Sterker nog, de vraag is of het gemak van een huurauto voor die doelen opweegt tegen de kosten.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 18:19 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of de jaarlijkse kosten van een auto opwegen op die paar keer ongemak.
OV is niet altijd een reële optie. Als ik het OV naar mijn werk zou pakken, zou ik minimaal 1,5 uur bezig zijn. En dat voor iets op 15 min fietsen en 5 min met de auto.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 08:50 schreef Chia het volgende:
[..]
[..]
De optie om in dat geval met OV te gaan komt niet bij je op?
[..]
Het is gewoon de afweging tussen fietsen door slecht weer of toch het OV nemen. Als het OV nog kutter is dan de fiets, dan is de keuze ook snel gemaakt.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 09:44 schreef Joppy het volgende:
[..]
OV is niet altijd een reële optie. Als ik het OV naar mijn werk zou pakken, zou ik minimaal 1,5 uur bezig zijn. En dat voor iets op 15 min fietsen en 5 min met de auto.
OV is leuk als je in een grotere stad woont. Daarbuiten is het vaak erg sterk gericht op vervoer van en naar stations en/of stadscentra, waardoor je heel vaak met grote omwegen moet reizen.
Ik, en met mij wel meer mensen, kiezen dan voor de luxe van een niet al te dure auto. Strikt genomen zou ik best zonder auto kunnen. Werk, familie, vrienden zitten allemaal op fietsafstand. En hoewel het OV in woonplaats opzich best redelijk is, is het voor mijn bestemmingen of een heel omslachtige of zelfs geen optie.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 09:47 schreef Chia het volgende:
[..]
Het is gewoon de afweging tussen fietsen door slecht weer of toch het OV nemen. Als het OV nog kutter is dan de fiets, dan is de keuze ook snel gemaakt.
Toen ik in een klein dorpje naast een kleine stad woonde was het OV overigens een prima optie, maar dat zal wel weer een uitzondering zijn geweest.
Dat spreek ik toch ook niet tegen of zo? Man, man, man. Het is alleen niet alsof je per definitie maar 1 optie hebt bij slecht weer als je geen auto hebt. Desnoods huur je er eentje als je dat het niet fietsen/met het OV waard is.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 09:56 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ik, en met mij wel meer mensen, kiezen dan voor de luxe van een niet al te dure auto. Strikt genomen zou ik best zonder auto kunnen. Werk, familie, vrienden zitten allemaal op fietsafstand. En hoewel het OV in woonplaats opzich best redelijk is, is het voor mijn bestemmingen of een heel omslachtige of zelfs geen optie.
Ja gezellig om rekening mee te houden in je afweging wel/niet een auto voor de deur en wat bespaart mij dat aan kosten.quote:
Ieder zijn keuze, ik val niemand aan ofzo.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 09:57 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat spreek ik toch ook niet tegen of zo? Man, man, man. Het is alleen niet alsof je per definitie maar 1 optie hebt bij slecht weer als je geen auto hebt. Desnoods huur je er eentje als je dat het niet fietsen/met het OV waard is.
dat mag niet meer ivm kinderzitjes (dus het past gewoon niet meer fysiek) en daarnaast heb ik 5 kinderen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 09:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Te klein voor wat? Wij zaten vroeger met 4 man en troep in een Daihatsu...
Was niet nodig... Renault heeft 30 60 *90* 120 150 *180*quote:Op zaterdag 26 januari 2019 08:44 schreef embedguy het volgende:
[..]
~¤77,-/maand afschrijving. Zeker netjes ja, al kan een oude bak goedkoper zijn wat dat betreft (maar waarschijnlijk niet icm die kilometers die je vriendin reed ).
Ik mis wel nog minstens één grote onderhoudsbeurt in jouw verhaal?
Je vergeet roest op de remschijven. Dat kan in een paar maanden wel ontstaan en als het te diep wordt dan krijg je het er met een paar keer remmen niet meer af....quote:Op donderdag 24 januari 2019 20:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Conclusie: of je gaat er een aardig stukje mee rijden of je blijft er mooi af. Een auto kan prima een paar maanden volledig stil staan zonder grote problemen.
1500,- aanschaf maar als zo'n ding gaat roesten dan komt wel het moment dat je moet kiezen tussen naar de sloop doen of laten lassen voor 500,- of meer.... Dus dat komt dan wel bij die 4 tientjes per maand.quote:Op donderdag 24 januari 2019 21:10 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
2 tientjes verzekering, 2 tientjes belasting, bijna 0 afschrijving. En met weinig kilometers gaat er ook weinig stuk.
Bij voorruit remmen gebeurt dat niet dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 12:55 schreef tstile het volgende:
Ook even een paar keer achteruit rijden op een parkeerplaats en dan flink remmen om ook de achterremmen roestvrij te houden.
Nee net als bij fietsen komt de meeste kracht op de voorste remmen. Dus even goed achteruit remmen zorgt dat die remmen ook roestvrij blijven en gangbaar.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 12:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij voorruit remmen gebeurt dat niet dan?
Dit geld voor goedkopere autos die nog (achter) de oude traditionele trommelremmen hebben?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 13:16 schreef tstile het volgende:
[..]
Nee net als bij fietsen komt de meeste kracht op de voorste remmen. Dus even goed achteruit remmen zorgt dat die remmen ook roestvrij blijven en gangbaar.
'Remmen gangbaar maken' of nieuwe remschijven is anders weer een extra kostenpost bij de apk of beurt voor auto's die zelden rijden. Maargoed, iedereen moet t zelf weten natuurlijk.
Dit, maar missen wil ik de tweede auto niet voor ¤ 100 per maandquote:Op zaterdag 26 januari 2019 12:18 schreef TheoHendrik het volgende:
Twee autos hier. Rijd de tweede zelden. Kan fietsen naar het werk. Pak toch vaak de auto. Luxeprobleem. Teveel geld wat binnenkomt.
Maja lekker prive ook rondtuffen is ook niet mis.quote:Op vrijdag 25 januari 2019 20:27 schreef KennyPowers het volgende:
Reisbudget van werk gebruiken voor NS jaarabo en de rest als salaris krijgen
Collega's met dure leaseauto's elke dag zeiken over files
Zal 't doen. Vooruit even krachtig remmen op de handrem, is al een vereiste bij mijn auto om de "lastafhankelijke remkrachtverdeler" gangbaar te houden…..quote:Op zaterdag 26 januari 2019 13:16 schreef tstile het volgende:
'Remmen gangbaar maken' of nieuwe remschijven is anders weer een extra kostenpost bij de apk of beurt voor auto's die zelden rijden. Maargoed, iedereen moet t zelf weten natuurlijk.
Dit is inderdaad wel een dingetje. Ik krijg hier altijd commentaar op bij de keuring maar het is nooit zo slecht dat ze hem daarop afkeuren. Al zijn ze nu (12 jaar oud) wel op het punt gekomen dat ze vervangen moeten worden.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 13:16 schreef tstile het volgende:
'Remmen gangbaar maken' of nieuwe remschijven is anders weer een extra kostenpost bij de apk of beurt voor auto's die zelden rijden.
Inspuiten met vaseline misschien helpt dat tegen de roest?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 12:55 schreef tstile het volgende:
Je vergeet roest op de remschijven. Dat kan in een paar maanden wel ontstaan en als het te diep wordt dan krijg je het er met een paar keer remmen niet meer af....
Een auto moet je regelmatig even goed warmrijden zodat de accu kan laden maar ook de remmen roestvrij blijven. Ook even een paar keer achteruit rijden op een parkeerplaats en dan flink remmen om ook de achterremmen roestvrij te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |