abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 januari 2019 @ 18:51:45 #76
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_184597692
Überhaupt seks hebben met een illegaal :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_184597769
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:51 schreef PzKpfw het volgende:
Überhaupt seks hebben :')
´
pi_184598030
quote:
18s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:49 schreef Molurus het volgende:
Mensen verplicht willen steriliseren is natuurlijk geen NSB denken.
Niet pérsé . Het is wel schofterig. Wat we hebben afgezworen oa als reactie op het nazisme
pi_184609768
Telegraaf Tokkie slet Umar :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184609790
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:17 schreef itchycoo het volgende:
Ebru Umar

[ afbeelding ]
_O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_184609823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:02 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen dwingen tot sterilisatie is natuurlijk absurd en verwerpelijk, maar verder heeft Ebru Umar wel degelijk een punt. Mensen die illegaal in Nederland verblijven, kunnen hier kinderen verwekken en ze vervolgens als machtsmiddel inzetten.

Het barst in de Tweede Kamer van de politici die alleen maar oog hebben voor de belangen van het kind (en daarmee diens ouders), in plaats van de Nederlandse samenleving als geheel. Het is namelijk totaal niet in het landsbelang dat mensen die illegaal in Nederland verblijven, effectief gewoon niet weggaan, weigeren om aan hun uitzetting mee te werken en aan het eind van de rit alsnog worden beloond omdat ze kinderen hebben die voor een kinderpardon in aanmerking komen.

Het is ook bizar om te zien dat het CDA nu ineens een grote draai maakt, puur om de VVD te stangen. Politieke spelletjes zijn daarmee belangrijker dan het belang van de Nederlandse samenleving.

Schrijnend is ook dat types als Klaver en Voordewind niet verder komen dan roepen dat verblijf in Nederland in het belang van kinderen is. Ammehoela... dat geldt voor honderden miljoenen kinderen op deze planeet. We moeten eens realistisch worden: we kunnen hier niet de hele wereld opvangen.

Nederland is bovendien bomvol. Op Malta en een paar dwergstaten na is Nederland het meest dichtbevolkte land van Europa. We zijn meer dan 3 keer zo dicht bevolkt als Polen en bijna 4 keer dichter bevolkt dan Frankrijk en Oostenrijk, om maar eens wat voorbeelden te noemen.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184609966
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:02 schreef Elfletterig het volgende:

Mensen dwingen tot sterilisatie is natuurlijk absurd en verwerpelijk, maar verder heeft Ebru Umar wel degelijk een punt. Mensen die illegaal in Nederland verblijven, kunnen hier kinderen verwekken en ze vervolgens als machtsmiddel inzetten.
Ja, dat kan. Maar hoe interessant is die constatering als we het erover eens zijn dat sterilisatie absurd en verwerpelijk is?

Het is niet alsof dit nou tot constructieve ideeën leidt. Dit (zeer smakeloze) "grapje" lijkt niet veel meer dan een excuus om zelf niet na te denken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 11:42:44 #83
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_184609974
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:00 schreef Hathor het volgende:
Peturrrr zit er meteen weer bovenop. :')
Dit, wat een naar mannetje is die Petur geworden zeg.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:07:53 #84
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_184610513
Beetje halfbakken idee. Waarschijnlijk beter om meteen ook alle stukjeslezers die 'overdrijving als stijlmiddel' niet begrijpen mee te nemen in de vele sterilisatierondes die hieruit gaan voortkomen.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:27:07 #85
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184610823
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:07 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Beetje halfbakken idee. Waarschijnlijk beter om meteen ook alle stukjeslezers die 'overdrijving als stijlmiddel' niet begrijpen mee te nemen in de vele sterilisatierondes die hieruit gaan voortkomen.
Oproepen tot het steriliseren van mensen is geen overdrijving als stijlmiddel. Dat is redelijk zwart-wit namelijk. Je kunt mensen niet een beetje of veel steriliseren.

Als ik een column schrijf waarin ik zeg dat Marokkanen kapot getrapt moeten worden en dan roep ik ''was maar een stijlfiguur, ik bedoel dat we met ze in debat moeten'' neemt niemand dat serieus.
pi_184610855
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oproepen tot het steriliseren van mensen is geen overdrijving als stijlmiddel.
En de eerste persoon die gesteriliseerd moet worden meldt zich al meteen....
pi_184610874
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 21:56 schreef polderturk het volgende:
Ebru Umar roept op tot sterilisatie illegalen. Er is hier heel veel ophef over op twitter. Veel mensen gecen aan dat ze oproept tot Nazi praktijken en oorlogs misdaden.
Ik vind het alleszins meevallen. Zo raar is dat toch niet wat ze roept?

