abonnement Unibet Coolblue
pi_184591772
quote:
99s.gif Op donderdag 24 januari 2019 07:27 schreef bijdehand het volgende:
Vroeger had ik geen auto, vatte er geen mis op en bespaarde wat geld. Nu heb ik een klein bakkie voor de luxe, en het kost me 45 euro per maand exclusief brandstof. Ik zou niet meer zonder willen!
45,- geloof ik niet?

Belasting, verzekering, onderhoud, eventueel anwb lidmaatschap, klein stukje afschrijving? Of wat tel jij allemaal mee?

Ik zit op 70,- en dat kan bijna niet lager.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184591773
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:53 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb wel een (grote) auto die ik slechts sporadisch voor een heel specifiek doel gebruik. 't Kost me elke maand een hoop geld. Ik woon midden in de stad (de auto parkeer ik aan de rand, waar 't me niks kost) en doe eigenlijk alles lopend of op de fiets.

Met vakanties en dagjes/weekend weg etc is het wel praktisch, maar dat weegt eigenlijk niet op tegen de kosten. Als ik zonder kon zou ik het zo doen.
Kijk hier eens na kun je waarschijnlijk besparen.
https://www.bundelz.nl/home

Hier ook een leasebak en een grote auto voor mijn vrouwtje en de kids, maar die rijdt zonder vakanties misschcien 2k kilometers per jaar. Doodzonde van de belasting en verzekeringspremie die je elke maand weg flikkert maar wij kunnen een tweede auto niet missen.
Ik was hier...
pi_184591997
Auto eruit.
Motor erin.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_184592142
Heb een tijdlang zonder auto gedaan maar intussen toch wel weer een auto. Met name met extreem slecht weer (regen, sneeuw etc) zit je echt niet altijd te wachten op drie kwartier tot een uur op de fiets zitten.
Ik fiets overigens wel nog steeds heel vaak maar de optie om de auto te kunnen pakken is met het geld absoluut waard. Desnoods pak je gewoon een goedkoop koekblikkie die per maand niet veel kost.
Maar het is een afweging: Geld besparen tov iets meer luxe want een auto is en blijft voor velen een luxe item.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184592179
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:56 schreef Metro2005 het volgende:
Met name met extreem slecht weer (regen, sneeuw etc) zit je echt niet altijd te wachten op drie kwartier tot een uur op de fiets zitten.
Ach man, stel je niet aan... Met een goed regenpak is een fietsrit even vervelend, maar eenmaal op bestemming trek je je regenpak uit en is het alsof het nooit geregend heeft.
Somebody that I used to know
pi_184592273
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ach man, stel je niet aan... Met een goed regenpak is een fietsrit even vervelend, maar eenmaal op bestemming trek je je regenpak uit en is het alsof het nooit geregend heeft.
Ik zweet altijd heel snel en een regenpak zorgt er altijd voor dat mijn broek altijd een uur in de wind meurt. Een licht buitje is geen probleem maar er komen ook wel eens complete moessons naar beneden. En als je dan 5 minuten moet fietsen is dat te overleven maar bij een half uur of langer maakt het niet meer uit en ben je zelfs met de beste regenkleding nog zeiknat.

En over dat aanstellen, ik denk dat dat wel meevalt ;):



Hoeveel fiets je zelf ?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184592409
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik zweet altijd heel snel en een regenpak zorgt er altijd voor dat mijn broek altijd een uur in de wind meurt. Een licht buitje is geen probleem maar er komen ook wel eens complete moessons naar beneden. En als je dan 5 minuten moet fietsen is dat te overleven maar bij een half uur of langer maakt het niet meer uit en ben je zelfs met de beste regenkleding nog zeiknat.

En over dat aanstellen, ik denk dat dat wel meevalt ;):

[ afbeelding ]
Ja, kwartiertje eerder weggaan en rustiger aan doen, maar het is wel te doen. Die vijf dagen in het jaar dat er sneeuw ligt. (ik heb het zelf ook gedaan hoor. Twintig minuten fietsen werden dan veertig minuten. Tja).

