abonnement Unibet Coolblue
pi_184596460
In eerste instantie dacht ik ook wtf maar als het maar voor korte tijd is, het echt blijkt te helpen en de ouders het er mee eens zijn dan moeten ze het lekker zelf weten.
pi_184596603
quote:
99s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:44 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Een baby? Van 2 maanden? Knap hoor.
Kijk maar uit, die kleintjes zijn handig met technologie en als ze eenmaal een how to walk-instructiefilmpje op youtube hebben gezien zijn ze zo pleite.

pi_184596619
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:22 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

"Hoogstwaarschijnlijk", vertel eens hóe 'hoogstwaarschijnlijk'?
Heb je een kopie van de AV van dat KDV waar specifiek in staat dat je als ouder hier toestemming voor geeft?

Alsjeblieft zeg, als je geen kinderen hebt (wat 'hoogstwaarschijnlijk' op jou van toepassing is), hou dan je populistisch gezemel voor je.
Ouders tekenen hier inderdaad voor. Ze kiezen er bewust voor.
Bron: ik. Ik heb zelf bij een antroposofisch kinderdagverblijf gewerkt en daar sliepen sommige kinderen ook buiten (zag eruit als een konijnenhok :P ).

Ik heb helaas geen kopie van het contract voor je, aangezien het kinderdagverblijf inmiddels opgeheven is :P

Maar ja. Ouders kiezen hiervoor en tekenen er ook voor. Als ze het te ver vinden gaan dan hoeft het niet.
pi_184596632
Is toch lachen voor die kleintjes _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_184596703
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:55 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ouders tekenen hier inderdaad voor. Ze kiezen er bewust voor.
Bron: ik. Ik heb zelf bij een antroposofisch kinderdagverblijf gewerkt en daar sliepen sommige kinderen ook buiten (zag eruit als een konijnenhok :P ).

Ik heb helaas geen kopie van het contract voor je, aangezien het kinderdagverblijf inmiddels opgeheven is :P

Maar ja. Ouders kiezen hiervoor en tekenen er ook voor. Als ze het te ver vinden gaan dan hoeft het niet.
Moet je daarvoor tekenen? :)
pi_184596753
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:58 schreef Cherni het volgende:

[..]

Moet je daarvoor tekenen? :)
Ja ze hadden daar een apart formulier voor. Sommige ouders wilden wel dat het kind buiten sliep en anderen niet dus dan had je het maar op papier staan ook :P wel zo handig.
pi_184596863
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:43 Worteltjestaart het volgende:

[..]

Wat wil je nu zeggen?
- Volgens jou zijn ouders die dit OK vinden 'zweefteef'
- Ik ben volledig verblind omdat ik twijfels heb bij deze aanpak

Make up your mind, of ben je gewoon per defintie overal tegen?
Er zijn ouders die dit OK vinden en jij lijkt dat niet te kunnen bevatten. Waarom zou je anders vragen of iemand zelf kinderen heeft? Is toch niet relevant?

En ik chargeerde een even naar zweefteef om voor jou duidelijk te maken dat er nu eenmaal ouders zijn die hele andere keuzes maken. Ik vel daar verder geen waardeoordeel over.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2019 18:09:35 ]
pi_184597301
Ach ja door een griepje krijg je wel weer extra weerstand
pi_184598176
Deze organisatie wilt gewoon aandacht.... Is gelukt
De ouders van deze kinderen weten dat dit voorkomt en vinden het ook prima. Hou je berichten hierover dan lekker intern zou ik zeggen. Maar nee, ze weten heus wel dat door dit openbaar te gooien half Nederland in de stress schiet (kindermishandeling, pedo's zien dit ook en bla bla bla) en de andere helft positief reageert (goed voor weerstand, kinderen zijn niet van suiker bla bla bla)
Gewoon aandacht gevraagd en gekregen...
pi_184598415
Zouden ze bij de kinderopvang weten dat ze vanwege de AVG niet zomaar kinderen op Social Media mogen zetten (herkenbaar)?
U MAD?
  donderdag 24 januari 2019 @ 19:19:12 #61
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184598467
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:17 schreef de_boswachter het volgende:
Zouden ze bij de kinderopvang weten dat ze vanwege de AVG niet zomaar kinderen op Social Media mogen zetten (herkenbaar)?
misschien hebben de ouders wel toestemming gegeven?
pi_184599201
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:17 schreef de_boswachter het volgende:
Zouden ze bij de kinderopvang weten dat ze vanwege de AVG niet zomaar kinderen op Social Media mogen zetten (herkenbaar)?
Ik zou als ik jou was mij niet daar druk over maken.
pi_184600203
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:54 schreef LXIV het volgende:
10 sec, dat is hetzelfde als even je voeten met koud water wassen.
pi_184600210
Spartaans opvoeden (agoge). Strijders van maken. Ja toch.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Spartaanse_opvoeding
  † In Memoriam † donderdag 24 januari 2019 @ 21:24:00 #65
88815 The_Emotion
98.3
pi_184601243
Als er maar rubberen tegels liggen onder de sneeuw, dan zie ik het probleem niet.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:41:06 #66
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184601563
Stelletje idioten.
Je doet kinderen gewoon zoiets niet aan. Laat ze fijn zelf vanuit hun wigwam door de sneeuw gaan rollen :')
En dan zo 'n flauw kutsmoesje over Scandinavié. Zet ze op een slee en ga er leuk mee wandelen ipv dit gelul.
Het lijkt wel of die lui op moeilijkheden uit zijn. Worden ze niet seksueel misbruikt of vanaf een elektrische Stint onder een trein geflikkerd, komen ze weer met deze onzin aan
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:46:54 #67
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184601659
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:37 schreef Jellereppe het volgende:
Spartaans opvoeden (agoge). Strijders van maken. Ja toch.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Spartaanse_opvoeding
:')

