abonnement Unibet Coolblue
pi_184576464
Blablabla...

De verkeersboetes misschien :')
Maar als het aankomt op zaken die serieus strafwaardig zijn, dan valt mijn bek elke keer weer open van verbazing.

Nu dit weer:
quote:
Drie jaar cel voor Drent wegens misbruik van dochters vanaf geboorte

Voor het seksueel misbruiken van zijn twee dochters vanaf het moment dat zij nog baby's waren, is de 48-jarige Andreas W. uit Meppel veroordeeld tot drie jaar cel. Daarvan is één jaar voorwaardelijk.

De straf is lager dan de geëiste vier jaar cel, waarvan een jaar voorwaardelijk. De rechter liet meewegen dat de man in een later stadium alsnog openheid van zaken gaf. W. stapte zelf naar de hulpverlening en toonde inzicht in wat hij zijn kinderen had aangedaan. (Saillant detail: De moeder deed eerder al aangifte. W. wilde aanvankelijk niets verklaren. Daardoor bleef vervolging uit wegens gebrek aan bewijs. In 2017 stapte de Meppelaar alsnog naar de politie en bekende hij het misbruik.)

De oudste dochter was in 2014 tien jaar oud toen zij na seksuele voorlichting op school haar moeder vertelde dat zij al jarenlang door haar vader werd misbruikt. Haar drie jaar jongere zusje vertelde hetzelfde verhaal.
Deze levende miskraam staat dus gewoon na 1,3jr weer op straat.

HOE DE FUCK kan je dit verantwoorden als rechter?!
En kom nou niet aan met onderbuik nonsens en reacties als "de beste stuurlui staan aan wal" etc.

Die zusjes hebben een trauma van heb ik jou daar, maar papa mag het na 1,3jr gewoon nog eens proberen. Want hij had toch wel helemaal zelf gemeld dat ie een probleem had. Dit land is fucking ziek!

Ik ben in staat zelf bij de gevangenpoort te wachten wanneer deze Andreas W. vrij komt om hem even te laten weten hoe ik over hem denk. En dit vooral met een gebalde vuist meermaals uitermate duidelijk te maken.

:r
People assume too much.
pi_184576494
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:39 schreef very het volgende:

Ik ben in staat zelf bij de gevangenpoort te wachten wanneer deze Andreas W. vrij komt om hem even te laten weten hoe ik over hem denk. En dit vooral met een gebalde vuist meermaals uitermate duidelijk te maken.

:r
Je bent niet de enige.
pi_184576518
Zeker op geweldsdelicten staat in Nederland behoorlijk zware straffen, zeker de laatste jaren word er flink gestraft, er zijn maar weinig landen in Europa met een echt levenslange straf die ook meerdere keren per jaar word gegeven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator woensdag 23 januari 2019 @ 17:45:00 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184576563
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:41 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Je bent niet de enige.
Genoeg tokkies die dezelfde stoere praat op internet verkondigen inderdaad
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184576565
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:43 schreef raptorix het volgende:
Zeker op geweldsdelicten staat in Nederland behoorlijk zware straffen, zeker de laatste jaren word er flink gestraft, er zijn maar weinig landen in Europa met een echt levenslange straf die ook meerdere keren per jaar word gegeven.
Wat mij betreft mag hier levenslang op staan.
  woensdag 23 januari 2019 @ 17:45:27 #6
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184576572
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:39 schreef very het volgende:
Blablabla...

De verkeersboetes misschien :')
Maar als het aankomt op zaken die serieus strafwaardig zijn, dan valt mijn bek elke keer weer open van verbazing.

Nu dit weer:

[..]

Deze levende miskraam staat dus gewoon na 1,3jr weer op straat.

HOE DE FUCK kan je dit verantwoorden als rechter?!
En kom nou niet aan met onderbuik nonsens en reacties als "de beste stuurlui staan aan wal" etc.

Die zusjes hebben een trauma van heb ik jou daar, maar papa mag het na 1,3jr gewoon nog eens proberen. Want hij had toch wel helemaal zelf gemeld dat ie een probleem had. Dit land is fucking ziek!

Ik ben in staat zelf bij de gevangenpoort te wachten wanneer deze Andreas W. vrij komt om hem even te laten weten hoe ik over hem denk. En dit vooral met een gebalde vuist meermaals uitermate duidelijk te maken.

:r
nee hoor over 2/3 jaar is hij alweer vrij. 1 jaar van z'n straf is namelijk voorwaardelijk. Dus 0,666 jaar.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184576614
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:45 schreef _--_ het volgende:

[..]

nee hoor over 2/3 jaar is hij alweer vrij. 1 jaar van z'n straf is namelijk voorwaardelijk. Dus 0,666 jaar.
3-1=2
2/3=0,66
0,66x2=1,33
People assume too much.
  woensdag 23 januari 2019 @ 17:48:52 #8
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184576640
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:47 schreef very het volgende:

[..]

3-1=2
2/3=0,66
0,66x2=1,33
owh ik dacht 1/3 van je straf. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184576645
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:45 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Genoeg tokkies die dezelfde stoere praat op internet verkondigen inderdaad
Als dit mij tokkie maakt, dan zou ik niet eens de moeite doen om het tegendeel uit te leggen.
pi_184576675
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:49 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Als dit mij tokkie maakt, dan zou ik niet eens de moeite doen om het tegendeel uit te leggen.
QFT
People assume too much.
pi_184576784
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:47 schreef very het volgende:

[..]

3-1=2
2/3=0,66
0,66x2=1,33
Nee, eerste jaar gaat niets vanaf, van de overige 2 jaar 1/3
dus 12 + 8 + 8 = 2 jaar en 4 maanden
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184576827
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:43 schreef raptorix het volgende:
Zeker op geweldsdelicten staat in Nederland behoorlijk zware straffen, zeker de laatste jaren word er flink gestraft, er zijn maar weinig landen in Europa met een echt levenslange straf die ook meerdere keren per jaar word gegeven.
In totaal zitten er nu +/- 40 mensen een levenslange straf uit.
People assume too much.
pi_184576912
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, eerste jaar gaat niets vanaf, van de overige 2 jaar 1/3
dus 12 + 8 + 8 = 2 jaar en 4 maanden
3 jaar cel, waarvan 1 voorwaardelijk.
Dat is dus 2 jaar cel.

2/3e van 2 jaar = 1,3jr

Of ben ik nou gek?
People assume too much.
  woensdag 23 januari 2019 @ 18:14:55 #14
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_184577124
De straffen in Nederland zijn prima. Hard straffen werkt niet. Kijk maar naar de VS. Veel meer criminaliteit dan in Nederland.
#KICKOUTZP
pi_184577573
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:14 schreef wollah het volgende:
De straffen in Nederland zijn prima. Hard straffen werkt niet. Kijk maar naar de VS. Veel meer criminaliteit dan in Nederland.
Waarom dan überhaupt straffen? We kunnen die pedopapa natuurlijk ook gewoon lekker een bloemetje geven en op een welverdiende vakantie sturen :')
People assume too much.
pi_184578463
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:37 schreef very het volgende:

[..]

Waarom dan überhaupt straffen? We kunnen die pedopapa natuurlijk ook gewoon lekker een bloemetje geven en op een welverdiende vakantie sturen :')
Verbannen lijkt me wel wat. We kunnen vast wel met de EU een eiland claimen en dat gebruiken gebruiken om zware criminelen te droppen. Mijn voorkeur gaat uit naar Groenland.
pi_184579113
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:14 schreef wollah het volgende:
De straffen in Nederland zijn prima. Hard straffen werkt niet. Kijk maar naar de VS. Veel meer criminaliteit dan in Nederland.
Maar nog effe serieus: 1,3 jaar effectief de bak in vind jij wel prima voor effectief 17 jaar misbruik van je eigen kinderen?
People assume too much.
  woensdag 23 januari 2019 @ 20:06:24 #18
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_184579732
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:45 schreef very het volgende:

[..]

Maar nog effe serieus: 1,3 jaar effectief de bak in vind jij wel prima voor effectief 17 jaar misbruik van je eigen kinderen?
Het is wat aan de lage kant, mee eens. Maar we moeten niet te lange celstraffen geven. Schiet niemand wat mee op.
#KICKOUTZP
pi_184587589
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 18:03 schreef very het volgende:

[..]

3 jaar cel, waarvan 1 voorwaardelijk.
Dat is dus 2 jaar cel.

2/3e van 2 jaar = 1,3jr

Of ben ik nou gek?
Ah dat voorwaardelijk had ik niet gezien,
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184587610
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:58 schreef very het volgende:

[..]

In totaal zitten er nu +/- 40 mensen een levenslange straf uit.
Ja en daarvan heeft nog nooit iemand gratie gekregen met uitzondering van mensen die terminaal ziek waren. En bovendien zie je vooral de laatste jaren dat er vaak levenslang gegeven word.

Vandaar dat de maximum straf ook naar 30 jaar is gezet om daar wat meer speling mee te hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 24 januari 2019 @ 08:56:14 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184587649
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:06 schreef wollah het volgende:

[..]

Het is wat aan de lage kant, mee eens. Maar we moeten niet te lange celstraffen geven. Schiet niemand wat mee op.
Alleen al het feit dat die meiden zich veilig voelen als die mafkees vastzit rechtvaardigt al levenslang wmb. Hebben die meisjes ook hè.
And so is the past
pi_184587689
Bizar lage straf wtf.
pi_184587718
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:39 schreef very het volgende:
Blablabla...

De verkeersboetes misschien :')
Maar als het aankomt op zaken die serieus strafwaardig zijn, dan valt mijn bek elke keer weer open van verbazing.

Nu dit weer:

[..]

Deze levende miskraam staat dus gewoon na 1,3jr weer op straat.

HOE DE FUCK kan je dit verantwoorden als rechter?!
En kom nou niet aan met onderbuik nonsens en reacties als "de beste stuurlui staan aan wal" etc.

Die zusjes hebben een trauma van heb ik jou daar, maar papa mag het na 1,3jr gewoon nog eens proberen. Want hij had toch wel helemaal zelf gemeld dat ie een probleem had. Dit land is fucking ziek!

Ik ben in staat zelf bij de gevangenpoort te wachten wanneer deze Andreas W. vrij komt om hem even te laten weten hoe ik over hem denk. En dit vooral met een gebalde vuist meermaals uitermate duidelijk te maken.

:r


KEN JIJ DE WET MANNETJE? HE? HE? HE? DE RECHTER HEEFT GEOORDEELD EN DIE IS HEILIG, VUILE POPULIST.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 24 januari 2019 @ 09:11:35 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184587817
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 09:03 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

KEN JIJ DE WET MANNETJE? HE? HE? HE? DE RECHTER HEEFT GEOORDEELD EN DIE IS HEILIG, VUILE POPULIST.
_O-.
And so is the past
pi_184587822
Wat is eigenlijk de maximumstraf op wat die gast gedaan heeft?
pi_184588287
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 09:12 schreef Linkse_krijger het volgende:
Wat is eigenlijk de maximumstraf op wat die gast gedaan heeft?
https://www.metronieuws.n(...)geen-gevangenisstraf

6 tot 16jr.
Maar.....

43% van alle kindermisbruikers krijgt géén gevangenisstraf :r Slechts 1 op de 5(!) verdwijnt voor meer dan 1 jaar achter de tralies |:(

Herinneren we dat bizarre advies nog om vooral geen aangifte te doen van kindermisbruik? Wat de fuck is er mis met dit land?


Man man man :N
People assume too much.
pi_184588990
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 09:45 schreef very het volgende:

[..]

https://www.metronieuws.n(...)geen-gevangenisstraf

6 tot 16jr.
Maar.....

43% van alle kindermisbruikers krijgt géén gevangenisstraf :r Slechts 1 op de 5(!) verdwijnt voor meer dan 1 jaar achter de tralies |:(

Herinneren we dat bizarre advies nog om vooral geen aangifte te doen van kindermisbruik? Wat de fuck is er mis met dit land?


Man man man :N
Ja kansloos. Ik zie ook niet in waarom deze man voor verzachtende omstandigheden in aanmerking komt.
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:41:44 #28
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_184589158
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:39 schreef very het volgende:
Ik ben in staat zelf bij de gevangenpoort te wachten wanneer deze Andreas W. vrij komt
Mag ik dan bij jou?
Terechte klacht.
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:49:04 #29
467754 DeAfgeleide
It's just a state of mind
pi_184589275
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:45 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag hier levenslang op staan.
onderbuiktokkies :')
pi_184589534
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 10:49 schreef DeAfgeleide het volgende:

[..]

onderbuiktokkies :')
Ah, daar is ie hoor! :')

Als je zo ziek in je kop bent dat je je eigen babies misbruikt en dit daarna nog gezellig jarenlang doorzet, en in eerste instantie ook niks toegeeft wanneer je eigen vrouw je aangeeft bij de politie, dan ben je wat mij betreft gewoon gediskwalificeerd om nog verder mee te doen in de maatschappij. Dat je dan na tien jaar misschien een beetje schuldgevoel krijgt zou daar niets aan af moeten doen.

Maar blijkbaar ziet men kindermisbruik in Nederland niet als iets ernstigs, gezien ook de link die ik eerder gepost heb.
People assume too much.
pi_184589650
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:04 schreef very het volgende:

[..]

Ah, daar is ie hoor! :')

Als je zo ziek in je kop bent
Als je ziek in je hoofd bent heeft een gevangenisstraf weinig zin, maak je het hoogstens erger mee. Zet zo iemand bij een psychiater en laat die beoordelen of ie nog in de maatschappij mee kan doen na een behandeling.
pi_184589675
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:11 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Als je ziek in je hoofd bent heeft een gevangenisstraf weinig zin, maak je het hoogstens erger mee.
Tenzij het dus levenslang zou zijn...
People assume too much.
pi_184590124
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:12 schreef very het volgende:

[..]

Tenzij het dus levenslang zou zijn...
Ik ben het niet per se met je oneens, alleen vind ik het niet rechtvaardig dat, wanneer iemand ontoerekeningsvatbaar is om wat voor reden dan ook, je hem daar de rest voor z'n leven moet straffen. Daar heb je dus wat meer voor nodig om dat te bepalen.
  donderdag 24 januari 2019 @ 12:30:22 #34
467754 DeAfgeleide
It's just a state of mind
pi_184590823
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:04 schreef very het volgende:

[..]

Ah, daar is ie hoor! :')

Als je zo ziek in je kop bent dat je je eigen babies misbruikt en dit daarna nog gezellig jarenlang doorzet, en in eerste instantie ook niks toegeeft wanneer je eigen vrouw je aangeeft bij de politie, dan ben je wat mij betreft gewoon gediskwalificeerd om nog verder mee te doen in de maatschappij. Dat je dan na tien jaar misschien een beetje schuldgevoel krijgt zou daar niets aan af moeten doen.

Maar blijkbaar ziet men kindermisbruik in Nederland niet als iets ernstigs, gezien ook de link die ik eerder gepost heb.
Wie is er gebaat bij om die mensen levenslang de cel in te tyfen. Zwaarder straffen werkt niet. Zie amerika
pi_184590930
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:30 schreef DeAfgeleide het volgende:

[..]

Wie is er gebaat bij om die mensen levenslang de cel in te tyfen. Zwaarder straffen werkt niet. Zie amerika
De slachtoffers? Alle andere kinderen die mogelijk slachtoffer zouden kunnen worden? De ouders van die mogelijke slachtoffers? De rest van de familie van de mogelijke slachtoffers? De dader zelf zelfs misschien, omdat ie nu simpelweg niet meer de fout in kan gaan en ook niet blootgesteld is aan verleidingen.
People assume too much.
pi_184590951
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 11:42 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Ik ben het niet per se met je oneens, alleen vind ik het niet rechtvaardig dat, wanneer iemand ontoerekeningsvatbaar is om wat voor reden dan ook, je hem daar de rest voor z'n leven moet straffen. Daar heb je dus wat meer voor nodig om dat te bepalen.
Een pedofiel is niet ontoerekeningsvatbaar.
Dat is gewoon iemand die een afwijking heeft in zijn seksuele voorkeur. Hij kiest er alsnog zelf voor om toe te geven aan die drang. Tuurlijk zal het vast heel lastig zijn om dat niet te doen, maar als je dat dus toch doet, dan is dat je wel degelijk aan te rekenen.
People assume too much.
pi_184591103
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:40 schreef very het volgende:

[..]

Een pedofiel is niet ontoerekeningsvatbaar.
Dat is gewoon iemand die een afwijking heeft in zijn seksuele voorkeur. Hij kiest er alsnog zelf voor om toe te geven aan die drang. Tuurlijk zal het vast heel lastig zijn om dat niet te doen, maar als je dat dus toch doet, dan is dat je wel degelijk aan te rekenen.
Ik ben er niet in doorgeleerd dus daar kan ik niet over oordelen maar ik denk wel dat als er een mogelijkheid is om iemand te genezen van die drang waardoor hij weer normaal kan functioneren, je iemand die kans zou moeten kunnen geven.

Anders kun je iemand net zo goed meteen onder de groene zoden leggen.
pi_184591243
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:50 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Ik ben er niet in doorgeleerd dus daar kan ik niet over oordelen maar ik denk wel dat als er een mogelijkheid is om iemand te genezen van die drang waardoor hij weer normaal kan functioneren, je iemand die kans zou moeten kunnen geven.

Anders kun je iemand net zo goed meteen onder de groene zoden leggen.
Van de website rechtspraak.nl:

Wat is het doel van straffen?

Vergelding
Een doel van een straf is vergelding. Wie een strafbaar feit heeft begaan, mag daar niet mee wegkomen. Hij verdient straf. Het slachtoffer en de samenleving verdienen genoegdoening.

Afschrikken
Criminelen die bewust een misdaad plannen, weten dat ze gevangenisstraf kunnen krijgen als ze gepakt worden. Op daders die hun misdaad plegen vanwege weinig zelfcontrole, zwakbegaafdheid of alcohol en drugs, heeft een lange gevangenisstraf minder afschrikwekkend effect.

Dan is er daarnaast nog bescherming van de samenleving en voorkomen van herhaling. Deze laatste twee zijn inderdaad persoonsafhankelijk. Maar iemand die effectief 17jr misbruik heeft gepleegd bij zijn eigen kinderen, al vanaf baby af aan, is iets te ver heen om hem die nieuwe kans nog te geven.

Hoe dan ook; 1,3 jr de bak in is natuurlijk zowel geen genoegdoening en al helemaal geen afschrik voorbeeld. Lijkt me ook niet dat dit bijdraagt aan het veiliger maken van de samenleving of het voorkomen van herhaling. Het is dat ik niet op kinderen val, want als ik dat wel deed dan had ik dat risico van 1,3 jaar cel voor lief genomen en mezelf lekker me gang laten gaan.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:02:56 #39
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184591301
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:39 schreef very het volgende:
Blablabla...

De verkeersboetes misschien :')
Maar als het aankomt op zaken die serieus strafwaardig zijn, dan valt mijn bek elke keer weer open van verbazing.

Nu dit weer:

[..]

Deze levende miskraam staat dus gewoon na 1,3jr weer op straat.

HOE DE FUCK kan je dit verantwoorden als rechter?!
En kom nou niet aan met onderbuik nonsens en reacties als "de beste stuurlui staan aan wal" etc.

Die zusjes hebben een trauma van heb ik jou daar, maar papa mag het na 1,3jr gewoon nog eens proberen. Want hij had toch wel helemaal zelf gemeld dat ie een probleem had. Dit land is fucking ziek!

Ik ben in staat zelf bij de gevangenpoort te wachten wanneer deze Andreas W. vrij komt om hem even te laten weten hoe ik over hem denk. En dit vooral met een gebalde vuist meermaals uitermate duidelijk te maken.

:r
Welke straf had hij moeten hebben volgens jou en vooral waarom die straf en niet deze?

Articuleer je mening.

Tevens: met name voor zware delicten wordt in Nederland zwaarder gestraft dan in de ons omringende landen muv Frankrijk. Dit is een feit, niet iets wat je wel of niet kunt vinden.

Waarom wil jij ex-gedetineerden in elkaar slaan? Ben je op zoek naar slachtoffers om je eigen drang tot geweldpleging op bot te vieren?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:04:10 #40
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_184591326
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 20:06 schreef wollah het volgende:

[..]