En die moessonregen. Eén van de heftigste regenbuien die ik ooit heb gehad, was op weg naar een bijeenkomst met de directeur. Ik bezat toen helaas nog geen regenbroek, alleen een regenjas, en van bovenaf was ik volledig droog aangekomen. In tegenstelling tot 90% van de overige collega's die er moesten zijn, want die stonden gezellig met z'n allen in een plaatselijke file van mensen die hun kinderen van school moesten ophalen _O- :') Dus die zijn helemaal niet meer gekomen, omdat ze het werk niet konden bereiken.

En goede regenkleding heb je ook in ademende stof (Gor-tex bijvoorbeeld). Even een investering, maar wel eentje die zich terugbetaalt in comfort ^O^
Somebody that I used to know
pi_184592513
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:09 schreef Postbus100 het volgende:

En goede regenkleding heb je ook in ademende stof (Gor-tex bijvoorbeeld). Even een investering, maar wel eentje die zich terugbetaalt in comfort ^O^
Geloof me, ik heb al zóveel regenpakken geprobeerd, ook dure, je houdt altijd het probleem dat als het zweet wegkan er water naar binnenkan en andersom.

Mijn woon-werk route is nu gelukkig nog maar 30-45 minuten (iets meer dan 10km) nadat ik ben verhuisd ipv 60-80 minuten (20km) en heb méér dan genoeg buien meegemaakt om voor mezelf weer een auto te kunnen verantwoorden :P
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184592533
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hoeveel fiets je zelf ?
Op dit moment niet veel (gisteren nog wel een half uur naar een afspraak, waar ik toen 50 minuten voor heb uitgetrokken, wat achteraf bezien totaal onnodig was aangezien alleen de wijk uit lastig was). Maar vroeger fietste ik alles, en dat waren vaak ritjes van 20, 25 minuten, met een enkele uitschieter naar 40 minuten. De enige keer dat ik echt last had van sneeuw zoals op je foto was idd op weg naar mijn werk. Ik was idd te laat vertrokken en er was geen doorkomen aan, maar ik legde me er maar bij neer. Mijn collega (filiaalleidster) kennende was zij wel op tijd vertrokken en zou zij de winkel openen. Als ik de winkel had moeten openen, had ik natuurlijk wel gezorgd dat ik RUIM op tijd zou vertrekken. Dan staat er ook wat meer op het spel.
Somebody that I used to know
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:42:05 #60
286575 Roces18
Chef de party
pi_184593022
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:50 schreef Renesite het volgende:
Door omstandigheden (brug) is mijn supermarkt opeens een heel stuk verder geworden. Dubbele. Dus nu is dat een half uur fietsen. Dan wil je écht niet zonder auto zitten.
Gewoon je zwembroek aan en een fiets aan de andere kant zetten. ^O^
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184593254
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:12 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik gebruik een deelauto. Ik heb de auto ca. 2-3 dagen per week, en rij dan flinke stukken (100+ km). Het bevalt me goed: vast bedrag, altijd dezelfde parkeerplek, altijd schone auto, nooit verrassingen enzovoort. Nadelen zijn dat de auto niet altijd beschikbaar is. Er zijn dan wel andere deelauto's, maar dan moet ik naar een andere straat lopen of fietsen. Geen big deal, tenzij je met je kind ineens weg moet. Dan is het een beetje gedoe.

Regelmatig kijk ik of ik een auto kan rijden voor dat geld, maar het deelauto concept is gewoon te goedkoop. Dan zou ik terug moeten naar kleine, tweedehands auto'tjes en daar heb ik echt geen zin meer in.
Welk deelautoconcept is dit?

quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:38 schreef Metalfreak het volgende:i
Misschien werkt het voor jou ergens in de Randstad dichtbij openbaar vervoer, maar voor de rest van Nederland is het echt niet haalbaar. Zou het ook niet willen, de vrijheid van de auto is me enorm veel waard. Maar bij mij staat dan ook een verre van rationele auto op de oprit.
Helemaal mee eens, ik ben als Fries van het platteland opgegroeid met het gegeven dat je van je 18e een auto en rijbewijs “moet” hebben. De behoefte is er nu wat minder en het kost gewoon veel geld! Ik zie dit ook niet als oplossing voor een ieder, maar als iets wat ik zelf wil proberen.

