abonnement Unibet Coolblue
pi_184601852
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:40 schreef Kim-Holland het volgende:
Vol=vol. Dus ook voor Aziatische koks :W
We moeten wel naar de all you can eat vreetschuur kunnen blijven gaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:00:08 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184601899
Migranten uit China, geen moeite mee, harde werkers die erg hechten aan hun kinderen een goede opleiding te laten doen. Zie je nooit bij de sociale dienst
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184602062
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:25 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Momenteel breng ik wat meer tijd door buiten op normale werktijdstippen (revalidatie) dus dan zou je toch verwachten wel iets te zien? Echt nog nooit een Chinees bij de supermarkt of gewoon op straat gezien. Ik vind het gewoon opvallend hoe zij zo parallel leven aan de 'normale' maatschappij. Alle Oostblokkers, Britten, Spanjaarden en weet ik veel wat hier allemaal nog meer komt in dit dorp om te werken kom je altijd wel tegen, maar Chinezen, nooit.
Wat moet een Chinees bij de supermarkt? Halfje bruin gesneden, hagelslag en een pak Knorr kopen ze niet, want dat eten ze niet.
.
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:09:48 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184602125
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat moet een Chinees bij de supermarkt? Halfje bruin gesneden, hagelslag en een pak Knorr kopen ze niet, want dat eten ze niet.
Gelul
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:14:49 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184602255
Die zullen waarschijnlijk in de opbergruimte moeten slapen.
Dat zijn ze ook wel al gewend denk ik. Moeten ze thuis ook.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:15:41 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184602272
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat moet een Chinees bij de supermarkt? Halfje bruin gesneden, hagelslag en een pak Knorr kopen ze niet, want dat eten ze niet.
In China eten ze gewoon brood hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:18:07 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184602340
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Migranten uit China, geen moeite mee, harde werkers die erg hechten aan hun kinderen een goede opleiding te laten doen. Zie je nooit bij de sociale dienst
Enige probleem is dat ze wel heel erg teruggetrokken en stil zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:23:28 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184602479
Daar is het UWV de afgelopen jaren héél streng over geweest, geen Chinese kok mocht hier in de crisisjaren nog aan het werk, die familietokoʼs haalden koks maar lekker uit het Hollandse werklozenbestand; maar dat gaf allerlei gedoe en problemen, want waar elke willekeurige Chinees zomaar een snackbar kan runnen, is het voor een Hollandse kok (zelfs met een goede opleiding) kennelijk onmogelijk om te gedijen in een Chinese keuken. Gevalletje cultuurverschil, ofzo.
En nu heeft de overheid blijkbaar toch weer oog voor die verschillen, want de grenzen gaan weer open voor onze gewaardeerde loempiabakkers en wokgoochelaars uit het Oosten. Het zal. Allemaal best. Mahlzeit!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184602883
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Enige probleem is dat ze wel heel erg teruggetrokken en stil zijn.
Is dat een probleem dan?
Gewoon volk wat er iets van probeert te maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184602930
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:23 schreef Ringo het volgende:
Daar is het UWV de afgelopen jaren héél streng over geweest, geen Chinese kok mocht hier in de crisisjaren nog aan het werk, die familietokoʼs haalden koks maar lekker uit het Hollandse werklozenbestand; maar dat gaf allerlei gedoe en problemen, want waar elke willekeurige Chinees zomaar een snackbar kan runnen, is het voor een Hollandse kok (zelfs met een goede opleiding) kennelijk onmogelijk om te gedijen in een Chinese keuken. Gevalletje cultuurverschil, ofzo.
En nu heeft de overheid blijkbaar toch weer oog voor die verschillen, want de grenzen gaan weer open voor onze gewaardeerde loempiabakkers en wokgoochelaars uit het Oosten. Het zal. Allemaal best. Mahlzeit!
Ik ken een paar meisjes die bij een chinees restaurant in de bediening hebben gewerkt en die waren er niet positief over. Alles werd in het chinees geschreeuwt, dus er was geen communicatie en de fooien werden ingenomen. Ook problemen met uitbetaling van loon hielp niet. Ik kan me voorstellen dat je je dan snel eenzaam en ongewaardeerd voelt.
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:47:48 #61
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184603144
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is dat een probleem dan?
Gewoon volk wat er iets van probeert te maken.
Ik vind dat ze slecht geïntegreerd zijn. Maar doordat ze zich dus erg hebben afgezonderd en niet gewelddadig zijn (in tegenstelling tot onze islamitische/arabische landgenoten) maakt men er geen issue van. Met de nieuwe generatie Chinezen valt dat wel mee denk ik.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184604765
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

We moeten wel naar de all you can eat vreetschuur kunnen blijven gaan.
Moeten?
´
  vrijdag 25 januari 2019 @ 07:47:04 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184606953
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

We moeten wel naar de all you can eat vreetschuur kunnen blijven gaan.
Nederlanders willen niet in de keuken , afwassen om zaterdagavond en zondag voor minimumloon

Ja je kan er om lachen, maar dit is al tientallen jaren normaal in Arabische landen als Qatar en KSA waar miljoenen Aziaten voor een periode worden binnengehaald als surrogaat slaaf en de kinderjuf is dan tevens sexslavin voor de heren des huizes