Het is wat aan de lage kant, mee eens. Maar we moeten niet te lange celstraffen geven. Schiet niemand wat mee op.
De slachtoffers zijn ook altijd erg blij dat de dader na een gevangenisstraf vervroegd wordt vrijgelaten
"Hoka Hey!"
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:08:16 #41
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_184591391
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:17 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Verbannen lijkt me wel wat. We kunnen vast wel met de EU een eiland claimen en dat gebruiken gebruiken om zware criminelen te droppen. Mijn voorkeur gaat uit naar Groenland.
John de Mol met zijn Talpa :r inschakelen en eindelijk een reality show die ik zou willen zien.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_184591519
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:00 schreef very het volgende:

[..]

Dan is er daarnaast nog bescherming van de samenleving en voorkomen van herhaling. Deze laatste twee zijn inderdaad persoonsafhankelijk. Maar iemand die effectief 17jr misbruik heeft gepleegd bij zijn eigen kinderen, al vanaf baby af aan, is iets te ver heen om hem die nieuwe kans nog te geven.

Hoe dan ook; 1,3 jr de bak in is natuurlijk zowel geen genoegdoening en al helemaal geen afschrik voorbeeld. Lijkt me ook niet dat dit bijdraagt aan het veiliger maken van de samenleving of het voorkomen van herhaling. Het is dat ik niet op kinderen val, want als ik dat wel deed dan had ik dat risico van 1,3 jaar cel voor lief genomen en mezelf lekker me gang laten gaan.
Oké, even hypothetisch hé, stel dat die man ziek in z'n hoofd is en dus z'n drang niet onder controle kan houden. Is het dan zijn schuld dat hij 17 jaar die meisjes misbruikt heeft? Stel nou dat ze na 2x al aan de bel getrokken hebben en de instanties hebben daar niet op geacteerd, of, nog erger, ze hebben niet aan de bel getrokken. Kun je iemand dan veroordelen voor iets waar hij zelf uiteindelijk niet voor aan te rekenen was?

Ik ben het met je eens dat 1, 2 of 3 jaar niet aan genoegdoening doet maar ik vind niet dat je iemand maar moet laten wegrotten in de cel omdat de slachtoffers dan genoegdoening geeft. Sterker nog, ik denk dat je slachtoffers daar helemaal geen genoegdoening mee geeft, die zul je ze niet, of nauwelijks, kunnen geven.

En voor wat betreft je opmerking dat ie al te ver heen is: wiens schuld is dat? En kan hij daar zelf wat aan doen? Zo niet, dan kun je hem daar toch ook niet voor straffen?
pi_184591578
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:02 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Welke straf had hij moeten hebben volgens jou en vooral waarom die straf en niet deze?

Articuleer je mening.

Tevens: met name voor zware delicten wordt in Nederland zwaarder gestraft dan in de ons omringende landen muv Frankrijk. Dit is een feit, niet iets wat je wel of niet kunt vinden.

Waarom wil jij ex-gedetineerden in elkaar slaan? Ben je op zoek naar slachtoffers om je eigen drang tot geweldpleging op bot te vieren?
Wat is er mis met 30 jaar tralies?
Of wat is er mis met een spuitje en opruim dienst? Twee kinderen vanaf de geboorte... te gestoord om het nog een kans te geven.

Als iemand zonder rijbewijs met 200 over de a1 knalt is de kans groter dat hij meer straf krijg dan deze gestoorde dude...

Er is geen reden voor jezelf niet onder controlle te houden...
Ben je zo geil?
Ga dan handkarren achter xhamster.
Ga naar Amsterdam
Ga op Tinder


Genoeg legale manierem om lekker te seksen...
Interessant he ?
pi_184591627
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:02 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Welke straf had hij moeten hebben volgens jou en vooral waarom die straf en niet deze?

Articuleer je mening.

Tevens: met name voor zware delicten wordt in Nederland zwaarder gestraft dan in de ons omringende landen muv Frankrijk. Dit is een feit, niet iets wat je wel of niet kunt vinden.

Waarom wil jij ex-gedetineerden in elkaar slaan? Ben je op zoek naar slachtoffers om je eigen drang tot geweldpleging op bot te vieren?
:')
Lees maar door de berichten heen om te kijken waarom ik deze straf niet goed vind.

Jij vind het blijkbaar allemaal wel kunnen. Ik vind daar iets van.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:22:49 #45
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184591629
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:19 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Wat is er mis met 30 jaar tralies?
Of wat is er mis met een spuitje en opruim diens? Twee kinderen vanaf de geboorte... te gestoord om het nog een kans te geven.

Als iemand zonder rijbewijs met 200 over de a1 knalt is de kans groter dat huj meer straf krijg dan deze gestoorde dude...
Beide voorgestelde straffen zijn niet mogelijk in ons stelsel. Probeer het eens in een Arabisch kankerland of de USA.

Bij te hard rijden worden boetes gegeven en eventuele ontzeggingen van de rijbevoegdheid, geen gevangenisstraffen. Informeer jezelf voordat je met de grote mensen probeert mee te praten.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:23:45 #46
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184591646
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:22 schreef very het volgende:

[..]

:')
Lees maar door de berichten heen om te kijken waarom ik deze straf niet goed vind.

Jij vind het blijkbaar allemaal wel kunnen. Ik vind daar iets van.
Ik heb alle berichten gelezen en daar heb ik niet gevonden welke straf deze persoon volgens jou had moeten hebben en vooral waarom die beter was geweest dan de huidige straf.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184591688
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:22 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Beide voorgestelde straffen zijn niet mogelijk in ons stelsel. Probeer het eens in een Arabisch kankerland of de USA.

Bij te hard rijden worden boetes gegeven en eventuele ontzeggingen van de rijbevoegdheid, geen gevangenisstraffen. Informeer jezelf voordat je met de grote mensen probeert mee te praten.
Tuurlijk wel, dan moet ons wetgeving gewoon veranderen...
Als een Rechter gevoel heeft en een gezin zal die echt zijn best doen om hem zo hard mogelijk te straffen.

Stel per 1-1-20 krijg je direct de doodstraf als je een kind misbruikt, weet zeker dat het af zal nemen... oplossen zal zeker niet.

Ik vind wat deze dude gedaan heeft eigenlijk nog erger dan een moord...
Interessant he ?
pi_184591713
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:22 schreef very het volgende:

[..]

:')
Lees maar door de berichten heen om te kijken waarom ik deze straf niet goed vind.

Jij vind het blijkbaar allemaal wel kunnen. Ik vind daar iets van.
Eens!
Ik trek me terug als hij (minimaal) 20 jaar achter tralies verdwijnt, als hij zijn teelballen laat wegsnijden is 15 jaar ook goed.
Interessant he ?
pi_184591728
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:16 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Oké, even hypothetisch hé, stel dat die man ziek in z'n hoofd is en dus z'n drang niet onder controle kan houden. Is het dan zijn schuld dat hij 17 jaar die meisjes misbruikt heeft? Stel nou dat ze na 2x al aan de bel getrokken hebben en de instanties hebben daar niet op geacteerd, of, nog erger, ze hebben niet aan de bel getrokken. Kun je iemand dan veroordelen voor iets waar hij zelf uiteindelijk niet voor aan te rekenen was?

Ik ben het met je eens dat 1, 2 of 3 jaar niet aan genoegdoening doet maar ik vind niet dat je iemand maar moet laten wegrotten in de cel omdat de slachtoffers dan genoegdoening geeft. Sterker nog, ik denk dat je slachtoffers daar helemaal geen genoegdoening mee geeft, die zul je ze niet, of nauwelijks, kunnen geven.

En voor wat betreft je opmerking dat ie al te ver heen is: wiens schuld is dat? En kan hij daar zelf wat aan doen? Zo niet, dan kun je hem daar toch ook niet voor straffen?
Als ik niet van de chocolade af kan blijven, dan ben ik toch ook verantwoordelijk voor mijn te dikke buik?
People assume too much.
pi_184591740
Van mij mogen dit soort zaken veel zwaarder bestraft worden iig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:31:12 #51
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184591749
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:26 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, dan moet ons wetgeving gewoon veranderen...
Als een Rechter gevoel heeft en een gezin zal die echt zijn best doen om hem zo hard mogelijk te straffen.

Stel per 1-1-20 krijg je direct de doodstraf als je een kind misbruikt, weet zeker dat het af zal nemen... oplossen zal zeker niet.

Ik vind wat deze dude gedaan heeft eigenlijk nog erger dan een moord...
Jij wilt graag dat we rechters krijgen die zo hard mogelijk straffen bij mensen die een delict hebben gepleegd van jouw keuze? _O-

Er is al lang onomstotelijk vastgesteld dat de zwaarte van straffen nauwelijks tot geen invloed heeft op de vraag of een dader overgaat tot het plegen van een delict bij ernstige delicten. Dus beweren dat je 'zeker weet' dat dat wel zo is is nogal lachwekkend. Dat zul je echt uitgebreid moeten onderbouwen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184591754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:23 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik heb alle berichten gelezen en daar heb ik niet gevonden welke straf deze persoon volgens jou had moeten hebben en vooral waarom die beter was geweest dan de huidige straf.
Niet?
Nog maar eens proberen dan.
People assume too much.
pi_184591766
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:29 schreef very het volgende:

[..]

Als ik niet van de chocolade af kan blijven, dan ben ik toch ook verantwoordelijk voor mijn te dikke buik?
Ik dacht een serieuze discussie te hebben, jammer dit weer.
pi_184591812
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:32 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Ik dacht een serieuze discussie te hebben, jammer dit weer.
Het is een versimpeling, maar wel een kloppende.
De drang kan nog zo groot zijn... Als jij zelf geen actie onderneemt om er vanaf te komen, dan ben je zelf verantwoordelijk. Niet de staat die dan maar de signalen (die er misschien vanaf buiten niet eens waren) beter had moeten invullen.
People assume too much.
pi_184591844
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:34 schreef very het volgende:

[..]

Het is een versimpeling, maar wel een kloppende.
De drang kan nog zo groot zijn... Als jij zelf geen actie onderneemt om er vanaf te komen, dan ben je zelf verantwoordelijk. Niet de staat die dan maar de signalen (die er misschien vanaf buiten niet eens waren) beter had moeten invullen.
Ik heb in mijn eerste post het woord ontoerekeningsvatbaar al gebruikt:

quote:
Artikel 39
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, dat hem wegens de gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens niet kan worden toegerekend.
En dat is waar jouw vergelijking krom gaat: ja die dikke buik is een gevolg van de chocola maar stel dat jij door een stoornis jouw eigen drang niet kan bedwingen, ben jij dan "schuldig" of ligt het buiten je macht?
pi_184591893
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:37 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Ik heb in mijn eerste post het woord ontoerekeningsvatbaar al gebruikt:

[..]

En dat is waar jouw vergelijking krom gaat: ja die dikke buik is een gevolg van de chocola maar stel dat jij door een stoornis jouw eigen drang niet kan bedwingen, ben jij dan "schuldig" of ligt het buiten je macht?
Ja, maar nergens staat dat de persoon deze stoornis had. Als bleek dat hij psychisch niet in orde zou zijn, dan zou er nog tbs bij komen. Daarbij heeft hij eerder ontkent, dus wist hij wel degelijk dat wat hij deed fout was. Getuige ook zijn latere inzicht.

Al vind ik ergens dat je überhaupt psychisch niet in orde bent als je op kinderen valt. Maar niet op een manier dat je er dan opeens niet zelf meer verantwoordelijk voor bent.
People assume too much.
pi_184591916
Stelling: straffen in Nederland hoger dan elders...

Antwoord: dat klopt.

Wat is nu de klacht n.a.v. je topictitel?

De rest van je OP is namelijk standaard 'straffen moeten hoger!?@!@!#$@!@!!' gebrabbel.
pi_184591921
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:40 schreef very het volgende:

[..]

Ja, maar nergens staat dat de persoon deze stoornis had. Als bleek dat hij psychisch niet in orde zou zijn, dan zou er nog tbs bij komen.

Al vind ik ergens dat je überhaupt psychisch niet in orde bent als je op kinderen valt. Maar niet op een manier dat je er dan opeens niet zelf meer verantwoordelijk voor bent.
Is dat wel uitgezocht dan? Ik ben het namelijk met je eens, als je je vergrijpt aan kinderen zou tbs wat mij betreft standaard in het pakket moeten zitten. Van daaruit kan dan bepaald worden of hij al dan niet toerekeningsvatbaar was en kan de strafmaat daarop aangepast worden, maar goed dat is een andere discussie.

Ik ben het nog steeds niet met je eens dat hogere/langere straf == beter.
pi_184591944
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Stelling: straffen in Nederland hoger dan elders...

Antwoord: dat klopt.

Wat is nu de klacht n.a.v. je topictitel?

De rest van je OP is namelijk standaard 'straffen moeten hoger!?@!@!#$@!@!!' gebrabbel.
Uhuh :')
People assume too much.
pi_184591955
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:42 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Is dat wel uitgezocht dan? Ik ben het namelijk met je eens, als je je vergrijpt aan kinderen zou tbs wat mij betreft standaard in het pakket moeten zitten. Van daaruit kan dan bepaald worden of hij al dan niet toerekeningsvatbaar was en kan de strafmaat daarop aangepast worden, maar goed dat is een andere discussie.

Ik ben het nog steeds niet met je eens dat hogere/langere straf == beter.
Ik vind dat dus wel. Vooral als je kijkt wat straffen voor bedoeld zijn, dan schiet deze uitspraak op meerdere punten tekort.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:46:03 #61
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184591963
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:44 schreef very het volgende:

[..]

Uhuh :')
Als je goed luistert is dat inderdaad het geluid dat je onderbuik voortbrengt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184591970
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:45 schreef very het volgende:

[..]

Ik vind dat dus wel. Vooral als je kijkt wat straffen voor bedoeld zijn, dan schiet deze uitspraak op meerdere punten tekort.
Dat mag, die discussie hoeven we niet te voeren, daar worden we het toch niet over eens :)
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:47:54 #63
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184591994
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:45 schreef very het volgende:

[..]

Ik vind dat dus wel. Vooral als je kijkt wat straffen voor bedoeld zijn, dan schiet deze uitspraak op meerdere punten tekort.
Je spreekt in vaagheden. Wees nou eens specifiek.

Welke straf had hij precies moeten hebben en wat bereiken* we met die straf wat we nu met de huidige straf niet hebben bereikt.

*en dan graag beargumenteerd met feiten en niet met aannames uit je onderbuik.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184592090
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:46 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Als je goed luistert is dat inderdaad het geluid dat je onderbuik voortbrengt.
Nee hoor, dat is slechts jouw simpele redenering
People assume too much.
pi_184592135
Wat is het nut nog om deze dude nog mee te laten draaien in onze samenleving?
Hij zal nooit een baan vinden... dus uitkering... kost een hoop geld...

Kinderen zijn niet veilig...

Wat nu?
Interessant he ?
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:57:02 #66
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184592166
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:53 schreef very het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is slechts jouw simpele redenering
_O-
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184592188
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:47 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je spreekt in vaagheden. Wees nou eens specifiek.

Welke straf had hij precies moeten hebben en wat bereiken* we met die straf wat we nu met de huidige straf niet hebben bereikt.

*en dan graag beargumenteerd met feiten en niet met aannames uit je onderbuik.
Ik heb toch geen inzage in de verdere feiten? Alleen de feiten die nu op tafel liggen. En dat is voor mij genoeg om tot de conclusie te komen dat de straf bizar laag lijkt.
People assume too much.
pi_184592198
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:57 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

_O-
Makkelijk vermaakt worden is ook een teken van een simpele geest.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 13:59:21 #69
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184592208
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:55 schreef Zwolsboy het volgende:
Wat is het nut nog om deze dude nog mee te laten draaien in onze samenleving?
Hij zal nooit een baan vinden... dus uitkering... kost een hoop geld...

Kinderen zijn niet veilig...

Wat nu?
Iedereen maakt deel uit van onze samenleving, gedetineerden zijn daar niet op miraculeuze wijze van uitgezonderd.

Hoe kom je er bij dat hij nooit een baan zal vinden? Daarnaast; iemand voor het leven opsluiten is niet bepaald gratis.

En hoe kom je erbij dat kinderen niet veilig zijn?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:00:10 #70
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184592223
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:58 schreef very het volgende:

[..]

Ik heb toch geen inzage in de verdere feiten? Alleen de feiten die nu op tafel liggen. En dat is voor mij genoeg om tot de conclusie te komen dat de straf bizar laag lijkt.
Goed dat je zelf ook inziet dat je maar wat in het wilde weg aan het roeptoeteren bent. ^O^
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184592246
Als deze dude nooit geboren was geweest waren deze kinderen ook niet misbruikt, het zal me niet verbazen dat er meer misbruikt zijn geweest.

Ja ze kosten dan ook geld, maar zwaar werk laten doen in de bak brengt geld op.

Zou jij als je werkgever was iemand aan nemen dat kinderen ernstig misbruikt heeft in het verleden?

Ik niet...
Interessant he ?
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:04:36 #72
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184592315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:01 schreef Zwolsboy het volgende:
Als deze dude nooit geboren was geweest waren deze kinderen ook niet misbruikt, het zal me niet verbazen dat er meer misbruikt zijn geweest.

Ja ze kosten dan ook geld, maar zwaar werk laten doen in de bak brengt geld op.

Zou jij als je werkgever was iemand aan nemen dat kinderen ernstig misbruikt heeft in het verleden?

Ik niet...
Het zou mij ook niet verbazen als blijkt dat jij kinderen hebt misbruikt dus wat is je punt precies?

Dwangarbeid is een mensenrechtenschending. En denken dat gedetineerden die werken geld opbrengen is een illusie.

Ik zou als werkgever niet per definitie een ex-gedetineerde niet aannemen nee.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184592404
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:00 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Goed dat je zelf ook inziet dat je maar wat in het wilde weg aan het roeptoeteren bent. ^O^
Ah! Alleen het eerste deel van mijn reactie gelezen, zie ik.
People assume too much.
pi_184592514
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:04 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]


Dwangarbeid is een mensenrechtenschending. En denken dat gedetineerden die werken geld opbrengen is een illusie.


Bij mensen die onschuldig zijn en nooit iets fout gedaan hebben eens.
Maar bij zeer ernstig foute mensen, die mag je van mij gerust hard laten werken, zeer lange dagen zodat ze voelen wat ze fout gedaan hebben.

In jou ogen na 2 jaar vrij laten en wat als ze weer foute daden gaan doen?
Interessant he ?
pi_184592669
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 09:12 schreef Linkse_krijger het volgende:
Wat is eigenlijk de maximumstraf op wat die gast gedaan heeft?
Dat zijn de straffen die zijn medegevangenen geven als ze de kans krijgen. Die houden niet zo van dit soort types.
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:29:14 #76
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184592778
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:09 schreef very het volgende:

[..]

Ah! Alleen het eerste deel van mijn reactie gelezen, zie ik.
Het tweede deel is een 100% herhaling van wat je eerder hebt gepost en geen antwoord op de vraag: welke straf zou hij dan moeten hebben en waarom en wat bereiken we met die straf wat we met de huidige straf niet bereiken?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184592806
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:25 schreef Everythingexist het volgende:

[..]

Dat zijn de straffen die zijn medegevangenen geven als ze de kans krijgen. Die houden niet zo van dit soort types.
Niemand houdt van deze types, behalve rechters blijkbaar.

Ik zeg het nog maar eens:
43% van alle kindermisbruikers gaat niet naar de gevangenis. Van degene die wél naar de gevangenis gaan zit maar 1/5e en celstraf uit van meer dan een jaar.

Dus van elke 100 kindermisbruikers gaan er maar 11 langer dan één jaar het gevang in.
En een aantal mensen hier doen alsof dat heel normaal is en vinden het vreemd dat ik dit afkeur |:(
People assume too much.
pi_184592858
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:29 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het tweede deel is een 100% herhaling van wat je eerder hebt gepost en geen antwoord op de vraag: welke straf zou hij dan moeten hebben en waarom en wat bereiken we met die straf wat we met de huidige straf niet bereiken?
Laat me je dan vragen waarom jij denkt dat dit wél een goede straf is en wat we hiermee bereiken?

En het waarom heb ik overigens wel al eerder uit de doeken gedaan. Straf is een mengsel van vergelding, afschrikken, beschermen van samenleving en voorkomen van herhaling. In ieder geval op twee punten valt deze straf te verwaarlozen.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:33:26 #79
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184592871
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:16 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Bij mensen die onschuldig zijn en nooit iets fout gedaan hebben eens.
Maar bij zeer ernstig foute mensen, die mag je van mij gerust hard laten werken, zeer lange dagen zodat ze voelen wat ze fout gedaan hebben.