Voor familiebezoeken (naar Friesland) en dergelijke zou ik ook een auto kunnen huren.

[ Bericht 32% gewijzigd door KaheemSaid op 24-01-2019 15:03:49 ]
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:54:47 #62
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_184594247
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 23:56 schreef Antaris het volgende:
Zelf ook ooit mijn auto weggedaan, wat een verlossing!!
Filerijden, agressie in het verkeer, kosten en wat nog meer.
Mooiste is wanneer je op de fiets een hoop koekblikken inhaalt terwijl zij in de rij staan om in spitsuur een bocht te mogen maken.
Het is even wennen maar ik heb geen behoefte meer aan een auto.
Reizen met OV kan behoorlijk relaxed zijn, je hoeft je niet (minder) te ergeren aan andere mensen in het verkeer.
Ik heb drie jaar met het OV naar mijn werk gereisd. Je ergert je dan niet aan anderen in het verkeer maar wel aan geen plek hebben, stinkende mensen, niezen en hoesten in je buurt, onbeschoft gedrag, etcetc.
pi_184594808
Tja iedere persoon doet andere dingen in z'n leven maar ik heb in m'n auto toch wel zo'n 15.000 km prive gereden (10.000 zakelijk) afgelopen jaar. Londen, Duitsland en verschillende steden in NL. Ik zie mezelf nou niet echt als iemand die heel veel op stap gaat maar zou er toch niet aan moeten denken om al die dingen met het OV te doen. Meestal zitten er ook nog eens vrienden of familie bij me in de auto dus dan is het ook best efficiënt reizen.

Als je in binnenstad Amsterdam woont dan kun je veel gemakkelijker zonder auto want je hebt heel veel binnen handbereik (en parkeren is vaak duur of onmogelijk), maar zelfs dan lijkt het me toch wel dat je niet iedere dag alleen maar in Amsterdam wil rondhangen.
Facts don't care about your feelings
pi_184595800
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja iedere persoon doet andere dingen in z'n leven maar ik heb in m'n auto toch wel zo'n 15.000 km prive gereden (10.000 zakelijk) afgelopen jaar. Londen, Duitsland en verschillende steden in NL. Ik zie mezelf nou niet echt als iemand die heel veel op stap gaat maar zou er toch niet aan moeten denken om al die dingen met het OV te doen.
Op veel plekken kan je niets eens met het OV komen. Als ik wil mountainbiken op de Veluwe, bijv. bij de Loenermark, nou ik zou niet weten hoe ik daar moet komen zonder m'n mountainbikes achterin de Peugeot Partner (diesel).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184596429
Ik kan me geen leven zonder auto meer voorstellen. Buiten het feit om dat mijn werk niet te doen is zonder auto, maar gewoon de vrijheid en onafhankelijkheid die het biedt.

En voor het geld hoef je het niet te laten. Koop desnoods een Daihatsu, Suziki, 106, of een vergelijkbare frikandel.

Minder dan 20 euro per maand aan belasting en een tientje verzekering.
pi_184596439
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:15 schreef blomke het volgende:

[..]

Op veel plekken kan je niets eens met het OV komen. Als ik wil mountainbiken op de Veluwe, bijv. bij de Loenermark, nou ik zou niet weten hoe ik daar moet komen zonder m'n mountainbikes achterin de Peugeot Partner (diesel).
`Je kan ook in Schoorl prima mountainbiken, misschien is dat dichter bij huis? Zonder auto ga je inderdaad je vertier ook dichter bij huis zoeken. Dat hoeft niet perse fout te zijn. Toch heb ik vol overtuiging een koekblikje.

