abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 januari 2019 @ 01:08:16 #101
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_184585795
Adriaan Adriaan ..Adriaan en nog eens Adriaan...
Wie achter de kudde aanloopt ... loopt in de stront !!
pi_184585802
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:08 schreef snetje het volgende:
Adriaan Adriaan ..Adriaan en nog eens Adriaan...
[ afbeelding ]
Is ook echt helemaal on topic. Geweldig. [NOT]
pi_184585817
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 00:59 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

En wat als zwangere moeder poes of net bevallen moeder poes met jong en al uit de auto gezet is?

Anyway, er was een moeder poes met kittens en alleen Keesje is nog op het terrein en oogt niet als een jong van een zwerfkat.
als een zwangere poes of net bevallen poes uit een auto is gezet, treed het natuurlijke instinct gewoon in werking, en zorgt een mamapoes gewoon netjes voor der kittens (net als wij vrouwen instinctief weten wat te doen bij een huilende baby)
Het komt weinig voor dat een moederpoes niet weet wat te doen met een nest kittens
Meestal gebeurd dit ook direct na bevalling, als wat hier eerder gezegd is er iets mis is met de kittens
Overigens kan een moederpoes tellen
Zomaar 1 kitten "vergeten" doet ze niet, dan gaat ze net zo lang zoeken en roepen tot ze het gevonden heeft
  donderdag 24 januari 2019 @ 01:14:44 #104
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_184585828
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 00:51 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

als keesje een kater is
Word hij op een gegeven moment verstoten...

Princippe van buitenkatten is
Je hebt een cirkel in die cirkel leven de moederpoezen en hun dochters
Teken om die cirkel nog een cirkel daarin leven de katers (jong/oud)
Katers kunnen en zullen dus km's lopen om een poes te vinden die gedekt kan worden
De kater die er eigenlijk het vieste en zieligste uit ziet in mensenogen denk aan scheuren in oren wonden op neus is de kater die het meeste dekt..deze wonden komen door het knokken met...de poes..
Een kater heeft nl weerhaakjes aan zijn penis... wat bij uittrekken gigantisch zeer doet, waardoor de poes , de kater een paar meppen en soms bijten verkoopt
Na deze pijnlijke gebeurtenid, gaat de poes liggen rollebollen ..want een poes laat pas eitjes los, na de pijnlijke terugtrekking van de penis van de kater
Met het rollebollen verdeeld ze dan het zaad met de eitjes...

Voor zover de sexuele voorlichting van "de kat"

Keesje gaat waarschijnlijk over een maand of 2 aan de wandel opzoek naar een dekbare poes

Dat keesje alleen overbleef klopt dus volgens de natuurwetten
Mama en waarschijnlijk der dochters zijn verder getrokken

Uitgesloten dat ze ook aangereden/dood gereden zijn kan ik dus hiermee niet, maar hoeft niet perse het geval te zijn

Knippie knippie bij keesje kan hem op het terein houden, maar dat hoeft niet het geval te zijn
Je haalt nl wel zijn ballen eraf, maar niet zijn hersens eruit , en ook zijn natuurinstinct niet weg
Zeker het 1ste jaar niet, hoe huiselijker keesje gemaakt word, hoe dichter hij "bij huis" blijft
Dan mag Tim Franny wel ergens opsluiten... :')
Wie achter de kudde aanloopt ... loopt in de stront !!
pi_184585846
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:13 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

als een zwangere poes of net bevallen poes uit een auto is gezet, treed het natuurlijke instinct gewoon in werking, en zorgt een mamapoes gewoon netjes voor der kittens (net als wij vrouwen instinctief weten wat te doen bij een huilende baby)
Het komt weinig voor dat een moederpoes niet weet wat te doen met een nest kittens
Meestal gebeurd dit ook direct na bevalling, als wat hier eerder gezegd is er iets mis is met de kittens
Overigens kan een moederpoes tellen
Zomaar 1 kitten "vergeten" doet ze niet, dan gaat ze net zo lang zoeken en roepen tot ze het gevonden heeft
Dat dus.
Dan kunnen we meteen vergeten dat moederpoes vertrokken is en Keesje achtergelaten heeft.
  donderdag 24 januari 2019 @ 01:26:18 #106
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_184585888
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:13 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