In jou ogen na 2 jaar vrij laten en wat als ze weer foute daden gaan doen?
Of dat van jou mag is niet relevant. Als Nederland dwangarbeid gaat invoeren dan kunnen we onze goede contacten met bevriende landen vaarwel zeggen en leven we over 10 jaar weer in de middeleeuwen.

Ik heb geen mening over de vraag of deze straf correct is of niet. Ik ben me er namelijk van bewust dat ik in het algemeen te weinig ervaring en kennis heb om iets zinvols te zeggen over dergelijke dingen, laat staan in een specifiek geval waarvan ik bij lange na niet alle feiten ken.

In tegenstelling tot sommige personen, die ondanks een gebrek een kennis en inzicht, graag hun onderbuikjes laten schreeuwen bedank ik daar voor. Ik ben namelijk geen tokkie.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:35:21 #80
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184592896
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:32 schreef very het volgende:

[..]

Laat me je dan vragen waarom jij denkt dat dit wél een goede straf is en wat we hiermee bereiken?
Ik denk dat helemaal niet.

Jij bent degene die bezwaar maakt dus jij bent ook degene die argumenten moeten op tafel moet leggen en dat doe je niet.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184592900
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:33 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Of dat van jou mag is niet relevant. Als Nederland dwangarbeid gaat invoeren dan kunnen we onze goede contacten met bevriende landen vaarwel zeggen en leven we over 10 jaar weer in de middeleeuwen.

Ik heb geen mening over de vraag of deze straf correct is of niet. Ik ben me er namelijk van bewust dat ik in het algemeen te weinig ervaring en kennis heb om iets zinvols te zeggen over dergelijke dingen, laat staan in een specifiek geval waarvan ik bij lange na niet alle feiten ken.

In tegenstelling tot sommige personen, die ondanks een gebrek een kennis en inzicht, graag hun onderbuikjes laten schreeuwen bedank ik daar voor. Ik ben namelijk geen tokkie.
*geeft zichtzelf schouderklopje*
People assume too much.
pi_184592907
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:35 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik denk dat helemaal niet.

Jij bent degene die bezwaar maakt dus jij bent ook degene die argumenten moeten op tafel moet leggen en dat doe je niet.
Dat doe ik wel, maar jij lijkt ze te negeren.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:36:35 #83
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184592915
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Van mij mogen dit soort zaken veel zwaarder bestraft worden iig.
Omdat?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:37:47 #84
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184592933
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:36 schreef very het volgende:

[..]

Dat doe ik wel, maar jij lijkt ze te negeren.
Nee dat doe je niet. Je hebt nog geen enkel argument gegeven. Het enige wat je doet is roepen dat het te laag is. Maar als je wordt gevraagd wat het dan moet zijn en wat we daar precies mee bereiken dan geef je niet thuis.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184592951
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Omdat?
Vanuit mijn primitieve behoefte tot vergelding; simpel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184592974
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:37 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee dat doe je niet. Je hebt nog geen enkel argument gegeven. Het enige wat je doet is roepen dat het te laag is. Maar als je wordt gevraagd wat het dan moet zijn en wat we daar precies mee bereiken dan geef je niet thuis.
Gast, leer anders lezen. Ik heb het nu meermaals gezegd. Zelfs in een antwoord direct op jou. Ik blijf niet bezig.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:40:37 #87
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184592993
quote:
16s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Vanuit mijn primitieve behoefte tot vergelding; simpel.
Ah okay, je wilt graag mensen zien lijden. Duidelijk.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:40:56 #88
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184593002
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:39 schreef very het volgende:

[..]

Gast, leer anders lezen. Ik heb het zelfs meermaals gezegd. Zelfs in een antwoord direct op jou. Ik blijf niet bezig.
Dat heb je niet. Is gewoon totale onzin.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184593028
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:40 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ah okay, je wilt graag mensen zien lijden. Duidelijk.
Ja dat schrijf ik toch vriendelijke vriend. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184593030
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:40 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat heb je niet. Is gewoon totale onzin.
:')
Leuke trollpoging.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:43:47 #91
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184593055
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:42 schreef very het volgende:

[..]

:')
Leuke trollpoging.
Niets. Ik heb al jouw posts gelezen en in geen enkele post geef je aan welke straf hij moet hebben en wat we daar precies mee bereiken en waarom dat zo is.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184593090
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:43 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Niets. Ik heb al jouw posts gelezen en in geen enkele post geef je aan welke straf hij moet hebben en wat we daar precies mee bereiken en waarom dat zo is.
Dan ben je blijkbaar blind.
Maar wat ik zei; ik blijf niet bezig. Doe nog maar een keer goed je best om het tóch terug te vinden OF blijf gewoon weg.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:48:17 #93
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184593117
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:45 schreef very het volgende:

[..]

Dan ben je blijkbaar blind.
Maar wat ik zei; ik blijf niet bezig. Doe nog maar een keer goed je best om het tóch terug te vinden OF blijf gewoon weg.
Nou, herhaal het eens dan, doe een quote, stuur een link, whatever.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184593215
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:48 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nou, herhaal het eens dan, doe een quote, stuur een link, whatever.
Maar, wat vind jij zelf een gepaste straf voor zo iemand dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:55:04 #95
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184593230
quote:
16s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar, wat vind jij zelf een gepaste straf voor zo iemand dan?
quote:
Ik heb geen mening over de vraag of deze straf correct is of niet. Ik ben me er namelijk van bewust dat ik in het algemeen te weinig ervaring en kennis heb om iets zinvols te zeggen over dergelijke dingen, laat staan in een specifiek geval waarvan ik bij lange na niet alle feiten ken.

In tegenstelling tot sommige personen, die ondanks een gebrek een kennis en inzicht, graag hun onderbuikjes laten schreeuwen bedank ik daar voor. Ik ben namelijk geen tokkie.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184593266
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:55 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

[..]

Nee dat is een zwaktebod, stel dat elke straf die je oplegt ervoor zorgt dat de dader niet recidiveert, welke straf zou je opleggen dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 24 januari 2019 @ 14:59:04 #97
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184593321
quote:
16s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee dat is een zwaktebod, stel dat elke straf die je oplegt ervoor zorgt dat de dader niet recidiveert, welke straf zou je opleggen dan?
Dat is helemaal geen zwaktebod. Ik hoef niet per se overal een mening over te hebben.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184593347
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:59 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen zwaktebod. Ik hoef niet per se overal een mening over te hebben.
Dus jij kan niet bedenken welke straf je los van het recidive component correct vindt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:03:46 #99
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184593409
quote:
16s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus jij kan niet bedenken welke straf je los van het recidive component correct vindt?
Ik zou dat misschien wel kunnen, maar daarvoor zou ik eerst een intensieve opleiding tot rechter willen hebben gedaan en daarnaast heel veel ervaring willen hebben opgedaan en bovendien natuurlijk alle feiten in het specifieke geval willen kennen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184593425
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:48 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nou, herhaal het eens dan, doe een quote, stuur een link, whatever.
Ok...omdat je het blijkbaar echt nodig hebt :O

Ik vind, dat wanneer de feiten die nu bekend zijn de zaak goed omschrijven, er levenslang op zijn plek is. Hij heeft effectief 17 jaar misbruik gepleegd, is daar eerder al, na aangifte van zijn vrouw, voor vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Het is pas een tijd daarna dat ie het licht zag en wroeging kreeg. Zal me niks verbazen als dit ook nog een soort van "moetje" was omdat ie misschien wist dat ie sowieso de lul zou zijn. Maar dit laatste is een aanname.

Maar aangezien ik niet alle feiten ken, kan ik dus niet blind zeggen dat het levenslang moet zijn.
Maar nergens blijkt uit dat ie ontoerekeningsvatbaar was, dus dat "excuus" valt af.

Dan blijft er over dat er in de strafmaat dus rekening gehouden dient te worden met 4 zaken (welke 4 dit zijn kan je dus eerder lezen en ga ik niet opnieuw benoemen).
Zoals eerder gezegd acht ik deze straf in ieder geval op twee punten niet toereikend.
Hierbij ga ik er gemakshalve van uit dat de misbruikte kinderen het niet eens zijn met het feit dat hun misbruiker na een ruim jaartje weer gewoon een vrij man is. En stel dat deze aanname onjuist blijkt (erg kleine kans), dan blijft er nog het punt over van het afschrik effect.

Zoals ik ook al eerder zei; als ik zelf op kinderen zou vallen zou dit bijna motiverend werken, wetende dat er zulke lage straffen worden gegeven. Ook lettende op de andere, meermaals eerder door mij genoemde cijfers. De vervolging van dergelijke zaken lijkt bijzonder mild.

En heel goed hoor, dat jij jezelf op de schouder klopt door lekker geen mening te vormen hierover, maar noem mij geen tokkie omdat ik dit wel doe. Ik ben geen onderbuikschreeuwer. Ik probeer zo objectief mogelijk naar een zaak te kijken.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:15:11 #101
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184593610
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:04 schreef very het volgende:

[..]

Ok...omdat je het blijkbaar echt nodig hebt :O

Ik vind, dat wanneer de feiten die nu bekend zijn de zaak goed omschrijven, er levenslang op zijn plek is. Hij heeft effectief 17 jaar misbruik gepleegd, is daar eerder al, na aangifte van zijn vrouw, voor vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Het is pas een tijd daarna dat ie het licht zag en wroeging kreeg. Zal me niks verbazen als dit ook nog een soort van "moetje" was omdat ie misschien wist dat ie sowieso de lul zou zijn. Maar dit laatste is een aanname.

Maar aangezien ik niet alle feiten ken, kan ik dus niet blind zeggen dat het levenslang moet zijn.
Maar nergens blijkt uit dat ie ontoerekeningsvatbaar was, dus dat "excuus" valt af.

Dan blijft er over dat er in de strafmaat dus rekening gehouden dient te worden met 4 zaken (welke 4 dit zijn kan je dus eerder lezen en ga ik niet opnieuw benoemen).
Zoals eerder gezegd acht ik deze straf in ieder geval op twee punten niet toereikend.
Hierbij ga ik er gemakshalve van uit dat de misbruikte kinderen het niet eens zijn met het feit dat hun misbruiker na een ruim jaartje weer gewoon een vrij man is. En stel dat deze aanname onjuist blijkt (erg kleine kans), dan blijft er nog het punt over van het afschrik effect.

Zoals ik ook al eerder zei; als ik zelf op kinderen zou vallen zou dit bijna motiverend werken, wetende dat er zulke lage straffen worden gegeven. Ook lettende op de andere, meermaals eerder door mij genoemde cijfers. De vervolging van dergelijke zaken lijkt bijzonder mild.

En heel goed hoor, dat jij jezelf op de schouder klopt door lekker geen mening te vormen hierover, maar noem mij geen tokkie omdat ik dit wel doe. Ik ben geen onderbuikschreeuwer. Ik probeer zo objectief mogelijk naar een zaak te kijken.
Ik denk dat je de definitie van het woord 'objectief' eens moet opzoeken.

Er zijn een aantal dingen mis met je verhaal.

Levenslang wordt niet opgelegd bij seksueel misbruik, bij lange na niet. Als je dat een goede straf vindt voor een dergelijk delict dan zit je echt ruimschoots in het verkeerde land. Sterker nog; ik denk niet dat er überhaupt landen zijn waar dit kan.

Wat de slachtoffers van een straf vinden is in het strafrecht niet relevant. Slachtoffers zullen doorgaans altijd zwaarder willen straffen dan een rechter doet. Dit komt omdat slachtoffers persoonlijk zijn betrokken bij een zaak en derhalve dus per definitie geen onafhankelijk oordeel kunnen vellen.

Er is al lang en breed door een oneindig aantal onderzoeken onomstotelijk vastgesteld dat zwaarder straffen niet afschrikwekkend werkt bij ernstige delicten zoals verkrachting, misbruik, moord etc. Dat kun je geloven of niet geloven maar dat is gewoon een feit. Je bereikt echt helemaal niets als je deze man levenslang wordt gestraft ipv de huidige straf op het gebied van preventie. Zwaarder straffen werkt doorgaans alleen goed bij minder ernstige vergrijpen en bij verkeersovertredingen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:18:28 #102
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184593669
Hoog straffen werkt niet. Laten we aub niet de Amerikaanse kant opgaan waar de rechtbank en het gevangenissysteem corrupt is en regelmatig levenslange en doodstraffen worden uitgedeeld.

Ik zie liever dat Nederland op dit vlak een voorbeeld neemt aan Noorwegen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184593766
Of beter voorkomen dan genezen, alleen hoe?
Interessant he ?
pi_184593784
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:15 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik denk dat je de definitie van het woord 'objectief' eens moet opzoeken.

Er zijn een aantal dingen mis met je verhaal.

Levenslang wordt niet opgelegd bij seksueel misbruik, bij lange na niet. Als je dat een goede straf vindt voor een dergelijk delict dan zit je echt ruimschoots in het verkeerde land. Sterker nog; ik denk niet dat er überhaupt landen zijn waar dit kan.

Wat de slachtoffers van een straf vinden is in het strafrecht niet relevant. Slachtoffers zullen doorgaans altijd zwaarder willen straffen dan een rechter doet. Dit komt omdat slachtoffers persoonlijk zijn betrokken bij een zaak en derhalve dus per definitie geen onafhankelijk oordeel kunnen vellen.

Er is al lang en breed door een oneindig aantal onderzoeken onomstotelijk vastgesteld dat zwaarder straffen niet afschrikwekkend werkt bij ernstige delicten zoals verkrachting, misbruik, moord etc. Dat kun je geloven of niet geloven maar dat is gewoon een feit. Je bereikt echt helemaal niets als je deze man levenslang wordt gestraft ipv de huidige straf op het gebied van preventie. Zwaarder straffen werkt doorgaans alleen goed bij minder ernstige vergrijpen en bij verkeersovertredingen.
Allereerst vraag je wat ik vind, niet wat er volgens huidige regelgeving mogelijk is.
Daarnaast is het niet relevant wat slachtoffers vinden, maar wel dat ze vergelding krijgen. Dat is 1 van die 4 punten waarop strafmaat wordt bepaald. Dat krijgen ze nu niet.

Afschrikken welke wellicht niet, maar naar mijn mening is dit eigenlijk gewoon een aanmoediging.

En waarom denk je dat ik niet zou weten wat objectief is? Ik hou mijn persoonlijke mening gescheiden van der rest van mijn verhaal waarom ik vind dat deze straf niet toereikend is.
People assume too much.
pi_184593830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:18 schreef Harvest89 het volgende:
Hoog straffen werkt niet. Laten we aub niet de Amerikaanse kant opgaan waar de rechtbank en het gevangenissysteem corrupt is en regelmatig levenslange en doodstraffen worden uitgedeeld.

Ik zie liever dat Nederland op dit vlak een voorbeeld neemt aan Noorwegen.
Werkt lager straffen wel dan?
Tuurlijk... De kans is klein dat ie zich nogmaals aan zijn dochters zal vergrijpen. Maar niet kleiner, denk ik, dan wanneer de straf (aanzienlijk) langer was.
People assume too much.
pi_184593881
Enige verschil tussen 2 en 20 jaar is dat ie 18 jaar langer niet aan kindjes kan grijpen en de kans 0% is dat dat binnen die 18 jaar gebeurd.
Interessant he ?
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:32:54 #107
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184593893
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:24 schreef Zwolsboy het volgende:
Of beter voorkomen dan genezen, alleen hoe?
Pakkans vergroten.

En in dit geval heeft dat 'enigszins' gewerkt. De kinderen hebben namelijk geconcludeerd dat ze werden misbruikt omdat ze seksuele voorlichting hebben gekregen op school. Dat is een argument om seksuele voorlichting op nog veel jongere leeftijd aan te bieden en daar ben ik een groot voorstander van.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:36:17 #108
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184593934
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:25 schreef very het volgende:

[..]

Allereerst vraag je wat ik vind, niet wat er volgens huidige regelgeving mogelijk is.
Tsja, je kunt ook wel iedere dader een nekschot geven. Ben je meteen klaar. Maar het is natuurlijk wel handig om realistisch te blijven. We zijn namelijk een samenleving.

quote:
Daarnaast is het niet relevant wat slachtoffers vinden, maar wel dat ze vergelding krijgen. Dat is 1 van die 4 punten waarop strafmaat wordt bepaald. Dat krijgen ze nu niet.
Waarom krijgen ze die nu niet?

En vanaf welke straf krijgen ze die wel?

quote:
Afschrikken welke wellicht niet, maar naar mijn mening is dit eigenlijk gewoon een aanmoediging.
Je bedoelt hier mee te zeggen dat jij wel graag kinderen zou misbruiken als je van te voren zeker wist dat je maar een straf van 3 jaar zou krijgen?

Ik denk dat je een uitzondering bent.

quote:
En waarom denk je dat ik niet zou weten wat objectief is? Ik hou mijn persoonlijke mening gescheiden van der rest van mijn verhaal waarom ik vind dat deze straf niet toereikend is.
Je verhaal staat vol van de aannames, aannames zijn niet objectief.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:42:42 #109
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184594032
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:32 schreef Zwolsboy het volgende:
Enige verschil tussen 2 en 20 jaar is dat ie 18 jaar langer niet aan kindjes kan grijpen en de kans 0% is dat dat binnen die 18 jaar gebeurd.
Je mag er vanuit gaan dat een dergelijke dader niet zo snel zal recidiveren. Het gaat om ontucht, niet om een psychopaat die in het wilde weg kinderen verkracht.

Bovendien heeft een straf als deze meerdere elementen, zo zal hij vermoedelijk na detentie niet meer in de buurt van kinderen mogen komen en kan hij geen verklaring van goed gedrag meer overleggen. Daarnaast kunnen er nog allerlei andere voorwaarden worden verbonden.

Dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is dat hij recidiveert maar de kans is vermoedelijk zo klein dat dat weinig invloed heeft op de strafmaat.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184594075
Denk dat als er een referendum zou worden gehouden om dit soort onzin, net als de "straf" die Volkert heeft gekregen, op zijn minst te verdubbelen dat Nederland massaal voor stemt. Maar goed aangezien we dat allemaal zonde van het geld vinden en ook die ene keer dat we mogen stemmen het ook vooral om geld gaat, vrees ik dat dat niet snel gaat gebeuren.
pi_184594102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:03 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik zou dat misschien wel kunnen, maar daarvoor zou ik eerst een intensieve opleiding tot rechter willen hebben gedaan en daarnaast heel veel ervaring willen hebben opgedaan en bovendien natuurlijk alle feiten in het specifieke geval willen kennen.
Ah ja want als je geen opleiding tot rechter hebt heb je natuurlijk geen mening over een gepaste straf voor iemand die zijn minderjarige dochter misbruikt. :O
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:46:43 #112
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184594106
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:44 schreef HoeIstNou het volgende:
Denk dat als er een referendum zou worden gehouden om dit soort onzin, net als de "straf" die Volkert heeft gekregen, op zijn minst te verdubbelen dat Nederland massaal voor stemt. Maar goed aangezien we dat allemaal zonde van het geld vinden en ook die ene keer dat we mogen stemmen het ook vooral om geld gaat, vrees ik dat dat niet snel gaat gebeuren.
Ja laten we de strafmaat in ons land gaan bepalen door middel van een volksstemming. Wat een fantastisch idee. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:47:30 #113
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184594118
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah ja want als je geen opleiding tot rechter hebt heb je natuurlijk geen mening over een gepaste straf voor iemand die zijn minderjarige dochter bisbruikt. :O
Nou, in ieder geval geen mening die serieus genomen hoeft te worden. Tenzij je daar daadwerkelijk steekhoudende argumenten bij levert.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184594132
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:46 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ja laten we de strafmaat in ons land gaan bepalen door middel van een volksstemming. Wat een fantastisch idee. :')
Dat is toch democratie, of zijn we daar nu ook klaar mee?
pi_184594152
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:47 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nou, in ieder geval geen mening die serieus genomen hoeft te worden. Tenzij je daar daadwerkelijk steekhoudende argumenten bij levert.
En waarom zou jouw mening niet serieus genomen moeten worden? Zijn alleen rechters in staat te beoordelen of een bepaalde straf afdoende voldoening geeft?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:50:35 #116
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184594171
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:48 schreef HoeIstNou het volgende:

[..]