Ooit een half jaar zonder gedaan, wel een motor toen. Ik had toen een leaseauto ingelverd en wist niet of ik er weer een zou krijgen. Het was goed te doen maar dat ik een baan acepteerde zonder auto kocht ik er gelijk weer één. Ik miste het kennelijk wel heel erg.
pi_184597415
Autootje is wel erg relaxt om te hebben. Nodig heb ik het niet echt maar nu hoef ik niet in de kou en regen naar m'n werk te fietsen.

Vrienden bezoeken 's avonds is ook makkelijker nu. Dan drink ik best eens een wijntje. Als ik een auto zou lenen dan zou ik daar meer moeite omdat mensen dat nu eenmaal niet waarderen. Ik kan ook blijven tot zo laat ik wil en hoef dus niet rond middernacht nog met de bus etc.

Qua kosten... met een oud gebakje kan je geluk hebben maar ook pech. Een goedkope goede auto is tegenwoordig lastig te vinden. Zeker de kleine wagentjes zijn geliefd en zijn dus zo verkocht. Het meeste is rotzooi wat er te koop staat. Ook al lijkt het wat te zijn dan kan het maar zo dat je een paar honderd euro aan reparaties kwijt bent in korte tijd. Dat heb ik ook gehad. Vervelend was dat het daarna weer stuk ging en ik de auto nu naar de sloop moet doen want verder investeren is zinloos.

Verzekering hoeft met veel jaren niet veel te kosten. 250,- per jaar. Wegenbelasting ook zoiets. Dan nog anwb. Zeg 600,- per jaar ex brandstof en onderhoud.

OV is tegenwoordig ook best duur. Plus je moet ook weten hoe dat allemaal werkt.

Als m'n sociaal leven in mn woonplaats was en als ik echt weinig te besteden had dan zou ik het wel lekker zonder auto doen. Lijkt me heerlijk om de overheid minimaal te spekken.
pi_184597625
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:54 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ik heb drie jaar met het OV naar mijn werk gereisd. Je ergert je dan niet aan anderen in het verkeer maar wel aan geen plek hebben, stinkende mensen, niezen en hoesten in je buurt, onbeschoft gedrag, etcetc.
Eens, maar ik doelde eigenlijk wanneer je ergens heen moet in je vrije tijd, dus buiten spits om.
Was ik vergeten te vermelden.

Zelf fietste ik elke dag door weer en wind naar mijn werk, ik kon dan ook omkleden en douchen op het werk.
Mocht er echt 100 meter sneeuw liggen dan kon ik altijd nog meerijden met een collega.
pi_184597640
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik zweet altijd heel snel en een regenpak zorgt er altijd voor dat mijn broek altijd een uur in de wind meurt. Een licht buitje is geen probleem maar er komen ook wel eens complete moessons naar beneden. En als je dan 5 minuten moet fietsen is dat te overleven maar bij een half uur of langer maakt het niet meer uit en ben je zelfs met de beste regenkleding nog zeiknat.

En over dat aanstellen, ik denk dat dat wel meevalt ;):

[ afbeelding ]

Hoeveel fiets je zelf ?
Jouw eigen foto?
pi_184597680
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:15 schreef Kamover het volgende:
Dit zou mijn droom zijn, ontsnappen aan de melkkoe van de overheid, wat een vrijheid!
niet moeilijk hoor, zolang je niet in een gehucht werkt of woont
pi_184597711
Theoretisch gezien heb ik geen auto nodig. Ga met OV naar werk en woon op loopafstand van de supermarkt. Toch vind ik een auto wel veel vrijheid geven. Je kunt gewoon op veel meer plaatsen komen. Het is gewoon een extra optie. Fiets, OV of auto, wat is het meest handig.
ROBODEMONS..................|:(
pi_184597961
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:32 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

45,- geloof ik niet?

Belasting, verzekering, onderhoud, eventueel anwb lidmaatschap, klein stukje afschrijving? Of wat tel jij allemaal mee?