quote:
een ervaren krijgsman een jongeling onder zijn hoede nam. Volgens de wet was hij daarmee gelijkgesteld aan zijn vader en nam zelfs de verantwoordelijkheid over. De oudere man werd erast ('minnaar') genoemd. Hij moest de jongeman begeleiden en de erecode bijbrengen. Maandenlang leefden beiden samen en er ontstonden veel liefdesverhoudingen tussen ouderen en jongeren. Pederastie vormde een onverbrekelijk bestanddeel van de Spartaanse opvoeding. De knapenliefde werd zonder enig bezwaar bedreven.
Zullen ze daar ongetwijfeld prachtig vinden in Amsterdam
pi_184601711
Een gezond kind kan hier gewoon tegen. Wat een gedoe weer zeg :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184601734
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:19 schreef Gunner het volgende:

[..]

misschien hebben de ouders wel toestemming gegeven?
alle ouders? Sure.
U MAD?
pi_184601799
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:51 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

alle ouders? Sure.
Dat denk ik wel. Bij ons moet je bijvoorbeeld ook toestemming geven of ze zonder begeleiding naar de winkel gestuurd mogen worden of dat ze met gereedschap mogen spelen.

Dan heb ik het wel over 8 jarigen overigens.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184601800
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:22 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

"Hoogstwaarschijnlijk", vertel eens hóe 'hoogstwaarschijnlijk'?
Heb je een kopie van de AV van dat KDV waar specifiek in staat dat je als ouder hier toestemming voor geeft?

Alsjeblieft zeg, als je geen kinderen hebt (wat 'hoogstwaarschijnlijk' op jou van toepassing is), hou dan je populistisch gezemel voor je.

En ontopic: ik zou het als ouder niet OK vinden.
Buitenspelen ja, maar geen kinderen zonder voldoende kleding en zonder schoenen de sneeuw in. Kinderen koelen veel sneller af dan volwassenen dus de reactie daarop kun je niet vergelijken met wat het voor een volwassene is.
Ouders kiezen meestal bewust voor een "alternatieve" opvang, school ectra. Die staan veelal achter de pedagogische keuzes van z'n instelling en zijn er goed van op de hoogte. Het is dus absoluut geen onlogische redenering.

Ouders zijn verder vrij om keuzes te maken over wat voor soort opvang ze willen voor hun kinderen. Zolang ouders goed zijn ingelicht over de pedagogische methodes en ze daar bewust voor kiezen is dat prima. Net zoals het een prima keuze is om voor een ander soort instelling te gaan zoals jij gedaan hebt.

Mijn kind gaat overigens ook naar een meer traditionele opvang. Zelf heb ik niks met het alternatieve en zal ook niet snel mijn kinderen half naakt door de sneeuw laten rennen. Voor mij voelt dat namelijk niet goed. Dat het voor mij niet goed voelt betekend niet dat het schadelijk of onverantwoord is.
pi_184602854
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Een gezond kind kan hier gewoon tegen. Wat een gedoe weer zeg :')
Tuurlijk, gezonde volwassenen ook, maar ik ken niemand die voor het slapen even in hun ondergoed naar buiten loopt om sneeuw te trappelen.

Zie het al voor me. Kom Storm, doe je broek maar uit. We gaan allemaal fijn sneeuwtrappelen. Wil je niet?! Ja, maar anders kun je niet lekker slapen en je ouders hebben wel het formulier ondertekend, hoor.
  Moderator donderdag 24 januari 2019 @ 22:54:18 #73
9859 crew  Karina
Woman
pi_184603306
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:36 schreef TresBon het volgende:

[..]

Tuurlijk, gezonde volwassenen ook, maar ik ken niemand die voor het slapen even in hun ondergoed naar buiten loopt om sneeuw te trappelen.

Zie het al voor me. Kom Storm, doe je broek maar uit. We gaan allemaal fijn sneeuwtrappelen. Wil je niet?! Ja, maar anders kun je niet lekker slapen en je ouders hebben wel het formulier ondertekend, hoor.
Volgens mij zou ik als kind keihard juichen als iemand zei we gaan sneeuwtrappelen. Even lekker met je blote voetjes in de sneeuw ga je echt niet dood van. En dat buitenslapen zag er wel gezellig uit, beetje alsof je in een bedstee ligt maar dan buiten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_184603324
Huilies :')
pi_184603498
quote:
99s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:54 schreef Karina het volgende:

[..]

Volgens mij zou ik als kind keihard juichen als iemand zei we gaan sneeuwtrappelen. Even lekker met je blote voetjes in de sneeuw ga je echt niet dood van. En dat buitenslapen zag er wel gezellig uit, beetje alsof je in een bedstee ligt maar dan buiten.
Er zijn ongetwijfeld kinderen die het leuk vinden. Nee, je gaat er niet dood aan en we zijn niet van suiker en blabla. Dat buitenslapen zou ik als kind ook leuk hebben gevonden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')