Dat is toch democratie, of zijn we daar nu ook klaar mee?
Ik ben geen democraat. In ieder geval zeker niet als het gaat om directe democratie. Referenda vind ik dan ook compleet achterlijk en al helemaal over een onderwerp als dit.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:51:12 #117
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184594179
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En waarom zou jouw mening niet serieus genomen moeten worden? Zijn alleen rechters in staat te beoordelen of een bepaalde straf afdoende voldoening geeft?
Daar hebben we ze voor. :Y
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184594246
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:51 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Daar hebben we ze voor. :Y
Nee hoor, we hebben rechters helemaal niet als selecte groep met het alleenrecht op een mening over strafmaat. Al was het alleen maar omdat vooralsnog de wetgeving waaraan het gerecht zich te houden heeft voort komt uit de kiezers...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184594256
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Waarom krijgen ze die nu niet?

En vanaf welke straf krijgen ze die wel?
Omdat het niet in verhouding staat met het aantal jaren dat hij misbruik heeft gepleegd. krijgen ze dat niet.
De jongste is zeven jaar lang misbruikt. Dan lijkt zeven jaar mij enigszins in de buurt komen van vergelding.

quote:
[..]

Je bedoelt hier mee te zeggen dat jij wel graag kinderen zou misbruiken als je van te voren zeker wist dat je maar een straf van 3 jaar zou krijgen?

Ik denk dat je een uitzondering bent.
Leuk selectief quoten zo, hè?
Zoals ik dus eerder zei; als ik zelf op kinderen zou vallen, dan zou dit bijna motiverend werken, wetende dat er zulke lage straffen worden gegeven. Ook lettende op de andere, meermaals eerder door mij genoemde cijfers. De vervolging van dergelijke zaken lijkt bijzonder mild. Als ik weet dat er krap 10% kans is dat ik voor meer dan een jaar de bak in moet, dan had ik dat risico voor lief genomen en mezelf lekker me gang laten gaan.
Jezelf 10 jaar lang moeten inhouden is misschien wel zwaarder dan 1 jaar lang opgesloten zitten.

quote:
[..]

Je verhaal staat vol van de aannames, aannames zijn niet objectief.
Het zij zo.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 15:58:11 #120
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184594310
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee hoor, we hebben rechters helemaal niet als selecte groep met het alleenrecht op een mening over strafmaat. Al was het alleen maar omdat vooralsnog de wetgeving waaraan het gerecht zich te houden heeft voort komt uit de kiezers...
Niet het alleenrecht, wel de mensen van wie een mening serieus genomen mag worden.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184594332
Ik geloof ook geen zak van dat "minder straf = minder misdaad"-gelul. Als jij voor te hard rijden 2 euro boete krijgt ipv je rijbewijs kwijt en een boete van 400+ euro, dan ga je toch ook elke dag Max Verstappen nadoen op de snelweg? De logica is ver te zoeken en ik denk dat ik ook wel een onderzoekje kan doen waarin we bewijzen dat zwaardere straffen wel zorgen voor minder misdaad.
pi_184594344
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:58 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Niet het alleenrecht, wel de mensen van wie een mening serieus genomen mag worden.
Zo naïef, bijna schattig.
Je moest eens weten wat er zo nu en dan aan prutsers tussen zitten. Ook al hebben ze de opleiding afgerond.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:00:19 #123
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184594345
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:55 schreef very het volgende:

[..]

Omdat het niet in verhouding staat met het aantal jaren dat hij misbruik heeft gepleegd. krijgen ze dat niet.
De jongste is zeven jaar lang misbruikt. Dan lijkt zeven jaar mij enigszins
Het staat niet in verhouding omdat..?

Articuleer je mening met argumenten.

quote:
Leuk selectief quoten zo, hè?
Zoals ik dus eerder zei; als ik zelf op kinderen zou vallen, dan zou dit bijna motiverend werken, wetende dat er zulke lage straffen worden gegeven. Ook lettende op de andere, meermaals eerder door mij genoemde cijfers. De vervolging van dergelijke zaken lijkt bijzonder mild. Als ik weet dat er krap 10% kans is dat ik voor meer dan een jaar de bak in moet, dan had ik dat risico voor lief genomen en mezelf lekker me gang laten gaan.
Jezelf 10 jaar lang moeten inhouden is misschien wel zwaarder dan 1 jaar lang opgesloten zitten.
Ja, voor jou werkt dit dus blijkbaar motiverend. Dat kan.

Maar ik ben er van overtuigd dat je een uitzondering bent.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184594350
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:58 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Niet het alleenrecht, wel de mensen van wie een mening serieus genomen mag worden.
En het lukt je maar niet te beargumenteren waarom...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_184594376
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:00 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het staat niet in verhouding omdat..?

Articuleer je mening met argumenten.
Blijf jij bezig zo?
Het argument staat in hetzelfde antwoord.

quote:
[..]

Ja, voor jou werkt dit dus blijkbaar motiverend. Dat kan.

Maar ik ben er van overtuigd dat je een uitzondering bent.
Ik niet.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:02:14 #126
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184594383
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En het lukt je maar niet te beargumenteren waarom...
Waarom ik jou mening niet serieus neem en die van iemand die een intensieve opleiding heeft gevolgd en jarenlange ervaring heeft en bovendien wel op de hoogte is van alle feiten in een specifiek geval wel?

_O-
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:04:07 #127
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184594422
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:01 schreef very het volgende:

[..]

Blijf jij bezig zo?
Het argument staat in hetzelfde antwoord.
Er staat alleen iets onduidelijks met 7 jaar. Bedoel je wellicht te zeggen dat je vindt dat iemand die een ander x jaar heeft misbruikt ook x jaar opgesloten moet zitten?

quote:
Ik niet.
Nouja goed, je hebt blijkbaar de kosten en baten tegen elkaar afgewogen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184594435
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:02 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Waarom ik jou mening niet serieus neem en die van iemand die een intensieve opleiding heeft gevolgd en jarenlange ervaring heeft en bovendien wel op de hoogte is van alle feiten in een specifiek geval wel?

_O-
Nee, wederom lijk je het niet helemaal te (willen) snappen; dat je de mening van een rechter serieus neemt lijkt mij evident, maar dat alle andere mening kolder zijn, daarvan lukt het je niet om te beargumenteren van het hoe of wat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:05:36 #129
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184594461
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee, wederom lijk je het niet helemaal te (willen) snappen; dat je de mening van een rechter serieus neemt lijkt mij evident, maar dat alle andere mening kolder zijn, dat lukt je niet om te beargumenteren van het hoe of wat.
Niet allemaal kolder. Ik heb toch duidelijk gezegd:

quote:
Tenzij je daar daadwerkelijk steekhoudende argumenten bij levert.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184594554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:04 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Er staat alleen iets onduidelijks met 7 jaar. Bedoel je wellicht te zeggen dat je vindt dat iemand die een ander x jaar heeft misbruikt ook x jaar opgesloten moet zitten?

[..]

Nouja goed, je hebt blijkbaar de kosten en baten tegen elkaar afgewogen.
Ik ben eigenlijk wel klaar met deze discussie met jou. Je bent een braaf mak schaapje.
Zo ziet men ze graag. Lekker geen kritische noot durven geven richting de gevestigde orde en iedereen die dat wel doet uitmaken voor tokkie. En jezelf dan trots op de borst slaan want oh oh oh, wat voel jij je toch verheven. Was iedereen maar zo makkelijk en meegaand als jij, dan kwam alles vanzelf wel goed...toch?
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:18:48 #131
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184594723
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 15:28 schreef very het volgende:
Werkt lager straffen wel dan?

Dat werkt zeker.
Dat gaat hier in dit land ook redelijk goed. Er is een goede reïntegratie en de recidive is vrij laag.

Noorwegen doet het nog beter. Ik adviseer je om eens een docu of info te zoeken over hun gevangenissysteem.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:20:39 #132
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184594744
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:09 schreef very het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel klaar met deze discussie met jou. Je bent een braaf mak schaapje.
Zo ziet men ze graag. Lekker geen kritische noot durven geven richting de gevestigde orde en iedereen die dat wel doet uitmaken voor tokkie. En jezelf dan trots op de borst slaan want oh oh oh, wat voel jij je toch verheven. Was iedereen maar zo makkelijk en meegaand als jij, dan kwam alles vanzelf wel goed...toch?
_O-

Een braaf mak schaapje. :') Tegen de gevestigde orde schoppen is prima maar een beetje ontwikkelde en onderwezen volwassene doet dat met behulp van steekhoudende argumenten, niet omdat het kan.

Het was na anderhalve post in dit topic al duidelijk dat je als een echt stereotiep onderbuikje slechts een beknopt nieuwsberichtje hebt gelezen en je niet op de hoogte hebt gebracht van de daadwerkelijk uitspraak en de overwegingen die daarbij zijn gemaakt. Om daar vervolgens dan toch allerlei ongemotiveerde kritiek op te spuien heeft slechts tot gevolg dat niemand je serieus neemt en je jezelf zal generen als je het ooit nog eens terug leest nadat je jezelf hebt ontwikkeld tot weldenkend persoon, mocht dat ooit gebeuren.

'mak schaapje'... hilarisch. _O- :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:33:53 #133
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184595018
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

_O-

Een braaf mak schaapje. :') Tegen de gevestigde orde schoppen is prima maar een beetje ontwikkelde en onderwezen volwassene doet dat met behulp van steekhoudende argumenten, niet omdat het kan.

Het was na anderhalve post in dit topic al duidelijk dat je als een echt stereotiep onderbuikje slechts een beknopt nieuwsberichtje hebt gelezen en je niet op de hoogte hebt gebracht van de daadwerkelijk uitspraak en de overwegingen die daarbij zijn gemaakt. Om daar vervolgens dan toch allerlei ongemotiveerde kritiek op te spuien heeft slechts tot gevolg dat niemand je serieus neemt en je jezelf zal generen als je het ooit nog eens terug leest nadat je jezelf hebt ontwikkeld tot weldenkend persoon, mocht dat ooit gebeuren.

'mak schaapje'... hilarisch. _O- :')
Hij heeft blijkbaar wel een gevoelige snaar bij je geraakt.
Misschien zit er stiekem toch een kern van waarheid in.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184595059
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

_O-

Een braaf mak schaapje. :') Tegen de gevestigde orde schoppen is prima maar een beetje ontwikkelde en onderwezen volwassene doet dat met behulp van steekhoudende argumenten, niet omdat het kan.

Het was na anderhalve post in dit topic al duidelijk dat je als een echt stereotiep onderbuikje slechts een beknopt nieuwsberichtje hebt gelezen en je niet op de hoogte hebt gebracht van de daadwerkelijk uitspraak en de overwegingen die daarbij zijn gemaakt. Om daar vervolgens dan toch allerlei ongemotiveerde kritiek op te spuien heeft slechts tot gevolg dat niemand je serieus neemt en je jezelf zal generen als je het ooit nog eens terug leest nadat je jezelf hebt ontwikkeld tot weldenkend persoon, mocht dat ooit gebeuren.

'mak schaapje'... hilarisch. _O- :')
Het vonnis is niet publiekelijk beschikbaar, anders had ik deze zeker wel gelezen. En dat jij van mening bent dat mijn argumenten geen steek houden is slechts jouw mening. Ik ben het duidelijk wel vaker met je oneens, dus dat zegt niet zoveel.

Overigens is het niet alleen mijn mening dat kindermisbruik overwegend zeer laag wordt bestraft.
Dat lijkt ook de mening bij veel mensen die hier gedegen onderzoek naar doen.

De straf is nu gewoon nog eens extra bijzonder laag, omdat doorgaans de straf hoger uitvalt wanneer het een (gezaghebbend) ouder betreft. Ook wanneer een slachtoffer jonger is dan twaalf is dit reden voor een verhoging. Dus wanneer een vader van twee babies effectief 17 jaar zijn gang heeft kunnen gaan, dan is het op zijn minst opmerkelijk dat daar maar een straf uitkomt van effectief 1,3 jaar.
People assume too much.
pi_184595316
Maar willen de tegenstanders even uitleggen waarom 2 euro boete voor te hard rijden beter zou werken dan 300 euro en de kans om je rijbewijs kwijt te raken, probeer dit eens zonder het woordje "opleiding en onderzoek" te doen maar gewoon zelf je eigen verstand te gebruiken.
  donderdag 24 januari 2019 @ 16:52:52 #136
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184595381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:50 schreef HoeIstNou het volgende:
Maar willen de tegenstanders even uitleggen waarom 2 euro boete voor te hard rijden beter zou werken dan 300 euro en de kans om je rijbewijs kwijt te raken, probeer dit eens zonder het woordje "opleiding en onderzoek" te doen maar gewoon zelf je eigen verstand te gebruiken.
Ik neem aan dat er niemand is die dat denkt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184595465
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:52 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er niemand is die dat denkt.
Hoezo lagere straffen = minder criminaliteit toch? Dat is toch onomstotelijk vastgesteld?
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:12:18 #138
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184595739
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:57 schreef HoeIstNou het volgende:

[..]

Hoezo lagere straffen = minder criminaliteit toch? Dat is toch onomstotelijk vastgesteld?
Nee, ten eerste is vastgesteld dat hogere straffen dan de huidige straffen geen invloed heeft op de mate van preventie. Dat is iets anders dan lagere straffen = minder criminaliteit.

Daarnaast gaat het daarbij specifiek om ernstige delicten en niet om verkeersovertredingen, zoals overigens ook al eerder genoemd in dit topic.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184595807
Half jaar cel voor misbruik kleindochter

Deze "lieve opa" mag welgeteld 4 maanden zitten voor het misbruik van zijn kleindochter. Verder nog niet ingelezen in deze zaak hoor, byzantunixschii...dus pak me aub niet al te hard aan op mijn wederom afkeurende houding

:')
People assume too much.
pi_184595828
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:12 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee, ten eerste is vastgesteld dat hogere straffen dan de huidige straffen geen invloed heeft op de mate van preventie. Dat is iets anders dan lagere straffen = minder criminaliteit.

Daarnaast gaat het daarbij specifiek om ernstige delicten en niet om verkeersovertredingen, zoals overigens ook al eerder genoemd in dit topic.
*PROEST!!*

lol
People assume too much.
pi_184595863
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 16:02 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Waarom ik jou mening niet serieus neem en die van iemand die een intensieve opleiding heeft gevolgd en jarenlange ervaring heeft en bovendien wel op de hoogte is van alle feiten in een specifiek geval wel?

_O-
Jouw*
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:18:37 #142
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184595875
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:15 schreef very het volgende:
Half jaar cel voor misbruik kleindochter

Deze "lieve opa" mag welgeteld 4 maanden zitten voor het misbruik van zijn kleindochter. Verder nog niet ingelezen in deze zaak hoor, byzantunixschii...dus pak me aub niet al te hard aan op mijn wederom afkeurende houding

:')
Ga je nou weer opnieuw beginnen met je onderbuikje te laten schreeuwen?

Geef aan wat de straf wel moet zijn en articuleer je mening met argumenten. Wat is het beoogde effect van de straf die jij wilt zien de deze straf niet zal hebben en waarom is dat van belang.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:19:23 #143
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184595898
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:16 schreef very het volgende:

[..]

*PROEST!!*

lol
:?

Is toch echt zeker weten het geval.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184595899
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:18 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ga je nou weer opnieuw beginnen met je onderbuikje te laten schreeuwen?

Geef aan wat de straf wel moet zijn en articuleer je mening met argumenten. Wat is het beoogde effect van de straf die jij wilt zien de deze straf niet zal hebben en waarom is dat van belang.
Ik geef helemaal niks meer aan jou. Je bent volop vermoeiend.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:19:43 #145
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184595908
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:18 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Jouw*
ok. thnx!
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184595914
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:19 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

:?

Is toch echt zeker weten het geval.
Iets met "MOET JIJ NODIG ZEGGEN"
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:20:18 #147
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184595919
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:19 schreef very het volgende:

[..]

Ik geef helemaal niks meer aan jou. Je bent volop vermoeiend.
Waarom noem je mijn naam dan bij het linkje dat je net hebt gepost?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:20:46 #148
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184595928
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:20 schreef very het volgende:

[..]

Iets met "MOET JIJ NODIG ZEGGEN"
You've lost me.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184595932
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

You've lost me.
Goh.
Misschien moet je weer even proberen terug te lezen om te kijken waar ik op zou kunnen doelen _O-
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:21:52 #150
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184595946
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:21 schreef very het volgende:

[..]

Goh.
Communicatie op niveau is wel lastig voor je, is het niet?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184595949
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Waarom noem je mijn naam dan bij het linkje dat je net hebt gepost?
Sheldon, is that you?
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:22:20 #152
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184595956
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:21 schreef very het volgende:

[..]

Misschien moet je weer even proberen terug te lezen om te kijken waar ik op zou kunnen doelen _O-
Misschien kun je het gewoon uitleggen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184595962
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:21 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Communicatie op niveau is wel lastig voor je, is het niet?
Op jouw niveau wel ja.
People assume too much.
pi_184595972
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:22 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Misschien kun je het gewoon uitleggen.
Sorry, maar dit keer mag je het echt zelf uitvogelen.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:23:11 #155
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184595975
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:22 schreef very het volgende:

[..]

Op jouw niveau wel ja.
Ja, dat is wel duidelijk ja. :D
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184595995
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:23 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ja, dat is wel duidelijk ja. :D
Yup. Overigens was lastig niet het juiste woord. Vermoeiend dekt de lading beter.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:25:45 #157
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184596015
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:24 schreef very het volgende:

[..]

Yup. Overigens was lastig niet het juiste woord. Vermoeiend dekt de lading beter.
Goed je best doen op school dan wordt het vanzelf gemakkelijker. ^O^
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184596033
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:25 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Goed je best doen op school dan wordt het vanzelf gemakkelijker. ^O^
Ik ben al een jaartje of 18 van school af hoor.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 17:28:52 #159
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184596064
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:26 schreef very het volgende:

[..]

Ik ben al een jaartje of 18 van school af hoor.
Owwwhh, nou het is nooit te laat om iets nieuws te leren zullen we maar zeggen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184596109
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:28 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Owwwhh, nou het is nooit te laat om iets nieuws te leren zullen we maar zeggen.
Ik leer nog elke dag.
Kan het je aanraden.
People assume too much.
pi_184596336
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:32 schreef Sjemmert het volgende:
*pakt popcorn*
Net te laat, denk ik.
People assume too much.
pi_184596405
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 12:30 schreef DeAfgeleide het volgende:

[..]

Wie is er gebaat bij om die mensen levenslang de cel in te tyfen. Zwaarder straffen werkt niet. Zie amerika
Dan heb jij vast goede ideeën over hoe het beter kan :)
pi_184596534
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:18 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ga je nou weer opnieuw beginnen met je onderbuikje te laten schreeuwen?

Geef aan wat de straf wel moet zijn en articuleer je mening met argumenten. Wat is het beoogde effect van de straf die jij wilt zien de deze straf niet zal hebben en waarom is dat van belang.
Je bent echt een vervelende user die onterecht denk dat hij verheven is boven alles en iedereen. Het toontje in je berichten alleen al :')

Het gaat helemaal niet om wat beter is voor de overtreder o.i.d. het gaat om veiligheid, voor de slachtoffers en natuurlijk ook andere kinderen. Of moeten de slachtoffers maar verhuizen als je ziet dat na slechts een aantal jaar degene die jou meermaals verkracht heeft vrijkomt?
pi_184596683
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:50 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Je bent echt een vervelende user die onterecht denk dat hij verheven is boven alles en iedereen. Het toontje in je berichten alleen al :')

Het gaat helemaal niet om wat beter is voor de overtreder o.i.d. het gaat om veiligheid, voor de slachtoffers en natuurlijk ook andere kinderen. Of moeten de slachtoffers maar verhuizen als je ziet dat na slechts een aantal jaar degene die jou meermaals verkracht heeft vrijkomt?
Was het maar een aantal jaar.
1,3jr voor 17jr misbruik.

Ik kan niks vinden of er ook daadwerkelijk verkracht is, maar laten we hopen van niet.
People assume too much.
pi_184597133
Pffff.. Het is wel raak zeg :(

Meisje van 13 honderden keren verkracht.
Dader 1: 2,3jr cel
Dader 2: 6,6mnd cel

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-celstraf~a2734e86/


Drie voorbeelden van, in mijn optiek, behoorlijk lage straffen op één dag :N

[ Bericht 16% gewijzigd door very op 24-01-2019 19:00:09 ]
People assume too much.
pi_184597432
:r
Los van de situatie, maar waarom doen mannen/vrouwen dit soort dingen, wat bezielt hun?
Heb ooit gelezen iets met macht en dat ze mega geil worden als zon kleintje huilt en tegen werkt dat ze dat opwindend vinden.