Ik zit op 70,- en dat kan bijna niet lager.
mijn auto kost 700 euro p/m en 450 p/m met reiskostenvergoeding. Ik kan geen situatie bedenken dat het goedkoper kan. Ik leg elke maand 150 euro bij om naar mijn werk te komen, omdat je onmogelijk met de 19 ct/km uitkomt.

Ik probeer elke keer mijn auto zo te kiezen dan de afschrijving rond de 150 euro/m is en reparaties tussen de 100 en 150 euro p/m zijn. Dat lukt mij elke keer wel redelijk

Ik zou zelf mijn auto niet wegdoen als ik dichterbij zou werken. Gewoon voor het gemak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184598210
Wij hebben nooit een auto gehad, wel abo op Greenwheels. Is voor ons echt prima te doen, maar goed, wij wonen in Amsterdam. Voor familiebezoek nemen we soms een auto, soms ov. Meestal zorgen we dat we zelf van deur tot deur komen, een enkele keer worden we op het station opgehaald.
pi_184598343
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:48 schreef Antaris het volgende:

[..]

Jouw eigen foto?
Yep
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_184599160
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

mijn auto kost 700 euro p/m en 450 p/m met reiskostenvergoeding. Ik kan geen situatie bedenken dat het goedkoper kan. Ik leg elke maand 150 euro bij om naar mijn werk te komen, omdat je onmogelijk met de 19 ct/km uitkomt.
Het kan heus wel goedkoper als je auto 700 p/m kost.
Facts don't care about your feelings
pi_184599421
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

mijn auto kost 700 euro p/m en 450 p/m met reiskostenvergoeding. Ik kan geen situatie bedenken dat het goedkoper kan. Ik leg elke maand 150 euro bij om naar mijn werk te komen, omdat je onmogelijk met de 19 ct/km uitkomt.

Ik probeer elke keer mijn auto zo te kiezen dan de afschrijving rond de 150 euro/m is en reparaties tussen de 100 en 150 euro p/m zijn. Dat lukt mij elke keer wel redelijk

Ik zou zelf mijn auto niet wegdoen als ik dichterbij zou werken. Gewoon voor het gemak.
Benzine zou ik niet mee tellen omdat dat voor iedereen verschillend is. En een oud klein Japans blikje kun je wel voor weinig rijden wat dat betreft.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184599608
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het kan heus wel goedkoper als je auto 700 p/m kost.
hoe dan? Netto is het 450 euro ivm reiskostenvergoeding.
25 euro autoverzekering
76 euro belasting
100 euro benzine
250 euro reparatie/afschrijving

Nieuwe auto is superhoge afschrijving, meer dan 250 euro ivm benodigde grootte auto
Een krot als auto is weer superhoge reparaties.

De afgelopen 10 jaar kwam ik netjes uit met mijn 250 euro reparatie/afschrijving.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:07:40 #78
481998 K21
Cappuccino
pi_184599637
Ik rij er eigenlijk ook nooit in. Zo weinig dat ik wekelijks de motor moet starten en laten lopen omdat anders m'n accu de geest geeft, vooral met dit weer. Ik heb een winkelcentrum hier om de hoek en werk is ook enkele minuten fietsen.

Maar ja, het is wel handig als je een keer naar de meubelboer of bouwmarkt moet o.i.d.. Een paar pakken laminaat, emmertjes verf of een stoel gaat niet zo lekker achterop je bagagedrager. :')
pi_184599701
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

hoe dan? Netto is het 450 euro ivm reiskostenvergoeding.
25 euro autoverzekering
76 euro belasting
100 euro benzine
250 euro reparatie/afschrijving