Overigens zou genocide op de lange termijn een betere, humanere en goedkopere oplossing blijken. Maargoed, als je dat roept dan ben je meteen de boeman natuurlijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:29:29 #88
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184610877
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:28 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En de eerste persoon die gesteriliseerd moet worden meldt zich al meteen....
Het is geen overdrijving als stijlmiddel, punt. Het ging helemaal niet om stijl.

Je kunt niet A zeggen als je B bedoelt, dat valt buiten de scope van een stijlfiguur.
pi_184610933
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is geen overdrijving als stijlmiddel, punt.
Natuurlijk was het dat wel.
Overigens hebben we allemaal gezien dat je oorspronkelijk een sneer over haar leeftijd en dat ze toch geen kinderen meer kon krijgen had gepost voor je dat weg-editte; wees gerust :P
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:35:02 #90
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_184610995
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oproepen tot het steriliseren van mensen is geen overdrijving als stijlmiddel. Dat is redelijk zwart-wit namelijk. Je kunt mensen niet een beetje of veel steriliseren.

Als ik een column schrijf waarin ik zeg dat Marokkanen kapot getrapt moeten worden en dan roep ik ''was maar een stijlfiguur, ik bedoel dat we met ze in debat moeten'' neemt niemand dat serieus.
Wat ik maar wilde zeggen: Dit stuk is niet zozeer (als in: helemaal niet) een pleidooi voor sterilisatie van asielzoekers, als wel een aanklacht tegen het Nederlandse systeem dat dergelijke zaken moet afhandelen.

Dat iedereen nu weer schuimbekkend over die eerste paar regels valt om vooral weer lekker rancuneus het eigen onderbuikje op te wrijven, is weer een veelzeggend voorbeeld van de zeer matige kwaliteit van het maatschappelijk debat.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
pi_184611032
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 11:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Maar hoe interessant is die constatering als we het erover eens zijn dat sterilisatie absurd en verwerpelijk is?

Het is niet alsof dit nou tot constructieve ideeën leidt. Dit (zeer smakeloze) "grapje" lijkt niet veel meer dan een excuus om zelf niet na te denken.
Ik zie de opmerking van Ebru Umar meer als een poging om te prikkelen, dan als een serieus voorstel. Dat laatste zou dan ook bizar en verwerpelijk zijn. Het gaat namelijk niet om het verwekken van kinderen, maar om de (onterechte) voordelen die Nederland hier aan koppelt.

Op zich hebben we helemaal geen constructieve, nieuwe ideeën nodig. We moeten gewoon de bestaande wetten en regels eens daadwerkelijk gaan handhaven. Van alle mensen van wie na een zorgvuldige procedure vaststaat dat ze geen recht hebben op verblijf in Nederland, is slechts 8 procent aantoonbaar vertrokken. Het leeuwendeel is aantoonbaar niet vertrokken, dan wel verdwenen in de illegaliteit.

Het idee van het hebben van wetten en regels, is dat je ze handhaaft. En dat je dus ook echt actie onderneemt tegen mensen die zich niet aan wetten en regels houden. Precies dat is wat Nederland al jarenlang nalaat.

Wat Nederland doet, is mensen belonen voor het negeren van wetten en regels. Mensen met een vertrekplicht worden niet uitgezet of vastgezet, maar kunnen ongestraft hier blijven. Vroeg of laat volgt de beloning. Bijkomend effect is ook nog eens dat asielzoekers met kinderen positief worden gediscrimineerd ten opzichte van asielzoekers die geen kinderen (als machtsmiddel) hebben.

De hele praktijk is gewoon verwerpelijk en is niet los te zien van het feit dat linkse partijen de strafbaarheid van illegaliteit tegengaan. Dat is wat clubs als de PvdA, ChristenUnie en GroenLinks doen: illegaliteit niet strafbaar, mensen belonen die zich niet aan de vertrekplicht houden en die geen recht hebben op verblijf in Nederland. Het ondermijnt de procedures, het is bijzonder onrechtvaardig en totaal niet in het belang van de Nederlandse samenleving.
pi_184611153
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie de opmerking van Ebru Umar meer als een poging om te prikkelen, dan als een serieus voorstel. Dat laatste zou dan ook bizar en verwerpelijk zijn. Het gaat namelijk niet om het verwekken van kinderen, maar om de (onterechte) voordelen die Nederland hier aan koppelt.
Wat stelt ze (of jij) dan wel voor? Kinderen die hier geboren zijn toch het land uit schoppen?

