abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184595206
registreer om deze reclame te verbergen
Op mijn werk hebben wij >1000 producten. Van deze producten hebben wij een database in Access met daarin gegevens over de aanwezige documentatie.

Zit in de farmaceutische industrie waar veel regelgeving bij komt kijken, het is geen uitzondering als er 10-15 verschillende certificaten/verklaringen van een fabrikant of product zijn.

Momenteel staat alles echter gewoon handmatig opgeslagen op de netwerkschijf, dan hebben we het over 10.000 PDF/doc-bestanden verspreid over 1000 mappen.

Je kan dus in Access zien hoe compleet het dossier van het product is, maar je moet handmatig naar de map met de naam van de producent en dan handmatig daar het juiste documentje uit vissen. Het komt ook vaak voor dat wij van n producent meerdere artikelen afnemen/beheren.

De wens is om meer een portaal te hebben waarbij je klikt op een artikel OF producent, daar kan zien welke gegevens bekend zijn of welke artikelen van die producent vandaan komen, maar ook de documenten te kunnen bekijken/toe te voegen/weg te halen. Veel documenten hebben een verloopdatum.

Ik weet echter niet waar ik naar moet zoeken :') file management software of document manager levert alleen maar cloudgebaseerde meuk op en niet precies wat ik bedoel. Momenteel gebruiken we dus Verkenner.

Ik lees nu m'n eigen openingspost na en ik hoop dat het duidelijk genoeg is. Waar moet ik naar zoeken? Het mag gewoon geld kosten, het mag opensource zijn, het mag gratis zijn. Gewoon lokaal op netwerk, geen cloudshit
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:47:22 #2
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_184595261
Wij gebruiken iProva :-)
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:53:28 #3
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_184595395
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:44 schreef racerdkb het volgende:
Ik weet echter niet waar ik naar moet zoeken :') file management software of document manager levert alleen maar cloudgebaseerde meuk op en niet precies wat ik bedoel. Momenteel gebruiken we dus Verkenner.
Wat je zoekt is een Document Management System (DMS), als je de Wikipedia pagina hiervan bekijkt worden een aantal voorbeelden genoemd. Zal er vast wel eentje bij zitten die voor jouw use-case voldoet.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_184596025
registreer om deze reclame te verbergen
Dank. Ik weet nog niet of het is wat ik zoek, de meeste lijken haast t uitgebreid, maar ik zal thuis wat demo's installeren of testservertje runnen om het uit te proberen.

Vind het frappant dat bijna alles wel web-based is, dat is blijkbaar de standaard.
pi_184596598
Sharepoint is het Microsoft product dat dat doet, mocht je een goed integratie met Office willen, maar er zijn nog heel veel andere mogelijkheden als je een Microsoftfobie hebt of het geld er niet voor over hebt.

De meeste van die systemen hebben ook iets van versiebeheer, wat sowieso wel aan te raden is. (en de FDA ook wel kan waarderen)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')