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 25-01-2019 07:59:11 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184607033
Och, voor een paar leuke 18-jarige kokette Chinese kokkinnetjes zet ik mijn deuren wagenwijd open.
Veel liever dan die meuk uit Afrika en het Midden-Oosten.
Racist
  vrijdag 25 januari 2019 @ 07:58:05 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184607050
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 07:56 schreef Toga het volgende:
Och, voor een paar leuke 18-jarige kokette Chinese kokkinnetjes zet ik mijn deuren wagenwijd open.
Veel liever dan die meuk uit Afrika en het Midden-Oosten.
nou ik denk dat het meer 25 jarige Chinese jongens zijn,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184607051
Het gaat er juist om werkelijke koks naar Nederland te halen.
pi_184607058
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 07:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou ik denk dat het meer 25 jarige Chinese jongens zijn,
Is ook wel een markt voor...
Racist
pi_184607105
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:10 schreef LTVDK het volgende:
Ik blijf die Chinees-Indische restaurants fascinerend vinden, zeker hier in de regio zijn het bijna allemaal nog de klassieke 'luikjes' waarbij het zo snel naar binnen wordt geschoven dat je heel de keuken niet ziet.

Opvallend vind ik wel van de lokale hier is dat de vrouw achter de toonbank er al 30+ jaar staat en nog steeds geen fatsoenlijk Nederlands praat en het interieur in diezelfde tijd ook nooit in vernieuwd, ondanks dat ze genoeg verdienen met alle overige handel onder de toonbank. Personeel uit de keuken heb ik er overigens nog nooit gezien, zowel niet in de zaak als daarbuiten. Vraag me toch wel af wie dat nou zijn en wat ze in hun vrije tijd doen.
Ik zat bij een Chinese jongen in de klas waarvan de ouders zo'n restaurant hadden. Als hij in het restaurant stond praatte hij ook zo gebrekkig omdat dat nou eenmaal werd verwacht daar. Daarbuiten sprak hij perfect ABN.
Hoort bij het plaatje van de Chin-ind-spec-rest.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184607144
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:05 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik zat bij een Chinese jongen in de klas waarvan de ouders zo'n restaurant hadden. Als hij in het restaurant stond praatte hij ook zo gebrekkig omdat dat nou eenmaal werd verwacht daar. Daarbuiten sprak hij perfect ABN.
Hoort bij het plaatje van de Chin-ind-spec-rest.
Het valt juist op dat de kinderen vaak wél geweldig in Nederlnds zijn idd. Maar het eten is beneden par vaak. Gewoon Hocras opwarmen.
pi_184607189
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het valt juist op dat de kinderen vaak wél geweldig in Nederlnds zijn idd. Maar het eten is beneden par vaak. Gewoon Hocras opwarmen.
Het is sowieso een verdwijnend iets die traditionele chin-ind-spec-rest, daar is dit geweldige boek ook uit voortgekomen: https://www.bol.com/nl/f/chin-ind-spec-rest/9200000094064027/

Sushitenten daarentegen hebben we nu 5 op 2 vierkante km. :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_184607208
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:15 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Het is sowieso een verdwijnend iets die traditionele chin-ind-spec-rest, daar is dit geweldige boek ook uit voortgekomen: https://www.bol.com/nl/f/chin-ind-spec-rest/9200000094064027/

Sushitenten daarentegen hebben we nu 5 op 2 vierkante km. :')
Meer Chinezen beginnen ook met sushi. Ook geen succes. Wederom Hocras. En vooral bij dat all you can eat.
pi_184607496
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:02 schreef MadJackthePirate het volgende:
Hoezo is er een 'tekort' dan? :') Van leraren, politieagenten en verplegers kan er een tekort zijn, maar voor Aziatische koks? Zitten er dan nu regelmatig mensen buiten Aziatische restaurants omdat er geen plek is binnen ofzo? Man man man
Dit dus, er kan helemaal geen tekort zijn aan Aziatische koks en restaurants. Het eten in Aziatische restaurants is geen basisbehoefte.

Maar goed, de VVD zet graag de deur open naar uitbuiting en mensenhandel, dus geheel onverwachts is dit natuurlijk niet.
pi_184607518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit dus, er kan helemaal geen tekort zijn aan Aziatische koks en restaurants. Het eten in Aziatische restaurants is geen basisbehoefte.

Maar goed, de VVD zet graag de deur open naar uitbuiting en mensenhandel, dus geheel onverwachts is dit natuurlijk niet.
Dit wil men serieuzer aanpakken. Tijdelijk koks die hier koks opvoeden. Niets mis mee.
pi_184610010
Links over restaurants met alleen blanke koks: RACISME!! XENOFOBIE
Links over Chinese restaurants met alleen Chinezen: ......
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 11:57:58 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184610326
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dit wil men serieuzer aanpakken. Tijdelijk koks die hier koks opvoeden. Niets mis mee.
Tijdelijke koks ?? Men heeft een visum en werkvergunning ,
Die gaan niet meer terug , waarom zouden ze
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')