Dat men dit soort "prikkelende" (eerder walgelijke) uitspraken denkt te moeten doen lijkt me vooral een indicatie dat men de ballen niet heeft om dat hardop te zeggen. Maar dan is er ook weinig reden om naar anderen te wijzen natuurlijk. Dat is dan je eigen lafheid.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184612761
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat stelt ze (of jij) dan wel voor? Kinderen die hier geboren zijn toch het land uit schoppen?

Dat men dit soort "prikkelende" (eerder walgelijke) uitspraken denkt te moeten doen lijkt me vooral een indicatie dat men de ballen niet heeft om dat hardop te zeggen. Maar dan is er ook weinig reden om naar anderen te wijzen natuurlijk. Dat is dan je eigen lafheid.
Ik heb helemaal niks te maken met wie waar geboren is. Als een Nederlandse man en zijn zwangere Nederlandse vrouw naar Finland op vakantie gaan en zij bevalt daar (onverwacht vroeg) van een kind, dan is dat kind geboren in Finland, maar heeft het de Nederlandse nationaliteit.

Er wordt steeds gedaan alsof mensen allerlei rechten kunnen ontlenen aan "hier geboren zijn". Alsof dat een argument is waarom kinderen (en vervolgens ook hun ouders) hier moeten blijven.

Ik wil dat de wet wordt gehandhaafd. Een humaan en realistisch asielbeleid, waarbij er opvang is voor daadwerkelijke vluchtelingen. Niet voor economische migranten, want we kunnen simpelweg niet de hele wereld in Nederland opvangen.

Wanneer mensen de procedures hebben doorlopen en de uitkomst is dat er geen recht op verblijf is in Nederland, dan moeten deze mensen daadwerkelijk dit land verlaten. Inclusief hun kinderen. Dat ze tijdens hun procedure kinderen op de wereld zetten, is hun eigen verantwoordelijkheid.

Je moet ergens een grens trekken wat de opvang betreft. We kunnen niet doorgaan met het steeds verder oprekken van die grenzen. Evenmin is het wenselijk dat mensen worden beloond als ze jarenlang de procedures frustreren. Nee is nee.
pi_184612921
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks te maken met wie waar geboren is. Als een Nederlandse man en zijn zwangere Nederlandse vrouw naar Finland op vakantie gaan en zij bevalt daar (onverwacht vroeg) van een kind, dan is dat kind geboren in Finland, maar heeft het de Nederlandse nationaliteit.

Er wordt steeds gedaan alsof mensen allerlei rechten kunnen ontlenen aan "hier geboren zijn". Alsof dat een argument is waarom kinderen (en vervolgens ook hun ouders) hier moeten blijven.

Ik wil dat de wet wordt gehandhaafd. Een humaan en realistisch asielbeleid, waarbij er opvang is voor daadwerkelijke vluchtelingen. Niet voor economische migranten, want we kunnen simpelweg niet de hele wereld in Nederland opvangen.

Wanneer mensen de procedures hebben doorlopen en de uitkomst is dat er geen recht op verblijf is in Nederland, dan moeten deze mensen daadwerkelijk dit land verlaten. Inclusief hun kinderen. Dat ze tijdens hun procedure kinderen op de wereld zetten, is hun eigen verantwoordelijkheid.

Je moet ergens een grens trekken wat de opvang betreft. We kunnen niet doorgaan met het steeds verder oprekken van die grenzen. Evenmin is het wenselijk dat mensen worden beloond als ze jarenlang de procedures frustreren. Nee is nee.
Wat je hier volledig lijkt te negeren is dat je kinderen moreel onmogelijk verantwoordelijk kunt houden voor wat hun ouders doen.

En ja, als je in Nederland geboren bent dan kun je daar vanzelfsprekend rechten aan ontlenen. Tenzij jij goede redenen hebt om die af te nemen, maar die heb ik nog niet gehoord... anders dan een misselijk soort gemakszucht.

Dat ouders van asielzoekers dit kunnen misbruiken, dat klopt. Maar je kunt toch niet kinderen die daar op geen enkele manier verantwoordelijk voor zijn de dupe van laten worden? Dan ben je gewoon verkeerd bezig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 14:20:12 #95
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_184613146
quote:
onze asieladvocaten zijn nog fouter dan NSB’ers in de Tweede Wereldoorlog
Die asieladvocaten verdienen goudgeld aan die asielzoekers, lekker hun uurtjes schrijven en dan declareren bij de staat die het weer betaalt van belastingeld. Uiteindelijk draait de belastingbetaler er voor op.

Zoals recentelijk de btw is verhoogd om dit soort grappen te betalen.
pi_184613256
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 14:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat je hier volledig lijkt te negeren is dat je kinderen moreel onmogelijk verantwoordelijk kunt houden voor wat hun ouders doen.