Ik denk :r

Heb ook een keer gelezen, dat zon %$^& figuur een excuus gaf van zijn eigen vrouw wou al 10 jaar geen seks meer :')


Er werd hier iets over sexuele voorlichting vervroegen als mening gegeven, maar dat heeft geen zin om de volwassenen die dit flikken uit hun hoofd te krijgen, er moet iets onderzocht worden waarom ze het doen.

Kijk wat Very zegt van het zou haast motiverend zijn om dit te doen, ik denk euh nee... :r
Maar stel je breekt bij een bank in en je haalt een ton euro weg en de straf is 3 maanden schoffelen in de gemeente tuinen, weet zeker dat het aantal inbraken explosief gaat toenemen... hoezo lichtere straffen werkt beter :')
Interessant he ?
pi_184597823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 18:36 schreef Zwolsboy het volgende:
:r
Los van de situatie, maar waarom doen mannen/vrouwen dit soort dingen, wat bezielt hun?
Heb ooit gelezen iets met macht en dat ze mega geil worden als zon kleintje huilt en tegen werkt dat ze dat opwindend vinden.

Ik denk :r

Heb ook een keer gelezen, dat zon %$^& figuur een excuus gaf van zijn eigen vrouw wou al 10 jaar geen seks meer :')


Er werd hier iets over sexuele voorlichting vervroegen als mening gegeven, maar dat heeft geen zin om de volwassenen die dit flikken uit hun hoofd te krijgen, er moet iets onderzocht worden waarom ze het doen.

Kijk wat Very zegt van het zou haast motiverend zijn om dit te doen, ik denk euh nee... :r
Maar stel je breekt bij een bank in en je haalt een ton euro weg en de straf is 3 maanden schoffelen in de gemeente tuinen, weet zeker dat het aantal inbraken explosief gaat toenemen... hoezo lichtere straffen werkt beter :')
Even een nuance: ik bedoel dus dat het motiverend zou kunnen werken wanneer je deze verlangens al hebt. Wetende dat de strafmaat overwegend laag is, is misschien een excuus om dan toch maar toe te geven aan die verlangens. Niet dat het zulke verlangens opeens oproept natuurlijk :)
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 19:11:31 #169
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184598256
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:50 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Je bent echt een vervelende user die onterecht denk dat hij verheven is boven alles en iedereen. Het toontje in je berichten alleen al :')

Het gaat helemaal niet om wat beter is voor de overtreder o.i.d. het gaat om veiligheid, voor de slachtoffers en natuurlijk ook andere kinderen. Of moeten de slachtoffers maar verhuizen als je ziet dat na slechts een aantal jaar degene die jou meermaals verkracht heeft vrijkomt?
Hey, kijk nou een nieuwe onderbuiker. Je verwacht het niet op Fok!. :')

Overigens gaat het wel degelijk over de dader in het strafrecht. Dat kun je wel niet leuk vinden maar zo werkt dat nou eenmaal in een geciviliseerde samenleving.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184599033
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:11 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hey, kijk nou een nieuwe onderbuiker. Je verwacht het niet op Fok!. :')

Overigens gaat het wel degelijk over de dader in het strafrecht. Dat kun je wel niet leuk vinden maar zo werkt dat nou eenmaal in een geciviliseerde samenleving.
Is het nou wel of niet? :')

Overigens gaat het in het strafrecht óók over genoegdoening voor het slachtoffer én voor de maatschappij :W
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:02:07 #171
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184599524
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:39 schreef very het volgende:

[..]

Is het nou wel of niet? :')
Leer begrijpend lezen.

quote:
Overigens gaat het in het strafrecht óók over genoegdoening voor het slachtoffer én voor de maatschappij :W
Dat ontkent dan ook niemand.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184599720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:02 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Leer begrijpend lezen.
Leer zelf correct Nederlands te schrijven :{w

quote:
Dat ontkent dan ook niemand.
Nou dan! |:(
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:45:14 #173
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184600364
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:11 schreef very het volgende:

[..]

Leer zelf correct Nederlands te schrijven :{w

[..]

Nou dan! |:(
Volgens mij kun je beter stoppen met reageren want het wordt met de post gênanter, knaap.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184600399
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:11 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hey, kijk nou een nieuwe onderbuiker. Je verwacht het niet op Fok!. :')

Overigens gaat het wel degelijk over de dader in het strafrecht. Dat kun je wel niet leuk vinden maar zo werkt dat nou eenmaal in een geciviliseerde samenleving.
Oke prima :) Laten we het erop houden dat ik vind dat het op zijn minst opmerkelijk is dat een verkrachter na anderhalf jaar weer op vrije voeten is en dat jij dat blijkbaar prima vindt. Dat kan, dat is jouw mening. Net als dit de mijne is. Om nou iedereen met een andere mening dan de jouwe tokkie te noemen is wel wat simpel natuurlijk.
  donderdag 24 januari 2019 @ 20:51:34 #175
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184600527
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:46 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Oke prima :) Laten we het erop houden dat ik vind dat het op zijn minst opmerkelijk is dat een verkrachter na anderhalf jaar weer op vrije voeten is en dat jij dat blijkbaar prima vindt. Dat kan, dat is jouw mening. Net als dit de mijne is. Om nou iedereen met een andere mening dan de jouwe tokkie te noemen is wel wat simpel natuurlijk.
Hoe kom je er bij dat ik dat prima vind?

Mensen met een afwijkende mening zijn geen tokkies, althans niet daarom. Mensen die vanuit hun onderbuik lopen te schreeuwen dat een rechter een verkeerde straf heeft opgelegd en desgevraagd niet tot daadwerkelijk steekhoudende argumenten kunnen komen die een dergelijke stelling onderbouwen zijn het schoolvoorbeeld van tokkies. Zie de TS van dit prachttopic.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184600651
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:51 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat ik dat prima vind?

Mensen met een afwijkende mening zijn geen tokkies, althans niet daarom. Mensen die vanuit hun onderbuik lopen te schreeuwen dat een rechter een verkeerde straf heeft opgelegd en desgevraagd niet tot daadwerkelijk steekhoudende argumenten kunnen komen die een dergelijke stelling onderbouwen zijn het schoolvoorbeeld van tokkies. Zie de TS van dit prachttopic.
Ik ben het met TS eens, maar ik vind mezelf geen tokkie. Ik snap dat mensen levenslang opsluiten geen goede oplossing is, maar 5 jaar celstraf met een wezenlijke kans op recidief is niet te verantwoorden aan zowel de oude slachtoffers als potentieel nieuwe slachtoffers.

Als je ervan uitgaat dat 2% recidiveert (laten we het even lager aanhouden dan het waarschijnlijk is) dan is het al een gefaald experiment. Zulke mensen moet je gewoon uit de maatschappij weren. Kosten? Laat ze maar 8 a 9 uur per dag werken voor hun plekje in de cel.
pi_184601742
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:45 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Volgens mij kun je beter stoppen met reageren want het wordt met de post gênanter, knaap.
Voor jou misschien.
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:52:08 #178
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184601746
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 17:15 schreef very het volgende:
Half jaar cel voor misbruik kleindochter

Deze "lieve opa" mag welgeteld 4 maanden zitten voor het misbruik van zijn kleindochter. Verder nog niet ingelezen in deze zaak hoor, byzantunixschii...dus pak me aub niet al te hard aan op mijn wederom afkeurende houding

:')
Deze mensen hebben meer baat met gedwongen psychische hulpverlening. Een hogere celstraf zullen de verlangens van pedofielen en verkrachters niet wegnemen.
En je vergeet dat dit soort mensen eigenlijk al voor het leven gestraft worden. Ik denk dat geen enkel familielid nog omgaat met deze man. Hij zal waarschijnlijk als een paria verder moeten leven, verstoten van de maatschappij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184601756
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Deze mensen hebben meer baat met gedwongen psychische hulpverlening. Een hogere celstraf zullen de verlangens van pedofielen en verkrachters niet wegnemen.
En je vergeet dat dit soort mensen eigenlijk al voor het leven gestraft worden. Ik denk dat geen enkel familielid nog omgaat met deze man. Hij zal waarschijnlijk als een paria verder moeten leven, verstoten van de maatschappij.
Dat vergeet ik helemaal niet hoor :)
People assume too much.
pi_184601808
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:51 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat ik dat prima vind?

Mensen met een afwijkende mening zijn geen tokkies, althans niet daarom. Mensen die vanuit hun onderbuik lopen te schreeuwen dat een rechter een verkeerde straf heeft opgelegd en desgevraagd niet tot daadwerkelijk steekhoudende argumenten kunnen komen die een dergelijke stelling onderbouwen zijn het schoolvoorbeeld van tokkies. Zie de TS van dit prachttopic.
Haha... Aldus degene die de argumenten keer op keer herhaald moet krijgen omdat ie ze niet weet te distilleren :')
Over begrijpend lezen gesproken :N

[ Bericht 2% gewijzigd door very op 24-01-2019 22:00:37 ]
People assume too much.
  donderdag 24 januari 2019 @ 21:56:37 #181
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184601839
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 19:11 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hey, kijk nou een nieuwe onderbuiker. Je verwacht het niet op Fok!. :')

Overigens gaat het wel degelijk over de dader in het strafrecht. Dat kun je wel niet leuk vinden maar zo werkt dat nou eenmaal in een geciviliseerde samenleving.
Ik ben het niet vaak met je eens, maar dit topic lijkt inderdaad wel alsof middelbare scholieren Fok! hebben overgenomen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184602030
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik ben het niet vaak met je eens, maar dit topic lijkt inderdaad wel alsof middelbare scholieren Fok! hebben overgenomen.
Ik vind het wel meevallen.
Maar ja, wat weet ik nou? Ik ben slechts een domme Tokkie.
People assume too much.
  Forum Admin donderdag 24 januari 2019 @ 22:09:25 #183
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_184602113
Zit er geen tbs bij vanwege enorm ziek in zijn hoofd of vinden we dit met zijn allen normaal gedrag?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 01:02:55 #184
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184605670
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 20:56 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik ben het met TS eens, maar ik vind mezelf geen tokkie. Ik snap dat mensen levenslang opsluiten geen goede oplossing is, maar 5 jaar celstraf met een wezenlijke kans op recidief is niet te verantwoorden aan zowel de oude slachtoffers als potentieel nieuwe slachtoffers.

Als je ervan uitgaat dat 2% recidiveert (laten we het even lager aanhouden dan het waarschijnlijk is) dan is het al een gefaald experiment. Zulke mensen moet je gewoon uit de maatschappij weren. Kosten? Laat ze maar 8 a 9 uur per dag werken voor hun plekje in de cel.
De kans op recidive wordt per geval bekeken en als iemand een gevaar voor de samenleving wordt geacht dan zal de straf daar op aangepast worden.

Dwangarbeid is geen optie in een geciviliseerde samenleving.

Geen idee waarom deze persoon voorgoed uit de maatschappij moet worden geweerd?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 25 januari 2019 @ 01:13:56 #185
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184605790
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 22:09 schreef Pharkus het volgende:
Zit er geen tbs bij vanwege enorm ziek in zijn hoofd of vinden we dit met zijn allen normaal gedrag?
TBS wordt doorgaans vooral opgelegd als deskundigen van mening zijn dat de dader een gevaar oplevert voor de samenleving. Bij ontucht is dat vaak niet het geval omdat de dader dan vaak opportunistisch was en na een straf niet meer opportuun kan zijn omdat hij of zij niet snel meer in contact zal komen met potentiële slachtoffers.

Wellicht heeft hij TBS met voorwaarden gekregen; dus wel een behandeling maar niet opgesloten in een kliniek. Dat zou aannemelijk zijn.

Ik las echter dat het vonnis niet openbaar wordt gemaakt omdat dat naar de identiteit van de slachtoffers kan leiden.

Dat het gedrag niet normaal wordt gevonden kun je afleiden uit het feit dat het strafbaar is.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184606862
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 01:02 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

De kans op recidive wordt per geval bekeken en als iemand een gevaar voor de samenleving wordt geacht dan zal de straf daar op aangepast worden.

Dwangarbeid is geen optie in een geciviliseerde samenleving.

Geen idee waarom deze persoon voorgoed uit de maatschappij moet worden geweerd?
De kans? Ah, dus het is kansberekening. Wat is dan een acceptabel percentage voor het verpesten van iemands leven? 1%, 5% of 10%? Spannend, lijkt wel Holland Casino :)

Dat dwangarbeid in de regel geen optie is in een geciviliseerde samenleving heb je in principe gelijk in, maar ontucht/verkrachting/whatever ook niet. Derhalve ook meteen het antwoord op je laatste stukje; deze persoon past niet in de maatschappij.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 07:49:14 #187
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184606967
TS weet het beter dan statistici, rechters en advocaten die jarenlang hebben gestudeerd.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184607270
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 07:49 schreef Mikeytt het volgende:
TS weet het beter dan statistici, rechters en advocaten die jarenlang hebben gestudeerd.
Mikeytt denkt dat wanneer iemand jarenlang heeft gestudeerd men niet meer kritisch mag zijn over diens uitspraken.
Mikeytt denkt dat gestudeerden per definitie altijd gelijk hebben.
Mikeytt denkt dat je vooral maar ja en amen moet roepen wanneer de zoveelste uitspraak volgt waarbij praktisch niemand in de maatschappij er iets van snapt.
Mikeytt denkt wellicht ook nog dat het alleen bij de rechters ligt, en niet misschien ook deels bij de mogelijkheden die deze rechters hebben om andere uitspraken te kunnen doen.
Mikeytt denkt dat het beter is om niet meer zelf na te denken over of het misschien anders zou kunnen.
People assume too much.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 08:52:48 #189
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184607492
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:26 schreef very het volgende:

[..]

Mikeytt denkt dat wanneer iemand jarenlang heeft gestudeerd men niet meer kritisch mag zijn over diens uitspraken.
Mikeytt denkt dat gestudeerden per definitie altijd gelijk hebben.
Mikeytt denkt dat je vooral maar ja en amen moet roepen wanneer de zoveelste uitspraak volgt waarbij praktisch niemand in de maatschappij er iets van snapt.
Mikeytt denkt wellicht ook nog dat het alleen bij de rechters ligt, en niet misschien ook deels bij de mogelijkheden die deze rechters hebben om andere uitspraken te kunnen doen.
Mikeytt denkt dat het beter is om niet meer zelf na te denken over of het misschien anders zou kunnen.
:+
Als je kritiek wil leveren, zorg er dan ook voor dat je er enigzins wat van snapt.

TS wil uiteraard straffen om straf te geven uit emotionele waarde. Dat werkt niet zo in een maatschappij waar rechtvaardigheid een rol speelt.

Straffen horen uitgedeeld te worden met oogpunt om herhaling van de misdaad en criminaliteit in het algemeen zo veel mogelijk te voorkomen. Dat doe je niet door 10 jaar gevangenis op te leggen aan mensen die iemand hebben verkracht. Emotie hoort geen rol te spelen.

De landen waar het zwaarst gestraft wordt, hebben ook gemiddeld de meeste criminaliteit. Het argument dat aankaart dat het wellicht een omgekeerde correlatie is, dus "landen waar veel criminaliteit is, moeten harder straffen" is niet van toepassing. Geen studie heeft dit kunnen aantonen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184607695
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 08:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

:+
Als je kritiek wil leveren, zorg er dan ook voor dat je er enigzins wat van snapt.

TS wil uiteraard straffen om straf te geven uit emotionele waarde. Dat werkt niet zo in een maatschappij waar rechtvaardigheid een rol speelt.

Straffen horen uitgedeeld te worden met oogpunt om herhaling van de misdaad en criminaliteit in het algemeen zo veel mogelijk te voorkomen. Dat doe je niet door 10 jaar gevangenis op te leggen aan mensen die iemand hebben verkracht. Emotie hoort geen rol te spelen.

De landen waar het zwaarst gestraft wordt, hebben ook gemiddeld de meeste criminaliteit. Het argument dat aankaart dat het wellicht een omgekeerde correlatie is, dus "landen waar veel criminaliteit is, moeten harder straffen" is niet van toepassing. Geen studie heeft dit kunnen aantonen.
Blabla...met je aannames :{w

Ik snap het prima. Dat jij niet verder kunt denken dan "kritisch zijn = de boel niet snappen" is jouw tekortkoming. Niet de mijne.

Straffen heeft vier doelen. In ieder geval twee van deze doelen worden teniet gedaan wanneer de strafeis zo absurd laag is.

En nogmaals; dit is niet alleen mijn mening. Er zijn genoeg onderzoekers die ook van mening zijn dat Nederland bijzonder lage straffen kent als het aankomt op kindermisbruik. Dat is mede te verklaren door een gebrek aan mogelijkheden voor de rechters. Dit is dus iets waar allicht een verbetering mogelijk is.

Je kan nog duizend keer zeggen dat hoge straffen niet werken, of dat ik enkel zou oordelen vanuit mijn emotionele onderbuik. Maar als blijkt dat slechts 10% van alle beoordelingen bij kindermisbruik eindigt in een celstraf van meer dan één jaar, dan is dat op zijn minst opmerkelijk te noemen. En de zaak waar ik het in dit topic over heb spant de kroon. Normaal zouden de door deze maniak gepleegde feiten juist zorgen voor een aanzienlijke verhoging van de strafeis (slachtoffers jonger dan twaalf en het vertolken van een gezaghebbende rol). Ook het OM weet nog niet of ze in deze zaak in hoger beroep gaan.

Als je een intelligente discussie wilt voeren, dan zou ik eens proberen niet gelijk blind uit te gaan van je eigen gelijk en ook niet je discussiepartner direct neer te zetten als kortzichtig.

[ Bericht 2% gewijzigd door very op 25-01-2019 10:12:09 ]
People assume too much.
  Forum Admin vrijdag 25 januari 2019 @ 09:41:46 #191
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_184608117
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 01:13 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

TBS wordt doorgaans vooral opgelegd als deskundigen van mening zijn dat de dader een gevaar oplevert voor de samenleving. Bij ontucht is dat vaak niet het geval omdat de dader dan vaak opportunistisch was en na een straf niet meer opportuun kan zijn omdat hij of zij niet snel meer in contact zal komen met potentiële slachtoffers.

Wellicht heeft hij TBS met voorwaarden gekregen; dus wel een behandeling maar niet opgesloten in een kliniek. Dat zou aannemelijk zijn.

Ik las echter dat het vonnis niet openbaar wordt gemaakt omdat dat naar de identiteit van de slachtoffers kan leiden.

Dat het gedrag niet normaal wordt gevonden kun je afleiden uit het feit dat het strafbaar is.
Mensen die een diefstal plegen zijn ook vaak recidivisten. Die geven we ook geen TBS omdat ze handelen vanuit economische motieven. Deze man daar zit gewoon een steekje bij los.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pharkus op 25-01-2019 10:12:58 ]
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_184610947
Voor iedereen die denkt dat het rechtssysteem een feilloos systeem is, met de simpele redenatie "want men had er immers toch jarenlang een opleiding voor gevolgd":

De noodklok over het rechtssysteem; Arno Wellens en Richard Korver (YouTube video)

Richard Korver is de pitbull onder advocaten die vooral slachtoffers bijstaat.

Korver stelt in het gesprek dat men in heel Europa spreekt van een teruggang in de criminaliteit. Voor een deel klopt dat ook. Dankzij de nieuw ontwikkelde technologieën en o.a. massaal toegepaste cameracontroles is de pakkans van bepaalde criminaliteit fors toegenomen.

