abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184573260
Ik hoef voor mijn master strafrecht alleen nog een scriptie te schrijven maar ik heb helemaal niks meer met strafrecht omdat er gewoon geen werk in te vinden is en bij het OM werken is echt niks zoals ik het mij heb voorgesteld. Nu ga ik binnenkort beginnen met een fiscale master. Heeft het nog zin om die scriptie te schrijven zodat ik een dubbele master heb? Civiel effect krijg ik sowieso al en heb het gevoel of ik niet al te veel moeite ga hebben met het vinden met fiscaal recht
pi_184573315
Zeker wel. Als je alleen nog maar een scriptie hoeft, zou ik daar wel even energie insteken...
Somebody that I used to know
  woensdag 23 januari 2019 @ 14:52:00 #3
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_184573321
Als je toch mee bezig bent? Je kunt ook je concentreren op je fiscaal recht dingetje en nadat je dat hebt behaald overwegen of nog het strafrecht wilt halen.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_184573376
iemand die uitzicht heeft op 2 masters die op Fok moet vragen of het wel zin heeft om één van die masters ook daadwerkelijk te behalen met alleen nog een scriptie te gaan...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184573445
Iets inhoudelijker: je weet nooit of je op een gegeven moment een baan kunt krijgen op het snijvlak van die twee studies. Twee masters strekt dan zeker tot aanbeveling.
  woensdag 23 januari 2019 @ 15:12:59 #6
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184573665
Je hoeft alleen nog maar een scriptie te schrijven om die masterdiploma te hebben. Natuurlijk doe je dat.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184574012
Maar ik geef het je wel te doen hoor. Ik zou NOOIT weer een masterscriptie willen schrijven :X
pi_184574139
Kun je beide studies niet afronden met één gecombineerde scriptie?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184574899
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:36 schreef baskick het volgende:
^ Dit.

Overigens ben ik van mening dat er met de combinatie fiscaal- en strafrechtmasters op zijn zachtst gezegd een goede boterham valt te verdienen.
pi_184576359
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:29 schreef Postbus100 het volgende:
Maar ik geef het je wel te doen hoor. Ik zou NOOIT weer een masterscriptie willen schrijven :X
Hier kijk ik dus het meest tegenop. Een fiscale scriptie lukt mij nog wel omdat ik helemaal in die stof zit dan maar strafrecht ben ik vrijwel alles alweer van vergeten

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 15:36 schreef baskick het volgende:
Nee, volg ze aan twee verschillende universiteiten, anders zou dit inderdaad de perfecte oplossing zijn

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 14:52 schreef Zihuatanejo het volgende:
Als je toch mee bezig bent? Je kunt ook je concentreren op je fiscaal recht dingetje en nadat je dat hebt behaald overwegen of nog het strafrecht wilt halen.
Ik moet ze in hetzelfde studiejaar afronden, anders betaal ik wettelijk collegegeld
pi_184576856
Met fiscaal zijn de kansen zeer goed dus daarvoor zou ik het niet laten. Ik zou wel Strafrecht afronden. Scripties zijn kutdingen, maar ben je eenmaal klaar heb je er wel 2 masters mee. Er zijn ook kantoren die zich bezig houden met fiscaal strafrecht. Dan is de combinatie van die twee juist interessant. En ook voor andere banen, zoals de FIOD of Belastingdienst.
pi_184578164
Doen natuurlijk, waarschijnlijk zit je nu op 50 van de 60 ECTS. Het is zonde om die ene 10 ECTS (lees: scriptie) te skippen als je er al bijna bent. Gewoon een zesje is prima te doen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2019 19:04:53 ]
pi_184578816
Gaat het 'maar' om 10 EC?

Kan je ze niet alsnog combineren, voor jezelf, in overleg met je beide begeleiders. Dat er overlap in zit.
pi_184579303
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:59 schreef DoubleDip het volgende:
Met fiscaal zijn de kansen zeer goed dus daarvoor zou ik het niet laten. Ik zou wel Strafrecht afronden. Scripties zijn kutdingen, maar ben je eenmaal klaar heb je er wel 2 masters mee. Er zijn ook kantoren die zich bezig houden met fiscaal strafrecht. Dan is de combinatie van die twee juist interessant. En ook voor andere banen, zoals de FIOD of Belastingdienst.
Daar heb je gelijk in, zeker omdat ik verder geen stage of werkervaring heb op fiscaal gebied.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:32 schreef Postbus100 het volgende:
Gaat het 'maar' om 10 EC?

Kan je ze niet alsnog combineren, voor jezelf, in overleg met je beide begeleiders. Dat er overlap in zit.
12 EC aan UvA en 18 RUG, denk helaas niet dat het mogelijk is
  woensdag 23 januari 2019 @ 22:01:07 #15
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_184582591
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:33 schreef Kronkos het volgende:

[..]

Hier kijk ik dus het meest tegenop. Een fiscale scriptie lukt mij nog wel omdat ik helemaal in die stof zit dan maar strafrecht ben ik vrijwel alles alweer van vergeten

[..]

Nee, volg ze aan twee verschillende universiteiten, anders zou dit inderdaad de perfecte oplossing zijn

[..]

Ik moet ze in hetzelfde studiejaar afronden, anders betaal ik wettelijk collegegeld
Je kan het jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wil, een zesje heb je al snel binnen hoor.
pi_184582840
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 19:51 schreef Kronkos het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, zeker omdat ik verder geen stage of werkervaring heb op fiscaal gebied.

[..]

12 EC aan UvA en 18 RUG, denk helaas niet dat het mogelijk is
Heb je al eens gevraagd of combineren kon? Als je een mooi onderwerp weet dat beiden combineert heb je wel mooi in 1x 30 EC binnen.
pi_184584839
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:10 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Heb je al eens gevraagd of combineren kon? Als je een mooi onderwerp weet dat beiden combineert heb je wel mooi in 1x 30 EC binnen.
Zou niet weten waar ik moet beginnen. Twee verschillende universiteiten, twee verschillende begeleiders en de eisen aan scriptie zijn anders. Denk dat de enige oplossing is om er toch twee te schrijven en dan niet mijn diploma aan te vragen totdat ik ze allebei af heb.

Als een 6 echt zo makkelijk is... :{
pi_184585327
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 17:33 schreef Kronkos het volgende:

[..]

[..]

[..]

Laat dan een enkel vak openstaan en schrijf die andere scriptie en lever die in na het tentamen van dat ene vak.

Scriptie kun je maar alvast gedaan hebben zegmaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184586862
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 00:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Laat dan een enkel vak openstaan en schrijf die andere scriptie en lever die in na het tentamen van dat ene vak.

Scriptie kun je maar alvast gedaan hebben zegmaar.
Veel mensen doen dit en het is een goede tip TS. Scheelt veel geld en kun je in je eigen tempo die dingen schrijven.
pi_184586873
Uva heeft een bepaalde termijn waarbinnen je de scriptie af moet hebben. Dus voor fiscaal zul je er niet te lang over moeten doen. Ik weet niet hoe strikt de UvA is maar vond de scriptie zelf een hele kluif (zelfde master, andere uni). Zou wel oppassen dat van uitstel geen afstel komt.
pi_184595405
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2019 07:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Veel mensen doen dit en het is een goede tip TS. Scheelt veel geld en kun je in je eigen tempo die dingen schrijven.
Als je er een half jaartje voor uittrekt wie doe je daar nou zeer mee? Wel gewoon dagelijks pennen....

Kan me overigens wel voorstellen dat je gek wordt van alleen maar scriptie doen iedere dag dus ik zou dan wel 2 dagen in de week gaan werken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')