En ja, als je in Nederland geboren bent dan kun je daar vanzelfsprekend rechten aan ontlenen. Tenzij jij goede redenen hebt om die af te nemen, maar die heb ik nog niet gehoord... anders dan een misselijk soort gemakszucht.

Dat ouders van asielzoekers dit kunnen misbruiken, dat klopt. Maar je kunt toch niet kinderen die daar op geen enkele manier verantwoordelijk voor zijn de dupe van laten worden? Dan ben je gewoon verkeerd bezig.
Zeer oneens. We zijn verkeerd bezig als we toestaan dat asielzoekers hun kinderen als machtsmiddel inzetten. En het zorgt ook nog eens voor rechtsongelijkheid tussen asielzoekers mét en zonder kinderen.

Er zijn twee mogelijkheden: asielzoekers komen samen met hun kinderen hierheen of asielzoekers komen hierheen en verwekken hier kinderen. In beide gevallen weten de asielzoekers vooraf waar ze aan beginnen en wat de uitkomst van hun procedure kan zijn.

De realiteit is dat asielzoekers hun procedure eindeloos rekken én dat ze hun kinderen als machtsmiddel inzetten. Het huidige faalbeleid beloont deze vorm van chantage.

Wat jij wilt, is dat asielzoekers ongestoord kunnen doorgaan met het misbruiken van de tijdrovende en peperdure procedures in Nederland, met als uitkomst vroeg of laat een verblijfsvergunning.

Mensen als jij redeneren steeds alsof het belang van het kind het enige is dat ertoe doet. De Nederlandse samenleving heeft echter ook belangen. Dat kinderen niet verantwoordelijk zijn voor de daden van hun ouders, betekent niet dat die kinderen dan ook maar rechten moeten kunnen ontlenen aan die daden.

De gemakszucht geldt niet voor mensen die willen dat wetten en regels worden gehandhaafd, maar is juist van toepassing op diegenen die steeds zwichten, de grenzen oprekken en meegaan in de chantage die asielzoekers toepassen. Als je daar steeds voor buigt, heb je effectief geen procedures, geen belemmeringen en geen grenzen. En het zal ook nog eens een aanzuigende werking hebben, in een land dat toch al zo dichtbevolkt is.
pi_184613318
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 14:20 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Die asieladvocaten verdienen goudgeld aan die asielzoekers, lekker hun uurtjes schrijven en dan declareren bij de staat die het weer betaalt van belastingeld. Uiteindelijk draait de belastingbetaler er voor op.

Zoals recentelijk de btw is verhoogd om dit soort grappen te betalen.
De belastingbetaler draait niet alleen op voor de kosten van de ellenlange, peperdure asielprocedures, maar ook voor de gevolgen wanneer ineens rechten worden toegekend aan mensen die objectief gezien helemaal geen recht op verblijf in Nederland hebben.

Onderstaande tweet, onlangs geplaatst door een boze Amsterdammer, is veelzeggend. Hij staat al jarenlang op de wachtlijst voor een betaalbare huurwoning, maar meneer de illegale kraker krijgt doodleuk voorrang. Met rechtvaardigheid heeft het echt helemaal niks te maken.

Sandervandam2 twitterde op maandag 24-12-2018 om 07:11:26 Hoi @AmsterdamNL,na 8 jaar betaald wachten moet ik het doen met plek 729 als er 842 mensen op een woning reageren. Khalid Jones trok 15 jaar als illegaal krakend door de stad, verder droeg hij niks bij. Waarom krijgt hij voorrang boven iemand die al 25 jaar belasting betaald? https://t.co/mQNOh55mnc reageer retweet
En let wel: partijen als GroenLinks, PvdA, D66 en ChristenUnie willen niks liever dan nog veel meer migranten toelaten en de kosten afwentelen op de Nederlandse samenleving.

Ze hebben standpunten en voeren beleid dat HAAKS staat op de belangen van normale, werkende Nederlanders.
pi_184613564
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 14:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zeer oneens. We zijn verkeerd bezig als we toestaan dat asielzoekers hun kinderen als machtsmiddel inzetten. En het zorgt ook nog eens voor rechtsongelijkheid tussen asielzoekers mét en zonder kinderen.
Als je ideeen hebt over hoe je asielzoekers daarop kunt aanpakken zonder kinderen die daar niet verantwoordelijk voor zijn mee te schaden, dan ben ik 1 en al oor. Maar anders ook echt niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184613574
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 14:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ze hebben standpunten en voeren beleid dat HAAKS staat op de belangen van normale, werkende Nederlanders.
Jij denkt nu ineens namens alle "normale, werkende Nederlanders" te kunnen spreken? :{w
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184613713
wat een uncle tom zeg :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')