als een zwangere poes of net bevallen poes uit een auto is gezet, treed het natuurlijke instinct gewoon in werking, en zorgt een mamapoes gewoon netjes voor der kittens (net als wij vrouwen instinctief weten wat te doen bij een huilende baby)
Het komt weinig voor dat een moederpoes niet weet wat te doen met een nest kittens
Meestal gebeurd dit ook direct na bevalling, als wat hier eerder gezegd is er iets mis is met de kittens
Overigens kan een moederpoes tellen
Zomaar 1 kitten "vergeten" doet ze niet, dan gaat ze net zo lang zoeken en roepen tot ze het gevonden heeft
Als een jong te zwak is dan stoot zij deze af..om voor de rest wel goed te kunnen zorgen (helaas te vaak meegemaakt)..
Wie achter de kudde aanloopt ... loopt in de stront !!
pi_184585890
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:13 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

als een zwangere poes of net bevallen poes uit een auto is gezet, treed het natuurlijke instinct gewoon in werking, en zorgt een mamapoes gewoon netjes voor der kittens (net als wij vrouwen instinctief weten wat te doen bij een huilende baby)
Het komt weinig voor dat een moederpoes niet weet wat te doen met een nest kittens
Meestal gebeurd dit ook direct na bevalling, als wat hier eerder gezegd is er iets mis is met de kittens
Overigens kan een moederpoes tellen
Zomaar 1 kitten "vergeten" doet ze niet, dan gaat ze net zo lang zoeken en roepen tot ze het gevonden heeft
Daarom is de veronderstelling VAN DE INWONERS dat moeder poes en andere kittens om het leven zijn gekomen op de snelweg naast het terrein niet zo'n gekke gedachte. Keesje was de lucky one.

En hier laat ik het bij.
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_184585895
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:26 schreef snetje het volgende:

[..]

Als een jong te zwak is dan stoot zij deze af..om voor de rest wel goed te kunnen zorgen (helaas te vaak meegemaakt)..
En die redt het ook niet zonder opvang en zelfs dan is er nog grote kans op overlijden.
Keesje is keigezond. *O*
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  donderdag 24 januari 2019 @ 01:29:12 #109
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_184585899
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:27 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Daarom is de veronderstelling VAN DE INWONERS dat moeder poes en andere kittens om het leven zijn gekomen op de snelweg naast het terrein niet zo'n gekke gedachte. Keesje was de lucky one.

En hier laat ik het bij.
Keesje heeft het paradijs daar gevonden ...zolang hij/zij daar maar bij de zogenaamde dierenvriend Adriaan weg blijft ...die mot niks van dieren hebben.. _O-
Wie achter de kudde aanloopt ... loopt in de stront !!
pi_184585955
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:26 schreef snetje het volgende:

[..]

Als een jong te zwak is dan stoot zij deze af..om voor de rest wel goed te kunnen zorgen (helaas te vaak meegemaakt)..
ja/ nee als het kitten te zwak is dan gebeurd wat jij noemt het verstoten al in de eerste 3/4 weken
Keesje was al vele malen ouder dan dat..
Wat nog wel een optie is dat keesje een stout kitten was, zo eentje waar je de hele dag op moet letten en waarschuwen..
Dat kan je ook zien bij deze kittens zijn meestal de snorharen afgebeten of uitgetrokken (door mamapoes)
pi_184585962
Gerrit ligt vooralsnog weer moederziel alleen in de wigwam.
Het urenlange gesprek met Shelley van gisterenavond heeft zo te zien niks opgeleverd.

  donderdag 24 januari 2019 @ 01:43:20 #112
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_184585977
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:39 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

ja/ nee als het kitten te zwak is dan gebeurd wat jij noemt het verstoten al in de eerste 3/4 weken
Keesje was al vele malen ouder dan dat..
Wat nog wel een optie is dat keesje een stout kitten was, zo eentje waar je de hele dag op moet letten en waarschuwen..
Dat kan je ook zien bij deze kittens zijn meestal de snorharen afgebeten of uitgetrokken (door mamapoes)
Klopt...dus we kunnen er nu vanuit gaan dat Kees een katertje is...
Wie achter de kudde aanloopt ... loopt in de stront !!
  donderdag 24 januari 2019 @ 01:43:57 #113
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_184585983
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:40 schreef Yaksa het volgende:
Gerrit ligt vooralsnog weer moederziel alleen in de wigwam.
Het urenlange gesprek met Shelley van gisterenavond heeft zo te zien niks opgeleverd.