Verkeerde prikkels verzieken echter het rechtssysteem. Rechters luiden de noodklok en hebben de groep ‘tegenlicht’ geformeerd, omdat zij hun werk niet meer kunnen doen. De ‘afname’ van de criminaliteit is niet alleen een reëele afname, maar komt ook door grondig gebrek aan capaciteit bij justitie bij aangifte en opsporing. Staatssecretaris Dekker wil nu bovendien de toevoeging van advocaten financieel beperken waardoor steeds meer advocaten stoppen met de sociale praktijk. De rechtsgang is er nog voor draagkrachtigen waarmee het vertrouwen in de rechtsstaat (en politiek) door de burger verslechterd.
People assume too much.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:48:50 #193
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184611285
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 07:32 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

De kans? Ah, dus het is kansberekening. Wat is dan een acceptabel percentage voor het verpesten van iemands leven? 1%, 5% of 10%? Spannend, lijkt wel Holland Casino :)
Misschien moet je je eens inlezen in hoe dat soort dingen werken.

quote:
Dat dwangarbeid in de regel geen optie is in een geciviliseerde samenleving heb je in principe gelijk in, maar ontucht/verkrachting/whatever ook niet. Derhalve ook meteen het antwoord op je laatste stukje; deze persoon past niet in de maatschappij.
Dit is natuurlijk gewoon onzin. Iemand die zijn of haar straf heeft uitgezeten kan gewoon terug in de maatschappij. Dat is het hele idee van ons strafrecht. Straffen is immers überhaupt volstrekt zinloos als de gestrafte niet op termijn een nieuwe kans wordt geboden.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:50:43 #194
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184611333
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 09:12 schreef very het volgende:

[..]
Ik snap het prima.
Nee TS, je hebt inmiddels wel onomstotelijk aangetoond dat je er echt helemaal geen fuck van snapt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:52:31 #195
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184611370
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 09:41 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Mensen die een diefstal plegen zijn ook vaak recidivisten. Die geven we ook geen TBS omdat ze handelen vanuit economische motieven. Deze man daar zit gewoon een steekje bij los.
Bij een dief is doorgaans geen sprake van een stoornis die heeft geleid tot het plegen van het delict en in dat geval is TBS sowieso geen optie. Je kunt namelijk niet iets behandelen dat er niet is.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184611399
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:50 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee TS, je hebt inmiddels wel onomstotelijk aangetoond dat je er echt helemaal geen fuck van snapt.
Pleur toch op joh, omhoog gevallen dwaas.
People assume too much.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:54:21 #197
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184611419
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:32 schreef very het volgende:
Voor iedereen die denkt dat het rechtssysteem een feilloos systeem is
Wie denkt dat? Jij?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 25 januari 2019 @ 12:56:18 #198
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184611463
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:53 schreef very het volgende:

[..]

Pleur toch op joh, omhoog gevallen dwaas.
Ik heb het je al eerder gemeld; hoe meer je hier reageert hoe gênanter het wordt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184611497
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:54 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wie denkt dat? Jij?
Dat insinueer jij door je blinde vertrouwen in hen die ervoor geleerd hebben.
People assume too much.
pi_184611514
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:56 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik heb het je al eerder gemeld; hoe meer je hier reageert hoe gênanter het wordt.
Ik heb ook wel eens dingen eerder gemeld. Dat weerhoudt jou er ook niet van.
People assume too much.
pi_184611538
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:56 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik heb het je al eerder gemeld; hoe meer je hier reageert hoe gênanter het wordt.
Pot, ketel. Doei.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:00:18 #202
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184611549
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:57 schreef very het volgende:

[..]

Dat insinueer jij door je blinde vertrouwen in hen die ervoor geleerd hebben.
Wat? Ik insinueer helemaal niet dat het rechtssysteem feilloos is. 8)7
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:00:56 #203
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184611560
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 12:59 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Pot, ketel. Doei.
Jij bent het kleine zusje van TS?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184611598
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:00 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Wat? Ik insinueer helemaal niet dat het rechtssysteem feilloos is. 8)7
Waarom dan zo hard aanvallen op mensen die kritiek uiten? En kom aub niet weer aan met je "steekhoudende argumenten", want dat we daarover van mening verschillen is ondertussen wel duidelijk.

Je enige tegenargument is vooralsnog dat de heren in de zaal ervoor gestudeerd hebben. Nogal een zwak verweer, als je het mij vraagt.
People assume too much.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:05:57 #205
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184611661
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:03 schreef very het volgende:

[..]

Waarom dan zo hard aanvallen op mensen die kritiek uiten?
Omdat de 'kritiek' die je uit gewoon onderbuikerig geroeptoeter is.

quote:
En kom aub niet weer aan met je "steekhoudende argumenten", want dat we daarover van mening verschillen is ondertussen wel duidelijk.
Ja, ik vind steekhoudende argumenten van belang jij schreeuwt liever in het wilde weg.

quote:
Je enige tegenargument is vooralsnog dat de heren in de zaal ervoor gestudeerd hebben. Nogal een zwak verweer, als je het mij vraagt.
Ja, dat zou ik ook zeggen als ik alleen maar lagere school had. _O-
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184611831
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:05 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Omdat de 'kritiek' die je uit gewoon onderbuikerig geroeptoeter is.

[..]

Ja, ik vind steekhoudende argumenten van belang jij schreeuwt liever in het wilde weg.

[..]

Ja, dat zou ik ook zeggen als ik alleen maar lagere school had. _O-
Tering, wat ben jij een etterbak zeg.
Ik schreeuw nergens, behalve die ene WTF in de OP.
ik heb al tientallen keren duidelijk gemaakt dat het niet mijn onderbuik is die spreekt, maar dat ik vind dat er iets mis is met onze aanpak met betrekking tot kindermisbruik. Iets wat overstreept wordt door tal van onderzoekers, advocaten en een groot deel van de samenleving. Dat jij de helft van de onderdelen waarop een straf wordt gebaseerd negeert als zijnde "steekhoudende argumenten", is nogal makkelijk scoren. Dan is het relatief makkelijk je eigen gelijk toe te kennen natuurlijk.

Waarom ik nog tijd besteed aan jou is me een raadsel. Ik kots op jouw hele houding :r

[ Bericht 2% gewijzigd door very op 25-01-2019 13:17:46 ]
People assume too much.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:15:00 #207
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184611878
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:12 schreef very het volgende:

[..]

Tering, wat ben jij een etterventje zeg.
Ik schreeuw nergens, behalve die ene WTF in de OP.
ik heb al tientallen keren duidelijk gemaakt dat het niet mijn onderbuik is die spreekt, maar dat ik vind dat er iets mis is met onze aanpak met betrekking tot kindermisbruik. Iets wat overstreept wordt door tal van onderzoekers, advocaten en een groot deel van de samenleving. Dat jij de helft van de onderdelen waarop een straf wordt gebaseerd negeert als zijnde "steekhoudende argumenten", dan is het relatief makkelijk je eigen gelijk toekennen.

Tering... Waarom ik nog tijd besteed aan jou is me een raadsel. Ik kots op jouw hele houding.
Je hebt het helemaal niet gehad over onze aanpak met betrekking tot kindermisbruik. Tot dusverre heb je alleen maar lopen janken dat de dader in deze zaak niet zwaar genoeg gestraft was waar je vervolgens geen enkel steekhoudend argument voor hebt gegeven.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184611949
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:15 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je hebt het helemaal niet gehad over onze aanpak met betrekking tot kindermisbruik. Tot dusverre heb je alleen maar lopen janken dat de dader in deze zaak niet zwaar genoeg gestraft was waar je vervolgens geen enkel steekhoudend argument voor hebt gegeven.
Wederom: ga dan maar weer eens teruglezen :{w
Vermoeiend much?
People assume too much.
pi_184612110
Kop eraf schieten, kans op herhaling 0% 😀
Interessant he ?
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:26:31 #210
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184612119
De dader in deze zaak zou in theorie nadat hij deze straf heeft uitgezeten en aan zijn andere voorwaarden heeft voldaan prima terug kunnen keren in de maatschappij en met hulp voor het omgaan met zijn gevoelens goed kunnen functioneren. Er zijn immers legio vergelijkbare gevallen waar dat zo heeft gewerkt. Dergelijke vonnissen worden in Nederland wekelijks geveld.

Maar TS zijn onderbuikje vindt dat de dader levenslang moet hebben omdat TS anders niet afdoende genoegdoening voelt. En als dat niet gebeurt dan gaat TS zelf wel even de dader opzoeken om hem in elkaar te rossen om zijn gebrek aan genoegdoening te compenseren. :')

Tokkie 101. Dom, agressief, egocentrisch en gênant.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184612275
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
De dader in deze zaak zou in theorie nadat hij deze straf heeft uitgezeten en aan zijn andere voorwaarden heeft voldaan prima terug kunnen keren in de maatschappij en met hulp voor het omgaan met zijn gevoelens goed kunnen functioneren. Er zijn immers legio vergelijkbare gevallen waar dat zo heeft gewerkt. Dergelijke vonnissen worden in Nederland wekelijks geveld.

Maar TS zijn onderbuikje vindt dat de dader levenslang moet hebben omdat TS anders niet afdoende genoegdoening voelt. En als dat niet gebeurt dan gaat TS zelf wel even de dader opzoeken om hem in elkaar te rossen om zijn gebrek aan genoegdoening te compenseren. :')

Tokkie 101. Dom, agressief, egocentrisch en gênant.
Je haalt wederom mijn eigen onderbuik menig in de war met wat ik een realistische verbetering zou vinden.
Ja, mijn handen gaan inderdaad jeuken wanneer ik dergelijke berichten lees. En daar schaam ik me totaal niet voor. Maar nergens zeg ik dat ik zoiets ook in de praktijk zou brengen.

Jij hebt nogal last van het zwart/wit denken. Je bent zo verblind door A) mijn iets geëmotioneerde OP (tov de meer genuanceerde argumenten in een later stadium) een B) je eigen gelijk.
People assume too much.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 13:37:48 #212
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184612311
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:36 schreef very het volgende:

[..]

Je haalt wederom mijn eigen onderbuik menig in de war met wat ik een realistische verbetering zou vinden.
_O-

Had ik het woord 'gênant' al gebruikt? Ik geloof het wel hè?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184612334
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:37 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

_O-

Had ik het woord 'gênant' al gebruikt? Ik geloof het wel hè?
:')

Had ik de kwalificatie etterbak al gebruikt? Ik geloof het wel hè?
People assume too much.
pi_184616837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 13:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
De dader in deze zaak zou in theorie nadat hij deze straf heeft uitgezeten en aan zijn andere voorwaarden heeft voldaan prima terug kunnen keren in de maatschappij en met hulp voor het omgaan met zijn gevoelens goed kunnen functioneren. Er zijn immers legio vergelijkbare gevallen waar dat zo heeft gewerkt. Dergelijke vonnissen worden in Nederland wekelijks geveld.

Maar TS zijn onderbuikje vindt dat de dader levenslang moet hebben omdat TS anders niet afdoende genoegdoening voelt. En als dat niet gebeurt dan gaat TS zelf wel even de dader opzoeken om hem in elkaar te rossen om zijn gebrek aan genoegdoening te compenseren. :')

Tokkie 101. Dom, agressief, egocentrisch en gênant.
Lol. De enige die dom, agressief en genante reacties post ben jij tot dusverre, met je pedante toontje.

Je vermijdt trouwens structureel elke inhoudelijke vraag omdat je er eigenlijk geen goed antwoord op hebt. Nogmaals: als 1 op de 10 recidiveert, is dit dan een acceptabel risico? Ja, ik weet dat er mensen zijn die hiervoor geleerd hebben dus die dooddoener mag je me op voorhand al besparen. Maar ik vraag nu aan jou of jij dit acceptabel vindt.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 17:59:22 #215
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184617195
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 17:41 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Lol. De enige die dom, agressief en genante reacties post ben jij tot dusverre, met je pedante toontje.

Je vermijdt trouwens structureel elke inhoudelijke vraag omdat je er eigenlijk geen goed antwoord op hebt. Nogmaals: als 1 op de 10 recidiveert, is dit dan een acceptabel risico? Ja, ik weet dat er mensen zijn die hiervoor geleerd hebben dus die dooddoener mag je me op voorhand al besparen. Maar ik vraag nu aan jou of jij dit acceptabel vindt.
Jij snapt echt niet hoe het werkt.

Strafrecht is geen kwestie van risico's nemen. Als deskundigen veronderstellen dat een dader zal recidiveren dan zal een rechter dat meenemen in het bepalen van de strafmaat. Bijvoorbeeld door het opleggen van TBS.

Je kunt hoogstens achteraf zeggen: deze dader heeft gerecidiveerd, hebben wij bij het strafproces iets laten liggen?

In principe is geen enkel strafbaar feit acceptabel, daarom zijn ze dan ook strafbaar.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184621369
@Byzantynixschii

Stel jij wordt morgen keihard verkracht door een groep negers en dat jaren lang, en jij hebt zwaar emotionele pijn angsten en anus pijn voor de rest van je leven, en je krijgt te horen dat de negers een 1 jaartje krijgen met 6 maanden voorwaardelijk. Hoe ga jij hier over denken?
Interessant he ?
  vrijdag 25 januari 2019 @ 21:52:25 #217
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184621942
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:31 schreef Zwolsboy het volgende:
@Byzantynixschii

Stel jij wordt morgen keihard verkracht door een groep negers en dat jaren lang, en jij hebt zwaar emotionele pijn angsten en anus pijn voor de rest van je leven, en je krijgt te horen dat de negers een 1 jaartje krijgen met 6 maanden voorwaardelijk. Hoe ga jij hier over denken?
Zo'n vraag en het antwoord daarop zijn natuurlijk irrelevant. Mijn opinie zou gekleurd zijn door emotie als ik zelf slachtoffer zou zijn en derhalve niet bruikbaar in iets dat objectief en onafhankelijk dient te zijn zoals rechtspraak.

Ben je daadwerkelijk dusdanig beperkt van geest dat je dat niet zelf had kunnen bedenken?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_184622182
_O-
Interessant he ?
pi_184625221
In België is het nog veel slechter
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 00:30:22 #220
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184625569
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 00:07 schreef capuchon_jongen het volgende:
In België is het nog veel slechter
Alles is slechter daar
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184633148
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 00:30 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Alles is slechter daar
Behalve de zorgverzekering.
  maandag 28 januari 2019 @ 08:14:31 #222
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184667768
Is dit nieuws?
Pedofilie wordt nog net niet gedoogd en de whataboutism van rechts NL maakt het alleen maar erger (ja maar in Jemen/Afrika/Thailand zijn er kindhuwelijken dat zag ik in de Telegraaf...)
pi_184667862
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:31 schreef Zwolsboy het volgende:
@Byzantynixschii

Stel jij wordt morgen keihard verkracht door een groep negers en dat jaren lang, en jij hebt zwaar emotionele pijn angsten en anus pijn voor de rest van je leven, en je krijgt te horen dat de negers een 1 jaartje krijgen met 6 maanden voorwaardelijk. Hoe ga jij hier over denken?
Het antwoord hierboven had je kunnen verwachten natuurlijk, als er geen zinnige antwoorden te geven zijn dan wurmt hij zich als een ware politicus in allerlei bochten om met zoveel mogelijk woorden maar zo min mogelijk te zeggen :')
pi_184667888
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 08:14 schreef dagobertE6 het volgende:
Is dit nieuws?
Pedofilie wordt nog net niet gedoogd en de whataboutism van rechts NL maakt het alleen maar erger (ja maar in Jemen/Afrika/Thailand zijn er kindhuwelijken dat zag ik in de Telegraaf...)
Wat had je verwacht in een land waar types als Willem Holleeder gewoon op TV geïnterviewd worden door een volle zaal met jongeren alsof hij fucking sinterklaas is :')

Nee, zoals een aantal pagina's eerder al genoemd wordt moet de rechter beslissen hoe groot de kans is dat de overtreder zal recidiveren. En dat gokje nemen ze vervolgens dan maar gewoon, lekker gewerkt pik :)
pi_184669669
:{
Interessant he ?
pi_187258638
Dus stel dat je nu een praktiserend pedofiel bent en je leest dat de straf bij ontdekking +10 jaar is. Zal je dan hulp gaan zoeken of niet?
.
pi_187259184
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 17:28 schreef Fer het volgende:
Dus stel dat je nu een praktiserend pedofiel bent en je leest dat de straf bij ontdekking +10 jaar is. Zal je dan hulp gaan zoeken of niet?
Ik kan me er moeilijk in verplaatsen, maar denk het wel. Maar al was dat niet zo, dan nog moedig ik hogere straffen wel aan natuurlijk. Straf is ook een deel vergelding, dus...
People assume too much.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 18:14:52 #229
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_187259344
Ik snap nooit waarom mensen die er niks mee te maken hebben het vergeldingsaspect van een straf zo belangrijk vinden. Zo erg dat ze bij een te lage straf gaan spelen met gedachtes om persoonlijk wraak te nemen. Is dat een soort agressieve vorm van virtue signalling?
pi_187260266
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 18:14 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik snap nooit waarom mensen die er niks mee te maken hebben het vergeldingsaspect van een straf zo belangrijk vinden. Zo erg dat ze bij een te lage straf gaan spelen met gedachtes om persoonlijk wraak te nemen. Is dat een soort agressieve vorm van virtue signalling?
Onrecht vind ik niet alleen voor mezelf kut
People assume too much.
pi_187260460
Hee te dom om te poepen is er ook weer _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_187260473
Gefeliciteerd TS

Je wint de meest teregte klagt award van vandaag
  dinsdag 4 juni 2019 @ 20:01:08 #233
286575 Roces18
Chef de party
pi_187261384
DE BOETES MOETEN OMHOOG!!!!!!!

IEDEREEN LANGZAMER RIJDEN AUBBB IS BETER VOOR MIILIEU
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_187266331
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 19:15 schreef BoneThugss het volgende:
Hee te dom om te poepen is er ook weer _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik heb Byzantynixschii nog niet gezien?
People assume too much.
pi_187269118
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 23:27 schreef very het volgende:

[..]

Ik heb Byzantynixschii nog niet gezien?
Nee, zit al uren op de plee.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_187269806
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 08:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nee, zit al uren op de plee.
Een zelfportret aan het maken.
People assume too much.
pi_189448241
People assume too much.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:14:10 #238
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189450492
quote:
Ah kijk, de oppertokkie moet weer huilie doen omdat iemand niet levenslang in kerker op water en brood hoeft te leven. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189451819
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:14 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ah kijk, de oppertokkie moet weer huilie doen omdat iemand niet levenslang in kerker op water en brood hoeft te leven. :')
Ah, meneer "kleuterleuter" moet weer laten blijken dat hij dit gewoon normaal vind.
Ook al lekker zo'n coulante houding naar Epstein en de zijne. Je zou bijna denken dat jij er baat bij kan hebben dat er zulke lage straffen voor zulke verschrikkelijke misdaden worden gegeven...Snap ik ook wel weer, want gezien je houding hier denk ik niet dat je in het echte leven opeens wel iemand bent waar een ander warm voor loopt :')

Walgelijk ventje ben je :r

[ Bericht 7% gewijzigd door very op 15-10-2019 20:51:28 ]
People assume too much.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:36:27 #240
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189453345
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:25 schreef very het volgende:

[..]

Ah, meneer "kleuterleuter" moet weer laten blijken dat hij dit gewoon normaal vind.
Ook al lekker zo'n coulante houding naar Epstein en de zijne. Je zou bijna denken dat jij er baat bij kan hebben dat er zulke lage straffen voor zulke verschrikkelijke misdaden worden gegeven...Snap ik ook wel weer, want gezien je houding hier denk ik niet dat je in het echte leven opeens wel iemand bent waar een ander warm voor loopt :')

Walgelijk ventje ben je :r

Moet best wel frustrerend voor jou zijn dat je woont in een samenleving die al ontwikkeld en sociaal is en waar mensen met verstand van zaken,opleiding en ervaring de beslissingen nemen ipv van een of andere middeleeuwse bananenrepubliek waar misdadigers nog opgehangen worden.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189454029
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Moet best wel frustrerend voor jou zijn dat je woont in een samenleving die al ontwikkeld en sociaal is en waar mensen met verstand van zaken,opleiding en ervaring de beslissingen nemen ipv van een of andere middeleeuwse bananenrepubliek waar misdadigers nog opgehangen worden.
Moet best wel frustrerend zijn voor jou om in een wereld te leven met mensen die meningen hebben die minder zwart/wit zijn dan dat jouw kleine hersencapaciteit kan behappen.

Maar goed, laten we die discussie tot een einde brengen door de keiharde feiten op een rij te zetten.

quote:
Tegenstanders van zwaarder straffen (waaronder het gros van de rechters) propageren graag de mythe dat ons land een streng strafklimaat kent. De Raad voor de Rechtspraak doet dat bijvoorbeeld hier. (Let op de algemeenheid van de bewoordingen, het totale gebrek aan onderbouwing.) Met verwijzing naar "onderzoek" (geen bronvermelding) wordt beweerd dat rechters heus wel zwaar straffen:

"Uit internationaal vergelijkend onderzoek blijkt dat Nederland binnen Europa tot de gemiddeld strenger straffende landen behoort. De suggestie dat rechters het strafrechtelijk verleden van verdachten niet meewegen in een nieuwe strafzaak, is niet juist. De officier van justitie reikt dergelijke informatie in elke strafzaak aan de rechter aan. In welke mate eerdere veroordelingen worden meegewogen, is uiteindelijk aan de rechter."

