewoon zat dat hij vaak chagrijnig is en zo snel boos wordt. Hij laat het ook gewoon merken waar mijn zussen en vriendinnen bij zijn. Die snappen niet dat ik daarmee overweg kan. Ik wil simpelweg ook niet zo’n vader voor mijn kinderen later. Ik heb zelf een aggresieve vader met een kort lontje gehad. Ik heb ook tegen mijn vriend dit verteld en dat als hij zo boos wordt, Ik bang word omdat mijn vader ook zo was. Helaas houd hij daar geen rekening mee.

Wat kan ik doen? En hoe kan ik het beste hiermee omgaan?

Thnx voor het lezen!
pi_184599165
Dat hoort een beetje bij het IQ en EQ van een schilder.
Je zal wel denken dat je hem kan veranderen, maar dat kan je toch niet.
Na een hoop ellende ga je over twee jaar uit elkaar wanneer je tot dezelfde conclusie bent gekomen.
*bron: levenservaring
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  PR/Manusje van alles donderdag 24 januari 2019 @ 19:45:12 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_184599184
Afscheid nemen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_184599321
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:44 schreef Roces18 het volgende:
Dat hoort een beetje bij het IQ en EQ van een schilder.
Je zal wel denken dat je hem kan veranderen, maar dat kan je toch niet.
Na een hoop ellende ga je over twee jaar uit elkaar wanneer je tot dezelfde conclusie bent gekomen.
*bron: levenservaring
Hoe kom je daar nou weer bij? Ik ken echt heel erg veel schilders en die zijn echt niet zo..
pi_184599337
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:51 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Ik ken echt heel erg veel schilders en die zijn echt niet zo..
*bron levenservaring
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184599350
Gaat hij wel op tijd z'n nest in, drinkt hij geen liters koffie en slikt hij eventueel vitamine D tegen de winterblues?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184599370
Verder wel eens met het bovenstaande, jij kan er niet tegen dat hij zo is en hij gaat niet veranderen, dus jullie passen gewoon niet bij elkaar. De volgende keer iemand wat beter leren kennen voordat je gaat samenwonen.
  Spellchecker donderdag 24 januari 2019 @ 19:54:03 #8
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_184599380
quote:
Ik wil simpelweg ook niet zo’n vader voor mijn kinderen later. Ik heb zelf een aggresieve vader met een kort lontje gehad. Ik heb ook tegen mijn vriend dit verteld en dat als hij zo boos wordt, Ik bang word omdat mijn vader ook zo was.
Zie je vaak dat mensen een partner "kiezen" met hetzelfde karakter als een van de ouders .....

Ik zou wegwezen TS .....

Sterkte.
**hare scherpigheid*binge-checker** Lucky Fonz III _O_
pi_184599398
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:51 schreef Roces18 het volgende:

[..]

*bron levenservaring
Ik ken een hele hoop schilders, zo'n beetje alle mannen in mijn schoonfamilie zijn schilder, mijn vriend is schilder en een hoop vrienden en kennissen van ons zijn schilder. En die zijn echt niet zo..
pi_184599600
Is ook een stukje gewoonte. En als hij zelf het probleem niet ziet gaat het niet zomaar veranderen.
Je krijgt van mij acht punten en drie strepen
pi_184599613
Is erfelijk. Heb ook er last van en het komt eigenlijk in mijn hele familie voor. Zullen vast ook andere factoren meespelen. Als hij vrolijk is, is hij waarschijnlijk ook erg vrolijk. Een soort emotionele hooggevoeligheid.
pi_184599699
-kap hier eens mee-