Wat voor auto is het?
Facts don't care about your feelings
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 20:18:37 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184599875
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:07 schreef K21 het volgende:
Ik rij er eigenlijk ook nooit in. Zo weinig dat ik wekelijks de motor moet starten en laten lopen omdat anders m'n accu de geest geeft, vooral met dit weer.
Wekelijks? Ik doe dat 1x per 2-3 maanden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:20:28 #81
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184599914
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:07 schreef K21 het volgende:
Ik rij er eigenlijk ook nooit in. Zo weinig dat ik wekelijks de motor moet starten en laten lopen omdat anders m'n accu de geest geeft, vooral met dit weer.
Als je er niet minstens een minuut of 20 mee gaat rijden dan doe je meer kwaad dan goed.
Huilen dan.
pi_184599946
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat voor auto is het?
renault espace
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184599956
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:07 schreef K21 het volgende:
Ik rij er eigenlijk ook nooit in. Zo weinig dat ik wekelijks de motor moet starten en laten lopen omdat anders m'n accu de geest geeft, vooral met dit weer. Ik heb een winkelcentrum hier om de hoek en werk is ook enkele minuten fietsen.

Maar ja, het is wel handig als je een keer naar de meubelboer of bouwmarkt moet o.i.d.. Een paar pakken laminaat, emmertjes verf of een stoel gaat niet zo lekker achterop je bagagedrager. :')
dan is je accu niet meer goed
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:25:10 #84
481998 K21
Cappuccino
pi_184600009
Tja. Toch te weinig mee gereden de afgelopen jaren, vrees ik. :@

Maar ja, ik heb hem gewoon ook echt nooit nodig. :+
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 januari 2019 @ 20:31:47 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184600129
quote:
3s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als je er niet minstens een minuut of 20 mee gaat rijden dan doe je meer kwaad dan goed.
Met stationair draaien laad je ook bijna niet op. Je moet echt even toeren draaien met dat ding.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:39:54 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184600274
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Met stationair draaien laad je ook bijna niet op. Je moet echt even toeren draaien met dat ding.
Exact. Stationair laad je niks bij en je hebt net wel de accu op z'n flikker gegeven voor de startstroom.

Verder komt je olie niet goed op temperatuur met condensvorming als gevolg (=water in je olie) en extra slijtage omdat olie op bedrijfstemperatuur moet zijn voor de beste smerende werking. En omdat sommige delen van het blok vrij snel op temperatuur zijn en andere delen nog ijskoud zijn zorgt dat nog eens voor extra slijtage.

Conclusie: of je gaat er een aardig stukje mee rijden of je blijft er mooi af. Een auto kan prima een paar maanden volledig stil staan zonder grote problemen.
Huilen dan.
pi_184600856
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Yep
Nice
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:06:03 #88
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184600899
Ik heb de auto niet nodig voor m'n werk, maar rij ongemerkt toch 12k per jaar. En ik vind m'n auto ook veel te leuk om weg te doen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_184600978
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:32 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

45,- geloof ik niet?

Belasting, verzekering, onderhoud, eventueel anwb lidmaatschap, klein stukje afschrijving? Of wat tel jij allemaal mee?

Ik zit op 70,- en dat kan bijna niet lager.
Als je een bak schadevrije jaren hebt en iets als een Suzuki Alto koopt voor 1500 euro kan dat best.

Voor 1500 euro vind je met een beetje zoeken hele degelijke exemplaren waar je vele jaren mee vooruit kan. 2 tientjes verzekering, 2 tientjes belasting, bijna 0 afschrijving. En met weinig kilometers gaat er ook weinig stuk.
pi_184601208
De mijne kost denk ik ook rond de 100 piek per maand. Eigenlijk is het belachelijk dat ik hem nog heb. Ik rijd hem zo weinig dat vriend en ik de auto's afwisselen zodat de mijne ook nog eens buiten komt :@

Toen ik hem kocht had ik hem wel echt nodig. Gebruik hem dan nu wel stukken minder, maar het gemak en de vrijheid die het me nu ook nog geeft vind ik de 100 piek meer dan waard.

En eigenlijk is het minder als je het verschil tussen de benzinekosten en ovkosten er nog eens aftrekt. Dat slaat wanneer je vrienden meeneemt vrij snel door naar voordeel voor de auto trouwens.