[ afbeelding ]
Gerrit ligt lekker te slapen...
Wie achter de kudde aanloopt ... loopt in de stront !!
pi_184585994
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:43 schreef snetje het volgende:

[..]

Gerrit ligt lekker te slapen...
Hij slaapt, dat klopt.
Dat ie lekker slaapt, dat maak jij ervan.
Dat valt nog maar te bezien.
NIVEA.
pi_184586016
En weer gaat die wekker af bij Lotus en Mike.
pi_184586023
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:52 schreef Yaksa het volgende:
En weer gaat die wekker af bij Lotus en Mike.
die heeft lotus gezet voor de dieten
Het water bevriest nl , nu gaat ze om de zoveel uur vers water neerzetten voor de dieren
pi_184586066
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:54 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

die heeft lotus gezet voor de dieten
Het water bevriest nl , nu gaat ze om de zoveel uur vers water neerzetten voor de dieren
Dat weet ik, maar nu gaat ie veel te vroeg af.
Waarom niet met de grondboor (die ze hebben) een gat in de grond maken, daar zo'n rode grafkaars inzetten, die aansteken, wel zorgen voor genoeg lucht natuurlijk, en de drinkbak daar op zetten? Zo deed ik het ook altijd met mijn kippen. En zo'n kaars brandt wel 4 dagen of zo, en ze kosten bijna niks.
pi_184586102
Koud hè?
pi_184586169
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 02:12 schreef cobain1994 het volgende:
Koud hè?
[ afbeelding ]
Ja echt wel. Lijkt wel een cap van halverwege juli deze zomer.
pi_184586170
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 02:05 schreef Yaksa het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar nu gaat ie veel te vroeg af.
Waarom niet met de grondboor (die ze hebben) een gat in de grond maken, daar zo'n rode grafkaars inzetten, die aansteken, wel zorgen voor genoeg lucht natuurlijk, en de drinkbak daar op zetten? Zo deed ik het ook altijd met mijn kippen. En zo'n kaars brandt wel 4 dagen of zo, en ze kosten bijna niks.
ik betwijfel of mensen van de kinderboerderijen her en der door het land snacht hun bedje uit gaan om water te verversen...
Zou dat echt moeten?
pi_184586183
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 02:30 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

ik betwijfel of mensen van de kinderboerderijen her en der door het land snacht hun bedje uit gaan om water te verversen...
Zou dat echt moeten?
In principe niet, want die beesten slapen gewoon en kunnen makkelijk een aantal uren zonder water. Kippen voelen bijvoorbeeld aan wanneer het water gaat bevriezen en drinken daarom extra voordat het water bevroren is. Bij koeien en paarden is het wat lastiger, daar worden vaak verwarmingslinten geïnstalleerd op de drinkbakken. In Uto1 zat er ook een verwarming in de stal die er voor zorgde dat het drinkwater nooit kon bevriezen. Maar geiten en varkens kunnen wel tegen een stootje.
pi_184586193
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 02:12 schreef cobain1994 het volgende:
Koud hè?
[ afbeelding ]
Zelfs in de silo hebben ze geen dekens meer nodig:

pi_184586220
Streamlock. Om 02.46 uur als iedereen ligt te slapen.
Is die knoppendrukker aan de schijt of zo?
Edit:
En we hebben weer beeld.
pi_184586227
Zaadcontainer Franny ligt weer tegen de wand gedrukt.
Timoteef eist het grootste deel van het bed op.
Wat een leuk stel is het toch :r
pi_184586457
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 01:46 schreef Yaksa het volgende:

[..]

Hij slaapt, dat klopt.
Dat ie lekker slaapt, dat maak jij ervan.
Dat valt nog maar te bezien.
NIVEA.
Dit is het soort posts dat je zelf ook altijd doet, lulhannes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')