[ Bericht 71% gewijzigd door CoolGuy op 25-01-2019 09:13:26 ]
pi_184600531
Je hebt bijna een jaar een vriend, wat boeit het? Je kan toch gewoon een ander nemen? Is niet grappig bedoeld. Heb genoeg exen gehad en blijf juist toch ook niet bij de chagrijn van hen. Wat is het probleem?
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:47:41 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_184601671
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:53 schreef madam-april het volgende:
Verder wel eens met het bovenstaande, jij kan er niet tegen dat hij zo is en hij gaat niet veranderen, dus jullie passen gewoon niet bij elkaar. De volgende keer iemand wat beter leren kennen voordat je gaat samenwonen.
Sluit ik me bij aan.
I have held many things in my hands, and I have lost them all; but whatever I have placed in God's hands, that I still possess.
  Vis een optie? donderdag 24 januari 2019 @ 23:13:33 #15
70532 loveli
N
pi_184603788
Het zit niet in z'n karakter, het is een slechte gewoonte. Hij kan zich wel inhouden bij klanten, maar niet bij jou. Misschien moet hij z'n prioriteiten eens heroverwegen.
crap in = crap out
  donderdag 24 januari 2019 @ 23:20:51 #16
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_184603966
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:13 schreef loveli het volgende:
Het zit niet in z'n karakter, het is een slechte gewoonte. Hij kan zich wel inhouden bij klanten, maar niet bij jou. Misschien moet hij z'n prioriteiten eens heroverwegen.
Misschien moet TS haar prioriteiten eens heroverwegen...
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende: Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_184604072
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:13 schreef loveli het volgende:
Hij heeft een kort lontje, alleen op zijn werk, waar hij zich professioneel dient te gedragen, uit hij dat niet. Thuis kan hij zichzelf zijn, hoeft hij geen rekening te houden met klanten, dus daar uit hij het wel.
  donderdag 24 januari 2019 @ 23:32:02 #18
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_184604278
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:55 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik ken een hele hoop schilders, zo'n beetje alle mannen in mijn schoonfamilie zijn schilder, mijn vriend is schilder en een hoop vrienden en kennissen van ons zijn schilder. En die zijn echt niet zo..
Woon je in Volendam?
pi_184604344
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:32 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Woon je in Volendam?
:') nee
pi_184606643
Het is simpel: jij wil geen partner die dit gedrag vertoont en hij stopt niet met dit gedrag.

Dan ga je uit elkaar.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 07:09:54 #21
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_184606748
Ik denk dat ze bij hem blijft :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_184607049
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 23:25 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hij heeft een kort lontje, alleen op zijn werk, waar hij zich professioneel dient te gedragen, uit hij dat niet. Thuis kan hij zichzelf zijn, hoeft hij geen rekening te houden met klanten, dus daar uit hij het wel.
Sterker nog, ik denk dat ie daardoor zijn frustraties bij klanten loopt op te kroppen en dan thuis alles op TS of op zijn kluswerk thuis afreageert.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Spellchecker vrijdag 25 januari 2019 @ 08:01:06 #23
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_184607072
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 07:58 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Sterker nog, ik denk dat ie daardoor zijn frustraties bij klanten loopt op te kroppen en dan thuis alles op TS of op zijn kluswerk thuis afreageert.
Dat was misschien bij haar vader ook het geval. Maar typisch dat mensen vaak een partner kiezen die dezelfde eigenschap heeft als een van de ouders.
**hare scherpigheid*binge-checker** Lucky Fonz III _O_
pi_184607269
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:01 schreef maily het volgende:

Dat was misschien bij haar vader ook het geval. Maar typisch dat mensen vaak een partner kiezen die dezelfde eigenschap heeft als een van de ouders.
Bekend = veilig.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 08:33:27 #25
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_184607315
TS heeft haar eigen vraag al eigenlijk beantwoord in haar OP.

Nu is het alleen een kwestie van eerlijk tegen jezelf zijn.

Heel hard gezegd als hij zich wel kan inhouden bij klanten maar bij jou en mensen uit jouw omgeving niet, zegt mij genoeg.

En hij gedraagt zich nu op deze manier zonder kind(eren). De situatie wordt niet makkelijker met kind(eren).
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')