Laten we die beweringen eens nagaan, en de bronnen (die de heren rechters zélf weglaten) er eens bij pakken. Een voorbeeld van zo'n rapport is Criminaliteit en Rechtshandhaving 2009, dat door tegenstanders van zwaarder straffen met veel bombarie werd binnengehaald als hét bewijs van hun gelijk. Dat was echter geheel ten onrechte: Folkert Jensma maakte al eerder gehakt van dat fabeltje (link).

Uit datzelfde onderzoek blijkt nota bene dat er in ons land ten opzichte van andere Europese landen maar weinig lichte vergrijpen voor de rechter komen. Die zaken worden veelal anders afgedaan, bijvoorbeeld met een schikking. En wat doen de heren rechters? Ze "bewijzen" op grond van dit onderzoek dat ze best zwaar straffen, omdat de gemiddelde lengte van een celstraf in Nederland niet zo heel laag ligt.

Dat is niet zo vreemd, als in buurtlanden de lichte vergrijpen (met vaak ook lichtere straffen), wél voor de rechter komen. Die lichte straffen tellen dáár mee voor de gemiddelde straflengte (die daardoor lager uitvalt) en hier niet. Schijn bedriegt, en de rechter heeft er duidelijk óók een handje van!

Zelfs als we deze "truc" van de heren rechters voor zoete koek slikken, dan nóg gaat hun stelling dat ze zwaar straffen niet op. Nog steeds wordt per misdaad in ons land veel lager gestraft dan in omringende landen. Onderzoeken naar strafmaat en recidive bewijzen dat keer op keer, maar er wordt niets mee gedaan. De rechters willen het zelf niet weten. Een streng strafklimaat? Vergeet het maar. De rechtspraak in ons land blijft boterzacht.

Dat is niet zonder gevolgen. De bovengenoemde onderzoeken naar strafmaat en recidive (hier en hier te vinden) tonen een verband aan tussen lage straffen en hoge recidive. Er blijkt tevens uit dat - anders dan in veel andere landen - recidive niet bijzonder zwaar bestraft wordt. De leugen dat Nederlandse rechters relatief zwaar straffen was al ontkracht. De Raad voor de Rechtspraak claimde daarnaast dat recidive écht wel strenger bestraft wordt. Ook dat blijkt niet waar.

Ja, de officier van justitie reikt dergelijke informatie inderdáád in iedere strafzaak aan de rechter aan. Maar zoals men al tussen neus en lippen door toegaf: "In welke mate eerdere veroordelingen worden meegewogen, is uiteindelijk aan de rechter". Resultaat is dat het criminele verleden van een verdachte doorgaans niet of nauwelijks wordt meegewogen.

Voor een tweede of derde misdrijf wordt vaak wel een iets hogere straf opgelegd, maar van een structurele strafverhoging is geen sprake. De absurditeit dat criminelen bij "goed gedrag" (lees: min of meer standaard) na twee derde van hun straf al worden vrijgelaten, maakt dit probleem nog veel ernstiger.

Misdaad wordt beloond als het niet (voldoende) bestraft wordt. De mogelijke opbrengsten van een grote diefstal gaan dan al snel opwegen tegen de mogelijke straf. We kunnen het huidige, milde strafklimaat in Nederland dan ook gerust een aanmoedigingsbeleid voor de misdaad noemen. Onze rechters leven veelal in een ivoren toren, ver weg van de praktijk. Ze hebben er werkelijk geen benul van dat hun zachtaardige utopisme letterlijk over lijken gaat. Criminelen worden er niet genoeg door bestraft, waardoor misdaad blijft lonen. De slachtoffers staan in de kou, ongezien door de heren rechters.

Het roer moet om. Van de rechterlijke macht hoeven we geen plotseling inzicht te verwachten, dus het is aan de volksvertegenwoordiging om een écht streng strafklimaat af te dwingen. Niet onmenselijk streng, maar genoeg om te zorgen dat misdaad niet kan lonen. Dit is te bereiken door een aantal fundamentele hervormingen in het strafrecht.

Ten eerste. Voer minimumstraffen in. Niet alleen voor de meest zware wandaden, maar voor alle misdrijven. Er geldt nu al voor ieder misdrijf een maximumstraf. Leg simpelweg vast dat de rechter verplicht is om ten minste de helft van dat maximum op te leggen. Let wel: als er sprake is van verzachtende omstandigheden, gaat dat minimum natuurlijk niet op.

Ten tweede. Verdubbel de strafmaat in geval van recidive binnen vijf jaar. Op diefstal staat ten hoogste vier jaar. Maak daar bij recidive dus automatische acht van, bij een derde vergrijp zestien, etc. etc. Laat die verdubbeling voor alle misdrijven gelden. Op huisvredebeuk staat maximaal zes maanden, maar als het binnen vijf jaar na bijvoorbeeld een diefstal geschiedt, wordt dit maximum een jaar. Ook hier geldt dat de regel niet op hoeft te gaan als er sprake is van verzachtende omstandigheden.

Ten derde. Verplicht rechters om bij ernstige gewelds- en zedendelicten (bijvoorbeeld moord of verkrachting) de recidiveregel verzwaard toe te passen: bij een tweede misdrijf in deze categorie (bijvoorbeeld een moord nadat men al eerder was veroordeeld voor verkrachting) moet een dader automatisch levenslang krijgen. Waar het gaat om de meest zware misdrijven is het niet méér dan gepast dat we de samenleving op deze wijze beschermen.

Ten vierde. Schrap artikel 15 tot en met 15l uit het Wetboek van Strafrecht. Deze artikelen regelen dat misdadigers bijna standaard na twee derde van hun straf op vrije voeten worden gesteld. De straf die wordt opgelegd, moet de straf zijn die wordt uitgezeten.

Ten vijfde. Verdeel misdrijven (in ieder geval de meest voorkomende) in strafcategorieën, naar zwaarte. In een aantal landen, zoals de VS maakt men als onderscheid tussen bijvoorbeeld "larceny" (diefstal) en "grand larceny" (grootschalige diefstal). Dat moeten we in Nederland óók invoeren. Het stelen van een auto blijft dan een misdrijf (maximaal vier jaar, minimaal twee), maar het stelen van een kauwgombal kunnen we als overtreding afdoen (vaak bestraft met een boete, en de minimumstraffen zijn er niet op van toepassing).

Ten zesde. Investeer in een grondige en doeltreffende reclassering. Van de hoge criminaliteit in de VS kunnen we leren dat zwaarder straffen op zichzelf niet alle problemen oplost. Het werkt afschrikwekkend, maar als je de ex-gedetineerden vervolgens zonder pardon weer op straat mikt, vervallen ze regelmatig weer snel in de criminaliteit. Een goede reclassering, met begeleiding die al in de gevangenis begint, kan dergelijke problemen voorkomen. Ook dát is essentieel voor de bestrijding van misdaad.

Met de zes bovenstaande maatregelen scheppen we een streng maar rechtvaardig strafklimaat. Dit zal potentiële misdadigers afschrikken en gedetineerden leren dat misdaad niet loont. Wie logisch redeneert, zal concluderen dat de misdaad hierdoor zal afnemen. Wie criminelen niet wil bestraffen, zorgt er eigenlijk voor dat de hele maatschappij wordt bestraft met hoge misdaadcijfers. Om de samenleving daar tegen te beschermen, moeten de straffen strenger worden - want de misdadigers verdienen de straf, en niet de slachtoffers.
People assume too much.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:53:43 #242
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189454889
Dat zijn geen feiten, tokkiemans, dat is een broddelartikeltje van de voormalige voorzitter van de LP die tegenwoordig extreem-rechtse aids spuit op z'n blogjes en sociale media accounts.

Gênant figuur ben je toch. :')

Het is algemeen bekend en vastgesteld dat Nederland relatief zwaar straft tov buurlanden en tevens zwaarder dan enkele decennia terug. Daarnaast is aangetoond dat nog zwaarder straffen averechts werkt.

In dit specifieke geval is door de rechter helder aangegeven waarom de straf is zoals die is, daar valt weinig op af te dingen. Tenzij je natuurlijk, zoals jij, een laaggeletterde botmongool bent die denkt dat ons strafrecht puur en alleen bedoeld is om mensen die een misdrijf plegen zo hard mogelijk te schoppen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189456986
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dat zijn geen feiten, tokkiemans, dat is een broddelartikeltje van de voormalige voorzitter van de LP die tegenwoordig extreem-rechtse aids spuit op z'n blogjes en sociale media accounts.

Gênant figuur ben je toch. :')

Het is algemeen bekend en vastgesteld dat Nederland relatief zwaar straft tov buurlanden en tevens zwaarder dan enkele decennia terug. Daarnaast is aangetoond dat nog zwaarder straffen averechts werkt.

In dit specifieke geval is door de rechter helder aangegeven waarom de straf is zoals die is, daar valt weinig op af te dingen. Tenzij je natuurlijk, zoals jij, een laaggeletterde botmongool bent die denkt dat ons strafrecht puur en alleen bedoeld is om mensen die een misdrijf plegen zo hard mogelijk te schoppen.
Behalve dat je niet op de genoemde feiten ingaat (waaronder dat het onderzoek naar het nut van lange straffen niet zomaar per definitie klopt vanwege andere omstandigheden zoals een gebrek aan nazorg bijvoorbeeld), ga je ook voorbij aan mijn motivatie voor meer proportionele straffen, te weten twee van de vier onderdelen waaruit strafrecht gevormd dient te worden; vergelding en afschrikken.
Zie deze eerdere post:
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 13:00 schreef very het volgende:
Van de website rechtspraak.nl:

Wat is het doel van straffen?

Vergelding
Een doel van een straf is vergelding. Wie een strafbaar feit heeft begaan, mag daar niet mee wegkomen. Hij verdient straf. Het slachtoffer en de samenleving verdienen genoegdoening.

Afschrikken
Criminelen die bewust een misdaad plannen, weten dat ze gevangenisstraf kunnen krijgen als ze gepakt worden. Op daders die hun misdaad plegen vanwege weinig zelfcontrole, zwakbegaafdheid of alcohol en drugs, heeft een lange gevangenisstraf minder afschrikwekkend effect.

Dan is er daarnaast nog bescherming van de samenleving en voorkomen van herhaling.
Tel daarbij op dat aangiftes praktisch niets meer waard zijn of dat ze in sommige gevallen zelfs ontraden worden. Dit maakt dat er voor slachtoffers maar weinig redenen zijn om zichzelf beter en/of veiliger te voelen.

En als jij nog steeds denkt dat ik alleen maar een achterlijke onderbuikschreeuwer ben die standaard zal pleiten voor de meest verschrikkelijke straffen, prima! Maar dan zit je daar toch echt flink naast. Ik ben niet zo zwart wit. Ik ben zelfs bereid te luisteren naar anderen. Maar met jou valt gewoon echt niet te praten. Alleen maar diskwalificatiepogingen van jouw kant naar mij en alle bronnen die ik aandraag. En vergeet ook niet het eeuwige gescheld dat daar standaard mee gepaard gaat.

Je bent een hele prettige vent, maar niet heus :{w

[ Bericht 3% gewijzigd door very op 16-10-2019 02:31:41 ]
People assume too much.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 01:30:50 #244
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189457006
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 01:27 schreef very het volgende:

[..]

Behalve dat je niet op de genoemde feiten ingaat (waaronder dat het onderzoek naar het nut van lange straffen niet zomaar per definitie klopt vanwege andere omstandigheden zoals een gebrek aan nazorg bijvoorbeeld), ga je ook voorbij aan mijn motivatie voor meer proportionele straffen, te weten één van de vier onderdelen waaruit strafrecht gevormd dient te worden; vergelding.
Zie deze eerdere post:
[..]

Tel daarbij op dat aangiftes praktisch niets meer waard zijn of dat ze in sommige gevallen zelfs ontraden worden, maakt dat er voor de slachtoffers maar weinig redenen zijn om zich beter en veiliger te voelen.

En als jij nog steeds denkt dat ik alleen maar een achterlijke onderbuikschreeuwer ben die standaard zal pleiten voor de meest verschrikkelijke straffen, dan zit je daar flink naast. Ik ben niet zo zwart wit, maar met jou valt gewoon niet te praten. Alleen maar diskwalificatie pogingen van jouw kant naar mij en alle bronnen die ik aandraag. En vergeet ook niet het gescheld dat daar mee gepaard gaat.

Je bent een hele prettige vent, maar niet heus :{w
Uit onderzoek is gebleken dat pakkans vele malen groter effect heeft op preventie dan strafmaat. Een hogere straf kan uit preventief oogpunt zelfs contraproductief werken.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_189457085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 01:30 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Uit onderzoek is gebleken dat pakkans vele malen groter effect heeft op preventie dan strafmaat. Een hogere straf kan uit preventief oogpunt zelfs contraproductief werken.
Misschien. Maar is dat onderzoek in Nederland gedaan of in, ik zeg maar wat; Amerika? En al is dat zo, op het vlak van preventie doen we het volgens mij ook niet bepaald geweldig. Ik snap dat er andere variabelen in het spel zijn, maar de wetenschap dat je voor lange tijd de bak in draait voor verkrachting of kindermisbruik zal toch ook een preventief effect hebben. Want als je weet dat je straf sowieso zal meevallen, dan is het misschien het proberen wel waard.

Kunnen we het er echt niet over eens worden dat twintig dagen cel en een korte taakstraf voor een verkrachting gewoon absurd laag is, ook al zou de dader jonger dan 18 zijn? Je bent blijkbaar volwassen genoeg om zo'n daad überhaupt te verrichten en misschien zelfs nog wel te plannen. Als zijn IQ hoger is dan 20 dan lacht hij zich nu wellicht kapot om zo'n straf als dit.
People assume too much.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 01:45:31 #246
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189457111
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 01:40 schreef very het volgende:

[..]

Misschien. Maar is dat onderzoek in Nederland gedaan of in, ik zeg maar wat; Amerika? En misschien is dat ook wel zo, maar op het vlak van preventie doen we het volgens mij ook niet bepaald geweldig. Ik snap dat er andere variabelen in het spel zijn, maar de wetenschap dat je voor lange tijd de bak in draait voor verkrachting of kindermisbruik zou toch ook een preventief effect hebben. Want als je weet dat je straf sowieso zal meevallen, dan is het misschien het proberen wel waard.

Kunnen we het er echt niet over eens worden dat twintig dagen cel en een korte taakstraf voor een verkrachting gewoon absurd laag is, ook al zou de dader jonger dan 18 zijn? Je bent blijkbaar volwassen genoeg om zo'n daad überhaupt te verrichten en misschien zelfs nog wel te plannen. Als zijn IQ hoger is dan 50 dan lacht hij zich nu wellicht kapot om zo'n straf als dit.
Maar als de straf hoger is kan het wel aanzetten tot een brutere daad. Immers ga je toch lang de bak in als je gepakt wordt, dus dan maar all the way. Men gaat ook verder om niet gepakt te worden. Verder heb ik het onderzoek niet meer zo goed in mijn hoofd, maar het was wel in de VS uitgevoerd geloof ik.

Verder ben ik het met je eens dat die straf belachelijk laag is, maar de dader was wel zwakbegaafd en de vraag is in welke mate die bewust is geweest van wat hij met zoiets aanricht.

In Nederland speelt verwijtbaarheid een grote rol in het strafrecht en blijkbaar heeft de rechter in mindere mate de dader verwijtbaar geacht. Ik weet het ook niet.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_189457161
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 01:45 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Maar als de straf hoger is kan het wel aanzetten tot een brutere daad. Immers ga je toch lang de bak in als je gepakt wordt, dus dan maar all the way. Men gaat ook verder om niet gepakt te worden. Verder heb ik het onderzoek niet meer zo goed in mijn hoofd, maar het was wel in de VS uitgevoerd geloof ik.

Verder ben ik het met je eens dat die straf belachelijk laag is, maar de dader was wel zwakbegaafd en de vraag is in welke mate die bewust is geweest van wat hij met zoiets aanricht.

In Nederland speelt verwijtbaarheid een grote rol in het strafrecht en blijkbaar heeft de rechter in mindere mate de dader verwijtbaar geacht. Ik weet het ook niet.
Maar ik heb het ook niet gelijk over de hele andere kant van het spectrum. Er moet een gulden middenweg zijn, die men in ieder geval in mijn optiek nu niet nastreeft. Maar goed, het is ook lastige materie. Maar denken dat een rechter altijd een goed besluit neemt is nogal naïef (daar beschuldig ik jou trouwens niet van, maar byzanblabla) :)
People assume too much.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 02:01:18 #248
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189457178
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 01:57 schreef very het volgende:

[..]

Maar ik heb het ook niet gelijk over de hele andere kant van het spectrum. Er moet een gulden middenweg zijn, die men in ieder geval in mijn optiek nu niet nastreeft. Maar goed, het is ook lastige materie. Maar denken dat een rechter altijd een goed besluit neemt is nogal naïef (daar beschuldig ik jou trouwens niet van, maar byzanblabla) :)
Een rechter neemt ook niet altijd het goede besluit, daarom hebben we hogere rechters en zelfs die nemen niet altijd de juiste beslissing, want ook die worden regelmatig op de vingers getikt door nog hogere rechters. :P
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 16 oktober 2019 @ 12:25:44 #249
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189462070
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 01:57 schreef very het volgende:

[..]

Maar ik heb het ook niet gelijk over de hele andere kant van het spectrum. Er moet een gulden middenweg zijn, die men in ieder geval in mijn optiek nu niet nastreeft. Maar goed, het is ook lastige materie. Maar denken dat een rechter altijd een goed besluit neemt is nogal naïef (daar beschuldig ik jou trouwens niet van, maar byzanblabla) :)
Ik denk helemaal niet dat een rechter altijd een goed besluit neemt. Wat ik wel denk is dat een significant deel van de bevolking volstrekt geen idee heeft van wat strafrecht inhoudt en jij bent daar een schoolvoorbeeld van. Er is in dit topic al heel vaak aan je gevraagd hoe hoog een specifieke straf dan wel had moeten zijn en welk doel zo'n andere straf dan precies heeft, waarom we dat doel moeten willen nastreven en waarom dat gehaald zou worden met een andere straf. Maar daar komt geen antwoord op. Verder dan onderbuikgeschreeuw over "absurd laag" kom je niet.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189475129
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:25 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik denk helemaal niet dat een rechter altijd een goed besluit neemt. Wat ik wel denk is dat een significant deel van de bevolking volstrekt geen idee heeft van wat strafrecht inhoudt en jij bent daar een schoolvoorbeeld van. Er is in dit topic al heel vaak aan je gevraagd hoe hoog een specifieke straf dan wel had moeten zijn en welk doel zo'n andere straf dan precies heeft, waarom we dat doel moeten willen nastreven en waarom dat gehaald zou worden met een andere straf. Maar daar komt geen antwoord op. Verder dan onderbuikgeschreeuw over "absurd laag" kom je niet.
Daar geef ik geen antwoord op... :')
Pas 30 keer ofzo...

Nogmaals: ik ben geen rechter en heb geen toegang tot alle info, dus ik kan geen uitspraak doen over wat precies dan wel een goede straf is. Maar dat betekent niet dat daarmee het oordeel van een rechter automatisch wél goed is. En al noem je het nog duizend keer een onderbuikreactie; 20 dagen cel voor verkrachting IS gewoon absurd laag en gaat dus sowieso voorbij aan de twee principes van het strafrecht waar ik op doel (zie vorige post over vergelding en afschrikken).

En als je denkt dat ik maar wat uit mijn nek klets, dan zou ik je oproepen het slachtoffer te vragen of zij zich na deze uitspraak opgelucht voelt. En daar ga je keer op keer maar aan voorbij, maar dat is wel de hele fundering van mijn betoog. En laten we nou niet doen alsof dat er eigenlijk helemaal niet toe doet, want dat is simpelweg niet waar. En als het wel waar zou zijn, dan zou dat een schande zijn.
People assume too much.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 01:16:49 #251
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189475978
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 23:54 schreef very het volgende:

[..]

Daar geef ik geen antwoord op... :')
Pas 30 keer ofzo...

Nogmaals: ik ben geen rechter en heb geen toegang tot alle info, dus ik kan geen uitspraak doen over wat precies dan wel een goede straf is. Maar dat betekent niet dat daarmee het oordeel van een rechter automatisch wél goed is. En al noem je het nog duizend keer een onderbuikreactie; 20 dagen cel voor verkrachting IS gewoon absurd laag en gaat dus sowieso voorbij aan de twee principes van het strafrecht waar ik op doel (zie vorige post over vergelding en afschrikken).
Dus je kunt niet zeggen wat het wel moet zijn maar wel wat het niet moet zijn?