Niet dat ze me direct betalen, maar in cocktails en nacho's, dus dat telt dan ook eigenlijk weer dubbel...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_184601237
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

renault espace
Tja waarom heb je zo'n groot ding nodig, heb je 4 kinderen? En ipv daarvan kan je bijv. ook een Toyota Picnic rijden. Of Verso / Avensis zoals het nu meer heet. Zijn veel betrouwbaarder en minder onderhoud dan een Espace. M'n ouders hadden een Picnic en daar is in al die jaren nooit iets stuk gegaan.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:24:46 #92
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184601256
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:10 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als je een bak schadevrije jaren hebt en iets als een Suzuki Alto koopt voor 1500 euro kan dat best.

Voor 1500 euro vind je met een beetje zoeken hele degelijke exemplaren waar je vele jaren mee vooruit kan. 2 tientjes verzekering, 2 tientjes belasting, bijna 0 afschrijving. En met weinig kilometers gaat er ook weinig stuk.
Bijna 0 afschrijving -> en hoeveel exact? 0 is natuurlijk onzin.
Apk, onderhoud (dat zelfs nodig is bij 0km).

45 gaat je niet lukken.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_184601699
Al 12 jaar autovrij en zwemmend in de $$$. Af en toe een dikke auto huren voor een weekend of weekje vrij. OV of lopen/fietsen moeten natuurlijk wel realistische opties zijn.
pi_184602209
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:24 schreef embedguy het volgende:

[..]

Bijna 0 afschrijving -> en hoeveel exact? 0 is natuurlijk onzin.
Apk, onderhoud (dat zelfs nodig is bij 0km).

45 gaat je niet lukken.
Mijn vorige auto had 15 euro afschrijving per maand.
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:16:21 #95
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_184602287
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:12 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Mijn vorige auto had 15 euro afschrijving per maand.
Zit je al op 55¤/maand. Gooi er nog wat onderhoud bij en je zit zo over die 70¤/maand.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  donderdag 24 januari 2019 @ 22:50:46 #96
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184603215
1. Voor de keren dat je een auto nodig hebt, kun je er een huren. En wel precies het model dat je nodig hebt voor het doel dat je voor ogen hebt.

2. Het is fijn als je voor noodgevallen een auto in de buurt kunt lenen (of dat iemand voor je rijdt).

Ik mis mijn auto vooral op van die lamlendige dagen waarop ik vroeger gewoon in de auto stapte en tamelijk doelloos het land doorkruiste :')
  vrijdag 25 januari 2019 @ 08:25:16 #97
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_184607259
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:20 schreef blomke het volgende:

[..]

IS het deelauto concept ook beschikbaar in afgelegen dorpen?
Er zijn allerlei aanbieders/concepten, en naar mijn weten is o.a. https://onzeauto.com/ er eentje die zich richt op de meer dorpse omgeving.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 09:25:46 #98
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_184607883
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:56 schreef KaheemSaid het volgende:
Welk deelautoconcept is dit?
Ik heb van diverse deelauto concepten gebruik gemaakt tot nu toe: We Drive Solar, Snappcar en GreenWheels. Uit het hoofd is er ook MyWheels, OnzeAuto, en er gaat er eentje komen in samenwerking met Renault (ik kan even niet op de naam komen, maar die zit hoofdzakelijk in Amsterdam).
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_184610405
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:50 schreef Lunatiek het volgende:


Ik mis mijn auto vooral op van die lamlendige dagen waarop ik vroeger gewoon in de auto stapte en tamelijk doelloos het land doorkruiste :')
Ja, dit wel. Dat mag ik niet met de auto die ik kan lenen. Daar is die dan weer niet voor bedoeld, wat ik op zich wel begrijp. Maar met een eigen autootje zou ik het soms wel lekker vinden om wat te touren.
Somebody that I used to know
  vrijdag 25 januari 2019 @ 14:10:15 #100
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184612972
Ik zou mijn auto niet willen missen. De mooie donkerblauwe metallic lak, de mooie lijnen, de lichtmetalen 17" wielen, redelijk snel, stil en zuinig en van alle gemakken voorzien.

Mijn auto. O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')