abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 januari 2019 @ 00:02:20 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_184585237
Heb al een jaartje of 25 last van Psoriasis, verschillende behandelingen ondergaan, niets werkt dus heb de moed maar opgegeven en mij erbij neergelegd.

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik last van het feit dat ik mijn pink niet meer volledig kon buigen, dacht dat het een sportblessure was (kickboxen).

In de laatste maanden zijn daar meerdere vingers bijgekomen die ik ook niet meer kon buigen (en er een soort ' klik' te horen was als ik het probeerde), dus gisteren voor onderzoek naar het ziekenhuis geweest.

Het blijkt dus te gaan om reumatoïde artritis n.a.v. de Psoriasis. Het advies was om methotrexaat te gaan gebruiken. Helaas schijnt dit nogal een aanval op de lever te zijn en soms extreme bijwerkingen te hebben. Iemand ervaring met dit medicijn?

Edit: ook veel bloedonderzoek gedaan gisteren of ik er wel geschikt voor ben, resultaat volgende week.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_184586339
quote:
Het blijkt dus te gaan om reumatoïde artritis n.a.v. de Psoriasis. Het advies was om methotrexaat te gaan gebruiken. Helaas schijnt dit nogal een aanval op de lever te zijn en soms extreme bijwerkingen te hebben.
Je hebt gewoon een kutziekte opgelopen en dat laat je weinig keus.

Ja, het medicijn is belastend voor je lichaam, maar reuma is dat ook. Je staat voor de keuze om een belastend medicijn te gebruiken en de bijwerkingen te accepteren in ruil voor een betere kwaliteit van leven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordy-B op 24-01-2019 05:10:33 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184600317


[ Bericht 100% gewijzigd door Sangha op 25-01-2019 19:49:24 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_184600346
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 04:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je hebt gewoon een kutziekte opgelopen en dat laat je weinig keus.

Ja, het medicijn is belastend voor je lichaam, maar reuma is dat ook. Je staat voor de keuze om een belastend medicijn te gebruiken en de bijwerkingen te accepteren in ruil voor een betere kwaliteit van leven.
Nee, zo simpel is het niet. Als de lever overbelast raakt heb je op den duur geen betere kwaliteit van leven.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_184600428
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:44 schreef Sangha het volgende:

[..]

Nee, zo simpel is het niet. Als de lever overbelast raakt heb je op den duur geen betere kwaliteit van leven.
Maar als het goed is laten reumatologen het niet zo ver komen en wordt het op tijd gestopt. De lever heeft een enorme overcapaciteit dus die kan wel tegen een stootje.
Shine bright like a diamond.
pi_184600451
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:47 schreef June. het volgende:

[..]

Maar als het goed is laten reumatologen het niet zo ver komen en wordt het op tijd gestopt. De lever heeft een enorme overcapaciteit dus die kan wel tegen een stootje.
Inderdaad, het wordt dan ook goed in de gaten gehouden.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  vrijdag 25 januari 2019 @ 00:42:07 #7
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_184605401
Er gaat inderdaad zeer regelmatig bloed worden afgenomen (iets dat gisteren compleet mis ging).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 5 februari 2019 @ 00:16:48 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_184827403
Anyway, omdat ik een injectie tegen hepatitus heb gehad (vanwege een reis naar Azië) zijn de leverwaardes niet goed en kom ik niet in aanmerking.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')