Je snap dat je je daarmee totaal belachelijk maakt?

quote:
En als je denkt dat ik maar wat uit mijn nek klets, dan zou ik je oproepen het slachtoffer te vragen of zij zich na deze uitspraak opgelucht voelt.
Alsof dat relevant is in strafrecht. :')

quote:
En daar ga je keer op keer maar aan voorbij, maar dat is wel de hele fundering van mijn betoog. En laten we nou niet doen alsof dat er eigenlijk helemaal niet toe doet, want dat is simpelweg niet waar. En als het wel waar zou zijn, dan zou dat een schande zijn.
Mooi verzonnen maar nee het is niet relevant.

Dat zou wat zijn zeg; dat we slachtoffers laten bepalen wat de straf is. Ik begrijp dat dat iets is waar jij en de rest van de tokkies uit je wijk graag over fantaseren maar de rest van Nederland is geciviliseerd.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 17 oktober 2019 @ 01:33:27 #252
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189476140
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 01:16 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dus je kunt niet zeggen wat het wel moet zijn maar wel wat het niet moet zijn?

Je snap dat je je daarmee totaal belachelijk maakt?
[..]

Alsof dat relevant is in strafrecht. :')
[..]

Mooi verzonnen maar nee het is niet relevant.

Dat zou wat zijn zeg; dat we slachtoffers laten bepalen wat de straf is. Ik begrijp dat dat iets is waar jij en de rest van de tokkies uit je wijk graag over fantaseren maar de rest van Nederland is geciviliseerd.
Waarom blijf je zoveel onzin verkondigen terwijl je duidelijk niets van het strafrecht weet?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  donderdag 17 oktober 2019 @ 02:49:04 #253
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189476499
Lage straffen voor witte kinderverkrachters inderdaad.
pi_189477141
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 01:16 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dus je kunt niet zeggen wat het wel moet zijn maar wel wat het niet moet zijn?
Ja.

quote:
Alsof dat relevant is in strafrecht. :')
Ja.


Verder:
Stik er in, eikel!
People assume too much.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 10:56:16 #255
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189478867
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 01:33 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Waarom blijf je zoveel onzin verkondigen terwijl je duidelijk niets van het strafrecht weet?
Vertel maar even wat er onzin is.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189479397
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 10:56 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Vertel maar even wat er onzin is.
Dat het niet relevant zou zijn wat voor effect een straf op het slachtoffer zou hebben bijvoorbeeld.
People assume too much.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 12:13:04 #257
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189479817
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:46 schreef very het volgende:

[..]

Dat het niet relevant zou zijn wat voor effect een straf op het slachtoffer zou hebben bijvoorbeeld.
Dat is dus niet relevant. Jij denkt dat vergelding hetzelfde is als genoegdoening bij een specifiek slachtoffer maar dat heb je zelf zo verzonnen.

Vergelding is een pijler in het strafrecht, meer specifiek de daadwerkelijke rechtsgrond waarop een straf is gebaseerd. Het zorgt dus voor het feit dat wij in Nederland delictsomschrijvingen hebben met daarbij specifieke omkaderde maximumstraffen die proportioneel worden geacht.

Vergelding is echter geen doel van het opleggen van een specifieke straf (en genoegdoening bij een specifiek slachtoffer al helemaal niet). Het doel van het opleggen van een specifieke straf is dadergericht en gaat uit van het idee dat de dader op enig moment in de toekomst weer kan deelnemen aan de maatschappij.

Het is dus niet relevant of een slachtoffer wel of niet tevreden is met een opgelegde straf. Dat zou idioot zijn want het oordeel van een slachtoffer zal ten alle tijde gekleurd zijn wegens directe betrokkenheid. Sterker nog; er bestaan ook delicten waarbij geen slachtoffers zijn, zoals bijvoorbeeld fraude. In zo'n geval zou elke straf prima zijn want er is immers geen eis van genoegdoening waar aan zou moeten worden voldaan?

De enige rol van een eventueel slachtoffer in een strafproces is om te verklaren wat de aard is van de schade die een dader heeft berokkend. Dit kan een rechter meenemen in de bepaling van de strafmaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Byzantynixschii op 17-10-2019 12:32:38 ]
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189480022
Types als paardenlul en klotentrien die hier even komen doen alsof ze strafrecht hebben gestudeerd :')
pi_189480225
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:13 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat is dus niet relevant. Jij denkt dat vergelding hetzelfde is als genoegdoening bij een specifiek slachtoffer maar dat heb je zelf zo verzonnen.

Vergelding is een pijler in het strafrecht, meer specifiek de daadwerkelijke rechtsgrond waarop een straf is gebaseerd. Het zorgt dus voor het feit dat wij in Nederland delictsomschrijvingen hebben maar daarbij specifieke omkaderde maximumstraffen die proportioneel worden geacht.

Vergelding is echter geen doel van het opleggen van een specifieke straf (en genoegdoening bij een specifiek slachtoffer al helemaal niet). Het doel van het opleggen van een specifieke straf is dadergericht en gaat uit van het idee dat de dader op enig moment in de toekomst weer kan deelnemen aan de maatschappij.

Het is dus niet relevant of een slachtoffer wel of niet tevreden is met een opgelegde straf. Dat zou idioot zijn want het oordeel van een slachtoffer zal ten alle tijde gekleurd zijn wegens directe betrokkenheid. Sterker nog; er bestaan ook delicten waarbij geen slachtoffers zijn, zoals bijvoorbeeld fraude. In zo'n geval zou elke straf prima zijn want er is immers geen eis van genoegdoening waar aan zou moeten worden voldaan?

De enige rol van een eventueel slachtoffer in een strafproces is om te verklaren wat de aard is van de schade die een dader heeft berokkend. Dit kan een rechter meenemen in de bepaling van de strafmaat.
Volgens mij neem jij dingen te letterlijk. Ik zeg niet dat een rechter zo'n beetje de straf moet laten bepalen door het slachtoffer. Dat zou inderdaad idioot zijn. Maar ik stel wel dat een slachtoffer dus niet het gevoel moet krijgen dat een dader er echt met een lachertje vanaf komt. En dat is een straf van 20 dagen ook gewoon; een lachertje.

De leedtoevoeging is uitgebleven en lijkt heel vaak uit te blijven. Dit schaadt het vertrouwen van het volk in het rechtssysteem. Ook niet geheel onbelangrijk.

Enne.... Fraude kent geen slachtoffers? Lolwut...


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
People assume too much.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 12:46:25 #260
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189480397
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:36 schreef very het volgende:

[..]

Volgens mij neem jij dingen te letterlijk. Ik zeg niet dat een rechter zo'n beetje de straf moet laten bepalen door het slachtoffer. Dat zou inderdaad idioot zijn. Maar ik stel wel dat een slachtoffer dus niet het gevoel moet krijgen dat een dader er echt met een lachertje vanaf komt. En dat is een straf van 20 dagen ook gewoon; een lachertje.
Je stelt maar een eind weg. Niet relevant.

quote:
De leedtoevoeging is uitgebleven en lijkt heel vaak uit te blijven. Dit schaadt het vertrouwen van het volk in het rechtssysteem. Ook niet geheel onbelangrijk.
Er zit een verschil tussen wat tokkies zoals jij vinden en wat normale weldenkende mensen vinden.

quote:
Enne.... Fraude kent geen slachtoffers? Lolwut...
Er zijn vormen van fraude waarbij er geen sprake is van slachtoffers. En zo zijn er wel meer slachtofferloze misdrijven, zoals bijvoorbeeld milieudelicten.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189480546
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:46 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]

Er zit een verschil tussen wat tokkies zoals jij vinden en wat normale weldenkende mensen vinden.
[..]
Ik kap er mee. Jij bent echt zo'n bizar vervelend persoon, waarom ik überhaupt nog met jou probeer te praten is me eigenlijk een raadsel.

Maar voel je vooral verheven, ondanks je achterlijke manier van communiceren.
People assume too much.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 12:59:13 #262
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_189480649
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:53 schreef very het volgende:

[..]

Ik kap er mee.
Met inhoudsloos onderbuikgehuil over 'absurd lage straffen'?

Nou, laten we met z'n allen hopen dat dit moeilijk te geloven besluit op waarheid mag berusten. :)
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_189480706
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:59 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Met inhoudsloos onderbuikgehuil over 'absurd lage straffen'?

Nou, laten we met z'n allen hopen dat dit moeilijk te geloven besluit op waarheid mag berusten. :)
Begrijpend lezen blijft lastig voor je, hè? :')
People assume too much.
pi_189505006
People assume too much.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:51:12 #265
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189505398
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:33 schreef very het volgende:
Jeetje, wat een hoge straf zeg:

https://www.gelderlander.(...)l/5150113/rip-kerel/
Prima straf wat mij betreft
#KICKOUTZP
pi_189505546
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:51 schreef wollah het volgende:

[..]

Prima straf wat mij betreft
Zeg wollah!
People assume too much.
pi_191453432
- 37 procent van de onderzochte verkrachtingsmeldingen bij de politie leidde ook tot een aangifte
- 58 procent van de aangiften die in diezelfde periode vorig jaar wel naar het Openbaar Ministerie gingen is geseponeerd
- 172 verkrachtingszaken behandelden rechtbanken vorig jaar tot oktober
- 102x werd een verdachte veroordeeld
- 12 jaar cel is de maximumstraf, maar die straf legde de rechter nooit op
- 6 jaar was de hoogste straf
- 21 dagen was de laagste straf
- 1 jaar en 5 maanden is de gemiddelde straf
- 70 procent van de zedenincidenten wordt niet eens gemeld bij de politie
- 2700 naar 3400: de stijging van het aantal dossiers de laatste 3 jaar
- 90 extra zedenrechercheurs
- 945 zaken waren bij de politie langer dan een halfjaar in behandeling
- 90 daarvan langer dan 2 jaar
- In 60 procent van de gevallen gaat een aangifte binnen zes maanden naar het OM
- 80 procent is het streven
- 437 aangiften kreeg het OM vorig jaar tot oktober binnen
- 277 zijn er onvoorwaardelijk geseponeerd
- 102x werd verkrachting dus bewezen
- 42x werd een verdachte voor een ander strafbaar feit veroordeeld, bijvoorbeeld ontucht
- 44 procent van de slachtoffers van een misdrijf doet geen aangifte na een gesprek met de politie
- 62 procent zelfs als het gaat over verkrachtingsslachtoffers
People assume too much.
pi_191453578
3 jaar cel voor kindermisbruik is voor Nederlandse begrippen EXTREEM HOOG

Genoeg die met een taakstraf er vanaf komen
pi_191454365
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:56 schreef Pluteau het volgende:
3 jaar cel voor kindermisbruik is voor Nederlandse begrippen EXTREEM HOOG

Genoeg die met een taakstraf er vanaf komen
Bizar toch?
People assume too much.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 18:55:43 #270
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191459663
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:54 schreef very het volgende:

[..]

Bizar toch?
Je bent zelf bizar.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  dinsdag 11 februari 2020 @ 18:58:52 #271
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_191459710
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:24 schreef nickhguitar het volgende:
Types als paardenlul en klotentrien die hier even komen doen alsof ze strafrecht hebben gestudeerd :')
Haha letterlijk wel gedaan
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_191459743
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 18:58 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Haha letterlijk wel gedaan
Hij komt even 1 jaargetijde later aan zetten hoor.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 19:00:44 #273
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_191459749
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Hij komt even 1 jaargetijde later aan zetten hoor.
Topic is gekickt, ik lees het nu pas
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_200864153
Eigenlijk lees je bijna dagelijks voorbeelden, maar zojuist kwam ik weer een bericht tegen waardoor ik toch maar weer even besloot de meest terechte klacht sinds de oprichting van KLB te kicken. Eigenlijk was er zelfs nog een ouder soortgelijk topic door mij gestart in 2003, maar heb toch de keuze op dit topic laten vallen.

Welnu:

Hagenaar krijgt 2 jaar cel en tbs voor ‘meest ernstige vorm van kindermishandeling’

Een paar citaten uit het artikel:
quote:
Uit medische rapportages blijkt dat het kind is geslagen, geschopt, dat er met haar is gegooid en dat ze een keer is overgoten met een bijtende vloeistof.

Volgens de verklaring van het meisje zei P. tegen haar dat ze haar ogen dicht moest doen “omdat dit pijn gaat doen”. Na het overgieten met de vloeistof is ze onder een kokend hete douche gezet en werd met de douchekop tegen haar hoofd geslagen.

Het kind heeft blijvende littekens op haar gezicht als gevolg van chemische brandwonden, die mogelijk zijn veroorzaakt door bleek.
quote:
De rechtbank heeft tijdens het voorlezen van het vonnis een van de betrokken hulpverleners geciteerd, die het de meest ernstige vorm van kindermishandeling noemde die bekend was.
quote:
Naast kindermishandeling is P., die in het verleden ook al is veroordeeld voor het mishandelen van ex-partners, ook schuldig bevonden aan het mishandelen van de moeder van het meisje en het bedreigen van nóg een ex-vriendin.
Als je dit allemaal leest dan zou je zomaar een pittige kunnen verwachten. Maar NL zou NL niet zijn wanneer misdaden (tegen kinderen in het bijzonder) uitermate laag bestraft werden. De eis is een keiharde 2 jaar.
Fucking 2 jaar! Niet 20, maar 2. Net zo lang als dat hij het kind mishandeld zou hebben.

Dus je mishandelt een kind op de meest gruwelijke wijze voor 2 jaar lang, tekent haar voor het leven én mishandelt ondertussen ook nog even de moeder van het meisje, terwijl je al eerder veroordeelt bent voor het mishandelen van meerdere ex-partners...en dan is de eis dus 2 jaar |:( |:( |:( Want eigenlijk is hij natuurlijk best zielig, want niet goed bij z'n hoofd en dus vooral zelf slachtoffer :( :N

Zum kotsen! :r

Zou een rechter dit meisje niet gewoon een tijdelijke "licence to kill" kunnen geven?
Wellicht met wat backup vanuit de politie zelf zodat ze het "veilig" kan doen.

Ik kan hier gewoon echt niet bij. Ja..TBS is vast geen pretje. Maar kom op hey...2 jaar cel voor iets waarvoor 20 jaar nog discutabel zou moeten zijn. Ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat in die 2 jaar (minus 1/3e natuurlijk sowieso) zijn medegedetineerden lucht krijgen van wat voor hoop stront hij eigenlijk is en hem dagelijks laten weten hoe ze over hem denken, al dan niet met een zelfgefabriceerd mes :X

#NLkutland

[ Bericht 1% gewijzigd door very op 11-08-2021 17:46:56 ]
People assume too much.
pi_200864186
Nederland is gewoon een kutland


Daarom: revolutie
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_200864199
quote:
16s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 17:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Nederland is gewoon een kutland

Daarom: revolutie
Met de dag erger.
People assume too much.
pi_200864215
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 17:39 schreef very het volgende:

[..]

Met de dag erger.
Kunnen wel een partij oprichten voor een revolutie
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_200870382
quote:
16s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 17:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Kunnen wel een partij oprichten voor een revolutie
Hoe zou je die dan noemen?
People assume too much.
pi_200870461
Alleen inNederland straffen we kinderverkrachters lager dan verkeersovertreders...
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200871110
Prima topic dit zeg. Post na post wordt alle kak van de TS van tafel geveegd maar toch lekker doorgaan _O_
pi_200872562
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 05:14 schreef Raw85 het volgende:
Prima topic dit zeg. Post na post wordt alle kak van de TS van tafel geveegd maar toch lekker doorgaan _O_
That's just like....your opinion dude.
Ik zie best veel bijval en heb ook de essentie van de OP nog niet onderuit gehaald zien worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door very op 12-08-2021 09:29:10 ]
People assume too much.
pi_200873194
Trouwens...doet @Byzantynixschii het nog? Heb hem, gelukkig, al een lange tijd niet gezien.
People assume too much.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:57:25 #283
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_200890649
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:09 schreef very het volgende:
Trouwens...doet @:Byzantynixschii het nog? Heb hem, gelukkig, al een lange tijd niet gezien.
Nee, ik wil nog steeds niet met je naar bed, enge tyfustokkie.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:00:20 #284
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_200890709
quote:
8s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 17:34 schreef very het volgende:
Ik kan hier gewoon echt niet bij.
Dat komt omdat je een domme kneus bent met 0,0 verstand van Strafrecht.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_200890711
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:57 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]
Nee, ik wil nog steeds niet met je naar bed, enge tyfustokkie.
hahaha...HET LEEFT! _O_
Maar doe niet zo lullig man...laat me die 7,6 cm gewoon ff proeven dan :9
People assume too much.
pi_200890736
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik zou mijn kind liever laten logeren bij die Hagenaar dan bij
[..]
Dat komt omdat je een domme kneus bent met 0,0 verstand van Strafrecht.
Gelukkig zijn de mensen die wél verstand hebben van strafrecht het ook met me eens dat de straffen, met name voor zedenmisdrijven met minderjarige slachtoffers, vaak onterecht laag zijn. Heb ik al een paar keer naar gelinkt. Lees je nog even terug? Dankje :*
People assume too much.
pi_200890761
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:57 schreef Byzantynixschii het volgende:
enge tyfustokkie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
domme kneus
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
randmongool.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
kankertokkie
Ik heb je gescheld wel gemist hoor, trouwens O+
People assume too much.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:05:06 #288
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_200890797
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:02 schreef very het volgende:

[..]
Gelukkig zijn de mensen die wél verstand hebben van strafrecht het ook met me eens dat de straffen, met name voor zedenmisdrijven met minderjarige slachtoffers, vaak onterecht laag zijn. Heb ik al een paar keer naar gelinkt. Lees je nog even terug? Dankje :*
Godverdomme wat fijn voor je! Je bent niet de enige randmongool in Nederland.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_200890806
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 00:30 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Alleen inNederland straffen we kinderverkrachters lager dan verkeersovertreders...
Etaleer je domheid toch niet continu.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:06:11 #290
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200890823
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:05 schreef Questular het volgende:

[..]
Etaleer je domheid toch niet continu.
Toch heeft hij gelijk. Wie is er nu dom?
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:07:00 #291
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_200890840
De enige reden om zwaarder te straffen is om kankertokkies zoals Very die graag mensen zinloos zien lijden tegemoet te komen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:07:47 #292
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200890855
quote:
16s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 17:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Nederland is gewoon een kutland


Daarom: revolutie
Amen broeder. Wat een grafland is dit toch.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200890927
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:06 schreef Fcu030 het volgende:

[..]
Toch heeft hij gelijk. Wie is er nu dom?
jij?
pi_200890936
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
De enige reden om zwaarder te straffen is om kankertokkies zoals Very die graag mensen zinloos zien lijden tegemoet te komen.
Verkracht jij ook kinderen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_200891014
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
kankertokkies zoals Very
Sommigen zouden dit hypocriet kunnen noemen, gezien je postgeschiedenis in dit topic alleen al :{w

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:46 schreef Byzantynixschii het volgende:
tokkie
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:13 schreef Byzantynixschii het volgende:
idioot
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:57 schreef Byzantynixschii het volgende:
enge tyfustokkie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:00 schreef Byzantynixschii het volgende:
domme kneus
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
randmongool.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:34 schreef Byzantynixschii het volgende:
trieste kneus.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:14 schreef Byzantynixschii het volgende:
oppertokkie
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
tokkiemans
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
kankertokkie
Moeilijk hè, fatsoen?

[ Bericht 11% gewijzigd door very op 13-08-2021 12:48:19 ]
People assume too much.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:34:46 #296
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_200891332
Jank nog even wat harder dan, trieste kneus.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:36:40 #297
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_200891379
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Verkracht jij ook kinderen?
"ook"?

Jij verkracht dus wel kinderen, begrijp ik?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_200891407
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]
"ook"?

Jij verkracht dus wel kinderen, begrijp ik?
Reageren met een wedervraag is dus absoluut niet netjes hè. :N


Maar goed zal wel ja zijn als het geen nee is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_200891426
Ah ik zie al met wat voor losgeslagen figuur ik van doen heb, jeetje mina maak wat ruimte vrij in het pieter baan centrum. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_200891636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 12:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]
"ook"?

Jij verkracht dus wel kinderen, begrijp ik?
Begrijpen is niet echt iets wat aan jou besteed is.
Er zijn inderdaad andere mensen die verkrachten, zoveel was wel duidelijk. Daarvoor hoeft FC nog geen verkrachter te zijn als hij het woordje OOK gebruikt.
People assume too much.
pi_200891641
Nou...doei he! Tot in het volgende deel! :W
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')